abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 mei 2016 @ 11:18:13 #81
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162113533
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:16 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Heb je gelijk in, heb ik serieus nog voorgesteld maar wouden huisgenoten niet en ik was ook niet echt in de financiele positie om dat te gaan betalen. Hoezo zwakjes? Heb geen last van m, maar stoor me er idd wel aan. Vind ik niet zo gek persoonlijk
Wat verwacht je van de huisgenoot? Dat hij als een vriend is? Bekijk eens wat je ook had kunnen hebben ipv zo negatief te zijn.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_162113537
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:23 schreef De_Pel het volgende:

[..]

[..]

Ja je bent egoďstisch. En een gigantische zeiksnol. En uitzonderlijk kinderachtig.
Licht toe blaaskaak
pi_162113569
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:20 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Haha ik zou juist blij zijn met iemand die je amper tot last is. Overigens kun je een huurovereenkomst (voor bepaalde of onbepaalde tijd) niet zomaar opzeggen, in verband de huurbescherming. Je moet met gewichtige gronden aankomen en zelfs dan kan dat alleen bij de rechter, als de huurder daar niet mee instemt.
Hahah daar zit wel wat in. En kan wel, staat in mijn contract en heeft makelaar uitdrukkelijk gezegd
pi_162113592
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:34 schreef motorbloempje het volgende:
Maar... heb je al eens gewoon gezellig geprobeerd een gesprekje te voeren bij dat ontbijt? Voorgesteld of hij vanavond mee-eet omdat jullie dat ook gaan doen die avond, en als hij niet kan meteen voorstellen of er een andere avond die week is dat hij wel zou kunnen omdat je dat gezellig lijkt?

het lijkt me heerlijk om een boel 'vrije' huisgenoten te hebben die hun eigen gang (kunnen) gaan!
Heb ik allemaal gedaan! Meerdere malen, maar na vage antwoorden of geen bevestigende antwoorden heb je daar op een gegeven moment ook geen zin meer in. Dacht ik ook op het begin! Maar na zo'n lange periode met zo weinig contact heb ik zoiets van, dit was niet de bedoeling
pi_162113647
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:18 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat verwacht je van de huisgenoot? Dat hij als een vriend is? Bekijk eens wat je ook had kunnen hebben ipv zo negatief te zijn.
Dit ja. TS heeft duidelijk weinig ervaring met huisgenoten.

Oh en ter vergelijking: er zijn echt genoeg mensen die hun huisgenoten nooit of bijna nooit zien. Heb zelf in een actief huis gewoond waar altijd mensen waren, maar dat is echt een uitzondering hoor. Je kan niet verwachten dat al je huisgenoten er vaak zijn. Tenzij je met 2 ofzo woont is er altijd wel iemand die er minder vaak is of gewoon niet zoveel behoefte heeft aan pootje ophouden en zogenaamd gezellig doen.
pi_162113782
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:20 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Heb ik allemaal gedaan! Meerdere malen, maar na vage antwoorden of geen bevestigende antwoorden heb je daar op een gegeven moment ook geen zin meer in. Dacht ik ook op het begin! Maar na zo'n lange periode met zo weinig contact heb ik zoiets van, dit was niet de bedoeling
Maar wat wil je nu eigenlijk?
  Moderator / Redactie FP donderdag 12 mei 2016 @ 11:30:22 #87
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_162113866
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:27 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Maar wat wil je nu eigenlijk?
Dat hij zijn zin krijgt.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator / Redactie FP donderdag 12 mei 2016 @ 11:31:15 #88
Brabo Bastard
pi_162113899
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:18 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Licht toe blaaskaak
Dat JIJ het onwenselijk vindt wil nog niet zeggen dat het niet mag.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_162114006
Een huisgenoot die rustig is, er niet vaak is en zijn eigen gang gaat. Heb ik ook eens gehad in m'n studententijd, wat een zegen was dat na de junk die tot 5 uur 's ochtends lag te blowen en techno op max niveau zat te luisteren O+
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_162114047
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:34 schreef Barbusse het volgende:
Een huisgenoot die rustig is, er niet vaak is en zijn eigen gang gaat. Heb ik ook eens gehad in m'n studententijd, wat een zegen was dat na de junk die tot 5 uur 's ochtends lag te blowen en techno op max niveau zat te luisteren O+
Hahaha zooo herkenbaar. :')
pi_162114071
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:36 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Hahaha zooo herkenbaar. :')
WAS JIJ DAT?!?!

:')
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_162114233
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:34 schreef Barbusse het volgende:
Ik had er een die mijn spullen stal, saxofoon speelde, blowde, nooit douchte en wekelijks bezoek kreeg van de politie. Sindsdien waardeer ik elke huisgenoot. :')
  donderdag 12 mei 2016 @ 11:47:44 #93
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_162114398
Als ik de reacties van TS zo lees snap ik ook direct waarom die gozer niks zegt. Die wil natuurlijk ook niks met zo'n waailap te maken hebben. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_162114507
Misschien moet hij nog loskomen en voelt hij zich nog niet echt thuis omdat hij volgens jouw verhaal ook maar af en toe is. Misschien heeft hij teveel dingen aan zijn hoofd, probeer er over te praten..

Of had je liever iemand die zich gedraagt als huiseigenaar en jou behandeld als een huurder?
pi_162114583
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:42 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik had er een die mijn spullen stal, saxofoon speelde, blowde, nooit douchte en wekelijks bezoek kreeg van de politie. Sindsdien waardeer ik elke huisgenoot. :')
"Maar je studententijd is de mooiste tijd uit je leven!" O+
pi_162114613
Hier haal de volgende zaken (misschien) uit:

1) TS wil mensen dwingen om aan zijn zogenaamde "gezelligheid" mee te doen.
2) Zijn huisgenoot valt niemand lastig en veroorzaakt geen overlast.
3) Zijn huisgenoot heeft het druk.
4) Zijn huisgenoot heeft misschien geen zin in TS zijn gezelligheid.
5) Zijn huisgenoot betaald elke maand netjes zijn huur.

Conclusie: TS is een zeikstraal.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_162114652
Als je wil weten hoe je die jongen er zo snel mogelijk uitwerkt en inruilt voor dat meisje en of je daartoe in je recht staat, moet je in WGR wezen. Aangezien dit in R&P staat, neem ik voor het gemak aan dat je wil weten hoe het beste om te gaan met de situatie.

De keuze om geen nieuwe hospiteeravond te houden vind ik ook opmerkelijk, maar schijnbaar ging dat niet. Dan wordt het dus roeien met de riemen die je hebt. Begin eerst met jezelf in die jongen te verplaatsen. Jullie zijn al vrienden en hij was vrijwel de laatste keuze. Of hij dat weet is mij niet duidelijk, maar ook van zijn kant zal er vast een gevoel zijn dat jullie niet helemaal klikken. Nu is het voor hem ook zijn thuis, hij vindt het misschien ook ongemakkelijk om geforceerd leuk te doen, met mensen waar hij weinig mee heeft, net op de momenten dat hij even lekker tot rust wil komen in zijn eigen woning.

Nu is het zo dat jij graag een actievere huisgenoot wil. Prima, dat kan je aan hem voorleggen. Begin dan alleen niet te dreigen met "als het mij hierna nog niet bevalt kan je oprotten". Geef gewoon aan dat je graag een wat actiever studentenhuis hebt en dat je, naast bijdragen in het huishouden, het ook fijn vindt als hij bijdraagt aan de gezelligheid. Vraag hem ook naar zijn eigen inzichten in hoe hij iets meer betrokken kan raken in de groep. Besef je alleen wel dat hij waarschijnlijk niet zo actief zal worden als je andere vrienden en misschien ook niet als dat meisje. Accepteer dat gewoon, dat is echt niet erg.

Nu wat het vaak van huis zijn betreft. Daar kan ik heel duidelijk in zijn: daar zit jij gewoon fout. Die jongen betaalt huur om daar te wonen. Het is helemaal aan hemzelf hoe vaak hij gebruik wil maken van zijn kamer. Je bent niet zijn vader, dat je hem gaat vertellen dat hij te weinig thuis is. Mensen gaan uit huis om lekker zelf te bepalen wanneer ze wel of niet thuis zijn en zolang hij jullie niet tot last is, door bijvoorbeeld 's nachts met veel kabaal thuis te komen, hebben jullie als huisgenoten daar niks over te zeggen.

Dus zet in de eerste plaats je idee om hem het huis uit te gooien uit je hoofd; stop met vergelijken met het meisje en beschouw haar als wat ze is: een tijdelijke vervanger voor je vriend; accepteer dat hij nooit een hele goede vriend zal worden; ga constructief het gesprek aan om te zorgen dat hij gezelliger is bij aanwezigheid; en vraag niet te veel van hem. Als je dat doet komt het in mijn optiek helemaal goed. Zoals anderen al zeiden kon je het een stuk slechter treffen.
pi_162115169

[ Bericht 100% gewijzigd door Doenoe op 12-05-2016 12:14:06 ]
Ola
pi_162115190
quote:
11s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:26 schreef Chai het volgende:

[..]

Moet hij eerst wat meer opheldering geven over de huurconstructie.

En of hij idd wel ooit zelf die huisgenoot heeft gevraagd om mee te eten, want gelijk een serieus gesprek is dan een nogal rigoreuze stap. :')
En 'doe gezellig of ik zet je er uit' zal inderdaad enorm sfeerbevorderend werken.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:16:25 #100
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_162115216
-doemaarniethč-

[ Bericht 78% gewijzigd door motorbloempje op 12-05-2016 12:17:33 ]
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_162115268
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:11 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Hoezo vanwege mijn onzekerheid? Meer omdat ie zich gewoon als een autist gedraagt maar het niet is
Jij bent degene die zich als autist gedraagt. "Iemand gedraagt niet zoals ik het graag wil hebben, dus hij moet weg"
pi_162115432
In het huis waar ik woon precies hetzelfde. Maar trek wel veel op met alle (2) andere huisgenoten. Dus dat de kerel in kwestie veel werkt/studeerd en niet met ons omgaat en eet is totaal geen probleem.

Heb je verder weinig vrienden of niets te doen? Ik zie anders helemaal geen probleem dat een iemand in het huis wat teruggetrokken is.
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:28:29 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162115560
Ik snap het probleem van TS niet, een huisgenoot die zijn huur betaald, waar je geen last van hebt en er niet veel is. Wat wil je nog meer? Had TS liever een commune?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:30:02 #104
404039 Glasbak5
Slaap goed
pi_162115610
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik snap het probleem van TS niet, een huisgenoot die zijn huur betaald, waar je geen last van hebt en er niet veel is. Wat wil je nog meer? Had TS liever een commune?
Gemiddelde fok autist vindt dat misschien chill, ik niet. Betaalt* trouwens.
Nogmaals: het boeit me niet dat hij er weinig is, het gaat mij meer om het feit dat hij niet eens de moeite neemt om ons te leren kennen oid
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:31:06 #105
404039 Glasbak5
Slaap goed
pi_162115646
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:24 schreef Desmosedici het volgende:
In het huis waar ik woon precies hetzelfde. Maar trek wel veel op met alle (2) andere huisgenoten. Dus dat de kerel in kwestie veel werkt/studeerd en niet met ons omgaat en eet is totaal geen probleem.

Heb je verder weinig vrienden of niets te doen? Ik zie anders helemaal geen probleem dat een iemand in het huis wat teruggetrokken is.
Nope, genoeg vrienden / te doen. Wat teruggetrokken is wat anders dan in maanden nog nooit een keer samen met je huisgenoten eten, altijd gelijk naar je kamer gaat als je thuiskomt.
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:32:06 #106
404039 Glasbak5
Slaap goed
pi_162115684
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:18 schreef probeer het volgende:

[..]

Jij bent degene die zich als autist gedraagt. "Iemand gedraagt niet zoals ik het graag wil hebben, dus hij moet weg"
Flikker toch op man. Hij gedraagt zich gewoon a-sociaal, niet ik. Kan niet alle details beschrijven maar weet bijna zeker dat jij er precies hetzelfde over zou denken als jij in mijn situatie zat, mits je geen rasautist bent
pi_162115686
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:16 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Heb je gelijk in, heb ik serieus nog voorgesteld maar wouden huisgenoten niet en ik was ook niet echt in de financiele positie om dat te gaan betalen. Hoezo zwakjes? Heb geen last van m, maar stoor me er idd wel aan. Vind ik niet zo gek persoonlijk
Met 'zwakjes' bedoel ik eigenlijk wat een heleboel andere users al aangaven, hij doet niks verkeerds, alleen past qua doen en laten misschien niet zo bij jullie vriendengroep. Vergeleken met een huisgenoot die steelt, keihard muziek draait 's nachts, of allerlei vage figuren je huis binnen laat valt dat nogal in het niet. Dat je je eraan stoort snap ik ergens nog wel, maar ik vind het wel een zwakke reden om hem het huis uit te willen hebben. Net als veel anderen zou ik gewoon eens met hem gaan praten, zonder verwijten te maken, maar vraag hem ook eens wat hij verwacht van huisgenoten. Stem de verwachtingen af en maak afspraken.
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:32:08 #108
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_162115688
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 06:35 schreef Najieto het volgende:

[..]

De tering wat ben jij een zeikerd. Laat die jongen lekker als hij niet mee wilt eten met jullie. En zijn kamer als hotel gebruiken? Say whut... Hij betaald huur en je hebt verder geen last van hem. Wat wil je nog meer... Blijkbaar heb je liever een huurder die wel mee wil eten maar een ontzettende varkensstal van zijn kamer maakt. Je mag volgens mij in je handjes knijpen met deze huurder al lijk je dat zelf niet te beseffen want hij wilt niet met ons mee eten :'(
Precies dit.
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:34:03 #109
404039 Glasbak5
Slaap goed
pi_162115720
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:16 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Heb je geen vrienden ofzo dat je het zo irritant vindt? Je kan toch gewoon mensen bij je thuis uitnodigen ofzo als je zin hebt om met iemand samen te eten?
Vanwaar deze sneer? En ja dat kan zeker. Heb genoeg vrienden, dat is het niet. Zou je ook wel begrijpen als je iets vaardiger was in begrijpend lezen. Het gaat mij er niet om dat ik 'zin heb om samen met iemand te eten'. Vind het gewoon vreemd dat hij er nooit maar dan ook nooit is, en wel met zijn vriendin waar die pas 5 maanden mee heeft. :') lijkt wel getrouwd stel.
pi_162115728
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:32 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Flikker toch op man. Hij gedraagt zich gewoon a-sociaal, niet ik. Kan niet alle details beschrijven maar weet bijna zeker dat jij er precies hetzelfde over zou denken als jij in mijn situatie zat, mits je geen rasautist bent
Nee. Ik woon al heel wat jaren in verschillende studentenhuizen. Er zijn er altijd een paar die geen behoefte hebben aan gezelligheid met huisgenoten, en gewoon hun eigen ding doen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat anderen (of ik) daar een punt van maakten.

Hij betaalt huur. Hij woont daar. Hij mag zich (zonder overlast te geven) gedragen zoals hij zelf wilt.
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:35:02 #111
404039 Glasbak5
Slaap goed
pi_162115741
-doe maar niet schelden, ook niet als je verdrietig bent-

[ Bericht 67% gewijzigd door motorbloempje op 12-05-2016 12:39:04 ]
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:36:17 #112
404039 Glasbak5
Slaap goed
pi_162115770
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:34 schreef probeer het volgende:

[..]

Nee. Ik woon al heel wat jaren in verschillende studentenhuizen. Er zijn er altijd een paar die geen behoefte hebben aan gezelligheid met huisgenoten, en gewoon hun eigen ding doen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat anderen (of ik) daar een punt van maakten.

Hij betaalt huur. Hij woont daar. Hij mag zich (zonder overlast te geven) gedragen zoals hij zelf wilt.
Daar heb je zeker een punt. Geloof dat ie volgend jaar met een opleiding wilt beginnen dus dan zal het hopelijk wat bijdragen. Kan me btw niet voorstellen dat je echt zo'n huisgenoot hebt meegemaakt. In 4 maanden wonen nog nooit een zinnig gesprek mee gevoerd? Heb je dat echt vaker meegemaakt? Zal dan wel aan mij liggen.
pi_162115835
Laten we het schelden even achterwege? Dank.
Ja doei.
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:43:04 #114
206580 Luxuria
pi_162115935
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:34 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Vanwaar deze sneer? En ja dat kan zeker. Heb genoeg vrienden, dat is het niet. Zou je ook wel begrijpen als je iets vaardiger was in begrijpend lezen. Het gaat mij er niet om dat ik 'zin heb om samen met iemand te eten'. Vind het gewoon vreemd dat hij er nooit maar dan ook nooit is, en wel met zijn vriendin waar die pas 5 maanden mee heeft. :') lijkt wel getrouwd stel.
En wat dan nog? Dat moeten ze toch lekker zelf weten?
pi_162115983
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:36 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Daar heb je zeker een punt. Geloof dat ie volgend jaar met een opleiding wilt beginnen dus dan zal het hopelijk wat bijdragen. Kan me btw niet voorstellen dat je echt zo'n huisgenoot hebt meegemaakt. In 4 maanden wonen nog nooit een zinnig gesprek mee gevoerd? Heb je dat echt vaker meegemaakt? Zal dan wel aan mij liggen.
Maar who cares? Waarom vind je het zo vervelend? Kan me voorstellen dat het wat ongemakkelijk is, maar voor de rest, boeiend? Of ben je zo'n type die altijd bevestiging van anderen nodig heeft dat hij bestaat.
pi_162116004
quote:

[..]

Dat is best een lange post om te zeggen "Ik heb gewoon gelijk ja! :( "
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:47:27 #117
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_162116058
quote:

[..]

Hoezo asociaal? Hij eet niet mee. Het is niet dat hij zich slecht tegen je gedraagt (wat ik uit je verhaal opmaak) , enkel dat hij niet zich sociaal in de groep beweegt. Maar dat is niet asociaal, dat is gewoon niet sociaal genoeg voor jou
pi_162116062
quote:

Kan me btw niet voorstellen dat je echt zo'n huisgenoot hebt meegemaakt. In 4 maanden wonen nog nooit een zinnig gesprek mee gevoerd? Heb je dat echt vaker meegemaakt? Zal dan wel aan mij liggen.
Ligt inderdaad aan jou. :) Ik heb ook een huisgenoot gehad die ik in 6 maanden tijd misschien 2 keer gezien heb en niet meer dan "hoi" mee heb uitgewisseld. Die jongen was erg op zichzelf, niets mis mee. :)
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:48:23 #119
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162116081
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:31 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Nope, genoeg vrienden / te doen. Wat teruggetrokken is wat anders dan in maanden nog nooit een keer samen met je huisgenoten eten, altijd gelijk naar je kamer gaat als je thuiskomt.
En de eerder geopperde suggestie om elke zoveel tijd een 'huisoverleg' te plannen? Dus een van te voren gepland avondje waarop je met elkaar eet en daarna een 'vergadering' houdt over het reilen en zeilen in huis; er zijn vast nog wel meer dingen te bespreken; moeten de ramen niet eens gewassen? Wie haalt er nooit zijn haren uit het doucheputje? Is er een corvee rooster? Hoe zit het met toiletpapier? Hoe betalen we een nieuwe wasmachine want deze wordt een beetje oud. Dat soort lullige huismieppuntjes, icm een biertje en meteen even de huisgenoot vragen waarom hij niet af en toe gezellig mee-eet en dan gelijk een planning maken van wie wanneer wat kookt... interesse komt van twee kanten ;).
KuikenGuppy
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:50:08 #120
404039 Glasbak5
Slaap goed
pi_162116117
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:44 schreef MAHL het volgende:

[..]

Maar who cares? Waarom vind je het zo vervelend? Kan me voorstellen dat het wat ongemakkelijk is, maar voor de rest, boeiend? Of ben je zo'n type die altijd bevestiging van anderen nodig heeft dat hij bestaat.
Waar komt dit nou vandaag :')
Vanwaar al die aannames.. ja man heb altijd bevestiging nodig van iedereen.
pi_162116125
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:14 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Niet de eerste keer, 2e keer. Je hebt misschien wel deels gelijk, maar in mijn kring woont iedereen met vrienden. Is idd niet gek dat hij buiten de boot valt, maar hij had op zijn minst iets kunnen ondernemen of ingaan op onze voorstellen. De eerste avond dat hij bij ons sliep was ik bewust thuisgebleven (za avond) om een paar pilsies met m te drinken en samen te eten. Stond binnen no time zijn vriendin op de stoep, gingen ze pizzatje eten en erna netflixen :') Dan zet je zelf al de toon lijkt mij. Niet eerste keer op kamers, maar woon itt nog niet eens een jaar buitenshuis.
Om hem dit te verwijten vind ik echt heel flauw. Klinkt namelijk niet alsof je niet eens hebt gepeild of hij dat ook zag zitten of dat hij andere plannen had.

Wie weet zag hij het niet zitten om de eerste nacht alleen door te brengen in een vreemd huis of wilde hij zijn vriendin zijn kamer laten zien. Vind ik allemaal niet zo heel raar.
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:51:15 #122
404039 Glasbak5
Slaap goed
pi_162116141
quote:
7s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:47 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Hoezo asociaal? Hij eet niet mee. Het is niet dat hij zich slecht tegen je gedraagt (wat ik uit je verhaal opmaak) , enkel dat hij niet zich sociaal in de groep beweegt. Maar dat is niet asociaal, dat is gewoon niet sociaal genoeg voor jou
aˇsoˇciˇaal, aˇsoˇciˇaal (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
zonder sociaal besef: zich asociaal gedragen zonder rekening te houden met anderen
- See more at: http://www.vandale.nl/opz(...)lang=nn#.VzRf-4mKTIU

Hij houdt geen rekening met ons aangezien hij zich totaal afsluit
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:51:33 #123
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162116148
quote:

[..]

Hij was natuurlijk niet voor niks jullie laatste keuze, dus je wist op de hospiteeravond al dat hij zich niet lekker in jullie vriendenclubje zou voegen. Je had iemand nodig die de huur ging betalen. Wees blij dat je verder geen last van hem hebt.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:52:04 #124
404039 Glasbak5
Slaap goed
pi_162116166
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:48 schreef Burdie het volgende:

[..]

En de eerder geopperde suggestie om elke zoveel tijd een 'huisoverleg' te plannen? Dus een van te voren gepland avondje waarop je met elkaar eet en daarna een 'vergadering' houdt over het reilen en zeilen in huis; er zijn vast nog wel meer dingen te bespreken; moeten de ramen niet eens gewassen? Wie haalt er nooit zijn haren uit het doucheputje? Is er een corvee rooster? Hoe zit het met toiletpapier? Hoe betalen we een nieuwe wasmachine want deze wordt een beetje oud. Dat soort lullige huismieppuntjes, icm een biertje en meteen even de huisgenoot vragen waarom hij niet af en toe gezellig mee-eet en dan gelijk een planning maken van wie wanneer wat kookt... interesse komt van twee kanten ;).
Goed plan, gaan we doen volgende week, net in de groep gegooid. Thnx
pi_162116188
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:30 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Gemiddelde fok autist vindt dat misschien chill, ik niet. Betaalt* trouwens.
Nogmaals: het boeit me niet dat hij er weinig is, het gaat mij meer om het feit dat hij niet eens de moeite neemt om ons te leren kennen oid
Hij zit er toch niet om vrienden te maken of wel :') :') :')
Dus je hebt een huurder die netjes zijn huur betaald, die er bijna nooit is, en nog loop je te zeiken :|W
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:53:17 #126
404039 Glasbak5
Slaap goed
pi_162116196
quote:
15s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:50 schreef Chai het volgende:

[..]

Om hem dit te verwijten vind ik echt heel flauw. Klinkt namelijk niet alsof je niet eens hebt gepeild of hij dat ook zag zitten of dat hij andere plannen had.

Wie weet zag hij het niet zitten om de eerste nacht alleen door te brengen in een vreemd huis of wilde hij zijn vriendin zijn kamer laten zien. Vind ik allemaal niet zo heel raar.
Verwijt hem het wel, dan ben ik maar flauw. Eerste avond zou je toch denken dat je een beetje kennis gaat maken met wie je in huis komt te wonen? Weet niet hoe jij bent opgevoed verder. Of tweede avond? Of derde? Of vierde avond?
pi_162116216
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:52 schreef Glasbak5 het volgende:
net in de groep gegooid. Thnx
Ook met hem? Hij is ook de groep
pi_162116233
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:53 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Verwijt hem het wel, dan ben ik maar flauw. Eerste avond zou je toch denken dat je een beetje kennis gaat maken met wie je in huis komt te wonen? Weet niet hoe jij bent opgevoed verder. Of tweede avond? Of derde? Of vierde avond?
Waarom open je een topic om vervolgens krampachtig vast te houden aan je mening?
Open het dan niet en doe je eigen ding.
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:54:29 #129
404039 Glasbak5
Slaap goed
pi_162116237
Hier kan een slotje op, genoeg meningen, thanks allemaal. conclusie die ik hieruit trek: ik ben een autist, heb bevestiging nodig etc etc. En belangrijkste: het kan dus nog veel erger!
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:54:41 #130
404039 Glasbak5
Slaap goed
pi_162116240
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:53 schreef Godtje het volgende:

[..]

jep
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:53 schreef Godtje het volgende:

[..]

pi_162116252
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:54 schreef Glasbak5 het volgende:
Hier kan een slotje op, genoeg meningen, thanks allemaal. conclusie die ik hieruit trek: ik ben een autist, heb bevestiging nodig etc etc. En belangrijkste: het kan dus nog veel erger!
Je trekt in ieder geval de juiste conclusies.

Hou gewoon even een korte vergadering met het huis en maak wat afspraken mbt samen eten als je continu bevestiging nodig hebt.
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:55:27 #132
404039 Glasbak5
Slaap goed
pi_162116259
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:54 schreef Godtje het volgende:

[..]

Waarom open je een topic om vervolgens krampachtig vast te houden aan je mening?
Open het dan niet en doe je eigen ding.
Hou niet krampachtig vast aan mijn eigen mening. Heb op meerdere posts gewoon instemmend gereageerd.
pi_162116277
quote:
Prima conclusies, jammer dat je er zo sarcastisch over doet. :) (En topics worden niet op verzoek gesloten trouwens.)
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:56:07 #134
404039 Glasbak5
Slaap goed
pi_162116282
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:55 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Je trekt in ieder geval de juiste conclusies.

Hou gewoon even een korte vergadering met het huis en maak wat afspraken mbt samen eten als je continu bevestiging nodig hebt.
origineel man :') BEEEVEESTTTIGGG DAT IK LEEF
pi_162116300
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:52 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Goed plan, gaan we doen volgende week, net in de groep gegooid. Thnx
Grappig. Dat je dat binnen 4 minuten met iedereen kan bespreken en beslissen. :')

Verzonnen topics :{w
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:56:40 #136
404039 Glasbak5
Slaap goed
pi_162116304
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:56 schreef Operc het volgende:

[..]

Prima conclusies, jammer dat je er zo sarcastisch over doet. :) (En topics worden niet op verzoek gesloten trouwens.)
Het gedeelte van 'het kan veel erger' meende ik wel. Dat heb ik hier van geleerd.
pi_162116308
Wat een triest gezeik :') Iemand veroorzaakt eens geen gezeik of overlast en het is nóg niet goed. 8)7
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_162116309
quote:

[..]

Waarom weer zo persoonlijk worden gelijk? Ik vind het gewoon niet netjes iemand verwijten te maken op basis van je eigen aannames en normen voor fatsoen. Jij hoopt dat hij precies zo denkt als jij en daar naar handelt, maar wanneer hij dat niet doet verwijt je hem dat?

Niet iedereen is hetzelfde, accepteer dat gewoon. Geen wonder dat het contact slecht van de grond komt, misschien voelt hij ook wel aan dat jij niet zo tevreden met hem bent..
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:34 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Ik zou ook niet graag willen socialiseren met zo'n huisgenoot die bij voorbaat al allemaal oordelen over mij heeft. :')
pi_162116333
quote:
Helaas, zo werkt dat niet. :)

Waarom wil je per se een slotje? Je kan toch gewoon uitlogen en niet meer reageren als je denkt dat je niks met de reacties kan?
pi_162116351
Wow, echt wow. Ben je soms religieus, hoezo moet hij een leven leiden zoals jij dat terwijl hij je niet lastig valt. Is het je wel eens bij je naar boven gekomen dat jij en je vrienden niet het type mensen zijn die hij leuk vindt om mee om te gaan? Misschien moet je eens kijken naar je eigen houding, een beetje eisen aan mensen stellen waar je geen last van hebt.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_162116451
OP gaat gewoon terug. Als je bang bent voor 'wie er allemaal meelezen' moet je daar voortaan over nadenken voor je een topic opent. Topics worden onleesbaar als iedereen dat maar doet nadat ze genoeg antwoorden hebben gehad.
Ja doei.
pi_162116464
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:19 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Hahah daar zit wel wat in. En kan wel, staat in mijn contract en heeft makelaar uitdrukkelijk gezegd
Makelaars willen omzet draaien of dan alles klopt is vaak maar de vraag. :')

Zo heb ik ooit in een studentenhuis gewoond waar de makelaar aan de verhuurder had aangegeven wel voor bizarre bedragen die kamers te kunnen verhuren. Wij zaten in dat huis en hebben meteen de huurcommissie ingeschakeld en opeens had de verhuurder 30% minder huurinkomsten was hij boos op ons en de makelaar. :D
pi_162116469
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:56 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

origineel man :') BEEEVEESTTTIGGG DAT IK LEEF
Je klinkt anders erg ontevreden over je eigen leven... Als je lekker in je vel zat maakte je je totaal niet druk over een huisgenoot die jou niet tot last is. Misschien een gesprek met een therapeut aangaan? Er liggen hier volgens mij wel wat diepere issues hoor.
pi_162116493
Dat iemand je huisje huurt betekent niet dat hij ene drol om jou en jouw leefwijze moet geven pik. Hij betaald en dat was het dan
pi_162116543
quote:

[..]

Ja, vaak genoeg meegemaakt. Zoals anderen ook al zeggen, zij ook. Het is vrij normaal dat sommige mensen op zichzelf zijn, en niet dezelfde behoeftes hebben als de rest. Hij gedraagt zich niet asociaal (hooguit participeert hij niet, maar asociaal gedrag is toch echt wat anders, daar komt overlast bij kijken). Dus ik ben bang dat dit toch echt aan jou en je verwachtingen ligt.

Maar goed ... nu het constructieve stukje ...

Allereerst .. dreigen met het opzeggen van de huur (of daar op welke manier dan ook op zinspelen) gaat de sfeer niet bevorderen. Dat je snap je hopelijk zelf ook wel. Gezelligheid valt niet af te dwingen.

Vervolgens .. Hij zal echt niet opeens zijn hele manier van leven omgooien, en zich als de in jouw ogen perfecte huisgenoot gedragen. Onrealistische verwachting.

Wellicht is het wel haalbaar om eens samen een dag per week af te spreken (dus samen afspreken, niet vastleggen en meedelen) waarop jullie samen eten. Geef aan dat zijn vriendin ook welkom is. En vanuit daar kan je dan wellicht eens iets afspreken nav jullie gedeelde interesses.

Of een bbq. Of een housewarming waarbij je allemaal een paar mensen uitnodigt. Of weet ik veel wat dan ook.

En ja, zelfs dan kan hij er prima voor kiezen om niet deel te nemen, en is er niet veel wat je daar aan kan doen. Maar dan zal hij iig wat sociale druk voelen om mee te doen (houd die druk wel vriendelijk en vrijblijvend. Gedwongenheid heb je niets aan) en is het aan hem.

Meer kan je, relationeel gezien, niet echt doen.
pi_162116585
:') Ik zou je echt de dikke L en de dikke vinger geven probeer
  donderdag 12 mei 2016 @ 13:09:04 #147
206580 Luxuria
pi_162116682
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:50 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Waar komt dit nou vandaag :')
Vanwaar al die aannames.. ja man heb altijd bevestiging nodig van iedereen.
Vanwaar wil jij dan perse dat hij zich 'socialer' gaat gedragen?

Laat hem lekker, je hebt geen last van hem, ideaal toch.
pi_162116683
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:05 schreef Faeroer het volgende:
Dit is niet wat probeer per se zelf zou doen, maar hij probeert oplossingen te zoeken die een beetje in TS' zijn straatje passen.

Tja en TS is nogal euh, dwingend, dus blijft niet zoveel over dan.
pi_162116704
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:05 schreef Faeroer het volgende:
Leg uit?

Want volgens mij zeg ik TS heel duidelijk dat die jongen recht heeft op zijn eigen manier van leven. Maar het staat TS natuurlijk altijd vrij om hem uit te nodigen / proberen ergens bij te betrekken. Dat valt mi gewoon onder 'een gastvrije huisgenoot zijn'. Meer kan hij ook niet doen. Dwingen, dingen opleggen, of dreigen is natuurlijk sowieso uit den boze.

Maarja .. persoonlijk ben ik ook niet echt van dat gezellig doen met huisgenoten. Ik eet vaak zat liever alleen, dan 3 uur 'gezelligheid' in de keuken.

Als ik jou als huisgenoot zou hebben, zou ik je wellicht eens uitnodigen om onder het genot van wat spareribs, bier en softdrugs de nieuwste aflevering van vikings te kijken. Maar even goede huisgenoten als je daar geen trek in hebt. En zelfs als we af en toe eens zouden chillen, betekent dat echt niet dat ik je verder elke dag hoef te spreken.

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 12-05-2016 13:39:45 ]
  donderdag 12 mei 2016 @ 13:11:31 #150
206580 Luxuria
pi_162116751
quote:

[..]

Hij heeft dat dus niet gedaan. NOU EN?
  roze donderdag 12 mei 2016 @ 13:16:15 #151
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_162116881
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:12 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Thanks! Hoeft niet altijd voor mij, maar nooit mee eten in een paar maanden tijd is wel beetje extreem. Heeft ook zo'n saaie doos als vriendin
Ik eet NOOIT met mijn huisgenoten en woon hier al 4 jaar, nooit gezeur over gehad. En dat zijn vriendin saai is is toch niet jou probleem? :') Laat die jongen. Zolang hij zijn rotzooi opruimt en de huur betaald is er toch geen probleem?
Your beauty never ever scared me.
  roze donderdag 12 mei 2016 @ 13:24:59 #152
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_162117099
En nog een tip: Nodig hem (en zijn vriendin) een keer uit om gezellig een avondje te chillen.
  Moderator / Redactie FP donderdag 12 mei 2016 @ 13:29:15 #153
Brabo Bastard
pi_162117219
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:11 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Hij heeft dat dus niet gedaan. NOU EN?
Hij danst niet naar de pijpen van TS. Dus moet hij weg.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_162117401
Jouw normen en waarden gelijkstellen aan 'wat nu eenmaal zo hoort' is niet erg netjes, noch volwassen. Hij staat volledig in zijn recht met alles wat hij doet. 'Asociaal' en 'rasautist' zijn heftige termen die meer over jou zeggen dan over hem. Er lijkt mij helemaal niets mis met deze huurder, buiten dat jullie kennelijk niet erg klikken. Prima, zo gaat het echt in verreweg de meeste gedeelde huizen. Na 7 jaar studentenhuizen en (even nageteld voor je) 19 huisgenoten te hebben versleten, ben ik maar bevriend geraakt met 2. En 8 ervan kwamen nooit van hun kamer af. Heb ik nooit over geoordeeld, en terecht ook. Leven en laten leven, zéker in een gedeeld huis. Kijk naar jezelf en jouw eigen houding en heb respect voor je medemens.
  donderdag 12 mei 2016 @ 13:36:29 #155
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_162117407
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:51 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

aˇsoˇciˇaal, aˇsoˇciˇaal (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
zonder sociaal besef: zich asociaal gedragen zonder rekening te houden met anderen
- See more at: http://www.vandale.nl/opz(...)lang=nn#.VzRf-4mKTIU

Hij houdt geen rekening met ons aangezien hij zich totaal afsluit
Wie zegt dat hij geen sociaal beseg heeft.

In die redenatie ben jij ook asociaal. Want jij houdt geen rekening met hem en zijn wens zich liever wat afzijdig te houden.
pi_162117469
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:36 schreef koffiehagedis het volgende:
Jouw normen en waarden gelijkstellen aan 'wat nu eenmaal zo hoort' is niet erg netjes, noch volwassen. Hij staat volledig in zijn recht met alles wat hij doet. 'Asociaal' en 'rasautist' zijn heftige termen die meer over jou zeggen dan over hem. Er lijkt mij helemaal niets mis met deze huurder, buiten dat jullie kennelijk niet erg klikken. Prima, zo gaat het echt in verreweg de meeste gedeelde huizen. Na 7 jaar studentenhuizen en (even nageteld voor je) 19 huisgenoten te hebben versleten, ben ik maar bevriend geraakt met 2. En 8 ervan kwamen nooit van hun kamer af. Heb ik nooit over geoordeeld, en terecht ook. Leven en laten leven, zéker in een gedeeld huis. Kijk naar jezelf en jouw eigen houding en heb respect voor je medemens.
Goede post, dus met deze quote herhaal ik hem nog eens.
  Forum Admin donderdag 12 mei 2016 @ 13:39:17 #157
58651 crew  murp
murp
  roze donderdag 12 mei 2016 @ 13:41:00 #158
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_162117515
quote:
_O_
  Moderator / Redactie FP donderdag 12 mei 2016 @ 13:41:25 #159
Brabo Bastard
pi_162117520
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:39 schreef murp het volgende:
Waar is TS? :')
Medestanders zoeken.
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / Redactie FP donderdag 12 mei 2016 @ 13:41:44 #160
Brabo Bastard
pi_162117532
quote:
:Y
"Omae wa mou shindeiru."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')