abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162110493
Als je vindt dat hij actief mee moet doen (wat hij niet contractueel verplicht is) moet je dat duidelijk aangeven op de hospiteeravond of in de advertentie. Dat iemand niet mee doet is natuurlijk geen reden om hem het huis uit te zetten. Ik heb zelf ook huisgenoten gehad die ik nooit zag, was dat dan een reden om ze er uit te zetten?

Zolang je huisgenoot geen teringbende achterlaat, zit te blowen of andere overlast veroorzaakt mag je jezelf idd in je handjes knijpen. Kan je vertellen dat huisgenoten die hun teringbende in de keuken laten staan zeker geen pretje zijn (vooral niet als je er een stuk of 15 hebt).
pi_162110553
Dus je wilt dat iemand jou gaat betalen zodat hij je vriendje kan zijn en samen met je eet? :')
pi_162110558
Vraag gewoon of hij het leuk zou vinden om een paar keer mee te eten. Of zeg gewoon 'luister pik, ik heb goede hoop dat ik dat mokkeltje dat er nu zit af mag speren als ik deze kamer voor haar regel, dus je moet helaas vertrekken zodat papa zijn wichelroede even in werking kan gaan stellen'. Dat is tenminste eerlijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 12 mei 2016 @ 09:10:35 #54
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_162110639
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 06:52 schreef CoolGuy het volgende:
Een heel slap verhaal over waarom hij eruit moet terwijl de eigenlijke reden is dat je gewoon liever dat mokkel daar hebt omdat je die leuk vindt. En dan ook nog eens zo'n gesprekje niet durven aan gaan zonder de rest erbij.

Je bent een onvolwassen achterbaks ventje.
Dit.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 07:02 schreef Plasterk het volgende:
Ik zou mijn handen dichtknijpen met zo'n huurder. Ik heb in genoeg (studenten)huizen gewoond om dit te kunnen zeggen.
En dit.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_162110672
Die jongen zal er best voor open staan een avond in de week met het huis te eten, dat voorstellen lijkt me een prima idee.

Verder kan ik het probleem van TS wel begrijpen eerlijk gezegd.
pi_162110829
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:59 schreef DoubleDip het volgende:
Als je vindt dat hij actief mee moet doen (wat hij niet contractueel verplicht is) moet je dat duidelijk aangeven op de hospiteeravond of in de advertentie. Dat iemand niet mee doet is natuurlijk geen reden om hem het huis uit te zetten. Ik heb zelf ook huisgenoten gehad die ik nooit zag, was dat dan een reden om ze er uit te zetten?

Zolang je huisgenoot geen teringbende achterlaat, zit te blowen of andere overlast veroorzaakt mag je jezelf idd in je handjes knijpen. Kan je vertellen dat huisgenoten die hun teringbende in de keuken laten staan zeker geen pretje zijn (vooral niet als je er een stuk of 15 hebt).
Ik maak er ook niet echt uit op dat het op die manier ter sprake is geweest (in advertentie, op hospiteeravond, zelf regelmatig uitnodigen om mee te eten), dus vind het dan ook vreemd om hem dat te verwijten.
pi_162110855
:')

Je kan ook gewoon beginnen met hem uitnodigen voor het avond eten.

Misschien kijkt hij eerst de kat uit de boom en is het over een half jaar een geweldige huisgenoot.
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 12 mei 2016 @ 09:24:30 #58
446641 Vox_Populi
Stem van het volk.
pi_162110861
Ik kreeg een totaal ander beeld door de TT _O- :')
pi_162110942
Grappig detail, in zijn OP vindt TS het ongemakkelijk als zijn huisgenoot 's ochtends in de huiskamer zit. Maar dan een gesprekje starten blijkt toch te teveel moeite.
pi_162110990
Maar... heb je al eens gewoon gezellig geprobeerd een gesprekje te voeren bij dat ontbijt? Voorgesteld of hij vanavond mee-eet omdat jullie dat ook gaan doen die avond, en als hij niet kan meteen voorstellen of er een andere avond die week is dat hij wel zou kunnen omdat je dat gezellig lijkt?

het lijkt me heerlijk om een boel 'vrije' huisgenoten te hebben die hun eigen gang (kunnen) gaan!
Ja doei.
pi_162111026
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 07:00 schreef kanovinnie het volgende:
Dit. Heb je iemand waar je geen last van hebt, is het nog niet goed :D
Dit _O- TS heeft blijkbaar niet veel ervaring met huisgenoten. Zoek de horrorverhalen maar eens op en dan bid je op je blote knietjes tot God dat je gewoon een gast heb die niet vervelend is.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_162111165
De perfecte huisgenoot hebben en die weg willen _O-
Nieuw is niet altijd beter.
pi_162111203
ik zie het probleem ook al niet.
laat die jongen lekker zijn gang gaan.
pi_162111248
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:24 schreef dimmak het volgende:

Je kan ook gewoon beginnen met hem uitnodigen voor het avond eten.

Misschien kijkt hij eerst de kat uit de boom en is het over een half jaar een geweldige huisgenoot.
Huisgenoot is ook bij TS en zijn bestaande vriendengroep in huis komen wonen. Kan me voorstellen dat iemand daardoor minder snel zelf initiatief neemt.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2016 09:48:38 ]
pi_162111541
Ik snap de TS wel. Het is namelijk leuker als iedereen een beetje gezellig doet met elkaar als je samen in een huis woont, dan dat iedereen maar een beetje boven met zijn vriendin gaat zitten en er verder geen woord vanaf komt.
  donderdag 12 mei 2016 @ 10:20:02 #66
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_162112034
Haha ik zou juist blij zijn met iemand die je amper tot last is. Overigens kun je een huurovereenkomst (voor bepaalde of onbepaalde tijd) niet zomaar opzeggen, in verband de huurbescherming. Je moet met gewichtige gronden aankomen en zelfs dan kan dat alleen bij de rechter, als de huurder daar niet mee instemt.

[ Bericht 37% gewijzigd door MisterJ.Lo op 12-05-2016 10:26:49 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_162112134
Dus als ik het goed begrijp huren jullie met vier vrienden een huis en moest er noodgedwongen een vijfde huurder bij? Dan is het toch niet zo gek dat hij buiten de boot valt? Misschien vindt hij het gewoon niet zo makkelijk om in jullie vriendengroep te 'breken'. Is het trouwens de eerste keer dat je op jezelf woont? Ik heb al zo'n twintig huisgenoten gehad en ik denk dat ik het uiteindelijk maar met 3 echt goed kon vinden. Een huisgenoot is ook een apart iets; je leeft met elkaar, maar ook weer langs elkaar. Je huisgenoot is gewoon graag op zichzelf, lekker boeiend, je hebt voor de rest geen last van hem. Dat hij vervolgens niet in je gezellige plaatje past is eigenlijk gewoon jouw probleem.
pi_162112140
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 02:04 schreef Glasbak5 het volgende:
Of ben ik nu ontzettend egoïstisch?
.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 02:28 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Hij gebruikt zijn kamer als een soort hotel, ik vind dat onwenselijk.
Ja je bent egoïstisch. En een gigantische zeiksnol. En uitzonderlijk kinderachtig.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_162112543
Ik snap ook niet dat jullie in plaats van een nieuwe hospiteeravond, maar gewoon iemand hebben uitgekozen waarvan je weet dat hij niet echt bij het huis past. Hij was immers jullie laatste keus. Ja goed, dan had je de huur van zijn kamer een maand moeten verdelen over de rest van de huurders, maar dat lijkt me niet zoveel toch? Nu kies je willens en wetens iemand uit die jullie niet zo leuk leek en ga je vervolgens klagen dat hij niet bij jullie past. Overigens vind ik de redenen waarom hij niet bij jullie past nogal zwakjes, maar goed, het staat je vrij je eraan te storen natuurlijk.
  Moderator donderdag 12 mei 2016 @ 10:53:13 #70
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_162112915
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:00 schreef Fatoeman het volgende:
Ik snap de TS wel. Het is namelijk leuker als iedereen een beetje gezellig doet met elkaar als je samen in een huis woont, dan dat iedereen maar een beetje boven met zijn vriendin gaat zitten en er verder geen woord vanaf komt.
Daar gaat het TS helemaal niet om. Die dingen roept ie alleen maar om proberen wat gewicht in de schaal te gooien. De eigenlijke reden is dat hij gewoon heel ordinair dat mokkel in huis wil hebben en hij wil dus die gozer weg hebben, maar ja 'jij moet weg want ik wil dat wijf hier hebben' komt niet over dus dan maar allerlei ditjes en datjes verzinnen waarom die gozer weg zou moeten.

Ts is een smerig mannetje.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_162113340
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 07:09 schreef rival het volgende:

[..]

Hallo, vanwege mijn onzekerheid wil ik je weg hebben. :')
Hoezo vanwege mijn onzekerheid? Meer omdat ie zich gewoon als een autist gedraagt maar het niet is
pi_162113364
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:00 schreef Fatoeman het volgende:
Thanks! Hoeft niet altijd voor mij, maar nooit mee eten in een paar maanden tijd is wel beetje extreem. Heeft ook zo'n saaie doos als vriendin
pi_162113422
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:23 schreef Bananenpap het volgende:
Dus als ik het goed begrijp huren jullie met vier vrienden een huis en moest er noodgedwongen een vijfde huurder bij? Dan is het toch niet zo gek dat hij buiten de boot valt? Misschien vindt hij het gewoon niet zo makkelijk om in jullie vriendengroep te 'breken'. Is het trouwens de eerste keer dat je op jezelf woont? Ik heb al zo'n twintig huisgenoten gehad en ik denk dat ik het uiteindelijk maar met 3 echt goed kon vinden. Een huisgenoot is ook een apart iets; je leeft met elkaar, maar ook weer langs elkaar. Je huisgenoot is gewoon graag op zichzelf, lekker boeiend, je hebt voor de rest geen last van hem. Dat hij vervolgens niet in je gezellige plaatje past is eigenlijk gewoon jouw probleem.
Niet de eerste keer, 2e keer. Je hebt misschien wel deels gelijk, maar in mijn kring woont iedereen met vrienden. Is idd niet gek dat hij buiten de boot valt, maar hij had op zijn minst iets kunnen ondernemen of ingaan op onze voorstellen. De eerste avond dat hij bij ons sliep was ik bewust thuisgebleven (za avond) om een paar pilsies met m te drinken en samen te eten. Stond binnen no time zijn vriendin op de stoep, gingen ze pizzatje eten en erna netflixen :') Dan zet je zelf al de toon lijkt mij. Niet eerste keer op kamers, maar woon itt nog niet eens een jaar buitenshuis.
pi_162113426
Overigens kan je niet verwachten dat je het met alle huisgenoten kan vinden. Het zijn tenslotte maar huisgenoten en iemands (fake) gedrag op een hospiteeravond zegt heus niet veel. Wees blij dat hij zijn teringzooi niet overal neergooit of zit te blowen.
pi_162113444
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Daar gaat het TS helemaal niet om. Die dingen roept ie alleen maar om proberen wat gewicht in de schaal te gooien. De eigenlijke reden is dat hij gewoon heel ordinair dat mokkel in huis wil hebben en hij wil dus die gozer weg hebben, maar ja 'jij moet weg want ik wil dat wijf hier hebben' komt niet over dus dan maar allerlei ditjes en datjes verzinnen waarom die gozer weg zou moeten.

Ts is een smerig mannetje.
Hahah goede conclusie wel, is stiekem zo :O. Nee heb zelf gewoon een vriendin en dat wijf is niet lekker
pi_162113466
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:11 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Hoezo vanwege mijn onzekerheid? Meer omdat ie zich gewoon als een autist gedraagt maar het niet is
Heb je geen vrienden ofzo dat je het zo irritant vindt? Je kan toch gewoon mensen bij je thuis uitnodigen ofzo als je zin hebt om met iemand samen te eten?
pi_162113478
Ben je enig kind ofzo? Dat je niet gewend bent om je zin niet te krijgen...
pi_162113485
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:40 schreef Polenbatser het volgende:
Ik snap ook niet dat jullie in plaats van een nieuwe hospiteeravond, maar gewoon iemand hebben uitgekozen waarvan je weet dat hij niet echt bij het huis past. Hij was immers jullie laatste keus. Ja goed, dan had je de huur van zijn kamer een maand moeten verdelen over de rest van de huurders, maar dat lijkt me niet zoveel toch? Nu kies je willens en wetens iemand uit die jullie niet zo leuk leek en ga je vervolgens klagen dat hij niet bij jullie past. Overigens vind ik de redenen waarom hij niet bij jullie past nogal zwakjes, maar goed, het staat je vrij je eraan te storen natuurlijk.
Heb je gelijk in, heb ik serieus nog voorgesteld maar wouden huisgenoten niet en ik was ook niet echt in de financiele positie om dat te gaan betalen. Hoezo zwakjes? Heb geen last van m, maar stoor me er idd wel aan. Vind ik niet zo gek persoonlijk
  donderdag 12 mei 2016 @ 11:17:36 #79
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162113510
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:14 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Niet de eerste keer, 2e keer. Je hebt misschien wel deels gelijk, maar in mijn kring woont iedereen met vrienden. Is idd niet gek dat hij buiten de boot valt, maar hij had op zijn minst iets kunnen ondernemen of ingaan op onze voorstellen. De eerste avond dat hij bij ons sliep was ik bewust thuisgebleven (za avond) om een paar pilsies met m te drinken en samen te eten. Stond binnen no time zijn vriendin op de stoep, gingen ze pizzatje eten en erna netflixen :') Dan zet je zelf al de toon lijkt mij. Niet eerste keer op kamers, maar woon itt nog niet eens een jaar buitenshuis.
Heb je liever iemand die er een zooitje van maakt? Hij betaald de huur, doet zijn huishoudelijke klussen en veroorzaakt geen overlast. Wat wil je nog meer? Dat je samen elke avond een potje gaat kaarten?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_162113525
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:15 schreef DoubleDip het volgende:
Overigens kan je niet verwachten dat je het met alle huisgenoten kan vinden. Het zijn tenslotte maar huisgenoten en iemands (fake) gedrag op een hospiteeravond zegt heus niet veel. Wees blij dat hij zijn teringzooi niet overal neergooit of zit te blowen.
Nee dat heb ik geleerd idd. Kan t opzich wel met hem vinden maar hij is er gewoon nooit, dat is het probleem meer. Lijkt me verder een lachen gast. Niks mis met blowen btw
  donderdag 12 mei 2016 @ 11:18:13 #81
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162113533
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:16 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Heb je gelijk in, heb ik serieus nog voorgesteld maar wouden huisgenoten niet en ik was ook niet echt in de financiele positie om dat te gaan betalen. Hoezo zwakjes? Heb geen last van m, maar stoor me er idd wel aan. Vind ik niet zo gek persoonlijk
Wat verwacht je van de huisgenoot? Dat hij als een vriend is? Bekijk eens wat je ook had kunnen hebben ipv zo negatief te zijn.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_162113537
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:23 schreef De_Pel het volgende:

[..]

[..]

Ja je bent egoïstisch. En een gigantische zeiksnol. En uitzonderlijk kinderachtig.
Licht toe blaaskaak
pi_162113569
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:20 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Haha ik zou juist blij zijn met iemand die je amper tot last is. Overigens kun je een huurovereenkomst (voor bepaalde of onbepaalde tijd) niet zomaar opzeggen, in verband de huurbescherming. Je moet met gewichtige gronden aankomen en zelfs dan kan dat alleen bij de rechter, als de huurder daar niet mee instemt.
Hahah daar zit wel wat in. En kan wel, staat in mijn contract en heeft makelaar uitdrukkelijk gezegd
pi_162113592
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:34 schreef motorbloempje het volgende:
Maar... heb je al eens gewoon gezellig geprobeerd een gesprekje te voeren bij dat ontbijt? Voorgesteld of hij vanavond mee-eet omdat jullie dat ook gaan doen die avond, en als hij niet kan meteen voorstellen of er een andere avond die week is dat hij wel zou kunnen omdat je dat gezellig lijkt?

het lijkt me heerlijk om een boel 'vrije' huisgenoten te hebben die hun eigen gang (kunnen) gaan!
Heb ik allemaal gedaan! Meerdere malen, maar na vage antwoorden of geen bevestigende antwoorden heb je daar op een gegeven moment ook geen zin meer in. Dacht ik ook op het begin! Maar na zo'n lange periode met zo weinig contact heb ik zoiets van, dit was niet de bedoeling
pi_162113647
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:18 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat verwacht je van de huisgenoot? Dat hij als een vriend is? Bekijk eens wat je ook had kunnen hebben ipv zo negatief te zijn.
Dit ja. TS heeft duidelijk weinig ervaring met huisgenoten.

Oh en ter vergelijking: er zijn echt genoeg mensen die hun huisgenoten nooit of bijna nooit zien. Heb zelf in een actief huis gewoond waar altijd mensen waren, maar dat is echt een uitzondering hoor. Je kan niet verwachten dat al je huisgenoten er vaak zijn. Tenzij je met 2 ofzo woont is er altijd wel iemand die er minder vaak is of gewoon niet zoveel behoefte heeft aan pootje ophouden en zogenaamd gezellig doen.
pi_162113782
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:20 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Heb ik allemaal gedaan! Meerdere malen, maar na vage antwoorden of geen bevestigende antwoorden heb je daar op een gegeven moment ook geen zin meer in. Dacht ik ook op het begin! Maar na zo'n lange periode met zo weinig contact heb ik zoiets van, dit was niet de bedoeling
Maar wat wil je nu eigenlijk?
  Moderator / Redactie FP donderdag 12 mei 2016 @ 11:30:22 #87
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_162113866
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:27 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Maar wat wil je nu eigenlijk?
Dat hij zijn zin krijgt.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator / Redactie FP donderdag 12 mei 2016 @ 11:31:15 #88
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_162113899
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:18 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Licht toe blaaskaak
Dat JIJ het onwenselijk vindt wil nog niet zeggen dat het niet mag.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_162114006
Een huisgenoot die rustig is, er niet vaak is en zijn eigen gang gaat. Heb ik ook eens gehad in m'n studententijd, wat een zegen was dat na de junk die tot 5 uur 's ochtends lag te blowen en techno op max niveau zat te luisteren O+
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_162114047
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:34 schreef Barbusse het volgende:
Een huisgenoot die rustig is, er niet vaak is en zijn eigen gang gaat. Heb ik ook eens gehad in m'n studententijd, wat een zegen was dat na de junk die tot 5 uur 's ochtends lag te blowen en techno op max niveau zat te luisteren O+
Hahaha zooo herkenbaar. :')
pi_162114071
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:36 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Hahaha zooo herkenbaar. :')
WAS JIJ DAT?!?!

There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_162114233
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:34 schreef Barbusse het volgende:
Ik had er een die mijn spullen stal, saxofoon speelde, blowde, nooit douchte en wekelijks bezoek kreeg van de politie. Sindsdien waardeer ik elke huisgenoot. :')
  donderdag 12 mei 2016 @ 11:47:44 #93
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_162114398
Als ik de reacties van TS zo lees snap ik ook direct waarom die gozer niks zegt. Die wil natuurlijk ook niks met zo'n waailap te maken hebben. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_162114507
Misschien moet hij nog loskomen en voelt hij zich nog niet echt thuis omdat hij volgens jouw verhaal ook maar af en toe is. Misschien heeft hij teveel dingen aan zijn hoofd, probeer er over te praten..

Of had je liever iemand die zich gedraagt als huiseigenaar en jou behandeld als een huurder?
pi_162114583
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:42 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik had er een die mijn spullen stal, saxofoon speelde, blowde, nooit douchte en wekelijks bezoek kreeg van de politie. Sindsdien waardeer ik elke huisgenoot. :')
"Maar je studententijd is de mooiste tijd uit je leven!" O+
pi_162114613
Hier haal de volgende zaken (misschien) uit:

1) TS wil mensen dwingen om aan zijn zogenaamde "gezelligheid" mee te doen.
2) Zijn huisgenoot valt niemand lastig en veroorzaakt geen overlast.
3) Zijn huisgenoot heeft het druk.
4) Zijn huisgenoot heeft misschien geen zin in TS zijn gezelligheid.
5) Zijn huisgenoot betaald elke maand netjes zijn huur.

Conclusie: TS is een zeikstraal.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_162114652
Als je wil weten hoe je die jongen er zo snel mogelijk uitwerkt en inruilt voor dat meisje en of je daartoe in je recht staat, moet je in WGR wezen. Aangezien dit in R&P staat, neem ik voor het gemak aan dat je wil weten hoe het beste om te gaan met de situatie.

De keuze om geen nieuwe hospiteeravond te houden vind ik ook opmerkelijk, maar schijnbaar ging dat niet. Dan wordt het dus roeien met de riemen die je hebt. Begin eerst met jezelf in die jongen te verplaatsen. Jullie zijn al vrienden en hij was vrijwel de laatste keuze. Of hij dat weet is mij niet duidelijk, maar ook van zijn kant zal er vast een gevoel zijn dat jullie niet helemaal klikken. Nu is het voor hem ook zijn thuis, hij vindt het misschien ook ongemakkelijk om geforceerd leuk te doen, met mensen waar hij weinig mee heeft, net op de momenten dat hij even lekker tot rust wil komen in zijn eigen woning.

Nu is het zo dat jij graag een actievere huisgenoot wil. Prima, dat kan je aan hem voorleggen. Begin dan alleen niet te dreigen met "als het mij hierna nog niet bevalt kan je oprotten". Geef gewoon aan dat je graag een wat actiever studentenhuis hebt en dat je, naast bijdragen in het huishouden, het ook fijn vindt als hij bijdraagt aan de gezelligheid. Vraag hem ook naar zijn eigen inzichten in hoe hij iets meer betrokken kan raken in de groep. Besef je alleen wel dat hij waarschijnlijk niet zo actief zal worden als je andere vrienden en misschien ook niet als dat meisje. Accepteer dat gewoon, dat is echt niet erg.

Nu wat het vaak van huis zijn betreft. Daar kan ik heel duidelijk in zijn: daar zit jij gewoon fout. Die jongen betaalt huur om daar te wonen. Het is helemaal aan hemzelf hoe vaak hij gebruik wil maken van zijn kamer. Je bent niet zijn vader, dat je hem gaat vertellen dat hij te weinig thuis is. Mensen gaan uit huis om lekker zelf te bepalen wanneer ze wel of niet thuis zijn en zolang hij jullie niet tot last is, door bijvoorbeeld 's nachts met veel kabaal thuis te komen, hebben jullie als huisgenoten daar niks over te zeggen.

Dus zet in de eerste plaats je idee om hem het huis uit te gooien uit je hoofd; stop met vergelijken met het meisje en beschouw haar als wat ze is: een tijdelijke vervanger voor je vriend; accepteer dat hij nooit een hele goede vriend zal worden; ga constructief het gesprek aan om te zorgen dat hij gezelliger is bij aanwezigheid; en vraag niet te veel van hem. Als je dat doet komt het in mijn optiek helemaal goed. Zoals anderen al zeiden kon je het een stuk slechter treffen.
pi_162115169

[ Bericht 100% gewijzigd door Doenoe op 12-05-2016 12:14:06 ]
Ola
pi_162115190
quote:
11s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:26 schreef Chai het volgende:

[..]

Moet hij eerst wat meer opheldering geven over de huurconstructie.

En of hij idd wel ooit zelf die huisgenoot heeft gevraagd om mee te eten, want gelijk een serieus gesprek is dan een nogal rigoreuze stap. :')
En 'doe gezellig of ik zet je er uit' zal inderdaad enorm sfeerbevorderend werken.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:16:25 #100
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_162115216
-doemaarniethè-

[ Bericht 78% gewijzigd door motorbloempje op 12-05-2016 12:17:33 ]
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')