dat wel iddquote:Op vrijdag 13 mei 2016 07:49 schreef MAHL het volgende:
OK, wel restecp dat je de moeite neemt om te reageren
Blijkbaar is die hoofdhuurder en kan iedereen die niet bevalt buiten flikkerenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 09:15 schreef Questular het volgende:
Zou de TS IRL zich net zo gedragen? Dan snap ik wel waarom die gast niks met hem te maken wilt hebben.
Laat hem dat dan gewoon doen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 09:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Blijkbaar is die hoofdhuurder en kan iedereen die niet bevalt buiten flikkeren
Sterker nog, die is er al.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 09:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn er vast weer genoeg nieuwe kandidaten voor die kamer.
Beetje het gebruikelijke, drugsverslaafden, muzikanten, criminelen, internationale studenten, mensen die niet opruimen, koppeltjes, blowers en af en toe eens een normale....quote:Op vrijdag 13 mei 2016 04:48 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Hahah veel gehoord hier in dit topic. Toch wel benieuwd watvoor slechte huisgenoten jullie dan allemaal hebben meegemaakt.
[..]
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 10:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Is dat een nieuwe wending in het verhaal?
quote:Op donderdag 12 mei 2016 02:04 schreef Glasbak5 het volgende:
Weet niet of dit het juiste subforum is, maar:
Mijn vrienden en ik zijn ongeveer 4 maanden geleden verhuisd naar onze studentenstad, in een huis dat we via een makelaar hadden geregeld.
Het was echter een huis met 5 slaapkamers dus moesten er iemand bij zoeken.
Hospiteeravond gehouden, iemand uitgekozen etc etc. Toen we het huurcontract moesten tekenen bleek dat de nieuwe huisgenoot het toch niet kon betalen (huur, 3 maanden borg), dus moesten we binnen 1 dag een nieuwe huisgenoot vinden.
Het tekenen van het huurcontract was ongeveer 1,5 maand na de hospiteerochtend. We belden alle gegadigden een voor een op maar bijna iedereen had al een huis gevonden, behalve een van onze laatste keuzes, er hebben in totaal meer dan 12 mensen gehospiteerd.
We konden niet anders dan hem bij ons laten intrekken. Hij slaapt ongeveer 2/3 nachten per week thuis. Hij werkt veel en na al die maanden heeft hij nog nooit met ons gegeten. Ook heb ik nog nooit een zinnig gesprek oid met hem gevoerd.
Héél soms zit hij in de woonkamer te ontbijten en dan voel ik me bijna ongemakkelijk als ik erbij zit. (in je eigen huis, besef) Probeer soms een gesprek aan te knopen maar er komt niet veel uit bij hem. Na al die maanden heb ik serieus geen idee wie hij is omdat hij er zo weinig is, en als hij er is zit hij op zijn kamer te netflixen met zijn vriendin.
Hij is nieteens een heel introvert type denk ik, want bij de hospiteeravond deed die wel chill! Heb op die avond denk ik meer met hem gepraat dan in het huis zelf.
Bijkomend feit: een van mijn vrienden kon er niet gelijk intrekken, dus er kwam voor hem een meisje van 21 tijdelijk in (tot 31 juli). Is echt een leuk wijf en die zou volgens mij wel langer willen blijven.
Het probleem: wat moet ik ermee? Heb namelijk aan de ene kant totaal geen last van hem, maar aan de andere kant heb ik ook totaal 'niks' aan hem. Zou liever iemand hebben die wat gezelliger was, hoef niet elk weekend met hem te stappen maar zo af en toe samen eten hoort er wel bij vind ik. Er waren bij die hospiteeravond ontzettend veel leuke mensen, konden bijna niet kiezen. Zo kut dat onze eerste keus het toch niet kon betalen en dat alle andere hospitanten al iets hadden gevonden.
Ik ben hoofdhuurder en ik kan geloof ik zonder opgaaf van reden zijn contract ontbinden met een opzegtermijn van 3 maanden, maar ja dat kan je niet maken denk ik.
Wat zouden jullie in zo'n situatie hebben gedaan? Of ben ik nu ontzettend egoïstisch??????
Dit.quote:Op donderdag 12 mei 2016 06:35 schreef Najieto het volgende:
[..]
De tering wat ben jij een zeikerd. Laat die jongen lekker als hij niet mee wilt eten met jullie. En zijn kamer als hotel gebruiken? Say whut... Hij betaald huur en je hebt verder geen last van hem. Wat wil je nog meer... Blijkbaar heb je liever een huurder die wel mee wil eten maar een ontzettende varkensstal van zijn kamer maakt. Je mag volgens mij in je handjes knijpen met deze huurder al lijk je dat zelf niet te beseffen want hij wilt niet met ons mee eten
Kan mij niet boeien verder, hij is daar huisje huren en that's it snap je? Ik zou vragen of je mijn dollo in je mond zou nemen met je sociale gezeur, betaal die huur toch? Maak je niet dikquote:Op vrijdag 13 mei 2016 04:48 schreef Glasbak5 het volgende:
He pik het is betaalt! En deze reactie is al ongeveer 15 keer eerder geschreven! Maar thanks voor je input pikkie! Hij hoeft ook niet om mijn leefwijze te geven waar lees je dat. Weet niet waar jij bent opgegroeid maar hier waar ik woon is het vrij normaal om je op een enigszins sociale manier op te stellen, of je er nou bent of niet. En met sociaal opstellen bedoel ik niet elke dag eten, maar 1 keer per maand een biertje meedoen is toch niet te veel gevraagd? 1 huisgenoot wist zijn naam nog niet eens
.
Succes bij de rechter wanneer die autist toch wat lastiger blijkt te zijn.quote:Ik ben hoofdhuurder en ik kan geloof ik zonder opgaaf van reden zijn contract ontbinden met een opzegtermijn van 3 maanden
Wat een bult reacties om aan te geven dat je mad bent.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 04:48 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Hoef niet perse een slotje waar lees je dat? Mag ook gewoon open blijven hoor
[..]
Thanks voor je reactie. Nogmaals: ik verwacht ook niet de perfecte huisgenoot, ik hoef ook niet dat hij elke dag gezellig mee eet, zou leuk zijn maar kan me geen reet schelen verder.
Het punt dat ik probeer te maken is meer dat hij al een aantal maanden bij ons woont en dat hij nog nooit iets anders heeft gezegd dan 'hoi' 'yo', 'later' 'doei'. IK VIND dat asociaal, en zoals ik al zei vind ik niet dat asociaal hand in hand met overlast gaat. Als jij op een heel kleinschalige verjaardag bent met ongeveer 4 personen, er komt een gast binnen die bijna iedereen kent, kan je het toch ook asociaal vinden dat hij niet even de moeite opbrengt om zich voor te stellen? Asociale mensen houden geen rekening met anderen.
Ik vind het een teken van onfatsoen als je eerst hospiteert, gekozen wordt, en verder totaal geen moeite doet om even kennis te maken met de rest van het huis. Ookal ben je nog zo introvert (wat hij niet is), ook al heb je er totaal geen behoefte aan, al had dat hij een contactstoornis had ik nog meer van hem verwacht. Als ik mijzelf verplaats in hem, waar ik volgens jullie heel slecht in ben aangezien ik zo gemeen ben, dan zou ik JUIST de eerste week even chill doen en daarna mn netflix holletje inkruipen en niks meer van me laten horen.
En jep, dreigen met opzeggen van de huur werkt averechts. Ik vind dat als je dat gaat zeggen je het gelijk moet doen, aangezien het alleen maar kutter wordt als zoiets is gezegd. Zaterdag ga ik ff een plannetje maken voor een bbq op het balkon, goed idee, vandaag ook gedaan met vrouwlief.
[..]
Lijkt me lachen. Ik heb me in dit topic echt geschetst als een of andere gast die altijd mensen om me heen moet hebben volgens mij. Zit vaak genoeg alleen aan t bureautje.
Zelf eet ik ook 3/4 keer per week buitenshuis (ouders/vrienden/chick). dus ben er lang niet altijd bij. En zoals ik heb gezegd heb ik pogingen gedaan om hem ergens bij te betrekken. Ga het nog een keer wat duidelijker/directer doen. Als hij het niet wilt, pech dan maar.. Heb denk ik toch te hoge verwachtingen van mensen.
[..]
Begrijp inderdaad dat er vooral in dit subforum geen topics meer over blijven, had er simpelweg niet aan gedacht toen ik dat deed. Ik heb voordat ik dit topic opende nagedacht! Veel dingen anders gemaakt dan de werkelijkheid maar de essentie is hetzelfde. OP weggehaald omdat ik het zekere voor het onzekere wou nemen. HOEF JE NIET GELIJK ZO GEMEEN TE DOEN JOH! Doet me denken aan die keer dat ik perongeluk het brandalarm op de middelbare school had aangezet en ik een preek van de afdelingsleider kreeg, dat was geen fijne
[..]
Hahah echt wat nice. Zaten er ook al aan te denken om dat te doen, maar beter eerst wachten tot ons jaarcontract is afgelopen en 'stilzwijgend' wordt verlengd. Ben jij nu niet bang dat je verhuurder elke kans aangrijpt om je uit je huis te zetten? Naar welke factoren keek de huurcommissie bij jullie? Woon je in een dure studentenstad als ik vragen mag?
[..]
He pik het is betaalt! En deze reactie is al ongeveer 15 keer eerder geschreven! Maar thanks voor je input pikkie! Hij hoeft ook niet om mijn leefwijze te geven waar lees je dat. Weet niet waar jij bent opgegroeid maar hier waar ik woon is het vrij normaal om je op een enigszins sociale manier op te stellen, of je er nou bent of niet. En met sociaal opstellen bedoel ik niet elke dag eten, maar 1 keer per maand een biertje meedoen is toch niet te veel gevraagd? 1 huisgenoot wist zijn naam nog niet eens
.
[..]
Is niet mijn probleem inderdaad en was ook niet echt relevant om te melden, klopt. Ben je student als ik vragen mag? Ook nooit een drankje met je huisgenoten gedaan? Doen zij dat ook niet met elkaar? Zit je alleen op je kamer als je thuis bent of ben je nooit thuis?
[..]
Thx, ga ik (weer) doen. Vriendin mag die thuislaten
[..]
Ik vind dat je geen sociaal besef hebt als na 4 maanden nog niet iedereen in huis je naam weet en je nog nooit iets hebt gedronken. Iedereen houdt er zo zijn mening op na. Ik hou wel rekening met hem en zijn wens zich liever wat afzijdig te houden. Als ik dat niet had gedaan woonde hij hier al niet meer. Zoals je in dit topic hebt kunnen lezen ga ik het even aankaarten.
[..]
Het was vandaag lekker weer dus ik was buiten bier aan het drinken en niet op FOK! zoals jij
[..]
[..]
..Jij trekt snel conclusies. Ik heb meer te doen op een zonnige donderdag middag dan een FOK! topic refreshen. Als ik een uurtje niet reageer gelijk zo doen
[..]
Dit! Daarom heb ik wss iets te hoge verwachtingen.
Blijf erbij dat ik het onfatsoenlijk vind om je zo op te stellen als je een studenten huis betrekt. Het is zo'n kleine moeite om even kennis te maken of een biertje te drinken, erna kun je gewoon je eigen gang gaan. Denk dat FOK niet de juiste plek is voor zo'n vraag, alle vooroordelen zijn weer bevestigd. De meeste mensen die hier claimen in allemaal verschilende studenten huizen te hebben gewoond zijn wss overal uitgekickt omdat ze net zo RASAUTISTISCH EN ASOCIAAL waren als mijn huisgenoot.
Inb4 veel boze posts
[..]
Hahah lijkt misschien zo, maar ik heb aantallen personen leeftijden en kamers enzo niet helemaal eerlijk opgeschreven zodat niemand dit geval herkent oid. Essentie is hetzelfde.
[..]
Amen. Krijg weer een beetje hoop in de mensheid hiervan na al dieposts. Gelukkig is FOK geen afspiegeling van de samenleving want jezus wat zou dat ongezellig worden. Ik heb mezelf blijkbaar geschetst als iemand die constant mensen om zich heen nodig heeft maar dat is totaal niet zo. Ik vind het gewoon niet fijn als ik met iemand woon die ik niet ken.
[..]
Goed zo. Bijt maar van je af jongen. Jij vindt het niet erg dat je eenzaam en alleen bent!! Hier heb je zelf voor gekozen11!
[..]
Waar in godsnaam 'beticht' ik hem er dan van dat hij de boel verpest? Je trekt dit hele topic helemaal uit zijn verband.
[..]
Hahah veel gehoord hier in dit topic. Toch wel benieuwd watvoor slechte huisgenoten jullie dan allemaal hebben meegemaakt.
[..]
Klopt. Nogmaals: dit is geen huis waar iedereen alles samen doet. Wel een huis waar iedereen een beetje moeite heeft gedaan kennis met elkaar te maken!
[..]
Origineel thanks!
[..]
Precies wat ik dacht.
Ik ga hier sowieso posten wat ik ga doen en wat de gevolgen sijn ensjow!!
HATERS! HATERS GOOIEN STEENTJES MAAR IK BOUW MUURTJE VAN :$$
Het is meer wachten op de lemming. Waar een volledig normaal persoon klaagt dat hij terecht is gekomen tussen een paar plattelandsjongetjes die groepsverband op kamers zijn gegaan en wereldvreemd op de zak van hun ouders leven.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe meer ik van TS lees hoe beter ik de huurder begrijp, zou hem echt niet beter willen leren kennen, zou hem eerder met zijn kop in de pot stoppen en spoelen
Geen drugs gebruikenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 10:18 schreef XL het volgende:
[..]
Beetje het gebruikelijke, drugsverslaafden, muzikanten, criminelen, internationale studenten, mensen die niet opruimen, koppeltjes, blowers en af en toe eens een normale....
Leef op de zak van jouw ouders heb namelijk een wajong xDquote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:54 schreef XL het volgende:
[..]
Het is meer wachten op de lemming. Waar een volledig normaal persoon klaagt dat hij terecht is gekomen tussen een paar plattelandsjongetjes die groepsverband op kamers zijn gegaan en wereldvreemd op de zak van hun ouders leven.
hahahah dat was snel thx for bitingquote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:04 schreef Cue_ het volgende:
Zeuren over betaald/betaalt, maar ondertussen..
[..]
Waarom was dat geen verrassing...quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:04 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Leef op de zak van jouw ouders heb namelijk een wajong xD
Studenten kunnen geen wajong krijgen nerdquote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom was dat geen verrassing...
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:04 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
ja nieuws!!! of ik hem eruit ga flikkeren of niet xD xP
Jouw goed snik is iig kapotquote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:06 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Studenten kunnen geen wajong krijgen nerd
Onthou! Denk eraan:quote:Op vrijdag 13 mei 2016 12:41 schreef PierreTT het volgende:
Haters gooien steentjes maar ik bouw er een muurtje van, die ga ik onthouden
Thanks serieuze reactie! Komt goed, laat weten als hij weer thuis is en dan ga ik m ergens voor uitnodigen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:20 schreef PierreTT het volgende:
Maar even serieus, als je nou naar die gast toegaat en aan hem vraagt of alles goed gaat. Als ie dan vraagt "Hoezo?", kan je altijd zeggen dat je vindt dat ie zo stil is, weinig zegt, en dat je daarom dacht dat er misschien iets aan de hand was. Dan komt de boodschap ook over, maar op een betere manier.
Het was niet de bedoeling, nee, maar misschien leer je nu de les dat jouw normen niet leidend hoeven te zijn. Ik krijg de indruk dat je enige autoriteit ontleent aan het feit dat jij de hoofdhuurder bent, maar dat is niet zo. Jij wordt er door de verhuurder op aangesproken op het moment dat er iets misgaat en dat is het wel zo'n beetje.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:20 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Heb ik allemaal gedaan! Meerdere malen, maar na vage antwoorden of geen bevestigende antwoorden heb je daar op een gegeven moment ook geen zin meer in. Dacht ik ook op het begin! Maar na zo'n lange periode met zo weinig contact heb ik zoiets van, dit was niet de bedoeling
Kom op man zit ik om 5 uur 's nachts zo'n lange post te maken en ga je nog een keer zeggen wat iedereen al heeft gezegd en waar ik ook al op heb geantwoordquote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:24 schreef Lápiz het volgende:
[..]
Het was niet de bedoeling, nee, maar misschien leer je nu de les dat jouw normen niet leidend hoeven te zijn. Ik krijg de indruk dat je enige autoriteit ontleent aan het feit dat jij de hoofdhuurder bent, maar dat is niet zo. Jij wordt er door de verhuurder op aangesproken op het moment dat er iets misgaat en dat is het wel zo'n beetje.
Voor de rest is alles al gezegd: hij veroorzaakt geen overlast, betaalt de huur en maakt er geen bende van. Daar mag je al heel blij mee zijn, maar je lijkt dat onvoldoende te realiseren, omdat het gedroomde plaatje van met elkaar leven in een studentenhuis wordt verstoord door die dissonant die niet voldoet aan jouw normen.
Hem een keer uitnodigen voor het avondeten, filmavond etc. is het beste wat je kunt doen. En de rest laat je bij hem. Heeft hij er geen zin in? Jammer, maar hij is er niet toe verplicht.
Contract opzeggen zonder geldige reden? Vergeet het maar, al zet je dat tien keer in een contract, op het moment dat je ermee in de rechtbank staat wordt het zonder pardon van tafel geveegd. Ik heb het gezien in een studentenhuis waar negen huisgenoten de tiende eruit wilden hebben; zij hadden grondigere redenen dan jij aandraagt, maar denk maar niet dat het gelukt is. In de praktijk zullen de meeste mensen eieren voor hun geld kiezen en iets anders zoeken, maar het lijkt me niet dat het de route is die je moet bewandelen. Praten. Nog meer praten. En accepteren dat het niet altijd gaat zoals jij het voor ogen had. Al betwijfel ik of dat gaat lukken.
Kijk, aan de ene kant heb je een contract met hem getekend dus dan moet je er ook mee leven dat hij er woont. Of een paar dagen per week woont. Je hebt in principe de "perfecte" huurder zoals iedereen al aangaf. Je kan het zoveel slechter treffen, en als hij ook nog eens geen teringzooi achterlaat kan je best blij zijn.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:22 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Thanks serieuze reactie! Komt goed, laat weten als hij weer thuis is en dan ga ik m ergens voor uitnodigen.
Geen caps gebruiken, dat haalt je statement onderuit.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:28 schreef Glasbak5 het volgende:
IK ZIT NIET IN EEN DROOMWERELD EN IK BEN HOOFDHUURDER DAT BETEKENT DAT HIJ EEN HUURCONTRACT MET MIJ HEEFT EN NIET MET DE EIGENAAR. EIGENAAR STAAT ER DUS VERDER LOS VAN.
Denk eerder dat autisten altijd via een makelaar zoeken hoor, want anders zijn ze wel heel lang bezig met hospiteren.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 04:48 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Dit! Daarom heb ik wss iets te hoge verwachtingen.
Blijf erbij dat ik het onfatsoenlijk vind om je zo op te stellen als je een studenten huis betrekt. Het is zo'n kleine moeite om even kennis te maken of een biertje te drinken, erna kun je gewoon je eigen gang gaan. Denk dat FOK niet de juiste plek is voor zo'n vraag, alle vooroordelen zijn weer bevestigd. De meeste mensen die hier claimen in allemaal verschilende studenten huizen te hebben gewoond zijn wss overal uitgekickt omdat ze net zo RASAUTISTISCH EN ASOCIAAL waren als mijn huisgenoot.
Inb4 veel boze posts
HAD AL EEN KAMER MAAR WOUDEN MET MEERDERE MENSEN IN 1 HUIS WONEN DUS DAN IS EEN MAKELAAR DE ENIGE OPTIEquote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:37 schreef Chai het volgende:
[..]
Denk eerder dat autisten altijd via een makelaar zoeken hoor, want anders zijn ze wel heel lang bezig met hospiteren.
IK MOET ALLES TIEN KEER HERHALEN DUS DACHT KOMT MISS WAT DUIDELIJKER AAN MET CAPSquote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:31 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Geen caps gebruiken, dat haalt je statement onderuit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |