quote:
Op donderdag 12 mei 2016 12:58 schreef Chai het volgende:[..]
Helaas, zo werkt dat niet.

Waarom wil je per se een slotje? Je kan toch gewoon uitlogen en niet meer reageren als je denkt dat je niks met de reacties kan?
Hoef niet perse een slotje waar lees je dat? Mag ook gewoon open blijven hoor
quote:
Op donderdag 12 mei 2016 13:04 schreef probeer het volgende:[..]
Ja, vaak genoeg meegemaakt. Zoals anderen ook al zeggen, zij ook. Het is vrij normaal dat sommige mensen op zichzelf zijn, en niet dezelfde behoeftes hebben als de rest. Hij gedraagt zich niet asociaal (hooguit participeert hij niet, maar asociaal gedrag is toch echt wat anders, daar komt overlast bij kijken). Dus ik ben bang dat dit toch echt aan jou en je verwachtingen ligt.
Maar goed ... nu het constructieve stukje ...
Allereerst .. dreigen met het opzeggen van de huur (of daar op welke manier dan ook op zinspelen) gaat de sfeer niet bevorderen. Dat je snap je hopelijk zelf ook wel. Gezelligheid valt niet af te dwingen.
Vervolgens .. Hij zal echt niet opeens zijn hele manier van leven omgooien, en zich als de in jouw ogen perfecte huisgenoot gedragen. Onrealistische verwachting.
Wellicht is het wel haalbaar om eens samen een dag per week af te spreken (dus samen afspreken, niet vastleggen en meedelen) waarop jullie samen eten. Geef aan dat zijn vriendin ook welkom is. En vanuit daar kan je dan wellicht eens iets afspreken nav jullie gedeelde interesses.
Of een bbq. Of een housewarming waarbij je allemaal een paar mensen uitnodigt. Of weet ik veel wat dan ook.
En ja, zelfs dan kan hij er prima voor kiezen om niet deel te nemen, en is er niet veel wat je daar aan kan doen. Maar dan zal hij iig wat sociale druk voelen om mee te doen (houd die druk wel vriendelijk en vrijblijvend. Gedwongenheid heb je niets aan) en is het aan hem.
Meer kan je, relationeel gezien, niet echt doen.
Thanks voor je reactie. Nogmaals: ik verwacht ook niet de perfecte huisgenoot, ik hoef ook niet dat hij elke dag gezellig mee eet, zou leuk zijn maar kan me geen reet schelen verder.
Het punt dat ik probeer te maken is meer dat hij al een aantal maanden bij ons woont en dat hij nog nooit iets anders heeft gezegd dan 'hoi' 'yo', 'later' 'doei'.
IK VIND dat asociaal, en zoals ik al zei vind ik niet dat asociaal hand in hand met overlast gaat. Als jij op een heel kleinschalige verjaardag bent met ongeveer 4 personen, er komt een gast binnen die bijna iedereen kent, kan je het toch ook asociaal vinden dat hij niet even de moeite opbrengt om zich voor te stellen? Asociale mensen houden geen rekening met anderen.
Ik vind het een teken van onfatsoen als je eerst hospiteert, gekozen wordt, en verder totaal geen moeite doet om even kennis te maken met de rest van het huis. Ookal ben je nog zo introvert (wat hij niet is), ook al heb je er totaal geen behoefte aan, al had dat hij een contactstoornis had ik nog meer van hem verwacht. Als ik mijzelf verplaats in hem, waar ik volgens jullie heel slecht in ben aangezien ik zo gemeen ben, dan zou ik JUIST de eerste week even chill doen en daarna mn netflix holletje inkruipen en niks meer van me laten horen.
En jep, dreigen met opzeggen van de huur werkt averechts. Ik vind dat als je dat gaat zeggen je het gelijk moet doen, aangezien het alleen maar kutter wordt als zoiets is gezegd. Zaterdag ga ik ff een plannetje maken voor een bbq op het balkon, goed idee, vandaag ook gedaan met vrouwlief.
quote:
Op donderdag 12 mei 2016 13:09 schreef probeer het volgende:[..]
Leg uit?
Want volgens mij zeg ik TS heel duidelijk dat die jongen recht heeft op zijn eigen manier van leven. Maar het staat TS natuurlijk altijd vrij om hem uit te nodigen / proberen ergens bij te betrekken. Dat valt mi gewoon onder 'een gastvrije huisgenoot zijn'. Meer kan hij ook niet doen. Dwingen, dingen opleggen, of dreigen is natuurlijk sowieso uit den boze.
Maarja .. persoonlijk ben ik ook niet echt van dat gezellig doen met huisgenoten. Ik eet vaak zat liever alleen, dan 3 uur 'gezelligheid' in de keuken.
Als ik jou als huisgenoot zou hebben, zou ik je wellicht eens uitnodigen om onder het genot van wat spareribs, bier en softdrugs de nieuwste aflevering van vikings te kijken. Maar even goede huisgenoten als je daar geen trek in hebt. En zelfs als we af en toe eens zouden chillen, betekent dat echt niet dat ik je verder elke dag hoef te spreken.
Lijkt me lachen. Ik heb me in dit topic echt geschetst als een of andere gast die altijd mensen om me heen moet hebben volgens mij

. Zit vaak genoeg alleen aan t bureautje.
Zelf eet ik ook 3/4 keer per week buitenshuis (ouders/vrienden/chick). dus ben er lang niet altijd bij. En zoals ik heb gezegd heb ik pogingen gedaan om hem ergens bij te betrekken. Ga het nog een keer wat duidelijker/directer doen. Als hij het niet wilt, pech dan maar.. Heb denk ik toch te hoge verwachtingen van mensen.
quote:
Op donderdag 12 mei 2016 13:01 schreef motorbloempje het volgende:OP gaat gewoon terug. Als je bang bent voor 'wie er allemaal meelezen' moet je daar voortaan over nadenken voor je een topic opent. Topics worden onleesbaar als iedereen dat maar doet nadat ze genoeg antwoorden hebben gehad.
Begrijp inderdaad dat er vooral in dit subforum geen topics meer over blijven, had er simpelweg niet aan gedacht toen ik dat deed. Ik heb voordat ik dit topic opende nagedacht! Veel dingen anders gemaakt dan de werkelijkheid maar de essentie is hetzelfde. OP weggehaald omdat ik het zekere voor het onzekere wou nemen. HOEF JE NIET GELIJK ZO GEMEEN TE DOEN JOH! Doet me denken aan die keer dat ik perongeluk het brandalarm op de middelbare school had aangezet en ik een preek van de afdelingsleider kreeg, dat was geen fijne
quote:
Op donderdag 12 mei 2016 13:02 schreef Basp1 het volgende:[..]
Makelaars willen omzet draaien of dan alles klopt is vaak maar de vraag.
Zo heb ik ooit in een studentenhuis gewoond waar de makelaar aan de verhuurder had aangegeven wel voor bizarre bedragen die kamers te kunnen verhuren. Wij zaten in dat huis en hebben meteen de huurcommissie ingeschakeld en opeens had de verhuurder 30% minder huurinkomsten was hij boos op ons en de makelaar.

Hahah echt wat nice. Zaten er ook al aan te denken om dat te doen, maar beter eerst wachten tot ons jaarcontract is afgelopen en 'stilzwijgend' wordt verlengd. Ben jij nu niet bang dat je verhuurder elke kans aangrijpt om je uit je huis te zetten? Naar welke factoren keek de huurcommissie bij jullie? Woon je in een dure studentenstad als ik vragen mag?
quote:
Op donderdag 12 mei 2016 13:02 schreef Faeroer het volgende:Dat iemand je huisje huurt betekent niet dat hij ene drol om jou en jouw leefwijze moet geven pik. Hij betaald en dat was het dan
He pik het is betaalt! En deze reactie is al ongeveer 15 keer eerder geschreven! Maar thanks voor je input pikkie! Hij hoeft ook niet om mijn leefwijze te geven waar lees je dat

. Weet niet waar jij bent opgegroeid maar hier waar ik woon is het vrij normaal om je op een enigszins sociale manier op te stellen, of je er nou bent of niet. En met sociaal opstellen bedoel ik niet elke dag eten, maar 1 keer per maand een biertje meedoen is toch niet te veel gevraagd? 1 huisgenoot wist zijn naam nog niet eens

.
quote:
Op donderdag 12 mei 2016 13:16 schreef Amarantha het volgende:[..]
Ik eet NOOIT met mijn huisgenoten en woon hier al 4 jaar, nooit gezeur over gehad. En dat zijn vriendin saai is is toch niet jou probleem?

Laat die jongen. Zolang hij zijn rotzooi opruimt en de huur betaald is er toch geen probleem?
Is niet mijn probleem inderdaad en was ook niet echt relevant om te melden, klopt. Ben je student als ik vragen mag? Ook nooit een drankje met je huisgenoten gedaan? Doen zij dat ook niet met elkaar? Zit je alleen op je kamer als je thuis bent of ben je nooit thuis?
quote:
Thx, ga ik (weer) doen. Vriendin mag die thuislaten
quote:
Op donderdag 12 mei 2016 13:36 schreef Cue_ het volgende:[..]
Wie zegt dat hij geen sociaal beseg heeft.
In die redenatie ben jij ook asociaal. Want jij houdt geen rekening met hem en zijn wens zich liever wat afzijdig te houden.
Ik vind dat je geen sociaal besef hebt als na 4 maanden nog niet iedereen in huis je naam weet en je nog nooit iets hebt gedronken. Iedereen houdt er zo zijn mening op na. Ik hou wel rekening met hem en zijn wens zich liever wat afzijdig te houden. Als ik dat niet had gedaan woonde hij hier al niet meer. Zoals je in dit topic hebt kunnen lezen ga ik het even aankaarten.
quote:
Het was vandaag lekker weer dus ik was buiten bier aan het drinken en niet op FOK! zoals jij

quote:

quote:
Op donderdag 12 mei 2016 13:42 schreef probeer het volgende:[..]
Afgedropen omdat onze antwoorden niet aan zijn verwachtingen voldoen. Want als TS niet hoort wat hij wil doet hij moeilijk.
..

Jij trekt snel conclusies. Ik heb meer te doen op een zonnige donderdag middag dan een FOK! topic refreshen. Als ik een uurtje niet reageer gelijk zo doen

quote:
Op donderdag 12 mei 2016 13:52 schreef Chai het volgende:[..]
Ja maar in TS zijn kringen is het gewoon om met vrienden een huis te betrekken. Alleen autisten gaan met vreemden wonen.
Dit! Daarom heb ik wss iets te hoge verwachtingen.
Blijf erbij dat ik het onfatsoenlijk vind om je zo op te stellen als je een studenten huis betrekt. Het is zo'n kleine moeite om even kennis te maken of een biertje te drinken, erna kun je gewoon je eigen gang gaan. Denk dat FOK niet de juiste plek is voor zo'n vraag, alle vooroordelen zijn weer bevestigd. De meeste mensen die hier claimen in allemaal verschilende studenten huizen te hebben gewoond zijn wss overal uitgekickt omdat ze net zo
RASAUTISTISCH EN ASOCIAAL waren als mijn huisgenoot.
Inb4 veel boze posts

quote:
Op donderdag 12 mei 2016 13:56 schreef kweetutniet het volgende:[..]
Wacht even. Jullie zijn toch met vier wel chille lui ? Wat boeit het dan dat er 1 buiten de boot valt. ? Beter dan een gozer die in dat weekend dat jullie er niet zijn een whisky-party heeft en je hele huisraad verneukt
Jij wilt gewoon dat die leuke meid van 21 er komt wonen en zoekt een oplossing hiervoor.

Hahah lijkt misschien zo, maar ik heb aantallen personen leeftijden en kamers enzo niet helemaal eerlijk opgeschreven zodat niemand dit geval herkent oid. Essentie is hetzelfde.
quote:
Op donderdag 12 mei 2016 13:58 schreef Bananenpap het volgende:Ergens snap ik TS ook wel hoor. Iedereen is vrij om zijn/haar leven in te vullen zoals hij/zij dat graag wil, maar je kunt je wel openstellen voor andere mensen. Die huisgenoot is naar een hospiteer-avond gegaan en heeft als het goed is de sfeer mogen proeven in huis en aangehoord wat de normen en waarden zijn daar. Als hij zich vervolgens tijdens zo'n avond ultra positief gaat opstellen, maar dat in werkelijkheid niet is snap ik wel dat dat TS een klein beetje irriteert.
Ik heb altijd in studentenhuizen gewoond waar we min of meer langs elkaar heen leefden. Ik ben geen 'rasautist', maar wel erg op mijzelf. Ik maak een praatje met mijn huisgenoten en vervolgens gaan we naar onze kamers. Ik heb ook een paar teruggetrokken huisgenoten gehad waar ik nauwelijks mee praatte. Prima dat ze zo wilden leven, maar ergens is het jammer. Je leeft immers wel met elkaar samen en een beetje contact is daarbij wel prettig. Ik vond het ergens altijd een beetje vervelend om een huis met iemand te delen die ik totaal niet kende.
Mijn tip: nodig hem en zijn vriendin gewoon eens uit om met z'n allen te gaan eten, je zult al snel merken dat wanneer je interesse in hen toont dat ook terug krijgt. Sommige mensen hebben gewoon even tijd en dat extra zetje nodig om te ontdooien.
Amen. Krijg weer een beetje hoop in de mensheid hiervan na al die

posts. Gelukkig is FOK geen afspiegeling van de samenleving want jezus wat zou dat ongezellig worden. Ik heb mezelf blijkbaar geschetst als iemand die constant mensen om zich heen nodig heeft maar dat is totaal niet zo. Ik vind het gewoon niet fijn als ik met iemand woon die ik niet ken.
quote:
Goed zo. Bijt maar van je af jongen. Jij vindt het niet erg dat je eenzaam en alleen bent!! Hier heb je zelf voor gekozen11!
quote:
Op donderdag 12 mei 2016 14:18 schreef motorbloempje het volgende:[..]
Maar, hij is er niet bij, hij is er nooit, dus dan hoef je hem toch ook niet te betichten van de boel verpesten? Het is neit of hij dan naast je in de kroeg zit met een gezicht op storm en weigert om met je te praten. HIj is er gewoon niet. En da's heel wat anders dan wanneer hij elke keer in de kamer zou zitten terwijl je met z'n allen aan de tafel zit en hij op een hoekje in de bank jullie negerend. Zeg maar.
Waar in godsnaam 'beticht' ik hem er dan van dat hij de boel verpest? Je trekt dit hele topic helemaal uit zijn verband.
quote:
Op donderdag 12 mei 2016 14:26 schreef XL het volgende:Je hebt een droom huisgenoot. Eentje die niet asociaal is en niet over je klaagt. Waarom zou je zo iemand eruit willen trappen. Ik geef je op een briefje dat wat je ervoor terug krijgt slechter is.
Hahah veel gehoord hier in dit topic. Toch wel benieuwd watvoor slechte huisgenoten jullie dan allemaal hebben meegemaakt.
quote:
Op donderdag 12 mei 2016 14:32 schreef LastRequest het volgende:[..]
Nee mee eens, zeg ook niet dat alle uitspraken van TS hout snijden. Volgens mij is het ook meer zo dat ze veel liever een beter bij hen passend/actiever persoon hadden gehad dan dat deze nou zo'n eikel is.
Ik hield overigens zelf helemaal niet van huizen waarin iedereen van alles samen deed, zou daar zelf ook niet willen zitten. Had het zelf niet fijn gevonden maar ook niet voor de anderen die dan liever nog een actieve huisgenoot erbij hadden gehad.
Klopt. Nogmaals: dit is geen huis waar iedereen alles samen doet. Wel een huis waar iedereen een beetje moeite heeft gedaan kennis met elkaar te maken!
quote:
Op donderdag 12 mei 2016 16:30 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:Laat die jongen lekker zijn gang gaan en maak het gezellig met je vrienden.
Misschien een idee om hem en zijn vriendin uit te nodigen voor een avondje gezellig samen zijn, barbecuetje, biertje, filmpje misschien dat hij dan een beetje los komt.
Origineel thanks!
quote:
Op donderdag 12 mei 2016 19:58 schreef Casiotone het volgende:Huisgenoot van TS lijkt op een stereotype fokker, geen wonder dat het topic backfired

Kut dat je door een slechte selectieprocedure nu een saaie huisgenoot hebt ipv een nieuwe vriend, maarja dat is wel jullie eigen fout.
Je kunt hem misschien contractueel gezien eruit schoppen en wisselen voor dat meisje maar betwijfel of je er de laatste maanden nog zo weinig last van hebt.
Precies wat ik dacht.
Ik ga hier sowieso posten wat ik ga doen en wat de gevolgen sijn ensjow!!
HATERS! HATERS GOOIEN STEENTJES MAAR IK BOUW MUURTJE VAN :$$