Hier staat het eigenlijk goed samengevat, hij woont al een aantal maanden bij jullie, hij is dus in jouw beleving in jullie / jouw huis komen wonen. Het is niet jouw huis, jij bent toevallig hoofdhuurder. Laat dat tot je doordringen, dan kun je het misschien ook wat makkelijker accepteren dat hij niet precies doet wat jij wilt.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 04:48 schreef Glasbak5
[..]
Het punt dat ik probeer te maken is meer dat hij al een aantal maanden bij ons woont en dat hij nog nooit iets anders heeft gezegd dan 'hoi' 'yo', 'later' 'doei'. [b]IK VIND dat asociaal, en zoals ik al zei vind ik niet dat asociaal hand in hand met overlast gaat. Als jij op een heel kleinschalige verjaardag bent met ongeveer 4 personen, er komt een gast binnen die bijna iedereen kent, kan je het toch ook asociaal vinden dat hij niet even de moeite opbrengt om zich voor te stellen? Asociale mensen houden geen rekening met anderen.
Oké fijn voor je.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:38 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
HAD AL EEN KAMER MAAR WOUDEN MET MEERDERE MENSEN IN 1 HUIS WONEN DUS DAN IS EEN MAKELAAR DE ENIGE OPTIE
Zonde, want ik snap je verhaal best goed. Ik heb ook 2 jaar noodgedwongen met een nog grotere josti dan wat jij benoemt in huis gewoond. Ook omdat we snel-snel iemand moesten regelen. En uiteraard kwam een week later een van onze vrienden aan dat ie woonruimte zocht. Helaas.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:38 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
IK MOET ALLES TIEN KEER HERHALEN DUS DACHT KOMT MISS WAT DUIDELIJKER AAN MET CAPS
Wat was er zo erg aan die huisgenoot?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:46 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Zonde, want ik snap je verhaal best goed. Ik heb ook 2 jaar noodgedwongen met een nog grotere josti dan wat jij benoemt in huis gewoond. Ook omdat we snel-snel iemand moesten regelen. En uiteraard kwam een week later een van onze vrienden aan dat ie woonruimte zocht. Helaas.
Niet meteen gaan schelden op iedereen en iedereen rasautisten noemen, ik denk dat je je daar nog hard in kan vergissen namelijk. Het is nu eenmaal een vervelende situatie, waar je beter het beste van kan maken. Hopen dat die gast binnen een jaar zelf verhuist of hem meer betrekken bij het huis, waar je ook al mee bezig gaat
Ik neem in ieder geval de moeite om een serieuze reactie te geven. En ook al is alles al gezegd, blijkbaar voelt mijn ego de behoefte om dat dan tóch nog een keer te zeggen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:28 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Kom op man zit ik om 5 uur 's nachts zo'n lange post te maken en ga je nog een keer zeggen wat iedereen al heeft gezegd en waar ik ook al op heb geantwoord
IK ZIT NIET IN EEN DROOMWERELD EN IK BEN HOOFDHUURDER DAT BETEKENT DAT HIJ EEN HUURCONTRACT MET MIJ HEEFT EN NIET MET DE EIGENAAR. EIGENAAR STAAT ER DUS VERDER LOS VAN.
Och, buiten het feit dat ie twee keer bijna het huis in de fik heeft gezet bleek ie uitermate (uitgesproken) racistisch en xenofoob te zijn en overall een vervelende, arrogante gast om mee om te gaan. Was geen land mee te bezeilen. Eerste indruk op een kijkavond zegt zeker niet allesquote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat was er zo erg aan die huisgenoot?
Had je beter die huisgenoot van TS kunnen hebben.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:52 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Och, buiten het feit dat ie twee keer bijna het huis in de fik heeft gezet bleek ie uitermate (uitgesproken) racistisch en xenofoob te zijn en overall een vervelende, arrogante gast om mee om te gaan. Was geen land mee te bezeilen. Eerste indruk op een kijkavond zegt zeker niet alles
dit inderdaadquote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe meer ik van TS lees hoe beter ik de huurder begrijp, zou hem echt niet beter willen leren kennen, zou hem eerder met zijn kop in de pot stoppen en spoelen
Klinkt als een gezellige gastquote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:52 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Och, buiten het feit dat ie twee keer bijna het huis in de fik heeft gezet bleek ie uitermate (uitgesproken) racistisch en xenofoob te zijn en overall een vervelende, arrogante gast om mee om te gaan. Was geen land mee te bezeilen. Eerste indruk op een kijkavond zegt zeker niet alles
betaalt.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je liever iemand die er een zooitje van maakt? Hij betaald de huur, doet zijn huishoudelijke klussen en veroorzaakt geen overlast. Wat wil je nog meer? Dat je samen elke avond een potje gaat kaarten?
- huur jij het van de eigenaar en huren de anderen het van jou?quote:Op donderdag 12 mei 2016 02:04 schreef Glasbak5 het volgende:
Weet niet of dit het juiste subforum is, maar:
Mijn vrienden en ik zijn ongeveer 4 maanden geleden verhuisd naar onze studentenstad, in een huis dat we via een makelaar hadden geregeld.
Het was echter een huis met 5 slaapkamers dus moesten er iemand bij zoeken.
Hospiteeravond gehouden, iemand uitgekozen etc etc. Toen we het huurcontract moesten tekenen bleek dat de nieuwe huisgenoot het toch niet kon betalen (huur, 3 maanden borg), dus moesten we binnen 1 dag een nieuwe huisgenoot vinden.
Het tekenen van het huurcontract was ongeveer 1,5 maand na de hospiteerochtend. We belden alle gegadigden een voor een op maar bijna iedereen had al een huis gevonden, behalve een van onze laatste keuzes, er hebben in totaal meer dan 12 mensen gehospiteerd.
We konden niet anders dan hem bij ons laten intrekken. Hij slaapt ongeveer 2/3 nachten per week thuis. Hij werkt veel en na al die maanden heeft hij nog nooit met ons gegeten. Ook heb ik nog nooit een zinnig gesprek oid met hem gevoerd.
Héél soms zit hij in de woonkamer te ontbijten en dan voel ik me bijna ongemakkelijk als ik erbij zit. (in je eigen huis, besef) Probeer soms een gesprek aan te knopen maar er komt niet veel uit bij hem. Na al die maanden heb ik serieus geen idee wie hij is omdat hij er zo weinig is, en als hij er is zit hij op zijn kamer te netflixen met zijn vriendin.
Hij is nieteens een heel introvert type denk ik, want bij de hospiteeravond deed die wel chill! Heb op die avond denk ik meer met hem gepraat dan in het huis zelf.
Bijkomend feit: een van mijn vrienden kon er niet gelijk intrekken, dus er kwam voor hem een meisje van 21 tijdelijk in (tot 31 juli). Is echt een leuk wijf en die zou volgens mij wel langer willen blijven.
Het probleem: wat moet ik ermee? Heb namelijk aan de ene kant totaal geen last van hem, maar aan de andere kant heb ik ook totaal 'niks' aan hem. Zou liever iemand hebben die wat gezelliger was, hoef niet elk weekend met hem te stappen maar zo af en toe samen eten hoort er wel bij vind ik. Er waren bij die hospiteeravond ontzettend veel leuke mensen, konden bijna niet kiezen. Zo kut dat onze eerste keus het toch niet kon betalen en dat alle andere hospitanten al iets hadden gevonden.
Ik ben hoofdhuurder en ik kan geloof ik zonder opgaaf van reden zijn contract ontbinden met een opzegtermijn van 3 maanden, maar ja dat kan je niet maken denk ik.
Wat zouden jullie in zo'n situatie hebben gedaan? Of ben ik nu ontzettend egoïstisch??????
bedankdquote:
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:08 schreef jen__ het volgende:
Maak het maar mee, uit je huis gezet worden omdat je rustig bent, een vriendin hebt en in de woonkamer alleen ontbijt.
Dan liever de huisgenoot van TS inderdaad. Nog steeds geen ideale situatie, maar daar valt nog wat aan te veranderen. Of niet, dan heb je het huis het grootste deel van de week lekker voor jou en je drie vrienden terwijl er gewoon betaald wordt voor die vijfde kamerquote:
hahah klopt echt grappig, heb laatst ook gewoon een maat met een of andere milf in zijn bed laten slapen toen hij niet thuis was. toen hij er wat van zei dreigde ik met de huur opzeggenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:03 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]![]()
Die arme knul heeft niks misdaan, maar TS gedraagt zich als lil' hitler in dat huisKIJK MIJ HOOFDHUURDER ZIJN, GNA GNA GNA, HEIL HOOFDHUURDER!!!!!
vraag maar raak jongequote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
Begin me steeds meer af te vragen in wat voor huis TS precies woont?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |