Heeft ze een punt, mensen?quote:Christa Noëlla
21 uur · Bewerkt ·
Ik heb altijd uit respect meegedaan aan de Dodenherdenking op 4 mei. Dit jaar heb ik besloten om er niet meer aan mee te doen. Ik vind dat de Dodenherdenking zijn waarde heeft verloren door de hypocrisie van de samenleving. Voor mij heeft 4 mei geen zin wanneer we het opkomende fascisme en moslimhaat in Nederland gewoon zijn gang laten gaan. Daarnaast vind ik dat de geschiedenis van mijn voorouders ook herdacht moet worden. Ik wil niet meedraaien in een eurocentrische samenleving waar witte geschiedenis belangrijker is dan de niet-witte geschiedenis, waar Nederland een zeer belangrijke rol in heeft gespeeld. Ik kan niet met een stalen gezicht de slachtoffers van fascisme herdenken wanneer wij elke maand nazi’s laten rond marcheren in de Nederlandse steden onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Hoe kunnen wij het ermee eens zijn dat dit vreselijke verleden nooit meer mag gebeuren terwijl wij ondertussen bommen op Syrië gooien? Ik doe niet meer mee aan Dodenherdenking. Ik denk dat het een veel mooier signaal is als wij een betere toekomst kunnen achterlaten voor de jongere generatie door het hedendaags fascisme te bestrijden en door te dekoloniseren. Juist omdat wij moeten leren van het verleden en niet moeten vergeten.
Hashtag #geen4meivoormij op Twitter:
Kennelijk een gevolg van onze bommen, ons eurocentrisme, het opkomende fascisme en het racisme.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:06 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Ik mis in haar pleidooi de haat van moslims richting niet moslims dat mag zeker niet benoemd worden?
Fascisme onder moslims is inderdaad erg aan het toenemen vraag het maar aan andersdenkenden.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kennelijk een gevolg van onze bommen, ons eurocentrisme, het opkomende fascisme en het racisme.
Is dat niet iets wat, op zijn zachtst gezegd, nogal logisch is in een Europees land wiens voor 85% uit autochtone Nederlanders bestaat?quote:Ik wil niet meedraaien in een eurocentrische samenleving waar witte geschiedenis belangrijker is dan de niet-witte geschiedenis, waar Nederland een zeer belangrijke rol in heeft gespeeld.
Ze zegt dat we hypocriet zijn; we staan stil bij de gruweldaden van het fascisme, maar zelf laten "we" de "nazi's" iedere maand overal rond marcheren.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:16 schreef Gia het volgende:
Iedereen kan herdenken wat hij/zij wil.
Mensen van 75+, die de laatste oorlog hebben meegemaakt, staan stil bij de gruweldaden die toen gepleegd zijn.
Als deze jongedame, denk ik, graag wil stilstaan bij de haat die er bij SOMMIGE europeanen is, tegen vooral de Marokkaanse moslims, dan moet ze dat vooral doen. Maar schijnbaar wil ze dat ook niet.
Feitelijk wil ze ons opleggen dat wij stil moeten staan bij de moslimhaat.
En ja, naar mijn idee heeft ze daar niets over te zeggen.
Voor mij gaat 4 mei gewoon voorbij als een normale woensdag.
Ik heb weinig problemen met moslims en voel me in 't geheel niet geroepen om op één specifieke dag in het jaar ook maar enige moeite te steken in het tot elkaar komen van bevolkingsgroepen. Dat zou elke dag een streven van iedereen moeten zijn.
Maar, dat moet wel van twee kanten komen. En ook dat is lang niet altijd het geval.
Het geweldige ironische hier aan is dat juist het laten rond marcheren van die 'nazi's' datgene is wat ons onderscheid van diezelfde nazi's.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze zegt dat we hypocriet zijn; we staan stil bij de gruweldaden van het fascisme, maar zelf laten "we" de "nazi's" iedere maand overal rond marcheren.
Als zij dit wil denken, moet ze dat lekker doen.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze zegt dat we hypocriet zijn; we staan stil bij de gruweldaden van het fascisme, maar zelf laten "we" de "nazi's" iedere maand overal rond marcheren.
"We" laten helemaal niets rond marcheren, dat is al punt één.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Als zij dit wil denken, moet ze dat lekker doen.
Ik weet van mezelf dat ik nergens nazi's rond laat marcheren, dus voel me niet door haar aangesproken.
Daarnaast zie ik nergens iedere maand nazi's rond marcheren.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het geweldige ironische hier aan is dat juist het laten rond marcheren van die 'nazi's' datgene is wat ons onderscheid van diezelfde nazi's.
Daarom 4 mei afschaffen. Gewoon 1, 2, 3, 5, 6 enzovoorts.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:09 schreef Ceberut het volgende:
Als een partij als de PVV de grootste partij kan worden in Nederland, kun je je inderdaad afvragen of een dag als 4 mei nog wel zin heeft.
quote:Op zondag 1 mei 2016 14:30 schreef Twiitch het volgende:
Dat gezeur over "witte geschiedenis" heb ik al vaker gehoord, sorry hoor maar de geschiedenis van Europa bestaat voor 99% uit "witte geschiedenis", dus natuurlijk is die belangrijker dan de "niet-witte geschiedenis" (wat een uitdrukkingen ook) Ik ga in Centraal Afrika ook niet zeuren over de onderbelichting van de 80-jarige oorlog binnen het onderwijs daaro.
Iets zegt met dat haar definitie van 'nazi' wellicht wat ruim is.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
"We" laten helemaal niets rond marcheren, dat is al punt één.
Wat Fir3fly zegt:
[..]
Daarnaast zie ik nergens iedere maand nazi's rond marcheren.
Vanwege dezelfde redenen dan?quote:Op zondag 1 mei 2016 14:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]![]()
Geschiedenis is op school is inderdaad altijd eerst eigen geschiedenis. In timboektoe leer je ook niks over de reformatie en calvinisme![]()
Tevens heeft ze wel een punt en ik ben het ermee eens. Ik doe al jaren niet meer mee en als ik echt eerlijk kijk naar mezelf heb ik er altijd al zo over gedacht.
Onder andere.quote:
Ja, en selectief, ik bedoel als je kijkt naar de massa-executies van ISIS, i.e. moslims, dan doet mij dat erg aan Babi Jar denken.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Iets zegt met dat haar definitie van 'nazi' wellicht wat ruim is.
Ze is wel lekker jammer dat ze te dom om te poepen is.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:36 schreef Twiitch het volgende:
Het is wel een dropje hoor.
Edit: Oeps, of is dat racistisch?
[ afbeelding ]
Mede-GLinksers worden opgeroepen om mee te doen aan dit topinitiatief.twitter:MarieClairevLoo twitterde op zondag 01-05-2016 om 13:40:37Topinitiatief van @chnoella: geen Dodenherdenking zolang er PVV-fascisten in NL marcheren! Mede-Groenlinksers doe mee met #geen4meivoormij reageer retweet
Oh het is weer zo'n zwarte piet. Dan moet het al helemaal genegeerd worden.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:08 schreef hoas het volgende:
https://christanoellas.wordpress.com/
Oja en zwarte piet moet blijven
Hypocriet jankwijf wat zelf nog nooit shit heeft meegemaakt, duidelijk. PC Bro! - Randy Marshquote:Op zondag 1 mei 2016 14:06 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Ik mis in haar pleidooi de haat van moslims richting niet moslims dat mag zeker niet benoemd worden?
Nou, zeker!quote:Op zondag 1 mei 2016 14:36 schreef Twiitch het volgende:
[ afbeelding ]
Ehm...quote:Op zondag 1 mei 2016 15:09 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik doe er al jaren niet meer aan, maar ik ga daar niet mee te koop staan van "kijk mij niet meedoen kijk hoe stoer ik ben"... Dit is iets persoonlijks imo en daar hoef ik andere Nederlanders niet mee lastig te vallen.
Uiteraard niet. Al bekruipt me het gevoel dat veel van dit soort "weigeraars" het dan ook maar OK vinden om de zaak willens en wetens voor anderen te verstieren.quote:
Hè wat Dld in WO2 deed ligt genuanceerder?quote:Op zondag 1 mei 2016 15:08 schreef LXIV het volgende:
Nou, zeker!
Ok, als zij op 4 mei liever met een man in bed blijft liggen, dan bied ik me wel aan.
Verder heeft ze wel een punt dat 4 mei hypocriet is geworden. Het focust zich te veel op wat Duitsland heeft gedaan in WOII, terwijl dat genuanceerd lag en er sedertdien ook veel ellende gebeurd is.
Ik zou niet weten hoe dat kan. Lawaaidemonstratie op de Dam? Ik zie het niet gebeuren.quote:Op zondag 1 mei 2016 15:13 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Uiteraard niet. Al bekruipt me het gevoel dat veel van dit soort "weigeraars" het dan ook maar OK vinden om de zaak willens en wetens voor anderen te verstieren.
Ik vond LXIV altijd al dubieus.quote:Op zondag 1 mei 2016 15:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hè wat Dld in WO2 deed ligt genuanceerder?
Mweh, paar jaar geleden zag ik een stel boze, als Black Panthers verkleedde negers bij de intocht van Sinterklaas ook niet gebeuren.quote:Op zondag 1 mei 2016 15:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe dat kan. Lawaaidemonstratie op de Dam? Ik zie het niet gebeuren.
Mwoah, ik wel.quote:Op zondag 1 mei 2016 15:15 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Nou ja, paar jaar geleden zag ik een stel boze, als Black Panthers verkleedde, negers bij de intocht van Sinterklaas ook niet gebeuren.
Dat kon je vijftig jaar geleden al zien aankomen. Zo'n "kinder"feest met dergelijke racistische elementen roept nou eenmaal reacties op.quote:Op zondag 1 mei 2016 15:15 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Mweh, paar jaar geleden zag ik een stel boze, als Black Panthers verkleedde negers bij de intocht van Sinterklaas ook niet gebeuren.
Ook ik kan een GroenLinks lid worden en allemaal idioterie op Twitter verspreiden (zie ook rest van account) dat hoeft nog niet te betekenen dat ze de partij representeert. Doet ze volgens mij ook niet.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:50 schreef Ryan3 het volgende:
Mede-GLinksers worden opgeroepen om mee te doen aan dit topinitiatief.twitter:MarieClairevLoo twitterde op zondag 01-05-2016 om 13:40:37Topinitiatief van @chnoella: geen Dodenherdenking zolang er PVV-fascisten in NL marcheren! Mede-Groenlinksers doe mee met #geen4meivoormij reageer retweet
Oké.quote:Op zondag 1 mei 2016 15:18 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat kon je vijftig jaar geleden al zien aankomen. Zo'n "kinder"feest met dergelijke racistische elementen roept nou eenmaal reacties op.
Mensen deporteren om een afwijkende mening? En waarom per se naar de Arabische wereld?quote:Op zondag 1 mei 2016 15:26 schreef D.D.W. het volgende:
Het enige wat ik jammer vind is dat ik zulke figuren geen schop onder de hol kan geven naar de Arabische wereld. Ga lekker daar janken!
Dat gevoel krijg ik bij mensen die alleen maar kunnen zeiken. Maar haar mening verkondigen is haar goed recht, vrijheid van meningsuiting.quote:Op zondag 1 mei 2016 15:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mensen deporteren om een afwijkende mening? En waarom per se naar de Arabische wereld?
Als je het niet eens bent met de invulling van de dodenherdenking ben je een Hitler in de dop?quote:Op zondag 1 mei 2016 15:39 schreef Konijntjuh het volgende:
Ben alleen 2 minuten stil op 4 mei, voor de slachtoffers die de Tweede Wereld Oorlog heeft geëist, en voor de mensen die het van dichtbij hebben meegemaakt of ondervonden hebben aan welke zijde dan ook.
Ik snap eigenlijk niet waar er meer over te discussiëren valt op over 4 mei, dan het gewoon te gedenken het heet toch dodenherdenking? In plaats deze dag te misbruiken voor je eigen doeleinde zoals een Hitlertje in de dop.
Klagen doe je maar op 5 mei dat je niet eens bent met je beleving aan vrijheid hier in Nederland
Tja, als je eigen cultuur niks bereikt heeft moet je ergens over klagen natuurlijkquote:witte geschiedenis belangrijker is dan de niet-witte geschiedenis
Ik ben voor de belichting van de niet witte geschiedenis in Europa. Dan leren dit soort mongolen dat de slavenhandel een twee richting verkeer was met de islamitische staten als grootste handelaren in zowel meer dan een miljoen Europeanen als de al bekende Afrikanen. Dan leren ze hoe de niet witten honderden jaren lang witten hebben ontvoerd van hun ouders om ze als soldaat slaaf te indoctrineren en tegen witten te laten vechten.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:30 schreef Twiitch het volgende:
Dat gezeur over "witte geschiedenis" heb ik al vaker gehoord, sorry hoor maar de geschiedenis van Europa bestaat voor 99% uit "witte geschiedenis", dus natuurlijk is die belangrijker dan de "niet-witte geschiedenis" (wat een uitdrukkingen ook) Ik ga in Centraal Afrika ook niet zeuren over de onderbelichting van de 80-jarige oorlog binnen het onderwijs daaro.
Fixed.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:09 schreef Ceberut het volgende:
Als een partij dictator als de PVV Erdogan de grootste partij nergens in de diaspora zo gesteund kan worden als in Nederland, kun je je inderdaad afvragen of een dag als 4 mei nog wel zin heeft.
Aantoonbare onzin. De rest bestaat ook weer uit onzinnige generalisaties, wat je en passant nog even bevestigt.quote:Op zondag 1 mei 2016 16:03 schreef stopnaald het volgende:
Altijd jammeren dat je gediscrimineerd wordt, terwijl je exact dezelfde kansen krijgt als de rest van Nederland.
Nee, ik vind juist dat de opkomst van haat en onverdraagzaamheid redenen zijn om 4 mei te herdenken zodat we niet zullen vergeten tot wat dergelijke sentimenten kan leiden.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:05 schreef Ryan3 het volgende:
Diversiteit is iets waar we nog aan moeten wennen, denk ik. Actie van een meisje van een jaar of 18(?) op faceboek en twitter, dat nogal voor veel commotie zorgt:
[..]
Heeft ze een punt, mensen?
Diversiteit?
Ze is zelf hypocriet. Wel zeuren over (neo-)nazi's, maar bek houden over IS-aanhangers.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 1 mei 2016 14:13 schreef Fir3fly het volgende:
Oh, weer zo'n regressief links haatballetje. Geen aandacht aan schenken.
Nee, dat klopt, maar ze zou het wel wat vinden voor GL'ers om aan deze actie mee te doen.quote:Op zondag 1 mei 2016 15:18 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Ook ik kan een GroenLinks lid worden en allemaal idioterie op Twitter verspreiden (zie ook rest van account) dat hoeft nog niet te betekenen dat ze de partij representeert. Doet ze volgens mij ook niet.
Het levend verbranden van 100.000 mensen bij het bombardement op Tokio, of in Hiroshima, Nagasaki, Hamburg, Dresden of Berlijn waren m.i. ook gewoon oorlogsmisdaden. In dat opzicht is het genuanceerd.quote:Op zondag 1 mei 2016 15:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hè wat Dld in WO2 deed ligt genuanceerder?
Plus de geschatte twee miljoen verkrachtingen door Russische soldaten in de laatste maanden van de oorlog natuurlijk.quote:Op zondag 1 mei 2016 16:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het levend verbranden van 100.000 mensen bij het bombardement op Tokio, of in Hiroshima, Nagasaki, Hamburg, Dresden of Berlijn waren m.i. ook gewoon oorlogsmisdaden. In dat opzicht is het genuanceerd.
Er zijn aan beide zijden gruwelijke misdaden begaan.quote:Op zondag 1 mei 2016 16:33 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Plus de geschatte twee miljoen verkrachtingen door Russische soldaten in de laatste maanden van de oorlog natuurlijk.
Klopt, ik stel nergens iets anders ook, wel een aanvulling op jouw statement dat een minder gekleurde en meer neutrale kijk functioneler is.quote:Op zondag 1 mei 2016 16:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zijn aan beide zijden gruwelijke misdaden begaan.
Daardoor worden de daden van de nazi's genuanceerd?quote:Op zondag 1 mei 2016 16:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het levend verbranden van 100.000 mensen bij het bombardement op Tokio, of in Hiroshima, Nagasaki, Hamburg, Dresden of Berlijn waren m.i. ook gewoon oorlogsmisdaden. In dat opzicht is het genuanceerd.
Dat herdenken heeft an sich ook nooit een oorlog voorkomen.quote:Op zondag 1 mei 2016 15:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik vind dat ze geen gelijk heeft. Ik deel haar zorgen maar ik vind dat geen reden om niet meer te herdenken.
Als een partij als de AKP de grootste partij is geworden onder de Nederturken kun je je afvragen of de integratie niet volkomen is mislukt.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:09 schreef Ceberut het volgende:
Als een partij als de PVV de grootste partij kan worden in Nederland, kun je je inderdaad afvragen of een dag als 4 mei nog wel zin heeft.
Dan begint het "echte" leven?quote:Op zondag 1 mei 2016 17:14 schreef Joezi het volgende:
Liever 5 mei afschaffen, of de doden juist vieren. Je bent pas vrij als je dood bent.
4 Mei gaat sinds de jaren 60 ofzo al over alle gevallenen sinds WO2...quote:Op zondag 1 mei 2016 15:58 schreef borisz het volgende:
Alles wordt weer op een grote hoop gegooid.
Laat 4 en 5 mei over WOII gaan en vertroebel dat niet.
Ik deel deze zorg niet zo, maar vind het vieren van 4 en 5 mei wel vaak hypocriet. 10 jaar geleden hadden we de kontkruiper van de oorlogshitsers Balkenende die meewerkte aan ontvoering ten behoeve van marteling die ongestoord, onuitgescholden en onbespuugd praatjes kon komen houden op bevrijdingsfestivals.quote:Op zondag 1 mei 2016 15:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik vind dat ze geen gelijk heeft. Ik deel haar zorgen maar ik vind dat geen reden om niet meer te herdenken.
Zou ze daarmee die Isis-lovers van de Haagse Schilderswijk mee bedoelen?quote:Op zondag 1 mei 2016 14:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Welnee ze is gewoon de zoveelste racist, meer niet.quote:Op zondag 1 mei 2016 17:59 schreef hottentot het volgende:
Weer zo'n linkse rotsnol die beter haar bek houd i.p.v. dit soort achterlijk onzin te spuien.
Ze is een proponent van het diversiteitsdenken, denk ik. We moeten er alleen nog even aan wennen natuurlijk, maar dat komt wel.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:02 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Welnee ze is gewoon de zoveelste racist, meer niet.
Het lieve kind wil dat wij ons land zonder slag of stoot aan dit soort mensen overdragen. Mensen herdenken die gesneuveld zijn in een strijd tegen een vreemde mogendheid die ons land had overgenomen botst hier natuurlijk een beetje mee.quote:Op zondag 1 mei 2016 17:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zou ze daarmee die Isis-lovers van de Haagse Schilderswijk mee bedoelen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zijn jongens die een stageplaats zoeken, toch?quote:Op zondag 1 mei 2016 17:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zou ze daarmee die Isis-lovers van de Haagse Schilderswijk mee bedoelen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Comité 4 en 5 mei is volgens mij paar jaar geleden zelf de discussie gestart. Moet het nog wel draaien om WO2 en dus de offers die toen zijn gemaakt. Gevolg is natuurlijk dit soort gedachten bij sommige mensen.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:07 schreef sp3c het volgende:
nee ze heeft geen punt, dat het nu in haar ogen de verkeerde kant op gaat maakt de offers die in het verleden gemaakt zijn niet minder gedenkwaardig
Toch heeft dat geen reet te maken met wat zij beweert imho. NL bombardeert daar nu wel, maar dat doen ze mede omdat o.a. ISIS zoveel moslims doodt in een barbaarse streven om een kalifaat te vestigen. Als ISIS in roze mantelpakjes zou rondlopen en overal een bosje bloemen ging brengen, zou er niet gebombardeerd worden, volgens mij.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:11 schreef JubaUrbicus het volgende:
Als je ziet een stad als Allepo deze dagen letterlijk plat wordt gebombardeerd dan kan ik best begrijpen dat er mensen zijn die dan geen zin hebben in dat 4 en 5 mei gedoe. Maar feit is dat 4 en 5 mei een onderdeel is van Nederland en van de Nederlandse geschiedenis en daarom kan men niet raar kijken dat men het in Nederland herdenkt, hoewel een mens in Nederland is vrij om ervoor te kiezen om mee te doen met de herdenking of niet. Men moet gewoon een beetje rekening met elkaar houden en elkaar geen zaken opdringen.
Echt niet.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze is een proponent van het diversiteitsdenken, denk ik.
We zijn allang aan dergelijke figuren en de bekrompen onzin die ze uitkramen gewend hoor. En ook dat ze er graag mee de openbaarheid opzoeken. De zoveelste * kijk mij es * aandachttrekker.quote:We moeten er alleen nog even aan wennen natuurlijk, maar dat komt wel.
Afgezien van degenen die deze vieringen misbruiken, zijn er ook nog altijd mensen die door hun ouders weten wat oorlog betekent. Mijn ouders maakten de oorlog mee, en ik draag daar de sporen van. Daarom hou ik op 4 mei respectvol twee minuten mijn mond.quote:Op zondag 1 mei 2016 17:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik deel deze zorg niet zo, maar vind het vieren van 4 en 5 mei wel vaak hypocriet. 10 jaar geleden hadden we de kontkruiper van de oorlogshitsers Balkenende die meewerkte aan ontvoering ten behoeve van marteling die ongestoord, onuitgescholden en onbespuugd praatjes kon komen houden op bevrijdingsfestivals.
Verder hebben we met 4 mei altijd de zionisten die de dodenherdenking komen claimen uit propagandistische overwegingen ten bate van Lebensraum voor het uitverkoren volk. Een collectieve vrije dag voor bevrijdingsdag is ook alweer teveel gevraagd, want er moeten natuurlijk wel centjes verdiend worden aan al die mensen die dan moeten werken.
Iedereen is het vooral voor zichzelf aan het gebruiken. Ik denk dat het hele 4/5 mei gebeuren wel aan een collectieve morele herijking toe is, anders wordt het een verplicht nummertje wat steeds minder aandacht krijgt en ook verdient.
Allepo wordt op dit moment door Rusland en Assad gebombardeerd en in Allepo heb je geen ISIS (ze komen wel steeds dichterbij), vooral de gematigden zitten in Alleppo en zij worden hartstikke hard afgemaakt (de beelden van de afgelopen dagen zijn sick).quote:Op zondag 1 mei 2016 18:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Toch heeft dat geen reet te maken met wat zij beweert imho. NL bombardeert daar nu wel, maar dat doen ze mede omdat o.a. ISIS zoveel moslims doodt in een barbaarse streven om het een kalifaat te vestigen. Als ISIS in roze mantelpakjes zou rondlopen en overal een bosje bloemen ging brengen, zou er niet gebombardeerd worden, volgens mij.
Ik weet niet in welke Nederlandse stad de nazi's iedere week een parade houden, maar mijn punt was dat de focus op WOII en dan vooral de slachtoffers aan Geallieerde zijde inderdaad wel een beetje hypocriet is. Dus in dat opzicht geef ik dat meisje gelijk.quote:Op zondag 1 mei 2016 16:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daardoor worden de daden van de nazi's genuanceerd?
Overigens is het in wezen een ander argument, kort door de bocht zegt deze dame dat onze moslimhaat ons hypocriet maakt. Nazi's marcheren elke week rond, door ons toedoen, en dus verzwegen wordt in feite dat de moslims de nieuwe joden zijn.
Dit ook. Vooral dat Balkenende daar stond terwijl hij zijn politiek steun gegeven had aan een illegale oorlog (die in een catastrophe geëindigd is) maakt het voor mij een farce.quote:Op zondag 1 mei 2016 17:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik deel deze zorg niet zo, maar vind het vieren van 4 en 5 mei wel vaak hypocriet. 10 jaar geleden hadden we de kontkruiper van de oorlogshitsers Balkenende die meewerkte aan ontvoering ten behoeve van marteling die ongestoord, onuitgescholden en onbespuugd praatjes kon komen houden op bevrijdingsfestivals.
Verder hebben we met 4 mei altijd de zionisten die de dodenherdenking komen claimen uit propagandistische overwegingen ten bate van Lebensraum voor het uitverkoren volk. Een collectieve vrije dag voor bevrijdingsdag is ook alweer teveel gevraagd, want er moeten natuurlijk wel centjes verdiend worden aan al die mensen die dan moeten werken.
Iedereen is het vooral voor zichzelf aan het gebruiken. Ik denk dat het hele 4/5 mei gebeuren wel aan een collectieve morele herijking toe is, anders wordt het een verplicht nummertje wat steeds minder aandacht krijgt en ook verdient.
Aan haar Facebook te zien steunt ze AFA en DENK wegens de 'dekoloniale principes'. Komt over als een standaard intersectionele actievoerder met een minderwaardigsheidscomplex.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze is een proponent van het diversiteitsdenken, denk ik. We moeten er alleen nog even aan wennen natuurlijk, maar dat komt wel.
Als je maar geen opmerking maakt over haar 'Aziatische bouw'. Blijkbaar heeft ze daar een hekel aan.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:36 schreef Twiitch het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was haar argument dus niet. De slachtoffers aan geallieerde zijde die in NL worden herdacht, worden herdacht omdat zij hun leven gaven voor de bevrijding van NL. Ik denk dat we ook nu nog 71 jaar na de oorlog best bij stil kunnen en mogen staan, zonder er een politiek gelardeerd schouwspel van te maken.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke Nederlandse stad de nazi's iedere week een parade houden, maar mijn punt was dat de focus op WOII en dan vooral de slachtoffers aan Geallieerde zijde inderdaad wel een beetje hypocriet is. Dus in dat opzicht geef ik dat meisje gelijk.
Ze wordt elders gesteund door de bekende diversiteitsideologe annex lerares religie oid op een basisschool A. Aslan. Maar goed zal mijn 'white male fragility' wel zijn.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:20 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Aan haar Facebook te zien steunt ze AFA en DENK wegens de 'dekoloniale principes'. Komt over als een standaard intersectionele actievoerder met een minderwaardigsheidscomplex.
Ah, want een enkel individu dat het ergens mee eens is vormt direct een geldig autoriteitsargument?quote:Op zondag 1 mei 2016 18:22 schreef Ryan3 het volgende:
diversiteitsideologe annex lerares religie oid op een basisschool A. Aslan
Ik hou mijn mond om anderen hun 2 minuten te gunnen, sterker nog, degene die dat niet doet krijgt met mij aan de stok. Maar op een gegeven moment komt er natuurlijk een punt dat zoveel mensen afhaken op de vervuiling en erosie ervan dat een meerderheid een kleine minderheid dat moet gunnen en dan houdt het een keer op.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Afgezien van degenen die deze vieringen misbruiken, zijn er ook nog altijd mensen die door hun ouders weten wat oorlog betekent. Mijn ouders maakten de oorlog mee, en ik draag daar de sporen van. Daarom hou ik op 4 mei respectvol twee minuten mijn mond.
Ja, zij heeft heel twitter over genomen als autoriteit mbt diversiteit. Ze blockt alleen vrijwel iedereen de moeder. Wat zonde is, mag graag die gekkigheid lezen. Blijf je ook een beetje op de hoogte van hoe mensen in die hoek denken.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:27 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Ah, want een enkel individu dat het ergens mee eens is vormt direct een geldig autoriteitsargument?
Verder, ze plaatst dit soort infantiliteit op haar Twitter, hetgeen dus prima binnen mijn omschrijving past;
[ afbeelding ]
Goed gesprokenquote:Op zondag 1 mei 2016 18:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat was haar argument dus niet. De slachtoffers aan geallieerde zijde die in NL worden herdacht, worden herdacht omdat zij hun leven gaven voor de bevrijding van NL. Ik denk dat we ook nu nog 71 jaar na de oorlog best bij stil kunnen en mogen staan, zonder er een politiek gelardeerd schouwspel van te maken.
Natuurlijk houdt het een keer op, maar zolang er nog kinderen leven van mensen die de oorlog meemaakten, lijkt me niet dat het al zover is. De Tweede Wereldoorlog leeft nog steeds.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik hou mijn mond om anderen hun 2 minuten te gunnen, sterker nog, degene die dat niet doet krijgt met mij aan de stok. Maar op een gegeven moment komt er natuurlijk een punt dat zoveel mensen afhaken op de vervuiling en erosie ervan dat een meerderheid een kleine minderheid dat moet gunnen en dan houdt het een keer op.
Dit soort uit de Verenigde Staten overgewaaide identiteitspolitiek is inderdaad hilarisch om te lezen altijd. Mooi dat het steeds meer op z'n retour is en dit soort mensen de obscuriteit in verdwijnen.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, zij heeft heel twitter over genomen als autoriteit mbt diversiteit. Ze blockt alleen vrijwel iedereen de moeder. Wat zonde is, mag graag die gekkigheid lezen. Blijf je ook een beetje op de hoogte van hoe mensen in die hoek denken.
Is dat zo? Misschien is het mijn fout maar ik kom het wel veel meer tegen. Het komt een beetje overwaaien uit de extreem-linkse bolwerken op universiteiten in de VS en heeft ook al grip op de universiteiten in de UK...quote:Op zondag 1 mei 2016 18:32 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Dit soort uit de Verenigde Staten overgewaaide identiteitspolitiek is inderdaad hilarisch om te lezen altijd. Mooi dat het steeds meer op z'n retour is en dit soort mensen de obscuriteit in verdwijnen.
Is dat zo? Krijg juist de indruk dat ze steeds meer aan momentum winnen. Vandaar dat ik ook zeg: wen er maar aan.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:32 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Dit soort uit de Verenigde Staten overgewaaide identiteitspolitiek is inderdaad hilarisch om te lezen altijd. Mooi dat het steeds meer op z'n retour is en dit soort mensen de obscuriteit in verdwijnen.
Het is binnen universiteiten en bepaalde academische vakgebieden nog altijd heel aanwezig inderdaad, maar losstaand daarvan kan je toch wel spreken over een toename van politiek rechts in zowel Europa als de Verenigde Staten (zie ook een Trump met zijn "anti-PC" mentaliteit) en de populariteit van mensen als Christina Marie Hoff Sommers of Milo Yiannopoulos bijvoorbeeld. Plus, binnen daadwerkelijk linkse (dus socialistische en communistische) cirkels wordt er al jarenlang gewaarschuwd dat een grotere focus op identiteitspolitiek alleen gaat leiden tot een afbraak aan links omdat de aanvankelijke antikapitalistische basisprincipes steeds meer in de vergetelheid raken en de sociale onderklasse richting rechts verschuift, hetgeen heden ten dage ook gebeurd natuurlijk.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Is dat zo? Misschien is het mijn fout maar ik kom het wel veel meer tegen. Het komt een beetje overwaaien uit de extreem-linkse bolwerken op universiteiten in de VS en heeft ook al grip op de universiteiten in de UK...
Ok, maar van die mensen krijg ik ook weer de kriebelsquote:Op zondag 1 mei 2016 18:37 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Het is binnen universiteiten en bepaalde academische vakgebieden nog altijd heel aanwezig inderdaad, maar losstaand daarvan kan je toch wel spreken over een toename van politiek rechts in zowel Europa als de Verenigde Staten (zie ook een Trump met zijn "anti-PC" mentaliteit) en de populariteit van mensen als Christina Marie Hoff Sommers of Milo Yiannopoulos bijvoorbeeld.
Ja en nee, op de campussen winnen ze wel aan momentum maar daar buiten worden ze nog altijd keihard genegeerd.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is dat zo? Krijg juist de indruk dat ze steeds meer aan momentum winnen. Vandaar dat ik ook zeg: wen er maar aan.
Het probleem met identiteitspolitiek is juist ook dat het polarisatie versterkt doordat het grote groepen mensen sterk generaliseert en tegenover elkaar zet met "white", "Poc", "heteronormative" enzovoorts en daarmee de traditionele linkse drang tot cohesie juist opbreekt. De toename van politiek rechts, welke juist zinspeelt op deze onderverdeling wint daarom ook logischerwijs, zeker bij de groepen welke dit soort figuren als een negatief generaliseren ('blanken zijn inherent racistisch') en rechts vervolgens als positief benaderd onderwijl effect weerwoord leverend.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ok, maar van die mensen krijg ik ook weer de kriebels. En ik wil helemaal geen Trump als alternatief. Ik vind die polarisatie alleen maar vervelend.
Maar op die campussen lopen wel mensen rond die later invloed gaan hebben op het publieke debat. Dus ik maak me er wel enigszins zorgen over.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:40 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ja en nee, op de campussen winnen ze wel aan momentum maar daar buiten worden ze nog altijd keihard genegeerd.
Het staat haar vrij om wie dan ook te herdenken met dodenherdenking.quote:Daarnaast vind ik dat de geschiedenis van mijn voorouders ook herdacht moet worden.
quote:Sinds 1961 wordt officieel een ruimere definitie gehanteerd die alle oorlogsslachtoffers of omgekomenen sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog omvat.
Bron: Wikipedia
Ach, hoeveel keiharde rode socialisten van vroeger zijn dat een jaar of 20 na hun studie nog steeds? Op het moment dat ze klaar zijn met hun studie en er achter komen dat de vraag naar vrijheidsstrijders vanaf de arbeidsmarkt toch niet zo bijster groot is draaien de meesten wel bij (en degenen die niet bijdraaien worden columnist op Joop, maar dat heeft ook maar een heel beperkt bereik).quote:Op zondag 1 mei 2016 18:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar op die campussen lopen wel mensen rond die later invloed gaan hebben op het publieke debat. Dus ik maak me er wel enigszins zorgen over.
Ik voorspel dat het vanaf ongeveer 2030 (als de oorloggeneratie er niet meer is en de babyboomers zijn gemarginaliseerd) een vijfjaarlijkse herdenking wordt, dan wel een jaarlijkse herdenking in kleine kring (Joden en veteranen bijvoorbeeld). Aan de andere kant herdenken we ook nog jaarlijks de afschaffing van de slavernij (maar dat is dan ook om andere redenen).quote:Op zondag 1 mei 2016 18:46 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik heb er toevallig ook laatst aan gedacht om niet (meer) mee te doen.
Ik ben stil ja, maar ik (her)denk niet (aan) alle slachtoffers. Ik denk gewoon aan andere dingen. Dus waarom zou ik er dan eigenlijk mee doorgaan?
Hoe lang willen ze nog doorgaan met het herdenken van de oorlogsslachtoffers? Tot in den treure? Omdat het "hoort"?
Het partijprogramma van de PVV is nog altijd toleranter dan de heilige boeken van diverse religies.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:09 schreef Ceberut het volgende:
Ik denk dat Trump niet president wordt, eerlijk gezegd. Misschien is zijn politieke incorrectheid wel mede populair als reactie op dit soort lui, die in de VS wel flink wat in de melk te brokkelen hebben al, maar daarmee alleen zal hij het niet echt redden.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:37 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Het is binnen universiteiten en bepaalde academische vakgebieden nog altijd heel aanwezig inderdaad, maar losstaand daarvan kan je toch wel spreken over een toename van politiek rechts in zowel Europa als de Verenigde Staten (zie ook een Trump met zijn "anti-PC" mentaliteit) en de populariteit van mensen als Christina Marie Hoff Sommers of Milo Yiannopoulos bijvoorbeeld. Plus, binnen daadwerkelijk linkse (dus socialistische en communistische) cirkels wordt er al jarenlang gewaarschuwd dat een grotere focus op identiteitspolitiek alleen gaat leiden tot een afbraak aan links omdat de aanvankelijke antikapitalistische basisprincipes steeds meer in de vergetelheid raken en de sociale onderklasse richting rechts verschuift, hetgeen heden ten dage ook gebeurd natuurlijk.
Dat het in Nederland wat populairder klopt is goed mogelijk, maar hier is het hele debat dan ook wat nieuw in tegenstelling tot elders.
Het maakt niet zozeer uit of Trump president wordt, maar een deel van zijn populariteit hangt wel samen met kritiek op identiteitspolitiek en de sterkere verschuiving van 'links' in deze richting. Hier gebeurd het ook wel, maar Nederlanders zijn gemiddeld gezien een stuk nuchterder en rechtser denk ik, hoewel je inderdaad hopen idealistische links-liberalen hebt.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat Trump niet president wordt, eerlijk gezegd. Misschien is zijn politieke incorrectheid wel mede populair als reactie op dit soort lui, die in de VS wel flink wat in de melk te brokkelen hebben al, maar daarmee alleen zal hij het niet echt redden.
Je ziet idd dat steeds meer terminologie die in de VS dagelijkse praktijk is tegenwoordig in NL opduiken en dat begint op de universiteiten. Dat zag je verleden jaar bij die bezetting van het Maagdenhuis al naar voorkomen met hun diverse universiteit. Volgens mij wordt ook hier al om safe spaces gejengeld en ja, ook het eisen van een stilteruimte, maar in de praktijk eigenlijk een moskee, op diverse instituten van hoger onderwijs tapt uit dat zelfde vaatje. Moslims worden even zo leuk meegenomen in die diversiteitsdrang namelijk. Ook moslims worden gezien als 'mensen van kleur'.
Komt bij dat NL'ers sws wat botter zijn. Dat dit soort gekkigheid zo goed aanslaat in de Anglo-Amerikaanse wereld heeft er ook mee te maken dat ze minder bot zijn dan wij hè.quote:Op zondag 1 mei 2016 19:00 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Het maakt niet zozeer uit of Trump president wordt, maar een deel van zijn populariteit hangt wel samen met kritiek op identiteitspolitiek en de sterkere verschuiving van 'links' in deze richting. Hier gebeurd het ook wel, maar Nederlanders zijn gemiddeld gezien een stuk nuchterder en rechtser denk ik, hoewel je inderdaad hopen idealistische links-liberalen hebt.
Die blijft leuk ja! Zie mijn Webm ook trouwens, is interessant : )quote:Op zondag 1 mei 2016 19:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Komt bij dat NL'ers sws wat botter zijn. Dat dit soort gekkigheid zo goed aanslaat in de Anglo-Amerikaanse wereld heeft er ook mee te maken dat ze minder bot zijn dan wij hè.
Overigens hier een grappig filmpje over modern onderwijs:
Maar die gast preludeert gewoon op oude marxistische strevingen dus? Kapitalisme?quote:Op zondag 1 mei 2016 19:06 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Die blijft leuk ja! Zie mijn Webm ook trouwens, is interessant : )
Dat is ook weer waar. En op het internet zijn ze natuurlijk goed vertegenwoordigd, maar dat zijn de meeste extremen wel.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:47 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ach, hoeveel keiharde rode socialisten van vroeger zijn dat een jaar of 20 na hun studie nog steeds? Op het moment dat ze klaar zijn met hun studie en er achter komen dat de vraag naar vrijheidsstrijders vanaf de arbeidsmarkt toch niet zo bijster groot is draaien de meesten wel bij (en degenen die niet bijdraaien worden columnist op Joop, maar dat heeft ook maar een heel beperkt bereik).
Over hypocrisie gesproken ja.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:06 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Waar hij vooral op doelt is dat als je identiteitspolitiek op zijn beloop laat gaan de verdeling van de samenleving in groepen met vanuit een zeker oogpunt potentieel gezamenlijke strijd alleen maar sterker wordt waardoor deze strijd in hevigheid afneemt en men de toegenomen onderlinge spanningen als voornaamste speerpunt ziet. Ofwel, als je blanke en zwarte mensen als duidelijke tegen over elkaar staande groepen profileert ("white" vs. "people of color") dan wordt de onderlinge spanning sterker dan bijvoorbeeld agitatie naar de slechter wordende huizen- en arbeidsmarkt waardoor individuele frustratie en spanning eerder tegen de andere groep dan hiertegen geuit wordt.quote:Op zondag 1 mei 2016 19:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar die gast preludeert gewoon op oude marxistische strevingen dus? Kapitalisme?
Klopt idd, en dus wil hij de mensen er wel weer op wijzen dat die kleine verschillen tussen verschillende mensen er niet toe doen, maar het grote verschil tussen de haves en not-haves wel.quote:Op zondag 1 mei 2016 19:15 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Waar hij vooral op doelt is dat als je identiteitspolitiek op zijn beloop laat gaan de verdeling van de samenleving in groepen met vanuit een zeker oogpunt potentieel gezamenlijke strijd alleen maar sterker wordt waardoor deze strijd in hevigheid afneemt en men de toegenomen onderlinge spanningen als voornaamste speerpunt ziet. Ofwel, als je blanke en zwarte mensen als duidelijke tegen over elkaar staande groepen profileert ("white" vs. "people of color") dan wordt de onderlinge spanning sterker dan bijvoorbeeld agitatie naar de slechter wordende huizen- en arbeidsmarkt waardoor individuele frustratie en spanning eerder tegen de andere groep dan hiertegen geuit wordt.
Van mij hoeft het niet op te houden, wat mij betreft vieren we het over 1000 jaar nog. Het is voor mij althans niet zo dat we alleen van de Duitsers bevrijd werden, wat er te vieren was was volgens mij een keerpunt in de geschiedenis, niet zozeer herstel van de tijd van voor de bezetting.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Natuurlijk houdt het een keer op, maar zolang er nog kinderen leven van mensen die de oorlog meemaakten, lijkt me niet dat het al zover is. De Tweede Wereldoorlog leeft nog steeds.
Wauwwwww, die vrouw haat echt alles.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:27 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Ah, want een enkel individu dat het ergens mee eens is vormt direct een geldig autoriteitsargument?
Verder, ze plaatst dit soort infantiliteit op haar Twitter, hetgeen dus prima binnen mijn omschrijving past;
[ afbeelding ]
Dit zegt genoeg over dit wijf, totaal niet serieus te nemen met haar IQ van een baklap.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:27 schreef Eufonie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je weet ook wel dat dit niet waar is hè. Men probeerde de zogenaamde Doorbraak wel te forceren, maar dat lukte nog niet echt meteen na de oorlog.quote:Op zondag 1 mei 2016 19:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Van mij hoeft het niet op te houden, wat mij betreft vieren we het over 1000 jaar nog. Het is voor mij althans niet zo dat we alleen van de Duitsers bevrijd werden, wat er te vieren was was volgens mij een keerpunt in de geschiedenis, niet zozeer herstel van de tijd van voor de bezetting.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |