Er zijn aan beide zijden gruwelijke misdaden begaan.quote:Op zondag 1 mei 2016 16:33 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Plus de geschatte twee miljoen verkrachtingen door Russische soldaten in de laatste maanden van de oorlog natuurlijk.
Klopt, ik stel nergens iets anders ook, wel een aanvulling op jouw statement dat een minder gekleurde en meer neutrale kijk functioneler is.quote:Op zondag 1 mei 2016 16:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zijn aan beide zijden gruwelijke misdaden begaan.
Daardoor worden de daden van de nazi's genuanceerd?quote:Op zondag 1 mei 2016 16:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het levend verbranden van 100.000 mensen bij het bombardement op Tokio, of in Hiroshima, Nagasaki, Hamburg, Dresden of Berlijn waren m.i. ook gewoon oorlogsmisdaden. In dat opzicht is het genuanceerd.
Dat herdenken heeft an sich ook nooit een oorlog voorkomen.quote:Op zondag 1 mei 2016 15:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik vind dat ze geen gelijk heeft. Ik deel haar zorgen maar ik vind dat geen reden om niet meer te herdenken.
Als een partij als de AKP de grootste partij is geworden onder de Nederturken kun je je afvragen of de integratie niet volkomen is mislukt.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:09 schreef Ceberut het volgende:
Als een partij als de PVV de grootste partij kan worden in Nederland, kun je je inderdaad afvragen of een dag als 4 mei nog wel zin heeft.
Dan begint het "echte" leven?quote:Op zondag 1 mei 2016 17:14 schreef Joezi het volgende:
Liever 5 mei afschaffen, of de doden juist vieren. Je bent pas vrij als je dood bent.
4 Mei gaat sinds de jaren 60 ofzo al over alle gevallenen sinds WO2...quote:Op zondag 1 mei 2016 15:58 schreef borisz het volgende:
Alles wordt weer op een grote hoop gegooid.
Laat 4 en 5 mei over WOII gaan en vertroebel dat niet.
Ik deel deze zorg niet zo, maar vind het vieren van 4 en 5 mei wel vaak hypocriet. 10 jaar geleden hadden we de kontkruiper van de oorlogshitsers Balkenende die meewerkte aan ontvoering ten behoeve van marteling die ongestoord, onuitgescholden en onbespuugd praatjes kon komen houden op bevrijdingsfestivals.quote:Op zondag 1 mei 2016 15:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik vind dat ze geen gelijk heeft. Ik deel haar zorgen maar ik vind dat geen reden om niet meer te herdenken.
Zou ze daarmee die Isis-lovers van de Haagse Schilderswijk mee bedoelen?quote:Op zondag 1 mei 2016 14:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze zegt dat we hypocriet zijn; we staan stil bij de gruweldaden van het fascisme, maar zelf laten "we" de "nazi's" iedere maand overal rond marcheren.
Welnee ze is gewoon de zoveelste racist, meer niet.quote:Op zondag 1 mei 2016 17:59 schreef hottentot het volgende:
Weer zo'n linkse rotsnol die beter haar bek houd i.p.v. dit soort achterlijk onzin te spuien.
Ze is een proponent van het diversiteitsdenken, denk ik. We moeten er alleen nog even aan wennen natuurlijk, maar dat komt wel.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:02 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Welnee ze is gewoon de zoveelste racist, meer niet.
Het lieve kind wil dat wij ons land zonder slag of stoot aan dit soort mensen overdragen. Mensen herdenken die gesneuveld zijn in een strijd tegen een vreemde mogendheid die ons land had overgenomen botst hier natuurlijk een beetje mee.quote:Op zondag 1 mei 2016 17:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zou ze daarmee die Isis-lovers van de Haagse Schilderswijk mee bedoelen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zijn jongens die een stageplaats zoeken, toch?quote:Op zondag 1 mei 2016 17:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zou ze daarmee die Isis-lovers van de Haagse Schilderswijk mee bedoelen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Comité 4 en 5 mei is volgens mij paar jaar geleden zelf de discussie gestart. Moet het nog wel draaien om WO2 en dus de offers die toen zijn gemaakt. Gevolg is natuurlijk dit soort gedachten bij sommige mensen.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:07 schreef sp3c het volgende:
nee ze heeft geen punt, dat het nu in haar ogen de verkeerde kant op gaat maakt de offers die in het verleden gemaakt zijn niet minder gedenkwaardig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |