abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 april 2016 @ 12:02:47 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_161748961

Paardensport. Altijd goed voor diverse medailles. Twee jaar geleden wisten de paardensporters zich als eerste Nederlandse sporters te kwalificeren voor Rio door op alle teamevents van de Wereldruiterspelen een medaille te pakken.

Eventing: 6 t/m 9 augustus
Dressuur: 10 t/m 12 en 15 augustus
Springen: 14, 16, 17 en 19 augustus.

Zes onderdelen. Vooral bij het dressuur en het springen doen we mee om de prijzen. Vier jaar geleden waren er drie zilveren en één bronzen medaille. Op drie medailles zou wel weer ingezet moeten worden. w/

[ Bericht 1% gewijzigd door heywoodu op 27-04-2016 12:34:29 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 30 april 2016 @ 11:42:31 #2
284411 crew  heywoodu
pi_161820303
Edwina Tops-Alexander is geselecteerd voor het Australische springteam. Ze is de vrouw van de Nederlandse trainer Jan Tops en brengt volgens mij haar meeste tijd door in Nederland :)
pi_161877688
quote:
Drama in het Australische Sydney afgelopen zaterdag: de 19-jarige beloftevolle Caitlyn Fisher kwam er onder haar paard terecht en overleed. De Internationale Ruitersportfederatie zal het ongeval onderzoeken.

Het ongeval gebeurde tijdens een eventingwedstrijd in Sidney waarop ruiters zich konden kwalificeren voor de Olympische Spelen in Rio De Janeiro komende zomer. Caitlyns paard Ralphie kwam ten val, waarop de 19-jarige eerst in de lucht werd gekatapulteerd en vervolgens door haar eigen paard werd verpletterd.

Haar moeder Ailsa Carr zag alles gebeuren. “Ze zeggen dat ze direct dood was”, vertelde ze in de Australische pers. Alle hulp kon inderdaad niet meer baten. Na het ongeval werd de wedstrijd meteen stilgelegd. De Internationale Ruitersportfederatie liet al weten het ongeval te zullen onderzoeken.

Ralphie

Caitlyns paard Ralphie kwam er zonder verwondingen vanaf. Het zal nu naar het familiedomein van de Fishers verhuizen om er het vorige paard van Caitlyn gezelschap te houden. “Ralphie en Caitlyn hielden van mekaar. Ze waren het perfecte team. We grapten wel eens dat hij de man in haar leven was.”
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 21 mei 2016 @ 07:48:29 #4
284411 crew  heywoodu
pi_162374106
Japanner (75) door ziek paard niet de oudste olympiër ooit

Jammer ;(

Best een bizarre gedachte dat hij nu kans had om mee te doen terwijl hij zijn debuut maakte toen Geesink goud won en Erica Terpstra twee medailles pakte _O-
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 juni 2016 @ 22:45:27 #5
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_163277913
De springruiters winnen voor het eerst sinds 2003 het CHIO in Rotterdam. Goede voorbereiding op Rio :)
pi_163382746
NickHopeTV twitterde op dinsdag 28-06-2016 om 21:08:00 #BREAKING Blow for @TeamGB; Olympic champion show jumper Scott Brash ruled out of Rio, with his top 2 rides injured. https://t.co/pmPXL7fEIw reageer retweet
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 14 juli 2016 @ 19:29:34 #7
284411 crew  heywoodu
pi_163740028
Geen Ian Miller in het Canadese team -O-

Geen elfde Spelen voor Captain Canada dus na 1972, 1976, 1984, 1988, 1992, 1996, 2000, 2004, 2008 en 2012 ;(
pi_163768753
quote:
Pas zondag maakt Rob Ehrens zijn definitieve selectie bekend. Toch heeft de bondscoach van de Nederlandse springruiters deze vrijdag al contact opgenomen met de mannen die het voor ons land moeten gaan doen op de Olympische Spelen. Volgens de Paardenkrant zouden de namen van de Rio-gangers al zijn uitgelekt. Opvallend: Europees en wereldkampioen met het team, Gerco Schröder, zou niet naar de Spelen gaan. Jeroen Dubbeldam zou wel geselecteerd zijn.

Daarnaast komen Maikel van der Vleuten, Harrie Smolders en Jur Vrieling in actie in Rio de Janeiro. Dat betekent dat Gerco Schröder en zijn paarden Glock's Londen en Glock's Cognac Champblanc het niet hebben gered.

Selectie
,,Ik heb intern overleg gehad met de ruiters en afgesproken dat zij niks zeggen tot zondag. Ik kan hier dus ook niets over kwijt", zegt Ehrens tegen de Paardenkrant.

De selectie zal zondag pas tijdens de NK dressuur in Ermelo bekend worden gemaakt. Opvallend, want de ruiters kwalificeerden zich als eerste Nederlanders voor de Olympische Spelen, maar zijn de laatsten in het bekendmaken van de Rio-equipe. Datzelfde geldt voor de dressuur- en eventingruiters.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 juli 2016 @ 10:05:17 #9
284411 crew  heywoodu
pi_163802345
De Duitsers:
quote:
Dressuur:
Kristina Bröring-Sprehe (Desperados)
Dorothee Schneider (Showtime)
Isabell Werth (Weihegold)
Sönke Rothenberger (Cosmo)
Reserve: Hubertus Schmidt (Imperio)

Springen:
Ludger Beerbaum (Casello)
Daniel Deußer (First Class)
Marcus Ehning (Cornado NRW)
Christian Ahlmann (Taloubet)
Reserve: Meredith Michaels-Beerbaum (Fibonacci)

Eventing:
Sandra Auffarth (Opgun Louvo)
Michael Jung (Takinou)
Ingrid Klimke (Hale Bob)
Andreas Ostholt (So Is Et)
Reserve: Julia Krajewski (Samourai du Thot)
pi_163811296
Geen Schröder :o

Zo pak je de vorige OS nog individueel zilver, en zo mag je niet eens meedoen.
pi_163811366
Gal met Voice naar de Spelen. Helaas niet met zijn toppaard Undercover. En sterker nog, Voice is ook licht geblesseerd. Gal en de OS is nog geen gelukkige combi gebleken. Vier jaar terug werd Totilas onder zijn kont vandaan verkocht, nu zijn beide toppaarden verre van fit ...
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 juli 2016 @ 17:55:09 #12
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_163811452
quote:
ERMELO (KNHS) – In Braziliaanse sferen presenteerde paardensportbond KNHS na afloop van het NK Dressuur de ruiters en amazones die Nederland gaan vertegenwoordigen tijdens de Spelen in Rio. Technisch directeur Maarten van der Heijden is enthousiast: “We hebben reële ambities om met eremetaal terug te komen. We gaan naar Rio de Janeiro met kansrijke, ervaren combinaties die bewezen hebben te kunnen presteren. Bij de dressuur, het springen en de para-dressuur zijn de kansen op medailles er zeker. Daar doen we echt mee met de wereldtop.. Een top zes klassering moet voor het eventingteam mogelijk zijn.”

Dressuur

De bekendmaking volgde direct na de huldiging van Diederik van Silfhout met Arlando N.O.P. als Nederlands kampioen dressuur. Samen met Edward Gal op Glock’s Voice, Hans Peter Minderhoud en Glock’s Johnson TN N.O.P. en Adelinde Cornelissen met Jerich Parzival vormt hij het dressuurteam. Madeleine Witte-Vrees en Cennin zijn aangewezen als reserve-combinatie, totdat de paarden op 1 augustus vertrekken. Bondscoach Johan Rockx: “In de breedte hebben we een heel sterk team. De scores liggen heel dicht bij elkaar. Als je die bij elkaar optelt dan doen we zeker mee in de strijd om de medailles in Rio. Vier jaar geleden nam het team vanuit Londen zilver mee terug, vorig jaar wonnen ze de Europese titel. Onze combinaties zijn ervaren en presteren goed. Het worden spannende weken, maar ik zie het als een hele mooie uitdaging.”

Springen

De springruiters, regerend Europees- en Wereldkampioen met het team en winnaars van teamzilver in Londen, horen in Rio de Janeiro tot de favorieten. Tijdens dit seizoen wonnen ze al de landenwedstrijden in La Baule en Rotterdam. Het team bestaat uit Europees- en Wereldkampioen Jeroen Dubbeldam en SFN Zenith N.O.P., de nummer twee van de wereldbekerfinale in april, Harrie Smolders en Emerald N.O.P., Maikel van der Vleuten met VDL Groep Verdi TN N.O.P en Jur Vrieling met VDL Zirocco Blue N.O.P., meereizende reserve is Gerco Schröder met Glock’s London N.O.P.. Bondscoach Rob Ehrens: “Ik ben heel blij met dit team. Alle vijf mijn ruiters hebben kampioenschapservaring en kunnen het karwei echt afmaken als het moet. Het maakt niet uit op welke plaats in het team ik ze zet. We horen bij de favorieten. De vijf paarden zijn fit-to-compete, we gaan er voor.”

Eventing

Bondscoach Martin Lips vertelt over de verwachting van het eventingteam. “In 2014 en 2015 hebben we ruimschoots aan de eisen voldaan die nodig waren om ons voor Rio te kwalificeren. Daar was ik heel blij mee en ben nu trots dat we er ook staan met een team. De weg was afgelopen maanden niet makkelijk, maar we zijn er klaar voor. Met het team gaan we voor een top zes klassering. Wil je individueel vooraan meedoen dan moet je goed dressuur rijden, snel zijn in de cross en foutloos springen, is mijn verwachting, maar het belangrijkste is dat we met het team gaan voor een mooie klassering.”
Het team bestaat uit: Merel Blom en Rumour Has It N.O.P., Tim Lips en Bayro N.O.P., Alice Naber-Lozeman met ACSI Peter Parker en Theo van de Vendel met Zindane. Deze vier ruiters waren ook lid van het team dat vorig jaar op het EK als vierde eindigde. Merel en Tim waren lid van het team dat historisch brons won op het WK in 2014.

Para-dressuur

Het para-dressuurteam hoort bij de medaillekanshebbers in september in Rio. Bondscoach Joyce Heuitink heeft intensieve jaren achter de rug. “De aanloop naar Rio is een lange geweest met veel hoogtepunten. We hebben veel succes gehad op de wereldruiterspelen in 2014 en op het EK in 2015. Eigenlijk wist iedereen de vorm voort te zetten of het zelfs nog beter te doen. Soms met hetzelfde paard, soms met een ander paard en er zijn zelfs hele nieuwe combinaties. Ik denk dat we naar de Paralympics kunnen afreizen met een op vele vlakken sterke ploeg: rijtechnisch, kwaliteit van de paarden en mentaal.”

Het team bestaat uit:

Grade 1B:

Nicole den Dulk met Wallace N.O.P., en Estée Gerritsen met Exquis Onassis.

Grade 2:
Demi Vermeulen met Burberry

Grade 4:
Frank Hosmar met Alphaville N.O.P.

Individueel wordt afgevaardigd Rixt van der Horst met Caraat.
  zondag 17 juli 2016 @ 17:58:54 #13
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_163811502
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:48 schreef Riofan83 het volgende:
Gal met Voice naar de Spelen. Helaas niet met zijn toppaard Undercover. En sterker nog, Voice is ook licht geblesseerd. Gal en de OS is nog geen gelukkige combi gebleken. Vier jaar terug werd Totilas onder zijn kont vandaan verkocht, nu zijn beide toppaarden verre van fit ...
Fritsie is fit, hoor. Die kan alleen de spanning niet aan en gaat in verzet.

Voice is geen kandidaat vind ik. Er waren twee selectiemomenten, de eerste heeft Gal niet gereden en tijdens de tweede heeft ie enkel de GP gereden en afgemeld voor de kür. Dan kun je het niet maken tegenover anderen, die wél vormbehoud hebben getoond, hem en Voice mee te nemen. Ik snap de keuze van Rockx daarin ook niet.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_163824511
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 22:45 schreef borisz het volgende:
De springruiters winnen voor het eerst sinds 2003 het CHIO in Rotterdam. Goede voorbereiding op Rio :)
Ik moet het nog zien want hoe raar het ook klinkt. Met Anky indertijd had ik wel iets van: "Als zij meedoet dan winnen we sowieso iets." Nu..."het kan vriezen en het kan dooien"
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 juli 2016 @ 10:57:03 #15
284411 crew  heywoodu
pi_163824603
quote:
2s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:52 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ik moet het nog zien want hoe raar het ook klinkt. Met Anky indertijd had ik wel iets van: "Als zij meedoet dan winnen we sowieso iets." Nu..."het kan vriezen en het kan dooien"
Anky heeft op de Spelen nog nooit meegedaan met het springen.
pi_163828761
Het dressuurteam (Gal, Minderhoud, Silfhout en Cornelissen) moet zeker een medaille kunnen winnen bij de teamwedstrijd. Het goud gaat zoals altijd naar Duitsland, maar voor zilver en brons kan Nederland de strijd aan met Groot-Brittannië, VS, Zweden en Spanje. Individueel zijn er met Dujardin en drie zeer sterke Duitse combinaties weinig kansen voor NL, zeker nu Gal niet op Undercover rijden kan.
pi_163830058
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:12 schreef Riofan83 het volgende:
Het dressuurteam (Gal, Minderhoud, Silfhout en Cornelissen) moet zeker een medaille kunnen winnen bij de teamwedstrijd. Het goud gaat zoals altijd naar Duitsland, maar voor zilver en brons kan Nederland de strijd aan met Groot-Brittannië, VS, Zweden en Spanje. Individueel zijn er met Dujardin en drie zeer sterke Duitse combinaties weinig kansen voor NL, zeker nu Gal niet op Undercover rijden kan.
Dressuurteam kan in de landenwedstrijd gewoon weer zilver pakken. Prima mogelijk. Individueel is een medaille inderdaad lastig, maar ook niet helemaal uitgesloten hoor. Goud kan echt niet, maar sneaky brons zou best tot de mogelijkheden behoren.
  Trouwste user 2022 donderdag 21 juli 2016 @ 10:23:25 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_163900302
Nederlandse dressuurpaarden zijn het populairst van allemaal op de komende Olympische Spelen. Nu de inschrijving definitief gesloten is kan de balans opgemaakt worden: maar liefst negentien van de zestig paarden zijn 'Nederlandse Warmbloedpaarden', paarden die in het Koninklijk Warmbloed Paardenstamboek Nederland (KWPN) staan ingeschreven.

Acht van de elf landen die meedoen aan de landenwedstrijd hebben minstens één KPWN-paard in de gelederen: alle vier Nederlandse paarden, twee in de teams van Australië, Frankrijk, Groot-Brittannië en Japan en nog één in de teams van Duitsland, Zweden en de VS. Ook de Belgische, Canadese, Ierse en Palestijnse deelnemers hebben een KWPN-paard op de Spelen.

Het KWPN-paard wordt op grote afstand gevolgd door de Oldenburger en de Hannoveraan, waar er elk negen van aanwezig zijn in de dressuur in Rio. Een van de Nederlandse paarden is overigens het oudste dressuurpaard in Rio: Adelinde Cornelissen rijdt op de 19-jarige Parzival. Het paard is daarmee ouder dan de jongste deelnemer, de 18-jarige Braziliaanse Giovanna Pas

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_164034029
quote:
9s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:57 schreef heywoodu het volgende:

Kun je nagaan hoe begaan ik ben met de paardensport an sich. ;)
  Trouwste user 2022 dinsdag 26 juli 2016 @ 22:52:23 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_164034775
quote:

[..]

:D Maar het kan vriezen en het kan dooien volgens Iwanius. :D

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_164035891
Het paard van Diederik is onderweg nu,
pi_164035909
Moet nog in quarantaine eerst.
pi_164036060
Je leeft toch wat meer mee wanneer je paard en ruiter al van jongs af kent.
  Trouwste user 2022 woensdag 27 juli 2016 @ 02:10:12 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_164038006
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 23:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
Je leeft toch wat meer mee wanneer je paard en ruiter al van jongs af kent.
Déja Vu

pi_164038065
Woar is Sjef?
  woensdag 27 juli 2016 @ 07:58:36 #26
430335 Willoow
Ik haat jullie
pi_164038819
Wel jammer ook dat Diederik Bonzanjo niet meer heeft.
Though those that are betrayed do feel the treason sharply, yet the traitor stands in worse case of woe.
pi_164135314
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 07:58 schreef Willoow het volgende:
Wel jammer ook dat Diederik Bonzanjo niet meer heeft.
Maar Arlando mag er ook zijn!
  zondag 31 juli 2016 @ 19:54:16 #28
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164138681
Zo, de eventers zijn op weg naar Rio.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:20:28 #29
427541 Cir
yes she is
pi_164173746
overzicht welke ruiters / crew und so weiter + programma
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kleine greep te volgen Tweepers die starten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Cir op 04-08-2016 11:03:42 ]
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 2 augustus 2016 @ 14:08:45 #30
284411 crew  heywoodu
pi_164176126
Even de benen strekken na een lange reis ^O^

pi_164180447
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 18:09 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Maar Arlando mag er ook zijn!
Die is qua karakter beter.
pi_164182423
Ik kijk uit naar het springen. :P
  woensdag 3 augustus 2016 @ 12:11:16 #33
427541 Cir
yes she is
pi_164196322
voorlopig uitzend schema
Paarden sport
SPOILER
Bron : horses../nos
  woensdag 3 augustus 2016 @ 19:03:04 #34
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_164205321
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 10:23 schreef tong80 het volgende:
Nederlandse dressuurpaarden zijn het populairst van allemaal op de komende Olympische Spelen. Nu de inschrijving definitief gesloten is kan de balans opgemaakt worden: maar liefst negentien van de zestig paarden zijn 'Nederlandse Warmbloedpaarden', paarden die in het Koninklijk Warmbloed Paardenstamboek Nederland (KWPN) staan ingeschreven.

Acht van de elf landen die meedoen aan de landenwedstrijd hebben minstens één KPWN-paard in de gelederen: alle vier Nederlandse paarden, twee in de teams van Australië, Frankrijk, Groot-Brittannië en Japan en nog één in de teams van Duitsland, Zweden en de VS. Ook de Belgische, Canadese, Ierse en Palestijnse deelnemers hebben een KWPN-paard op de Spelen.

Het KWPN-paard wordt op grote afstand gevolgd door de Oldenburger en de Hannoveraan, waar er elk negen van aanwezig zijn in de dressuur in Rio. Een van de Nederlandse paarden is overigens het oudste dressuurpaard in Rio: Adelinde Cornelissen rijdt op de 19-jarige Parzival. Het paard is daarmee ouder dan de jongste deelnemer, de 18-jarige Braziliaanse Giovanna Pas

KWPNers zijn een mooi exportproduct inderdaad, samen met het Friesche paard.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  donderdag 4 augustus 2016 @ 11:00:21 #35
427541 Cir
yes she is
pi_164218974
Startvolgorde #ruitersinoranje #TeamNL Eventing

Zaterdag 6 augustus, 15:00-21:00 uur (*): dressuur, deel 1 (Theo van de Vendel en Tim Lips)
Zondag 7 augustus, 15:00-21:00 uur: dressuur, deel 2 (Alice Naber-Lozeman en Merel Blom)
Maandag 8 augustus, 15:00-20:00 uur: cross-country
Dinsdag 9 augustus, 15:00-20:30 uur: springen
(*) Nederlandse tijd, tijden onder voorbehoud
Bron
SPOILER
  donderdag 4 augustus 2016 @ 17:15:01 #36
427541 Cir
yes she is
pi_164226004
Springruiter Jeroen Dubbeldam heeft de eer om tijdens de openingsceremonie van de Olympische Spelen in Rio 2016 de Nederlandse vlag w/ w/ w/ te dragen

SPOILER
  roze donderdag 4 augustus 2016 @ 17:19:19 #37
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_164226082
quote:

[..]

:D
Your beauty never ever scared me.
  roze donderdag 4 augustus 2016 @ 17:20:09 #38
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_164226097
Oh leuk dit ga ik volgen!
  donderdag 4 augustus 2016 @ 17:51:30 #39
427541 Cir
yes she is
pi_164226552
quote:

[..]

_O- _O_
gelukkig maar
dat is zo niet haar ding :D
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 5 augustus 2016 @ 12:43:30 #40
284411 crew  heywoodu
pi_164242443
Hindernis 31 bij de eventing cross-country heet de Knowledge Bridge, maar lijkt wel heel erg op de Erasmusbrug :o

Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 5 augustus 2016 @ 14:23:11 #41
284411 crew  heywoodu
pi_164244418
Alle Nederlandse paarden goedgekeurd voor de eventing ^O^

eventingnation twitterde op vrijdag 05-08-2016 om 14:11:30 The Dutch team horses have all been accepted #Ned #rio2016 reageer retweet
pi_164244974
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 12:43 schreef heywoodu het volgende:
Hindernis 31 bij de eventing cross-country heet de Knowledge Bridge, maar lijkt wel heel erg op de Erasmusbrug :o

[ afbeelding ]
Hoe kom jij steeds aan die insidefoto's?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 5 augustus 2016 @ 14:48:46 #43
284411 crew  heywoodu
pi_164245008
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 14:47 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Hoe kom jij steeds aan die insidefoto's?
Deze stond op het Totallympicsforum, met dit als bron:
http://www.horseandhound.(...)ok&utm_medium=social
pi_164245026
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 14:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Deze stond op het Totallympicsforum, met dit als bron:
http://www.horseandhound.(...)ok&utm_medium=social
Oh gaaf, bedankt! Ook even spieken.
pi_164245077
Denk dat mijn paard bij de aanblik van de meeste van deze hindernissen heel hard de benen zal nemen. Maar ja, deze paarden zijn er op getraind natuurlijk.

En zijn (half)broertje doet mee met dressuur! (Arlando v: Paddox).
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 5 augustus 2016 @ 14:53:01 #46
284411 crew  heywoodu
pi_164245116
Die Bamboo Keyhole vind ik er wel gaaf uitzien ook :Y
pi_164245245
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 14:53 schreef heywoodu het volgende:
Die Bamboo Keyhole vind ik er wel gaaf uitzien ook :Y
Nou! Je ziet helemaal niet wat er achter zit in de aanloop.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 16:28:22 #48
427541 Cir
yes she is
pi_164246997
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 12:43 schreef heywoodu het volgende:

[ afbeelding ]
gaaf ding
slik,....
makkie appeltje eitje
gas dr op
pi_164247153
Cross-country hindernissen zijn altijd tof! Ik vind het eigenlijk jammer dat dat geen apart onderdeel is, dan had ik misschien wel overwogen ooit met wedstrijden mee te doen.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 5 augustus 2016 @ 17:07:38 #50
284411 crew  heywoodu
pi_164247640
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 16:38 schreef zorro28 het volgende:
Cross-country hindernissen zijn altijd tof! Ik vind het eigenlijk jammer dat dat geen apart onderdeel is, dan had ik misschien wel overwogen ooit met wedstrijden mee te doen.
Een wedstrijd met alleen één grote cross-country race lijkt me echt gaaf :Y

Dus zonder dat maffe dressuur erbij :+
pi_164247724
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 17:07 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Een wedstrijd met alleen één grote cross-country race lijkt me echt gaaf :Y

Dus zonder dat maffe dressuur erbij :+
Is aan de ene kant wel. Maar juist de combinatie van de drie sporten is ook zo tof bij dit.

Vroeger heb ik het ook nog gedaan, met een D-pony. Alleen dat was altijd in de winter en dan werd hij zo enthousiast dat we wel eens gewoon het bos in verdwenen in rengalop. Hij sprong goed, maar ik had hem niet altijd onder controle zeg maar....
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 5 augustus 2016 @ 17:25:18 #52
284411 crew  heywoodu
pi_164247899
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 17:13 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Alleen dat was altijd in de winter en dan werd hij zo enthousiast dat we wel eens gewoon het bos in verdwenen in rengalop.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 08:17:32 #53
430335 Willoow
Ik haat jullie
pi_164262982
quote:
Ja, vind ik eigenlijk ook stom. Mja, eventing is hipper.
Though those that are betrayed do feel the treason sharply, yet the traitor stands in worse case of woe.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 15:09:36 #54
427541 Cir
yes she is
pi_164269087
Dressuur ^O^ nu live feed
SPOILER
Eventing Individueel Dressuur Dag 1
Themakanaal NPO Sport
pi_164269277
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 15:09 schreef Cir het volgende:
Dressuur ^O^ nu live feed
SPOILER
Eventing Individueel Dressuur Dag 1
Themakanaal NPO Sport
Ik zie roeien. Of wisselt dat elkaar steeds af?
pi_164269301
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 15:17 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee, niks gezegd, ik heb het al!
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 15:35:13 #57
427541 Cir
yes she is
pi_164269705
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 15:17 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

ff klikken op paardensport zit rechts een menu
edit u heeft ut al
pi_164270052
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 15:35 schreef Cir het volgende:

[..]

ff klikken op paardensport zit rechts een menu
edit u heeft ut al
Ja! In ieder geval bedankt voor het melden en de stream.
Nu Theo van de Vendel in de ring!
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 15:56:47 #59
427541 Cir
yes she is
pi_164270251
DE kop is eraf
Theo van Vendel & Zindane ..65.60

die gaat nog wel een eindje zakken , nu op de 8ste plaats

Theo & Zindane staan inmiddels op een 16e plaats

[ Bericht 26% gewijzigd door Cir op 06-08-2016 17:50:18 ]
pi_164270753
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 10:23 schreef tong80 het volgende:

Jij hebt ook overal verstand van. _O_
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_164270987
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 17:56:54 #62
427541 Cir
yes she is
pi_164273835
*O* *O* *O*
fingers xssd fooks
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 19:40:30 #63
427541 Cir
yes she is
pi_164276638
Bayro was een klein beetje stout
score ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door Cir op 07-08-2016 10:26:37 ]
pi_164278241
quote:
B-SGW kan tegenwoordig zonder dressuur verreden worden. Je hebt nog wel een springparcours vooraf, maar dat kun je ook zien als onderdeel van de opwarming.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 20:40:57 #65
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164278852
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 19:40 schreef Cir het volgende:
Fijne Rit, Bayro was een klein beetje stout
prima score ^O^
[ afbeelding ]
Yay *O*.
pi_164279715
TVP

Even verdiepen in wanneer wat en hoe :)
know'm sayin?
word? word.
  zondag 7 augustus 2016 @ 14:23:31 #67
427541 Cir
yes she is
pi_164296387
*O* *O* *O*
Eventing individueel dressuur dag 2 met Merel Blom en Alice Naber
vanaf 14:55 via o.a.
SPOILER
  roze zondag 7 augustus 2016 @ 15:11:17 #68
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_164297754
Hoe laat is NL?
  zondag 7 augustus 2016 @ 15:32:22 #69
427541 Cir
yes she is
pi_164298382
quote:
2s.gif Op zondag 7 augustus 2016 15:11 schreef Amarantha het volgende:
Hoe laat is NL?
16.28 uur: Alice Naber-Lozeman en Peter Parker (NED)
20.06 uur: Merel Blom en Rumour Has It (NED)
  roze zondag 7 augustus 2016 @ 15:33:30 #70
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_164298413
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 15:32 schreef Cir het volgende:

[..]

16.28 uur: Alice Naber-Lozeman en Peter Parker (NED)
20.06 uur: Merel Blom en Rumour Has It (NED)
Top. ^O^
pi_164300514
Alice prima gereden.
  zondag 7 augustus 2016 @ 16:43:06 #72
427541 Cir
yes she is
pi_164300528
Alice & PeterP
score 46.20

Groomteam/Coach tevreden snoetjes
pi_164300578
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 16:43 schreef Cir het volgende:
Alice & PeterP
score 46.20

Groomteam/Coach tevreden snoetjes
[ afbeelding ]
Die bakte meestal weinig van de dressuur, springen en crossen kan ze wel.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2016 16:52:19 ]
  zondag 7 augustus 2016 @ 20:20:42 #74
427541 Cir
yes she is
pi_164307151
stout Paard !

Rumour Has It
  zondag 7 augustus 2016 @ 20:26:33 #75
427541 Cir
yes she is
pi_164307378
de stemming was enigsinds bedrukt ;)
pi_164310538
Alice gaat het doen voor NL, haar 2 sterkste onderdelen komen nog.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2016 21:32:25 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 augustus 2016 @ 21:37:32 #77
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_164310798
Klassement
1 GBR FOX-PITT William CHILLI MORNING 37.00
2 AUS BURTON Christopher SANTANO II 37.60
3 FRA LEMOINE Mathieu BART L 39.20
4 GER KLIMKE Ingrid HALE-BOB OLD 39.50
5 GER JUNG Michael SAM FBW 40.90
6 FRA VALLETTE Thibaut QING DU BRIOT 41.00
7 BEL DONCKERS Karin FLETCHA VAN'T VERAHOF 41.10
8 GER AUFFARTH Sandra OPGUN LOUVO 41.60
9 IRL EVANS Jonty COOLEY RORKES DRIFT 41.80
10 ITA BRECCIAROLI Stefano APOLLO VD WENDI KURT 41.90
20 NED LIPS Tim BAYRO 46.00
21 NED NABER-LOZEMAN Alice PETER PARKER 46.20
53 NED BLOM Merel RUMOUR HAS IT 54.40
64 NED VAN DE VENDEL Theo ZINDANE 65.70

En landenklassement
1 GER Germany 122.001
2 FRA France 122.202
3 AUS Australia 126.403
4 GBR Great Britain 127.704
5 IRL Ireland 135.605
6 NZL New Zealand 137.506
6 USA United States 137.506
8 ITA Italy 140.908
9 BRA Brazil 144.109
10 SWE Sweden 144.2010
11 NED Netherlands 146.6011
pi_164311047
quote:
11s.gif Op zondag 7 augustus 2016 20:20 schreef Cir het volgende:
stout Paard !

Rumour Has It
[ afbeelding ]
Het blijft een lastig onderdeel met die heetgebakerde volbloeds.
  zondag 7 augustus 2016 @ 21:45:11 #79
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164311137
Ingrid Klimke _O_.
pi_164311216
Zonder het dressuurmatige en springgedeelte is de crosscountry ook niet te doen zonder gevaar voor paard en ruiter en het blijft een link onderdeel waar weleens wat mis gaat.
  zondag 7 augustus 2016 @ 21:47:17 #81
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164311241
quote:
3s.gif Op zondag 7 augustus 2016 21:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
Zonder het dressuurmatige en springgedeelte is de crosscountry ook niet te doen zonder gevaar voor paard en ruiter en het blijft een link onderdeel waar weleens wat mis gaat.
Dit volg ik niet.
pi_164311291
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 21:47 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dit volg ik niet.
Vol gas over die hindernissen staat garant voor verongelukken.
pi_164311424
De Dressuur is de basis, daarna komt springen met balken die eraf vallen en zo'n cross is onvergefelijk, een fout daar en het kan erg mis gaan.
  zondag 7 augustus 2016 @ 22:01:59 #84
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164311838
quote:
2s.gif Op zondag 7 augustus 2016 21:48 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Vol gas over die hindernissen staat garant voor verongelukken.
Ja no shit. Maar voor alle takken van paardensport is dressuur de basis. Of je nu springt, eventing rijdt, ment of western rijdt.

Bij eventing maakt de combi dressuur, cross en springen de cross niet veiliger. Het maakt het totaalplaatje moeilijker dan 1 specifiek onderdeel.
pi_164311940
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 22:01 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja no shit. Maar voor alle takken van paardensport is dressuur de basis. Of je nu springt, eventing rijdt, ment of western rijdt.

Bij eventing maakt de combi dressuur, cross en springen de cross niet veiliger. Het maakt het totaalplaatje moeilijker dan 1 specifiek onderdeel.
Er bestaan paarden die geweldige cross doen waarbij de ruiter er alleen op blijft zitten.
Om dat te voorkomen zit er ook dressuur en springen bij.
  zondag 7 augustus 2016 @ 22:21:51 #86
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164312536
quote:
12s.gif Op zondag 7 augustus 2016 22:04 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Er bestaan paarden die geweldige cross doen waarbij de ruiter er alleen op blijft zitten.
Ja, op dit niveau doen ze het vanzelf.

Kom op zeg, wat een nonsens.
pi_164312616
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 22:21 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja, op dit niveau doen ze het vanzelf.

Kom op zeg, wat een nonsens.
Je springt zelf weleens zo'n crossje?
  zondag 7 augustus 2016 @ 22:25:25 #88
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164312677
quote:
5s.gif Op zondag 7 augustus 2016 22:23 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je springt zelf weleens zo'n crossje?
Ik heb dressuur gereden, gesprongen en SGW gestart, ja :).
  zondag 7 augustus 2016 @ 22:25:59 #89
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164312697
Niet op Olympisch niveau, trouwens :').
pi_164312820
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 22:25 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik heb dressuur gereden, gesprongen en SGW gestart, ja :).
Dressuurruiters nu bij NOS.
  maandag 8 augustus 2016 @ 11:48:42 #91
427541 Cir
yes she is
pi_164325474
*O* *O* *O*
, 15:00-20:00 uur: cross-country
SPOILER
  maandag 8 augustus 2016 @ 11:51:33 #92
427541 Cir
yes she is
pi_164325540
quote:

[..]

_O- _O_

boze tongen beweren dat die ruiters
vast zitten met lijm
en de paarden zelf weten welke dress oefeningen ze moeten doen
SPOILER
starlijsten voor vandaag 8-8-2016
CrossCountry
SPOILER

[ Bericht 15% gewijzigd door Cir op 08-08-2016 12:16:18 ]
  maandag 8 augustus 2016 @ 13:02:03 #93
427541 Cir
yes she is
pi_164327134
leuk om te weten ^O^

Velen voelen zich geroepen, maar weinigen zijn uitverkoren om op het allerhoogste, het Olympische niveau potten te breken. De 65 deelnemers wacht dan ook een zware opgave. Het parcours van de Fransman Pierre Michelet wordt gezien als een echte viersterrencross. De moeilijkste van de laatste drie edities wordt door sommigen zelfs geopperd.
De cross van Rio heeft een lengte van 5 kilometer en 840 meter. De ideale tijd bedraagt 10 minuten en 15 seconden en onderweg komen de deelnemers 33 hindernis tegen, waarbij er 45 sprongen moeten worden gemaakt. De weersomstandigheden zijn wel prima, met een lagere temperatuur dan gisteren en eergisteren.
Bron
SPOILER
pi_164330122
Ik kan niet zo goed naar cross-country kijken, ben altijd zo bang dat het misgaat...
know'm sayin?
word? word.
pi_164330251
Het begint!
  maandag 8 augustus 2016 @ 14:57:52 #96
419860 Astwice
If It's Meant To Be It Wi
pi_164330264
Yes :) prima kwaliteit van de livestream ook
pi_164330403
Die had geen zin in de watersprong :D
know'm sayin?
word? word.
pi_164330464
Dat bedoel ik. Ik zag het ook al aankomen, eerst remmen, dan een tik en midden in de hindernis...
know'm sayin?
word? word.
pi_164330851
Ai :{
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 8 augustus 2016 @ 15:17:26 #100
284411 crew  heywoodu
pi_164330854
Een van de Ieren onderuit ;(
pi_164331294
Nu Theo in beeld :)
pi_164331414
Hij is gevallen :{
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 8 augustus 2016 @ 15:40:15 #103
284411 crew  heywoodu
pi_164331540
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 15:35 schreef zorro28 het volgende:
Ik zag al EL staan in de uitslag, dat beloofde niet veel goeds ;(
pi_164331547
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 15:35 schreef zorro28 het volgende:
Aardig wat geluk dat z'n paard niet op hem viel
pi_164331586
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 15:40 schreef truedestiny het volgende:

[..]

Aardig wat geluk dat z'n paard niet op hem viel
Ja. Hij kwam daar nog net goed weg.
  maandag 8 augustus 2016 @ 15:42:45 #106
427541 Cir
yes she is
pi_164331621

Theo & Zindane
fijne dag verder

wat vreselijk jammer
en wat een haast ..
pi_164331856
Dat deel van de startlijst heeft sowieso niet veel geluk. :X
  maandag 8 augustus 2016 @ 15:52:04 #108
427541 Cir
yes she is
pi_164331957
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 15:49 schreef zorro28 het volgende:
Dat deel van de startlijst heft sowieso niet veel geluk. :X
beter we plaatsen geen startlijsten meer
..
brr
en allemaal stuk voor stuk soort van keihard dr in ook
pi_164332230
Is de toegang eigenlijk gratis of iig vrij goedkoop? Staan toch best wel wat mensen langs de kant.
pi_164332357
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 15:42 schreef Cir het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Theo & Zindane
fijne dag verder

wat vreselijk jammer
en wat een haast ..
Oei, ook een val van het paard. Hopelijk zijn ze beiden ongedeerd.
pi_164332394
quote:
11s.gif Op maandag 8 augustus 2016 16:05 schreef Chai het volgende:

[..]

Oei, ook een val van het paard. Hopelijk zijn ze beiden ongedeerd.
Zo zag het er gelukkig wel naar uit.
  roze maandag 8 augustus 2016 @ 16:11:25 #112
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_164332553
Hoelaat is NL?
  maandag 8 augustus 2016 @ 16:15:01 #113
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164332675
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 15:42 schreef Cir het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Theo & Zindane
fijne dag verder

wat vreselijk jammer
en wat een haast ..
Oei, dat is dan einde oefening. Jammer.
pi_164332699
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2016 16:11 schreef Amarantha het volgende:
Hoelaat is NL?
Stuk of 5 rijders nog dan moet de volgende Nederlander.
  maandag 8 augustus 2016 @ 16:17:38 #115
427541 Cir
yes she is
pi_164332758
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2016 16:11 schreef Amarantha het volgende:
Hoelaat is NL?
Tim 16.42
Aliice 18.08
Merel 19,26
  roze maandag 8 augustus 2016 @ 16:18:18 #116
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_164332773
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 16:17 schreef Cir het volgende:

[..]

Tim 16.42
Aliice 18.08
Merel 19,26
^O^
  roze maandag 8 augustus 2016 @ 16:28:56 #117
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_164333112
Hehe snel iemand nu het water in, vlaggetje overeind zetten.
  maandag 8 augustus 2016 @ 16:30:16 #118
427541 Cir
yes she is
pi_164333158
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2016 16:28 schreef Amarantha het volgende:
Hehe snel iemand nu het water in, vlaggetje overeind zetten.
keidruk .. taakje heur ;) :Y
pi_164333327
quote:

[..]

Dressuur zit er in de laagste klasse eventing niet meer per se bij. In plaats daarvan is de stijlbeoordeling leidend en wordt een meeliftende ruiter hard afgestraft.
pi_164333671
Lips nu w/ w/ w/

Live op Sporza
pi_164333799
Ik kijk via de NOS stream, maar mijn internet is traag vandaag. ;( En heeft natuurlijk tijdens deze rit een extra dikke, grr.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 8 augustus 2016 @ 16:49:41 #122
284411 crew  heywoodu
pi_164333894
Weigering voor Fox-Pitt :o
pi_164333913
Leuk dat Sporza dit live uitzendt. Mooie discipline
pi_164333950
Flinke penalties voor Fox-Pitt. Zakt ook gelijk weg in het klassement.
pi_164334156
Lips, foutloos, wel tijdpenalty, nu 6e in het klassement
pi_164334216
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 16:56 schreef Max23 het volgende:
Lips, foutloos, wel tijdpenalty, nu 6e in het klassement
Gezien z'n tijd denk ik dat hij vooral geprobeerd heeft inderdaad foutloos te zijn en wat minder full retard is gegaan voor de tijd.
  maandag 8 augustus 2016 @ 17:04:07 #127
427541 Cir
yes she is
pi_164334478

*O* *O*
tied veur een kopje thee
  maandag 8 augustus 2016 @ 17:47:37 #128
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_164335785
Wat is dit voor non-event?
pi_164335795
Is dit live?
pi_164335821
CHUTE!
  maandag 8 augustus 2016 @ 17:48:56 #131
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_164335831
Dat was een flinke chute :o
pi_164335837
Cross Country is wel veel mooier dan dressuur of springen.
I wander in my time...
pi_164335838
Net goed, paardenbeul
pi_164335879
Hij ging wel op z'n gezicht, geluk dat dat paard niet over hem heenrolde
I wander in my time...
pi_164335895
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:47 schreef Joezi het volgende:
Is dit live?
niet live
Geen mobiele telefoon en nog nooit ge-sms't.
Heerlijk tegen de stroom in
pi_164336877
En Alice goed binnen.
  maandag 8 augustus 2016 @ 18:29:37 #137
427541 Cir
yes she is
pi_164337150
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2016 18:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
En Alice goed binnen.
mooie rit ^O^

maandag 8 augustus 2016 @ 18:31:04 #138
427541 Cir
yes she is
pi_164337194
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:47 schreef hhh38 het volgende:
Wat is dit voor non-event?
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:47 schreef Joezi het volgende:
Is dit live?
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:49 schreef Joezi het volgende:
Net goed, paardenbeul
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:51 schreef Wilskracht het volgende:

[..]

niet live
wel live! via NPO streaming
stelletje rukkers!
pi_164337332
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 18:31 schreef Cir het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

wel live! via NPO streaming
stelletje rukkers!
Jij vingeraar! wisten wij veel!!!!!!!
pi_164337674
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 18:29 schreef Cir het volgende:

[..]

mooie rit ^O^

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Was maar weinig van in beeld helaas.

Tim 15e en Alice 22e nu in totaalstand.
pi_164337846
Paard ontsnapt :o
  maandag 8 augustus 2016 @ 19:00:06 #142
427541 Cir
yes she is
pi_164338115
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 18:50 schreef zorro28 het volgende:
jammer voor Karin Donkers

fijne combinatie , echt heel sneu dit
pi_164338258
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 18:50 schreef zorro28 het volgende:
Paard kwijt = Uitgeschakeld.
pi_164338290
quote:
3s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:04 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Paard kwijt = Uitgeschakeld.
Wel extra klote als je het aan het teamtoernooi mee doet.
pi_164338323
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:06 schreef zorro28 het volgende:

[..]

Wel extra klote als je het aan het teamtoernooi mee doet.
Dat is einde verhaal nu voor NL.
  maandag 8 augustus 2016 @ 19:15:42 #146
427541 Cir
yes she is
pi_164338620
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:07 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Merel komt nog aan start 19.26
fingers xxsd
pi_164338713
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:15 schreef Cir het volgende:

[..]

Merel komt nog aan start 19.26
fingers xxsd
Ja die moet blijven zitten.
18e en 25e plek nu, gaat geen top 10 worden voor het team vrees ik.
pi_164338728
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:07 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Karin Donckers is een Belgische.
  maandag 8 augustus 2016 @ 19:19:34 #149
427541 Cir
yes she is
pi_164338778
quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:17 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ja die moet blijven zitten.
18e en 25e plek nu, gaat geen top 10 worden voor het team vrees ik.
dat denk ik ook niet,..
als ze heel rond komt zonder gedoe is het imo prima
tijd fout mag wel :D
pi_164338829
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:18 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Karin Donckers is een Belgische.
Ja weet ik, die hebben geen team toch daar?
Wanneer 4e NL starter finish niet haalt is er geen team uitslag.
pi_164338881
De Braziliaanse regisseur is dol op schimmels volgens mij, die zijn steeds in beeld.
pi_164338886
quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:20 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Nee. Ik bedoelde mijn opmerking dan ook inderdaad in het algemeen :P
Immers als er 1 uitvalt, moet de rest het wel goed doen, dan kunnen er geen fouten meer gemaakt worden.
pi_164338909
quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:20 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik heb de berichten daarover (paard ontsnapt = uitgeschakeld) net op de andere manier geinterpreteerd als in dat dat voor België ruk was.
Maar jij/jullie bedoelden dat als dat bij de laatste Nederlander gebeurd dat dat niet goed is voor Nederland.
pi_164339242
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:23 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Ik heb de berichten daarover (paard ontsnapt = uitgeschakeld) net op de andere manier geinterpreteerd als in dat dat voor België ruk was.
Maar jij/jullie bedoelden dat als dat bij de laatste Nederlander gebeurd dat dat niet goed is voor Nederland.
Het staat er inderdaad wat ongelukkig.

Merel bijna heel binnen.
pi_164339316
En binnen met weinig strafpunten.
pi_164339328
17e nu ^O^
  maandag 8 augustus 2016 @ 19:45:52 #157
427541 Cir
yes she is
pi_164339519

prachtige Rit voor Merel
de kaarten zijn geschud ..
SPOILER

[ Bericht 14% gewijzigd door Cir op 08-08-2016 19:55:29 ]
pi_164339525
cross country, mooi onderdeel. :)
pi_164339550
Klimke :( Duitsland is weg
  maandag 8 augustus 2016 @ 19:50:14 #160
427541 Cir
yes she is
pi_164339652
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:46 schreef Columbiafan het volgende:
Klimke :( Duitsland is weg
hier ook :(
en ze gingen als een dolle
pi_164339745
Voor Nederland lijkt 5de nu wel het maximaal haalbare.
pi_164340022
quote:
3s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
De Braziliaanse regisseur is dol op schimmels volgens mij, die zijn steeds in beeld.
Behalve op die van Tim Lips dan. Hij is denk ik meer wild op Engelsen en Duitsers.
  maandag 8 augustus 2016 @ 20:03:15 #163
427541 Cir
yes she is
pi_164340128
quote:
3s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
dat beloofd nog wat dan met de kontjes en cameltoe
voor het springen en de dressage :D
  maandag 8 augustus 2016 @ 20:18:26 #164
427541 Cir
yes she is
pi_164340679

Netjes!

^O^
pi_164340826
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2016 20:18 schreef Cir het volgende:
[ afbeelding ]
Netjes!

^O^
[ afbeelding ]
Prima inderdaad, het springgedeelte ligt NL wel.
Achterstand op plek 4 en 3 is wel erg groot helaas.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2016 20:22:39 ]
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 09:32:43 #166
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164356099
Nederlandse dressuurpaarden goed door de vet-check.

Ik ben geen fan van Adelinde, maar ik vind het fucking awesome dat ze maar mooi op de OS staat na alle berichtgeving dat ze niet mee zou mogen _O_.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:32:55 #167
427541 Cir
yes she is
pi_164361597
vandaag 9-8-2016 14:55 - 17:35
Eventing finale met Nederlandse deelname (Lips, Naber, Blom) ^O^
via
SPOILER
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:42:23 #168
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_164361843
Eventingpaarden door de medische keuring heen voor het springen.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:43:13 #169
427541 Cir
yes she is
pi_164361862
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:42 schreef borisz het volgende:
Eventingpaarden door de medische keuring heen voor het springen.
  Redactie Sport dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:25:06 #170
274204 crew  Mexicanobakker
pi_164364842
Hoe zit dit eigenlijk? Worden nu in 1x de medailles voor het individuele en teamklassement verdeeld deze ochtend?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:27:34 #171
123170 alors
zlata1234
pi_164364924
Sow, full stop :D Ruiter erover, maar paard niet
know'm sayin?
word? word.
pi_164364925
Een koprol voor de Braziliaan.
  Redactie Sport dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:28:07 #173
pi_164364948
Dat was een beste val. :o
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:30:19 #174
427541 Cir
yes she is
pi_164365042
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:27 schreef zorro28 het volgende:
Een koprol voor de Braziliaan.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:30:41 #175
123170 alors
zlata1234
pi_164365053
Nette race, dat zie je niet vaak :')
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:33:33 #176
427541 Cir
yes she is
pi_164365177
het lijkt nog een klus al dat hout te laten liggen :D
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:36:55 #177
123170 alors
zlata1234
pi_164365280
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:33 schreef Cir het volgende:
het lijkt nog een klus al dat hout te laten liggen :D
Crosspaarden zijn daar minder scherp op door de vaste hindernissen die ze kennen volgens mij.
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:37:57 #178
123170 alors
zlata1234
pi_164365299
Het is trouwens ook op Sporza, met commentaar.
know'm sayin?
word? word.
  Redactie Sport dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:38:41 #179
pi_164365320
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:37 schreef alors het volgende:
Het is trouwens ook op Sporza, met commentaar.
Daar kijk ik het ook :)

Heb je nog antwoord op mijn eerdere vraag trouwens? Jij weet hier wel eea van toch?
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:41:02 #180
123170 alors
zlata1234
pi_164365370
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Daar kijk ik het ook :)

Heb je nog antwoord op mijn eerdere vraag trouwens? Jij weet hier wel eea van toch?
Oh nee dat snap ik ook niet helemaal dit is de ochtendsessie,maar voor vanmiddag staat nog een individuele gepland volgens mij... Maar dat zullen dan wel de beste zoveel hiervan zijn neem ik aan... Ja, volgens mij is dit een kwalificatie voor individueel in de middag.
know'm sayin?
word? word.
pi_164365402
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:41 schreef alors het volgende:

[..]

Oh nee dat snap ik ook niet helemaal dit is de ochtendsessie,maar voor vanmiddag staat nog een individuele gepland volgens mij... Maar dat zullen dan wel de beste zoveel hiervan zijn neem ik aan... Ja, volgens mij is dit een kwalificatie voor individueel in de middag.
In het schema staat dat dit de kwalificatie is voor individueel en voor de medailles in het teamevent.
  Redactie Sport dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:43:02 #182
pi_164365413
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:42 schreef zorro28 het volgende:

[..]

In het schema staat dat dit de kwalificatie is voor individueel en voor de medailles in het teamevent.
Helder
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:43:44 #183
427541 Cir
yes she is
pi_164365439
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:36 schreef alors het volgende:

[..]

Crosspaarden zijn daar minder scherp op door de vaste hindernissen die ze kennen volgens mij.
als je goed kijkt naar de afzet ,.. een show jumper
komt er korter onder ..
manier van aanrijden is anders
de paarden zijn ook vaak wat langer gelijknd in de rug vandaar dat o.a. dress niet zo hun ding is
mbt oprichting +verzamelen
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:45:09 #184
123170 alors
zlata1234
pi_164365480
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:43 schreef Cir het volgende:

[..]

als je goed kijkt naar de afzet ,.. een show jumper
komt er korter onder ..
manier van aanrijden is anders
de paarden zijn ook vaak wat langer gelijknd in de rug vandaar dat o.a. dress niet zo hun ding is
mbt oprichting +verzamelen
Ja dat zal ook wel, wat meer voorwaarts en wat minder opwaarts. Je kunt ook niet alles hebben :)
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:47:27 #185
123170 alors
zlata1234
pi_164365529
w/ w/ w/
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:48:54 #186
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_164365558
Oei.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:49:12 #187
123170 alors
zlata1234
pi_164365565
Zonde, ging zo goed, binnen de tijd ook nog...
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:49:17 #188
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_164365569
Ik snap er niets van zonder commentaar, is dit goed?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:50:12 #189
123170 alors
zlata1234
pi_164365590
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:49 schreef Dagoduck het volgende:
Ik snap er niets van zonder commentaar, is dit goed?
Dit was prima :)
know'm sayin?
word? word.
pi_164365653
Er worden verhoudingsgewijs wel weinig strafpunten uitgedeeld bij het springen.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:54:06 #191
427541 Cir
yes she is
pi_164365704
Mazzel aan de kont voor Alice
heel wat balken aangetikt die bleven liggen

dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:54:18 #192
123170 alors
zlata1234
pi_164365709
Sow scherpe race ^O^
know'm sayin?
word? word.
  Redactie Sport dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:55:54 #193
pi_164365754
Zit er eigenlijk verschil tussen dit parcours, dat voor de springruiters en dat voor de vijfkampers?
pi_164365869
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zit er eigenlijk verschil tussen dit parcours, dat voor de springruiters en dat voor de vijfkampers?
De hindernissen van de vijfkampers zijn sowieso niet zo hoog als bij de springruiters. Deze zullen ook wel lager zijn neem ik aan. Weet niet of de opstelling anders is.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 16:09:18 #195
427541 Cir
yes she is
pi_164366200
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
daar zit zeker een groot verschil in
technisch, hoogte's en met name korte lijnen
< kan je dat niet zi 1,2,3 jip janneke taal uitleggen ..sorry
  Redactie Sport dinsdag 9 augustus 2016 @ 16:14:10 #196
pi_164366370
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:09 schreef Cir het volgende:

[..]

daar zit zeker een groot verschil in
technisch, hoogte's en met name korte lijnen
< kan je dat niet zi 1,2,3 jip janneke taal uitleggen ..sorry
Jammer, ben wel geinteresseerd namelijk :)
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 16:22:28 #197
427541 Cir
yes she is
pi_164366583
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:14 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

hier kan je het e.a. vinden mbt OS/regels Paardensport
hindernissen afstanden enz enz
SPOILER
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 16:37:15 #198
123170 alors
zlata1234
pi_164366965
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:14 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Moderne vijfkamp hoogte is 1.20 max. Dat is vergelijkbaar met beginnersniveau van amateurs. Niet echt bijzonder dus, elk paard kan dat ook springen. Kinderen springen dat met hun pony's. Zijn bij mijn weten ook geen moeilijke parcoursen, weinig hindernissen, veel afstand, ik weet niet of ze breedte sprongen hebben, maar veel stelt het niet voor. En dat is ook wel te zien :')

Bij show jumping, de echte springdiscipline is de hoogte max 1.60 (sommige deelnemende paarden zijn net zo groot), hoog dus. Breedtes zijn groter, je hebt lastige combinaties van hindernissen, etc.
know'm sayin?
word? word.
  Redactie Sport dinsdag 9 augustus 2016 @ 16:37:46 #199
pi_164366985
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:22 schreef Cir het volgende:

[..]

hier kan je het e.a. vinden mbt OS/regels Paardensport
hindernissen afstanden enz enz
SPOILER
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:37 schreef alors het volgende:

[..]

Moderne vijfkamp hoogte is 1.20 max. Dat is vergelijkbaar met beginnersniveau van amateurs. Niet echt bijzonder dus, elk paard kan dat ook springen. Kinderen springen dat met hun pony's. Zijn bij mijn weten ook geen moeilijke parcoursen, weinig hindernissen, veel afstand, ik weet niet of ze breedte sprongen hebben, maar veel stelt het niet voor. En dat is ook wel te zien :')

Bij show jumping, de echte springdiscipline is de hoogte max 1.60 (sommige deelnemende paarden zijn net zo groot), hoog dus. Breedtes zijn groter, je hebt lastige combinaties van hindernissen, etc.
Thanks allebei :)
pi_164367221
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:37 schreef alors het volgende:

[..]

En dan krijgen ze het nog voor elkaar er zoveel af te gooien :X Ik zal dat ook makkelijk kunnen springen met een willekeurig paard :P
pi_164367324
Tim gooit er 2 af.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 16:54:54 #202
427541 Cir
yes she is
pi_164367496
gsmme zeg
zo niet nodig!!
man man man

dinsdag 9 augustus 2016 @ 16:57:14 #203
427541 Cir
yes she is
pi_164367568
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:45 schreef zorro28 het volgende:

[..]

En dan krijgen ze het nog voor elkaar er zoveel af te gooien :X Ik zal dat ook makkelijk kunnen springen met een willekeurig paard :P
oh nou kom eens langs _O- _O-
niet janken als we je ergens vanaf kunnen schrapen he :P
pi_164367612
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:57 schreef Cir het volgende:

[..]

oh nou kom eens langs _O- _O-
niet janken als we je ergens vanaf kunnen schrapen he :P
Ik kan goed genoeg paardrijden hoor :P Okee, willekeurig paard misschien niet, maar die paarden die ze bij de moderne vijfkamp gebruiken toch zeker wel.
  Redactie Sport dinsdag 9 augustus 2016 @ 17:06:14 #205
pi_164367887
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:58 schreef zorro28 het volgende:

[..]

Ik kan goed genoeg paardrijden hoor :P Okee, willekeurig paard misschien niet, maar die paarden die ze bij de moderne vijfkamp gebruiken toch zeker wel.
Tis niet alsof die vijfkampers niet trainen natuurlijk :D
pi_164367911
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 17:06 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Tis niet alsof die vijfkampers niet trainen natuurlijk :D
Dat betekent niet dat ze meer talent hebben dan ik in het paardrijden :D Een aantal sowieso niet :+
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 17:14:12 #207
427541 Cir
yes she is
pi_164368063
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 17:07 schreef zorro28 het volgende:

[..]

Dat betekent niet dat ze meer talent hebben dan ik in het paardrijden :D Een aantal sowieso niet :+
logisch ^O^
pi_164368090
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:58 schreef zorro28 het volgende:

[..]

Denk dat de paarden misschien gewoon iets minder scherp op het hout zijn in een saai simpel parcoursje als ze een dag van tevoren zo'n zware proef hebben gelopen.

En op dat overdreven voorzichtige zijn ze ook niet geselecteerd, zoals de springpaarden op het hoogste niveau dat vaak zijn.
pi_164368169
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 17:15 schreef Chai het volgende:

[..]

Denk dat de paarden misschien gewoon iets minder scherp op het hout zijn in een saai simpel parcoursje als ze een dag van tevoren zo'n zware proef hebben gelopen.

En op dat overdreven voorzichtige zijn ze ook niet geselecteerd, zoals de springpaarden op het hoogste niveau dat vaak zijn.
Ik heb het dan ook niet over eventing, maar over de moderne vijfkamp :D Dit is wel een heel ander niveau nog :P Hier heb ik alleen maar respect voor _O_
pi_164368194
Dus telt deze score mee voor het individueel eindklassement?
pi_164368205
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 17:19 schreef Columbiafan het volgende:
Dus telt deze score mee voor het individueel eindklassement?
Volgens mij wel, maar doen ze het gewoon 2 keer. Hij staat op de website wel bij de individuele scores iig.
  Redactie Sport dinsdag 9 augustus 2016 @ 17:20:05 #212
pi_164368218
NL in de baan *O*
pi_164368222
Eventingteam dus op 5e plek. Wat zijn de medaillekansen?

Naar deze sport kan ik niet kijken overigens.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_164368239
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 17:20 schreef marcodej het volgende:
Eventingteam dus op 5e plek. Wat zijn de medaillekansen?

Naar deze sport kan ik niet kijken overigens.
Niet meer realistisch.
pi_164368259
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 17:20 schreef zorro28 het volgende:

[..]

Niet meer realistisch.
Hoe kan het ook anders.
pi_164368274
Frankrijk hier op weg naar OS goud?
  Redactie Sport dinsdag 9 augustus 2016 @ 17:21:54 #217
pi_164368277
Netjes van Blom.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 17:26:58 #218
427541 Cir
yes she is
pi_164368407
*O*

*O* *O*
pi_164368422
HEBBEN WE EEN MEDALJE?
pi_164368437
Frankrijk staat er uitstekend voor.
pi_164368450
Duitsland heeft dus gefaald.
pi_164368459
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 17:28 schreef Columbiafan het volgende:
Frankrijk staat er uitstekend voor.
Duitsland kan individueel nog wel naar goud gaan.
pi_164368488
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 17:27 schreef marcodej het volgende:
HEBBEN WE EEN MEDALJE?
Vierde plaats met Australië en Nieuw-Zeeland die er waarschijnlijk nog onderdoor gaan.
pi_164368530
Gaat Frankrijk Olympisch kampioen worden?
pi_164368554
Todd maakt er een beetje een potje van.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 17:33:55 #226
427541 Cir
yes she is
pi_164368624
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 17:27 schreef marcodej het volgende:
HEBBEN WE EEN MEDALJE?
ik hoor je niet -O- :')
  Redactie Sport dinsdag 9 augustus 2016 @ 17:34:04 #227
pi_164368628
Goud voor Frankrijk.
pi_164368680
Jung en Nicolas hebben de beste papieren straks voor het individuele goud.
pi_164368688
Zilver voor Duitsland, jammer van de vorige twee dagen.
pi_164368733
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 17:18 schreef zorro28 het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook niet over eventing, maar over de moderne vijfkamp :D Dit is wel een heel ander niveau nog :P Hier heb ik alleen maar respect voor _O_
Oh excuses! :@
pi_164368785
Veel te spannend deze sport, ik ga met een hartslag van 200 voor televisie zitten straks :o
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 17:40:32 #232
427541 Cir
yes she is
pi_164368819
dus dat was het

Gefeliciteerd aan,

op naar de dressuur prikkers en de woop woop show jumpers
  Redactie Sport dinsdag 9 augustus 2016 @ 18:02:14 #233
pi_164369358
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 17:40 schreef Cir het volgende:
dus dat was het
[ afbeelding ]

Gefeliciteerd aan,

op naar de dressuur prikkers en de woop woop show jumpers
Wie doen er mee in de individuele finale?
pi_164369459
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:02 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Qua Nederlanders Blom en Lips.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 18:13:15 #235
427541 Cir
yes she is
pi_164369727
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:02 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:04 schreef zorro28 het volgende:

[..]

Qua Nederlanders Blom en Lips.
Voor het individuele kampioenschap
Om 18:55 begint het springen
parcours staat op 1.30 m iets hoger dan vanmiddag
  Redactie Sport dinsdag 9 augustus 2016 @ 18:14:14 #236
pi_164369758
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:13 schreef Cir het volgende:

[..]

[..]

Zal wel weer op de stream kijken zijn. :)
pi_164369840
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:13 schreef Cir het volgende:

[..]

[..]

1 omloop?
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 18:48:59 #238
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164370847
Vrij veel negatief commentaar op het cross-parcours. Het zou te zwaar zijn.

En waarom die Brazilliaan in godsnaam gewoon mag gaan springen is me een raadsel... Geen reclame voor de sport.
  Redactie Sport dinsdag 9 augustus 2016 @ 18:59:14 #239
pi_164371132
Benieuwd. Springruiters vind ik toch wel tof.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:02:08 #240
123170 alors
zlata1234
pi_164371223
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:48 schreef Samzz het volgende:
Vrij veel negatief commentaar op het cross-parcours. Het zou te zwaar zijn.

En waarom die Brazilliaan in godsnaam gewoon mag gaan springen is me een raadsel... Geen reclame voor de sport.
Dat laatste, waar gaat dat over?
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:05:50 #241
123170 alors
zlata1234
pi_164371338
Lips nu w/
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:07:15 #242
123170 alors
zlata1234
pi_164371374
Juichen *O*
know'm sayin?
word? word.
  Redactie Sport dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:07:26 #243
pi_164371378
Netjes hoor van Lips
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:08:12 #244
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164371399
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:02 schreef alors het volgende:

[..]

Dat laatste, waar gaat dat over?
De Brazilliaanse ruiter ging als een dolleman door het parcours, grof gereden, paard gewond want die liep met bebloede schouder, hij geelimineerd. Maar dat is na zijn bezwaar teruggedraaid. En dat vind ik erg slecht voor de sport.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:08:43 #245
123170 alors
zlata1234
pi_164371414
Niet een heel moeilijk parcours volgens mij, tijd zal nog wel scherper worden gezet.
know'm sayin?
word? word.
pi_164371431
Lips stijgt iig nog een plaatsje
pi_164371460
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:08 schreef Samzz het volgende:

[..]

De Brazilliaanse ruiter ging als een dolleman door het parcours, grof gereden, paard gewond want die liep met bebloede schouder, hij geelimineerd. Maar dat is na zijn bezwaar teruggedraaid. En dat vind ik erg slecht voor de sport.
Welke?
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:10:31 #248
123170 alors
zlata1234
pi_164371469
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:08 schreef Samzz het volgende:

[..]

Oh jeetje, dat heb ik even gemist. Wat slecht ja.
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:11:44 #249
427541 Cir
yes she is
pi_164371515
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:09 schreef zorro28 het volgende:
Lips stijgt iig nog een plaatsje
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:13:46 #250
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164371581
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:10 schreef zorro28 het volgende:

[..]

Welke?
Startnummer 30 vandaag, dacht ik.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:14:14 #251
123170 alors
zlata1234
pi_164371602
Hup Merel w/
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:15:18 #252
123170 alors
zlata1234
pi_164371638
Zonde
know'm sayin?
word? word.
pi_164371641
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:13 schreef Samzz het volgende:

[..]

Startnummer 30 vandaag, dacht ik.
29 dan denk ik, want 30 was vandaag Tim Lips :+
pi_164371669
Jammer, maar ze zakt niet in het klassement.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:16:20 #255
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164371671
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:15 schreef zorro28 het volgende:

[..]

29 dan denk ik, want 30 was vandaag Tim Lips :+
Oh kan ook :P.

CARVALHO JORGE Marcio - LISSY MAC WAYER

Deze is het dacht ik.

[ Bericht 6% gewijzigd door Samzz op 09-08-2016 19:23:08 ]
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:20:20 #256
427541 Cir
yes she is
pi_164371832
jammer 8 strafpunten voor Merel & Rumour
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:25:28 #257
284411 crew  heywoodu
pi_164372016
Hoe staat het er hier eigenlijk voor in de strijd om de medailles? Af en toe een blik op geworpen in de laatste dagen, maar ik vind het maar moeilijk te volgen allemaal :+
pi_164372042
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:16 schreef Samzz het volgende:

[..]

Oh kan ook :P.

CARVALHO JORGE Marcio - LISSY MAC WAYER

Deze is het dacht ik.
Wat een eikel dan.
  Redactie Sport dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:26:47 #259
pi_164372059
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:25 schreef heywoodu het volgende:
Hoe staat het er hier eigenlijk voor in de strijd om de medailles? Af en toe een blik op geworpen in de laatste dagen, maar ik vind het maar moeilijk te volgen allemaal :+
Landenwedstrijd is al voorbij, bovenin is het nog best spannend als er foutjes worden gemaakt door Jung of de Fransman voor het individuele eremetaal
pi_164372099
quote:
Gewoon blijven kijken dan zie je wie de medailles gaan winnen.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:32:14 #261
284411 crew  heywoodu
pi_164372235
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:28 schreef zorro28 het volgende:

[..]

Gewoon blijven kijken dan zie je wie de medailles gaan winnen.
Nee, want dan nog heb ik geen flauw idee hoe het ervoor staat _O-

Ah, de landen al voorbij dus, Nieuw-Zeeland gefaald :o
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:33:10 #262
427541 Cir
yes she is
pi_164372265
quote:

zero nul, niks, naks...
voor #TeamNL en individueel
iedereen bedankt voor het mee tikken
dit was Eventing Rio2016 :W
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:33:49 #263
284411 crew  heywoodu
pi_164372289
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:33 schreef Cir het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

zero nul, niks, naks...
voor #TeamNL en individueel
iedereen bedankt voor het mee tikken
dit was Eventing Rio2016 :W
Ach, een medaille voor Nederland was hier ook wel een mooie verrassing geweest, niks bijzonders dus :+
pi_164372323
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:32 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nee, want dan nog heb ik geen flauw idee hoe het ervoor staat _O-

Ah, de landen al voorbij dus, Nieuw-Zeeland gefaald :o
Ze springen nu in omgekeerde volgorde van het klassement. We zijn nu begonnen aan de top 10.
pi_164372334
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ach, een medaille voor Nederland was hier ook wel een mooie verrassing geweest, niks bijzonders dus :+
Dat er 4 NL deelnemers waren is al heel wat.
  Redactie Sport dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:41:34 #266
pi_164372491
nog 7 ruiters te gaan. :)
  Redactie Sport dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:45:15 #267
pi_164372583
Heeft iemand de tussenstand van de top 5?
  Redactie Sport dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:50:29 #268
pi_164372736
51.8 voor Dutton, dat lijkt me niet genoeg voor de medaille. Dan gaat de top 3 het uitmaken. 1 fout minder betekent een plaats hoger.
  Redactie Sport dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:51:51 #269
pi_164372779
2 fouten bij de laatste 2 sprongen voor Burton. :W

Dan is het toch genoeg.
pi_164372899
Nu voor het goud dan.
  Redactie Sport dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:55:55 #271
pi_164372924
Geen 2 fouten + goede tijd is voldoende
pi_164372934
JAaaaaaaaaa! Geweldig dit!
  Redactie Sport dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:56:43 #273
pi_164372948
Perfect. Absoluut de beste.
pi_164372969
Nu hebben Frankrijk en Duitsland allebei 1 goud en 1 zilver ^O^
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 21:21:23 #275
427541 Cir
yes she is
pi_164375900
starttijden voor de Ned Olympische dressuurruiters

woe 10-8-2016

Adelinde Cornelissen & Parzival 18.39 – ned tijd

Edward Gal & Voice ; 20.42 – ned tijd

Do 11-8-2016

Diederik van Silfhout & Arlando 17.12 – ned tijd

Hans Peter Minderhoud & Johnson 20.24 – ned tijd

.totaal 11 landenteams \
Inclusief alle individueel startende dressuurruiters komen er 60 combinaties aan de start.

Programma
Woensdag 10 augustus, 15:00-21:00 uur: Grand Prix, deel 1 (landenwedstrijd)
Donderdag 11 augustus, 15:00-21:00 uur: Grand Prix, deel 2 (landenwedstrijd)
Vrijdag 12 augustus, 15:00-21:30 uur: Grand Prix Special (landenwedstrijd)
Maandag 15 augustus, 15:00-19:00 uur: Kür op muziek (individueel)
Bron ^O^
SPOILER
pi_164387419
Zin in *O*
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 10:21:21 #277
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164388470
Zooo benieuwd wat Adelinde neer gaat zetten *O*.
pi_164389272
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 10:21 schreef Samzz het volgende:
Zooo benieuwd wat Adelinde neer gaat zetten *O*.
Kan alleen maar meevallen
pi_164390019
Parzival is toch wel redelijk op zijn retour... kan moeilijk inschatten welke kleur medaille dit wordt eigenlijk
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_164390305
Ben meer benieuwd of Edward Gal zonder Undercover nog wat gaat presteren.
pi_164390325
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:01 schreef byah het volgende:
Meer dan met Undercover denk ik! :D
pi_164390340
Maar ik kijk vooral uit naar Diederik en Arlando :Y) Die rijden trouwens morgen pas.
pi_164390373
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:01 schreef byah het volgende:
Gal is echt een enorme held, en die heeft ook met dit paard gewoon weer een erg hoog niveau. Hij laat Undercover niet zomaar thuis.
pi_164390632
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:04 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Gal is echt een enorme held, en die heeft ook met dit paard gewoon weer een erg hoog niveau. Hij laat Undercover niet zomaar thuis.
Die kan de spanning en stress van het reizen e.d. niet aan. Beet vorig jaar zijn tong kapot in een proef. Helaas te gevoelig...
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 12:21:24 #285
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164390762
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 11:51 schreef TheVulture het volgende:
Parzival is toch wel redelijk op zijn retour... kan moeilijk inschatten welke kleur medaille dit wordt eigenlijk
Toch staat ze er wel. Na de berichten van vorig jaar flikt ze t mooi.

Ben geen fan van dr, maar dat is wel een schouderklop waard.
pi_164390810
Paardendansen, elke 4 jaar weer genot.
Jack does it in real time...
pi_164390848
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:23 schreef DeeBee het volgende:
Ik mis Anky en Sjef wel een beetje.
pi_164390982
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:23 schreef DeeBee het volgende:
Ik vind het wel echt knap dat mensen dit een dier kunnen leren, ook al sna[ ik er geen fuck van :D
pi_164391044
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar ik kijk vooral uit naar Diederik en Arlando :Y) Die rijden trouwens morgen pas.
Prima stabiele factor in het team, zijn beide nog te jong om mee te doen voor individuele medailles.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 12:36:58 #290
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164391065
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:36 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Prima stabiele factor in het team, zijn beide nog te jong om mee te doen voor individuele medailles.
Toch zou het me niet verbazen wanneer Diederik gaat knallen. Dat paard, echt _O_.
pi_164391190
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:36 schreef Samzz het volgende:

[..]

Toch zou het me niet verbazen wanneer Diederik gaat knallen. Dat paard, echt _O_.
Arlando is pas 11, die is over 4 jaar op zijn top.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 12:47:07 #292
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164391300
quote:
2s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:42 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Arlando is pas 11, die is over 4 jaar op zijn top.
Betekent toch niet dat ie niet kan gaan knallen :?.
pi_164391331
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:47 schreef Samzz het volgende:

[..]

Betekent toch niet dat ie niet kan gaan knallen :?.
Wat versta je onder knallen? Brons?
  woensdag 10 augustus 2016 @ 12:49:36 #294
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164391364
quote:
5s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:48 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Wat versta je onder knallen? Brons?
Niet per se medailles. Gewoon een enorm goede persoonlijke score neerzetten. Gewoon precies op het juiste moment knallen en er staan.
pi_164391436
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:49 schreef Samzz het volgende:

[..]

Niet per se medailles. Gewoon een enorm goede persoonlijke score neerzetten. Gewoon precies op het juiste moment knallen en er staan.
Daar zou de zwemploeg al voor hebben getekend :')
  woensdag 10 augustus 2016 @ 12:54:38 #296
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164391474
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:52 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Daar zou de zwemploeg al voor hebben getekend :')
Geen idee wat je bedoelt, heb t zwemmen niet gevolgd :@.
pi_164391488
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:49 schreef Samzz het volgende:

[..]

Die kans is zeker aanwezig, paard en ruiter zijn beide aardig koel in het hoofd en zitten al een tijd in stijgende lijn.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 12:58:29 #298
427541 Cir
yes she is
pi_164391547
Edward & Voice
*;

pi_164391576
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:36 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Toch hebben ze van NL samen met Adelinde de meest kans daarop. Ze zijn niet voor niets Nederlands Kampioen. Wat hadden ze in de kur, 84 % of zo.
pi_164391611
Ben ook een beetje bevooroordeeld met Arlando hoor. Vind het zo'n leuk paard en die van mij is ook een Paddox.
pi_164391731
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:59 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Toch hebben ze van NL samen met Adelinde de meest kans daarop. Ze zijn niet voor niets Nederlands Kampioen. Wat hadden ze in de kur, 84 % of zo.
Met een score van 84.825% wonnen Diederik van Sifhout en Arlando de afsluitende kür op muziek op het NK.

Edward Gal was daar niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')