quote:Drama in het Australische Sydney afgelopen zaterdag: de 19-jarige beloftevolle Caitlyn Fisher kwam er onder haar paard terecht en overleed. De Internationale Ruitersportfederatie zal het ongeval onderzoeken.
Het ongeval gebeurde tijdens een eventingwedstrijd in Sidney waarop ruiters zich konden kwalificeren voor de Olympische Spelen in Rio De Janeiro komende zomer. Caitlyns paard Ralphie kwam ten val, waarop de 19-jarige eerst in de lucht werd gekatapulteerd en vervolgens door haar eigen paard werd verpletterd.
Haar moeder Ailsa Carr zag alles gebeuren. “Ze zeggen dat ze direct dood was”, vertelde ze in de Australische pers. Alle hulp kon inderdaad niet meer baten. Na het ongeval werd de wedstrijd meteen stilgelegd. De Internationale Ruitersportfederatie liet al weten het ongeval te zullen onderzoeken.
Ralphie
Caitlyns paard Ralphie kwam er zonder verwondingen vanaf. Het zal nu naar het familiedomein van de Fishers verhuizen om er het vorige paard van Caitlyn gezelschap te houden. “Ralphie en Caitlyn hielden van mekaar. Ze waren het perfecte team. We grapten wel eens dat hij de man in haar leven was.”
twitter:NickHopeTV twitterde op dinsdag 28-06-2016 om 21:08:00#BREAKING Blow for @TeamGB; Olympic champion show jumper Scott Brash ruled out of Rio, with his top 2 rides injured. https://t.co/pmPXL7fEIw reageer retweet
quote:Pas zondag maakt Rob Ehrens zijn definitieve selectie bekend. Toch heeft de bondscoach van de Nederlandse springruiters deze vrijdag al contact opgenomen met de mannen die het voor ons land moeten gaan doen op de Olympische Spelen. Volgens de Paardenkrant zouden de namen van de Rio-gangers al zijn uitgelekt. Opvallend: Europees en wereldkampioen met het team, Gerco Schröder, zou niet naar de Spelen gaan. Jeroen Dubbeldam zou wel geselecteerd zijn.
Daarnaast komen Maikel van der Vleuten, Harrie Smolders en Jur Vrieling in actie in Rio de Janeiro. Dat betekent dat Gerco Schröder en zijn paarden Glock's Londen en Glock's Cognac Champblanc het niet hebben gered.
Selectie
,,Ik heb intern overleg gehad met de ruiters en afgesproken dat zij niks zeggen tot zondag. Ik kan hier dus ook niets over kwijt", zegt Ehrens tegen de Paardenkrant.
De selectie zal zondag pas tijdens de NK dressuur in Ermelo bekend worden gemaakt. Opvallend, want de ruiters kwalificeerden zich als eerste Nederlanders voor de Olympische Spelen, maar zijn de laatsten in het bekendmaken van de Rio-equipe. Datzelfde geldt voor de dressuur- en eventingruiters.
quote:Dressuur:
Kristina Bröring-Sprehe (Desperados)
Dorothee Schneider (Showtime)
Isabell Werth (Weihegold)
Sönke Rothenberger (Cosmo)
Reserve: Hubertus Schmidt (Imperio)
Springen:
Ludger Beerbaum (Casello)
Daniel Deußer (First Class)
Marcus Ehning (Cornado NRW)
Christian Ahlmann (Taloubet)
Reserve: Meredith Michaels-Beerbaum (Fibonacci)
Eventing:
Sandra Auffarth (Opgun Louvo)
Michael Jung (Takinou)
Ingrid Klimke (Hale Bob)
Andreas Ostholt (So Is Et)
Reserve: Julia Krajewski (Samourai du Thot)
quote:ERMELO (KNHS) – In Braziliaanse sferen presenteerde paardensportbond KNHS na afloop van het NK Dressuur de ruiters en amazones die Nederland gaan vertegenwoordigen tijdens de Spelen in Rio. Technisch directeur Maarten van der Heijden is enthousiast: “We hebben reële ambities om met eremetaal terug te komen. We gaan naar Rio de Janeiro met kansrijke, ervaren combinaties die bewezen hebben te kunnen presteren. Bij de dressuur, het springen en de para-dressuur zijn de kansen op medailles er zeker. Daar doen we echt mee met de wereldtop.. Een top zes klassering moet voor het eventingteam mogelijk zijn.”
Dressuur
De bekendmaking volgde direct na de huldiging van Diederik van Silfhout met Arlando N.O.P. als Nederlands kampioen dressuur. Samen met Edward Gal op Glock’s Voice, Hans Peter Minderhoud en Glock’s Johnson TN N.O.P. en Adelinde Cornelissen met Jerich Parzival vormt hij het dressuurteam. Madeleine Witte-Vrees en Cennin zijn aangewezen als reserve-combinatie, totdat de paarden op 1 augustus vertrekken. Bondscoach Johan Rockx: “In de breedte hebben we een heel sterk team. De scores liggen heel dicht bij elkaar. Als je die bij elkaar optelt dan doen we zeker mee in de strijd om de medailles in Rio. Vier jaar geleden nam het team vanuit Londen zilver mee terug, vorig jaar wonnen ze de Europese titel. Onze combinaties zijn ervaren en presteren goed. Het worden spannende weken, maar ik zie het als een hele mooie uitdaging.”
Springen
De springruiters, regerend Europees- en Wereldkampioen met het team en winnaars van teamzilver in Londen, horen in Rio de Janeiro tot de favorieten. Tijdens dit seizoen wonnen ze al de landenwedstrijden in La Baule en Rotterdam. Het team bestaat uit Europees- en Wereldkampioen Jeroen Dubbeldam en SFN Zenith N.O.P., de nummer twee van de wereldbekerfinale in april, Harrie Smolders en Emerald N.O.P., Maikel van der Vleuten met VDL Groep Verdi TN N.O.P en Jur Vrieling met VDL Zirocco Blue N.O.P., meereizende reserve is Gerco Schröder met Glock’s London N.O.P.. Bondscoach Rob Ehrens: “Ik ben heel blij met dit team. Alle vijf mijn ruiters hebben kampioenschapservaring en kunnen het karwei echt afmaken als het moet. Het maakt niet uit op welke plaats in het team ik ze zet. We horen bij de favorieten. De vijf paarden zijn fit-to-compete, we gaan er voor.”
Eventing
Bondscoach Martin Lips vertelt over de verwachting van het eventingteam. “In 2014 en 2015 hebben we ruimschoots aan de eisen voldaan die nodig waren om ons voor Rio te kwalificeren. Daar was ik heel blij mee en ben nu trots dat we er ook staan met een team. De weg was afgelopen maanden niet makkelijk, maar we zijn er klaar voor. Met het team gaan we voor een top zes klassering. Wil je individueel vooraan meedoen dan moet je goed dressuur rijden, snel zijn in de cross en foutloos springen, is mijn verwachting, maar het belangrijkste is dat we met het team gaan voor een mooie klassering.”
Het team bestaat uit: Merel Blom en Rumour Has It N.O.P., Tim Lips en Bayro N.O.P., Alice Naber-Lozeman met ACSI Peter Parker en Theo van de Vendel met Zindane. Deze vier ruiters waren ook lid van het team dat vorig jaar op het EK als vierde eindigde. Merel en Tim waren lid van het team dat historisch brons won op het WK in 2014.
Para-dressuur
Het para-dressuurteam hoort bij de medaillekanshebbers in september in Rio. Bondscoach Joyce Heuitink heeft intensieve jaren achter de rug. “De aanloop naar Rio is een lange geweest met veel hoogtepunten. We hebben veel succes gehad op de wereldruiterspelen in 2014 en op het EK in 2015. Eigenlijk wist iedereen de vorm voort te zetten of het zelfs nog beter te doen. Soms met hetzelfde paard, soms met een ander paard en er zijn zelfs hele nieuwe combinaties. Ik denk dat we naar de Paralympics kunnen afreizen met een op vele vlakken sterke ploeg: rijtechnisch, kwaliteit van de paarden en mentaal.”
Het team bestaat uit:
Grade 1B:
Nicole den Dulk met Wallace N.O.P., en Estée Gerritsen met Exquis Onassis.
Grade 2:
Demi Vermeulen met Burberry
Grade 4:
Frank Hosmar met Alphaville N.O.P.
Individueel wordt afgevaardigd Rixt van der Horst met Caraat.
Fritsie is fit, hoor. Die kan alleen de spanning niet aan en gaat in verzet.quote:Op zondag 17 juli 2016 17:48 schreef Riofan83 het volgende:
Gal met Voice naar de Spelen. Helaas niet met zijn toppaard Undercover. En sterker nog, Voice is ook licht geblesseerd. Gal en de OS is nog geen gelukkige combi gebleken. Vier jaar terug werd Totilas onder zijn kont vandaan verkocht, nu zijn beide toppaarden verre van fit ...
Ik moet het nog zien want hoe raar het ook klinkt. Met Anky indertijd had ik wel iets van: "Als zij meedoet dan winnen we sowieso iets." Nu..."het kan vriezen en het kan dooien"quote:Op vrijdag 24 juni 2016 22:45 schreef borisz het volgende:
De springruiters winnen voor het eerst sinds 2003 het CHIO in Rotterdam. Goede voorbereiding op Rio
Anky heeft op de Spelen nog nooit meegedaan met het springen.quote:Op maandag 18 juli 2016 10:52 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien want hoe raar het ook klinkt. Met Anky indertijd had ik wel iets van: "Als zij meedoet dan winnen we sowieso iets." Nu..."het kan vriezen en het kan dooien"
Dressuurteam kan in de landenwedstrijd gewoon weer zilver pakken. Prima mogelijk. Individueel is een medaille inderdaad lastig, maar ook niet helemaal uitgesloten hoor. Goud kan echt niet, maar sneaky brons zou best tot de mogelijkheden behoren.quote:Op maandag 18 juli 2016 14:12 schreef Riofan83 het volgende:
Het dressuurteam (Gal, Minderhoud, Silfhout en Cornelissen) moet zeker een medaille kunnen winnen bij de teamwedstrijd. Het goud gaat zoals altijd naar Duitsland, maar voor zilver en brons kan Nederland de strijd aan met Groot-Brittannië, VS, Zweden en Spanje. Individueel zijn er met Dujardin en drie zeer sterke Duitse combinaties weinig kansen voor NL, zeker nu Gal niet op Undercover rijden kan.
Kun je nagaan hoe begaan ik ben met de paardensport an sich.quote:Op maandag 18 juli 2016 10:57 schreef heywoodu het volgende:
Anky heeft op de Spelen nog nooit meegedaan met het springen.
quote:Op maandag 18 juli 2016 10:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Déja Vuquote:Op dinsdag 26 juli 2016 23:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
Je leeft toch wat meer mee wanneer je paard en ruiter al van jongs af kent.
Maar Arlando mag er ook zijn!quote:Op woensdag 27 juli 2016 07:58 schreef Willoow het volgende:
Wel jammer ook dat Diederik Bonzanjo niet meer heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.kleine greep te volgen Tweepers die startenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Cir op 04-08-2016 11:03:42 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron : horses../nos
KWPNers zijn een mooi exportproduct inderdaad, samen met het Friesche paard.quote:Op donderdag 21 juli 2016 10:23 schreef tong80 het volgende:
Nederlandse dressuurpaarden zijn het populairst van allemaal op de komende Olympische Spelen. Nu de inschrijving definitief gesloten is kan de balans opgemaakt worden: maar liefst negentien van de zestig paarden zijn 'Nederlandse Warmbloedpaarden', paarden die in het Koninklijk Warmbloed Paardenstamboek Nederland (KWPN) staan ingeschreven.
Acht van de elf landen die meedoen aan de landenwedstrijd hebben minstens één KPWN-paard in de gelederen: alle vier Nederlandse paarden, twee in de teams van Australië, Frankrijk, Groot-Brittannië en Japan en nog één in de teams van Duitsland, Zweden en de VS. Ook de Belgische, Canadese, Ierse en Palestijnse deelnemers hebben een KWPN-paard op de Spelen.
Het KWPN-paard wordt op grote afstand gevolgd door de Oldenburger en de Hannoveraan, waar er elk negen van aanwezig zijn in de dressuur in Rio. Een van de Nederlandse paarden is overigens het oudste dressuurpaard in Rio: Adelinde Cornelissen rijdt op de 19-jarige Parzival. Het paard is daarmee ouder dan de jongste deelnemer, de 18-jarige Braziliaanse Giovanna Pas
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
[..]
twitter:eventingnation twitterde op vrijdag 05-08-2016 om 14:11:30The Dutch team horses have all been accepted #Ned #rio2016 reageer retweet
Hoe kom jij steeds aan die insidefoto's?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:43 schreef heywoodu het volgende:
Hindernis 31 bij de eventing cross-country heet de Knowledge Bridge, maar lijkt wel heel erg op de Erasmusbrug
[ afbeelding ]
Deze stond op het Totallympicsforum, met dit als bron:quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:47 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hoe kom jij steeds aan die insidefoto's?
Oh gaaf, bedankt! Ook even spieken.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Deze stond op het Totallympicsforum, met dit als bron:
http://www.horseandhound.(...)ok&utm_medium=social
Nou! Je ziet helemaal niet wat er achter zit in de aanloop.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:53 schreef heywoodu het volgende:
Die Bamboo Keyhole vind ik er wel gaaf uitzien ook
gaaf dingquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:43 schreef heywoodu het volgende:
Hindernis 31 bij de eventing cross-country heet de Knowledge Bridge, maar lijkt wel heel erg op de Erasmusbrug
[ afbeelding ]
Een wedstrijd met alleen één grote cross-country race lijkt me echt gaafquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:38 schreef zorro28 het volgende:
Cross-country hindernissen zijn altijd tof! Ik vind het eigenlijk jammer dat dat geen apart onderdeel is, dan had ik misschien wel overwogen ooit met wedstrijden mee te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |