De oudste is 10 jaar...die kunnen zich nog wel aanpassen. Veel langer moet je idd niet wachten.quote:Op vrijdag 22 april 2016 21:44 schreef utrecht1970 het volgende:
En weer vind ik het zielig voor de kinderen
Die oudste is hard nodig zo te zienquote:Op vrijdag 22 april 2016 21:46 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De oudste is 10 jaar...die kunnen zich nog wel aanpassen. Veel langer moet je idd niet wachten.
Hij doet het al beter dan zijn vader.quote:Op vrijdag 22 april 2016 21:46 schreef WcPot het volgende:
Zo zielig is het toch niet voor de kinderen als je jong bent dan is het toch een voordeel. Dan pak je de taal toch veel sneller op.
Dit idd, ze zijn mooi op tijd, kind lijkt zich ook prima op zijn gemak te voelen met de verhuizing.quote:Op vrijdag 22 april 2016 21:46 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De oudste is 10 jaar...die kunnen zich nog wel aanpassen. Veel langer moet je idd niet wachten.
quote:Op vrijdag 22 april 2016 21:47 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hij doet het al beter dan zijn vader.
Slechts 100 trucks per uur voor je deur langs schampen.quote:Op vrijdag 22 april 2016 21:47 schreef Snowsquall het volgende:
lekker die vrijheid en rust..........whoehaha
de zoom uit je boksquote:Op vrijdag 22 april 2016 21:47 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Slechts 100 trucks per uur voor je deur langs schampen.
Als de wasmachine straks kapot gaat jaquote:Op vrijdag 22 april 2016 21:46 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Die oudste is hard nodig zo te zien
quote:Op vrijdag 22 april 2016 21:48 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als de wasmachine straks kapot gaat ja
quote:Op vrijdag 22 april 2016 21:48 schreef WcPot het volgende:
Ik zou die kleine Citroën in ruilen voor een dikke Volvo dan is 1500 km terug naar Nederland maar een klein stukje
Wel mooi dat hij de taal zo snel door heeftquote:Op vrijdag 22 april 2016 21:49 schreef Cynix ® het volgende:
Jochie gaat daar waarschijnlijk wel aarden.
Had je de reacties moeten zien als moeder had gezegd: "nou dikke doei en ik zie je nog wel eens"quote:Op vrijdag 22 april 2016 21:48 schreef Revanches het volgende:
Lieve mensen die opa en oma. En dat haar moeder huilt is toch niet heel vreemd? Beetje vreemde reacties hier.
Lekker vriendjes maken zonder de taal te sprekenquote:Op vrijdag 22 april 2016 21:53 schreef Revanches het volgende:
Dit lijkt me echt zo ongemakkelijk voor die kinderen
Wel goed dat ze alvast met ze gaat kijken.quote:Op vrijdag 22 april 2016 21:53 schreef Revanches het volgende:
Dit lijkt me echt zo ongemakkelijk voor die kinderen
Dat pikken ze zo opquote:Op vrijdag 22 april 2016 21:54 schreef noodgang het volgende:
[..]
Lekker vriendjes maken zonder de taal te spreken
it's a setupquote:Op vrijdag 22 april 2016 21:56 schreef Ivo1985 het volgende:
Wel vreemd dat de kinderen nog niet het huis en de omgeving hadden gezien, en nog niet wisten dat ze straks een kamer moeten delen.
Echt hequote:Op vrijdag 22 april 2016 21:56 schreef Elvi het volgende:
Is het nou echt zo moeilijk om er even een taalcursusje tegenaan te gooien? En wat Franse kinderboeken te kopen ofzo... Wat een gestuntel.
Dat hadden ze gedaan. Tenminste de volwassenen. Maar dat was geen doorslaand succes zoals je ziet.quote:Op vrijdag 22 april 2016 21:56 schreef Elvi het volgende:
Is het nou echt zo moeilijk om er even een taalcursusje tegenaan te gooien? En wat Franse kinderboeken te kopen ofzo... Wat een gestuntel.
idd, ik zou me zo echt niet durven vertonenquote:Op vrijdag 22 april 2016 21:56 schreef Elvi het volgende:
Op de een of andere manier komt bijna nooit iemand op dat idee.quote:Op vrijdag 22 april 2016 21:56 schreef Elvi het volgende:
Sommige mensen hebben ook niet zo veel taalgevoel. Alleen in zo'n Frans dorp is het toch wel handig als je een redelijke basis hebt.quote:Op vrijdag 22 april 2016 21:57 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Dat hadden ze gedaan. Tenminste de volwassenen. Maar dat was geen doorslaand succes zoals je ziet.
Ze spreken wel typisch camping Frans ja. Met een iets betere voorbereiding zou het een stuk gemakkelijker gaan...quote:Op vrijdag 22 april 2016 21:56 schreef Elvi het volgende:
Ik ben zelf ook niet zo'n taalwonder. Toch best wel dapper dat je de gok neemt om in een ander land te beginnen.quote:Op vrijdag 22 april 2016 21:58 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben ook niet zo veel taalgevoel. Alleen in zo'n Frans dorp is het toch wel handig als je een redelijke basis hebt.
Un petit peu amourquote:
Ik zou dan de plannen een jaartje uitstellen en zorgen dat ik wat extra gestudeerd hebquote:Op vrijdag 22 april 2016 21:59 schreef WcPot het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook niet zo'n taalwonder. Toch best wel dapper dat je de gok neemt om in een ander land te beginnen.
Maar dan was er geen reet aan om te kijkenquote:Op vrijdag 22 april 2016 21:59 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ze spreken wel typisch camping Frans ja. Met een iets betere voorbereiding zou het een stuk gemakkelijker gaan...
Misschien was dit een buitenkansje.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:00 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ik zou dan de plannen een jaartje uitstellen en zorgen dat ik wat extra gestudeerd heb
Daarom hadden mensen vroeger grote gezinnen en tegenwoordig een iPad...quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:03 schreef utrecht1970 het volgende:
Is dat niet vaak zo dat de wijdsheid niet leuk voor de kinderen is. Vriendjes wonen op 10 km afstand
Dacht dat ze geen goede anticonceptie hadden.....quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:05 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Daarom hadden mensen vroeger grote gezinnen en tegenwoordig een iPad...
Of meneer pastoor kwam op de koffie.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:06 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dacht dat ze geen goede anticonceptie hadden.....
no, he's just koekingquote:Op vrijdag 22 april 2016 22:07 schreef Revanches het volgende:
Doet die man überhaupt wel moeite om de taal te spreken?
Als zij dat nou eens deed. Hij kookt al.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:07 schreef Revanches het volgende:
Doet die man überhaupt wel moeite om de taal te spreken?
Goed punt.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:06 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dacht dat ze geen goede anticonceptie hadden.....
Ja.quote:
Dit dus. Dat Bob de kok het niet spreekt is niet zo belangrijk, maar als tafeldame mag het toch een tikkie beter.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:09 schreef noodgang het volgende:
Als gastvrouw de taal niet spreken zou een verbeterpuntje kunnen zijn
Mwa, je wil toch ook wat sociale contacten hebben buiten de keuken..quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:10 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dit dus. Dat Bob de kok het niet spreekt is niet zo belangrijk, maar als tafeldame mag het toch een tikkie beter.
Eigenlijk logisch gezien de rollen die ze hebben: zij op de voorgrond in het restaurant, hij op de achtergrond in de keuken.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:11 schreef WammesWaggel het volgende:
Toch vind ik die moeder best leuk, vader is wat kleurloos.
quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:11 schreef noodgang het volgende:
Even voor de camera je kind te kakken zetten
En ook aan hun taalkunsten natuurlijk. Gewoon op alles Oui zeggen en alles komt goed.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:12 schreef Van_Poppel het volgende:
Mooi dat ze een goedlopende tent hebben. Denk dat dat vooral dankzij de kookkunsten van Bob is.
ook gezien natuurlijk dat het restaurant 's avonds open is en die kinderen dan alleen zijnquote:Op vrijdag 22 april 2016 22:14 schreef Snowsquall het volgende:
leuk voor hun, maar niet voor de kinderen, die schieten er bij in
Hoe bevalt het de hondten?quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:14 schreef Snowsquall het volgende:
leuk voor hun, maar niet voor de kinderen, die schieten er bij in
die honden vind ik 3x niks dus die boeien me nietquote:
+1quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:15 schreef nelisb het volgende:
Ik heb te doen met de kids.
Pa en ma werken straks 7 dagen 12 uur per dag.
Kids lekker boven 😢
5 dagen en ze zijn constant thuis of bij huis, denk dat het wel meevalt.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:15 schreef nelisb het volgende:
Ik heb te doen met de kids.
Pa en ma werken straks 7 dagen 12 uur per dag.
Kids lekker boven 😢
En zeker nu gewoon thuis ook zoveel mogelijk frans proberen te pratenquote:Op vrijdag 22 april 2016 22:16 schreef oh-oh het volgende:
Ze hadden die kids een jaar op een Frans klasje moeten zetten in NL, dan hadden ze de taal zo onder de knie gehad.
Ik vind het ook echt niet kunnen dat die kinderen zich vijf avonden in de week zelf moeten redden boven,daar zijn ze toch veel te klein voor?
Ik dacht dat hij 6 wasquote:Op vrijdag 22 april 2016 22:17 schreef Poppejans het volgende:
Hoe oud is dat jongste kereltje?! Wat zielig dit zeg. Er is niet eens oppas
10 jaar is de oudste, de jongste is 6 jaar oudquote:Op vrijdag 22 april 2016 22:17 schreef Poppejans het volgende:
Hoe oud is dat jongste kereltje?! Wat zielig dit zeg. Er is niet eens oppas
Troi neufquote:Op vrijdag 22 april 2016 22:17 schreef fespo het volgende:
hoe oud zijn die ouders eigenlijk, die vrouw lijkt 2x ouder.
Jongste he. De oudste is 10quote:
Vrouw 39 en man 36quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:17 schreef fespo het volgende:
hoe oud zijn die ouders eigenlijk, die vrouw lijkt 2x ouder.
De oudste is 10 jaarquote:Op vrijdag 22 april 2016 22:17 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
10 jaar is de oudste, de jongste is 6 jaar oud
Ja, in hetzelfde restaurant.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:18 schreef utrecht1970 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dat in Nederland ging. Werkten ze toch ook samen in de horeca?
Nee die kleinste! Ik denk 5/6 ofzo?quote:
Ja dat viel tegen.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:16 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
die honden vind ik 3x niks dus die boeien me niet
Als het zakelijk goed genoeg gaat kunnen ze ook vrij snel iemand in dienst nemen, of een oppas, of iemand die in het restaurant aan de slag gaatquote:Op vrijdag 22 april 2016 22:19 schreef TargaFlorio het volgende:
Zakelijk gaat het zo te zien goed, wel zielig voor die jongste.
Wel een loco-burgemeester maar die deed helaas niet moeilijk over vergunningen.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:20 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja dat viel tegen.
Ook zelfs geen loodgieter gezien deze aflevering
Of afspraken met aannemers die niet komen opdagenquote:Op vrijdag 22 april 2016 22:20 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja dat viel tegen.
Ook zelfs geen loodgieter gezien deze aflevering
quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:20 schreef nelisb het volgende:
http://www.avrotros.nl/ikvertrek/home/
Gaat wel goed volgens mij.
Maar 3x 's avonds open, dat scheelt natuurlijk al een hoop.quote:...
We draaien elke dag een lunchshift, en op donderdag-, vrijdag- en zaterdagavond zijn we open. Dus de zorg van de opa’s en oma’s is weggenomen. Eigenlijk hebben we hier in Frankrijk meer quality time met z’n viertjes dan in Nederland.
...
Geloof er niets van... Veel te positiefquote:Op vrijdag 22 april 2016 22:20 schreef nelisb het volgende:
Ik zie nu dat ze best wel ver in het zuiden van Frankrijk zitten kan mij best voorstellen dat opa en oma niet zo vaak langs komenquote:Op vrijdag 22 april 2016 22:20 schreef nelisb het volgende:
Wat een onzin bral jij. Check de openingstijden eens voor je je domme conclusies trekt.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:24 schreef Ivo1985 het volgende:
En dan is het cirkeltje rond, en de ouders hebben na schooltijd geen tijd om hem te helpen dat te doorbreken omdat ze dan aan het werk zijn.
Dat zei ik hier ook alquote:Op vrijdag 22 april 2016 22:21 schreef potjecreme het volgende:
Lol iemand op twitter: Kick is in het Nederland ook niet echt te verstaan.
precies, lekker met 130 op de cruise naar NL met een mooie 5 pitter in het vooronder. Je betaalt toch geen wegenbelasting. Geen idee wat de tol is voor zo'n ritje. Maar vriend van me betalen met drie auto's ongeveer ¤1500 per jaar aan tolquote:Op vrijdag 22 april 2016 21:48 schreef WcPot het volgende:
Ik zou die kleine Citroën in ruilen voor een dikke Volvo dan is 1500 km terug naar Nederland maar een klein stukje
Oh gemist!quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:28 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Dat zei ik hier ook al
Tygo is wel en toffe broer!
Hoe werkt dat eigenlijk tol betalen in Frankrijk. Dan krijg je van die poortjes moet je dan alleen je pinpas erin stoppen en op Ok drukken dat de slagboom open gaat. Of moet je gelijk het hele traject invoeren.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
precies, lekker met 130 op de cruise naar NL met een mooie 5 pitter in het vooronder. Je betaalt toch geen wegenbelasting. Geen idee wat de tol is voor zo'n ritje. Maar vriend van me betalen met drie auto's ongeveer ¤1500 per jaar aan tolDat betaal je in NL voor een auto met een leuke motor
Kaartje pakken, doorrijden en invoeren + betalen als je de tolweg weer afgaatquote:Op vrijdag 22 april 2016 22:31 schreef WcPot het volgende:
[..]
Hoe werkt dat eigenlijk tol betalen in Frankrijk. Dan krijg je van die poortjes moet je dan alleen je pinpas erin stoppen en op Ok drukken dat de slagboom open gaat. Of moet je gelijk het hele traject invoeren.
Je hebt op m'n link geklikt en hun verhaal tot nu toe gelezen?quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:24 schreef Ivo1985 het volgende:
Arme Kick.
Hij zit echt niet lekker in zijn vel omdat hij niet kan meekomen op school. Met als gevolg dat hij geen vriendjes maakt, daardoor amper Frans leert en daardoor niet mee kan komen op school...
En dan is het cirkeltje rond, en de ouders hebben na schooltijd geen tijd om hem te helpen dat te doorbreken omdat ze dan aan het werk zijn.
Voor dat kind is een geduldige Franse oppas nodig en een hele berg Franse peuter- en kleuterboeken die de oppas samen met Kick kan gaan doornemen en lezen zodat hij de taal makkelijker kan leren.
En ja, eigenlijk moet je pas beginnen met emigreren als je kinderen zich een beetje verstaanbaar kunnen maken in het nieuwe land.
Maar goed, het spat er af dat de kinderen nauwelijks in het hele verhaal zijn betrokken tijdens de aanloop naar een enorme verandering in hun leven.
Als je tolweg op gaat trek je kaartje, ga je eraf dan betaal je wat je gereden hebt. Cash of met creditcard.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:31 schreef WcPot het volgende:
[..]
Hoe werkt dat eigenlijk tol betalen in Frankrijk. Dan krijg je van die poortjes moet je dan alleen je pinpas erin stoppen en op Ok drukken dat de slagboom open gaat. Of moet je gelijk het hele traject invoeren.
Dus bij een afrit staat er weer een paalquote:Op vrijdag 22 april 2016 22:33 schreef noodgang het volgende:
[..]
Kaartje pakken, doorrijden en invoeren + betalen als je de tolweg weer afgaat
Jaquote:Op vrijdag 22 april 2016 22:34 schreef WcPot het volgende:
[..]
Dus bij een afrit staat er weer een paal
Okequote:
quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:35 schreef WcPot het volgende:
[..]
Okejullie merken wel dat ik nog nooit in Frankrijk ben geweest
Is het nog duur of valt het in verhouding wel mee. Omdat ik net las dat daar geen wegenbelasting is.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:36 schreef noodgang het volgende:
[..]Er zijn op die tolwegen ook wel wat minder afslagen dan hier in NL, anders was het best een gedoe
Ik vond het wel duurquote:Op vrijdag 22 april 2016 22:38 schreef WcPot het volgende:
[..]
Is het nog duur of valt het in verhouding wel mee. Omdat ik net las dat daar geen wegenbelasting is.
Dat valt gezien hun beperkte openingstijden wel heel erg mee hoor:quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:24 schreef Ivo1985 het volgende:
Broer depressief geloof ik en door de verhuizing een extra dip...quote:Op vrijdag 22 april 2016 23:07 schreef golfer het volgende:
Ze doen het prima ook met hun kinderen en die Tygo is een heel lief sociaal jochie. Kick past zichzelf ook echt wel aan op die leeftijd. edit: Tygo en Kick doen het super goed. Ze hebben veel vriendjes op school en spreken allebei vloeiend Frans.
Zijn ouders zijn ook oké, alleen de hare zijn egoïstische krengen die alleen maar aan zichzelf denken en niet eens willen langskomen, omdat ZIJ (die ouders van haar) het dan weer zo moeilijk ermee gaan krijgen. Haar broer is helemaal een hork dat ie niets van zich laat horen.
Ik hoop dat ze het verder gewoon redden gaan. De cijfers op Tripadvisor van hun restaurant zijn prima.
Netjes dat je met die openingstijden rond kunt komenquote:Op vrijdag 22 april 2016 23:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat valt gezien hun beperkte openingstijden wel heel erg mee hoor:
Heures d'ouverture:
Lundi 12h00-14h00
Mardi 12h00-14h00
Mercredi ferme
Jeudi 12h00-14h00 Soir á partir de 19h30
Vendredi 12h00-14h00 Soir á partir de 19h30
Samedi 12h00-15h00 Soir á partir de 19h30
Dimanche 12h00-15h00
Niet speciaal, het was onderhoudend, maar nogal braafjes. Ook geen echte tegenslagen, naast hun belabberde talenkennis en de probleempjes van hun kroost om op school te aarden.quote:
Zo'n reactie plaatsen en dan een ander een hork noemen... Man, man, man, wat een lompe lul blijf je toch ook.quote:Op vrijdag 22 april 2016 23:07 schreef golfer het volgende:
Ze doen het prima ook met hun kinderen en die Tygo is een heel lief sociaal jochie. Kick past zichzelf ook echt wel aan op die leeftijd. edit: Tygo en Kick doen het super goed. Ze hebben veel vriendjes op school en spreken allebei vloeiend Frans.
Zijn ouders zijn ook oké, alleen de hare zijn egoïstische krengen die alleen maar aan zichzelf denken en niet eens willen langskomen, omdat ZIJ (die ouders van haar) het dan weer zo moeilijk ermee gaan krijgen. Haar broer is helemaal een hork dat ie niets van zich laat horen.
Ik hoop dat ze het verder gewoon redden gaan. De cijfers op Tripadvisor van hun restaurant zijn prima.
Jij doet je ondertitel ook wel weer eer aan: pedante eikel.quote:Op zaterdag 23 april 2016 09:16 schreef k_man het volgende:
Zo'n reactie plaatsen en dan een ander een hork noemen... Man, man, man, wat een lompe lul blijf je toch ook.
Vast niet, maar waarom niet?quote:Op zaterdag 23 april 2016 06:00 schreef Pisces29 het volgende:
Zijn ze nu snel voor vertrek getrouwd zodat het op papier in Frankrijk makkelijker was?
Voor 100 euro ben je in 6-7 uur heen en 6-7 uur weer.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:24 schreef WcPot het volgende:
[..]
Ik zie nu dat ze best wel ver in het zuiden van Frankrijk zitten kan mij best voorstellen dat opa en oma niet zo vaak langs komen
quote:Op zaterdag 23 april 2016 17:56 schreef tralalala het volgende:
Beter gooien ze het weer op de zaterdagavond.
misschien met de bus vanuit maastricht, maar anders lukt het echt niet voor of 100 euro of binnen 6 uur daar zijnquote:Op zaterdag 23 april 2016 17:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Voor 100 euro ben je in 6-7 uur heen en 6-7 uur weer.
maar dan nog, het is maar frankrijk, niet het einde van de wereld. echt afgrijselijk de reactie van de ouders.quote:Op zaterdag 23 april 2016 18:09 schreef donald_dick het volgende:
[..]
misschien met de bus vanuit maastricht, maar anders lukt het echt niet voor of 100 euro of binnen 6 uur daar zijn
Met de KLM kan je voor iets meer dan 100 euro op en neer vliegen naar Toulouse, kost 2 uur om er terug te komen(volgens de uitzending), 1 uur van te voren aanwezig, 1.40 vliegen, half uur uitchecken. Als ze ruim op meer dan 2 uur rijden van Schiphol wonen heb je gelijk, anders kan je het gewoon voor een beetje meer dan 100 euro in 7 uur doen.quote:Op zaterdag 23 april 2016 18:09 schreef donald_dick het volgende:
[..]
misschien met de bus vanuit maastricht, maar anders lukt het echt niet voor of 100 euro of binnen 6 uur daar zijn
En dat dan maandelijks? Ik word al moe bij de gedachte.quote:Op zondag 24 april 2016 13:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Met de KLM kan je voor iets meer dan 100 euro op en neer vliegen naar Toulouse, kost 2 uur om er terug te komen(volgens de uitzending), 1 uur van te voren aanwezig, 1.40 vliegen, half uur uitchecken. Als ze ruim op meer dan 2 uur rijden van Schiphol wonen heb je gelijk, anders kan je het gewoon voor een beetje meer dan 100 euro in 7 uur doen.
En de meeste normale mensen hebben wel iemand die je op schiphol kan afzetten en ophalen, anders kost het 30 euro pp per persoon extra of zo om er te komen.
Dat is zelfs voor de meeste echtparen met alleen een AOW niet het eind van de wereld
Ik zie wat kleine foutjes, maar het is toch geen volledige wartaal?quote:Op zondag 24 april 2016 20:01 schreef Njosnavelin het volgende:
Dit hadden ze overigens wel even mogen laten checken
[ afbeelding ]
Ik wil weer eens mensen totaal op hun bek zien gaan. Mensen die:quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:21 schreef WammesWaggel het volgende:
Ik wil weer eens mensen naar engeland zien gaan.
Tja, het is maar wat je kleine foutjes vindt. Ik vind het erg gênant.quote:Op zondag 24 april 2016 20:46 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik zie wat kleine foutjes, maar het is toch geen volledige wartaal?
Jaa, het verloopt de laatste afleveringen allemaal wel erg smooth!quote:Op zondag 24 april 2016 21:02 schreef emil23 het volgende:
[..]
Ik wil weer eens mensen totaal op hun bek zien gaan. Mensen die:
- de taal niet spreken
- Financieel de boel verkloten
- de koop niet rond krijgen
- opgelicht worden
- heimwee krijgen
- waarvan de vrouw "het doet" met de aannemer
Enz enz enz
Ik vind dat juist eigenlijk wel goed. Gewoon lekker proberen zonder gene, iedereen weet toch dat ze Nederlands zijn. En de Fransen zullen heus wel aangeven wat er verbeterd moet worden en daar leren ze dan meer van dan wanneer ze het uit handen geven.quote:Op zondag 24 april 2016 21:45 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Tja, het is maar wat je kleine foutjes vindt. Ik vind het erg gênant.
Als je het op zo'n bord schrijft check je het toch even met iemand daar? Dat zou ik nou goed vinden, hulp en advies vragen aan de locals.quote:Op zondag 24 april 2016 21:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik vind dat juist eigenlijk wel goed. Gewoon lekker proberen zonder gene, iedereen weet toch dat ze Nederlands zijn. En de Fransen zullen heus wel aangeven wat er verbeterd moet worden en daar leren ze dan meer van dan wanneer ze het uit handen geven.
Deden maar meer mensen dat. Ik word soms moe van klanten van mij hier (hoogopgeleiden) die na zes jaar in Nederland alleen maar Engels blijven spreken.
Hè-hè-weekenden organiserenquote:Yoga-instructrice Brigitte en timmerman Laurens gaan onthaasten in Noord-Frankrijk. Hoewel ze verknocht zijn aan Haarlem vinden ze hun achtertuintje veel te klein. Zeker voor hetgeen wat ze voor ogen hebben, namelijk het organiseren van 'hè-hè- weekenden'. Even nergens aan denken, lekker eten, lekker slapen, tussendoor een massage of pilatesles en herboren weer terug naar huis. In het gehucht Esquéhéries staat het prachtige boerderijtje waar dit alles moet gebeuren. Makkelijker gezegd dan gedaan. De koop is nog niet rond en eenmaal aangekomen blijkt het prachtige stuk weiland met vennetje, waar ze juist op gevallen waren, aan de buurman te zijn verkocht! De koop gaat niet door. Het stel heeft alle schepen achter zich verbrand, maar geen plek om een bestaan op te bouwen. Wat volgt is een zoektocht naar een nieuwe plek en een nieuw leven. Gaat het ze lukken een ander droompand te vinden? Of wordt dit de kortste emigratie allertijden?
ik organiseer elke vrijdag een Hè-hè-weekendquote:Op donderdag 28 april 2016 18:48 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hè-hè-weekenden organiseren![]()
Dit klinkt veelbelovend.
Klinkt als biodansaquote:Op donderdag 28 april 2016 18:48 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hè-hè-weekenden organiseren![]()
Dit klinkt veelbelovend.
Onderschat vooral de regen nietquote:Op donderdag 28 april 2016 21:02 schreef TargaFlorio het volgende:
Noord-Frankrijk lijkt me sowieso niks.
Het weer is mijn hoofdreden, ik zou dus zuidelijker gaan.quote:Op donderdag 28 april 2016 21:23 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Onderschat vooral de regen niet
Wel in de buurtquote:Op donderdag 28 april 2016 21:02 schreef TargaFlorio het volgende:
Noord-Frankrijk lijkt me sowieso niks.
Dit is een geniale filmquote:Op donderdag 28 april 2016 21:23 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Onderschat vooral de regen niet
Heb je de promo nog niet gezien?quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:24 schreef Van_Poppel het volgende:
Ben benieuwd hoe zweverig die Yoga-instructrice is
Nee... Geen idee wat we kunnen verwachten.quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:26 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Heb je de promo nog niet gezien?
quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:27 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Nee... Geen idee wat we kunnen verwachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:28 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]Dat valt een beetje tegen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopelijk is het vooroordeel dat die timmerman handig is met klussen dan ook niet waar.
![]()
Klinkt als een mooi avondjequote:Op vrijdag 29 april 2016 21:30 schreef TargaFlorio het volgende:
Slecht Frans spreken...check
Problemen bij de koop...check
Haha ja, hij kan dingenquote:Op vrijdag 29 april 2016 21:32 schreef WammesWaggel het volgende:
Heerlijk ellende kijken
Oh wacht hij is handig
Timmermannen moeten ze uitsluiten van deelname aan deze showquote:Op vrijdag 29 april 2016 21:32 schreef WammesWaggel het volgende:
Heerlijk ellende kijken
Oh wacht hij is handig
Ook timmermannen die de taal niet kennen kunnen falen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:33 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Timmermannen moeten ze uitsluiten van deelname aan deze show
Maar misschien zijn de bouwmaterialen wel heel slecht leverbaar in Frankrijkquote:Op vrijdag 29 april 2016 21:33 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Timmermannen moeten ze uitsluiten van deelname aan deze show
Of iets met een vergunning wat niet geregeld is.quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:34 schreef WcPot het volgende:
[..]
Maar misschien zijn de bouwmaterialen wel heel slecht leverbaar in Frankrijk
Laten wij het hopenquote:Op vrijdag 29 april 2016 21:34 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ook timmermannen die de taal niet kennen kunnen falen.
Of dat ze een zeldzaam bruin kringspier kikkertje tegen komen op de bouwplaatsquote:Op vrijdag 29 april 2016 21:34 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Of iets met een vergunning wat niet geregeld is.
quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:34 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ook timmermannen die de taal niet kennen kunnen falen.
quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:34 schreef WcPot het volgende:
[..]
Maar misschien zijn de bouwmaterialen wel heel slecht leverbaar in Frankrijk
Lekkages!!!!!quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:34 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Of iets met een vergunning wat niet geregeld is.
Die blijft achter in de yoga-school tochquote:Op vrijdag 29 april 2016 21:35 schreef WcPot het volgende:
[..]
Of dat ze een zeldzaam bruin kringspier kikkertje tegen komen op de bouwplaats
Vorige week zaten ze mooi ver onderin Frankrijkquote:
Maar daar moet je ook niet naartoe willen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:37 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Yep naar Delfzijl is voor de gemiddelde Nederlander verder weg.
Neequote:
Dat is voor jou om de hoekquote:Op vrijdag 29 april 2016 21:37 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Yep naar Delfzijl is voor de gemiddelde Nederlander verder weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |