abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161605431
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Game on! *O*
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161605936
Hallo, bericht van L. hier. Ik heb vandaag iets ontdekt. Ik kreeg van mijn moeder een potje van ene meneer olvarit. En wat blijkt nu? Meneer Olvarit kan veel lekkerder koken dan mijn moeder. Staat ze dan, met d'r goede gedrag en d'r verse eten. Het enige nadeel is dat er een bodem in het potje van meneer Olvarit zit. Jammer. Als meneer Olvarit dit leest, dankjewel van L.! En dikke smerige klapzoenen met etensresten.

Zucht, ondankbaar kind. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_161607105
Saskia, die foto in dat fietsstoeltje. :o Wat een dame opeens zo! Waar is je baby heen?

quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 16:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Is het zo erg als de lengte afbuigt?
G is sinds 14 maart ofzo ook niet meer gegroeid. Maar hier verdenken ze toch zijn benauwdheid, ik laat m om de twee weken beluisteren ivm hoest vanaf januari, maar nu de eerste keer dat zijn longen hoorbaar vol zitten. Voorlopige diagnose hyperreactiviteit vd longen. Heb ik ook. Sneutje
Hangt een beetje af van hoe erg de afbuiging is. Ik weet dat er bij het CB in mijn regio aangehouden wordt dat als er 2 standdaarddeviaties afgeweken wordt (dus 2 lijnen doorkruist, vanaf de 0 lijn naar de -2 lijn bijvoorbeeld) dat er dan doorverwezen wordt om uit te zoeken wat er aan de hand is. Bij jullie is de benauwdheid kennelijk de verklaring, maar je dus geen verklaring hebt dan moet je daar naar op zoek. Sneu trouwens!

Haha Kris, dat heb ik vaker gehoord. Ik heb het tijdens mijn babyshower gegeten en ik vond er niks aan, maar kennelijk denken baby's daar heel anders over. :')
pi_161607322
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 19:05 schreef LuDann het volgende:
Saskia, die foto in dat fietsstoeltje. :o Wat een dame opeens zo! Waar is je baby heen?

[..]

Hangt een beetje af van hoe erg de afbuiging is. Ik weet dat er bij het CB in mijn regio aangehouden wordt dat als er 2 standdaarddeviaties afgeweken wordt (dus 2 lijnen doorkruist, vanaf de 0 lijn naar de -2 lijn bijvoorbeeld) dat er dan doorverwezen wordt om uit te zoeken wat er aan de hand is. Bij jullie is de benauwdheid kennelijk de verklaring, maar je dus geen verklaring hebt dan moet je daar naar op zoek. Sneu trouwens!

Haha Kris, dat heb ik vaker gehoord. Ik heb het tijdens mijn babyshower gegeten en ik vond er niks aan, maar kennelijk denken baby's daar heel anders over. :')
Haha nou he! Maar daarna viel ze bij het fietsen in slaap, toen leek ze ineens weer heel klein :)

Hier ook een flinke afbuiging in lengte, van +1.5 naar +0.5 nu ongeveer. Maar omdat het gewicht nog prima gaat, is er geen reden tot zorg. Gewoon het 8-maandendipje ofzo ;) (van een 4-maandendip hebben we niks gemerkt...)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_161608559
Wat leuk, fietsen saskia!

Hier heeft 't over de hele dag een half uur geslapen. Feest!

Maar, hij is wel erg schattig. Hij vond het hilarisch als ik pas zei. Zelfs nog aan de borst..
pi_161608970
Aaaaaah smelt :)
pi_161609800
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 18:11 schreef Krisvc het volgende:
Hallo, bericht van L. hier. Ik heb vandaag iets ontdekt. Ik kreeg van mijn moeder een potje van ene meneer olvarit. En wat blijkt nu? Meneer Olvarit kan veel lekkerder koken dan mijn moeder. Staat ze dan, met d'r goede gedrag en d'r verse eten. Het enige nadeel is dat er een bodem in het potje van meneer Olvarit zit. Jammer. Als meneer Olvarit dit leest, dankjewel van L.! En dikke smerige klapzoenen met etensresten.

Zucht, ondankbaar kind. :P
Hoi L!

Hee, nog iemand die het licht ziet! Ik probeer dit ook mijn moeder duidelijk te maken, maar ze is nogal koppig. Mijn vader snapt het al, die vindt zo'n potje opentrekken een stuk makkelijker dan ook nog groente pureren. Losse stukken zijn ook leuk, maar zonder tanden kan je er zo weinig mee. Dus ik blijf m'n best doen voor potjes, hopelijk gaat mams dan ook voor de bijl. Gelukkig kookt papa meestal :Y)

Eet smakelijk!

Groetjes, Miniola

ps: pastinaak kan ik je ten zeerste aanraden, dat is mijn favoriet!
pi_161609932
Saskia, boks! Wij hebben net ook voor het eerst met N. gefietst naar de stad, 10 minuutjes maar, maar ze vond het super! Overal naar wijzen en heerlijk kletsen. O+

Bericht voor L.vC hier. Als je je moeders kookkunsten niet snel gaat waarderen kan je tot je 18e leven op de prutjes van meneer Olvarit. :(

Wat een lief filmpje Jagar!

N.'s gewicht buigt nu ook wat af, de vpk vond dat helemaal niet gek omdat ze zo actief is. Ik ben sowieso voorstander van naar je kindje kijken ipv naar een lijntje. Als er verder niks aan de hand is snap ik niet zo goed waarom er gelijk onderzocht zou moeten worden. :?
  donderdag 21 april 2016 @ 20:40:04 #9
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161610185
Hier ook een potjesfan. Ouders vooral. :+ apart koken is niet zo aan ons besteed, man eet ook al jaren noodgedwongen vegetarisch. En het scheelt een hoop troep. :+ ongeveer helft van de tijd rapley avondeten, helft potjes.
Ik vind sommige smaken best ok en soms raak ik er zelf door geīnspireerd :D :')

Gefeliciteerd nog selvaria, fijne dag gehad?
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_161610410
Vraagje. Billie had het niet dus ik weet niet zo goed of het erbij hoort.. Dexter heeft (met veel plezier) bloemkool gegeten. Twee ijsblokjes ontdooit en opgewarmd) ongeveer. Een dag of twee daarvoor had hij maar 1 ijsblokje (nergens last van). Maar toen hij wat meer op had waren de krampjes snachts niet van de lucht. Arm schaap. Toch even wachten met bijvoeding? Of nog eens proberen maar dan een ijsblokje minder.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  donderdag 21 april 2016 @ 20:47:58 #11
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161610481
Gefeliciteerd Selvaria!

En Saskia en FF, wat een blije kindjes! O+
  donderdag 21 april 2016 @ 20:49:05 #12
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161610515
Zodra ik kramp oid bemerkte, deed ik even rustiger aan met die bijvoeding :Y
pi_161610893
Of gewoon even iets anders proberen Kuuk. Kool staat wel bekend als krampjeseten. Niet officieel bewezen maar ik merkte het met name bij oudste en je hoort het vaker.
pi_161610898
Super lief filmpje, Jager! O+

Tof hč, fietsen? R heeft van dr week met dr vader dr eerste rondje gedaan.

Ludann, heftig zeg, die reactie. Heel ander koppie idd. Je bent wel erg goed bezig, vind ik! :) Ik hoop echt dat het helpt.

En verder gaan jullie echt veel te snel voor me. Ik lees alles mee, maar voordat ik ook nog maar dénk aan aanhaken zijn jullie al drie topics verder.

R gaat extreem snel atm. Net klom ze op de vensterbank om naar de buurvrouw te zwaaien. Dat had ze eerder deze week ook gedaan en dat herinnerde ze zich blijkbaar. Stond ze daar met dr handje te wapperen. :D
pi_161610940
Ik dacht dat bloemkool juist wel een goeie was omdat ie zacht is enzo.

Dan zal ik nog eens wat wortel maken. :)

Wel heel schattig.. Dex begint heel blij te kirren als ie het lepeltje ziet. En smullen :o. Voor zover hij dat mag bij die oefenhapjes :+.
pi_161610998
Schattig Spring!
pi_161611006
Kool kan wel voor lucht en krampen zorgen idd. :)
pi_161611105
ik moet volgende week weer gaan bevallen. dit word dan mijn tweede bevalling. :') pfff het valt niet mee om zwanger te zijn zeg! ik heb nu een behoorlijk dikke buik. :')
  donderdag 21 april 2016 @ 21:07:08 #20
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161611120
Jemig wat een knap kind Spring! O+
pi_161611402
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 20:40 schreef Mariposas het volgende:
Hier ook een potjesfan. Ouders vooral. :+ apart koken is niet zo aan ons besteed, man eet ook al jaren noodgedwongen vegetarisch. En het scheelt een hoop troep. :+ ongeveer helft van de tijd rapley avondeten, helft potjes.
Ik vind sommige smaken best ok en soms raak ik er zelf door geīnspireerd :D :')

Gefeliciteerd nog selvaria, fijne dag gehad?
Zeker! Eerst gewerkt, maar toen lekker met z'n drietjes uit eten geweest. En op fiets dus. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Herkenbaar van die vensterbank Spring. _O- En wat is ze toch mooi. O+
pi_161611542
Ooh wat n knap meisje Spring! En zo klimmen, wow!
pi_161611675
Potjes zijn hier ook erg geliefd, maar moeders eten is net zo geliefd, net als eigenlijk alles wat eetbaar is. Vooral alles waar pompoen in zit is erg smakelijk en sperziebonen zijn best weg te krijgen na een paar keer. Alleen zalm is HEEL ERG VIES. Tenzij het met pompoen in een potje van meneer Olvarit zit, dan is het wel weer lekker!

Gaat het uit eten met zn drieen goed Selvaria? Dat is het enige waar ik me nog een beetje zorgen om maak. We hebben als try-out voor onze reis straks een weekendje weg geboekt met zn drieen voor volgende maand. In een hotel, dus we moeten uit eten, net als op vakantie regelmatig... Neem je dan een potje mee of eet ze wat van jullie mee?

En spring, ik verbaas me elke keer weer over die mooie ogen! Naast dat het zwaaien naar de buurvrouw ook erg knap is natuurlijk!
  donderdag 21 april 2016 @ 21:21:33 #24
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161611703
Ook maar vast een achterzitje :D!
pi_161612030
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:20 schreef FlyingFish het volgende:
Gaat het uit eten met zn drieen goed Selvaria? Dat is het enige waar ik me nog een beetje zorgen om maak. We hebben als try-out voor onze reis straks een weekendje weg geboekt met zn drieen voor volgende maand. In een hotel, dus we moeten uit eten, net als op vakantie regelmatig... Neem je dan een potje mee of eet ze wat van jullie mee?
We hebben N. Altijd meegenomen vanaf het moment dat ze geen hele dagen meer gilde (8 weken ongeveer), ik denk al wel een keer of 20 a 30. :@ Ze is echt heel makkelijk en vermaakt zich heel goed met kijken naar mensen en wat spelen/eten in haar stoel. Sinds ze vaste voeding krijgt vragen we in restaurants gewoon of ze ook wat groente/pasta/aardappels voor haar kunnen koken/bakken zonder zout. Gaat tot nu toe altijd heel goed. ^O^ Een broodplankje met smeersels vooraf doet het ook altijd goed, N. krijgt dan wat broodkorstjes om haar alvast tevreden te houden en wij nommen de rest lekker op. :D We nemen het er nu nog lekker van, want met een dreumes of peuter *schijnt* het allemaal niet meer zo makkelijk te gaan. :D

LB. _O- We kochten deze fiets tweedehands met alles erop en eraan (als je goed kijkt zie je zelfs een buggydrager terwijl wij geen buggy hebben en ook niet van plan zijn te kopen. :D ), maar man en ik zijn niet zo handig en zijn bang dat we het achterzitje er later niet meer op krijgen als we hem er nu afhalen. :')
  donderdag 21 april 2016 @ 21:33:15 #26
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161612201
Het probleem met peuter is hier vooral dat ze al driekwart jaar niet meer overdag slaapt, dus eind van de middag is ze niet altijd meer zo gezellig :')

Daarvoor namen we haar ook lekker mee idd :Y
pi_161612336
Spring, ik moet er niet aan denken dat Y altijd op mij slaapt! Maar als ik t zo lees vind jij dat juist heerlijk?! Hoe kom je nog aan iets toe? :)

Wat n leuke fotos weer en fiets fotos

Y was vandaag voor t eerst n stukje aan t tijgeren. Toen ik keek en ze t zag.. Stopte ze natuurlijk.
pi_161612672
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:29 schreef Selvaria het volgende:

[..]

We hebben N. Altijd meegenomen vanaf het moment dat ze geen hele dagen meer gilde (8 weken ongeveer), ik denk al wel een keer of 20 a 30. :@ Ze is echt heel makkelijk en vermaakt zich heel goed met kijken naar mensen en wat spelen/eten in haar stoel. Sinds ze vaste voeding krijgt vragen we in restaurants gewoon of ze ook wat groente/pasta/aardappels voor haar kunnen koken/bakken zonder zout. Gaat tot nu toe altijd heel goed. ^O^ Een broodplankje met smeersels vooraf doet het ook altijd goed, N. krijgt dan wat broodkorstjes om haar alvast tevreden te houden en wij nommen de rest lekker op. :D We nemen het er nu nog lekker van, want met een dreumes of peuter *schijnt* het allemaal niet meer zo makkelijk te gaan. :D

LB. _O- We kochten deze fiets tweedehands met alles erop en eraan (als je goed kijkt zie je zelfs een buggydrager terwijl wij geen buggy hebben en ook niet van plan zijn te kopen. :D ), maar man en ik zijn niet zo handig en zijn bang dat we het achterzitje er later niet meer op krijgen als we hem er nu afhalen. :')
We hebben O vijf keer meegenomen. Drie keer sliep hij (toen was hij ook nog heel jong), en twee keer was hij wakker en was hij het na vijf minuten zat waarna hij ging piepen en alleen op schoot stil was (qua geluid, qua beweging bleef hij druk). Maar dat was nog van voor hij zelfstandig kon zitten en mee at, dus ik heb goede hoop dat het beter wordt, maar nog steeds vind ik het spannend :X Maar we gaan het gewoon uitproberen! ergens ver weg, zodat we er niet meer terug hoeven te komen als O zich toch misdraagt
pi_161613779
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:36 schreef gestreeptestoel het volgende:
Spring, ik moet er niet aan denken dat Y altijd op mij slaapt! Maar als ik t zo lees vind jij dat juist heerlijk?! Hoe kom je nog aan iets toe? :)

Wat n leuke fotos weer en fiets fotos

Y was vandaag voor t eerst n stukje aan t tijgeren. Toen ik keek en ze t zag.. Stopte ze natuurlijk.
Haha, je stond te gillen en te juichen zeker? :P

Ze doet overdag maar één of twee korte slaapjes en die kunnen in de doek op mn rug. Of in de maxi cosi als ik dr zus van school haal, dat was ik ff vergeten. En 's nachts ligt ze tussen mn oksel en mn bovenarm, zeg maar. En tuurlijk is het wel eens irritant, maar ik besef me nu zo goed hoe vreselijk snel het gaat. Ik geniet oprecht en extra van die plakmomenten.
Helemaal als ie naar die knokige knieën en zweetvoeten van dr grote zus kijk. Die is al zes! En lijkt ook vorige week pas geboren.
  vrijdag 22 april 2016 @ 01:05:43 #30
456211 dcadapter
Wispelturig baasje
pi_161618042
Hallo allemaal! Ik breek even in... zitten hier ook ergens "verse" papa's of bijna papa's? Ik zie ze maar weinig voorbij komen namelijk :@
pi_161618753
Pfffft wat een nacht. Ketel heeft sinds middernacht niet langer dan 20 min aan een stuk geslapen. Veel huilen, worstelen, paniek en een snotneus waar je u tegen zegt. Ik heb net even naast hem liggen huilen, wat is dit slopend zeg.
pi_161618915
och Luna, herkenbaar! W. Had ook zulke nachten toen 'ie zo verkouden was. Ik heb 'm in mijn armen laten slapen toen, hoofdje op mijn schouder zodat ie wat omhoog lag en dan op z'n zij. Dan sliep hij tenminste...
pi_161618922
Snotboks! Ik heb kleine Tas gepest met Otrivin en de snotzuiger want het arme kind kon niet eens fatsoenlijk aan de borst drinken ;( . Hij was natuurlijk not very amused en besloot dat de wieg lava was. Dus dommelen op mij en elk half uur slokjes drinken. Gaaaap.
pi_161618938
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 01:05 schreef dcadapter het volgende:
Hallo allemaal! Ik breek even in... zitten hier ook ergens "verse" papa's of bijna papa's? Ik zie ze maar weinig voorbij komen namelijk :@
Ja hoor, tweede keer overigens. Ik zit nu met mijn 6 dagen oude dochter te stomen in de badkamer om haar neus wat vrijer te maken. Ook goedemorgen :)
...everyone's afraid, but that's no excuse...
pi_161619041
Haha ja Spring
Ik was de oudste douchen en Y lag o de grond te spelen in de kamer naast ons. Zie ik ineens een schaduw langzaam naar voren over de overloop komen. Dus ik kijk... Ja hoor madam komt vooruit.
  vrijdag 22 april 2016 @ 07:37:58 #36
456211 dcadapter
Wispelturig baasje
pi_161619171
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 06:08 schreef Nitzer het volgende:

[..]

Ja hoor, tweede keer overigens. Ik zit nu met mijn 6 dagen oude dochter te stomen in de badkamer om haar neus wat vrijer te maken. Ook goedemorgen :)
haha, lekker wakker worden :) ik geniet nog zo'n 2 maanden, heerlijk uitgeslapen vanochtend :)

Is ze al verkouden o.i.d.? Of komt dat vaker voor bij pasgeborenen?

Had jij kort voor je eerste kind ook zo'n onzeker gevoel? Ik heb echt het gevoel dat ik te weinig geregeld heb, ik niet genoeg weet etc...

Oh en nog gefeliciteerd! :)
pi_161619440
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 07:37 schreef dcadapter het volgende:

[..]

haha, lekker wakker worden :) ik geniet nog zo'n 2 maanden, heerlijk uitgeslapen vanochtend :)

Is ze al verkouden o.i.d.? Of komt dat vaker voor bij pasgeborenen?

Had jij kort voor je eerste kind ook zo'n onzeker gevoel? Ik heb echt het gevoel dat ik te weinig geregeld heb, ik niet genoeg weet etc...

Oh en nog gefeliciteerd! :)
Welkom dcadapter! Je kan ook posten in Zwangerschap en Geboorte, als je wil vragen of je al genoeg hebt gedaan. Overigens is dat een heel normaal gevoel rn dat blijft ook na de geboorte zo!

Er us ook een Vaders-topic, maar dat is niet zo actief.

En gefeliciteerd Nitzer en beterschap voor je meissie!
pi_161622462
Altijd leuk om ook van de papa's te horen! ^O^

Mijn man had dat in het begin inderdaad ook hoor, dat onzekere gevoel :Y Maar dat is het fijne van een kraamhulp; die legt je precies uit hoe je alles kunt/'moet' doen!
En je wordt er echt heel snel heel handig in, wees maar niet bang! ;)

Mijn man vond het altijd al 'eng' om een pasgeboren baby vast te houden (deed-ie ook nooit op kraamvisites ofzo), maar een paar uur na de bevalling liep-ie al met onze dochter rond alsof-ie nooit anders gedaan had, dat ging zo natuurlijk O+
pi_161623473
Advies gevraagd..
G zit aan de ventolin wegens benauwdheid. Hij hoest al vanaf januari. Zijn longetjes zitten steeds vaker vol (rochelende ademhaling). De ventolin is een proef voor twee weken, bronchiale hyperreactiviteit noemen ze dat, zolang hij nog te jong is om te testen.

Nou hebben we twee katten en een hond. De katten haren enorm. Ik vermoed dat zij niet mee helpen ;(
Maar hoe kom ik daar achter? G gaat voor alles dus als hij echt last heeft moeten ze weg ;(
Ik wil ze alleen niet preventief weg doen. Ze tijdelijk in een pension doen is ook geen optie, de haren zitten bijv ook in de bank, die bank moet vervangen worden dan.
Stel dat ik een week bij mijn schoonouders zou logeren, die hebben geen huisdieren. Zou ik dan verbetering moeten merken?
  vrijdag 22 april 2016 @ 12:32:56 #40
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_161623523
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 12:30 schreef Cassandra87 het volgende:
Advies gevraagd..
G zit aan de ventolin wegens benauwdheid. Hij hoest al vanaf januari. Zijn longetjes zitten steeds vaker vol (rochelende ademhaling). De ventolin is een proef voor twee weken, bronchiale hyperreactiviteit noemen ze dat, zolang hij nog te jong is om te testen.

Nou hebben we twee katten en een hond. De katten haren enorm. Ik vermoed dat zij niet mee helpen ;(
Maar hoe kom ik daar achter? G gaat voor alles dus als hij echt last heeft moeten ze weg ;(
Ik wil ze alleen niet preventief weg doen. Ze tijdelijk in een pension doen is ook geen optie, de haren zitten bijv ook in de bank, die bank moet vervangen worden dan.
Stel dat ik een week bij mijn schoonouders zou logeren, die hebben geen huisdieren. Zou ik dan verbetering moeten merken?
Het proberen waard Cassandra, maar vergeet niet dat 'sporen' van huisdieren lang in huis aanwezig kunnen zijn. Die zijn niet in een weekje verdwenen. Sterkte voor G. en jullie trouwens .. Klinkt sneu! :{
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_161623822
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 12:30 schreef Cassandra87 het volgende:
Advies gevraagd..

Het is het proberen waard toch? Of misschien, als je schoonouders wat te veel zijn, een weekje een huisje huren waar geen huisdieren meegenomen mogen worden?

Wij hebben ook gevraagd hoe het zit met een allergietest, omdat we vermoeden dat Stip last heeft van hondenharen en volgens onze huisarts kan het wel voor de 5 jaar, maar als hij negatief is zegt dat niks, want het kan alsnog dat ze er allergisch voor zijn. Positief is wel altijd positief.
pi_161624012
Even met man overlegd, we wachten sowieso de twee weken ventolin af omdat we anders niet weten of de ventolin helpt, of dat het gebrek aan katten helpt.
Dat het bij ons even duurt voor alle haren en sporen weg zijn weet ik inderdaad, scheelt al dat ze praktisch alleen in de huiskamer komen.
Dot mijn schoonouders werken gelukkig haha dus ik zit daar overdag alleen. Maar dat wordt dan een weekje vanaf half mei. Toch geen beslissing die je zo makkelijk neemt over de katten :'(

Allergie hebben we laten testen, die was negatief, maar inderdaad, kan vals negatief zijn zo jong. Een andere optie is nog vier jaar aanmodderen of hopen dat hij er overheen groeit maar dat vind ik geen reële optie
pi_161625057
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:46 schreef twist02 het volgende:
Altijd leuk om ook van de papa's te horen! ^O^

Mijn man had dat in het begin inderdaad ook hoor, dat onzekere gevoel :Y Maar dat is het fijne van een kraamhulp; die legt je precies uit hoe je alles kunt/'moet' doen!
En je wordt er echt heel snel heel handig in, wees maar niet bang! ;)

Mijn man vond het altijd al 'eng' om een pasgeboren baby vast te houden (deed-ie ook nooit op kraamvisites ofzo), maar een paar uur na de bevalling liep-ie al met onze dochter rond alsof-ie nooit anders gedaan had, dat ging zo natuurlijk O+
Hier hetzelfde. Ik weet nog wel dat O de eerste nacht in het ziekenhuis lag te huilen in zijn bedje tussen ons in (hadden een prive-kamer omdat het weekend was), en dat ik tegen mijn man zei haal hem eruit dan en dat hij dat niet durfde. Een verpleegster kwam uiteindelijk langs lopen en vroeg of ze hem bij iemand kon leggen waarop ik snel naar mn man wees en daar heeft hij de rest van de nacht tegenaan geslapen (en mijn man natuurlijk niet meer, maar die had de nachten daarvoor wel geslapen).

En ondanks dat hij nog nooit een mini-baby vast had gehad, heeft hij het grootste deel van de kraamweek (nadat de kraamhulp naar huis was) alle zorg op zich genomen en vervolgens als 'expert' mij alles uitgelegd :D Komt dus helemaal goed dcadapter!

Cassandra, heb je een reden om de katten/hond te verdenken? Dat is meestal namelijk het eerste wat gezegd wordt, dat je huisdieren weg moet doen, maar is ook vaak niet de oorzaak. Zeker als het alleen om de luchtwegen gaat zou ik dieren niet zo snel verdenken. Ik zou ook even de ventolin afwachten en anders eerst even ergens proeflogeren. En dan wel zorgen dat je alleen net gewassen spullen meeneemt omdat je anders misschien alsnog per ongeluk huidschilfers oid meeneemt en ook zorgen dat je man dan ook niet alsnog in jullie huis komt en dingen meebrengt dus een kattenoppas zoeken.
pi_161625796
Cassandra, wij verdachten ook onze honden toen T. Verkouden/benauwd bleef en ook nog eens uitslag/eczeem klachten kreeg. Hier (uiteindelijk) een week vakantiepark geboekt in een speciale Asma/cara bungalow maar geen verbetering/verschil. Het bleek ineens over toen wij met zes maanden over gingen op een ander merk/type flesvoeding. Het kan in zoveel dingen zitten helaas.

Ik ging net even met T. Langs het KDV want man was gisteren de luiertas vergeten. Het is er altijd gezellig aan de keukentafel dus bleven we iets langer als gepland.. Op een gegeven moment komt een meisje dat ook altijd samen met T. Daar is met een half bakje fruit naar me toe. Ik krijg het niet op, mag T. Het hebben? Dus ik kijk de leidster aan die héél hard begint te lachen.

Na enige uitleg blijkt; T. word er als kliko gebruikt!! Hij wil altijd alles proeven, eet alles op en als hij niets krijgt dan kijkt hij als een verstoten puppy! Normaal word alles wat niet op gaat door de kindjes bij de leidsters ingeleverd en er doneren al verschillende kindjes voor onze zoon.

We hebben thuis al verschillende keren gekscherend gezegd dat hij nog beter bedelde als onze honden, maar dat doet hij dus niet alleen thuis! 😂
pi_161627377
Ah, akelig Cassandra!

Hier ook snotboks. Is al even gaande, maar zielig is dat zeg. In de nacht ook in de weer met die snotzuiger en zoutoplossing. Overigens vandaag een nieuwe snotzuiger gekocht, want ik had de huidige laten smelten door 'm uit te koken. :') :{

Vandaag is F. precies 6 maanden! We zouden naar het CB, immers 2 maanden geleden al ingepland bij de vorige afspraak. Hebben ze de afspraak alleen in het boekje genoteerd en niet in de computer :|W
Eerstvolgende mogelijkheid is pas over een maand, dan is F. al 7 maanden. Nouja, het moet maar. Dus geen stats voorlopig :(
  vrijdag 22 april 2016 @ 15:49:22 #46
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161627691
Je kan ook gewoon naar weeguurtje, Jantina! Maar wel vervelend zeg....

Hier ook een baby die al sinds december/januari, ik weet het niet meer precies, regelmatig aan de Ventolin zit. Ik heb zelf ook erg slechte luchtwegen en steeds als L last krijg, doe ik mee. Of andersom, kip/ei. Weet niet bij wie het nu begint. :')
pi_161627894
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 15:49 schreef Mariposas het volgende:
Je kan ook gewoon naar weeguurtje, Jantina! Maar wel vervelend zeg....

Ja, wil ik ook gaan doen, maar is alleen op woensdag en ben zelf om de week vrij. Komende woensdag is het echter koningsdag, dus dicht, dus eerstvolgende keer is dan 11 mei. Schiet allemaal lekker op dus.
pi_161628051
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 12:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Even met man overlegd, we wachten sowieso de twee weken ventolin af omdat we anders niet weten of de ventolin helpt, of dat het gebrek aan katten helpt.
Dat het bij ons even duurt voor alle haren en sporen weg zijn weet ik inderdaad, scheelt al dat ze praktisch alleen in de huiskamer komen.
Dot mijn schoonouders werken gelukkig haha dus ik zit daar overdag alleen. Maar dat wordt dan een weekje vanaf half mei. Toch geen beslissing die je zo makkelijk neemt over de katten :'(

Allergie hebben we laten testen, die was negatief, maar inderdaad, kan vals negatief zijn zo jong. Een andere optie is nog vier jaar aanmodderen of hopen dat hij er overheen groeit maar dat vind ik geen reële optie
Ik kom wsl met een stom advies, maar toch: ventolin is symptoombestrijding he, letterlijk. Het vermindert de benauwdheid tijdelijk, maar stel dat je last hebt van een ontsteking of luchtweginfectie wordt die er echt niet minder van; alleen de gevolgen ervan (benauwdheid) worden tijdelijk verlicht...Naar mijn idee zie je het effect dan ook niet "pas" na 2 weken..

Verder wel heel lastig, zou ook niet zomaar je huisdier weg doen. Ik ben ook heel allergisch, maar als ik een reactie heb is dat binnen een paar uur over als de bron ervan weg is. Een week weg zou dus wel wat beeld moeten geven, maar dan nog zegt het niet dat de katten de oorzaak zijn denk ik. Wie weet staat er wel een boom in je tuin waar G niet tegen kan, zeg maar...

Ik zou, als ik hetzelfde had, aandringen op een verwijzing naar een kinderarts voor je zelf dingen onderneemt als katten weg doen; wellicht is er met een andere inhalator bv ook genoeg verlichting te geven.
pi_161628279
Ah arme G :*..

Kliko T :D.

Ook lekker snugger van het CB jantina :').

Ik snap niks van die bijvoeding. Wij mochten met bijvoeding beginnen en volgens GO begon E al interesse te krijgen. Maar tot nu toe is het elke keer huilen. Lijkt me niet de bedoeling wel? :?
pi_161628341
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 16:15 schreef hetzusjevan het volgende:

Ik snap niks van die bijvoeding. Wij mochten met bijvoeding beginnen en volgens GO begon E al interesse te krijgen. Maar tot nu toe is het elke keer huilen. Lijkt me niet de bedoeling wel? :?
Wanneer begint ze te huilen? Hier merkten we in het begin dat het aan het moment lag, als ze weer wat moe werd, dan was proeven te intensief en resulteerde dat in mopperen / huilen.
pi_161628721
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 16:18 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Wanneer begint ze te huilen? Hier merkten we in het begin dat het aan het moment lag, als ze weer wat moe werd, dan was proeven te intensief en resulteerde dat in mopperen / huilen.
Als de lepel in de buurt van d'r mond komt.. Ik probeer het vrijwel direct na een slaapje en dan ca. een uur voor ze de volgende fles krijgt.

Zal het morgen nog eens een keer in de ochtend proberen, dan is ze zeker uitgerust en vrolijk. Of een keer Mr Olvarit proberen :+ en anders kap ik er even mee. Misschien is ze er toch nog niet aan toe dan.. Dat ze alleen geinteresseerd naar de lepel / het eten kijkt om de kleur ofzo, ik weet het niet.
pi_161628936
Hier was de eerste twee keer ook huilen in het begin, hij snapte er niks van. Ze hoeft nog niks te eten, dus ik zou gewoon wat aanbieden, wil ze niet dan haal je het weer weg en probeer je het een volgende keer weer. O is begonnen met op een komkommerschijfje sabbelen omdat hij toch alles al in zijn mond deed, en daarna een miniscuul hapje wortel wat hij gelijk weer uitspuugde. Na een week had hij door dat wat hij kreeg eigenlijk best lekker was.
pi_161630022
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 16:05 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik kom wsl met een stom advies, maar toch: ventolin is symptoombestrijding he, letterlijk. Het vermindert de benauwdheid tijdelijk, maar stel dat je last hebt van een ontsteking of luchtweginfectie wordt die er echt niet minder van; alleen de gevolgen ervan (benauwdheid) worden tijdelijk verlicht...Naar mijn idee zie je het effect dan ook niet "pas" na 2 weken..

Verder wel heel lastig, zou ook niet zomaar je huisdier weg doen. Ik ben ook heel allergisch, maar als ik een reactie heb is dat binnen een paar uur over als de bron ervan weg is. Een week weg zou dus wel wat beeld moeten geven, maar dan nog zegt het niet dat de katten de oorzaak zijn denk ik. Wie weet staat er wel een boom in je tuin waar G niet tegen kan, zeg maar...

Ik zou, als ik hetzelfde had, aandringen op een verwijzing naar een kinderarts voor je zelf dingen onderneemt als katten weg doen; wellicht is er met een andere inhalator bv ook genoeg verlichting te geven.
Klopt ook, dat zei de ha ook, het is symptoom bestrijding omdat er nog geen diagnose te stellen is. Overigens had ik voor mijn zwangerschap ook last van hyperreactiviteit van de longen, een dag op zolder tussen de rotzooi stond garant voor twee weken benauwdheid. Ik kan ook niet tegen de katten, ze komen daarom ook bijv. niet bij mij op schoot of op de slaapkamers, dus als G daar op reageert, zou het mij niet verbazen. Overigens gaat het gek genoeg na de zwangerschap al een tijd goed. En ik doe ze niet zo maar weg, maar áls de kans bestaat zoek ik uiteindelijk toch liever een goed huisje dan dat ik ze thuis hou en dat G er mogelijk toch op reageert.

Ik ben gestopt met gepureerd voedsel wegens huilen tijdens het eten. Als ik eraan denk krijg hij hele groente a la rapley al moet ik bekennen dat hij soms ook geen vv krijgt :@

Oh ik ben net bij Tas en A. Van Razz wezen kijken, zo lief O+
pi_161630325
Lastig Cassandra, even proberen ergens anders te verblijven kan geen kwaad, maar wat sillie zegt is natuurlijk ook zo. Hoe dan ook, sterkte ermee.

Nou ja zeg Jantina, dat is ook suf. :( Hebben ze zelfs niet even een paar minuten voor je om te wegen en meten op een moment dat jij wel zou kunnen?

Ik heb vakantie! *O* Vandaag ben ik met onze vierdejaarsleerlingen en collega-mentoren naar Movie World in Duitsland gehad en het was zo tof, zo ontzettend veel lol gehad! Het weer was heerlijk en er waren geen lange rijen bij de attracties, top! Het enige dat jammer was was dat ik als enige van ons bootje zeiknat was geworden in de wildwaterbaan. _O- Goed excuus wel om nog even lekker in het zonnetje te lummelen daarna. ^O^

Nu zit ik op de bank te wachten op man en N. en daarna op oma die op komt passen omdat man en ik naar een wijnproeverij / diner bij ons favoriete Italiaanse restaurant gaan. O+
pi_161630513
Plottwist! Man komt thuis zonder baby. :'( :D :'(

"Jij zou haar toch ophalen?"
_O-

"Oh en S. (go) heeft ook een nieuwe speen en slaapzak moeten kopen voor N., die was ik vanochtend ook vergeten."

Mannen :') ! ( O+ )
pi_161630733
Oh, Selvaria. Klinkt heerlijk!

En je man :+

Ik ga vanavond ook uiteten, met een vriendin. Dit is overigens al de 3de keer in de afgelopen maanden dat ik buiten de deur eet in de vorm van een hightea, lunch en nu dus diner, zonder vriend. Dus hij keek heel beteuterd toen ik dit etentje aangaf. Volgende keer maar weer eens met z'n tweetjes. :@ Dat hebben we de afgelopen 6 maanden namelijk nog maar 1 keer gedaan. :X
pi_161630944
Haha Selvaria :D Mijn vriend had het laatst ook gepresteerd om een pakje achterstevoren aan te doen en vervolgens d'r sokken over de pijpen te trekken. Zo charmant :') En dat klinkt heel goed!

Jij ook veel plezier Jantina. Samen dingen doen is echt zo belangrijk. Ik kijk nu alweer uit naar een momentje alleen met vriend :@ K. is in vergelijking met haar broer een best makkelijke baby, zo lang ze maar op me zit. Slapen in de box of wipper doet ze ook nauwelijks, dus uiteindelijk doe ik haar dan maar weer in de doek en kan ik niet even lekker met vriend op de bank hangen ofzo. Komt wel weer, dat weet ik gelukkig :)

Mevrouw heeft allemaal rode pukkeltjes van d'r kruin tot d'r navel. Ze lijkt er geen last van te hebben dus ik heb een foto gemaild naar het cb en ze vond het eruit zien als hormoonpukkels, dus trekt vanzelf weg. Is alleen niet zo fotogeniek :+
pi_161632374
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 17:36 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Klopt ook, dat zei de ha ook, het is symptoom bestrijding omdat er nog geen diagnose te stellen is. Overigens had ik voor mijn zwangerschap ook last van hyperreactiviteit van de longen, een dag op zolder tussen de rotzooi stond garant voor twee weken benauwdheid. Ik kan ook niet tegen de katten, ze komen daarom ook bijv. niet bij mij op schoot of op de slaapkamers, dus als G daar op reageert, zou het mij niet verbazen. Overigens gaat het gek genoeg na de zwangerschap al een tijd goed. En ik doe ze niet zo maar weg, maar áls de kans bestaat zoek ik uiteindelijk toch liever een goed huisje dan dat ik ze thuis hou en dat G er mogelijk toch op reageert.

Ik ben gestopt met gepureerd voedsel wegens huilen tijdens het eten. Als ik eraan denk krijg hij hele groente a la rapley al moet ik bekennen dat hij soms ook geen vv krijgt :@

Oh ik ben net bij Tas en A. Van Razz wezen kijken, zo lief O+
Wat fijn dat je ze lief vond! A had wel echt een dreumesdraakdramadag :') . En nu.. Slapen ze allebei! Ik heb gewoon de hele avondspits alleen gedaan :7 . Ben trots op mij. Tijd voor ijs.
pi_161632895
Razz _O_ *O* :Y)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_161633005
Wow, razz!

Wij zijn nog helemaal niet met zn tweetjes weg geweest. Word wel tijd, maar het zou fijn zijn als 't een flesje neemt.

Soms ben ik bang dat ik een baby kweek die zijn hele leven niet verder dan een halve meter van me vandaan wil zijn. Best een beangstigend idee..
  vrijdag 22 april 2016 @ 19:50:31 #61
56471 pinquit
oh my lama!
pi_161633020
Wij hebben nog helemaal niks samen gedaan :') ik ook niet met iemand anders trouwens. Er is gewoon geen tijd/geld/oppas voor. Maargoed, dat deden er voor er een baby was ook niet echt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_161633194
Okee. Meneer Tas ligt al weer Aen Den Tiet :') . Maar goed. Het ijsje was lekker.
pi_161633210
Tijd voor mezelf? Tis dat? Ik ben zelfs al in geen eeuwen bij een kapper geweest ook. Elke vrije minuut wil ik maar 1 ding: slapen! :Z

Overigens draait man nu de nachten mee en zijn briljante idee was om de nacht in 2 te hakken, zodat we allebei een halve nacht W. dienst hebben; maar ook een aantal uur (aaneen) slaap. Zo gezegd zo gedaan, ik had steeds de eerste helft en man de tweede. Wat gebeurde er dan? Juist, ik had dan een half uur voor dienstwissel ineens W. in bed die door ging slapen zodat man alsnog kon blijven liggen. Dat ging een aantal nachten aaneen zo, dus wij gewisseld: ik de 2e helft, man de eerste. Wat denk je? Slaapt W. Ineens tot half 3 (en mans "blok" was tot 2 uur) om vervolgens te gaan kloten en niet meer te willen slapen.
W. wil mij gewoon nu al pesten :Z :O
pi_161633217
Tas wil milkshake Razz. :Y Groot gelijk.

L. geeft sinds vandaag kusjes terug. Open mond kwijl kusjes. O+
pi_161633423
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:01 schreef Krisvc het volgende:
Tas wil milkshake Razz. :Y Groot gelijk.

L. geeft sinds vandaag kusjes terug. Open mond kwijl kusjes. O+
O+

T draait echt altijd z'n hoofd weg voor een kusje... -O-
pi_161633881
Selvaria je man! :D

Open-mond-kwijl-kusjes zijn de beste! O+ Is echt een perfecte mix van :o + :9~ hier!
Ik krijg ze vrij vaak, man soms en verder lekker niemand :6 man zei van de week nog: "Als dat zo blijft tot ze een jaar of 18 is; prima! >:) "

Man en ik zijn tot nu toe 1x samen naar een bruiloft geweest, toen is de Minion bij opa en oma blijven slapen. Maar verder ook nog niet vaak samen weggeweest. Al wel 2x van plan geweest, maar toen was of man of de Minion ziek, dus ging niet door.

Klimmen is nu echt helemaal de shit hier, geweldig! :D Ze wil constant op schoot zitten op de bank, zodat ze via mijn schouders op de rugleuning van de bank kan klimmen :') of over m'n benen als ik bij d'r op de grond zit. Jammer genoeg probeert ze dat ook bij de andere baby's bij m'n zus :@ Sowieso zijn er daar al 3 jongetjes bang voor d'r :X
pi_161634087
Inbreekt;

Diegene die tegen mij gezegd dat baby's niet in water poepen mag bij mij komen schoonmaken.

:r gat :r ver :r damme :r

Nu eerst kind op bed gooien en ligbad poetsen...
pi_161634293
Wie heeft je dat verteld dan :D die van mij doen niets liever geloof ik :') . Tas heeft al twee keer z'n babybad bepoept toen hij er net in lag en A roept steevast POEP als het nét te laat is. En dan mag je hopen dat het een mooie keutel is en geen losse zooi :+ .
pi_161635174
Dat heb ik ook niet geleerd van de kraam :D Ontspant juist zo'n badje :+ Hoewel het hier maar 1x is gebeurd en dat was al in de kraamweek.
pi_161635208
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:45 schreef coccinelle het volgende:
Inbreekt;

Diegene die tegen mij gezegd dat baby's niet in water poepen mag bij mij komen schoonmaken.

:r gat :r ver :r damme :r

Nu eerst kind op bed gooien en ligbad poetsen...
Kan niet dat iemand je dat gezegd heeft!
pi_161635211
Hier gebeurde het de eerste keer dat T in bad ging...Vlak voordat hij in bad ging, maar al boven het bad hing. Heerlijk.
pi_161635352
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:01 schreef silliegirl het volgende:
Tijd voor mezelf? Tis dat? Ik ben zelfs al in geen eeuwen bij een kapper geweest ook. Elke vrije minuut wil ik maar 1 ding: slapen! :Z

Overigens draait man nu de nachten mee en zijn briljante idee was om de nacht in 2 te hakken, zodat we allebei een halve nacht W. dienst hebben; maar ook een aantal uur (aaneen) slaap. Zo gezegd zo gedaan, ik had steeds de eerste helft en man de tweede. Wat gebeurde er dan? Juist, ik had dan een half uur voor dienstwissel ineens W. in bed die door ging slapen zodat man alsnog kon blijven liggen. Dat ging een aantal nachten aaneen zo, dus wij gewisseld: ik de 2e helft, man de eerste. Wat denk je? Slaapt W. Ineens tot half 3 (en mans "blok" was tot 2 uur) om vervolgens te gaan kloten en niet meer te willen slapen.
W. wil mij gewoon nu al pesten :Z :O
Wij hebben de nachten verdeeld. Ik vier, man drie. Voordeel daarvan is (voor mij) dat ik veel beter slaap als man dienst heeft gewoon omdat ik weet dat ik niet in waak-modus hoef en O naar me toe wordt gebracht indien nodig. En mocht hij dan tijdens je mans nacht doorslapen is dat toch ook voor jou een win. Als je dit om en om doet heb je iig om de dag een goede nacht slaap. Wij hebben de week in tweeën gesplitst zodat man dienst heeft als ik moet werken, en ik als hij moet werken. Werkt erg fijn hier, ook in periodes met prutnachten.
  vrijdag 22 april 2016 @ 21:27:16 #73
409579 LuDann
All the way
pi_161635367
Je moet ook gewoon gaan douchen! Badjes. :{w
pi_161635438
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 april 2016 21:27 schreef LuDann het volgende:
nee, man. Samen in bad is da bomb! :7
  vrijdag 22 april 2016 @ 21:31:11 #75
409579 LuDann
All the way
pi_161635531
Ik doe de nachten alleen. Ik word toch altijd wakker en mijn man moet echt van heel ver weg komen altijd en zelfs al hoeft hij maar 5 minuten iets te doen, hij is gesloopt en heel chagrijnig de volgende dag. Ik heb daar toch minder last van. Bovendien slaap ik niet als hij dan met Wolk bezig is dus dan liggen we beiden wakker.

De uitzondering hierop is als het 'snachts echt uren krijsen is, dat doen wel wel met zijn tweeen.

Het KDV was vergeten om de antibiotica van Wolk terug te stoppen in haar tasje. Mijn man heeft even gebeld naar de HAP en die zei dat we wel konden stoppen met de kuur na 5 dagen dan in plaats van 7. Scheelt weer dat we haar straks niet wakker hoeven te maken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 21:29 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

nee, man. Samen in bad is da bomb! :7
Ik heb heul geen bad. ;(
pi_161635617
De kraam zei het hier :o

Thank God zat ik nu niet met hem in bad. Was laatst wel anders met zijn sproeifontijn net ik aan het praten was tegen hem ;(
pi_161639562
Whut dat is ons nog nooit overkomen :o :D. Alleen dat ze plastte nét voordat ik d'r aan vriend kon geven onder de douche.. Verder geen bad/douche incidenten so far :P.
  vrijdag 22 april 2016 @ 23:06:35 #78
456211 dcadapter
Wispelturig baasje
pi_161639677
Jee, wat een tempo zo vlak voor het weekend! Krijg het niet bijgelezen :@

In ieder geval dank voor het warm welkom en het gerust stellen ;)
  vrijdag 22 april 2016 @ 23:26:52 #79
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161640426
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 april 2016 21:27 schreef LuDann het volgende:
Echt niet meer te doen hier. Zo zwaar en hij spartelt alle kanten op. Of gooit zichzelf naar achter ofzo. Ik baal er echt van, was zo fijn altijd.
pi_161640506
Welkom dca!

Poep in Bad :s check... Jongste DNA heeft dat nog niet gedaan, oudste maakte er een kunst van vandaag dreumes tijd.

Mijn baby begint te kletsen <3 mijn God veeg mij maar op!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161641691
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:26 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Echt niet meer te doen hier. Zo zwaar en hij spartelt alle kanten op. Of gooit zichzelf naar achter ofzo. Ik baal er echt van, was zo fijn altijd.
En met een badmatje eronder gewoon zelf onder de douche zetten?
pi_161645046
Wanneer krijgen baby's de klokkijkfunctie? Mijn zaterdag is alweer een uurtje begonnen. :O
pi_161645087
quote:

[..]

Issunfase, komt waarschijnlijk wel weer terug!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  zaterdag 23 april 2016 @ 07:23:14 #84
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161645179
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 06:32 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Issunfase, komt waarschijnlijk wel weer terug!
Ja, denk je dat hij weer lichter wordt? :P
  zaterdag 23 april 2016 @ 07:24:29 #85
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161645181
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 00:03 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

En met een badmatje eronder gewoon zelf onder de douche zetten?
Hij kan nog niet goed genoeg zitten helaas. -O-
pi_161645287
Gewoon op dieet zetten, nergens voor nodig al dat spek. :{w

Poepen in bad of onder de douche, hier gelukkig nog nooit gebeurd. :D Ik zou daar trouwens wel de voorkeur aan geven boven poepen als je net schoon bent en afgedroogd. :')

Die aanwijsfunctie he, die is zo fijn! In plaats van dat ze begint te jammeren tijdens haar broodje (en ik me dan elke keer te laat bedenk dat ze wel eens dorst zou kunnen hebben), wijst ze nu gewoon naar haar beker of fles en eet ze daarna vrolijk verder. :D

Ze heeft het gisteren bij oma super gedaan, bijna alleen maar geslapen. O+ Wij hebben echt de heerlijkste avond ooit gehad, alle gangen waren echt te lekker en de andere gasten (1 lange tafel voor iedereen) waren erg gezellig. Zeker voor herhaling vatbaar. *O*
  zaterdag 23 april 2016 @ 08:13:41 #87
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_161645367
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 07:24 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Hij kan nog niet goed genoeg zitten helaas. -O-
En in een badring zittend onder de douche? Geen idee of dat zou werken hoor.
Of met ikea stoel en al onder de douche? Dat zie ik wel eens voorbij komen op Facebook. Pas je er alleen zelf niet echt bij.
  zaterdag 23 april 2016 @ 08:26:22 #88
409579 LuDann
All the way
pi_161645448
quote:

[..]

Ik ga meestal met haar zitten onder de douche, is dat geen optie? Teiltje erbij, wat speeltjes.
  zaterdag 23 april 2016 @ 08:40:03 #89
409579 LuDann
All the way
pi_161645530
Mijn baby heeft weer een paar keer gespuugd sinds ze wakker is geworden. Ze is gisteren naar het KDV geweest en ik dat ze daar iets heeft binnengekregen waar ze allergisch voor is. Dat, of het dieet werkt toch niet zo goed als ik hoopte.
pi_161645713
Oh meh, dan hoop ik op het eerste, Ludann.

God ja, poepen in bad. Dat heeft R nog niet gedaan gelukkig. Wel heeft ze net op bed geplast vlak nadat ze een enķrme ochtendplas op het potje had gedaan.
pi_161645753
We zijn net twee dagen terug met onze dochter uit het ziekenhuis. Had last van buikgriep maar het duurde allemaal zo lang, ze weigerde op gegeven moment nog te eten en te drinken. Kreeg dus last van uitdrogingsverschijnselen. Nu weer thuis en het gaat goed. Al heeft ze nu wel last van een verkoudheidje en daarbij horende keeldpijn.
Zonder wrijving geen glans
pi_161645841
He bah LuDann, hopelijk dat eerste inderdaad. :{

Heftig zo'n griepje dan h_k. -O- Ik hoop dat ze snel weer helemaal beter is. :*

N.'s balans begint zo goed te worden dat ze soms ineens een paar seconden los staat. :o Nog heel wankel, en ze grijpt ook snel weer maar de tafel, maar god wat gaat het snel nu. :o
pi_161646081
Mijn baby heeft de hele nacht doorgeslapen *O* van 20:00 tot 8:15 Logeren bij oma is dus eigenlijk niet nodig, maar doen we gewoon toch, dan kunnen we haar iig de schuld geven als hij morgennacht weer gewoon twee keer wakker is ;)

Kris, van de positieve kant bekeken heb je wel een erg lange zaterdag om allemaal leuke dingen te doen nu! Krijg je haar ook niet na een uurtje spelen na wat drinken weer op bed? Dat wil hier nog wel eens werken en dan slaapt hij na wat gejammer nog even 3 kwartier tot 1,5 uur.
pi_161646185
Haags kwartiertje, wat heftig! Ik hoop dat ze snel weer is opgeknapt.

Doorslaapbaby van FF *O*

N. wat doe je nu! Zomaar staan. Ze valt zeker snel om als ze doorheeft wat ze doet? :P Heeft L. hier ook. Vandaag is het favoriete speeltje een omgekeerde plantenbak (van de spaaractie van de AH ;) ) en die als rollator gebruiken. Af en toe moet je dan even los gaan staan, tja.

Ze heeft van 7 tot half 8 nog geslapen en ligt nu weer een kwartiertje op één oor. Ze was zo moe dat ze letterlijk al spelende in slaap viel en omviel (boem, au, heel hard brullen en weer wakker natuurlijk :') ). Er staan geloof ik weer 3 tandjes op doorkomen en ze heeft lichte verhoging, dus vandaag wordt gewoon overleven. Mooie dag voor man om op mannendag weg te gaan. Ik heb 'm wel al geīnformeerd dat het morgen zijn beurt is, kater of niet. :P
pi_161646370
LuDann, hopelijk ligt het aan de kdv. :{

Hier 1 keer gepoept in bad(je), ook ergens de eerste weken...
Moet er niet aan denken dat je zelf met je kind in bad gaat en dat ze het dan doet. :X Lekkaahh..

Hier doe ik de nachten ook alleen. Maar F. wordt praktisch alleen wakker voor wat drinken, dus ik leg haar aan en ze slaapt daarna weer verder. Vriend wordt niet eens meer wakker van haar gehuil, ook al ligt ze 2 meter naast hem.
Als ik de bv volledig heb afgebouwd, gaat dit wel veranderen. Dan wil ik de nachten verdelen.
  zaterdag 23 april 2016 @ 10:46:34 #96
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_161646826
Hallo :W

Een kennisje van mij heeft een zoon gekregen. Ik zit eraan te denken om neutrale kleertjes (dus geen opvallende kleuren / plaatjes etc) te kopen in maatje 80. Want ik denk dat ze nu al heel veel kleertjes krijgt in maatje 56/60/62.

Maar moet ik dan iets met lange mouwen of korte mouwen kopen. Volgens mij zitten ze na ongeveer een jaar is 80 toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door zeefje op 23-04-2016 10:55:26 ]
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_161647189
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 10:46 schreef zeefje het volgende:

Een kennisje van mij heeft een zoon gekregen. Ik zit eraan te denken om neutrale kleertjes (dus geen opvallende kleuren / plaatjes etc) te kopen in maatje 80. Want ik denk dat ze nu al heel veel kleertjes krijgt in maatje 56/60/62.

Maar moet ik dan iets met lange mouwen of korte mouwen kopen. Volgens mij zitten ze na ongeveer een jaar is 80 toch?
Zo denkt iedereen, zodat je in de praktijk heel veel in de grotere maten krijgt en bijna niks in de minimaatjes. :D
  zaterdag 23 april 2016 @ 11:28:42 #98
409579 LuDann
All the way
pi_161647325
Het was 2 keer een klein spuugje, sindsdien niet meer. En ze heeft wel weer anderhalf uur geslapen. Dat is namelijk ook nieuw, ze slaapt sinds een paar dagen overdag telkens anderhalf uur in plaats van een half uur / 45 minuten. O+ :D *O*

Maar goed, ik moet proberen niet te veel achter dingen te zoeken want we zijn nog maar kort bezig en eigenlijk valt er alleen iets te zeggen op de lange termijn. Wel moeilijk. :P
  zaterdag 23 april 2016 @ 11:36:49 #99
409579 LuDann
All the way
pi_161647419
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 10:46 schreef zeefje het volgende:

Het is echt lastig om het goed te doen hoor, met kleren kopen. Tenzij je goed weet wat hun smaak is heb je een grote kans dat het achterin de kast belandt en nooit gedragen wordt. Je kunt ook een klein cadeautje (rammelaartje, labeldoekje) en een cadeaukaart doen, dan kunnen ze zelf wat uitzoeken.
  zaterdag 23 april 2016 @ 11:38:14 #100
409579 LuDann
All the way
pi_161647426
En jeutje, dat N. en L. al los staan soms, wauw! :o Wat gaat het hard zeg, inderdaad!

Wij gaan lekker naar Nemo, dat heeft gratis toegang vandaag. Zal wel druk zijn. :') Man gaat morgen naar het buitenland voor zijn werk, een kleine week. Bluh. ;(
pi_161647615
Lange mouwen kan altijd wel, ook in de zomer heb je minder warme dagen.
Vaak worden er inderdaad kleine kleertjes gegeven. Ik zou zelf voor 68 gaan. In die maat heb je vaak wel wat meer nodig en krijg je in de kraamtijd ook niet veel van... En het wordt nog in afzienbare tijd gedragen. Maat 80 is nog zo ver weg!
pi_161647663
Ik zou vragen welke maat ze nog weinig in hebben. Wij kregen bijv veel in zo'n beetje alle maten (t/m 86 zelfs!), behalve 74. Dus toen ben ik specifiek om 74 gaan vragen.
pi_161647742
Ik wil trouwens voor onze buurvrouw die over +/- 4 maanden is uitgerekend een leuke badcape met wat badspeeltjes geven. Zelf zoiets niet gekregen en had ik wel heel leuk gevonden.
Heb zelf maar saaie witte badcapes :P
pi_161648100
Maat 80 lijkt ver weg en voor veel mensen is dat ook zo, maar ik kreeg allemaal zomerkleertjes maat 68 /74 en mijn kleine kanon gaat nu (na vier maanden en dus nog voor de zomer) naar maat 80. De maat is dus niet in te schatten.. En ik moet eerlijk bekennen dat ik maar weinig van de gekregen kleertjes echt leuk vond :@ Vond de cadeaukaarten daarentegen echt het einde O+

[ Bericht 3% gewijzigd door Bloesem. op 23-04-2016 12:34:56 ]
pi_161648147
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 12:25 schreef Bloesem. het volgende:
En ik moet eerlijk bekennen dat ik maar weinig van de gekregen kleertjes echt leuk vond
Heb je een punt! Hier idem.
  zaterdag 23 april 2016 @ 12:32:54 #106
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161648278
Mijn oudste droeg met anderhalf maat 80, F draagt het nu soms al (8 maanden). Ik zou t niet doen. Bij oudste paste er bijna niks (brede broekjes, smal kind), en ik ben zelf heel kritisch, hou bv helemaal niet van neutraal... Voor vriendin heb ik slofjes gekocht, nadat ze had gezegd dat ze die van Fzo tof vind. Wist ikzeker dat tkado inde smaak zou vallen ;)
pi_161648588
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 12:25 schreef Bloesem. het volgende:
Maat 80 lijkt ver weg en voor veel mensen is dat ook zo, maar ik kreeg allemaal zomerkleertjes maat 68 /74 en mijn kleine kanon gaat nu (na vier maanden en dus nog voor de zomer) naar maat 80. De maat is dus niet in te schatten.. En ik moet eerlijk bekennen dat ik maar weinig van de gekregen kleertjes echt leuk vond :@ Vond de cadeaukaarten daarentegen echt het einde O+
Huh? Wat? Zo groot al joh?!

:o
pi_161648787
Ik was heel blij met pakjes maat 44 / 46 en 50. Ik had niet verwacht dat ik zo'n kleine baby zou krijgen en had bijna niks wat hem paste. Zelf kon ik niks, dus mijn kraambezoek kreeg een opdracht mee. Niks mijn smaak, maar wel fijn!
  zaterdag 23 april 2016 @ 13:17:45 #109
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161649022
Beste kraamcadeau als je mensen niet heel goed kent; boekje!

Kleertjes is tricky ivm maat en smaak, en ik word helemaal gallisch van de berg lelijke knuffel(doekje)s ;(
pi_161649261
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 12:48 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Huh? Wat? Zo groot al joh?!

:o
I know right :X 70 cm en 9,5 kilo O+
pi_161649401
Ik vond dit by far het leukste kraamcadeau:

O+ !

Kleertjes die we kregen waren stuk voor stuk niet onze smaak. Of al te klein :') . Afgelopen dinsdag kreeg ik nog een maat 56 :? Kind is 7 weken oud!

Wel leuk waren: zelfgebreide slofjes, zelfgehaakte dekentjes, boeken, een led-nachtlampje, het Sophie hertje, een houten blokkenvrachtwagen, mooie hydrofielen, cadeaubonnen.
pi_161649473
Boekjes, Sophie, knisperspeelgoed waren hier hits. Koop trouwens alsjeblieft ook geen knuffels, N. heeft er wel 30 inmiddels, wat moet ze er mee?

Wat ik ook een heel leuk cadeau (misschien wel het leukste) vond was een standaard plastic blokkentoren, maar dan bedrukt met stickers met N.'s geboortestats: voornaam/achternaam/datum/gewicht/lengte/tijdstip/plaats. Echt heel erg gaaf. ^O^
pi_161649525
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 13:33 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

I know right :X 70 cm en 9,5 kilo O+
:o :o :o

Steekt mijn W. maar bij af dan hoor. Die is (gok ik) nu een cm of 68 en weegt ongeveer 7,5 kilo ofzo..
pi_161649578
Ach, je weet toch nooit wat iemand te veel/weinig krijgt. :P Wij kregen juist amper knuffels, maar wel veel kleding waarvan bijna alles ook echt gedragen is.
  zaterdag 23 april 2016 @ 14:03:36 #115
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161649617
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 13:44 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik vond dit by far het leukste kraamcadeau:

[ afbeelding ]

O+ !

Kleertjes die we kregen waren stuk voor stuk niet onze smaak. Of al te klein :') . Afgelopen dinsdag kreeg ik nog een maat 56 :? Kind is 7 weken oud!
Ach, S zit daar nog maar net in :') en ook E heeft dat heel lang aangehad. Maar t is wel een gokje ja :')

En zo'n stoeltje! O+ Hebben wij ook eens laten maken voor vrienden, echt briljant ja. Wij hadden er zelf helaas geen geschikt kaartje voor...
  zaterdag 23 april 2016 @ 14:06:45 #116
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161649655
Boekjes O+ T Is dat de bieb hier een superleuke speelhoek heeft, maar voor de boeken zou ik niet hoeven gaan, de jongens hebben inmiddels een uitgebreide privébieb!

Even een ander vraagje, aan de Utrecht kenners. Wij gaan morgen met peuter + baby naar het Nijntje museum, en willen vantevoren even ergens lunchen. Wie weet er een leuk baby en peutervriendelijk plekje (speelhoek is een pré) redelijk in de buurt bij het Nijntje museum (Agnietenstraat 2)?
pi_161650475
Hoe put je je kind uit!
- geef je kind aan papa
- ga met papa op de fiets naar opa en oma
- ga daarna naar de kinderboerderij
- ga met papa op de glijbaan en de schommel
- ga met papa dansen bij het draaiorgel in de stad

Stop je kind in bed, gegarandeerd slaap! :D
Ze slaapt al drie uur :o :Z
Geen wonder dat het zo'n papa's kindje is *; O+
pi_161650611
Wij kregen een vrachtwagen vol 68 maar geen 62 :D dat moet ik dus nog bij kopen nu. E zit nu in 56.

Erg leuk: knuffel konijn met naam en geboortedatum in z'n oren. Kleding echt uitgezocht op ook onze smaak.

Collega's die volgende week komen hebben nu gevraagd wat we willen. Heb dus 62 lange mouw of leren slofjes gevraagd

Weekend! Ik lig even in bed nu <3

Haha klinkt goed Saskia!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161652027
Boekjes ^O^
Mijn gekregen favoriet is 'Raad eens hoeveel ik van je hou' O+
Sophie de Giraffe ^O^
Cadeaubonnen ^O^
pi_161652279
Beterschap voor alle zieke baby's :'(

Badpoepen heeft Mies nog nooit gedaan. Wel net na het badje inderdaad. Ook niet om vrolijk van te worden.

Kraamcadeau's. Ik werd niet zo heel blij van kleertjes. We hadden al zoveel en had zelf ook aardig wat bijgekocht.
Grote hits waren hier sophie, mooi houten speelgoed en mooie muziekdoosjes. Oja en boekjes natuurlijk.
pi_161652308
Mies bezit tegenwoordig de "aangeef- en terugpakfunctie".
Fantastisch. Maar nu wil ze dat ook met de katten. Nu kruipt ze dus steeds luid gillend achter de katten aan met een speeltje,om deze vervolgens tegen ze aan te douwen zo van: hey pak nou aahaan! :(
pi_161654317
Wij hebben heel erg weinig gekregen wat ik niet leuk vond. Mijn favoriete cadeau is een kinderbesteksetje van Nijntje met haar naam erop gegraveerd. :) Verder zijn boekjes altijd goed. Maar ook de kleertjes die we kregen heeft ze allemaal aangehad.

Lu, wat ik me net ineens afvroeg. Heb jij iemand die je naar de HAP kan brengen mocht dat onverhoeds nodig zijn en je man is weg voor zijn werk?

MLB, wat flauw dat die kat dat niet aanpakt.

Saskia, hoe lang heeft ze uiteindelijk geslapen?

Ik heb mijn kind net bijna kapot gemaakt geloof ik. Of althans, dat deed ze zelf. Zit rustig op d'r hurken te spelen en toen viel ze met d'r mond op het speeltje waar ze mee aan het spelen was. Heel hard huilen, heel veel bloed in d'r mondje. :'( Getroost en even op een nat washandje gesabbeld en het bloeden stopte en het verdriet was weer over.
pi_161654530
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 14:06 schreef mousemicky het volgende:

Even een ander vraagje, aan de Utrecht kenners. Wij gaan morgen met peuter + baby naar het Nijntje museum, en willen vantevoren even ergens lunchen. Wie weet er een leuk baby en peutervriendelijk plekje (speelhoek is een pré) redelijk in de buurt bij het Nijntje museum (Agnietenstraat 2)?
Café Ledig Erf heeft een speelhuisje buiten, maar ik geloof dat het niet zulk lekker weer wordt morgen.

Het Centraal Museum zelf heeft een nieuw restaurant wat erg kindvriendelijk klonk toen ik er laatst over las.

Niet heel erg dichtbij maar wel kindvriendelijk is De Oude Muntkelder, want pannenkoeken :)

Verder heb je veel kleine koffie- en lunchtentjes op de Twijnstraat, om de hoek bij het museum. Niet per se specifiek kindvriendelijk maar wel leuke lunchplekjes!

(En het pannenkoekenhuis bij Rhijnauwen/Amelisweerd is ook wel een optie als je bv eerst het bos in wil!)

Veel plezier!
  zaterdag 23 april 2016 @ 19:01:28 #124
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161654593
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 18:58 schreef Mineola het volgende:

[..]

Café Ledig Erf heeft een speelhuisje buiten, maar ik geloof dat het niet zulk lekker weer wordt morgen.

Het Centraal Museum zelf heeft een nieuw restaurant wat erg kindvriendelijk klonk toen ik er laatst over las.

Niet heel erg dichtbij maar wel kindvriendelijk is De Oude Muntkelder, want pannenkoeken :)

Verder heb je veel kleine koffie- en lunchtentjes op de Twijnstraat, om de hoek bij het museum. Niet per se specifiek kindvriendelijk maar wel leuke lunchplekjes!

(En het pannenkoekenhuis bij Rhijnauwen/Amelisweerd is ook wel een optie als je bv eerst het bos in wil!)

Veel plezier!
Ah, dank je :). Zal eens even met vriend overleggen. Peuter wordt vast blij van pannekoeken, maar weet niet precies hoe we uitkomen qua tijd, we mogen tussen 11.30 en 13u binnen (online laartjes gekocht met tijdblok).
pi_161654704
Wat zielig Kris! En zo in het mondje bloedt het ook altijd zo vreselijk. ;(

Dat kind van mij spoort echt niet. :')
Ze wil alleen nog maar lopen achter de loopwagen, maar het lukt natuurlijk niet altijd daar bij te zijn om haar op te vangen indien nodig. Nu hebben we het wagentje verstopt en halen het een paar keer per dag tevoorschijn zodat ze een paar rondjes kan lopen.

Nu was ik net de tafel aan het dekken en had ik N. even neergezet en wat speelgoed gegeven, kom ik terug uit de keuken, staat ze haar IKEA stoel als rollator te gebruiken. _O- _O- _O-
pi_161655307
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 18:48 schreef Krisvc het volgende:
Wij hebben heel erg weinig gekregen wat ik niet leuk vond. Mijn favoriete cadeau is een kinderbesteksetje van Nijntje met haar naam erop gegraveerd. :) Verder zijn boekjes altijd goed. Maar ook de kleertjes die we kregen heeft ze allemaal aangehad.

Lu, wat ik me net ineens afvroeg. Heb jij iemand die je naar de HAP kan brengen mocht dat onverhoeds nodig zijn en je man is weg voor zijn werk?

MLB, wat flauw dat die kat dat niet aanpakt.

Saskia, hoe lang heeft ze uiteindelijk geslapen?

Ik heb mijn kind net bijna kapot gemaakt geloof ik. Of althans, dat deed ze zelf. Zit rustig op d'r hurken te spelen en toen viel ze met d'r mond op het speeltje waar ze mee aan het spelen was. Heel hard huilen, heel veel bloed in d'r mondje. :'( Getroost en even op een nat washandje gesabbeld en het bloeden stopte en het verdriet was weer over.
Oef Kris, dat is schrikken!

N. heeft 3,5 uur geslapen! En nu is ze weer moe, want we zijn ook bij opa en oma gaan avondeten, op de fiets.
pi_161655771
Ah Jakkes Kris! Dat is schrikken! Hoe gaat t nu?

Mijn baby heeft spruw en nu ook een giga prut oog. :s
Niet helemaal in z'n hum..
We'll have love aplenty
You and Me
  zaterdag 23 april 2016 @ 20:44:26 #128
409579 LuDann
All the way
pi_161656809
Superleuk kraamcadeau inderdaad, Razz!

Lekker hoor Saskia, zo lang slapen. Klinkt als een heel fijne dag die jullie gehad hebben!

Ach Kris, wat sneu en schrikken zeg. Gelukkig was ze snel niet overstuur meer. Maar jeutje, dat bloed. :'(

Wat je vraag betreft: dat is ook wel door onze gedachten gegaan. We hebben een aantal opties. Mijn moeder kan met een half uur bij ons zijn om me te brengen en ik kan bij een van onze buren verderop ook terecht in geval van nood. Kan ook nog een taxi bellen natuurlijk en als het echt nood is kan ik altijd nog met haar in de Tula op de fiets, er zijn 2 ziekenhuizen hier, de verste met opnamemogelijkheid en de andere met alleen een HAP en poli's. Die laatste is 10 minuten fietsen. Verder hebben we de Epi-pen in huis en de tabletjes antihistamine. Dus tot zover het noodplan. :P

Handig, zo'n Ikea stoel, Selvaria. Wel lastig he, dat je er zo bij moet blijven met het opvangen.

Oh lamb, spruw is zo'n naar iets. ;( Ik hoop dat jullie snel weer beter zijn!
  zaterdag 23 april 2016 @ 20:47:34 #129
409579 LuDann
All the way
pi_161656886
Ik stond net met een portie stamppot in handen, dezelfde als die Wolk gisteravond gegeten heeft. En toen realiseerde ik me opeens dat daar behalve aardappelen en andijvie ook een klein beetje sojasaus doorheen zat. Ik heb die stamppot een maand geleden gemaakt ofzo en ingevroren voor een makkelijk dagje. Gisteren onnadenkend gegeven, ik vermoed dat dat is waar haar spugen vandaan komt vandaag. Stom! Ik vermeed soja voor de zekerheid, maar dit is wel een duidelijke hint dat ze daar toch (ook) allergisch voor is.

Wel superleuk dagje Nemo gedaan vandaag. *O* Met een baby die maar liefst anderhalf uur in de draagzak sliep. :o

[ Bericht 12% gewijzigd door LuDann op 23-04-2016 20:54:44 ]
pi_161656932
112 bellen zou ik ook best een optie vinden met allergische reacties als Wolk heeft LuDann. Fijn iig dat er meerdere goede opties zijn in geval van nood!
  zaterdag 23 april 2016 @ 20:54:15 #131
409579 LuDann
All the way
pi_161657059
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:48 schreef Mineola het volgende:
112 bellen zou ik ook best een optie vinden met allergische reacties als Wolk heeft LuDann. Fijn iig dat er meerdere goede opties zijn in geval van nood!
Dat is natuurlijk ook een optie en iets wat ik vrij makkelijk zal doen als ik denk dat het nodig is.
pi_161657308
Kraamcadeau:

Een slabber gemaakt van gekleurde stofjes en de naam van Y erop. Gemaakt door mensen met n handicap van mijn zusjes werk.

En een muziek draaimolentje
  zondag 24 april 2016 @ 00:09:57 #133
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_161663193
Wat een leuke kraakcadeautips. Ik heb alles opgenoteerd 😎

Morgen eens even kijken wat ik ga kopen.
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_161665243
Fijn om te lezen dat er een goed noodplan klaar ligt lu!
pi_161666444
Ooh vannacht voor t eerst sinds lange tijd niet wakker geweest van Y's gegil.

Wat een verademing! Ze heeft gewoon geslapen van 19.30-6.10
pi_161666637
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:48 schreef Mineola het volgende:
Sterker nog. Geen optie maar een must als de reactie zo heftig wordt. Dan kun je niet met Wolk gaan fietsen. 112 bellen mag al vrij snel :@, ik stond er van te kijken tijdens m'n ehbo voor kinderen cursus.
pi_161666684
Ludann: fijn dat er een goed noodplan is, maar eigenlijk helemaal niet fijn dat 't nodig is. Sterkte! :*

Weer een goede nacht voor Stoel! *O*

Geklaag in Spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161666709
SPOILER
pi_161666727
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 08:09 schreef Limone het volgende:
SPOILER
Dit Sillie. En kinderen voelen alles aan. Misschien reageert W. Op jouw gespannenheid?
pi_161666746
SPOILER
pi_161666756
Sillie zo gaat t hier ook.. Niet leuk meer. Ben ook helemaal op.
pi_161666768
SPOILER
pi_161666800
Dot:

SPOILER
Voor de rest:
SPOILER
pi_161666844
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 08:24 schreef silliegirl het volgende:
Dot:

SPOILER
Voor de rest:
SPOILER
Heb je geen sleutel? Dan ben je wel alleen maar in ieder geval uit de sfeer thuis. Nouja, doe er wel iets mee. Een vriendin misschien bellen? Vragen of ze je helpt bij je ouders thuis?
pi_161667062
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 08:24 schreef silliegirl het volgende:
Dot:

SPOILER
Voor de rest:
SPOILER
SPOILER
  zondag 24 april 2016 @ 12:23:42 #146
409579 LuDann
All the way
pi_161670186
Sillie:

SPOILER
  zondag 24 april 2016 @ 12:27:01 #147
409579 LuDann
All the way
pi_161670285
quote:
3s.gif Op zondag 24 april 2016 07:52 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Sterker nog. Geen optie maar een must als de reactie zo heftig wordt. Dan kun je niet met Wolk gaan fietsen. 112 bellen mag al vrij snel :@, ik stond er van te kijken tijdens m'n ehbo voor kinderen cursus.
Als er een acute allergische reactie is die mogelijk anafylactisch wordt dan ga ik natuurlijk niet fietsen nee, dan bel ik gewoon 112.
  zondag 24 april 2016 @ 12:31:25 #148
409579 LuDann
All the way
pi_161670387
Wat fijn dat je een goede nacht had stoel. Je schreef dat het bij jullie net als bij sillie gaat, bedoel je qua huilen dan? Of ook qua man-situatie?

Mijn man is vanochtend de hort op gegaan naar het buitenland. Dat is altijd even slikken maar nu gaat het wel weer. Wolk werd even een beetje half wakker ervan rond een uur of 6, maar ik kreeg haar weer in slaap en toen sliep ze uit tot 9:30. :o Ik heb wel de hele nacht met haar in mijn oksel gelegen want nadat ik haar op bed had gelegd om 20:00 werd ze in 2 uur tijd 5 keer wakker. Toen ben ik maar met haar op bed gaan liggen. Verder goede nacht gehad, 3 of 4 keer wakker nog.
pi_161673784
Sillie, je spoiler. Ik heb er gewoon geen woorden voor.
Waar woon je? Ik ga je helpen.
Het is lang geleden dat ik zo boos ben geweest.
pi_161678084
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:47 schreef LuDann het volgende:
Ik stond net met een portie stamppot in handen, dezelfde als die Wolk gisteravond gegeten heeft. En toen realiseerde ik me opeens dat daar behalve aardappelen en andijvie ook een klein beetje sojasaus doorheen zat. Ik heb die stamppot een maand geleden gemaakt ofzo en ingevroren voor een makkelijk dagje. Gisteren onnadenkend gegeven, ik vermoed dat dat is waar haar spugen vandaan komt vandaag. Stom! Ik vermeed soja voor de zekerheid, maar dit is wel een duidelijke hint dat ze daar toch (ook) allergisch voor is.

Wel superleuk dagje Nemo gedaan vandaag. *O* Met een baby die maar liefst anderhalf uur in de draagzak sliep. :o
Goed nagedacht! Dat zou heel goed kunnen. Andere hapjes in de vriezer ook maar nakijken ;)
Schudden voor gebruik
pi_161678180
Sillie idd waar woon je? Kan ik je helpen?
Schudden voor gebruik
pi_161678462
Ik heb bijgelezen maar zo verbijsterd over de laatste spoilers dat ik 4 pagina;s aan info ben vergeten.. :@

Mannen in het topic *O*
Een schattige lachje gespot
Een leuke fiets foto gezien
poepen in bad check

Hier een te droge huid voor de douche, wurm mag maar een of twee keer per week in bad met supervette olie of havermout. Dat gaat steeds beter weer, dus we zijn nu net aan het opschroeven naar twee keer wat langer in bad per week.
Dieet voor mij en wurm (koemelk, kippenei, soja en notenvrij) werkt hier goed. Zijn eczeem is echt al 90% minder O+ We hoeven ook niet meer zoveel te smeren met creme ed.

Slapen overdag is een dingetje.... het is aan het verschuiven nu. Normaal sliep hij rond een uur een half uurtje, maar die lijkt hij over te gaan slaan. Net wel lekker saampjes van drie tot vijf getukt O+ Kan ik er ook weer even tegen aan tot mijn man vanavond laat uit de middagdienst komt :D
Lang leve de doek _O_ anders zou ik mij echt geen raad weten :D
Schudden voor gebruik
pi_161678768
SPOILER
pi_161680261
Lief van jullie allemaal :*

SPOILER
W. had ook een goede dag, 3x 1,5 uur geslapen en die heb ik meegedaan. Daar knap ik ook al van op..

Hoe is het bij jou stoel?
pi_161681711
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 12:31 schreef LuDann het volgende:
Wat fijn dat je een goede nacht had stoel. Je schreef dat het bij jullie net als bij sillie gaat, bedoel je qua huilen dan? Of ook qua man-situatie?

Mijn man is vanochtend de hort op gegaan naar het buitenland. Dat is altijd even slikken maar nu gaat het wel weer. Wolk werd even een beetje half wakker ervan rond een uur of 6, maar ik kreeg haar weer in slaap en toen sliep ze uit tot 9:30. :o Ik heb wel de hele nacht met haar in mijn oksel gelegen want nadat ik haar op bed had gelegd om 20:00 werd ze in 2 uur tijd 5 keer wakker. Toen ben ik maar met haar op bed gaan liggen. Verder goede nacht gehad, 3 of 4 keer wakker nog.
SPOILER

[ Bericht 17% gewijzigd door gestreeptestoel op 24-04-2016 19:48:56 ]
pi_161682379
Wat sneu stippel, die eczeem. Fijn dat t dieet wel schijnt te helpen.

Ludann, miet hij vaker n week weg?
pi_161683417
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 19:57 schreef gestreeptestoel het volgende:

Nou dat helpt zeker. Ik had van de week dus per ongeluk iets gegeten waar koemelk in zat en dat was gelijk prijs. Jeuk, krabben en zulks. Rode plekken op de bekende uitbreek plekken.

Ik vind koemelk ook geen ramp om uit mijn dieet te houden. Kippeneieren vind ik lastiger. Veel baksels zijn met ei helaas.

Wat een nare situatie voor jullie :*
Schudden voor gebruik
pi_161684838
Stoel wat fijn een goede nacht!

SPOILER
Sillie :*
SPOILER
--

Hier zijn de nachten goed, overdag daarentegen vrij vermoeiend omdat madame niet wil slapen overdag maar het wel nodig heeft. Maar liever overdag wat meer werk dan 's nachts uiteraard, dus ik klaag niet :P.

E sliep vanochtend tot 8:30 uur, maar daarentegen slaapt ze 's avonds om 21u vaak nog niet (zoals nu..), ze poept al drie dagen de he-le dag door, zit constant met d'r vingertjes in d'r mond, heeft heel vaak vuurrode wangetjes, lacht veel, slaapt overdag heul weinig en wordt daardoor soms een beetje chago, maar slaapt 's nachts wel heel goed en heeft vandaag een heel klein minihapje wortel binnen gehouden (win! :D).

Ik ben al aan het speuren naar tandjes :P. Als dat het is, hoop ik dat ie snel doorkomt. Als dat het niet is, dan ben ik een beetje bang voor het echte werk (dwz het echte tandjesleed) :').
pi_161685272
Hier duurde het bij het tweede tandje een aantal dagen met zulke luiers... rook ook zurig..
Schudden voor gebruik
pi_161686298
Stoel :*
pi_161686458
stoel :*

Sillie, ik heb al vaker m'n wenkbrauwen opgetrokken over die man van je. Sterkte.

Hier liep het vandaag ook neit zo lekker tussen de duutser en mij. Verschillende verwachtingen, en een duutser die niet zo ver vooruit kan kijken. Ach ja, gebeurt soms eens...
  zondag 24 april 2016 @ 21:38:15 #162
409579 LuDann
All the way
pi_161686689
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 17:51 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Goed nagedacht! Dat zou heel goed kunnen. Andere hapjes in de vriezer ook maar nakijken ;)
Ligt alleen nog een stapel MM pannekoeken. Die ook maar weggooien. ;(

Superfijn dat de eczeem van L. zoveel minder is!
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 19:57 schreef gestreeptestoel het volgende:

Soms, niet vaak gelukkig. Dit is de 4e keer sinds Wolk er is geloof ik.

SPOILER
pi_161688250
Sillie en Stoel, veel sterkte!

SPOILER
Hier is het logeren erg goed gegaan! Alleen het naar bed brengen was hard huilen, maar een kwartier later ging hij wel braaf slapen, en hij is alleen rond 12 uur even wakker geweest. Oma vond het ook erg geslaagd, dus voor herhaling vatbaar! Alleen slaapt hij nu wat minder, hij ligt net weer op bed na een half uur krijsen vanwege krampjes oid.

En ik zat net de kalender even te bekijken en zag dat ik helemaal vergeten ben Vlindur te feliciteren! Gefeliciteerd met je dreumes en ik hoop dat hij een leuke dag heeft gehad!
pi_161695071
Fijn dat het logeren goed ging FF! En hoop dat hij vanavond een goede nacht heeft gehad!

SPOILER
Gelukkig heb je hulp nu Sillie! Gaat het qua omstandigheden iets beter nu? Voel jij je ook beter?

Hoe is het met Wolk Lu?
  maandag 25 april 2016 @ 09:23:25 #165
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161695291
Jeetje sillie... ik hoop dat je even bij kunt komen. Fijn van de hulptroepen!

Stoel, wat rot -O- FF zei verstandige dingen, hopelijk kunnen jullie daar iets mee.

Ik heb vandaag weer lekker een babydagje (lees: peuter naar het kdv). Wat zal ik eens gaan doen? Misschien kruip ik zo mn bed wel weer in :9
  maandag 25 april 2016 @ 09:24:37 #166
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161695306
Oh en zo cute, hij ligt me nu echt aan te kijken en met zn ogen te volgen als ie aan de borst ligt O+

-edit- oooooohhh en zojuist moest ie er ook van lachen!!! Veeg me op O+!
pi_161695832
Ik leef nog hoor, nacht was iets beter; nu elke 2 uur ellende ipv elk uur. Maar ik snap gewoon niet wat er dan aan de hand is.
W. Krijgt z'n laatste voeding rond 22:00. Slaapt dan om 22:30.
Soms komt 'ie dan nog een keer om 23:30; drinkt dan nog een keer goed en gaat weer slapen. Zo ook vannacht.
Toen om 1:30 huilen. Aai over zn bol en 't was weer goed. 3:30 weer huilen, 2 slokjes melk en klaar. Sliep doen door tot 7:00.

Als 'ie nou 1:30 overslaat kan ik net wat meer slapen :O
  maandag 25 april 2016 @ 10:14:27 #168
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161695908
Hoe oud is ie ook alweer?
pi_161696036
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 10:09 schreef silliegirl het volgende:
Ik leef nog hoor, nacht was iets beter; nu elke 2 uur ellende ipv elk uur. Maar ik snap gewoon niet wat er dan aan de hand is.
Soms komt 'ie dan nog een keer om 23:30; drinkt dan nog een keer goed en gaat weer slapen. Zo ook vannacht.
Toen om 1:30 huilen. Aai over zn bol en 't was weer goed. 3:30 weer huilen, 2 slokjes melk en klaar. Sliep doen door tot 7:00.

Dit klinkt wel heel bekend hoor; N. doet dat ook sinds ze ongeveer 6 maanden is. Even heel kort drinken, of soms zelfs alleen even een paar snikken, en dan weer verder tukken.
Maar ze ligt bij ons in bed; dus dan ben ik ook zo weer in slaap. Als jij er steeds helemaal uit moet, word je er natuurlijk veel wakkerder van.
pi_161696058
Sillie, je wil dit vast niet horen, maar hier duurde die periode van heel slecht slapen ongeveer een maand. Globaal tot hij zeven maanden is, toen ging hij weer terug naar z'n eigen ritme van elke 3u wakker. Wat ook niet goed slapen is uiteraard, maar iig te doen. En ik hoef niet elke drie uur te voeden, een aai of speen of mama is vaak al genoeg. Ik leg m na de eerste voeding (hij begint in zijn eigen kamertje) vaak al bij ons in bed, dat scheelt veel! Ik hoef iig niet drie keer per nacht naar zijn kamer te lopen. Misschien voor jou ook een idee, als je dit nog niet deed? Sterkte, slopend is het :*
pi_161696074
Oh hoi Saskia, boks dus :+
pi_161696086
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 10:25 schreef Mineola het volgende:
Oh hoi Saskia, boks dus :+
Nouja, hier doet ze dat soort dingen maar 2 of 3 x per nacht, dus ik zou dat geen slecht slapen willen noemen.
pi_161696178
baby en ik hebben tot 10 uur uitgeslapen! *O* *O* *O* Okay, T is er tussendoor een uurtje uitgeweest met de duutser, van half 7 tot half 8, maar daarna hebben we nog lekker doorgetukt samen.

En toen ik vannacht om 5 uur wakker werd had ik daarvoor maar 1 keer gevoed, denk ik. De beste nacht in maanden!
pi_161696257
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 10:14 schreef LadyBlack het volgende:
Hoe oud is ie ook alweer?
Volgende week wordt 'ie 6 maanden..
pi_161696260
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 10:26 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Nouja, hier doet ze dat soort dingen maar 2 of 3 x per nacht, dus ik zou dat geen slecht slapen willen noemen.
Gelukkig maar! Dat is heel fijn dat je het niet als slecht ervaart. Maar slecht is relatief he ;)

Ik vind het na mijn oudste die met deze leeftijd maar 1x kwam tussen 19-7 niet zo goed, maar ik kan er prima mee leven inderdaad. Het is nu eenmaal zo en het komt vast wel goed voor hij tien is. en ik vind het heerlijk dat hij bij ons slaapt! :@

En zijn vast ook genoeg mensen (zelfs hier) die dit alsnog horrornachten vinden omdat hun kind allang doorslaapt. Tja, ieders referentiekader is anders. :)
pi_161696273
Jeutje Stoel en Sillie, wat een stom gedoe. :'(

Al bij de huisarts geweest om iets lichamelijks uit te sluiten?

Hier ook prutnachten, T is nog steeds verkouden, maar is wel weer vrolijk en energiek gelukkig. En we hebben zo'n ikea-speelmat gekocht, en dat ding is een tophit. Tijgeren en proberen te kruipen gaat veel beter op zo'n mat dan op een kleedje en laminaat. En trots dat ie dan kijkt! (En ik glunder mee)
O+
pi_161696335
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 10:23 schreef Mineola het volgende:
Sillie, je wil dit vast niet horen, maar hier duurde die periode van heel slecht slapen ongeveer een maand. Globaal tot hij zeven maanden is, toen ging hij weer terug naar z'n eigen ritme van elke 3u wakker. Wat ook niet goed slapen is uiteraard, maar iig te doen. En ik hoef niet elke drie uur te voeden, een aai of speen of mama is vaak al genoeg. Ik leg m na de eerste voeding (hij begint in zijn eigen kamertje) vaak al bij ons in bed, dat scheelt veel! Ik hoef iig niet drie keer per nacht naar zijn kamer te lopen. Misschien voor jou ook een idee, als je dit nog niet deed? Sterkte, slopend is het :*
Nahjah, als iemand me zou beloven dat het over een maand weer een stuk beter is zou ik 'm eeuwig dankbaar zijn, want dan is er een einde in zicht..

W. slaapt in zijn eigen bed, want in mijn bed werkt echt niet. Hij wordt wakker van mij en ik van hem en als man er ook nog bij ligt slaapt er niemand meer. Hij ligt wel naast me (in een eigen bedje) dus echt opstaan hoef ik al niet.

De ellende is ook nog dat W. gewoon niet slaapt voor 22:00. Ik kan dus ook niet altijd eerder naar bed om vast wat te slapen. Dan moet man/iemand thuis zijn voor W en das vaker niet zo dan wel, eigenlijk..
  maandag 25 april 2016 @ 10:43:40 #178
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161696389
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 10:37 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Volgende week wordt 'ie 6 maanden..
Mja, ik heb geen idee meer wat E toen deed, maar ik lees al veel herkenning. Het is wel weer een periode waarin veel gebeurt met je baby, en ook in zijn omgeving blijkbaar...

Het komt weer goed, anytime soon :*
pi_161697124
Jeetje Stoel en Sillie wat een nare situaties ;( :*

De hele slechte nachten waren hier toen M. 4-6 maanden was. Toen kwam ze ook iedere 1,5 uur op het 'hoogtepunt'. Daarna sliep ze ineens van de een op de andere dag redelijk tot goed. Het was hier echt een faaaaase maar een hele vervelende :( (Edit: die ook samenhing met haar continue verkoudheden.)

Hier verder niet echt nieuws. M. is haar blije ei-zelf nog steeds. Volgens mij zwaaide ze net ineens naar me toen ik gedag zwaaide bij het op bed leggen :D Straks eens kijken of ze het weer doet of dat het toeval was.

Gisteravond wel ineens een huilbaby. Dan kun je wel merken dat man en ik dat niet meer zijn gewend. (Als in: onze bezorgde reactie erop.) Geen idee wat er aan de hand was, maar zolang we in de buurt bleven en haar afleidden werd ze weer rustig. Na een uur hard huilen was het ook ineens weer over. Buikpijn misschien, verlatingsangst of toch eindelijk die tanden? (Wanneer leveren ze die baby's nu eens met een handleiding! :+ )
pi_161697306
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 10:41 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nahjah, als iemand me zou beloven dat het over een maand weer een stuk beter is zou ik 'm eeuwig dankbaar zijn, want dan is er een einde in zicht..

W. slaapt in zijn eigen bed, want in mijn bed werkt echt niet. Hij wordt wakker van mij en ik van hem en als man er ook nog bij ligt slaapt er niemand meer. Hij ligt wel naast me (in een eigen bedje) dus echt opstaan hoef ik al niet.

De ellende is ook nog dat W. gewoon niet slaapt voor 22:00. Ik kan dus ook niet altijd eerder naar bed om vast wat te slapen. Dan moet man/iemand thuis zijn voor W en das vaker niet zo dan wel, eigenlijk..
Het kan zijn (maar ik weet niet hoe je het nu doet natuurlijk) dat je W. te laat naar bed brengt 's avonds. Ik las ergens dat de ideale bedtijd rond die tijd ergens tussen 18.30-19.30u is. Geen idee waarom hoor. Wij zijn dat toen gaan proberen en hier ging het daarna een stuk beter (maarja, N=1 dus het zegt niets).
slaapbabyslaap.nl had toen wat tips voor mij.

Verder is het gewoon ruk. Dikke :* voor alles.
pi_161697388
Hier ging het eerst laatste tijd ook ruk. We hadden een paar goede nachten rond 6 maand, maar daarna drama met alle anderhalf tot 2 uur voeden. Vannacht was echt de eerste goede nacht in een hele lange tijd...
pi_161697424
Maar, als ik eerlijk ben vind ik je nacht ook niet zo slecht, sillie. 22, 3 en 7.plus even wakker om 1.30. Dat zou hier reden tot jubelen zijn.
pi_161698257
Hier komt t voor n groot deel door slaap gebrek.
Vannacht was ze 1x wakker, maar was t even knuffelen.. Speen erin en klaar. (ik moet wel naar dr kamer lopen)

Maar afgelopen tijd was t echt 1,5 uur lang rondlopen, sussen, speen,fles, op de borst leggen, in ons bed etc.. En dit onder oorverdovende gekrijs. En dan nog 2 of 3 keer terug om dr speen te geven.

In die periode heeft ze ook oorontsteking gehad en toen was t nog erger. Vervolgens nog s bij de ha geweest met haar en leken de oren nog iets rood.
Ik hoop dus heel erg dat t zo blijft gaan als vannacht! En dat we wat minder moe zijn.

En ik moet zeggen.. Wij hebben beide veel slaap nodig. Ik functioneer niet met dagenlang 6 uur of minder slapen.

De kinderen zijn nu bij opa en oma. Ik thuis. (moet straks nog weg) vh weekend gaan ze misschien ook naar opa en oma.
pi_161698379
Maar begrijp ik nu goed dat je relatie er echt aan is stoel? Mede door het slechte slapen dus? Dat is echt zuur :{

Ik had bij Stip ook heel erg het gevoel alsof ik m'n vriend 'kwijt' was omdat we zo weinig sliepen maar toen we eenmaal een soort van ritme hadden en Stip iig begin van de avond weg te leggen was ging het al snel veel beter.
pi_161698546
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 11:40 schreef Jagärtrut het volgende:
Maar, als ik eerlijk ben vind ik je nacht ook niet zo slecht, sillie. 22, 3 en 7.plus even wakker om 1.30. Dat zou hier reden tot jubelen zijn.
oh, dat klonk wat stomer dan dat ik het bedoelde. Natuurlijk is het afhankelijk van wat je gewend bent...
pi_161698976
Tja, ik denk dat de nachten sowieso een stuk zwaarder vallen als je partner er wel is, maar gewoon weigert te helpen.

Hier inderdaad ook tussen de 6 en 8 maanden enorme rotnachten. Ze slaapt nog steeds niet zo goed als de eerste maanden (toen sliep ze door, ik mis die dagen :P), maar ze zijn prima behapbaar. :)
pi_161699011
:* voor de slechte slapers. (Te) weinig slaap en een gillende baby 's nachts is killing.
  maandag 25 april 2016 @ 13:39:18 #188
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161700062
Volgens mij stopte E na een halfjaar ook met doorslapen trouwens. Probeerde het net terug te zoeken maar kan t helaas niet vinden.

En ik haat dit weer. Ben de deur nog niet uitgeweest en heb dus maar op de bank gehangen met slapende baby, en nu heb ik hoofdpijn en ben ik misselijk en chagrijnig :')
  maandag 25 april 2016 @ 13:59:05 #189
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161700488
:(

F is moe, heel moe. Maar bed = gillen :( Nu al een paar dagen zo in de middag. Ik snap dat spelen veel leuker is dan slapen, maar ik zit n beetje aan mn tax, veel te druk op t werk (alles moest gisteren af), vriend die ook druk is, stuiterende peuter, huilende baby :'( }:|
pi_161700497
Wat moeilijk sil & stoel!! Sterkte!

O. Kreeg haar moeilijkste slaap periode met 13-15 mnd uit mijn hoofd. Alleen op mij als ik niet sliep, en alleen op de bank. Ze begon pas met tandjes 2wk voor haar verjaardag dus dat zal meegeteld hebben.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161700559
Lb this ook klote weer! Hier loopt een kleuter met vakantie met haar ziel onder haar arm rond. Net wel even boodschappen gedaan (& door de regen mogen lopen :()

MM :( 2 huilend is echt stom idd!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161700902
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 11:40 schreef Jagärtrut het volgende:
Nahjah, ik was "gewend" aan 1 a 2 voedingen zonder drama.
Die (vannacht 2 maar meestal minimaal 3 a 4x) dat ik er nu uit moet ben ik 30 tot 45 min bezig met 'm kalmeren want hij blijft dan brullen. Tegen de tijd dat hij dan weer ligt en ik weer slaap begint het hele feest opnieuw. Ik krijg op die manier max 3x een uurtje slaap en ik trek dat echt heel slecht...
pi_161700968
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 11:32 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Het kan zijn (maar ik weet niet hoe je het nu doet natuurlijk) dat je W. te laat naar bed brengt 's avonds. Ik las ergens dat de ideale bedtijd rond die tijd ergens tussen 18.30-19.30u is. Geen idee waarom hoor. Wij zijn dat toen gaan proberen en hier ging het daarna een stuk beter (maarja, N=1 dus het zegt niets).
slaapbabyslaap.nl had toen wat tips voor mij.

Verder is het gewoon ruk. Dikke :* voor alles.
Hmm. Nou. Misschien moet ik een nieuwe poging gaan doen dan, maar eerdere pogingen om 'm eerder op bed te leggen waren drama. Urenlang gekrijs en boze baby. Maar goed, 't is het proberen weer een keer waard.
pi_161701100
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 13:39 schreef LadyBlack het volgende:
Volgens mij stopte E na een halfjaar ook met doorslapen trouwens. Probeerde het net terug te zoeken maar kan t helaas niet vinden.

En ik haat dit weer. Ben de deur nog niet uitgeweest en heb dus maar op de bank gehangen met slapende baby, en nu heb ik hoofdpijn en ben ik misselijk en chagrijnig :')
Ik heb maar van ellende appelflappen gemaakt. Die 10 kilo babyoverblijfsel gaan er zo goed af :')
  maandag 25 april 2016 @ 14:40:23 #195
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161701563
Appelflappen :9

F slaapt, hij heeft wel om in slaap te komen J wakker gekrijst, die nu geheel pedagogisch onverantwoord getroost is met ranja en snoepjes :Y)
pi_161701571
Dot, dat is niet t enige natuurlijk. Het maakt t wel erger. We hebben nu wel afgesproken dat we om half 10 naar bed gaan doordeweeks, niet later. En we gaan nu dingen om te doen vastzetten in de agenda.. Anders komt er niks van. En als dat ook niet helpt... Ja dan weet ik t ook niet. De oudste sliep altijd picobello en nog steeds en nu bij de jongste gaat t ineens heel anders.

Ladyblack.. Fijn he dit weer. Ik heb de kinderen nu bij opa en oma.. Wilde ff naar de stad. Maar geen zin om door de regen de gaan
  maandag 25 april 2016 @ 14:50:20 #197
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161701768
Haha boks Dot, hier ook nog +10 een tijdje geleden ;(
pi_161701937
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 14:50 schreef LadyBlack het volgende:
Haha boks Dot, hier ook nog +10 een tijdje geleden ;(
Ja, en nu eet Stip hem ook nog eens niet. Moet ik er een extra opeten!

Dat is wel echt vervelend stoel :* Hopelijk helpt het idd! Slaaptekort geeft ook wel echt kortere lontjes he :{
  maandag 25 april 2016 @ 14:59:28 #199
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161701991
Hoofdpijn ook ;(

Maar godzijdank slaapt baby nu in de doek en heb ik paracetamol op. Buitenlucht zou ook helpen, maar no way dat ik nu vrijwillig naar buiten ga :')
pi_161704022
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 14:18 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Hmm. Nou. Misschien moet ik een nieuwe poging gaan doen dan, maar eerdere pogingen om 'm eerder op bed te leggen waren drama. Urenlang gekrijs en boze baby. Maar goed, 't is het proberen weer een keer waard.
Zou het gewoon proberen, dat verandert toch wel weer af en toe. Een paar maanden terug hoefden we echt niet te proberen om M voor 21.00 uur naar bed te brengen, nu ligt ze eigenlijk iedere avond tussen 19.00 en 19.30 uur en slaapt ze dan prima (uitzonderingen altijd natuurlijk). Als ze zich ontwikkelen en overdag drukker zijn verandert het slaapritme ook weer.
pi_161704132
En jeetje Sillie en stoel, wat een gedoe bij jullie.. Hopelijk vinden jullie allebei een oplossing die voor jullie werkt, maar in ieder geval sterkte :*

Onze baby is gisteren van het bed gerold ;( Vriend onderschatte een beetje hoe mobiel ze is in slaapzak. Ze was wel snel ook weer blij en aan het spelen en heeft nu wel een blauwe plek, maar valt erg mee. (wel net morgen naar CB natuurlijk :') ) Nouja.. die kunnen we ook afstrepen dan maar.
pi_161705682
oh bah, IMA. Dan schrik je even flink he!

Hier vind T alle kabels en snoeren die in de woonkamer zitten. En de stopcontacten. Kleine ontdekker!

Stiekem wou ik dat we hem Thomas genoemd hadden, met als roepnaam T.om. Dan kon ik hem waarschuwen door heel hard "Thomas O.le achternaam" te roepen. Dat bekt zo mooi...
pi_161706625
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 10:09 schreef silliegirl het volgende:

Hij komt nu voor bevestiging dat is een beetje zijn leeftijd.. verwerkt meer op een dag (ook spanning :X ) en dat komt sávonds nog eens terug.

sucks ;)
Schudden voor gebruik
pi_161709663
Nog een keer :* voor sillie en stoel. Klinkt echt heel erg zwaar.

Och IMA, wat een schrik! Gelukkig blijft het daar meestal ook bij, maar toch. :o

Kan iemand (LuDann misschien? O-) ) me vertellen waar ik ongeveer die informatie over die W-houding terug kan lezen? Of een samenvatting geven? :P Ik las er vorige keer wat vluchtig doorheen, maar sinds een paar dagen gaat N. ineens ook zo zitten. :')
pi_161710677
Na een hysterische huilbui van een uur zit W. nu slapend op mn schoot. Ik durf niet meer te gaan verzitten :X

En ik kan niet bij de afstandsbediening en m'n thee staat buiten bereik, zucht. -O-

[ Bericht 32% gewijzigd door silliegirl op 25-04-2016 20:23:04 ]
pi_161712413
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 19:45 schreef Selvaria het volgende:
Nog een keer :* voor sillie en stoel. Klinkt echt heel erg zwaar.

Och IMA, wat een schrik! Gelukkig blijft het daar meestal ook bij, maar toch. :o

Kan iemand (LuDann misschien? O-) ) me vertellen waar ik ongeveer die informatie over die W-houding terug kan lezen? Of een samenvatting geven? :P Ik las er vorige keer wat vluchtig doorheen, maar sinds een paar dagen gaat N. ineens ook zo zitten. :')
Alstu ;) even teruggezocht, omdat ik wist dat ik er ook ergens op gereageerd had
pi_161712974
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 16:14 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Zou het gewoon proberen, dat verandert toch wel weer af en toe. Een paar maanden terug hoefden we echt niet te proberen om M voor 21.00 uur naar bed te brengen, nu ligt ze eigenlijk iedere avond tussen 19.00 en 19.30 uur en slaapt ze dan prima (uitzonderingen altijd natuurlijk). Als ze zich ontwikkelen en overdag drukker zijn verandert het slaapritme ook weer.
That being said, wil ze nu al twee avonden weer niet slapen :')
pi_161713576
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 21:22 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

That being said, wil ze nu al twee avonden weer niet slapen :')
Hier lukt t ook niet. W. Was na 30 minuten weer klaar wakker :')
pi_161713767
Sillie en stoel, ik weet verder weinig zinnigs te zeggen, buiten wat er al gezegd/geopperd is. Veel sterkte voor jullie beiden :* hoop dat er snel verbetering komt, in elke zin van het woord!

Verder weinig onthouden en ook weinig te melden ;)
Nog steeds een ontzettend blij ei hier (verkoudheid bleek gelukkig niet meer dan dat te zijn, en is al weer bijna over). Ik verbaas me er soms nog steeds over dat ze nog elke dag leuker wordt O+

Ze brabbelt hele dagen aan een stuk, zwaait, lacht, klapt, geeft tegenwoordig zelfs handkusjes (veeg me op! O+ ), klimt en klautert overal op / overheen (zitten/staan/optrekken is er nog altijd niet bij :') ) eet ook weer als vanouds (lees: 3 van die plastic Ikea-bordjes bij het avondeten :X ) en-nog-veel-meer-leuks-wat-ik-nu-vergeet !! :D

SPOILER: Plaatjes-bij-praatje

[ Bericht 3% gewijzigd door twist02 op 26-04-2016 11:59:53 ]
  maandag 25 april 2016 @ 21:45:40 #210
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161713987
Het slapen gaan gaat hier de laatste tijd ook wat minder. Eigenlijk sinds de zomertijd. Sowieso voed ik 'm maar het liefst in slaap, want als ik 'm wakker in bed leg gaat hij eerst allerlei uitbreek-pogingen uit bed doen.
pi_161714493
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 21:07 schreef twist02 het volgende:

[..]

Alstu ;) even teruggezocht, omdat ik wist dat ik er ook ergens op gereageerd had
Thanks! ^O^
pi_161720197
Hier gisteravond blinde paniek om half 12. Wilde niks, niet drinken, niet knuffelen, alleen overtrekken en krijsen. Om half 2 hebben we een paracetamol gegeven en daarna sliep ze binnen een half uur. Kennelijk had ze ergens pijn?

Nu staat ze met Jan de Hoop (:')) te kletsen voor de tv, zo vrolijk als 't maar zijn kan.
pi_161720273
Oh herkenbaar Kris. En dan jezelf voor je kop slaan dat je dat niet eerder hebt geprobeerd he :) Tandje misschien?

LB, had je nu uiteindelijk nog slaaptraining gedaan? Mini heeft gisteren namelijk alleen in de doek geslapen en hoewel ze dan dus prima lange rukken maakt vond ik het wel wat zwaar dus ik zou haar toch wel graag in haar bed krijgen overdag. Helaas heeft ze nog nooit in haar bedje gelegen, op de eerste dagen na, dus ik vrees een beetje :{
pi_161720336
Silly krijgt je baby geen tandjes?
Schudden voor gebruik
pi_161720424
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 07:40 schreef Stippelrientje het volgende:
Silly krijgt je baby geen tandjes?
Ik heb geen idee. Hij heeft wel een aantal dingen die eraan doen denken: kwijlt veel, kauwt op alles, zurige stinkpoep (maar hooguit 2x per dag dus dat past dan weer niet), rode billen.. Maar dat is al een poosje zo en ik zie nog niks in zn mondje.

Hoe oud is Y nu Stoel?
pi_161720437
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 07:57 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. Hij heeft wel een aantal dingen die eraan doen denken: kwijlt veel, kauwt op alles, zurige stinkpoep (maar hooguit 2x per dag dus dat past dan weer niet), rode billen.. Maar dat is al een poosje zo en ik zie nog niks in zn mondje.

Hoe oud is Y nu Stoel?
Oh maar dat past idd erbij. Soms duurt het even een tijdje..
Schudden voor gebruik
pi_161720510
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 08:01 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Oh maar dat past idd erbij. Soms duurt het even een tijdje..
Denk dat hij toch wel bevestiging zoekt ook. Vannacht moest ik er 4x uit, waarvan 1 keer honger en 3x was een aai over z'n bol genoeg en lag ik binnen 5 minuten zelf weer. Zal inderdaad even een heftige fase zijn; overdag ist ook brullen als ik (of man) uit zicht verdwijnen.
pi_161720795
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 08:12 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Denk dat hij toch wel bevestiging zoekt ook. Vannacht moest ik er 4x uit, waarvan 1 keer honger en 3x was een aai over z'n bol genoeg en lag ik binnen 5 minuten zelf weer. Zal inderdaad even een heftige fase zijn; overdag ist ook brullen als ik (of man) uit zicht verdwijnen.
dat is hier met 8,5 maand nog op volle toeren :D
Schudden voor gebruik
pi_161720872
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 08:47 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

dat is hier met 8,5 maand nog op volle toeren :D
-O- het steeds huilen 's nachts of huilen overdag? Dat laatste overleef ik wel :P
pi_161721275
Oh wat een scheetje Twist! Zielig van het krijsen Kris, gelukkig is het nu weer goed.

Hopelijk is het een tandje Sillie, en slaapt W snel weer goed. Hier nog een tandeloos bekkie, ik voel ook nog niets eigenlijk... (Maar da's prima, bv enzo :) )

[ Bericht 0% gewijzigd door Sara82 op 26-04-2016 11:01:25 ]
  dinsdag 26 april 2016 @ 10:41:21 #221
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161721999
Dot, nee we zouden het in een weekend starten, maar toen hadden we zoveel plannen dat t er niet van is gekomen. En eigenlijk bevalt het mij nu ook wel dat ie in de doek goed slaapt, want dan kan ik een beetje inspelen op peuters dagindeling.

Over een paar weken is het vast al weer anders :')
pi_161722120
Sillie en stoel, sterkte met de hele situatie thuis :*

Sillie, wat betreft de nachten vind ik het niet eens zo slecht gaan maar dat wil je vast niet horen... :@.
Twix sliep tot aan zijn ziekenhuisopnames van 21.00 tot 9.00 uur. Altijd. Zonder ook maar een uitzondering.
Sinds de opnames niet meer, hij slaapt wel van 21.00 tot 9.00 uur maar huilt altijd een paar keer op. Hij heeft sinds 1,5 maand een speen, die is hij dan vaak even kwijt. Soms is een aai over zijn bolletje genoeg, soms een knuffel, soms wil hij bij mij zijn en dan neem ik hem mee naar onze slaapkamer. Maar de nachten dat ik (ja, ik doe de nachten alleen, in goed overleg met man) er maar 4x uit hoef, zijn hier prima. Soms hoef ik er maar 1 keer uit, soms wel een keer of 6.

Wellicht zie je door alle stress en troubles dingen vanuit een wat ander perspectief. Super begrijpelijk. Maar wat misschien helpt is om te denken "hij wilde maar 1 voeding en 3 keer een aai over zijn bol" ipv "hij was alweer 4 keer wakker".

Ik wens je heel veel sterkte, succes en wijsheid toe. Ik bewonder je doorzettingsvermogen ten aanzien van je man. Weet vanuit wat je hier en in Z&G schreef hoe een en ander gegaan is en ik vind het moedig hoe je hebt geknokt en nog knokt voor jullie relatie. But take care :*.
pi_161722619
Malteser:
Nachten als vannacht zijn wel te doen hoor, das het probleem niet zo. Maar nachten met tot 4x toe 30 minuten tot een uur ontroostbaar huilen trek ik erg slecht.

En voor de rest, thanks :* . Alles heeft 2 kanten, 't is gelukkig niet alleen maar de hele tijd kommer en kwel hoor. 'T is alleen nu, met alles wat er speelt (niet alles is hier terug te vinden) gewoon even heel veel. Maargoed, het mag nu wel weer over leuke babytjes gaan ipv over mij ;)
pi_161722709
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 10:41 schreef LadyBlack het volgende:
Dot, nee we zouden het in een weekend starten, maar toen hadden we zoveel plannen dat t er niet van is gekomen. En eigenlijk bevalt het mij nu ook wel dat ie in de doek goed slaapt, want dan kan ik een beetje inspelen op peuters dagindeling.

Over een paar weken is het vast al weer anders :')
Ja, ik vind het ook wel handig dat ze in de doek slaapt idd maar Stip sliep op gegeven moment alleen in de doek en dat is gewoon niet zo handig soms. Ik ben nu gewoon begonnen met haar in haar ledikant te leggen. Daar is het lekker donker en rustig. Ze heeft net iig een half uur daar geslapen dus het begin is er :s)
pi_161723243
Slechte nachten moet je altijd in perspectief zien natuurlijk. Tussen de 4 en 6 maanden kwam N. standaard 3 tot 4 keer voor een voeding 's nachts, dat vond ik wel erg pittig in combinatie met mijn werk voor de klas. Toen ze daarna een tijdje 2x kwam was dat prima te doen. Nu ze geen nachtvoedingen meer heeft kan ik me dan weer niet voorstellen hoe ik het toen volhield. Je hebt je vaak ook gewoon maar te schikken naar hoe het gaat en moet daarin een manier vinden om het vol te houden helaas.

Nog even O+ voor de lieve foto's van twists mini.
pi_161723304
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 08:56 schreef silliegirl het volgende:

[..]

-O- het steeds huilen 's nachts of huilen overdag? Dat laatste overleef ik wel :P
Nee de bevestiging zoeken. Wij slapen samen dat scheelt hier echt veel ellende.
Hij begint in zijn bedje en elke 2 uur komt hij voor voeding. t/m ongeveer half elf blijft hij inzijn eigen bed en daarna gaat hij mee naast mij in de cosleeper.

Het hysterisch huilen doet hij nog wel eens maar dat heeft hier te maken met prikkelverwerking. Ik los dat huid op huid op, lichten uit, in de drager/draagdoek en zachtjes een verhaaltje vertellen. "er was eens een jongetje genaamd L.ars, die had toch vreselijk veel in zijn mars.... " en dat verhaaltje gaat dan over dat hij zoveel heeft gezien de afgelopen dagen en dan een beetje moeite heeft etc etc.... maar goed ik verzin altijd maar een eind. daar kalmeert hij van en valt dan op een gegeven moment in slaap.

maar sinds ik gestopt ben met koemelk ed is zijn eczeem zoveel minder dat hij ook amper kriebel en kramp heeft... hij zit echt beter in zijn vel.

maar soms heb je dus van die dagen....

edit: was je ook niet meert vv gaan geven? Dat hij daar toch echt meer kramp van heeft?
Schudden voor gebruik
pi_161723483
Vanmorgen weer bij het CB geweest (wat een *&@#$ weer :( ), en weer helemaal goedgekeurd! ;)

We hebben gewoon een Minion van 10 kilo! :o En het is nog steeds een lange dame met een groot hoofd :+

SPOILER: stats
Vroeg om advies om te provoceren met koemelk en kreeg meteen een verwijzing naar de kinderdiëtiste van het CB, dus dat is helemaal fijn ^O^ Hoop zo dat ze er al overheen gegroeid is!

Ook weer 2 vaccinaties gehad, maar dat viel reuze mee gelukkig. D'r gezichtsuitdrukking richting de arts verliep ongeveer zo: :D ģ :) ģ :{ ģ :o ģ ;( ģ :'( ģ :(
Maar 5 minuten later zwaaide ze al weer vrolijk, onder luid 'Daaa!' geroep O+
pi_161723543
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 12:01 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Nee de bevestiging zoeken. Wij slapen samen dat scheelt hier echt veel ellende.
Hij begint in zijn bedje en elke 2 uur komt hij voor voeding. t/m ongeveer half elf blijft hij inzijn eigen bed en daarna gaat hij mee naast mij in de cosleeper.

Het hysterisch huilen doet hij nog wel eens maar dat heeft hier te maken met prikkelverwerking. Ik los dat huid op huid op, lichten uit, in de drager/draagdoek en zachtjes een verhaaltje vertellen. "er was eens een jongetje genaamd L.ars, die had toch vreselijk veel in zijn mars.... " en dat verhaaltje gaat dan over dat hij zoveel heeft gezien de afgelopen dagen en dan een beetje moeite heeft etc etc.... maar goed ik verzin altijd maar een eind. daar kalmeert hij van en valt dan op een gegeven moment in slaap.

maar sinds ik gestopt ben met koemelk ed is zijn eczeem zoveel minder dat hij ook amper kriebel en kramp heeft... hij zit echt beter in zijn vel.

maar soms heb je dus van die dagen....

edit: was je ook niet meert vv gaan geven? Dat hij daar toch echt meer kramp van heeft?
W.'s eczeem is gelukkig zo goed als weg! Nog 1 klein plekje op z'n beentje, that's it! Hij kreeg de uitbraak toen 'ie snotverkouden was, dus ik hou het nu maar even op 0 weerstand op dat moment.

En VV: waren we mee begonnen, maar ik heb 'm nu al anderhalve week niks gegeven omdat dunne (stink)poep, stinkscheten en vermoeden van krampjes. Maar inmiddels is dat nog steeds; ik denk nu eerder aan tandjesleed dan vv als de oorzaak ervan.
pi_161723566
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 11:56 schreef Selvaria het volgende:
Slechte nachten moet je altijd in perspectief zien natuurlijk. Tussen de 4 en 6 maanden kwam N. standaard 3 tot 4 keer voor een voeding 's nachts, dat vond ik wel erg pittig in combinatie met mijn werk voor de klas. Toen ze daarna een tijdje 2x kwam was dat prima te doen. Nu ze geen nachtvoedingen meer heeft kan ik me dan weer niet voorstellen hoe ik het toen volhield. Je hebt je vaak ook gewoon maar te schikken naar hoe het gaat en moet daarin een manier vinden om het vol te houden helaas.

Nog even O+ voor de lieve foto's van twists mini.
En dit! Ik was gewend aan 1 a 2 nachtvoedingen dus dit is al anders. En ook hier is de combi met mn werk pittig. Ik hoop dat 't bij W ook binnenkort weer beter gaat.
pi_161723583
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 11:16 schreef silliegirl het volgende:
Malteser:
Nachten als vannacht zijn wel te doen hoor, das het probleem niet zo. Maar nachten met tot 4x toe 30 minuten tot een uur ontroostbaar huilen trek ik erg slecht.

En voor de rest, thanks :* . Alles heeft 2 kanten, 't is gelukkig niet alleen maar de hele tijd kommer en kwel hoor. 'T is alleen nu, met alles wat er speelt (niet alles is hier terug te vinden) gewoon even heel veel. Maargoed, het mag nu wel weer over leuke babytjes gaan ipv over mij ;)
:*
pi_161726375
Mijn kind is hangry maar blieft geen vast eten of de fles en mijn boobs zijn leeg, terwijl ze 0,0 heeft geslapen vandaag. Drie keer raden hoe gezellig het hier is. :')
pi_161726587
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:41 schreef Krisvc het volgende:
Mijn kind is hangry maar blieft geen vast eten of de fles en mijn boobs zijn leeg, terwijl ze 0,0 heeft geslapen vandaag. Drie keer raden hoe gezellig het hier is. :')
net zoals hier O+

naja boobs maken weer aan als hij drinkt. die zijn nooit leeg... maar rauwe tepels ondertussen. Ik kolf en doe het dan in de rietjes pakjes beker. Vindt hij gelukkig ook prima tussendoor. Maar dan wel hangen aan je lijf...
Schudden voor gebruik
pi_161726701
Mijn A is vandaag opeens 1/2 jaar! *O* Al zes maanden! Wat is de tijd voorbij gevlogen! :o

Gelukkig blijft ze het komende halfjaar nog lekker een baby O+
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:12:27 #234
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161727130
Gefeliciteerd met de halfjaardag, Aerenia!

Hier zijn de goede dagen en nachten weer terug, want er is weer ritme en regelmaat. :Z
Vandaag bij CB geweest, mijn baby wordt een propje. :9 al vermoed ik dat de lengte iets te kort is gemeten, want ze mat wel heel vlug en maat 74 wordt asn de krappe kant.

pi_161727477
Gefeliciteerd Aurenia!

Mari, je propje. Fijn dat hij het zo goed doet!

En mnm'n boobs doen wel wat hoor, maar niet snel genoeg en dan besluit mijn draak te gaan kauwen. Iets waar ik niet heel blij van wordt met 6 tanden.

Wanneer telt mamma echt als mamma zeggen? Soms zegt L. namelijk mamma, maar vaker klinkt het als mammamamamamamama.
pi_161727941
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:28 schreef Krisvc het volgende:
Gefeliciteerd Aurenia!

Mari, je propje. Fijn dat hij het zo goed doet!

En mnm'n boobs doen wel wat hoor, maar niet snel genoeg en dan besluit mijn draak te gaan kauwen. Iets waar ik niet heel blij van wordt met 6 tanden.

Wanneer telt mamma echt als mamma zeggen? Soms zegt L. namelijk mamma, maar vaker klinkt het als mammamamamamamama.
Ja hoor * 5 zelfs ;)
Schudden voor gebruik
pi_161727962
*O* goede stats voor de minion en L! *O*

Kris: ik zou het al snel goed rekenen...tenzij ze ook mammamamma zegt tegen een willekeurige kamerplant o.i.d. :+
pi_161727974
ik bedacht mij ineens....

38+ 5 vandaag!
Even lang uit de buik als in de buik!
andere foto ook in het buikentopic gezet ;)

SPOILER
Schudden voor gebruik
pi_161728780
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:49 schreef Aerenia het volgende:
*O* goede stats voor de minion en L! *O*

Kris: ik zou het al snel goed rekenen...tenzij ze ook mammamamma zegt tegen een willekeurige kamerplant o.i.d. :+
Dat gebeurt hier dus steeds. :+ Dan denk ik "hee, ze bedoelt mij nu echt!" en vervolgens kruipt ze door naar de prullenbak en blijft ze de hele tijd mamamamama zeggen. :')

Wat een binkie Mari! Die van mij weegt nog geen 9 kilo. _O-
pi_161729305
Hier wel al heel lang duidelijk mamamamama voor mij (of voor borsten, maar mama en borsten is natuurlijk hetzelfde). En 'dada' voor papa.

Mooie foto Stippel!

En hele mooie stats :)
pi_161729811
hier wordt echt nog heel weinig gebrabbeld. Zou dat komen omdat hij 2.5 talig wordt opgevoed?

Hij maakt geluid, maar dat is zo ongeveer alles...

Mooie stats, Mari!

Ik vind het zo gezellig dat T nu mobiel is. Zo'n ventje dat op de grond rondscharrelt, en het liefste aan mijn voeten (of met mijn voeten, dat kietelt!) speelt O+
pi_161729813
Goede stats voor Minion en L! En de even lang uit de buik foto van Stippel O+. En kindjes die mamamamama zeggen O+.

Als Twix rode billen had, strooide ik altijd wat maizena. Maar ik vrees dat we richting tanden gaan want na de 6e poepluier vandaag liggen zijn billetje helemaal open. Ik heb baking soda in huis dus wil hem straks in een badje met baking soda zetten. Hoeveel gebruik je daarvoor?
pi_161729835
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:02 schreef Jagärtrut het volgende:
hier wordt echt nog heel weinig gebrabbeld. Zou dat komen omdat hij 2.5 talig wordt opgevoed?

Hij maakt geluid, maar dat is zo ongeveer alles...

Mooie stats, Mari!
Ik vind het zo gezellig dat T nu mobiel is. Zo'n ventje dat op de grond rondscharrelt, en het liefste aan mijn voeten (of met mijn voeten, dat kietelt!) speelt O+
Dit! Echt zo leuk!!
pi_161730360
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:02 schreef Malteser het volgende:
Goede stats voor Minion en L! En de even lang uit de buik foto van Stippel O+. En kindjes die mamamamama zeggen O+.

Als Twix rode billen had, strooide ik altijd wat maizena. Maar ik vrees dat we richting tanden gaan want na de 6e poepluier vandaag liggen zijn billetje helemaal open. Ik heb baking soda in huis dus wil hem straks in een badje met baking soda zetten. Hoeveel gebruik je daarvoor?
1 mok voor een groot bad, een senseo-kopje voor een babybadje. Ongeveer.
pi_161730599
ik voel me net supermom vandaag. M'n baby wil niet slapen, maar het avondeten staat al klaar te wachten tot de duutser thuis komt. Ik geloof voor het eerst dat ik wat uitgebreider kook sinds T er is:

pi_161730632
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:23 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

1 mok voor een groot bad, een senseo-kopje voor een babybadje. Ongeveer.
Dank je!
pi_161730643
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:31 schreef Jagärtrut het volgende:
ik voel me net supermom vandaag. M'n baby wil niet slapen, maar het avondeten staat al klaar te wachten tot de duutser thuis komt. Ik geloof voor het eerst dat ik wat uitgebreider kook sinds T er is:

[ afbeelding ]
Goed bezig ^O^ :Y)
pi_161730833
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:31 schreef Jagärtrut het volgende:

[ afbeelding ]
Goed bezig!

wurm brabbelt ook niet echt. Hij zegt wel dingen (soort van) na, maar vandaag begon hij te "kletsen" tegen zijn lelijke plastic loopfiets. :D Babdaadabrablabla zoiets :D
Schudden voor gebruik
pi_161731232
N. zegt verder ook nog heel weinig hoor. Bababa, mamama en verder bpfffrrt en wat gilletjes en soms wat gebrabbel, maar niet zo veel. Ze doet ook nog niks als ik haar vraag "waar is het varken?" in zo'n boekje met grote prenten, terwijl ze dat volgens de Grote Gele Bijbel misschien al wel zou kunnen. :') Volgens mij gaat al haar energie naar zo snel mogelijk op verschillende manieren vooruit komen. :P
pi_161731236
Lekker Jagär! :Y)

Mamamamama O+ Ketel zegt het hier sinds een week of twee. Nog niet gericht, maar wel wat vaker als er borsten in beeld komen ja. :')
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:13:27 #251
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161731725
Broccoli-boks Jagär! Al is t hier iets minder fancy :')

Maarrrr ook ik ben trots dat ik na een hele dag met 2 kindjes straks toch het eten klaar heb :Y)
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:38:31 #252
56471 pinquit
oh my lama!
pi_161732400
Ik ben niet zo blij met dat mobiele :') het is gezellig hoor, heus. Maar A. zou A. niet zijn als hij tevreden zou zijn met kruipen. Ja een dag ofzo :+ hij heeft zich al gestort op het volgende wat hij nog niet goed genoeg kan. Overal op klimmen, los staan (doe normaal :') ) dat lukt hem natuurlijk nog niet, dus ongelukken aan de lopende band :{

Optrekken, staan en klimmen zijn nu favoriet, ik mag hem steeds achterna om hem op te vangen :')
pi_161732900
Ja, vermoeiend vind ik dat Pinq. Ook de onbeheersbare dwang om head first van de bank af te willen. Dat. Gaat. Niet. }:|
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:12:13 #254
56471 pinquit
oh my lama!
pi_161733234
Hahah psies dat idd. Hij was vanmiddag zo boos omdat hij niet van me over de bankleuning de diepte in mocht klimmen/vallen :+ :')
pi_161733353
Kris en Pinq _O- Dat heeft N. Hier op de harde manier afgeleerd. :@ Ze is zo ontzettend vaak gevallen bij het optrekken (ik heb haar 1000 keer gevangen, maar een keer of 5 was ik er gewoon niet op tijd bij) dat ze nu heel voorzichtig is geworden. Ze durft zich niet zo meer in afgronden te storten gelukkig. :D
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:19:09 #256
409579 LuDann
All the way
pi_161733417
Keer of 5? Hier eerder een keer of 15. :') :@
pi_161733471
Ik heb veel verdrongen, ik vrees dat het echte aantal ook eerder bij de 15 in de buurt zit. Dit waren de keren die ik me nog zo voor de geest kan halen en echt echt echt hard gingen. :'( :@
pi_161733559
Ach, mijn kind heeft op de harde manier geleerd dat ze haar hoofd in moet trekken als ze onder de marmeren tafel door wil kruipen.

Vandaag heeft ze ook een nieuwe versie van de stervende zwaan ingezet. Eerst was het in de w-houding zitten, handen in de lucht, hoofd in de nek en brullen. Dat wordt nu afgemaakt door zichzelf daarna full face voorover te laten vallen en languit gestrekt op de grond verder te huilen.

Dus toen ik vanmiddag de deur niet open wilde doen en ze hem niet open gepeuterd kreeg speelde bovenstaande zich af. Zo'n 10 keer in een paar uur.

Nogmaals: ver-moei-end
(En hilarisch, maar ik probeer niet te lachen :'))
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:51:37 #259
409579 LuDann
All the way
pi_161734209
Hahaha Kris, dat klinkt best grappig inderdaad. :P

Oh ja, ik las eerder nog die vraag van Selvaria over de w-zit. Bij die hele kleintjes kan het niet zoveel kwaad was wat mijn CB arts zei. Vooral niet als ze ook nog in andere houdingen zitten. Je kunt het een beetje proberen te sturen door haar benen naar voren te doen als ze zo gaat zitten maar dat is nogal een gedoe heb ik gemerkt. :P
pi_161734218
Mamamamama hoor ik hier vooral in combinatie met beginnend huilen. Zo van 'mamamamamma, hoe kun je me nou in bed leggen? Haal me eruit mamamama'

En dat van de bank willen, of zo van schoot op de grond willen springen :D Ik zeg haar elke keer dat ze het begrip zwaartekracht nog niet kent, maar dat helpt ook niet. Hier vandaag ook CB, was allemaal helemaal prima. De CB-mevrouw vond het knap dat ze het begrip zwaaien al kent, zonder dat je het zelf voor moet doen. Zal ook even stats maken.

M en ik zijn nu tot zondag met z'n tweeën, mrIMA is naar het buitenland. En dan is hij een week thuis en daarna een week naar een ander buitenland. Dus ik ben benieuwd hoe het is, ben nog maar 1 of 2 keer een nacht alleen geweest met haar.
pi_161734312
Komt vast goed, ima! Hier hebben we tot eind mei rust qua reizen van de duutser. Gelukkig!
pi_161734504
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:55 schreef Jagärtrut het volgende:
Komt vast goed, ima! Hier hebben we tot eind mei rust qua reizen van de duutser. Gelukkig!
Denk ik ook wel hoor! Nu zit er maar 1 dag tussen dat ik moet werken, maar de tweede week dat hij weg is moet ik gewoon vier dagen werken, waarvan twee ook nog aan de andere kant van Nederland, dus dat wordt nog pittiger ;-)

En fijn dat de duutser lekker thuis is!
pi_161735484
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:16 schreef Selvaria het volgende:
Kris en Pinq _O- Dat heeft N. Hier op de harde manier afgeleerd. :@ Ze is zo ontzettend vaak gevallen bij het optrekken (ik heb haar 1000 keer gevangen, maar een keer of 5 was ik er gewoon niet op tijd bij) dat ze nu heel voorzichtig is geworden. Ze durft zich niet zo meer in afgronden te storten gelukkig. :D
Ze schatten ook nog geen diepte in en als ze over de 10 maanden grens zijn dacht ik dat ze dat wel gaan ontwikkelen.
heb eens zo een programma zitten kijken over de wondere wereld van.. baby's.
ik heb toen enkel echt gedetailleerd onthouden dat baby's 143 liter kwijl verliezen :D
Schudden voor gebruik
pi_161735527
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:24 schreef Krisvc het volgende:
Ach, mijn kind heeft op de harde manier geleerd dat ze haar hoofd in moet trekken als ze onder de marmeren tafel door wil kruipen.

Vandaag heeft ze ook een nieuwe versie van de stervende zwaan ingezet. Eerst was het in de w-houding zitten, handen in de lucht, hoofd in de nek en brullen. Dat wordt nu afgemaakt door zichzelf daarna full face voorover te laten vallen en languit gestrekt op de grond verder te huilen.

Dus toen ik vanmiddag de deur niet open wilde doen en ze hem niet open gepeuterd kreeg speelde bovenstaande zich af. Zo'n 10 keer in een paar uur.

Nogmaals: ver-moei-end
(En hilarisch, maar ik probeer niet te lachen :'))
_O- klinkt echt fantastisch :D
Schudden voor gebruik
  dinsdag 26 april 2016 @ 20:39:36 #265
56471 pinquit
oh my lama!
pi_161735592
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:36 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ze schatten ook nog geen diepte in en als ze over de 10 maanden grens zijn dacht ik dat ze dat wel gaan ontwikkelen.
ik heb toen enkel echt gedetailleerd onthouden dat baby's 143 liter kwijl verliezen :D
Heb ik ook gezien! :D ik heb vooral onthouden dat baby's een hoop keer zoveel smaakpapillen hebben als volwassenen :')
pi_161735740
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:36 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ik vind dat geen diepte inschatten zo grappig. dat hij heel hard een speeltje probeert te grijpen dat bijna een halve meter verderop ligt... O+

Mijn T is zo leuk he. Hij vind zoveel dingen hilarisch. Vanmiddag lag ik op de grond, en had ik een blokje op m'n hoofd gezet (don't ask). Toen het van m'n hoofd viel op de grond lag hij in een deuk. En de volgende 100 keer dat het weer van m'n hoofd op de grond llag moest hij bijna nog harder lachen... O+
pi_161735779
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:39 schreef pinquit het volgende:

[..]

Heb ik ook gezien! :D ik heb vooral onthouden dat baby's een hoop keer zoveel smaakpapillen hebben als volwassenen :')
rete interessant.. Zo jammer dat we toen nog geen opneemfunctie hadden op de tv :D
Schudden voor gebruik
pi_161735873
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:43 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik vind dat geen diepte inschatten zo grappig. dat hij heel hard een speeltje probeert te grijpen dat bijna een halve meter verderop ligt... O+

Mijn T is zo leuk he. Hij vind zoveel dingen hilarisch. Vanmiddag lag ik op de grond, en had ik een blokje op m'n hoofd gezet (don't ask). Toen het van m'n hoofd viel op de grond lag hij in een deuk. En de volgende 100 keer dat het weer van m'n hoofd op de grond llag moest hij bijna nog harder lachen... O+
Dat vind mijn wurm ook zo leuk alleen als hij te dichtbij gaat zitten en het dan eerst op zijn hoofd krijgt is minder handig :9

Mama heeft een hoedje op. Wurm heeft een hoedje op..
we hebben een hoedje, hoedje, hoedje.... (waarbij ik mijn hoofd kieper)
Oh!
En wurm dan kirt en nog net niet " _O- die mama ook!" doet O+

Zingen is de bom de laatste tijd O+ maar ik kan dat natuurlijk ook fantastisch :') ;)
Schudden voor gebruik
pi_161735953
Ik kan eigenlijk geen enkel kinderliedje compleet :')
ik heb een paar keer zo een kindercd een poging gegeven om het zo even bij te spijkeren, maar die kinderkoren geven jeuk :r
Schudden voor gebruik
  dinsdag 26 april 2016 @ 20:57:26 #270
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161736258
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:49 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik kan eigenlijk geen enkel kinderliedje compleet :')
ik heb een paar keer zo een kindercd een poging gegeven om het zo even bij te spijkeren, maar die kinderkoren geven jeuk :r
Kun je noten lezen / een instrument spelen? Bij een van die cd's met jeukkoren (Liedjes met een hoepeltje erom) hoort een boek met de teksten & noten van 250 liedjes.
  dinsdag 26 april 2016 @ 20:58:07 #271
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161736287
Oh en Ageeth de Haan zingt kinderliedjes wel leuk vind ik :Y
pi_161736298
Sommige kinderliedjes vind ik ook gewoon echt naar. "In een groen, groen, groen, groen knollen-knollenland, daar zaten twee haasjes heel parmant. En de één die blies de fluite-fluite-fluit en de ander sloeg de trom. Daar kwam toen eens een jager-jagerman en die heeft er één geschoten. En die heeft al naar men denken-denken kan de ander zeer verdroten."
Waarom is dat een kinderliedje? Dat is toch gewoon naar?

Maargoed, zingen is hier wel de bom. Dat varieert van kinderliedjes tot alles wat me te binnen schiet en 100 miljoen zelfbedachte liedjes.

Ik vind het ook zo wonderlijk dat ze daadwerkelijk slaperig wordt van Slaap kindje slaap.
  dinsdag 26 april 2016 @ 21:00:28 #273
56471 pinquit
oh my lama!
pi_161736382
Vof de kunst maakt fijne gezellige zingliedjes O+
pi_161736628
Alle kinderliedjes zitten vol van dramatiek! Neem nou ouwe Jan en jonge Jan (die gingen samen pompen, ouwe Jan die brak z'n been en jonge Jan z'n klompen) Vreselijk verhaal is dat! En je hoort nou nooit eens hoe het is afgelopen.. Is het ooit nog goed gekomen met ouwe Jan z'n been? En heeft jonge Jan nog nieuwe klompen kunnen kopen?

Maar goed, levenslessen kun je maar beter snel geleerd krijgen natuurlijk. Het zal mij niet gebeuren dat mijn meisje loos raakt om te gaan varen als lichtmatroos.
pi_161736685
O ja, en altijd is kortjakje ziek schijnt over een prostituee te gaan heb ik ooit in een college opgevangen. :')
pi_161736786
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:08 schreef Krisvc het volgende:
O ja, en altijd is kortjakje ziek schijnt over een prostituee te gaan heb ik ooit in een college opgevangen. :')
Jep! Want ze heeft op doordeweekse dagen de gordijnen dicht. En het zilverwerk dat ze verdient zit in haar boek op zondag.
pi_161736837
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:57 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Kun je noten lezen / een instrument spelen? Bij een van die cd's met jeukkoren (Liedjes met een hoepeltje erom) hoort een boek met de teksten & noten van 250 liedjes.
saxofoon :Y maar dan is zingen zo een ellende :P
Schudden voor gebruik
pi_161736884
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:58 schreef Krisvc het volgende:
Sommige kinderliedjes vind ik ook gewoon echt naar. "In een groen, groen, groen, groen knollen-knollenland, daar zaten twee haasjes heel parmant. En de één die blies de fluite-fluite-fluit en de ander sloeg de trom. Daar kwam toen eens een jager-jagerman en die heeft er één geschoten. En die heeft al naar men denken-denken kan de ander zeer verdroten."
Waarom is dat een kinderliedje? Dat is toch gewoon naar?

Maargoed, zingen is hier wel de bom. Dat varieert van kinderliedjes tot alles wat me te binnen schiet en 100 miljoen zelfbedachte liedjes.

Ik vind het ook zo wonderlijk dat ze daadwerkelijk slaperig wordt van Slaap kindje slaap.
Er zaten zeven kikkertjes al in een boeren sloot..
de sloot was toen bevroren
de kikkertjes half dood
ze kwekte niet ze kwakte niet..

:'( :'(
Schudden voor gebruik
pi_161736911
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:07 schreef Bloesem. het volgende:
Alle kinderliedjes zitten vol van dramatiek! Neem nou ouwe Jan en jonge Jan (die gingen samen pompen, ouwe Jan die brak z'n been en jonge Jan z'n klompen) Vreselijk verhaal is dat! En je hoort nou nooit eens hoe het is afgelopen.. Is het ooit nog goed gekomen met ouwe Jan z'n been? En heeft jonge Jan nog nieuwe klompen kunnen kopen?

Maar goed, levenslessen kun je maar beter snel geleerd krijgen natuurlijk. Het zal mij niet gebeuren dat mijn meisje loos raakt om te gaan varen als lichtmatroos.
_O-
Schudden voor gebruik
pi_161737029
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:13 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Er zaten zeven kikkertjes al in een boeren sloot..
de sloot was toen bevroren
de kikkertjes half dood
ze kwekte niet ze kwakte niet..

:'( :'(
Oh das 1 van saar haar favorieten _O-

Kike halluf doood! :D

Moet ik mij zorgen maken?.. :P
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 26 april 2016 @ 21:18:05 #281
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161737032
Bloesem _O- O+

En idd, veel teksten zijn godawful :') Maarrrrr kinderen hebben geen idee waar t over gaat!

En doordat ik in een van die jeukkoren zat, heb ik 250 kinderliedjes ingezongen (die met een hoepeltje erom dus ;) ) en heb ik dus overal wel een liedje bij *O*
pi_161737105
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:08 schreef Krisvc het volgende:
Mijn jeugd, mijn onschuld... wat doe je... ;(

Zo schijnt witte zwanen/zwarte zwanen een christelijk lied te zijn.
S. 2014
J. 2016
pi_161737122
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Oh das 1 van saar haar favorieten _O-

Kike halluf doood! :D

Moet ik mij zorgen maken?.. :P
:D

JA!

:9
Schudden voor gebruik
pi_161737135
Ik las trouwens jeuk oren... :')
S. 2014
J. 2016
pi_161737174
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:20 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

:D

JA!

:9
Ach zolang ze nog hysterisch op de vlucht gaat voor een lieveheersbeestje zal het wel meevallen. :+
S. 2014
J. 2016
pi_161737223
En O ze wieze wo ze wieze walla kristalla is ook geen onzin liedje. :P Het is een oud-Portugees doopliedje.
pi_161737316
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ach zolang ze nog hysterisch op de vlucht gaat voor een lieveheersbeestje zal het wel meevallen. :+
maar dat zijn ook moordlustige beesten hoor!

ik heb ze dan ook graag in de moestuin O+
Schudden voor gebruik
  dinsdag 26 april 2016 @ 21:26:09 #288
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161737331
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:22 schreef Krisvc het volgende:
En O ze wieze wo ze wieze walla kristalla is ook geen onzin liedje. :P Het is een oud-Portugees doopliedje.
Echt?! Oh dat maakt m stukken beter verdraagbaar _O_
pi_161737365
Ik ken echt bijna geen liedjes en kan niet zingen dus ik ben blij dat de gastouder veel liedjes zingt :').

Ik vind sprookjes trouwens ook erg, was vorig jaar in de efteling met collega's en ik vertaalde wat sprookjes in het sprookjesbos aan mijn canadese manager en toen dacht ik echt, da-fuq. Voorbeeld: Wolf eet geitjes op, jager snijdt buik wolf open, geitjes eruit, stenen erin, wolf verdrinkt. Uh.. :P.

Oh en twist je foto's O+! en stippel je photobomb man (in ander topic) :D.
pi_161737369
Oze wieze woze vond ik sowieso wel leuk :D
pi_161737417
Hier ook 'ze kunnen zeggen wat ze willen'
pi_161737461
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:27 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik ken echt bijna geen liedjes en kan niet zingen dus ik ben blij dat de gastouder veel liedjes zingt :').

Ik vind sprookjes trouwens ook erg, was vorig jaar in de efteling met collega's en ik vertaalde wat sprookjes in het sprookjesbos aan mijn canadese manager en toen dacht ik echt, da-fuq. Voorbeeld: Wolf eet geitjes op, jager snijdt buik wolf open, geitjes eruit, stenen erin, wolf verdrinkt. Uh.. :P.

Oh en twist je foto's O+! en stippel je photobomb man (in ander topic) :D.
sprookjes zijn rete luguber!

en thanks O+
Schudden voor gebruik
pi_161737524
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:11 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Jep! Want ze heeft op doordeweekse dagen de gordijnen dicht. En het zilverwerk dat ze verdient zit in haar boek op zondag.
Wait, whut? -O-

En inderdaad die teksten zijn niet altijd even vrolijk. En ze slaan soms ook nergens op.

Overigens is hier "in de maneschijn" de bom. Maar ik moest de tekst ook googlen, want verder dan de eerste 2 zinnen kwam ik ook niet meer.

W. Oefent z'n tenor stem. Ligt al de hele avond met een akelig hoog piepje te kraaien. Nahgoed hijs vrolijk, prima.
pi_161737816
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:28 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hier ook 'ze kunnen zeggen wat ze willen'
Maar een olifant heeft de allerdikste billen van het hele land. O+
S. 2014
J. 2016
pi_161737847
Sprookjes O+ Hoe luguberder hoe beter! De stiefzussen van Assepoester die zichzelf verminken om in het muiltje te passen, en de stiefmoeder van Sneeuwwitje die in roodgloeiende ijzeren schoenen moet dansen. Daar smulde ik van als kind hoor. :9
pi_161737866
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:30 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Wait, whut? -O-

En inderdaad die teksten zijn niet altijd even vrolijk. En ze slaan soms ook nergens op.

Overigens is hier "in de maneschijn" de bom. Maar ik moest de tekst ook googlen, want verder dan de eerste 2 zinnen kwam ik ook niet meer.

W. Oefent z'n tenor stem. Ligt al de hele avond met een akelig hoog piepje te kraaien. Nahgoed hijs vrolijk, prima.
Oh wacht die ken ik wel helemaal en zing die al van kleins af aan... dat is zijn ik moet stilliggenwantmijnnagelswordengeknipt-lied :D Of zijn in slaap sus - rustig maar liedje :D
Schudden voor gebruik
pi_161737877
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Maar een olifant heeft de allerdikste billen van het hele land. O+
een krokodil met zijn BEK bek BEK!
Schudden voor gebruik
  dinsdag 26 april 2016 @ 21:41:09 #298
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_161737897
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:18 schreef LadyBlack het volgende:
Bloesem _O- O+

En idd, veel teksten zijn godawful :') Maarrrrr kinderen hebben geen idee waar t over gaat!

En doordat ik in een van die jeukkoren zat, heb ik 250 kinderliedjes ingezongen (die met een hoepeltje erom dus ;) ) en heb ik dus overal wel een liedje bij *O*
Jaaa welke zing jij ook alweer solo? (Ik herkende S. de K. dus serieus hč, toen ik wist welk liedje het was, alleen weet niet meer of dat met jou of met Crumpette samen was gezongen :+ )
Kwak
pi_161737930
'Ik ga slapen, ik ben moe' zing ik ook vaak voor M, in aangepaste versie. Zongen mijn ouders altijd. Hangt ook aan haar muur :)
  dinsdag 26 april 2016 @ 21:47:07 #300
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_161738112
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:41 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
'Ik ga slapen, ik ben moe' zing ik ook vaak voor M, in aangepaste versie. Zongen mijn ouders altijd. Hangt ook aan haar muur :)
Daar heb ik dus een trauma van :@ ik zong dat ook voor t slapengaan, maar op een gegeven moment kreeg ik vette stress dat ik IEDEREEN moest noemen aan t einde, want je weet maar nooit he. :')

Ik ga slapen ik ben moe
ik sluit mijn beide oogjes toe
Here houd ook deze nacht
Over mij en papa en mama en s en tante g en oom j en tante a en tante a en oom s en tante h en oom j en m en opa en oma en opa en oma en oma-over en de mensen in t bejaardenhuis en de dieren in t asiel en de juf en de zieke mensen en de poes en de buurvrouw en de kindjes in afrikaaaaaa de waaaaacht.
Amen amen.

:') _O-
Kwak
  dinsdag 26 april 2016 @ 21:51:17 #301
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161738249
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:41 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Jaaa welke zing jij ook alweer solo? (Ik herkende S. de K. dus serieus hč, toen ik wist welk liedje het was, alleen weet niet meer of dat met jou of met Crumpette samen was gezongen :+ )
Ja nou die met hem dus :D Mooi Ietje fietje :Y Plus oa de mosselman.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')