abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 april 2016 @ 21:33:15 #26
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161612201
Het probleem met peuter is hier vooral dat ze al driekwart jaar niet meer overdag slaapt, dus eind van de middag is ze niet altijd meer zo gezellig :')

Daarvoor namen we haar ook lekker mee idd :Y
pi_161612336
Spring, ik moet er niet aan denken dat Y altijd op mij slaapt! Maar als ik t zo lees vind jij dat juist heerlijk?! Hoe kom je nog aan iets toe? :)

Wat n leuke fotos weer en fiets fotos

Y was vandaag voor t eerst n stukje aan t tijgeren. Toen ik keek en ze t zag.. Stopte ze natuurlijk.
pi_161612672
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:29 schreef Selvaria het volgende:

[..]

We hebben N. Altijd meegenomen vanaf het moment dat ze geen hele dagen meer gilde (8 weken ongeveer), ik denk al wel een keer of 20 a 30. :@ Ze is echt heel makkelijk en vermaakt zich heel goed met kijken naar mensen en wat spelen/eten in haar stoel. Sinds ze vaste voeding krijgt vragen we in restaurants gewoon of ze ook wat groente/pasta/aardappels voor haar kunnen koken/bakken zonder zout. Gaat tot nu toe altijd heel goed. ^O^ Een broodplankje met smeersels vooraf doet het ook altijd goed, N. krijgt dan wat broodkorstjes om haar alvast tevreden te houden en wij nommen de rest lekker op. :D We nemen het er nu nog lekker van, want met een dreumes of peuter *schijnt* het allemaal niet meer zo makkelijk te gaan. :D

LB. _O- We kochten deze fiets tweedehands met alles erop en eraan (als je goed kijkt zie je zelfs een buggydrager terwijl wij geen buggy hebben en ook niet van plan zijn te kopen. :D ), maar man en ik zijn niet zo handig en zijn bang dat we het achterzitje er later niet meer op krijgen als we hem er nu afhalen. :')
We hebben O vijf keer meegenomen. Drie keer sliep hij (toen was hij ook nog heel jong), en twee keer was hij wakker en was hij het na vijf minuten zat waarna hij ging piepen en alleen op schoot stil was (qua geluid, qua beweging bleef hij druk). Maar dat was nog van voor hij zelfstandig kon zitten en mee at, dus ik heb goede hoop dat het beter wordt, maar nog steeds vind ik het spannend :X Maar we gaan het gewoon uitproberen! ergens ver weg, zodat we er niet meer terug hoeven te komen als O zich toch misdraagt
pi_161613779
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:36 schreef gestreeptestoel het volgende:
Spring, ik moet er niet aan denken dat Y altijd op mij slaapt! Maar als ik t zo lees vind jij dat juist heerlijk?! Hoe kom je nog aan iets toe? :)

Wat n leuke fotos weer en fiets fotos

Y was vandaag voor t eerst n stukje aan t tijgeren. Toen ik keek en ze t zag.. Stopte ze natuurlijk.
Haha, je stond te gillen en te juichen zeker? :P

Ze doet overdag maar één of twee korte slaapjes en die kunnen in de doek op mn rug. Of in de maxi cosi als ik dr zus van school haal, dat was ik ff vergeten. En 's nachts ligt ze tussen mn oksel en mn bovenarm, zeg maar. En tuurlijk is het wel eens irritant, maar ik besef me nu zo goed hoe vreselijk snel het gaat. Ik geniet oprecht en extra van die plakmomenten.
Helemaal als ie naar die knokige knieën en zweetvoeten van dr grote zus kijk. Die is al zes! En lijkt ook vorige week pas geboren.
  vrijdag 22 april 2016 @ 01:05:43 #30
456211 dcadapter
Wispelturig baasje
pi_161618042
Hallo allemaal! Ik breek even in... zitten hier ook ergens "verse" papa's of bijna papa's? Ik zie ze maar weinig voorbij komen namelijk :@
pi_161618753
Pfffft wat een nacht. Ketel heeft sinds middernacht niet langer dan 20 min aan een stuk geslapen. Veel huilen, worstelen, paniek en een snotneus waar je u tegen zegt. Ik heb net even naast hem liggen huilen, wat is dit slopend zeg.
pi_161618915
och Luna, herkenbaar! W. Had ook zulke nachten toen 'ie zo verkouden was. Ik heb 'm in mijn armen laten slapen toen, hoofdje op mijn schouder zodat ie wat omhoog lag en dan op z'n zij. Dan sliep hij tenminste...
pi_161618922
Snotboks! Ik heb kleine Tas gepest met Otrivin en de snotzuiger want het arme kind kon niet eens fatsoenlijk aan de borst drinken ;( . Hij was natuurlijk not very amused en besloot dat de wieg lava was. Dus dommelen op mij en elk half uur slokjes drinken. Gaaaap.
pi_161618938
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 01:05 schreef dcadapter het volgende:
Hallo allemaal! Ik breek even in... zitten hier ook ergens "verse" papa's of bijna papa's? Ik zie ze maar weinig voorbij komen namelijk :@
Ja hoor, tweede keer overigens. Ik zit nu met mijn 6 dagen oude dochter te stomen in de badkamer om haar neus wat vrijer te maken. Ook goedemorgen :)
...everyone's afraid, but that's no excuse...
pi_161619041
Haha ja Spring
Ik was de oudste douchen en Y lag o de grond te spelen in de kamer naast ons. Zie ik ineens een schaduw langzaam naar voren over de overloop komen. Dus ik kijk... Ja hoor madam komt vooruit.
  vrijdag 22 april 2016 @ 07:37:58 #36
456211 dcadapter
Wispelturig baasje
pi_161619171
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 06:08 schreef Nitzer het volgende:

[..]

Ja hoor, tweede keer overigens. Ik zit nu met mijn 6 dagen oude dochter te stomen in de badkamer om haar neus wat vrijer te maken. Ook goedemorgen :)
haha, lekker wakker worden :) ik geniet nog zo'n 2 maanden, heerlijk uitgeslapen vanochtend :)

Is ze al verkouden o.i.d.? Of komt dat vaker voor bij pasgeborenen?

Had jij kort voor je eerste kind ook zo'n onzeker gevoel? Ik heb echt het gevoel dat ik te weinig geregeld heb, ik niet genoeg weet etc...

Oh en nog gefeliciteerd! :)
pi_161619440
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 07:37 schreef dcadapter het volgende:

[..]

haha, lekker wakker worden :) ik geniet nog zo'n 2 maanden, heerlijk uitgeslapen vanochtend :)

Is ze al verkouden o.i.d.? Of komt dat vaker voor bij pasgeborenen?

Had jij kort voor je eerste kind ook zo'n onzeker gevoel? Ik heb echt het gevoel dat ik te weinig geregeld heb, ik niet genoeg weet etc...

Oh en nog gefeliciteerd! :)
Welkom dcadapter! Je kan ook posten in Zwangerschap en Geboorte, als je wil vragen of je al genoeg hebt gedaan. Overigens is dat een heel normaal gevoel rn dat blijft ook na de geboorte zo!

Er us ook een Vaders-topic, maar dat is niet zo actief.

En gefeliciteerd Nitzer en beterschap voor je meissie!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_161622462
Altijd leuk om ook van de papa's te horen! ^O^

Mijn man had dat in het begin inderdaad ook hoor, dat onzekere gevoel :Y Maar dat is het fijne van een kraamhulp; die legt je precies uit hoe je alles kunt/'moet' doen!
En je wordt er echt heel snel heel handig in, wees maar niet bang! ;)

Mijn man vond het altijd al 'eng' om een pasgeboren baby vast te houden (deed-ie ook nooit op kraamvisites ofzo), maar een paar uur na de bevalling liep-ie al met onze dochter rond alsof-ie nooit anders gedaan had, dat ging zo natuurlijk O+
pi_161623473
Advies gevraagd..
G zit aan de ventolin wegens benauwdheid. Hij hoest al vanaf januari. Zijn longetjes zitten steeds vaker vol (rochelende ademhaling). De ventolin is een proef voor twee weken, bronchiale hyperreactiviteit noemen ze dat, zolang hij nog te jong is om te testen.

Nou hebben we twee katten en een hond. De katten haren enorm. Ik vermoed dat zij niet mee helpen ;(
Maar hoe kom ik daar achter? G gaat voor alles dus als hij echt last heeft moeten ze weg ;(
Ik wil ze alleen niet preventief weg doen. Ze tijdelijk in een pension doen is ook geen optie, de haren zitten bijv ook in de bank, die bank moet vervangen worden dan.
Stel dat ik een week bij mijn schoonouders zou logeren, die hebben geen huisdieren. Zou ik dan verbetering moeten merken?
  vrijdag 22 april 2016 @ 12:32:56 #40
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_161623523
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 12:30 schreef Cassandra87 het volgende:
Advies gevraagd..
G zit aan de ventolin wegens benauwdheid. Hij hoest al vanaf januari. Zijn longetjes zitten steeds vaker vol (rochelende ademhaling). De ventolin is een proef voor twee weken, bronchiale hyperreactiviteit noemen ze dat, zolang hij nog te jong is om te testen.

Nou hebben we twee katten en een hond. De katten haren enorm. Ik vermoed dat zij niet mee helpen ;(
Maar hoe kom ik daar achter? G gaat voor alles dus als hij echt last heeft moeten ze weg ;(
Ik wil ze alleen niet preventief weg doen. Ze tijdelijk in een pension doen is ook geen optie, de haren zitten bijv ook in de bank, die bank moet vervangen worden dan.
Stel dat ik een week bij mijn schoonouders zou logeren, die hebben geen huisdieren. Zou ik dan verbetering moeten merken?
Het proberen waard Cassandra, maar vergeet niet dat 'sporen' van huisdieren lang in huis aanwezig kunnen zijn. Die zijn niet in een weekje verdwenen. Sterkte voor G. en jullie trouwens .. Klinkt sneu! :{
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_161623822
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 12:30 schreef Cassandra87 het volgende:
Advies gevraagd..

Het is het proberen waard toch? Of misschien, als je schoonouders wat te veel zijn, een weekje een huisje huren waar geen huisdieren meegenomen mogen worden?

Wij hebben ook gevraagd hoe het zit met een allergietest, omdat we vermoeden dat Stip last heeft van hondenharen en volgens onze huisarts kan het wel voor de 5 jaar, maar als hij negatief is zegt dat niks, want het kan alsnog dat ze er allergisch voor zijn. Positief is wel altijd positief.
pi_161624012
Even met man overlegd, we wachten sowieso de twee weken ventolin af omdat we anders niet weten of de ventolin helpt, of dat het gebrek aan katten helpt.
Dat het bij ons even duurt voor alle haren en sporen weg zijn weet ik inderdaad, scheelt al dat ze praktisch alleen in de huiskamer komen.
Dot mijn schoonouders werken gelukkig haha dus ik zit daar overdag alleen. Maar dat wordt dan een weekje vanaf half mei. Toch geen beslissing die je zo makkelijk neemt over de katten :'(

Allergie hebben we laten testen, die was negatief, maar inderdaad, kan vals negatief zijn zo jong. Een andere optie is nog vier jaar aanmodderen of hopen dat hij er overheen groeit maar dat vind ik geen reële optie
pi_161625057
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:46 schreef twist02 het volgende:
Altijd leuk om ook van de papa's te horen! ^O^

Mijn man had dat in het begin inderdaad ook hoor, dat onzekere gevoel :Y Maar dat is het fijne van een kraamhulp; die legt je precies uit hoe je alles kunt/'moet' doen!
En je wordt er echt heel snel heel handig in, wees maar niet bang! ;)

Mijn man vond het altijd al 'eng' om een pasgeboren baby vast te houden (deed-ie ook nooit op kraamvisites ofzo), maar een paar uur na de bevalling liep-ie al met onze dochter rond alsof-ie nooit anders gedaan had, dat ging zo natuurlijk O+
Hier hetzelfde. Ik weet nog wel dat O de eerste nacht in het ziekenhuis lag te huilen in zijn bedje tussen ons in (hadden een prive-kamer omdat het weekend was), en dat ik tegen mijn man zei haal hem eruit dan en dat hij dat niet durfde. Een verpleegster kwam uiteindelijk langs lopen en vroeg of ze hem bij iemand kon leggen waarop ik snel naar mn man wees en daar heeft hij de rest van de nacht tegenaan geslapen (en mijn man natuurlijk niet meer, maar die had de nachten daarvoor wel geslapen).

En ondanks dat hij nog nooit een mini-baby vast had gehad, heeft hij het grootste deel van de kraamweek (nadat de kraamhulp naar huis was) alle zorg op zich genomen en vervolgens als 'expert' mij alles uitgelegd :D Komt dus helemaal goed dcadapter!

Cassandra, heb je een reden om de katten/hond te verdenken? Dat is meestal namelijk het eerste wat gezegd wordt, dat je huisdieren weg moet doen, maar is ook vaak niet de oorzaak. Zeker als het alleen om de luchtwegen gaat zou ik dieren niet zo snel verdenken. Ik zou ook even de ventolin afwachten en anders eerst even ergens proeflogeren. En dan wel zorgen dat je alleen net gewassen spullen meeneemt omdat je anders misschien alsnog per ongeluk huidschilfers oid meeneemt en ook zorgen dat je man dan ook niet alsnog in jullie huis komt en dingen meebrengt dus een kattenoppas zoeken.
pi_161625796
Cassandra, wij verdachten ook onze honden toen T. Verkouden/benauwd bleef en ook nog eens uitslag/eczeem klachten kreeg. Hier (uiteindelijk) een week vakantiepark geboekt in een speciale Asma/cara bungalow maar geen verbetering/verschil. Het bleek ineens over toen wij met zes maanden over gingen op een ander merk/type flesvoeding. Het kan in zoveel dingen zitten helaas.

Ik ging net even met T. Langs het KDV want man was gisteren de luiertas vergeten. Het is er altijd gezellig aan de keukentafel dus bleven we iets langer als gepland.. Op een gegeven moment komt een meisje dat ook altijd samen met T. Daar is met een half bakje fruit naar me toe. Ik krijg het niet op, mag T. Het hebben? Dus ik kijk de leidster aan die héél hard begint te lachen.

Na enige uitleg blijkt; T. word er als kliko gebruikt!! Hij wil altijd alles proeven, eet alles op en als hij niets krijgt dan kijkt hij als een verstoten puppy! Normaal word alles wat niet op gaat door de kindjes bij de leidsters ingeleverd en er doneren al verschillende kindjes voor onze zoon.

We hebben thuis al verschillende keren gekscherend gezegd dat hij nog beter bedelde als onze honden, maar dat doet hij dus niet alleen thuis! 😂
pi_161627377
Ah, akelig Cassandra!

Hier ook snotboks. Is al even gaande, maar zielig is dat zeg. In de nacht ook in de weer met die snotzuiger en zoutoplossing. Overigens vandaag een nieuwe snotzuiger gekocht, want ik had de huidige laten smelten door 'm uit te koken. :') :{

Vandaag is F. precies 6 maanden! We zouden naar het CB, immers 2 maanden geleden al ingepland bij de vorige afspraak. Hebben ze de afspraak alleen in het boekje genoteerd en niet in de computer :|W
Eerstvolgende mogelijkheid is pas over een maand, dan is F. al 7 maanden. Nouja, het moet maar. Dus geen stats voorlopig :(
  vrijdag 22 april 2016 @ 15:49:22 #46
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161627691
Je kan ook gewoon naar weeguurtje, Jantina! Maar wel vervelend zeg....

Hier ook een baby die al sinds december/januari, ik weet het niet meer precies, regelmatig aan de Ventolin zit. Ik heb zelf ook erg slechte luchtwegen en steeds als L last krijg, doe ik mee. Of andersom, kip/ei. Weet niet bij wie het nu begint. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_161627894
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 15:49 schreef Mariposas het volgende:
Je kan ook gewoon naar weeguurtje, Jantina! Maar wel vervelend zeg....

Ja, wil ik ook gaan doen, maar is alleen op woensdag en ben zelf om de week vrij. Komende woensdag is het echter koningsdag, dus dicht, dus eerstvolgende keer is dan 11 mei. Schiet allemaal lekker op dus.
pi_161628051
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 12:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Even met man overlegd, we wachten sowieso de twee weken ventolin af omdat we anders niet weten of de ventolin helpt, of dat het gebrek aan katten helpt.
Dat het bij ons even duurt voor alle haren en sporen weg zijn weet ik inderdaad, scheelt al dat ze praktisch alleen in de huiskamer komen.
Dot mijn schoonouders werken gelukkig haha dus ik zit daar overdag alleen. Maar dat wordt dan een weekje vanaf half mei. Toch geen beslissing die je zo makkelijk neemt over de katten :'(

Allergie hebben we laten testen, die was negatief, maar inderdaad, kan vals negatief zijn zo jong. Een andere optie is nog vier jaar aanmodderen of hopen dat hij er overheen groeit maar dat vind ik geen reële optie
Ik kom wsl met een stom advies, maar toch: ventolin is symptoombestrijding he, letterlijk. Het vermindert de benauwdheid tijdelijk, maar stel dat je last hebt van een ontsteking of luchtweginfectie wordt die er echt niet minder van; alleen de gevolgen ervan (benauwdheid) worden tijdelijk verlicht...Naar mijn idee zie je het effect dan ook niet "pas" na 2 weken..

Verder wel heel lastig, zou ook niet zomaar je huisdier weg doen. Ik ben ook heel allergisch, maar als ik een reactie heb is dat binnen een paar uur over als de bron ervan weg is. Een week weg zou dus wel wat beeld moeten geven, maar dan nog zegt het niet dat de katten de oorzaak zijn denk ik. Wie weet staat er wel een boom in je tuin waar G niet tegen kan, zeg maar...

Ik zou, als ik hetzelfde had, aandringen op een verwijzing naar een kinderarts voor je zelf dingen onderneemt als katten weg doen; wellicht is er met een andere inhalator bv ook genoeg verlichting te geven.
pi_161628279
Ah arme G :*..

Kliko T :D.

Ook lekker snugger van het CB jantina :').

Ik snap niks van die bijvoeding. Wij mochten met bijvoeding beginnen en volgens GO begon E al interesse te krijgen. Maar tot nu toe is het elke keer huilen. Lijkt me niet de bedoeling wel? :?
pi_161628341
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 16:15 schreef hetzusjevan het volgende:

Ik snap niks van die bijvoeding. Wij mochten met bijvoeding beginnen en volgens GO begon E al interesse te krijgen. Maar tot nu toe is het elke keer huilen. Lijkt me niet de bedoeling wel? :?
Wanneer begint ze te huilen? Hier merkten we in het begin dat het aan het moment lag, als ze weer wat moe werd, dan was proeven te intensief en resulteerde dat in mopperen / huilen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')