Alleen de eerste paar maanden. Daarna niet.quote:Op donderdag 14 april 2016 00:17 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hitler had toch ook een parlement of niet?
Inderdaad. Het nee-kamp is toch al grotendeels verloren voor de serieuze partijenquote:Op donderdag 14 april 2016 00:57 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als het referendum tweederde van de Nederlanders niet boeide op het moment dat ze erover mochten stemmen, waarom zou het ze dan opeens wel boeien bij verkiezingen die over iets heel anders (en vele malen belangrijkers) gaan?
Volgens mij schat je de intellectuele capaciteit van de Nederlandse kiezer te hoog in. De meeste mensen stemmen op de VVD "omdat zij minder belasting willen" en kijken niet naar het totale (EU-fiele) plaatje van de VVD.quote:Op woensdag 13 april 2016 23:21 schreef SeLang het volgende:
De VVD kan wel inpakken nu. Daar gaat toch geen hond meer op stemmen na eerst "geen cent voor de Grieken" en nu weer dit.... Tweede kamer verkiezingen zijn al over 11 maanden.
Dat kan je hoe dan ook vergeten. Er zijn een heel aantal landen die Oekraïne wel graag in de EU zouden zien, die gaan daar nooit mee akkoord. Het is ook nutteloos aangezien ieder afzonderlijk EU-land een nieuw lidmaatschap kan vetoën.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:10 schreef Zienswijze het volgende:
Als Rutte ervoor kan zorgen dat er expliciet in het vedrag komt te staan:
- Oekraine wordt de komende 30 jaar geen lid van de EU.
- Pro-handel maar geen EU-lidmaatschap.
- Er gaat de komende 30 jaar geen extra geld naar Oekraine.
Dan neemt hij voor mij als nee-stemmer een groot deel van de zorgen weg.
Dat is ook het hele makke, de EU bereidt zich als een soort Vierde Rijk steeds verder uit richting het oosten en zuid-oosten terwijl er een grote weerstand is onder de bevolking. De EU moet eens grondig werken aan zijn imago, de vluchtelingencrisis en de armoede in Roemenië en Bulgarije aanpakken voordat het Lebensraum gaat creëren. Straks stort het net als de voorgaande drie rijken in elkaar door hoogmoed en dan heb je helemaal niets. De continuïteit van de EU waarborgen is het allerbelangrijkste en daar is men op dit moment niet mee bezig.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:10 schreef Zienswijze het volgende:
Dit kunnen ze heel mooi in het verdrag zetten en 3 maanden later gaat er tóch geld naar de Oekraïne. De geschiedenis (Griekenland), herhaalt zich dan gewoon.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:10 schreef Zienswijze het volgende:
Die situatie moeten we zien te voorkomen. Wij willen geen gulden en gesloten grenzen. Een oplossing is een monetaire unie met Duitsland en eventueel andere landen waarbij in Nederland de Mark gebruikt wordt.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:41 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Dit kunnen ze heel mooi in het verdrag zetten en 3 maanden later gaat er tóch geld naar de Oekraïne. De geschiedenis (Griekenland), herhaalt zich dan gewoon.
De EU-landen moeten eerst intern de boel regelen en zelfs dat lukt ze al niet (teveel cultuurverschillen, en allerlei andere oorzaken). Nee! Laat de boel dan maar lekker uit elkaar ploffen, zijn wij meteen van al het gezeik wat EU heet af!
pssst, ook zonder het verdrag gaat er geld naar Oekraïne. En met of zonder dit verdrag, hun perspectief op ooit op termijn kansen voor een lidmaatschap verandert er niet door.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:41 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Dit kunnen ze heel mooi in het verdrag zetten en 3 maanden later gaat er tóch geld naar de Oekraïne. De geschiedenis (Griekenland), herhaalt zich dan gewoon.
De EU-landen moeten eerst intern de boel regelen en zelfs dat lukt ze al niet (teveel cultuurverschillen, en allerlei andere oorzaken). Nee! Laat de boel dan maar lekker uit elkaar ploffen, zijn wij meteen van al het gezeik wat EU heet af!
Daar kan Rutte nooit voor zorgen natuurlijk.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:10 schreef Zienswijze het volgende:
Als je dat expliciet in het verdrag zet, en er gaat daarna toch extra geld naartoe, schend je het verdrag.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:41 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Een krachtige Noord-West Europese Unie waar welvaart, veiligheid en welzijn bovenaan staat is natuurlijk heel wat anders dan de huidige EU van 28 diverse landen.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:48 schreef R-K het volgende:
[..]
Die situatie moeten we zien te voorkomen. Wij willen geen gulden en gesloten grenzen. Een oplossing is een monetaire unie met Duitsland en eventueel andere landen waarbij in Nederland de Mark gebruikt wordt.
Moldavië en Georgië interesseren de gemiddelde Nee-stemmer nog minder dan Oekraïne.quote:Op donderdag 14 april 2016 11:04 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Weet iemand wat er met Moldavie en Georgie ondertussen geschiedt? Daarmee zijn ook associatieverdragen gesloten en hierover is in het begin wel actie ondernomen, maar in het daadwerkelijke referendum ging het slechts over het door oorlog verscheurde Oekraine.
Echter zijn ook Moldavie en Georgie staten die burgeroorlog kennen en ernstige grensconflicten. Moldavie kent maar liefst twee separatistische stromingen en dan niet van het lieve karakter van de Friezen, maar zwaar bewapend. PMR, Pidnestrovija Moldovavska Respublika en Gagaoezie (een Turks-Marxistische bevolking), beide zeer anti-EU en pro-Moskou, zijn bereid tot de dood te vechten voor het vaderland. En nee, het vaderland is niet Brussel, maar Moskou of in elk geval Comrat (Gagaoezie) of Tiraspol (PMR), de regering in Chisinau/Kishinov wordt niet erkend door beide groeperingen.
Georgie: kent Noord- en Zuid-Ossetie en Abchazie. Volgens Georgie is Abchazie Georgie, maar je komt als toerist en als Georgier toch echt Abchazie niet binnen. 'Tresspassers will be shot' en in die regio blijft het niet bij een waarschuwing.
Oekraine kent naast Krim, Luhansk volksrepubliek en Donetst volksrepubliek, ook het minder bekende, maar niet minder bewapende, Odessa oblast die niets moeten weten van de junta in Kiev, Washington of Brussel. Odessa luistert ook niet naar Moskou, Odessa is een vrijhaven voor vrije mensen. Odessa is Odessa, niet Kiev, niet Brussel, niet Moskou.
Odessa Mama.![]()
F*ck de graaiers van Brussel en Washington, f*ck de nazi's van Azov. Odessa zal nooit opgeven.![]()
![]()
![]()
Graag een studie die aantoont dat er een significant verschil hierin bestaat tussen het ja-kamp,nee-kamp en de grote massa die de stembus niet kon vinden.quote:Op donderdag 14 april 2016 11:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Moldavië en Georgië interesseren de gemiddelde Nee-stemmer nog minder dan Oekraïne.
Rutte kan helemaal niks veranderen. Zijn homies in Europa zien hem al aankomen.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:10 schreef Zienswijze het volgende:
Dat heb ik niet, wel empirisch onderzoek hier op FOK! en in de door mij geraadpleegde media over dit onderwerp. Ik heb Moldavië en Georgië heel vaak als onderwerp geopperd maar daar kwam nauwelijks of geen respons op. Het blijkt dan elke keer toch meer te gaan op boos kunnen doen tegen de EU en de regering dan daadwerkelijk om de inhoud van het associatieverdrag.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:05 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Graag een studie die aantoont dat er een significant verschil hierin bestaat tussen het ja-kamp,nee-kamp en de grote massa die de stembus niet kon vinden.
Hij kan best wat aanpassingen uitonderhandelen, dat heeft een leuke prijs maar het kan natuurlijk wel. Maar het is de vraag of er aanpassingen zijn te bedenken waarover consensus met het Nee-kamp bereikt kan worden.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:08 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Rutte kan helemaal niks veranderen. Zijn homies in Europa zien hem al aankomen.
Dit empirisch onderzoek zegt me zo dus helemaal niks. Je hebt de (non-)response rate van de 3 groepen als uitkomst parameter?quote:Op donderdag 14 april 2016 12:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat heb ik niet, wel empirisch onderzoek hier op FOK! en in de door mij geraadpleegde media over dit onderwerp. Ik heb Moldavië en Georgië heel vaak als onderwerp geopperd maar daar kwam nauwelijks of geen respons op. Het blijkt dan elke keer toch meer te gaan op boos kunnen doen tegen de EU en de regering dan daadwerkelijk om de inhoud van het associatieverdrag.
Nogmaals, ik heb heel vaak het onderwerp geprobeerd te opperen voor discussie en de respons uit met name het Nee-kamp was erg klein of zelfs afwezig. Ja-stemmers komen hier relatief weinig voor en bewuste Niet-stemmers reageerden soms nog wel eens.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:15 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Dit empirisch onderzoek zegt me zo dus helemaal niks. Je hebt de (non-)response rate van de 3 groepen als uitkomst parameter?
Volgens mij waren er voor een referendum tegen de associatieverdragen met Moldavië en Georgië nog geen 100 handtekeningen verzameldquote:Op donderdag 14 april 2016 12:05 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Graag een studie die aantoont dat er een significant verschil hierin bestaat tussen het ja-kamp,nee-kamp en de grote massa die de stembus niet kon vinden.
Dus Europa gaat dan het verdrag aan passen? En opnieuw door alle lidstaten laten ratificeren?quote:Op donderdag 14 april 2016 12:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hij kan best wat aanpassingen uitonderhandelen, dat heeft een leuke prijs maar het kan natuurlijk wel. Maar het is de vraag of er aanpassingen zijn te bedenken waarover consensus met het Nee-kamp bereikt kan worden.
Ik denk dat het in alle groepen minimaal is. Maar als ik de mogelijkheid had gehad, had ik ook tegen die verdragen Nee gestemd.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nogmaals, ik heb heel vaak het onderwerp geprobeerd te opperen voor discussie en de respons uit met name het Nee-kamp was erg klein of zelfs afwezig. Ja-stemmers komen hier relatief weinig voor en bewuste Niet-stemmers reageerden soms nog wel eens.
Maar jij denkt dat de desbetreffende landen gemiddelde stemmer wel evenveel boeien als Oekraïne?
Bepaalde aanpassingen of toezeggingen zijn vast binnen te halen. Het zal niet heel substantieel zijn en wellicht kan een relatief eenvoudige procedure doorlopen worden. En het zal een stevige prijs hebben maar het kan wel natuurlijk.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:24 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Dus Europa gaat dan het verdrag aan passen? En opnieuw door alle lidstaten laten ratificeren?
Nou nee, dan ga je met een geheel andere insteek het verhaal in. Het is de vraag of een kabinet een positieve of een negatieve grondhouding heeft ten opzichte van het verdrag. Als ze nu gedraaid zijn en van het hele verdrag af willen, dan zullen ze die insteek kiezen. Als ze de essentie van het verdrag overeind willen houden, dan pakken ze het wat pragmatischer aan.quote:Als dat dan toch het geval is dan kan in principe gewoon de uitslag van het referendum gevolgd worden door de kamer. Dan moet er toch een nieuw verdrag komen wat alle lidstaten moeten ratificeren. Daar hoeft Rutte niet eerst de achterkamertjespolitiek voor te bedrijven. Dat is op de zaken vooruit lopen.
Uiteindelijk moet de kamer iets vinden lijkt me.quote:Of de regering legt de uitslag van het referendum naast zich neer, dat is hun goed recht.
Als ze allemaal zo beroerd zijn, waarom dan niet voor al die verdragen een serieuze anti-campagne opgestart? Vind het zo allemaal maar wat lafjes.quote:Ik denk dat het in alle groepen minimaal is. Maar als ik de mogelijkheid had gehad, had ik ook tegen die verdragen Nee gestemd.
Uiteraard, fractiediscipline dit dat zus zo.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bepaalde aanpassingen of toezeggingen zijn vast binnen te halen. Het zal niet heel substantieel zijn en wellicht kan een relatief eenvoudige procedure doorlopen worden. En het zal een stevige prijs hebben maar het kan wel natuurlijk.
[..]
Nou nee, dan ga je met een geheel andere insteek het verhaal in. Het is de vraag of een kabinet een positieve of een negatieve grondhouding heeft ten opzichte van het verdrag. Als ze nu gedraaid zijn en van het hele verdrag af willen, dan zullen ze die insteek kiezen. Als ze de essentie van het verdrag overeind willen houden, dan pakken ze het wat pragmatischer aan.
Uiteindelijk moet de kamer iets vinden lijkt me.
Volgens mij is dat een bewuste keuze geweest om alle pijlen op 1 onderwerp te richten aangezien het een lastige klus ging worden om sowieso het referendum voor 1 onderwerp gerealiseerd te krijgen.quote:Als ze allemaal zo beroerd zijn, waarom dan niet voor al die verdragen een serieuze anti-campagne opgestart? Vind het zo allemaal maar wat lafjes.
Wel rechtstatelijk.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:32 schreef Gutmensch het volgende:
Er gaan echt niet zulke grote wijzigingen in het verdrag komen dat alle andere lidstaten het opnieuw moeten ratificeren.
Zou ook niet erg democratisch zijn als zo'n kleine minderheid het huidige (en al door 27 lidstaten geratificeerde )verdrag van tafel kan vegen.
Dit zie ik graag gebeurenquote:Op donderdag 14 april 2016 10:48 schreef R-K het volgende:
[..]
Een oplossing is een monetaire unie met Duitsland en eventueel andere landen waarbij in Nederland de Mark gebruikt wordt.
Straks zijn landen als Slovenië en Slowakije rijker dan Nederland. Dat moet niet gaan gebeuren.quote:Op donderdag 14 april 2016 00:15 schreef R-K het volgende:
[..]
Omdat Wilders een debiel is met nog debielere plannen. De NL-grenzen moeten open blijven en de euro moet ook behouden blijven. Straks zijn landen als Slovenië en Slowakije rijker dan Nederland. Dat moet niet gaan gebeuren.
Dit referendum zorgt ervoor dat Wilders alleen maar meer stemmen krijgt en dat is een kwalijke zaak. Het was toch bekend dat de regering akkoord ging met het associatieverdrag, of de bevolking nou wou of niet. Nee, zelfs Hitler had het nog beter voor met Nederland dan Wilders.
1). Omdat dit enkel kan doordat de Nederlandse welvaart in elkaar stort.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:12 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Straks zijn landen als Slovenië en Slowakije rijker dan Nederland. Dat moet niet gaan gebeuren.
1)Waarom niet?
2) Ga je dit dan beletten met open grenzen en een euro?
Het aantal opgestuurde handtekeningen is te zien op http://www.referendumovereenwet.nl Voor de meeste wetten is dit 0. Ik ben altijd nog van plan om eens een testje te doen en een formulier op te sturen voor een of andere obscure wet.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:20 schreef J.B. het volgende:
[..]
Volgens mij waren er voor een referendum tegen de associatieverdragen met Moldavië en Georgië nog geen 100 handtekeningen verzameldIk heb dat ergens gelezen maar een bron heb ik even niet bij de hand. Die zijn dus ook gewoon ingegaan inmiddels, bijna hetzelfde als het verdrag met Oekraïne overigens
Oh wacht ff dus je gunt deze landen geen welvaart....juist ja.... wat zeur je dan over Oekraine?quote:Op donderdag 14 april 2016 15:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
1). Omdat dit enkel kan doordat de Nederlandse welvaart in elkaar stort.
2). Die helpen onze welvaart nogal, die helpen dat daarom in elk geval te voorkomen.
Hele malle interpretatie. Wat ik schrijf is dat ik niet wil dat onze economie ineenstort door ons van de buitenwereld af te sluiten. Ik zie juist graag een grotere vrijheid om te handelen. Daar kunnen zowel wij als Oekraïne van profiteren.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:38 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Oh wacht ff dus je gunt deze landen geen welvaart....juist ja.... wat zeur je dan over Oekraine?
Economie in te storten door ons af te sluiten van de buitenwereld?quote:Op donderdag 14 april 2016 15:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hele malle interpretatie. Wat ik schrijf is dat ik niet wil dat onze economie ineenstort door ons van de buitenwereld af te sluiten. Ik zie juist graag een grotere vrijheid om te handelen. Daar kunnen zowel wij als Oekraïne van profiteren.
Nederland heeft nogal een voorsprong. Dat gaan die landen met gewone economische groei nooit inhalen. Dat lukt dus alleen als Nederland gigantisch krimpt. Een mooi recept daarvoor kan zijn ons af te sluiten van de boze buitenwereld. Isolatie is matig voor een handelsland als Nederland.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:47 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Economie in te storten door ons af te sluiten van de buitenwereld?
Wat klets je nou? En waarom kunnen deze landen enkel beter worden dan Nederland als Nederland in elkaar stort?
Werkelijk, WAT een ongelofelijke onzin.
Baarlijke nonsens.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nederland heeft nogal een voorsprong. Dat gaan die landen met gewone economische groei nooit inhalen. Dat lukt dus alleen als Nederland gigantisch krimpt. Een mooi recept daarvoor kan zijn ons af te sluiten van de boze buitenwereld. Isolatie is matig voor een handelsland als Nederland.
Er is ook niks tegen groei van die landen. Dat juich ik enkel toe. Er is wel wat mis met krimp van de Nederlandse economie. Maar goed, dat is allemaal wel wat ingewikkeld natuurlijk.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:59 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Baarlijke nonsens.
Al zou Nederland zijn grenzen sluiten dan nog kan zij vrij handelen.
Wat maakt jou zo benauwd voor het afsluiten van grenzen?
Als deze landen groeien en naar eenzelfde niveau stijgen is dit alleen maar goed voor de handel.
Zolang ze arm blijven komen deze mensen alleen maar geluk zoeken in NL. (zoals nu de Albanzen omdat vrij verkeer is toegewezen door de Eu)
Een land kan niet oneindig blijven groeien.quote:Op donderdag 14 april 2016 16:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er is ook niks tegen groei van die landen. Dat juich ik enkel toe. Er is wel wat mis met krimp van de Nederlandse economie. Maar goed, dat is allemaal wel wat ingewikkeld natuurlijk.
Uit fatsoen noemt men toch normaler wijze de andere partij het eerst of niet?quote:Op donderdag 14 april 2016 15:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daar kunnen zowel wij als Oekraïne van profiteren.
Deze handelsverdrag komt alleen multinationals ten goede, schept voorwaarden waar de kleine man in Oekraine niet aan kan voldoen, hoe is dit goed voor groei van Oekraine en vrije handel? De multinationals gaan het overnemen daar, zij bepalen straks de spelregels en de hogere prijzen.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hele malle interpretatie. Wat ik schrijf is dat ik niet wil dat onze economie ineenstort door ons van de buitenwereld af te sluiten. Ik zie juist graag een grotere vrijheid om te handelen. Daar kunnen zowel wij als Oekraïne van profiteren.
twitter:thijsniemant twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 15:45:44De coalitie is gered door een voormalig en toekomstig VVD-Kamerlid. #oekrainereferendum #houwers #vanvliet reageer retweet
Dit.quote:Op donderdag 14 april 2016 20:33 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Deze handelsverdrag komt alleen multinationals ten goede, schept voorwaarden waar de kleine man in Oekraine niet aan kan voldoen, hoe is dit goed voor groei van Oekraine en vrije handel? De multinationals gaan het overnemen daar, zij bepalen straks de spelregels en de hogere prijzen.
Doe gewoon een keer tegen je eigen foute denkwijzen ingaan en kies voor het tegenovergestelde. Dat rechtse beleid die jij zo aanhangt faalt toch keer op keer op alle vlakken. Of niet dan. En nee, rechts in Nederland is niet liberaal. Liberaal is namelijk anders.
Ik denk van wel.quote:Op donderdag 14 april 2016 16:08 schreef DUTCHKO het volgende:
Een land kan niet oneindig blijven groeien.
De landsverraders zitten dus bij de PvdA en de VVD. Onthoud het voor de volgende verkiezingen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:47 schreef borisz het volgende:
Motie Van Bommel om ass.verdrag in te trekken met 71-75 verworpentwitter:thijsniemant twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 15:45:44De coalitie is gered door een voormalig en toekomstig VVD-Kamerlid. #oekrainereferendum #houwers #vanvliet reageer retweet
Rechtse mensen verwarren liberaal met egoïstisch.quote:Op donderdag 14 april 2016 20:33 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Deze handelsverdrag komt alleen multinationals ten goede, schept voorwaarden waar de kleine man in Oekraine niet aan kan voldoen, hoe is dit goed voor groei van Oekraine en vrije handel? De multinationals gaan het overnemen daar, zij bepalen straks de spelregels en de hogere prijzen.
Doe gewoon een keer tegen je eigen foute denkwijzen ingaan en kies voor het tegenovergestelde. Dat rechtse beleid die jij zo aanhangt faalt toch keer op keer op alle vlakken. Of niet dan. En nee, rechts in Nederland is niet liberaal. Liberaal is namelijk anders.
Er is altijd een bovengrens, in dit geval omdat alle junkfoodtenten zijn vervangen door sterrenrestaurants. Dat groei niet per se hoeft te betekenen dat je meer grondstoffen verbruikt klopt volgens mij wel.quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:46 schreef Igen het volgende:
Groei hoeft geen stijging van het verbruik te betekenen. Een patatbakker bij McDonalds en een 3-sterren-Michelinchef verbruiken grofweg evenveel grondstoffen voor een maaltijd. De waarde die gecreëerd wordt is bij de Michelinchef echter vele malen groter. Door meer mensen tot chef-kok op te leiden kan dus de welvaart worden vergroot zonder dat het grondstoffenverbuik toeneemt. Daarom is er volgens mij geen natuurlijke bovengrens voor de hoeveelheid welvaart.
Inderdaad.quote:Maar als het associatie-akkoord vooral erop uitdraait dat bedrijven zoals Unilever en Shell in Oekraïne landbouwgrond en kolenmijnen opkopen, dan draagt het akkoord niet (of niet veel) bij aan zo'n duurzame manier van economische groei.
Niks is perfect, er valt altijd wel iets verder te verbeteren. Maar op een hoger niveau is dat wel moeilijker en gaat dat langzamer.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er is altijd een bovengrens, in dit geval omdat alle junkfoodtenten zijn vervangen door sterrenrestaurants. Dat groei niet per se hoeft te betekenen dat je meer grondstoffen verbruikt klopt volgens mij wel.
Want anders had jij wel PvdA of VVD gestemd?quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De landsverraders zitten dus bij de PvdA en de VVD. Onthoud het voor de volgende verkiezingen.
Hij zit al te azen op een SPVV kabinet, kleine kans dusquote:Op dinsdag 19 april 2016 18:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want anders had jij wel PvdA of VVD gestemd?
Zozo, lekker bezig Brammetje.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De landsverraders zitten dus bij de PvdA en de VVD. Onthoud het voor de volgende verkiezingen.
Klopt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:33 schreef GSbrder het volgende:
Als Unilever landbouwgrond koopt of Shell mijnen, kan dat wel voor een hogere efficiëntie - en dus meer opbrengsten - zorgen.
Ik gok daarbij wel dat Shell zeker niet zo gek is om daar kolenmijnen te kopenquote:Op dinsdag 19 april 2016 18:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Klopt.
Ik vraag me alleen af of het niet beter zou zijn als die efficiëntieverbetering niet door opkopen maar door overdracht van kennis/technologie zou plaatsvinden, en Oekraïne gunstige omstandigheden daarvoor zou creëren, zodat Oekraïne zelf ook aan kapitaalvorming kan doen. Als de boel eenmaal verkocht is dan is de kans daarop eigenlijk voorgoed verkeken.
Maar vanuit ons perspectief heb je gelijk en daarom ben ik persoonlijk niet per se tegen het verdrag.
Dat is geen vraagstuk van efficiëntie. China produceert tegenwoordig meer dan de helft van alle steenkool wereldwijd. Ik ben daar in het nationale museum over kolenmijnbouw geweest en wat bijv. in het museum in het Ruhrgebied werd beschreven als middeleeuwse, ouderwetse en hedendaagse mijnbouwmethodes, geldt in China blijkbaar als ouderwetse, hedendaagse en toekomstige mijnbouwmethodes. Efficiëntie op de wereldmarkt in de kolenmijnbouw bestaat dus niet uit moderne high-tech maar uit lage lonen en slechte arbeidsomstandigheden. Dat moet in Oekraïne toch ook wel lukken?quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik gok daarbij wel dat Shell zeker niet zo gek is om daar kolenmijnen te kopen. Die kunnen ook efficiënter nooit meer mee op de wereldmarkt .
Haha wellicht wel aan de andere kant draaien de mijnen daar al decennia vooral op allerlei vormen van staatssteunquote:Op dinsdag 19 april 2016 19:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is geen vraagstuk van efficiëntie. China produceert tegenwoordig meer dan de helft van alle steenkool wereldwijd. Ik ben daar in het nationale museum over kolenmijnbouw geweest en wat bijv. in het museum in het Ruhrgebied werd beschreven als middeleeuwse, ouderwetse en hedendaagse mijnbouwmethodes, geldt in China blijkbaar als ouderwetse, hedendaagse en toekomstige mijnbouwmethodes. Efficiëntie op de wereldmarkt in de kolenmijnbouw bestaat dus niet uit moderne high-tech maar uit lage lonen en slechte arbeidsomstandigheden. Dat moet in Oekraïne toch ook wel lukken?
Net als in Afrika zeker....nou nou die mensen zijn er toch op vooruit gegaan zeg!!quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:33 schreef GSbrder het volgende:
Als Unilever landbouwgrond koopt of Shell mijnen, kan dat wel voor een hogere efficiëntie - en dus meer opbrengsten - zorgen.
ja die dacht natuurlijk die Britten stappen niet uit en in de feeststemming moffel ik dat gedoe even wegquote:Op zaterdag 25 juni 2016 01:39 schreef UltraR het volgende:
Ik denk, ik schop dit topic maar weer eens omhoog.
Want met alle gedoe rond Brexit zou je bijna vergeten (waar hij wellicht ook op hoopt) dat Rutte straks ook nog in Brussel moet aankloppen met de tekst; "ja, hoi, ik snap dat jullie veel aan je hoofd hebben, maar wij in Nederland hebben een tijdje terug eveneens een referendum gehad waar we het ook nog even over moeten hebben."
Motie uitgesteld tot morgen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 23:15 schreef Evertjan het volgende:
nu weer een toneelstukje op Politiek 24 met een motie van wantrouwen van Bontes tegen Rutte over het referendum
Rutte heeft niet vaak gelijk maar ik denk dat het zeer denkbaar is dat europa alleen verder gaat .quote:Op zaterdag 25 juni 2016 01:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dat referendum ligt in de la ergens onderaan.
Ik vond de stemming over die motie wel treffend, net als bij het referendum was de overgrote meerderheid thuisgebleven.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 23:15 schreef Evertjan het volgende:
nu weer een toneelstukje op Politiek 24 met een motie van wantrouwen van Bontes tegen Rutte over het referendum
De helft van alle kamerleden moeten toch in het gebouw aanwezig zijn?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 23:24 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik vond de stemming over die motie wel treffend, net als bij het referendum was de overgrote meerderheid thuisgebleven.
Rutte kan over 3 maanden zeggen dat hij er alles aan gedaan heeft, maar een stuk of 200 punten inmiddels al ingevoerd zijn en niet meer kunnen worden teruggedraaid. Wel is er dan een notitie gemaakt van de bezorgdheid van de Nederlanders en heeft hij de Oekrainse president uitgenodigd om ons land te bezoeken om te laten zien dat we niet allemaal tokkies zijn.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 23:24 schreef Buddy_Vedder het volgende:
[..]
Rutte heeft niet vaak gelijk maar ik denk dat het zeer denkbaar is dat europa alleen verder gaat .
Dan staat nederland en de kiezer met lege handen.
Het verdrag is nu al grotendeels ingevoerd, daar gaat brussel niks meer aan veranderen, rutte is altijd wat hij ook doet de lul.quote:Op woensdag 6 juli 2016 00:03 schreef Nintex het volgende:
[..]
Rutte kan over 3 maanden zeggen dat hij er alles aan gedaan heeft, maar een stuk of 200 punten inmiddels al ingevoerd zijn en niet meer kunnen worden teruggedraaid. Wel is er dan een notitie gemaakt van de bezorgdheid van de Nederlanders en heeft hij de Oekrainse president uitgenodigd om ons land te bezoeken om te laten zien dat we niet allemaal tokkies zijn.
Applaus van de kamer. Boze Wilders, boze Bontes. Pechtold aan de interruptiemicrofoon.
Daarin heeft hij gewoon gelijk, een nederlands nee betekend gewoon dat europa een andere juridische invulling moet bedenken, er veranderd niks en iedereen gaat vrolijk door.quote:Op woensdag 6 juli 2016 00:40 schreef alwaysbenice het volgende:
Wauw. Rutte zegt letterlijk dat omdat 'nee stemmen' toch geen zin heeft, hij net zo goed ja kan stemmen. Direct quote:
2:35 'En dan staat die nee stemmer ook buiten spel, want de nee stemmer heeft nooit gevraagd dat Nederland niet mee deed, die nee stemmer wilde dat hele verdrag van tafel.'
Haha... wat.
http://www.dumpert.nl/med(...)index.html#237452621
Dit.quote:Op woensdag 6 juli 2016 00:43 schreef Buddy_Vedder het volgende:
[..]
Daarin heeft hij gewoon gelijk, een nederlands nee betekend gewoon dat europa een andere juridische invulling moet bedenken, er veranderd niks en iedereen gaat vrolijk door.
En over 10 jaar komt er toetreddingsgesprekken tussen oekraine en de eu, als de nee stemmers echt iets hadden willen doen dan hadden ze moeten dat hele vedrag europees breed van tafel gaat.
Als ik het voorstel van sp/pvv/gl bekijk dan zegt nederland dus definitief nee en doen we nergens aan mee, maar vervolgens geven ze de euopese landen wel de mogelijkheid om een akkoord te sluiten met oekraine, gezamelijk gaan ze aan elkaar snuffelen, ze worden vriendjes en nederland mag toekijken hoe de eu en oekraine elkaar steeds meer vinden......quote:Op woensdag 6 juli 2016 00:46 schreef agter het volgende:
[..]
Dit.
En het hele probleem met zo'n referendum is dat hij de reden tot Nee op alle mogelijke manieren zelf kan interpreteren.
Want die reden wordt niet meegenomen bij het stemmen.
Hebben we ook heen invloed op die gesprekken meer.quote:Op woensdag 6 juli 2016 00:48 schreef Buddy_Vedder het volgende:
[..]
Als ik het voorstel van sp/pvv/gl bekijk dan zegt nederland dus definitief nee en doen we nergens aan mee, maar vervolgens geven ze de euopese landen wel de mogelijkheid om een akkoord te sluiten met oekraine, gezamelijk gaan ze aan elkaar snuffelen, ze worden vriendjes en nederland mag toekijken hoe de eu en oekraine elkaar steeds meer vinden......
Natuurlijk heeft hij geen gelijk, hij doet alsof het Nederlands volk voor de hele EU kan kiezen.quote:Op woensdag 6 juli 2016 00:43 schreef Buddy_Vedder het volgende:
[..]
Daarin heeft hij gewoon gelijk, een nederlands nee betekend gewoon dat europa een andere juridische invulling moet bedenken, er veranderd niks en iedereen gaat vrolijk door.
En over 10 jaar komt er toetreddingsgesprekken tussen oekraine en de eu, als de nee stemmers echt iets hadden willen doen dan hadden ze moeten dat hele vedrag europees breed van tafel gaat.
Er zijn zoveel interpretaties mogelijk van dat Nee.quote:Op woensdag 6 juli 2016 00:53 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft hij geen gelijk, hij doet alsof het Nederlands volk voor de hele EU kan kiezen.
Obviously bedoelt de nee stem van NEDERLAND dat NEDERLAND niet mee wilt doen.
Dan blijft het een feit dat dit verdrag niet meer te stoppen is, dat de inwerkinggetreden artikelen niet meer gestopt worden, en dat de eu en oekraine nu gewoon op een andere manier een goede relatie gaan opbouwen met alle gevolgen van dien.quote:Op woensdag 6 juli 2016 00:53 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Obviously bedoelt de nee stem van NEDERLAND dat NEDERLAND niet mee wilt doen.
Volgens mij is er toch echt maar 1 interpretatie mogelijk: "geen associatieverdrag met Oekraïne zoals dat nu is". Of dat een gewijzigd AV wel wordt aanvaard door het volk daar kan je lang over speculeren maar er is slechts 1 manier om het te weten komen: door weer een referendum te houden. Op basis van de genoemde argumenten door het tegenkamp - waar ik toe behoorde als een van de pak hem beet 450 000 aanvragers van dit nepreferendum - durf ik te stellen dat het verdrag niet enkel werd afgewezen omwille van de millitaire en politieke componenten maar ook omwille van de handelscomponenten. Waarom? We vonden en vinden het onverstandig om de banden met O zo nadrukkelijk aan te halen op dit moment omdat er nog heel erg veel mis gaat in O (mensenrechten, democratie etc.) - we vinden dat O pas cadeautjes moet krijgen als dat land het verdient - en omdat we niet de spanningen tussen Europa en Rusland willen vergroten. Daarnaast waren we bang dat de Oekraïense bevolking niet beter zou worden van dit verdrag.quote:Op woensdag 6 juli 2016 00:54 schreef agter het volgende:
[..]
Er zijn zoveel interpretaties mogelijk van dat Nee.
Ik noem er maar eentje:
Het verdrag gaat om een EU verdrag. En daar is Nee tegen gezegd.
Als ik me niet vergis was dit voor jou een belangrijke reden dat jij niet wist wat te stemmen: voor of tegen. Voor wie het niet meer weet, jij stemde blanco, als ik het goed begreep zodat je toch nog je burgerplicht voldeed en het okp kon worden gehaald.quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:07 schreef Igen het volgende:
Efficiëntie op de wereldmarkt in de kolenmijnbouw bestaat dus niet uit moderne high-tech maar uit lage lonen en slechte arbeidsomstandigheden. Dat moet in Oekraïne toch ook wel lukken?
Ja, ik kan me voorstellen dat dat momenteel een beetje lastig wordt gevonden door zijn collega's en de EU-politici.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 01:39 schreef UltraR het volgende:
Ik denk, ik schop dit topic maar weer eens omhoog.
Want met alle gedoe rond Brexit zou je bijna vergeten (waar hij wellicht ook op hoopt) dat Rutte straks ook nog in Brussel moet aankloppen met de tekst; "ja, hoi, ik snap dat jullie veel aan je hoofd hebben, maar wij in Nederland hebben een tijdje terug eveneens een referendum gehad waar we het ook nog even over moeten hebben."
Nu kunnen we zeggen over die Yankees (JanKeesquote:Op woensdag 20 april 2016 00:47 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Net als in Afrika zeker....nou nou die mensen zijn er toch op vooruit gegaan zeg!!
https://africajournalismtheworld.com/tag/shell-nigeria/
Of ff lekker de yankees laten fracken in je achtertuin....
[ afbeelding ]
Je citaat klopt niet helemaal, hij zegt "DIE nee-stemmer wilde dat hele verdrag van tafel". Hij heeft het namelijk expliciet niet over de nee-stemmer in het algemeen, maar slechts over dat gedeelte van de nee-stemmers dat tegen elke vorm van een verdrag is.quote:Op woensdag 6 juli 2016 00:40 schreef alwaysbenice het volgende:
Wauw. Rutte zegt letterlijk dat omdat 'nee stemmen' toch geen zin heeft, hij net zo goed ja kan stemmen. Direct quote:
2:35 'En dan staat die nee stemmer ook buiten spel, want de nee stemmer heeft nooit gevraagd dat Nederland niet mee deed, die nee stemmer wilde dat hele verdrag van tafel.'
Haha... wat.
http://www.dumpert.nl/med(...)index.html#237452621
Filmpje gezien en Rutte heeft inderdaad gewoon gelijk.quote:Op woensdag 6 juli 2016 00:43 schreef Buddy_Vedder het volgende:
[..]
quote:Rutte pessimistischer over Oekraïnekwestie
BRUSSEL - Het pessimisme van premier Mark Rutte over een oplossing voor de situatie rond het associatieverdrag tussen Oekraïne en de Europese Unie is „alleen maar erger geworden”. Dat zei hij donderdag in Brussel voor aanvang van de EU-top.
Wisten ze, die we, dat niet al van te voren, reken ze af met de verkiezingen dat heeft veel meer doel!quote:Op donderdag 20 oktober 2016 18:50 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Beschamend dit, hoe we te kijk zijn gezet door de populisten en demagogen voor de ogen van de rest van Europa. Putin zal tevreden zijn.
Raak.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 18:50 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Beschamend dit, hoe we te kijk zijn gezet door de populisten en demagogen voor de ogen van de rest van Europa. Putin zal tevreden zijn.
Hoezo Rutte had ook meteen kunnen zeggen bedankt voor jullie stem maar ik leg het naast me neer. Hij stelt de beslissing echt niet zolang uit omdat hij de nee stem recht wil doen, maar omdat de verkiezingen eraan komen.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 18:50 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Omdat hij van 2 walletjes wil eten, hij wil wel herkozen wordenquote:Op zaterdag 22 oktober 2016 02:31 schreef MakkieR het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Rutte in de problemen is geraakt door een " raadgevend" referendum. Kan hij de uitslag niet makkelijk naast zich neerleggen omdat dit referendum raadgevend is?
Dat kan maar hij wil de uitslag niet zomaar negeren. Bij direct wat anders doen is het instrument raadgevend referendum helemaal afgeschreven. Nu maakt het nog een kansje. Gelukkig is die kans niet zo groot.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 02:31 schreef MakkieR het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Rutte in de problemen is geraakt door een " raadgevend" referendum. Kan hij de uitslag niet makkelijk naast zich neerleggen omdat dit referendum raadgevend is?
Ja, die populisten en demagogen zorgen er inderdaad voor dat er nu al maanden niets met die referendumuitslag gebeurd is.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 18:50 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Klopt, is ook allemaal verspilde moeite. Het is heel simpel, er is maar 1 optie: gewoon niet ratificeren dat verdrag. Het is lulkoek en zuiverste propaganda dat alles dan zomaar doorgaat. Het verdrag is dan gewoon van tafel! Rutte wil het verdrag wel, daarom draait hij er zo omheen. Het associatieverdrag is slecht voor Europa en slecht voor onze relatie met de Russen, dus moeten we het niet doen. Zo simpel is het.quote:Op zondag 23 oktober 2016 09:24 schreef danos het volgende:
Rutte over een weekje: Ik heb er alles aangedaan
Ik vind die Rutte best een goede peer maar dit heeft die weer gruwelijk uit de klauwen laten lopen. Had gewoon duidelijk voor de zomer moeten zeggen, ik ga ja of nee doen.
En nu niet met lulverhalen komen over instabiliteit of dat Europa zo druk is met de eigen strontkar. Toon leiderschap, je hebt nog een week.
Ik heb niet gekeken maar het land hoeft toch niet overgehaald, volgens mij alleen Rutte?quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 16:35 schreef CrashO het volgende:
Livestream van het gelul van Olena Zerkal (BuZa van Oekraïne) die nog een poging doet Nederland over te halen:
http://nos.nl/livestream/npo-politiek
Ongetwijfeld. Het zijn allemaal puppets die er zitten ( Ten Broeke (VVD), Van bommel (SP), Omtzigt (CDA), Maij (PvdA) ). Ik mis de echte tegenstanders zoals PvdD en PVV.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 16:36 schreef john2406 het volgende:
Dat livestream gebeuren is volgens mij alleen voor de show?
Die zijn toch wel tegen en blieven dus geen informatie. Dat zou hoogstens kunnen veroorzaken dat ze geïnformeerd raken. En dat is niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 16:42 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Het zijn allemaal puppets die er zitten ( Ten Broeke (VVD), Van bommel (SP), Omtzigt (CDA), Maij (PvdA) ). Ik mis de echte tegenstanders zoals PvdD en PVV.
Ja joh. Want Thieme is echt van het ongefundeerd schreeuwen. Uhuquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 16:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat zou hoogstens kunnen veroorzaken dat ze geïnformeerd raken. En dat is niet de bedoeling.
Is het niet zo dat als ze info willen of wouden dat ze dat evt voor een referendum hadden gedaan?quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 16:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die zijn toch wel tegen en blieven dus geen informatie. Dat zou hoogstens kunnen veroorzaken dat ze geïnformeerd raken. En dat is niet de bedoeling.
Vaak wel inderdaad. Die is niet bepaald gestikt in haar eerste leugentje.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 16:44 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ja joh. Want Thieme is echt van het ongefundeerd schreeuwen. Uhu
Twijfelachtig. Ze zijn wel van het tegen zijn om het tegen zijn.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 16:45 schreef john2406 het volgende:
[..]
Is het niet zo dat als ze info willen of wouden dat ze dat evt voor een referendum hadden gedaan?
het kabinet is in ieder geval niet bereid om het referendum te respecteren?quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 16:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Twijfelachtig. Ze zijn wel van het tegen zijn om het tegen zijn.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 16:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Twijfelachtig. Ze zijn wel van het tegen zijn om het tegen zijn.
Oh? Daar heb ik nog nooit iets van gemerkt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 16:44 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ja joh. Want Thieme is echt van het ongefundeerd schreeuwen. Uhu
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |