Ik gok daarbij wel dat Shell zeker niet zo gek is om daar kolenmijnen te kopenquote:Op dinsdag 19 april 2016 18:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Klopt.
Ik vraag me alleen af of het niet beter zou zijn als die efficiëntieverbetering niet door opkopen maar door overdracht van kennis/technologie zou plaatsvinden, en Oekraïne gunstige omstandigheden daarvoor zou creëren, zodat Oekraïne zelf ook aan kapitaalvorming kan doen. Als de boel eenmaal verkocht is dan is de kans daarop eigenlijk voorgoed verkeken.
Maar vanuit ons perspectief heb je gelijk en daarom ben ik persoonlijk niet per se tegen het verdrag.
Dat is geen vraagstuk van efficiëntie. China produceert tegenwoordig meer dan de helft van alle steenkool wereldwijd. Ik ben daar in het nationale museum over kolenmijnbouw geweest en wat bijv. in het museum in het Ruhrgebied werd beschreven als middeleeuwse, ouderwetse en hedendaagse mijnbouwmethodes, geldt in China blijkbaar als ouderwetse, hedendaagse en toekomstige mijnbouwmethodes. Efficiëntie op de wereldmarkt in de kolenmijnbouw bestaat dus niet uit moderne high-tech maar uit lage lonen en slechte arbeidsomstandigheden. Dat moet in Oekraïne toch ook wel lukken?quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik gok daarbij wel dat Shell zeker niet zo gek is om daar kolenmijnen te kopen. Die kunnen ook efficiënter nooit meer mee op de wereldmarkt .
Haha wellicht wel aan de andere kant draaien de mijnen daar al decennia vooral op allerlei vormen van staatssteunquote:Op dinsdag 19 april 2016 19:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is geen vraagstuk van efficiëntie. China produceert tegenwoordig meer dan de helft van alle steenkool wereldwijd. Ik ben daar in het nationale museum over kolenmijnbouw geweest en wat bijv. in het museum in het Ruhrgebied werd beschreven als middeleeuwse, ouderwetse en hedendaagse mijnbouwmethodes, geldt in China blijkbaar als ouderwetse, hedendaagse en toekomstige mijnbouwmethodes. Efficiëntie op de wereldmarkt in de kolenmijnbouw bestaat dus niet uit moderne high-tech maar uit lage lonen en slechte arbeidsomstandigheden. Dat moet in Oekraïne toch ook wel lukken?
Net als in Afrika zeker....nou nou die mensen zijn er toch op vooruit gegaan zeg!!quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:33 schreef GSbrder het volgende:
Als Unilever landbouwgrond koopt of Shell mijnen, kan dat wel voor een hogere efficiëntie - en dus meer opbrengsten - zorgen.
ja die dacht natuurlijk die Britten stappen niet uit en in de feeststemming moffel ik dat gedoe even wegquote:Op zaterdag 25 juni 2016 01:39 schreef UltraR het volgende:
Ik denk, ik schop dit topic maar weer eens omhoog.
Want met alle gedoe rond Brexit zou je bijna vergeten (waar hij wellicht ook op hoopt) dat Rutte straks ook nog in Brussel moet aankloppen met de tekst; "ja, hoi, ik snap dat jullie veel aan je hoofd hebben, maar wij in Nederland hebben een tijdje terug eveneens een referendum gehad waar we het ook nog even over moeten hebben."
Motie uitgesteld tot morgen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 23:15 schreef Evertjan het volgende:
nu weer een toneelstukje op Politiek 24 met een motie van wantrouwen van Bontes tegen Rutte over het referendum
Rutte heeft niet vaak gelijk maar ik denk dat het zeer denkbaar is dat europa alleen verder gaat .quote:Op zaterdag 25 juni 2016 01:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dat referendum ligt in de la ergens onderaan.
Ik vond de stemming over die motie wel treffend, net als bij het referendum was de overgrote meerderheid thuisgebleven.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 23:15 schreef Evertjan het volgende:
nu weer een toneelstukje op Politiek 24 met een motie van wantrouwen van Bontes tegen Rutte over het referendum
De helft van alle kamerleden moeten toch in het gebouw aanwezig zijn?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 23:24 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik vond de stemming over die motie wel treffend, net als bij het referendum was de overgrote meerderheid thuisgebleven.
Rutte kan over 3 maanden zeggen dat hij er alles aan gedaan heeft, maar een stuk of 200 punten inmiddels al ingevoerd zijn en niet meer kunnen worden teruggedraaid. Wel is er dan een notitie gemaakt van de bezorgdheid van de Nederlanders en heeft hij de Oekrainse president uitgenodigd om ons land te bezoeken om te laten zien dat we niet allemaal tokkies zijn.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 23:24 schreef Buddy_Vedder het volgende:
[..]
Rutte heeft niet vaak gelijk maar ik denk dat het zeer denkbaar is dat europa alleen verder gaat .
Dan staat nederland en de kiezer met lege handen.
Het verdrag is nu al grotendeels ingevoerd, daar gaat brussel niks meer aan veranderen, rutte is altijd wat hij ook doet de lul.quote:Op woensdag 6 juli 2016 00:03 schreef Nintex het volgende:
[..]
Rutte kan over 3 maanden zeggen dat hij er alles aan gedaan heeft, maar een stuk of 200 punten inmiddels al ingevoerd zijn en niet meer kunnen worden teruggedraaid. Wel is er dan een notitie gemaakt van de bezorgdheid van de Nederlanders en heeft hij de Oekrainse president uitgenodigd om ons land te bezoeken om te laten zien dat we niet allemaal tokkies zijn.
Applaus van de kamer. Boze Wilders, boze Bontes. Pechtold aan de interruptiemicrofoon.
Daarin heeft hij gewoon gelijk, een nederlands nee betekend gewoon dat europa een andere juridische invulling moet bedenken, er veranderd niks en iedereen gaat vrolijk door.quote:Op woensdag 6 juli 2016 00:40 schreef alwaysbenice het volgende:
Wauw. Rutte zegt letterlijk dat omdat 'nee stemmen' toch geen zin heeft, hij net zo goed ja kan stemmen. Direct quote:
2:35 'En dan staat die nee stemmer ook buiten spel, want de nee stemmer heeft nooit gevraagd dat Nederland niet mee deed, die nee stemmer wilde dat hele verdrag van tafel.'
Haha... wat.
http://www.dumpert.nl/med(...)index.html#237452621
Dit.quote:Op woensdag 6 juli 2016 00:43 schreef Buddy_Vedder het volgende:
[..]
Daarin heeft hij gewoon gelijk, een nederlands nee betekend gewoon dat europa een andere juridische invulling moet bedenken, er veranderd niks en iedereen gaat vrolijk door.
En over 10 jaar komt er toetreddingsgesprekken tussen oekraine en de eu, als de nee stemmers echt iets hadden willen doen dan hadden ze moeten dat hele vedrag europees breed van tafel gaat.
Als ik het voorstel van sp/pvv/gl bekijk dan zegt nederland dus definitief nee en doen we nergens aan mee, maar vervolgens geven ze de euopese landen wel de mogelijkheid om een akkoord te sluiten met oekraine, gezamelijk gaan ze aan elkaar snuffelen, ze worden vriendjes en nederland mag toekijken hoe de eu en oekraine elkaar steeds meer vinden......quote:Op woensdag 6 juli 2016 00:46 schreef agter het volgende:
[..]
Dit.
En het hele probleem met zo'n referendum is dat hij de reden tot Nee op alle mogelijke manieren zelf kan interpreteren.
Want die reden wordt niet meegenomen bij het stemmen.
Hebben we ook heen invloed op die gesprekken meer.quote:Op woensdag 6 juli 2016 00:48 schreef Buddy_Vedder het volgende:
[..]
Als ik het voorstel van sp/pvv/gl bekijk dan zegt nederland dus definitief nee en doen we nergens aan mee, maar vervolgens geven ze de euopese landen wel de mogelijkheid om een akkoord te sluiten met oekraine, gezamelijk gaan ze aan elkaar snuffelen, ze worden vriendjes en nederland mag toekijken hoe de eu en oekraine elkaar steeds meer vinden......
Natuurlijk heeft hij geen gelijk, hij doet alsof het Nederlands volk voor de hele EU kan kiezen.quote:Op woensdag 6 juli 2016 00:43 schreef Buddy_Vedder het volgende:
[..]
Daarin heeft hij gewoon gelijk, een nederlands nee betekend gewoon dat europa een andere juridische invulling moet bedenken, er veranderd niks en iedereen gaat vrolijk door.
En over 10 jaar komt er toetreddingsgesprekken tussen oekraine en de eu, als de nee stemmers echt iets hadden willen doen dan hadden ze moeten dat hele vedrag europees breed van tafel gaat.
Er zijn zoveel interpretaties mogelijk van dat Nee.quote:Op woensdag 6 juli 2016 00:53 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft hij geen gelijk, hij doet alsof het Nederlands volk voor de hele EU kan kiezen.
Obviously bedoelt de nee stem van NEDERLAND dat NEDERLAND niet mee wilt doen.
Dan blijft het een feit dat dit verdrag niet meer te stoppen is, dat de inwerkinggetreden artikelen niet meer gestopt worden, en dat de eu en oekraine nu gewoon op een andere manier een goede relatie gaan opbouwen met alle gevolgen van dien.quote:Op woensdag 6 juli 2016 00:53 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Obviously bedoelt de nee stem van NEDERLAND dat NEDERLAND niet mee wilt doen.
Volgens mij is er toch echt maar 1 interpretatie mogelijk: "geen associatieverdrag met Oekraïne zoals dat nu is". Of dat een gewijzigd AV wel wordt aanvaard door het volk daar kan je lang over speculeren maar er is slechts 1 manier om het te weten komen: door weer een referendum te houden. Op basis van de genoemde argumenten door het tegenkamp - waar ik toe behoorde als een van de pak hem beet 450 000 aanvragers van dit nepreferendum - durf ik te stellen dat het verdrag niet enkel werd afgewezen omwille van de millitaire en politieke componenten maar ook omwille van de handelscomponenten. Waarom? We vonden en vinden het onverstandig om de banden met O zo nadrukkelijk aan te halen op dit moment omdat er nog heel erg veel mis gaat in O (mensenrechten, democratie etc.) - we vinden dat O pas cadeautjes moet krijgen als dat land het verdient - en omdat we niet de spanningen tussen Europa en Rusland willen vergroten. Daarnaast waren we bang dat de Oekraïense bevolking niet beter zou worden van dit verdrag.quote:Op woensdag 6 juli 2016 00:54 schreef agter het volgende:
[..]
Er zijn zoveel interpretaties mogelijk van dat Nee.
Ik noem er maar eentje:
Het verdrag gaat om een EU verdrag. En daar is Nee tegen gezegd.
Als ik me niet vergis was dit voor jou een belangrijke reden dat jij niet wist wat te stemmen: voor of tegen. Voor wie het niet meer weet, jij stemde blanco, als ik het goed begreep zodat je toch nog je burgerplicht voldeed en het okp kon worden gehaald.quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:07 schreef Igen het volgende:
Efficiëntie op de wereldmarkt in de kolenmijnbouw bestaat dus niet uit moderne high-tech maar uit lage lonen en slechte arbeidsomstandigheden. Dat moet in Oekraïne toch ook wel lukken?
Ja, ik kan me voorstellen dat dat momenteel een beetje lastig wordt gevonden door zijn collega's en de EU-politici.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 01:39 schreef UltraR het volgende:
Ik denk, ik schop dit topic maar weer eens omhoog.
Want met alle gedoe rond Brexit zou je bijna vergeten (waar hij wellicht ook op hoopt) dat Rutte straks ook nog in Brussel moet aankloppen met de tekst; "ja, hoi, ik snap dat jullie veel aan je hoofd hebben, maar wij in Nederland hebben een tijdje terug eveneens een referendum gehad waar we het ook nog even over moeten hebben."
Nu kunnen we zeggen over die Yankees (JanKeesquote:Op woensdag 20 april 2016 00:47 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Net als in Afrika zeker....nou nou die mensen zijn er toch op vooruit gegaan zeg!!
https://africajournalismtheworld.com/tag/shell-nigeria/
Of ff lekker de yankees laten fracken in je achtertuin....
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |