Wel rechtstatelijk.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:32 schreef Gutmensch het volgende:
Er gaan echt niet zulke grote wijzigingen in het verdrag komen dat alle andere lidstaten het opnieuw moeten ratificeren.
Zou ook niet erg democratisch zijn als zo'n kleine minderheid het huidige (en al door 27 lidstaten geratificeerde )verdrag van tafel kan vegen.
Dit zie ik graag gebeurenquote:Op donderdag 14 april 2016 10:48 schreef R-K het volgende:
[..]
Een oplossing is een monetaire unie met Duitsland en eventueel andere landen waarbij in Nederland de Mark gebruikt wordt.
Straks zijn landen als Slovenië en Slowakije rijker dan Nederland. Dat moet niet gaan gebeuren.quote:Op donderdag 14 april 2016 00:15 schreef R-K het volgende:
[..]
Omdat Wilders een debiel is met nog debielere plannen. De NL-grenzen moeten open blijven en de euro moet ook behouden blijven. Straks zijn landen als Slovenië en Slowakije rijker dan Nederland. Dat moet niet gaan gebeuren.
Dit referendum zorgt ervoor dat Wilders alleen maar meer stemmen krijgt en dat is een kwalijke zaak. Het was toch bekend dat de regering akkoord ging met het associatieverdrag, of de bevolking nou wou of niet. Nee, zelfs Hitler had het nog beter voor met Nederland dan Wilders.
1). Omdat dit enkel kan doordat de Nederlandse welvaart in elkaar stort.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:12 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Straks zijn landen als Slovenië en Slowakije rijker dan Nederland. Dat moet niet gaan gebeuren.
1)Waarom niet?
2) Ga je dit dan beletten met open grenzen en een euro?
Het aantal opgestuurde handtekeningen is te zien op http://www.referendumovereenwet.nl Voor de meeste wetten is dit 0. Ik ben altijd nog van plan om eens een testje te doen en een formulier op te sturen voor een of andere obscure wet.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:20 schreef J.B. het volgende:
[..]
Volgens mij waren er voor een referendum tegen de associatieverdragen met Moldavië en Georgië nog geen 100 handtekeningen verzameldIk heb dat ergens gelezen maar een bron heb ik even niet bij de hand. Die zijn dus ook gewoon ingegaan inmiddels, bijna hetzelfde als het verdrag met Oekraïne overigens
Oh wacht ff dus je gunt deze landen geen welvaart....juist ja.... wat zeur je dan over Oekraine?quote:Op donderdag 14 april 2016 15:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
1). Omdat dit enkel kan doordat de Nederlandse welvaart in elkaar stort.
2). Die helpen onze welvaart nogal, die helpen dat daarom in elk geval te voorkomen.
Hele malle interpretatie. Wat ik schrijf is dat ik niet wil dat onze economie ineenstort door ons van de buitenwereld af te sluiten. Ik zie juist graag een grotere vrijheid om te handelen. Daar kunnen zowel wij als Oekraïne van profiteren.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:38 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Oh wacht ff dus je gunt deze landen geen welvaart....juist ja.... wat zeur je dan over Oekraine?
Economie in te storten door ons af te sluiten van de buitenwereld?quote:Op donderdag 14 april 2016 15:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hele malle interpretatie. Wat ik schrijf is dat ik niet wil dat onze economie ineenstort door ons van de buitenwereld af te sluiten. Ik zie juist graag een grotere vrijheid om te handelen. Daar kunnen zowel wij als Oekraïne van profiteren.
Nederland heeft nogal een voorsprong. Dat gaan die landen met gewone economische groei nooit inhalen. Dat lukt dus alleen als Nederland gigantisch krimpt. Een mooi recept daarvoor kan zijn ons af te sluiten van de boze buitenwereld. Isolatie is matig voor een handelsland als Nederland.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:47 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Economie in te storten door ons af te sluiten van de buitenwereld?
Wat klets je nou? En waarom kunnen deze landen enkel beter worden dan Nederland als Nederland in elkaar stort?
Werkelijk, WAT een ongelofelijke onzin.
Baarlijke nonsens.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nederland heeft nogal een voorsprong. Dat gaan die landen met gewone economische groei nooit inhalen. Dat lukt dus alleen als Nederland gigantisch krimpt. Een mooi recept daarvoor kan zijn ons af te sluiten van de boze buitenwereld. Isolatie is matig voor een handelsland als Nederland.
Er is ook niks tegen groei van die landen. Dat juich ik enkel toe. Er is wel wat mis met krimp van de Nederlandse economie. Maar goed, dat is allemaal wel wat ingewikkeld natuurlijk.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:59 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Baarlijke nonsens.
Al zou Nederland zijn grenzen sluiten dan nog kan zij vrij handelen.
Wat maakt jou zo benauwd voor het afsluiten van grenzen?
Als deze landen groeien en naar eenzelfde niveau stijgen is dit alleen maar goed voor de handel.
Zolang ze arm blijven komen deze mensen alleen maar geluk zoeken in NL. (zoals nu de Albanzen omdat vrij verkeer is toegewezen door de Eu)
Een land kan niet oneindig blijven groeien.quote:Op donderdag 14 april 2016 16:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er is ook niks tegen groei van die landen. Dat juich ik enkel toe. Er is wel wat mis met krimp van de Nederlandse economie. Maar goed, dat is allemaal wel wat ingewikkeld natuurlijk.
Uit fatsoen noemt men toch normaler wijze de andere partij het eerst of niet?quote:Op donderdag 14 april 2016 15:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daar kunnen zowel wij als Oekraïne van profiteren.
Deze handelsverdrag komt alleen multinationals ten goede, schept voorwaarden waar de kleine man in Oekraine niet aan kan voldoen, hoe is dit goed voor groei van Oekraine en vrije handel? De multinationals gaan het overnemen daar, zij bepalen straks de spelregels en de hogere prijzen.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hele malle interpretatie. Wat ik schrijf is dat ik niet wil dat onze economie ineenstort door ons van de buitenwereld af te sluiten. Ik zie juist graag een grotere vrijheid om te handelen. Daar kunnen zowel wij als Oekraïne van profiteren.
twitter:thijsniemant twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 15:45:44De coalitie is gered door een voormalig en toekomstig VVD-Kamerlid. #oekrainereferendum #houwers #vanvliet reageer retweet
Dit.quote:Op donderdag 14 april 2016 20:33 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Deze handelsverdrag komt alleen multinationals ten goede, schept voorwaarden waar de kleine man in Oekraine niet aan kan voldoen, hoe is dit goed voor groei van Oekraine en vrije handel? De multinationals gaan het overnemen daar, zij bepalen straks de spelregels en de hogere prijzen.
Doe gewoon een keer tegen je eigen foute denkwijzen ingaan en kies voor het tegenovergestelde. Dat rechtse beleid die jij zo aanhangt faalt toch keer op keer op alle vlakken. Of niet dan. En nee, rechts in Nederland is niet liberaal. Liberaal is namelijk anders.
Ik denk van wel.quote:Op donderdag 14 april 2016 16:08 schreef DUTCHKO het volgende:
Een land kan niet oneindig blijven groeien.
De landsverraders zitten dus bij de PvdA en de VVD. Onthoud het voor de volgende verkiezingen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:47 schreef borisz het volgende:
Motie Van Bommel om ass.verdrag in te trekken met 71-75 verworpentwitter:thijsniemant twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 15:45:44De coalitie is gered door een voormalig en toekomstig VVD-Kamerlid. #oekrainereferendum #houwers #vanvliet reageer retweet
Rechtse mensen verwarren liberaal met egoïstisch.quote:Op donderdag 14 april 2016 20:33 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Deze handelsverdrag komt alleen multinationals ten goede, schept voorwaarden waar de kleine man in Oekraine niet aan kan voldoen, hoe is dit goed voor groei van Oekraine en vrije handel? De multinationals gaan het overnemen daar, zij bepalen straks de spelregels en de hogere prijzen.
Doe gewoon een keer tegen je eigen foute denkwijzen ingaan en kies voor het tegenovergestelde. Dat rechtse beleid die jij zo aanhangt faalt toch keer op keer op alle vlakken. Of niet dan. En nee, rechts in Nederland is niet liberaal. Liberaal is namelijk anders.
Er is altijd een bovengrens, in dit geval omdat alle junkfoodtenten zijn vervangen door sterrenrestaurants. Dat groei niet per se hoeft te betekenen dat je meer grondstoffen verbruikt klopt volgens mij wel.quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:46 schreef Igen het volgende:
Groei hoeft geen stijging van het verbruik te betekenen. Een patatbakker bij McDonalds en een 3-sterren-Michelinchef verbruiken grofweg evenveel grondstoffen voor een maaltijd. De waarde die gecreëerd wordt is bij de Michelinchef echter vele malen groter. Door meer mensen tot chef-kok op te leiden kan dus de welvaart worden vergroot zonder dat het grondstoffenverbuik toeneemt. Daarom is er volgens mij geen natuurlijke bovengrens voor de hoeveelheid welvaart.
Inderdaad.quote:Maar als het associatie-akkoord vooral erop uitdraait dat bedrijven zoals Unilever en Shell in Oekraïne landbouwgrond en kolenmijnen opkopen, dan draagt het akkoord niet (of niet veel) bij aan zo'n duurzame manier van economische groei.
Niks is perfect, er valt altijd wel iets verder te verbeteren. Maar op een hoger niveau is dat wel moeilijker en gaat dat langzamer.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er is altijd een bovengrens, in dit geval omdat alle junkfoodtenten zijn vervangen door sterrenrestaurants. Dat groei niet per se hoeft te betekenen dat je meer grondstoffen verbruikt klopt volgens mij wel.
Want anders had jij wel PvdA of VVD gestemd?quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De landsverraders zitten dus bij de PvdA en de VVD. Onthoud het voor de volgende verkiezingen.
Hij zit al te azen op een SPVV kabinet, kleine kans dusquote:Op dinsdag 19 april 2016 18:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want anders had jij wel PvdA of VVD gestemd?
Zozo, lekker bezig Brammetje.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De landsverraders zitten dus bij de PvdA en de VVD. Onthoud het voor de volgende verkiezingen.
Klopt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:33 schreef GSbrder het volgende:
Als Unilever landbouwgrond koopt of Shell mijnen, kan dat wel voor een hogere efficiëntie - en dus meer opbrengsten - zorgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |