abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 april 2016 @ 22:48:06 #176
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161413133
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:36 schreef R-K het volgende:

[..]

Het hele referendum had nooit gehouden moeten worden aangezien er vooraf al een redelijk vermoeden was dat een afwijzing door een deel van het volk genegeerd zou worden door de politici.
Dat is nu juist de winst van dit referendum! Je kon alleen maar winnen: Of dit (slechte) verdrag gaat van tafel, of het gaat niet van tafel maar dan is voor iedereen duidelijk wat de Nederlandse democratie nog voorstelt. De regering hoort de Nederlandse kiezer te dienen en niet buitenlandse mogendheden zoals de EU, de Oekraïne of de UK (Rutte wil niets bijv. doen o.a. vanwege het Britse referendum)

Heb je die allereerste persconferentie gezien van Rutte na het referendum? Rutte zei werkelijk niets, behalve dat hij eerst in de achterkamertjes met Brussel ging overleggen. Ja, dat zei hij letterlijk! (inclusief het woord achterkamertjes!). Ook wist hij niet hoe snel hij Poroshenko moest bellen. Maar geen mededelingen aan de Nederlandse kiezer direct na het referendum. Wat heeft die Rutte zich in de kaart laten kijken!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 13 april 2016 @ 22:50:14 #177
374442 R-K
Jawohl!
pi_161413195
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

Tja daar had men eerder aan moeten denken, misschien wel net zo snel gedaan als het regeer akkoord toen in het torrentje met de Pvda, zorgkosten naar inkomen was dat toen geloof ik?
En zoiets regeert het land?
Een alternatief bestaat niet, of het is VVD, of PvdA, of CDA, of D66. De rest van de partijen kunnen gezamenlijk geen kabinet vormen dat meer dan 76 zetels heeft in de Tweede Kamer. Ook niet na de verkiezingen.
pi_161413241
Een goede bijdrage van van Bommel + een kamerbrede motie (prominente leden van tal van andere partijen waaronder de D66, het CDA, de CU, de SGP, de ouderenpartij en de PVV). Met andere woorden, het kabinet krijgt vanavond/vannacht de opdracht van de meerderheid van het parlement om zo snel mogelijk met die intrekkingswet te komen en niets anders. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161413287
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:50 schreef R-K het volgende:

[..]

Een alternatief bestaat niet, of het is VVD, of PvdA, of CDA, of D66. De rest van de partijen kunnen gezamenlijk geen kabinet vormen dat meer dan 76 zetels heeft in de Tweede Kamer. Ook niet na de verkiezingen.
Wacht eens af, doe ik ook, PVV waarschijnlijk als Geert niks gebeurt, al hoop ik van niet, gedoogpartijen hebben bij mij ook afgedaan.
Wat is er dan nog over hetzelfde wat er nu zit?
  woensdag 13 april 2016 @ 22:54:53 #180
374442 R-K
Jawohl!
pi_161413354
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:48 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is nu juist de winst van dit referendum! Je kon alleen maar winnen: Of dit (slechte) verdrag gaat van tafel, of het gaat niet van tafel maar dan is voor iedereen duidelijk wat de Nederlandse democratie nog voorstelt. De regering hoort de Nederlandse kiezer te dienen en niet buitenlandse mogendheden zoals de EU, de Oekraïne of de UK (Rutte wil niets bijv. doen o.a. vanwege het Britse referendum)

Heb je die allereerste persconferentie gezien van Rutte na het referendum? Rutte zei werkelijk niets, behalve dat hij eerst in de achterkamertjes met Brussel ging overleggen. Ja, dat zei hij letterlijk! (inclusief het woord achterkamertjes!). Ook wist hij niet hoe snel hij Poroshenko moest bellen. Maar geen mededelingen aan de Nederlandse kiezer direct na het referendum. Wat heeft die Rutte zich in de kaart laten kijken!
De winst of verlies zien we eigenlijk pas in 2017 bij de verkiezingen. Zolang Wilders minder dan 25 zetels haalt is het prima, maar zijn het er meer dan heb je verloren. Hoe je het went of keert, dit verdrag komt er sowieso, of je het wilt of niet. Dat was van te voren al vrij duidelijk. Enigste voordeel is misschien dat er een aantal regels veranderd wordt.
pi_161413615
Geen van de kamerleden of de twee bewindslieden durft het hardop te zeggen maar de VVD en de PvdA vertelden natuurlijk bewust van tevoren niet dat ze het verdrag sowieso door zouden willen laten gaan omdat ze hoopten dat het referendum met een sisser (okp <30% of een voor) zou aflopen.

Die Krol van de ouderenpartij zegt het nu goed: "Het nee van de kiezer wordt een nee mits... In Den Haag zitten politici in plaats van volksvertegenwoordigers".
#NoDAPL
pi_161413641
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:48 schreef SeLang het volgende:
Dat is nu juist de winst van dit referendum! Je kon alleen maar winnen: Of dit (slechte) verdrag gaat van tafel, of het gaat niet van tafel maar dan is voor iedereen duidelijk wat de Nederlandse democratie nog voorstelt.
Eens, ook dat is een hele grote winst!

quote:
Heb je die allereerste persconferentie gezien van Rutte na het referendum? Rutte zei werkelijk niets, behalve dat hij eerst in de achterkamertjes met Brussel ging overleggen. Ja, dat zei hij letterlijk! (inclusief het woord achterkamertjes!). Ook wist hij niet hoe snel hij Poroshenko moest bellen. Maar geen mededelingen aan de Nederlandse kiezer direct na het referendum.
Dat klopt, een van de parlementariërs wees er eerder tijdens het 'debat' op.
#NoDAPL
  woensdag 13 april 2016 @ 23:21:42 #183
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161414127
De VVD kan wel inpakken nu. Daar gaat toch geen hond meer op stemmen na eerst "geen cent voor de Grieken" en nu weer dit.... Tweede kamer verkiezingen zijn al over 11 maanden.
Mijn reisverslagen
pi_161414212
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 23:21 schreef SeLang het volgende:
De VVD kan wel inpakken nu. Daar gaat toch geen hond meer op stemmen na eerst "geen cent voor de Grieken" en nu weer dit.... Tweede kamer verkiezingen zijn al over 11 maanden.
Houd het maar economie, beste jongen. Je overschat de kiezer. Volgend jaar wordt de VVD gewoon de grootste of de tweede partij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 13 april 2016 @ 23:25:15 #185
374442 R-K
Jawohl!
pi_161414224
quote:
Welke partij moet dan de grootste worden? CDA? D66? Partijen als SP en Groenlinks en de kleine christelijke partijen zie ik niet als grootste worden.
pi_161414226
quote:
Misschien word die 1000 euro belofte wel naar 5000 gezet, veel beloven en weinig geven hoe ging dat nog eens verder?

De meeste schapen zijn dit naar een paar weken stel maanden weer vergeten, en wat blijft er over om op te stemmen wie heeft er nog niet in een gedoogpartij gezeten of meegedaan?
pi_161414991
Kan iemand mij uitleggen waarom grashoff persee wilt wachten op zijn kamerleden terwijl gl tegen de motie stemt? Als je toch tegen stemt en er geen hoofdelijke stemming is heb je genoeg aan de woordvoerder.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161415186
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:54 schreef R-K het volgende:
Zolang Wilders minder dan 25 zetels haalt is het prima, maar zijn het er meer dan heb je verloren.
Eh, wat? :?
Waarom zouden wij verliezen als de PVV meer dan 25 zetels haalt? :?

quote:
Het enigste voordeel is misschien dat er een aantal regels veranderd wordt.
Nee. Dat is mogelijk een voordeeltje maar het weinig belangrijk, het grootste voordeel is waar SeLang goed op wees.
#NoDAPL
pi_161415227
Nog een laatste nieuwtje wat niemand hier heeft vermeld: de PvdD heeft een motie ingediend met het voorstel om als parlement de opdracht te geven tot een referendum over TTIP. Rutte vindt het niets ("ik ontraad deze motie"). Hopelijk haalt de motie het, ik smacht naar dit referendum en ik wil hier zelfs actief campagne voor gaan voeren.
#NoDAPL
pi_161415261
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 00:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Eh, wat? :?
Waarom zouden wij verliezen als de PVV meer dan 25 zetels haalt? :?
Omdat Wilders een debiel is met nog debielere plannen. De NL-grenzen moeten open blijven en de euro moet ook behouden blijven. Straks zijn landen als Slovenië en Slowakije rijker dan Nederland. Dat moet niet gaan gebeuren.

Dit referendum zorgt ervoor dat Wilders alleen maar meer stemmen krijgt en dat is een kwalijke zaak. Het was toch bekend dat de regering akkoord ging met het associatieverdrag, of de bevolking nou wou of niet. Nee, zelfs Hitler had het nog beter voor met Nederland dan Wilders.
pi_161415284
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 00:15 schreef R-K het volgende:

[..]

Nee, zelfs Hitler had het nog beter voor met Nederland dan Wilders.
Hitler had toch ook een parlement of niet?
Zou dat een nep parlement zijn geweest?
pi_161415319
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 00:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nog een laatste nieuwtje wat niemand hier heeft vermeld: de PvdD heeft een motie ingediend met het voorstel om als parlement de opdracht te geven tot een referendum over TTIP. Rutte vindt het niets ("ik ontraad deze motie"). Hopelijk haalt de motie het, ik smacht naar dit referendum en ik wil hier zelfs actief campagne voor gaan voeren.
Rutte stelde dat de regering geen referendum kan uitschrijven, dat moet de burgerdoen volgens de wet.

Daarnaast is het natuurlijk logisch om eerst te wachten totdat ttip echt aangeboden wordt aan het parlement.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  donderdag 14 april 2016 @ 00:25:50 #193
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161415398
Mijn reisverslagen
  donderdag 14 april 2016 @ 00:29:30 #194
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161415454
Trouwens, die draaikont van de PvdA wou wel dat het allemaal voor 23 juni rond is (itt Rutte). Misschien krijgen we dan toch nog wat golven in de vijver.
Mijn reisverslagen
pi_161415486
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 00:29 schreef SeLang het volgende:
Trouwens, die draaikont van de PvdA wou wel dat het allemaal voor 23 juni rond is (itt Rutte). Misschien krijgen we dan toch nog wat golven in de vijver.
Volgens mij is de Pvda ieder stohalm recht!
Zeg ik natuurlijk weer fout half duits, die klampen zich aan ieder strohalm is het zo juist?
pi_161415508
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 23:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Houd het maar economie, beste jongen. Je overschat de kiezer. Volgend jaar wordt de VVD gewoon de grootste of de tweede partij.
Ik ben er ook volledig van overtuigd dat dit hele referendum en het thema Oekraïne volgend jaar 0,0 invloed gaat hebben op de verkiezingen.
pi_161415681
quote:
10s.gif Op donderdag 14 april 2016 00:25 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Je suis 67,72 procent. Heb ik nu gewonnen omdat ik een groter percentage heb?
pi_161415714
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 00:34 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik ben er ook volledig van overtuigd dat dit hele referendum en het thema Oekraïne volgend jaar 0,0 invloed gaat hebben op de verkiezingen.
Ik mag toch hopen dat je er dan finaal naast zit!

En dat is alles wat ik kan hopen dat de mensen erdoor heen kijken door de façade.
pi_161415752
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 00:54 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat je er dan finaal naast zit!

En dat is alles wat ik kan hopen dat de mensen erdoor heen kijken door de façade.
Als het referendum tweederde van de Nederlanders niet boeide op het moment dat ze erover mochten stemmen, waarom zou het ze dan opeens wel boeien bij verkiezingen die over iets heel anders (en vele malen belangrijkers) gaan?
pi_161415784
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 00:57 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als het referendum tweederde van de Nederlanders niet boeide op het moment dat ze erover mochten stemmen, waarom zou het ze dan opeens wel boeien bij verkiezingen die over iets heel anders (en vele malen belangrijkers) gaan?
Hoeveel zouden gedacht hebben het heeft toch geen doel genaaid word ik toch?

Bij de tweede kamer stemde ik nooit althans lange tijd niet meer had altijd meer vertrouwen in de oppositie dat die nadachten, dit kabinet heeft mij laten zien dat dat ook niet of geen gedachte meer voor mij is!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')