abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163550240
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 00:40 schreef alwaysbenice het volgende:
Wauw. Rutte zegt letterlijk dat omdat 'nee stemmen' toch geen zin heeft, hij net zo goed ja kan stemmen. Direct quote:

2:35 'En dan staat die nee stemmer ook buiten spel, want de nee stemmer heeft nooit gevraagd dat Nederland niet mee deed, die nee stemmer wilde dat hele verdrag van tafel.'

Haha... wat.

http://www.dumpert.nl/med(...)index.html#237452621
Je citaat klopt niet helemaal, hij zegt "DIE nee-stemmer wilde dat hele verdrag van tafel". Hij heeft het namelijk expliciet niet over de nee-stemmer in het algemeen, maar slechts over dat gedeelte van de nee-stemmers dat tegen elke vorm van een verdrag is.
pi_163550430
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 00:43 schreef Buddy_Vedder het volgende:

[..]

Daarin heeft hij gewoon gelijk, een nederlands nee betekend gewoon dat europa een andere juridische invulling moet bedenken, er veranderd niks en iedereen gaat vrolijk door.

Filmpje gezien en Rutte heeft inderdaad gewoon gelijk.
Het gemekker van Van Bommel over dat Rutte niet kan weten wat er met de rest gebeurt vind ik wel vermakelijk. Ik denk dat Rutte dat beter kan inschatten dan Van Bommel. Rutte heeft immers met de overige regeringsleiders gesproken. Van Bommel niet.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 15:59:15 #278
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166083279
quote:
Rutte pessimistischer over Oekraïnekwestie

BRUSSEL - Het pessimisme van premier Mark Rutte over een oplossing voor de situatie rond het associatieverdrag tussen Oekraïne en de Europese Unie is „alleen maar erger geworden”. Dat zei hij donderdag in Brussel voor aanvang van de EU-top.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_166087110
Beschamend dit, hoe we te kijk zijn gezet door de populisten en demagogen voor de ogen van de rest van Europa. Putin zal tevreden zijn.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_166087257
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 18:50 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Beschamend dit, hoe we te kijk zijn gezet door de populisten en demagogen voor de ogen van de rest van Europa. Putin zal tevreden zijn.
Wisten ze, die we, dat niet al van te voren, reken ze af met de verkiezingen dat heeft veel meer doel!

Neem alles mee wat ze gepresteerd hebben en trek je jou oordeel.
pi_166087924
quote:
Raak.
pi_166098674
quote:
9s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Raak.
Terecht te kijk gezet.
pi_166100092
quote:
Hoezo Rutte had ook meteen kunnen zeggen bedankt voor jullie stem maar ik leg het naast me neer. Hij stelt de beslissing echt niet zolang uit omdat hij de nee stem recht wil doen, maar omdat de verkiezingen eraan komen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_166120039
Kan iemand mij uitleggen waarom Rutte in de problemen is geraakt door een " raadgevend" referendum. Kan hij de uitslag niet makkelijk naast zich neerleggen omdat dit referendum raadgevend is?
pi_166120283
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 02:31 schreef MakkieR het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Rutte in de problemen is geraakt door een " raadgevend" referendum. Kan hij de uitslag niet makkelijk naast zich neerleggen omdat dit referendum raadgevend is?
Omdat hij van 2 walletjes wil eten, hij wil wel herkozen worden
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_166120622
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 02:31 schreef MakkieR het volgende:
Dat kan maar hij wil de uitslag niet zomaar negeren. Bij direct wat anders doen is het instrument raadgevend referendum helemaal afgeschreven. Nu maakt het nog een kansje. Gelukkig is die kans niet zo groot.
pi_166141663
Rutte over een weekje: Ik heb er alles aangedaan

Ik vind die Rutte best een goede peer maar dit heeft die weer gruwelijk uit de klauwen laten lopen. Had gewoon duidelijk voor de zomer moeten zeggen, ik ga ja of nee doen.

En nu niet met lulverhalen komen over instabiliteit of dat Europa zo druk is met de eigen strontkar. Toon leiderschap, je hebt nog een week.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_166142475
quote:
Ja, die populisten en demagogen zorgen er inderdaad voor dat er nu al maanden niets met die referendumuitslag gebeurd is.

Dat Rutte niet durft te kiezen omdat hij graag nog een keertje premier wilt worden en tegelijkertijd ook de beste maatjes met Brussel wilt zijn, tsja ..

Of heb ik iets gemist en was het toch geen raadgevend referendum?

Hij durft geen nee te verkopen, en dat is toch echt zijn probleem, en de enige reden dat dit nu al zo lang door-ettert.

[ Bericht 5% gewijzigd door probeer op 23-10-2016 11:08:21 ]
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 23 oktober 2016 @ 11:17:53 #289
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_166142735
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 09:24 schreef danos het volgende:
Rutte over een weekje: Ik heb er alles aangedaan

Ik vind die Rutte best een goede peer maar dit heeft die weer gruwelijk uit de klauwen laten lopen. Had gewoon duidelijk voor de zomer moeten zeggen, ik ga ja of nee doen.

En nu niet met lulverhalen komen over instabiliteit of dat Europa zo druk is met de eigen strontkar. Toon leiderschap, je hebt nog een week.
Klopt, is ook allemaal verspilde moeite. Het is heel simpel, er is maar 1 optie: gewoon niet ratificeren dat verdrag. Het is lulkoek en zuiverste propaganda dat alles dan zomaar doorgaat. Het verdrag is dan gewoon van tafel! Rutte wil het verdrag wel, daarom draait hij er zo omheen. Het associatieverdrag is slecht voor Europa en slecht voor onze relatie met de Russen, dus moeten we het niet doen. Zo simpel is het.
pi_166195680
Livestream van het gelul van Olena Zerkal (BuZa van Oekraïne) die nog een poging doet Nederland over te halen in een selecte afvaardiging van de 2e kamer:

http://nos.nl/livestream/npo-politiek

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2016 16:36:28 ]
pi_166195719
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:35 schreef CrashO het volgende:
Livestream van het gelul van Olena Zerkal (BuZa van Oekraïne) die nog een poging doet Nederland over te halen:

http://nos.nl/livestream/npo-politiek
Ik heb niet gekeken maar het land hoeft toch niet overgehaald, volgens mij alleen Rutte?

Dat livestream gebeuren is volgens mij alleen voor de show?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2016 16:40:07 ]
pi_166195869
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:36 schreef john2406 het volgende:
Dat livestream gebeuren is volgens mij alleen voor de show?
Ongetwijfeld. Het zijn allemaal puppets die er zitten ( Ten Broeke (VVD), Van bommel (SP), Omtzigt (CDA), Maij (PvdA) ). Ik mis de echte tegenstanders zoals PvdD en PVV.
pi_166195897
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:42 schreef CrashO het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Het zijn allemaal puppets die er zitten ( Ten Broeke (VVD), Van bommel (SP), Omtzigt (CDA), Maij (PvdA) ). Ik mis de echte tegenstanders zoals PvdD en PVV.
Die zijn toch wel tegen en blieven dus geen informatie. Dat zou hoogstens kunnen veroorzaken dat ze geïnformeerd raken. En dat is niet de bedoeling.
pi_166195915
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat zou hoogstens kunnen veroorzaken dat ze geïnformeerd raken. En dat is niet de bedoeling.
Ja joh. Want Thieme is echt van het ongefundeerd schreeuwen. Uhu :')
pi_166195926
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die zijn toch wel tegen en blieven dus geen informatie. Dat zou hoogstens kunnen veroorzaken dat ze geïnformeerd raken. En dat is niet de bedoeling.
Is het niet zo dat als ze info willen of wouden dat ze dat evt voor een referendum hadden gedaan?
pi_166195941
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:44 schreef CrashO het volgende:

[..]

Vaak wel inderdaad. Die is niet bepaald gestikt in haar eerste leugentje.
pi_166195955
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:45 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is het niet zo dat als ze info willen of wouden dat ze dat evt voor een referendum hadden gedaan?
Twijfelachtig. Ze zijn wel van het tegen zijn om het tegen zijn.
pi_166196025
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

het kabinet is in ieder geval niet bereid om het referendum te respecteren?

Of zijn ze nu opzoek, om de EU tot vriendje te houden?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2016 16:52:32 ]
pi_166198376
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee hoor. :)
Ik was er vanaf het begin bij (een van de aanvragers van het referendum), die mensen waren juist goed op de hoogte. De mensen die tegen stemden waren door de bank genomen beter geïnformeerd dan de mensen die voor stemden, bleek als je met hen sprak.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166198429
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:44 schreef CrashO het volgende:

[..]

Oh? Daar heb ik nog nooit iets van gemerkt. :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')