Eens, ook dat is een hele grote winst!quote:Op woensdag 13 april 2016 22:48 schreef SeLang het volgende:
Dat is nu juist de winst van dit referendum! Je kon alleen maar winnen: Of dit (slechte) verdrag gaat van tafel, of het gaat niet van tafel maar dan is voor iedereen duidelijk wat de Nederlandse democratie nog voorstelt.
Dat klopt, een van de parlementariërs wees er eerder tijdens het 'debat' op.quote:Heb je die allereerste persconferentie gezien van Rutte na het referendum? Rutte zei werkelijk niets, behalve dat hij eerst in de achterkamertjes met Brussel ging overleggen. Ja, dat zei hij letterlijk! (inclusief het woord achterkamertjes!). Ook wist hij niet hoe snel hij Poroshenko moest bellen. Maar geen mededelingen aan de Nederlandse kiezer direct na het referendum.
Houd het maar economie, beste jongen. Je overschat de kiezer. Volgend jaar wordt de VVD gewoon de grootste of de tweede partij.quote:Op woensdag 13 april 2016 23:21 schreef SeLang het volgende:
De VVD kan wel inpakken nu. Daar gaat toch geen hond meer op stemmen na eerst "geen cent voor de Grieken" en nu weer dit.... Tweede kamer verkiezingen zijn al over 11 maanden.
Welke partij moet dan de grootste worden? CDA? D66? Partijen als SP en Groenlinks en de kleine christelijke partijen zie ik niet als grootste worden.quote:Op woensdag 13 april 2016 23:21 schreef SeLang het volgende:
De VVD kan wel inpakken nu. Daar gaat toch geen hond meer op stemmen na eerst "geen cent voor de Grieken" en nu weer dit.... Tweede kamer verkiezingen zijn al over 11 maanden.
Misschien word die 1000 euro belofte wel naar 5000 gezet, veel beloven en weinig geven hoe ging dat nog eens verder?quote:Op woensdag 13 april 2016 23:21 schreef SeLang het volgende:
Eh, wat?quote:Op woensdag 13 april 2016 22:54 schreef R-K het volgende:
Zolang Wilders minder dan 25 zetels haalt is het prima, maar zijn het er meer dan heb je verloren.
Nee. Dat is mogelijk een voordeeltje maar het weinig belangrijk, het grootste voordeel is waar SeLang goed op wees.quote:Het enigste voordeel is misschien dat er een aantal regels veranderd wordt.
Omdat Wilders een debiel is met nog debielere plannen. De NL-grenzen moeten open blijven en de euro moet ook behouden blijven. Straks zijn landen als Slovenië en Slowakije rijker dan Nederland. Dat moet niet gaan gebeuren.quote:Op donderdag 14 april 2016 00:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eh, wat?
Waarom zouden wij verliezen als de PVV meer dan 25 zetels haalt?
Hitler had toch ook een parlement of niet?quote:Op donderdag 14 april 2016 00:15 schreef R-K het volgende:
[..]
Nee, zelfs Hitler had het nog beter voor met Nederland dan Wilders.
Rutte stelde dat de regering geen referendum kan uitschrijven, dat moet de burgerdoen volgens de wet.quote:Op donderdag 14 april 2016 00:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nog een laatste nieuwtje wat niemand hier heeft vermeld: de PvdD heeft een motie ingediend met het voorstel om als parlement de opdracht te geven tot een referendum over TTIP. Rutte vindt het niets ("ik ontraad deze motie"). Hopelijk haalt de motie het, ik smacht naar dit referendum en ik wil hier zelfs actief campagne voor gaan voeren.
Volgens mij is de Pvda ieder stohalm recht!quote:Op donderdag 14 april 2016 00:29 schreef SeLang het volgende:
Trouwens, die draaikont van de PvdA wou wel dat het allemaal voor 23 juni rond is (itt Rutte). Misschien krijgen we dan toch nog wat golven in de vijver.
Ik ben er ook volledig van overtuigd dat dit hele referendum en het thema Oekraïne volgend jaar 0,0 invloed gaat hebben op de verkiezingen.quote:Op woensdag 13 april 2016 23:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Houd het maar economie, beste jongen. Je overschat de kiezer. Volgend jaar wordt de VVD gewoon de grootste of de tweede partij.
Ik mag toch hopen dat je er dan finaal naast zit!quote:Op donderdag 14 april 2016 00:34 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ben er ook volledig van overtuigd dat dit hele referendum en het thema Oekraïne volgend jaar 0,0 invloed gaat hebben op de verkiezingen.
Als het referendum tweederde van de Nederlanders niet boeide op het moment dat ze erover mochten stemmen, waarom zou het ze dan opeens wel boeien bij verkiezingen die over iets heel anders (en vele malen belangrijkers) gaan?quote:Op donderdag 14 april 2016 00:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je er dan finaal naast zit!
En dat is alles wat ik kan hopen dat de mensen erdoor heen kijken door de façade.
Hoeveel zouden gedacht hebben het heeft toch geen doel genaaid word ik toch?quote:Op donderdag 14 april 2016 00:57 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als het referendum tweederde van de Nederlanders niet boeide op het moment dat ze erover mochten stemmen, waarom zou het ze dan opeens wel boeien bij verkiezingen die over iets heel anders (en vele malen belangrijkers) gaan?
Alleen de eerste paar maanden. Daarna niet.quote:Op donderdag 14 april 2016 00:17 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hitler had toch ook een parlement of niet?
Inderdaad. Het nee-kamp is toch al grotendeels verloren voor de serieuze partijenquote:Op donderdag 14 april 2016 00:57 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als het referendum tweederde van de Nederlanders niet boeide op het moment dat ze erover mochten stemmen, waarom zou het ze dan opeens wel boeien bij verkiezingen die over iets heel anders (en vele malen belangrijkers) gaan?
Volgens mij schat je de intellectuele capaciteit van de Nederlandse kiezer te hoog in. De meeste mensen stemmen op de VVD "omdat zij minder belasting willen" en kijken niet naar het totale (EU-fiele) plaatje van de VVD.quote:Op woensdag 13 april 2016 23:21 schreef SeLang het volgende:
Dat kan je hoe dan ook vergeten. Er zijn een heel aantal landen die Oekraïne wel graag in de EU zouden zien, die gaan daar nooit mee akkoord. Het is ook nutteloos aangezien ieder afzonderlijk EU-land een nieuw lidmaatschap kan vetoën.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:10 schreef Zienswijze het volgende:
Als Rutte ervoor kan zorgen dat er expliciet in het vedrag komt te staan:
- Oekraine wordt de komende 30 jaar geen lid van de EU.
- Pro-handel maar geen EU-lidmaatschap.
- Er gaat de komende 30 jaar geen extra geld naar Oekraine.
Dan neemt hij voor mij als nee-stemmer een groot deel van de zorgen weg.
Dat is ook het hele makke, de EU bereidt zich als een soort Vierde Rijk steeds verder uit richting het oosten en zuid-oosten terwijl er een grote weerstand is onder de bevolking. De EU moet eens grondig werken aan zijn imago, de vluchtelingencrisis en de armoede in Roemenië en Bulgarije aanpakken voordat het Lebensraum gaat creëren. Straks stort het net als de voorgaande drie rijken in elkaar door hoogmoed en dan heb je helemaal niets. De continuïteit van de EU waarborgen is het allerbelangrijkste en daar is men op dit moment niet mee bezig.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:10 schreef Zienswijze het volgende:
Dit kunnen ze heel mooi in het verdrag zetten en 3 maanden later gaat er tóch geld naar de Oekraïne. De geschiedenis (Griekenland), herhaalt zich dan gewoon.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:10 schreef Zienswijze het volgende:
Die situatie moeten we zien te voorkomen. Wij willen geen gulden en gesloten grenzen. Een oplossing is een monetaire unie met Duitsland en eventueel andere landen waarbij in Nederland de Mark gebruikt wordt.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:41 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Dit kunnen ze heel mooi in het verdrag zetten en 3 maanden later gaat er tóch geld naar de Oekraïne. De geschiedenis (Griekenland), herhaalt zich dan gewoon.
De EU-landen moeten eerst intern de boel regelen en zelfs dat lukt ze al niet (teveel cultuurverschillen, en allerlei andere oorzaken). Nee! Laat de boel dan maar lekker uit elkaar ploffen, zijn wij meteen van al het gezeik wat EU heet af!
pssst, ook zonder het verdrag gaat er geld naar Oekraïne. En met of zonder dit verdrag, hun perspectief op ooit op termijn kansen voor een lidmaatschap verandert er niet door.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:41 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Dit kunnen ze heel mooi in het verdrag zetten en 3 maanden later gaat er tóch geld naar de Oekraïne. De geschiedenis (Griekenland), herhaalt zich dan gewoon.
De EU-landen moeten eerst intern de boel regelen en zelfs dat lukt ze al niet (teveel cultuurverschillen, en allerlei andere oorzaken). Nee! Laat de boel dan maar lekker uit elkaar ploffen, zijn wij meteen van al het gezeik wat EU heet af!
Daar kan Rutte nooit voor zorgen natuurlijk.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:10 schreef Zienswijze het volgende:
Als je dat expliciet in het verdrag zet, en er gaat daarna toch extra geld naartoe, schend je het verdrag.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:41 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Een krachtige Noord-West Europese Unie waar welvaart, veiligheid en welzijn bovenaan staat is natuurlijk heel wat anders dan de huidige EU van 28 diverse landen.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:48 schreef R-K het volgende:
[..]
Die situatie moeten we zien te voorkomen. Wij willen geen gulden en gesloten grenzen. Een oplossing is een monetaire unie met Duitsland en eventueel andere landen waarbij in Nederland de Mark gebruikt wordt.
Moldavië en Georgië interesseren de gemiddelde Nee-stemmer nog minder dan Oekraïne.quote:Op donderdag 14 april 2016 11:04 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Weet iemand wat er met Moldavie en Georgie ondertussen geschiedt? Daarmee zijn ook associatieverdragen gesloten en hierover is in het begin wel actie ondernomen, maar in het daadwerkelijke referendum ging het slechts over het door oorlog verscheurde Oekraine.
Echter zijn ook Moldavie en Georgie staten die burgeroorlog kennen en ernstige grensconflicten. Moldavie kent maar liefst twee separatistische stromingen en dan niet van het lieve karakter van de Friezen, maar zwaar bewapend. PMR, Pidnestrovija Moldovavska Respublika en Gagaoezie (een Turks-Marxistische bevolking), beide zeer anti-EU en pro-Moskou, zijn bereid tot de dood te vechten voor het vaderland. En nee, het vaderland is niet Brussel, maar Moskou of in elk geval Comrat (Gagaoezie) of Tiraspol (PMR), de regering in Chisinau/Kishinov wordt niet erkend door beide groeperingen.
Georgie: kent Noord- en Zuid-Ossetie en Abchazie. Volgens Georgie is Abchazie Georgie, maar je komt als toerist en als Georgier toch echt Abchazie niet binnen. 'Tresspassers will be shot' en in die regio blijft het niet bij een waarschuwing.
Oekraine kent naast Krim, Luhansk volksrepubliek en Donetst volksrepubliek, ook het minder bekende, maar niet minder bewapende, Odessa oblast die niets moeten weten van de junta in Kiev, Washington of Brussel. Odessa luistert ook niet naar Moskou, Odessa is een vrijhaven voor vrije mensen. Odessa is Odessa, niet Kiev, niet Brussel, niet Moskou.
Odessa Mama.![]()
F*ck de graaiers van Brussel en Washington, f*ck de nazi's van Azov. Odessa zal nooit opgeven.![]()
![]()
![]()
Graag een studie die aantoont dat er een significant verschil hierin bestaat tussen het ja-kamp,nee-kamp en de grote massa die de stembus niet kon vinden.quote:Op donderdag 14 april 2016 11:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Moldavië en Georgië interesseren de gemiddelde Nee-stemmer nog minder dan Oekraïne.
Rutte kan helemaal niks veranderen. Zijn homies in Europa zien hem al aankomen.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:10 schreef Zienswijze het volgende:
Dat heb ik niet, wel empirisch onderzoek hier op FOK! en in de door mij geraadpleegde media over dit onderwerp. Ik heb Moldavië en Georgië heel vaak als onderwerp geopperd maar daar kwam nauwelijks of geen respons op. Het blijkt dan elke keer toch meer te gaan op boos kunnen doen tegen de EU en de regering dan daadwerkelijk om de inhoud van het associatieverdrag.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:05 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Graag een studie die aantoont dat er een significant verschil hierin bestaat tussen het ja-kamp,nee-kamp en de grote massa die de stembus niet kon vinden.
Hij kan best wat aanpassingen uitonderhandelen, dat heeft een leuke prijs maar het kan natuurlijk wel. Maar het is de vraag of er aanpassingen zijn te bedenken waarover consensus met het Nee-kamp bereikt kan worden.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:08 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Rutte kan helemaal niks veranderen. Zijn homies in Europa zien hem al aankomen.
Dit empirisch onderzoek zegt me zo dus helemaal niks. Je hebt de (non-)response rate van de 3 groepen als uitkomst parameter?quote:Op donderdag 14 april 2016 12:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat heb ik niet, wel empirisch onderzoek hier op FOK! en in de door mij geraadpleegde media over dit onderwerp. Ik heb Moldavië en Georgië heel vaak als onderwerp geopperd maar daar kwam nauwelijks of geen respons op. Het blijkt dan elke keer toch meer te gaan op boos kunnen doen tegen de EU en de regering dan daadwerkelijk om de inhoud van het associatieverdrag.
Nogmaals, ik heb heel vaak het onderwerp geprobeerd te opperen voor discussie en de respons uit met name het Nee-kamp was erg klein of zelfs afwezig. Ja-stemmers komen hier relatief weinig voor en bewuste Niet-stemmers reageerden soms nog wel eens.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:15 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Dit empirisch onderzoek zegt me zo dus helemaal niks. Je hebt de (non-)response rate van de 3 groepen als uitkomst parameter?
Volgens mij waren er voor een referendum tegen de associatieverdragen met Moldavië en Georgië nog geen 100 handtekeningen verzameldquote:Op donderdag 14 april 2016 12:05 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Graag een studie die aantoont dat er een significant verschil hierin bestaat tussen het ja-kamp,nee-kamp en de grote massa die de stembus niet kon vinden.
Dus Europa gaat dan het verdrag aan passen? En opnieuw door alle lidstaten laten ratificeren?quote:Op donderdag 14 april 2016 12:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hij kan best wat aanpassingen uitonderhandelen, dat heeft een leuke prijs maar het kan natuurlijk wel. Maar het is de vraag of er aanpassingen zijn te bedenken waarover consensus met het Nee-kamp bereikt kan worden.
Ik denk dat het in alle groepen minimaal is. Maar als ik de mogelijkheid had gehad, had ik ook tegen die verdragen Nee gestemd.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nogmaals, ik heb heel vaak het onderwerp geprobeerd te opperen voor discussie en de respons uit met name het Nee-kamp was erg klein of zelfs afwezig. Ja-stemmers komen hier relatief weinig voor en bewuste Niet-stemmers reageerden soms nog wel eens.
Maar jij denkt dat de desbetreffende landen gemiddelde stemmer wel evenveel boeien als Oekraïne?
Bepaalde aanpassingen of toezeggingen zijn vast binnen te halen. Het zal niet heel substantieel zijn en wellicht kan een relatief eenvoudige procedure doorlopen worden. En het zal een stevige prijs hebben maar het kan wel natuurlijk.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:24 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Dus Europa gaat dan het verdrag aan passen? En opnieuw door alle lidstaten laten ratificeren?
Nou nee, dan ga je met een geheel andere insteek het verhaal in. Het is de vraag of een kabinet een positieve of een negatieve grondhouding heeft ten opzichte van het verdrag. Als ze nu gedraaid zijn en van het hele verdrag af willen, dan zullen ze die insteek kiezen. Als ze de essentie van het verdrag overeind willen houden, dan pakken ze het wat pragmatischer aan.quote:Als dat dan toch het geval is dan kan in principe gewoon de uitslag van het referendum gevolgd worden door de kamer. Dan moet er toch een nieuw verdrag komen wat alle lidstaten moeten ratificeren. Daar hoeft Rutte niet eerst de achterkamertjespolitiek voor te bedrijven. Dat is op de zaken vooruit lopen.
Uiteindelijk moet de kamer iets vinden lijkt me.quote:Of de regering legt de uitslag van het referendum naast zich neer, dat is hun goed recht.
Als ze allemaal zo beroerd zijn, waarom dan niet voor al die verdragen een serieuze anti-campagne opgestart? Vind het zo allemaal maar wat lafjes.quote:Ik denk dat het in alle groepen minimaal is. Maar als ik de mogelijkheid had gehad, had ik ook tegen die verdragen Nee gestemd.
Uiteraard, fractiediscipline dit dat zus zo.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bepaalde aanpassingen of toezeggingen zijn vast binnen te halen. Het zal niet heel substantieel zijn en wellicht kan een relatief eenvoudige procedure doorlopen worden. En het zal een stevige prijs hebben maar het kan wel natuurlijk.
[..]
Nou nee, dan ga je met een geheel andere insteek het verhaal in. Het is de vraag of een kabinet een positieve of een negatieve grondhouding heeft ten opzichte van het verdrag. Als ze nu gedraaid zijn en van het hele verdrag af willen, dan zullen ze die insteek kiezen. Als ze de essentie van het verdrag overeind willen houden, dan pakken ze het wat pragmatischer aan.
Uiteindelijk moet de kamer iets vinden lijkt me.
Volgens mij is dat een bewuste keuze geweest om alle pijlen op 1 onderwerp te richten aangezien het een lastige klus ging worden om sowieso het referendum voor 1 onderwerp gerealiseerd te krijgen.quote:Als ze allemaal zo beroerd zijn, waarom dan niet voor al die verdragen een serieuze anti-campagne opgestart? Vind het zo allemaal maar wat lafjes.
Wel rechtstatelijk.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:32 schreef Gutmensch het volgende:
Er gaan echt niet zulke grote wijzigingen in het verdrag komen dat alle andere lidstaten het opnieuw moeten ratificeren.
Zou ook niet erg democratisch zijn als zo'n kleine minderheid het huidige (en al door 27 lidstaten geratificeerde )verdrag van tafel kan vegen.
Dit zie ik graag gebeurenquote:Op donderdag 14 april 2016 10:48 schreef R-K het volgende:
[..]
Een oplossing is een monetaire unie met Duitsland en eventueel andere landen waarbij in Nederland de Mark gebruikt wordt.
Straks zijn landen als Slovenië en Slowakije rijker dan Nederland. Dat moet niet gaan gebeuren.quote:Op donderdag 14 april 2016 00:15 schreef R-K het volgende:
[..]
Omdat Wilders een debiel is met nog debielere plannen. De NL-grenzen moeten open blijven en de euro moet ook behouden blijven. Straks zijn landen als Slovenië en Slowakije rijker dan Nederland. Dat moet niet gaan gebeuren.
Dit referendum zorgt ervoor dat Wilders alleen maar meer stemmen krijgt en dat is een kwalijke zaak. Het was toch bekend dat de regering akkoord ging met het associatieverdrag, of de bevolking nou wou of niet. Nee, zelfs Hitler had het nog beter voor met Nederland dan Wilders.
1). Omdat dit enkel kan doordat de Nederlandse welvaart in elkaar stort.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:12 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Straks zijn landen als Slovenië en Slowakije rijker dan Nederland. Dat moet niet gaan gebeuren.
1)Waarom niet?
2) Ga je dit dan beletten met open grenzen en een euro?
Het aantal opgestuurde handtekeningen is te zien op http://www.referendumovereenwet.nl Voor de meeste wetten is dit 0. Ik ben altijd nog van plan om eens een testje te doen en een formulier op te sturen voor een of andere obscure wet.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:20 schreef J.B. het volgende:
[..]
Volgens mij waren er voor een referendum tegen de associatieverdragen met Moldavië en Georgië nog geen 100 handtekeningen verzameldIk heb dat ergens gelezen maar een bron heb ik even niet bij de hand. Die zijn dus ook gewoon ingegaan inmiddels, bijna hetzelfde als het verdrag met Oekraïne overigens
Oh wacht ff dus je gunt deze landen geen welvaart....juist ja.... wat zeur je dan over Oekraine?quote:Op donderdag 14 april 2016 15:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
1). Omdat dit enkel kan doordat de Nederlandse welvaart in elkaar stort.
2). Die helpen onze welvaart nogal, die helpen dat daarom in elk geval te voorkomen.
Hele malle interpretatie. Wat ik schrijf is dat ik niet wil dat onze economie ineenstort door ons van de buitenwereld af te sluiten. Ik zie juist graag een grotere vrijheid om te handelen. Daar kunnen zowel wij als Oekraïne van profiteren.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:38 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Oh wacht ff dus je gunt deze landen geen welvaart....juist ja.... wat zeur je dan over Oekraine?
Economie in te storten door ons af te sluiten van de buitenwereld?quote:Op donderdag 14 april 2016 15:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hele malle interpretatie. Wat ik schrijf is dat ik niet wil dat onze economie ineenstort door ons van de buitenwereld af te sluiten. Ik zie juist graag een grotere vrijheid om te handelen. Daar kunnen zowel wij als Oekraïne van profiteren.
Nederland heeft nogal een voorsprong. Dat gaan die landen met gewone economische groei nooit inhalen. Dat lukt dus alleen als Nederland gigantisch krimpt. Een mooi recept daarvoor kan zijn ons af te sluiten van de boze buitenwereld. Isolatie is matig voor een handelsland als Nederland.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:47 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Economie in te storten door ons af te sluiten van de buitenwereld?
Wat klets je nou? En waarom kunnen deze landen enkel beter worden dan Nederland als Nederland in elkaar stort?
Werkelijk, WAT een ongelofelijke onzin.
Baarlijke nonsens.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nederland heeft nogal een voorsprong. Dat gaan die landen met gewone economische groei nooit inhalen. Dat lukt dus alleen als Nederland gigantisch krimpt. Een mooi recept daarvoor kan zijn ons af te sluiten van de boze buitenwereld. Isolatie is matig voor een handelsland als Nederland.
Er is ook niks tegen groei van die landen. Dat juich ik enkel toe. Er is wel wat mis met krimp van de Nederlandse economie. Maar goed, dat is allemaal wel wat ingewikkeld natuurlijk.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:59 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Baarlijke nonsens.
Al zou Nederland zijn grenzen sluiten dan nog kan zij vrij handelen.
Wat maakt jou zo benauwd voor het afsluiten van grenzen?
Als deze landen groeien en naar eenzelfde niveau stijgen is dit alleen maar goed voor de handel.
Zolang ze arm blijven komen deze mensen alleen maar geluk zoeken in NL. (zoals nu de Albanzen omdat vrij verkeer is toegewezen door de Eu)
Een land kan niet oneindig blijven groeien.quote:Op donderdag 14 april 2016 16:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er is ook niks tegen groei van die landen. Dat juich ik enkel toe. Er is wel wat mis met krimp van de Nederlandse economie. Maar goed, dat is allemaal wel wat ingewikkeld natuurlijk.
Uit fatsoen noemt men toch normaler wijze de andere partij het eerst of niet?quote:Op donderdag 14 april 2016 15:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daar kunnen zowel wij als Oekraïne van profiteren.
Deze handelsverdrag komt alleen multinationals ten goede, schept voorwaarden waar de kleine man in Oekraine niet aan kan voldoen, hoe is dit goed voor groei van Oekraine en vrije handel? De multinationals gaan het overnemen daar, zij bepalen straks de spelregels en de hogere prijzen.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hele malle interpretatie. Wat ik schrijf is dat ik niet wil dat onze economie ineenstort door ons van de buitenwereld af te sluiten. Ik zie juist graag een grotere vrijheid om te handelen. Daar kunnen zowel wij als Oekraïne van profiteren.
twitter:thijsniemant twitterde op dinsdag 19-04-2016 om 15:45:44De coalitie is gered door een voormalig en toekomstig VVD-Kamerlid. #oekrainereferendum #houwers #vanvliet reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |