abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161262167
First things first. Hier de uitslag volgens onze staatsomroep: http://app.nos.nl/datavisualisatie/referendum-2016/
Een opkomstpercentage van ruim boven de 30% en een duidelijke nee (61 vs. 38).

De stembussen zijn gesloten!

Volg hier de actuele opkomst in Rotterdam: http://www.rotterdam.nl/referendum6april

Woensdag 6 april vindt een referendum over het associatieverdrag tussen de EU en Oekraïne plaats.

Op het stembiljet komt de volgende vraag te staan: Bent u voor of tegen de wet tot goedkeuring van de associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne?

Informatie:
http://www.referendum-com(...)enkomst-eu-oekraine/

Verdrag:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2014-160.pdf

Stemwijzers:
www.verdragwijzer.nl
www.kieskompas.nl

Voorstanders:
http://www.oekraine-referendum.nl/
http://www.stemvoor.nl/
https://stemvoor.pvda.nl/ (PvdA)
https://referendum.d66.nl/ (D66)

Tegenstanders:
https://www.burgercomite-eu.nl/
http://oekrainee.eu/
http://www.referendum-oekraine-nee.nl/
http://www.6aprilnee.nl (SP)

http://app.nos.nl/datavisualisatie/referendum-2016/

Einduitslag:
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_161262195
Nu een referendum over de immigratie plz *O*
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_161262200
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:58 schreef freako het volgende:

[..]

Wat is het probleem met onrealistische voorstellen? Is de Nederlandse kiezer niet in staat daar doorheen te prikken? Waarom moet je een CPB-stempel van goedkeuring hebben voor voorgesteld beleid dat in die vorm nooit uitgevoerd zal gaan worden.
Dat "daar doorheen prikken" vraag ik me wel oprecht af hoor.
Het zijn complexe problemen vaak en het CPB is misschien wel opgericht om het voor "ons" uit te rekenen. Als die verwachting niet meer klopt tegenwoordig dan moeten we misschien op zoek naar een nieuw instituut.
pi_161262242
En een welgemeend pleidooi:
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Doe nou eens rustig man. Het zijn overwegend serieuze posters hier.
Die de zon in het water kunnen zien schijnen. Doe dat ook. Ietsje minder aanvallend wellicht.
  donderdag 7 april 2016 @ 20:06:34 #5
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_161262343
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 7 april 2016 19:43 schreef De_Hertog
Sterker nog, in de huidige referendumwet staat zwart op wit dat een tweede wetsvoorstel over dit verdrag niet opnieuw in een referendum MAG langs komen, precies wat er met dat referendum in 2005 gebeurde, en ik heb nog geen enkele tegenstemmer of anti-EU-poster daar ook maar iets over zien zeggen.
Niet helemaal waar. Dat geldt alleen voor een wet die de eerste wet intrekt. Voor een wijzigingswet is niets voorzien (bij een goedkeuringswet voor een verdrag kan overigens weinig gewijzigd worden, en een wijziging van een verdrag betekent een nieuwe goedkeuringswet voor een nieuw verdrag)
pi_161262369
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:02 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik citeerde hem letterlijk in die post.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_161262427
hoe dan ook ben ik blij dat er bij dit referendum veel mensen nee hebben gestemd. meschien dat er nu eindelijk eens een lichtje gaat branden bij het kabinet.
pi_161262432
NOS Journaal vertaalt Russische premier: "Zo denkt Europa over Oekraïne.'
Volgens mij is dat niet de juiste vertaling van: Results of the Dutch referendum on the EU-Ukraine association agreement indicate Europeans' opinion of the Ukrainian political system
pi_161262498
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:09 schreef matthias24 het volgende:
meschien, lichtje .
:')

Je loopt weer eens met je eigen domheid te koop.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_161262549
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:11 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

:')

Je loopt weer eens met je eigen domheid te koop.
waarom al die agressie. ik wil graag sereus praten over dit referendum.... als dat mag.
pi_161262555
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:06 schreef freako het volgende:
Niet helemaal waar
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:10 schreef Bart2002 het volgende:
Ik vond de observatie van Freako (5 delen en 3 minuten geleden..) wel interessant:

"Het referendum van gisteren geeft nu een geldig resultaat, maar bij hetzelfde aantal tegenstemmers en minder voorstemmers was het ongeldig geweest. Dat is gek."

Dat is ook wel behoorlijk gek als je erover nadenkt. Dat is een foutje in het ontwerp lijkt me.
Die post van jou ging ook in het geweld van vanmiddag verloren.
Ik zou het wel eens interessant vinden om dit lek in het systeem iets verder uit te diepen.
  donderdag 7 april 2016 @ 20:16:02 #12
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161262645
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:06 schreef freako het volgende:

[..]

Niet helemaal waar. Dat geldt alleen voor een wet die de eerste wet intrekt. Voor een wijzigingswet is niets voorzien (bij een goedkeuringswet voor een verdrag kan overigens weinig gewijzigd worden, en een wijziging van een verdrag betekent een nieuwe goedkeuringswet voor een nieuw verdrag)
Heb je daar een bron bij? Ik had mijn info hiervandaan: http://www.parlement.com/id/vh8lnhrsk1yq/raadgevend_referendum
quote:
wanneer het wetsvoorstel met het referendum wel wordt afgewezen, moet de regering met een wetsvoorstel komen dat het oorspronkelijke wetsvoorstel intrekt of - als de regering de uitslag van het referendum niet wil volgen - dat de inwerkingtreding van het wetsvoorstel regelt. Een dergelijk wetsvoorstel is niet opnieuw referendabel.
Zowel intrekken als alsnog in werking treden zou dus niet referendabel zijn, volgens deze site althans.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 7 april 2016 @ 20:16:26 #13
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_161262662
Is er een lijstje van referendabele wetten sinds juli 2015? Iedereen focust nu wel op TTIP, maar dat is helemaal nog niet door de kamer. Ik ben wel benieuwd wat er nog meer allemaal mogelijk is.
  donderdag 7 april 2016 @ 20:17:01 #14
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_161262682
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat "daar doorheen prikken" vraag ik me wel oprecht af hoor.
Het zijn complexe problemen vaak en het CPB is misschien wel opgericht om het voor "ons" uit te rekenen. Als die verwachting niet meer klopt tegenwoordig dan moeten we misschien op zoek naar een nieuw instituut.
In de basis zullen de modellen van het CPB best aardig kloppen, al blijft het een model. Maar ik vraag me af of het CPB ooit opgericht is om de VVD te laten roepen dat hun programma beter is dan dat van het CDA omdat het CPB heeft berekend dat het leidt tot 0,1% meer economische groei en 10.000 extra banen, waarna het CDA antwoordt dat hun programma beter is omdat het volgens het CPB leidt tot 0,5% meer koopkracht voor ouderen met een klein pensioen.
  donderdag 7 april 2016 @ 20:17:57 #15
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_161262718
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:16 schreef hhh38 het volgende:
Is er een lijstje van referendabele wetten sinds juli 2015? Iedereen focust nu wel op TTIP, maar dat is helemaal nog niet door de kamer. Ik ben wel benieuwd wat er nog meer allemaal mogelijk is.
https://www.referendumovereenwet.nl
  donderdag 7 april 2016 @ 20:19:02 #16
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161262751
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:13 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

[..]

Ik zou het wel eens interessant vinden om dit lek in het systeem iets verder uit te diepen.
Posts van deze strekking zijn er al meer geweest, zelfs al voor het referendum begonnen was ;). Het lek in het systeem is de opkomstdrempel.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161262818
quote:
5s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:16 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Heb je daar een bron bij? Ik had mijn info hiervandaan: http://www.parlement.com/id/vh8lnhrsk1yq/raadgevend_referendum

[..]

Zowel intrekken als alsnog in werking treden zou dus niet referendabel zijn, volgens deze site althans.
Hier staat ook vanalles.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0036443/2015-07-01
pi_161262833
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:13 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

[..]

Dat schreef een hoogleraar toch ook al een week of langer geleden? Dat het zinniger zou zijn om naar het aantal tegenstemmers ten opzichte van het aantal stemgerechtigden te kijken dan naar de opkomst om te voorkomen dat thuisblijven strategisch wordt.
pi_161262835
De Nederlandse democratie wordt nu zwaar op de proef gesteld.
Wat zeker is, is dat Oekraïne in hetzelfde vaarwater komt te liggen als Griekenland als die lid wordt van EU. Wij zullen miljarden blijven pompen in een corrupt land en het volk aldaar zal nog meer in de armoede geraken, omdat de EU daar niks te vertellen heeft, zoals de EU ook nu niks te vertellen heeft over Griekenland. Het enige wat de EU kan, is eisen stellen, loze woorden waar het EU-volk er niets aan heeft, behalve nog meer ellende door nog meer bezuinigingen. En dat alles zal ten koste gaan van alle nog bestaande voorzieningen in Nederland.
De pensioenen gaan drastisch omlaag, de uitkeringen zullen nog meer versoberen en wij gaan zeer zeker betalen voor onze spaartegoeden. En wat Zalm zegt is waar: mensen zullen massaal hun spaartegoeden opnemen tegen welk risico dan ook.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_161262953
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:21 schreef Kansenjongere het volgende:
hoogleraar
Deze hoogleraar heb ik dan gemist. Ik las het in de post van Freako voor het eerst.
  donderdag 7 april 2016 @ 20:25:26 #21
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_161262960
quote:
5s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:16 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

[..]

Oh ja, inwerkingtreding ook. Maar dat is alsnog geen wijziging. De volledige tekst van de goedkeuringswet luidt:

quote:
Artikel 1
De op 27 juni 2014 te Brussel tot stand gekomen Associatieovereen-
komst tussen de Europese Unie en de Europese Gemeenschap voor
Atoomenergie en haar lidstaten, enerzijds, en Oekraïne, anderzijds,
waarvan de Nederlandse tekst is geplaatst in Tractatenblad 2014, 160,
wordt goedgekeurd voor het Europese deel van Nederland.
Artikel 2
Deze wet treedt in werking met ingang van de dag na de datum van
uitgifte van het Staatsblad waarin zij wordt geplaatst
waarbij het tweede artikel is opgeschort nadat de referendumwet van kracht werd en de termijn voor handtekeningen inzamelen begon te lopen.
Daar valt niet zo gek veel aan te wijzigen.
pi_161262969
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Diversiteit heeft ook voordelen hoor. Uniformiteit maakt kwetsbaar.

Bovendien vind ik het best een prettig idee dat de Russen niet onze directe buren zijn. Dat zou ik wel graag zo houden.
Diversiteit had in het verleden inderdaad voordelen, bijvoorbeeld doordat we arbeid goedkoop konden laten uitvoeren in het Oostblok en dat we goedkoop op vakantie konden in het zuiden, Echter op dit moment zijn de pauper in de meerderheid en dat heeft geen voordelen.

Het is zelfde als dat je gaat stappen met 12 mensen met een bijstandsuitkering en je overeenkomt dat je de rekening betaald op basis van inkomen, als jij dan een hoog inkomen hebt betaal je een stuk meer.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_161263009
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:17 schreef freako het volgende:

[..]

In de basis zullen de modellen van het CPB best aardig kloppen, al blijft het een model. Maar ik vraag me af of het CPB ooit opgericht is om de VVD te laten roepen dat hun programma beter is dan dat van het CDA omdat het CPB heeft berekend dat het leidt tot 0,1% meer economische groei en 10.000 extra banen, waarna het CDA antwoordt dat hun programma beter is omdat het volgens het CPB leidt tot 0,5% meer koopkracht voor ouderen met een klein pensioen.
Dat zij Duivelse dilemma's inderdaad.
  donderdag 7 april 2016 @ 20:27:36 #24
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161263043
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:25 schreef freako het volgende:

[..]

Oh ja, inwerkingtreding ook. Maar dat is alsnog geen wijziging. De volledige tekst van de goedkeuringswet luidt:
Ah, ok. Die nuance was me ontgaan. Maar het is dus door de structuur van deze wet onmogelijk om de uitkomst helemaal te negeren? Neemt niet weg dat dit bij andere wetten een optie blijft toch?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161263053
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:17 schreef freako het volgende:

[..]

Bas Jacobs heeft er ooit eens iets over geschreven:
http://www.eur.nl/nieuws/dekwestie/archief/2012/kwestie_2012_46/

quote:
Er wordt gewerkt met modellen. Wie zegt dat die kloppen?

“Elk model heeft een foutmarge. Maar heel veel gevolgen kunnen we in kaart brengen. Als je aan nivellering doet, moet je dat bekopen met minder werkgelegenheid. Als je de woningmarkt hervormt, heb je op lange termijn welvaartswinst. De meetlat die het CPB daarbij hanteert is krom. Maar die zegt wél wat. En iedereen gaat langs dezelfde meetlat.”

Dat klinkt niet heel sluitend.

“Op alle modellen die het CPB gebruikt, kun je methodologische kritiek hebben. Op dit moment zijn veel huishoudens bijvoorbeeld aan het sparen. Mensen zijn geld verloren aan hun huis, pensioenfondsen hebben problemen, en banken zitten in de knel. Die zaken zitten niet goed in de modellen, waardoor de consequenties van bezuinigingen onderschat worden. Volgens de doorrekening van Rutte II neemt de groei met 0,2 procent per jaar af. Dat zou best eens wat meer kunnen zijn.”
  donderdag 7 april 2016 @ 20:28:17 #26
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161263060
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:21 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat schreef een hoogleraar toch ook al een week of langer geleden? Dat het zinniger zou zijn om naar het aantal tegenstemmers ten opzichte van het aantal stemgerechtigden te kijken dan naar de opkomst om te voorkomen dat thuisblijven strategisch wordt.
Dat is die gekwalificeerde meerderheid inderdaad. Is Plasterk nu ook voor, was alleen wat slimmer geweest als hij dat eerder had bedacht :P.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 7 april 2016 @ 20:29:17 #27
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_161263087
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:25 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Deze hoogleraar heb ik dan gemist. Ik las het in de post van Freako voor het eerst.
Het is een bekend fenomeen. Bij de behandeling van de referendumwet is er voor gewaarschuwd, en in het buitenland zijn er ook wel bindende referenda geweest waarbij wetten gesneuveld zijn op teveel voorstemmers.
  donderdag 7 april 2016 @ 20:30:27 #28
262211 hhh38
pi_161263131
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Diversiteit had in het verleden inderdaad voordelen, bijvoorbeeld doordat we arbeid goedkoop konden laten uitvoeren in het Oostblok en dat we goedkoop op vakantie konden in het zuiden, Echter op dit moment zijn de pauper in de meerderheid en dat heeft geen voordelen.

Het is zelfde als dat je gaat stappen met 12 mensen met een bijstandsuitkering en je overeenkomt dat je de rekening betaald op basis van inkomen, als jij dan een hoog inkomen hebt betaal je een stuk meer.
Binnen Nederland is er al lang een progressieve inkomensverdeling, blijkbaar wordt het dan wel geaccepteerd. Ik ben benieuwd of we in de toekomst toe gaan naar een gevoel van Europese solidariteit, waar het steunen van de zwakkeren ook grensoverschrijdend geen probleem meer is.

Dat kan alleen als er enige convergentie plaatsvindt, maar zo'n gevoel heeft natuurlijk ook tijd nodig.
  donderdag 7 april 2016 @ 20:31:05 #29
262211 hhh38
pi_161263151
quote:
Meh, weinig interessants. Gelukkig, want anders hadden we elke maand een referendum.
pi_161263220
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:31 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Meh, weinig interessants. Gelukkig, want anders hadden we elke maand een referendum.
toch denk ik dat af en toe een referendum op zn tijd niet verkeerd is. dan word het nederlandse volk ook eens gehoord en dan kan het kabinet daar iets mee doen.
  donderdag 7 april 2016 @ 20:33:57 #31
262211 hhh38
pi_161263240
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:28 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat is die gekwalificeerde meerderheid inderdaad. Is Plasterk nu ook voor, was alleen wat slimmer geweest als hij dat eerder had bedacht :P.
Hij zei zelf dat ie het al twijfelde toen de wet door de kamer ging als ik het goed heb gehoord.
pi_161263241
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:00 schreef freako het volgende:

[..]

Het zal beide moeten. Nu ophalen van handtekeningen via een app ineens toegestaan is, is het aantal handtekeningen nogal aan de lage kant.
Dat valt nog te bezien, we hebben nu ervaring met welgeteld 1 referendum, laten we even wat langer afwachten hoe dat verloopt. Bovendien kan dat beter te laag dan te hoog zijn, zolang er niet voor elk pietluttig detail een referendum wordt gehouden vind ik het prima, 1 referendum per jaar daar teken ik voor, het mogen er van mij ook 2 zijn trouwens.

quote:
En de huidige opkomstdrempel werkt niet, en zal op het aantal tegenstemmers gebaseerd moeten worden. 25% bijvoorbeeld.
Nee, gewoon geen opkomstdrempel. Het is een raadgevend 'referendum'. Daar heb je helemaal geen opkomstdrempel voor nodig!
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 7 april 2016 @ 20:35:39 #33
262211 hhh38
pi_161263287
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:33 schreef matthias24 het volgende:

[..]

toch denk ik dat af en toe een referendum op zn tijd niet verkeerd is. dan word het nederlandse volk ook eens gehoord en dan kan het kabinet daar iets mee doen.
Dan moet het volk er wel voor warmlopen. Ik zie dat bij de wijziging van de mediawet of het toestaan van meer camera-surveillance voor gemeenten niet snel gebeuren.
pi_161263324
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:30 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Binnen Nederland is er al lang een progressieve inkomensverdeling, blijkbaar wordt het dan wel geaccepteerd. Ik ben benieuwd of we in de toekomst toe gaan naar een gevoel van Europese solidariteit, waar het steunen van de zwakkeren ook grensoverschrijdend geen probleem meer is.

Dat kan alleen als er enige convergentie plaatsvindt, maar zo'n gevoel heeft natuurlijk ook tijd nodig.
Steunen van zwakkeren is geen enkel probleem, maar als de zwakkeren zich met list en bedrog aanmelden, en zich niet aan de spelregels houden, dan heb je er niks aan, en kun je beter nee zeggen, nu zie je dat er bijvoorbeeld landen toegelaten worden die wel bij de EU horen, maar wel gewoon hun eigen lokale minimumlonen aanhouden, ja dan krijg je dat er uitzendconstructies komen waarbij Westeuropese chauffeurs moeten werken voor Oostblok loontjes, maar wel de lasten moeten opbrengen van Westeuropa. Daarom zou men gewoon onderscheid moeten maken in EU lidmaatschap, waarbij een land gelaagd toegang krijgt tot priveleges.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_161263377
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:35 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dan moet het volk er wel voor warmlopen. Ik zie dat bij de wijziging van de mediawet of het toestaan van meer camera-surveillance voor gemeenten niet snel gebeuren.
dat is wel jammer want ik ben van mening dat het kabinet eens flink wakker geschud moet worden.
pi_161263429
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:01 schreef Baas_bas het volgende:
Nu een referendum over de immigratie plz *O*
Eerst de TTIP, dat is veel belangrijker!
We kunnen het ook combineren, voor die mensen die zich druk maken als we te veel referenda krijgen. Er is geen enkele reden waarom mensen steeds voor 1 vraag naar de stembus zouden moeten, combineer gewoon meerdere vragen die voldoende worden ondersteund. De overheid zal hier niet aan meewerken aangezien te veel politici het eng vinden als het volk de baas is dus als wij dat willen dan moeten wij ons hier hard voor maken en de politici dwingen om dit in te voeren (door via stemmen partijen af te straffen).
#NoDAPL
pi_161263430
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Leuk hoor... een beetje afgeven op uitkeringstrekkers enzo. Maar waar baseer je dit nu eigenlijk op?

Ik zou zeggen dat de inkomens nu hoger zijn dan waar dan ook in het verleden. We hebben meer te besteden dan ooit. Maar corrigeer me gerust als ik daar naast zit hoor. (Met bronnen graag.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161263432
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:35 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ik zou me kunnen voorstellen dat de christelijke partijen hun achterban voldoende zouden kunnen mobiliseren voor een referendum over de Zondagswet als die zou worden afgeschaft.
Dan zouden we zowaar wellicht ook een keer een referendum krijgen waarbij het referendum ook daadwerkelijk over het onderwerp ervan zou gaan.
  donderdag 7 april 2016 @ 20:41:00 #39
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_161263473
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:27 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ah, ok. Die nuance was me ontgaan. Maar het is dus door de structuur van deze wet onmogelijk om de uitkomst helemaal te negeren? Neemt niet weg dat dit bij andere wetten een optie blijft toch?
Volledig negeren is prima mogelijk. Volgens mij moet de regering nu verplicht een wetsvoorstel tot intrekking indienen. Als de Kamer zich kwaad maakt kan die in een minuutje of 10 verworpen zijn, waarna de wet in werking kan treden. En zelfs het verwerpen van de intrekkingswet is daarbij volgens mij niet eens nodig. Het is een raadgevend referendum he. Wat politici ook roepen, het blijft een opiniepeiling van 40 miljoen.

Voor gewone wetten geldt hetzelfde. En mocht nav een referendum besloten worden dat er wat aan de wet gewijzigd moet worden, dan gaat dat weer met een wijzigingswet. En die is weer referendabel, want niet uitgesloten in de referendumwet.
pi_161263511
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:36 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Net zoals je deze uitslag niet snel zag gebeuren. _O_
Spreek voor jezelf! Ik verwachtte een nee en ik had er vanaf het begin vertrouwen in dat de 30% gehaald zou worden. Goed, ik had een veel hoger opkomstpercentage verwacht (>50%) maar wie kan er wat zinnigs over zeggen wat dat zou zijn geworden zonder opkomstdrempel? :')
#NoDAPL
pi_161263594
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Goed, ik had een veel hoger opkomstpercentage verwacht (>50%)
Onverbeterlijke optimist. ;)
pi_161263606
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:41 schreef freako het volgende:
Het is een raadgevend referendum he. Wat politici ook roepen, het blijft een opiniepeiling van 40 miljoen.
Ga jij nu ook al zeuren over dat ene pintje? :{
Ik weet het goedgemaakt, we zoeken binnen het ministerie van BiZ naar een bezuiniging van 40 miljoen euro per jaar, dat moet toch wel lukken? ;)
#NoDAPL
pi_161263623
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf! Ik verwachtte een nee en ik had er vanaf het begin vertrouwen in dat de 30% gehaald zou worden. Goed, ik had een veel hoger opkomstpercentage verwacht (>50%) maar wie kan er wat zinnigs over zeggen wat dat zou zijn geworden zonder opkomstdrempel? :')
Bram. _O_

Ik. _O_

Ik had het ook niet over jouw, goede vriend. _O_
pi_161263626
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:44 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Onverbeterlijke optimist. ;)
Ja, maar vergeet niet dat het de optimisten zijn die dit feestje mogelijk hebben gemaakt. ;)
#NoDAPL
pi_161263689

_O-
  donderdag 7 april 2016 @ 20:48:20 #46
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_161263718
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:31 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Er zitten hele aardige onderwerpen tussen.

De spoedwet waarmee de Belastingdienst alsnog toestemming krijgt om aan verhuurders door te geven dat huurders obv hun inkomen in aanmerking komen voor een grotere huursverhoging.

De wet waarmee uitvoering wordt gegeven aan het Energieakkoord.

De Omgevingswet misschien ook, maar die is misschien lastiger voor een referendum.
pi_161263724
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:02 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

In tegenstelling tot hem ben ik best wel tevreden over het niveau van de discussie in de aanloop naar dat referendum, in heel de maatschappij. Ondanks dat de meeste media hun werk slecht deden (de NRC kwam af en toe met een aardig artikel) en dat de politic er alles aan deden om ons te disinformeren bleken de burgers toch wel vrij goed te weten waar het over ging. Zelfs Klaver (Groenlinks) was aangenaam verrast, hij sprak met veel gewone mensen over hoe ze zouden gaan stemmen en waarom.
#NoDAPL
pi_161263728
Die voicemail _O-
pi_161263786
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:45 schreef BoneThugss het volgende:
Ik had het ook niet over jouw, goede vriend. _O_
Ik weet het.
#NoDAPL
pi_161263811
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:48 schreef Anoonumos het volgende:
Die voicemail _O-
Deze is nog leuker. :)
http://www.dumpert.nl/med(...)ussen_in_spanje.html
#NoDAPL
  donderdag 7 april 2016 @ 20:52:23 #51
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_161263842
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ga jij nu ook al zeuren over dat ene pintje? :{
Ik weet het goedgemaakt, we zoeken binnen het ministerie van BiZ naar een bezuiniging van 40 miljoen euro per jaar, dat moet toch wel lukken? ;)
Voor 40 miljoen had er ergens een heel knap fietspad aangelegd kunnen worden.
pi_161263858
quote:
:D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161263859
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:47 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]

_O-
Dan had ze niet zuur hoeven te doen, de Eerste en Tweede Kamer hadden immers al een maaltijd geregeld.
pi_161263876
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:48 schreef freako het volgende:

[..]

De spoedwet waarmee de Belastingdienst alsnog toestemming krijgt om aan verhuurders door te geven dat huurders obv hun inkomen in aanmerking komen voor een grotere huursverhoging.

De Omgevingswet misschien ook, maar die is misschien lastiger voor een referendum.
Eens.
pi_161263938
ik lees net dat de meerderheid van de tweede kamer vind dat het verdrag met oekraine niet kan worden geratificeerd nu de uitslag van het referendum geldig is.
  donderdag 7 april 2016 @ 20:55:07 #56
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_161263952
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_161263979
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:54 schreef matthias24 het volgende:
ik lees net dat de meerderheid van de tweede kamer vind dat het verdrag met oekraine niet kan worden geratificeerd nu de uitslag van het referendum geldig is.
Bron?
pi_161264055
quote:
11s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:55 schreef Infection het volgende:

[..]

Bron?
ik weet niet hoe dat moet man. ;( sorry. ik las het net op NOS.
pi_161264086
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:54 schreef matthias24 het volgende:
Dat is niet helemaal een correcte weergave.
Rutte: Het verdrag kan niet zomaar worden geratificeerd.
Samsom: Het verdrag kan niet op deze manier worden geratificeerd.

Een zinnetje erbij dat het verdrag dus niet inhoudt dat Oekraïne bij de EU komt, waarmee je niets aan het verdrag wijzig en er is geen enkel probleem meer. Die angst was volgens peilingen immers de belangrijkste motivatie voor Nee-stemmers.
pi_161264114
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:57 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ik weet niet hoe dat moet man. ;( sorry. ik las het net op NOS.
Je zult deze wel bedoelen dan: http://nos.nl/artikel/209(...)er-op-keer-door.html

Daar staat overigens dat die verdragen gewoon door kunnen gaan zonder een handtekening van een bepaald land. Oftewel het Oekraïne verdrag kan doorgaan zonder de handtekening van Nederland... :N
  donderdag 7 april 2016 @ 20:59:53 #61
262211 hhh38
pi_161264137
quote:

[..]

Het is moeilijk om enthousiast te worden van de wetten zoals ze daar genoteerd worden, inhoudelijk zitten er inderdaad wel een aantal interessante wetten tussen. Ik denk alleen niet dat je zo makkelijk die 300.000 mensen bij elkaar krijgt zonder dat de wet als controversieel wordt gezien en dat is deze keer natuurlijk ook alleen maar gebeurd omdat dat anti-EU sentiment zo werd aangezwengeld.
pi_161264139
quote:

[..]

TTIP over een tijdje. Laten we in Gods naam het referendum uitbreiden: van raadgevend naar bindend, meerdere vragen per referendum mogelijk maken (kostenkwestie) en vooral het referendum mogelijk maken over zaken waarover nog niet is gestemd maar die wel uiterst invloedrijke actuele politieke kwesties zijn zoals de TTIP.
#NoDAPL
pi_161264220
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:59 schreef Infection het volgende:

[..]

Je zult deze wel bedoelen dan: http://nos.nl/artikel/209(...)er-op-keer-door.html

Daar staat overigens dat die verdragen gewoon door kunnen gaan zonder een handtekening van een bepaald land. Oftewel het Oekraïne verdrag kan doorgaan zonder de handtekening van Nederland... :N
nee ik bedoelde een andere. jammer dat ik niet weet hoe ik een linkje kan posten.
  donderdag 7 april 2016 @ 21:02:37 #64
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161264238
quote:

[..]

Dat is eigenlijk nog iets waar wellicht een referendum over gehouden zou kunnen worden, dat heeft namelijk direct effect op ons als burger.

Maar dat is natuurlijk bij lange na niet spannend genoeg :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_161264242
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:52 schreef freako het volgende:

[..]

Voor 40 miljoen had er ergens een heel knap fietspad aangelegd kunnen worden.
Zoals ik zei, je kan met speels gemak 40 miljoen euro bezuinigen op de ministeries. Bij BiZ is er nog wel wat spek op de botten en bij OCW zou je zo een flink deel van de ambtenaren en de consultancyopdrachten kunnen schrappen, het onderwijs is immers niet beter geworden sinds dat dat dat ministerie is opgericht, om het zachtjes uit te drukken. Sowieso zit daar een geweldige optie voor bezuiniging: consultancyopdrachten in het algemeen. Om over de miljarden euro's die aan falende ICT-projecten (#mindef) zijn besteed nog maar te zwijgen.
Verander die wetgeving dusdanig dat je tig referenda kan bundelen op 1 blaadje en je kan voor diezelfde 40 miljoen euro tig referenda houden. Het is allemaal niet zo'n probleem.
#NoDAPL
pi_161264284
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:58 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal een correcte weergave.
Rutte: Het verdrag kan niet zomaar worden geratificeerd.
Samsom: Het verdrag kan niet op deze manier worden geratificeerd.

Een zinnetje erbij dat het verdrag dus niet inhoudt dat Oekraïne bij de EU komt, waarmee je niets aan het verdrag wijzig en er is geen enkel probleem meer. Die angst was volgens peilingen immers de belangrijkste motivatie voor Nee-stemmers.
waarom willen rutte en samson zo graag dat we gaan betallen voor oekraine?
pi_161264312
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

meerdere vragen per referendum mogelijk maken (kostenkwestie)
Meerdere referenda kunnen allang gecombineerd worden, maar omdat het bij Moldavië en Georgië aan de juiste puberale campagne ("U hebt zojuist Alexander Pechtold heel verdrietig gemaakt") ontbrak kregen die ieder net 100 handtekeningen.
  donderdag 7 april 2016 @ 21:04:38 #68
262211 hhh38
pi_161264315
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

TTIP over een tijdje. Laten we in Gods naam het referendum uitbreiden: van raadgevend naar bindend, meerdere vragen per referendum mogelijk maken (kostenkwestie) en vooral het referendum mogelijk maken over zaken waarover nog niet is gestemd maar die wel uiterst invloedrijke actuele politieke kwesties zijn zoals de TTIP.
Dat eerste gaat in combinatie met het derde natuurlijk nooit gebeuren. Dan kunnen mensen zeer populistische referenda aanzwengelen waar de politiek vervolgens mee in moet stemmen en dan is het ook nog bindend. Laten we de controle wel bij de politiek houden, we kunnen de regering nog altijd wegstemmen na 4 jaar als het beleid ons niet aanstaat.

Wat mij betreft mogen het ook best zelf-geïnitieerde referenda zijn, maar dan liefst wel alleen raadgevend. Of andersom.
pi_161264337
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:03 schreef matthias24 het volgende:

[..]

waarom willen rutte en samson zo graag dat we gaan betallen voor oekraine?
Los van de stelling die hierin zit.
De EU is heilig, dat prestigeproject moet en zal slagen, koste wat het kost. ;)
#NoDAPL
  donderdag 7 april 2016 @ 21:05:20 #70
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_161264338
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:02 schreef matthias24 het volgende:

[..]

nee ik bedoelde een andere. jammer dat ik niet weet hoe ik een linkje kan posten.
Je kunt de link kopiëren en hier in het topic plakken?
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
  donderdag 7 april 2016 @ 21:05:30 #71
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161264343
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:04 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Meerdere referenda kunnen allang gecombineerd worden, maar omdat het bij Moldavië en Georgië aan de juiste puberale campagne ("U hebt zojuist Alexander Pechtold heel verdrietig gemaakt") ontbrak kregen die ieder net 100 handtekeningen.
:D. Daar zijn daadwerkelijk acties voor gestart?
pi_161264383
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:04 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Kan dat wel al? Nou, dan is er toch geen probleem? Je kan normaal gesproken wel een half jaartje extra wachten, ik lig van 1 referendum per jaar niet wakker, bezuinig dat bedrag aan consultancyopdrachten en papieren werkelijkheden van ambtenaren van ministeries en het probleem is opgelost.
#NoDAPL
pi_161264391
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:05 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

"Naast bovenstaande wet waren er twee vergelijkbare wetten tot goedkeuring van Associatieovereenkomsten met Georgië en Moldavië ‘referendabel’. Ook voor deze wetten konden inleidende verzoeken worden ingediend. Hiervoor zijn echter onvoldoende verzoeken ontvangen, respectievelijk 98 en 100."
(Bron)
pi_161264417
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:04 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dat eerste gaat in combinatie met het derde natuurlijk nooit gebeuren. Dan kunnen mensen zeer populistische referenda aanzwengelen waar de politiek vervolgens mee in moet stemmen en dan is het ook nog bindend. Laten we de controle wel bij de politiek houden, we kunnen de regering nog altijd wegstemmen na 4 jaar als het beleid ons niet aanstaat.

Wat mij betreft mogen het ook best zelf-geïnitieerde referenda zijn, maar dan liefst wel alleen raadgevend. Of andersom.
Ik kan ermee leven als de burgers zelf het onderwerp mogen uitkiezen.
#NoDAPL
  donderdag 7 april 2016 @ 21:07:58 #75
262211 hhh38
pi_161264430
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:05 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit wist ik ook niet. Oekraïne lijkt me echt niet belangrijker dan Georgië, daar grenst de EU niet eens aan.

Dat maakt het alleen maar belachelijker dat we dat AV hebben afgewezen :')
pi_161264442
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je kan normaal gesproken wel een half jaartje extra wachten
Dan wordt een referendum dus gewoon een soort bezwaarprocedure om de invoering van een wet zo lang mogelijk te rekken. Laten we dat dus maar niet doen.
pi_161264449
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik kan ermee leven als de burgers zelf het onderwerp mogen uitkiezen.
Zeer zeker.
pi_161264455
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:55 schreef Voszje het volgende:

[..]

_O-
Over Apple was hij ook lekker bezig. :)
Een laptop zonder USB en Thunderbolt voor $1200 en die bobo van Apple vond het nog een goed idee ook. :')
#NoDAPL
pi_161264494
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:08 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dan wordt een referendum dus gewoon een soort bezwaarprocedure om de invoering van een wet zo lang mogelijk te rekken. Laten we dat dus maar niet doen.
Je zou het daarvoor kunnen misbruiken maar denk jij dat je dan meer dan 300 000 handtekeningen verzamelt binnen 6 weken tijd waarvan 10 000 in de eerste week? Ik denk van niet.
#NoDAPL
  donderdag 7 april 2016 @ 21:11:01 #80
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161264516
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:06 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

"Naast bovenstaande wet waren er twee vergelijkbare wetten tot goedkeuring van Associatieovereenkomsten met Georgië en Moldavië ‘referendabel’. Ook voor deze wetten konden inleidende verzoeken worden ingediend. Hiervoor zijn echter onvoldoende verzoeken ontvangen, respectievelijk 98 en 100."
(Bron)
Bedankt voor de informatie.

Hetgene dat dit referendum voornamelijk bewijst is dat zo'n referendum een behoorlijk krachtig middel kan zijn voor lobbygroepen. Zoals GeenStijl.
pi_161264534
quote:

[..]

Of een soort democratisch wapen om te voorkomen dat een wet er zo snel mogelijk doorheen gedrukt / gesjoemeld wordt zonder lastige vragen.
  donderdag 7 april 2016 @ 21:11:59 #82
262211 hhh38
pi_161264543
quote:

[..]

Dit is ook een goed punt inderdaad. Zo kan besluitvoering met gemak een half jaar worden uitgesteld, waardoor je op sommige besluiten voortdurend achter de feiten aanloopt.

Stel dat er een wet wordt aangenomen die te maken heeft met vluchtelingen of terrorisme, als dat een half jaar vertraging oploopt zit je alweer in een hele andere realiteit.

Het proces van wetsontwerp tot wet duurt ook al zo lang.
pi_161264565
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:11 schreef hhh38 het volgende:
Dit is ook een goed punt inderdaad. Zo kan besluitvoering met gemak een half jaar worden uitgesteld, waardoor je op sommige besluiten voortdurend achter de feiten aanloopt.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je zou het daarvoor kunnen misbruiken maar denk jij dat je dan meer dan 300 000 handtekeningen verzamelt binnen 6 weken tijd waarvan 10 000 in de eerste week? Ik denk van niet.
quote:
Dat doen ze zichzelf aan.
#NoDAPL
  donderdag 7 april 2016 @ 21:13:15 #84
262211 hhh38
pi_161264598
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Dat ligt aan het onderwerp en aan invloedrijke media natuurlijk.
pi_161264600
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:11 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Of een soort democratisch wapen om te voorkomen dat een wet er zo snel mogelijk doorheen gedrukt / gesjoemeld wordt zonder lastige vragen.
Op welke wijze voorkom je dat precies door het referendum een half jaar langer uit te stellen?
Dat voorstel van Bram_van_Loon was waarover mijn reactie ging.
pi_161264734
quote:

[..]
terrorisme
Dat dat verboden wordt. Of heb je het over wetten die eigenlijk iedereen als een potentiële terrorist beschouwt? In de regel zijn die "we moeten het nu doen!' want anders... zaken van de waan van de dag. Ik ben toch meer van weloverwogen.
pi_161264751
quote:
Duh. Dat moet sneller!
pi_161264811
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:13 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Op welke wijze voorkom je dat precies door het referendum een half jaar langer uit te stellen?
Dat voorstel van Bram_van_Loon was waarover mijn reactie ging.
We hebben het over verschillende zaken inderdaad. Sorry.
  donderdag 7 april 2016 @ 21:25:15 #89
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161265035
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:16 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat dat verboden wordt. Of heb je het over wetten die eigenlijk iedereen als een potentiële terrorist beschouwt? In de regel zijn die "we moeten het nu doen!' want anders... zaken van de waan van de dag. Ik ben toch meer van weloverwogen.
Wat dit hele referendum bewijst is dat de waan van de dag de macht heeft. Om mensen te interesseren voor dit hele gebeuren was een ondemocratische partij nodig die de waan van de dag opzweepte. Waarom denk je dat ze specifiek voor Oekraïne kozen en niet voor bijvoorbeeld Georgië?
pi_161265313
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat dit hele referendum bewijst is dat de waan van de dag de macht heeft. Om mensen te interesseren voor dit hele gebeuren was een ondemocratische partij nodig die de waan van de dag opzweepte. Waarom denk je dat ze specifiek voor Oekraïne kozen en niet voor bijvoorbeeld Georgië?
waarom kozen ze dan voor oekraine?
pi_161265560
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:33 schreef matthias24 het volgende:

[..]

waarom kozen ze dan voor oekraine?
Dat is in het begin gecommuniceerd:

quote:
LET OP: Op het formulier staat alleen Oekraïne. Om te voorkomen dat iedereen 3 formulieren moet tekenen en het proces nog ingewikkelder wordt dan het al is, hebben we dat land als 'mikpunt' van het referendum gekozen.
pi_161265599
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:40 schreef Scrummie het volgende:

[..]

[..]

aha oke, ik begrijp het.
  donderdag 7 april 2016 @ 21:44:10 #93
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_161265716
quote:

[..]

[..]

Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat het ze meer om het referendum zelf was te doen dan om het onderwerp. Mij in mijn tegenstand trouwens ook.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  donderdag 7 april 2016 @ 21:46:49 #94
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161265832
quote:

[..]

[..]

Dat is geen antwoord op de vraag. Dat is het antwoord op 'waarom is er voor een land gekozen en niet drie'.
pi_161265882
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:44 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat het ze meer om het referendum zelf was te doen dan om het onderwerp. Mij in mijn tegenstand trouwens ook.
Correct.
Dat zeiden ze toch ook. Dat ze niets om Oekraïne geven.
Make my day!
  donderdag 7 april 2016 @ 21:48:48 #96
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_161265917
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:47 schreef agter het volgende:

[..]

Correct.
Dat zeiden ze toch ook. Dat ze niets om Oekraïne geven.
Ik heb het ze niet horen zeggen maar het was duidelijk uit hun houding. Ik kon en kan ze gewoon niet serieus nemen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_161266156
quote:
3s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op de vraag. Dat is het antwoord op 'waarom is er voor een land gekozen en niet drie'.
Dat is waar.
pi_161266553
quote:
3s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit is interessantdoenerij. Ik zie het vaak dat je vragen stelt waarop het antwoord niet mogelijk is (waartoe zijn wij op aarde?) en dat je dan gaat doen alsof je het antwoord zelf wel weet en dat iedereen verder dom is omdat ze de vraag niet kunnen beantwoorden. Vervolgens vraag je de reactant om "bewijs" en "bron".
Het is doorzichtig trollen wat je doet.

Er is een kleine kans dat het niet zo is maar licht dan een tipje van de sluier op over dat wat jij allemaal weet en wij niet.
  donderdag 7 april 2016 @ 22:11:27 #99
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161266777
Al die zure verliezers hier de hele dag. Fantastisch. Hadden jullie maar moeten gaan stemmen en ja moeten vullen. Niet 'strategisch' niet gaan stemmen, de democratie verachten, geenpeil minachten en nu zuur gaan doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_161266780
Militaire steun en samenwerking, kijk, als ze dat er nou even uitgehaald hadden dan zou ik wellicht overwogen hebben voor te stemmen. Maar we zijn sinds de val van de muur al gestaag toe aan het werken naar een WW3 dus vergeef me dat ik daaraan niet aan wil meewerken.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_161266781
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:48 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik heb het ze niet horen zeggen maar het was duidelijk uit hun houding. Ik kon en kan ze gewoon niet serieus nemen.
Dag voor het referendum "Oekraïne kan ons niets schelen":
http://www.nrc.nl/next/20(...)iets-schelen-1606419

Je indruk was dus heel goed.
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')