Dan wordt een referendum dus gewoon een soort bezwaarprocedure om de invoering van een wet zo lang mogelijk te rekken. Laten we dat dus maar niet doen.quote:Op donderdag 7 april 2016 21:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je kan normaal gesproken wel een half jaartje extra wachten
Zeer zeker.quote:Op donderdag 7 april 2016 21:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik kan ermee leven als de burgers zelf het onderwerp mogen uitkiezen.
Over Apple was hij ook lekker bezig.quote:
Je zou het daarvoor kunnen misbruiken maar denk jij dat je dan meer dan 300 000 handtekeningen verzamelt binnen 6 weken tijd waarvan 10 000 in de eerste week? Ik denk van niet.quote:Op donderdag 7 april 2016 21:08 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dan wordt een referendum dus gewoon een soort bezwaarprocedure om de invoering van een wet zo lang mogelijk te rekken. Laten we dat dus maar niet doen.
Bedankt voor de informatie.quote:Op donderdag 7 april 2016 21:06 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
"Naast bovenstaande wet waren er twee vergelijkbare wetten tot goedkeuring van Associatieovereenkomsten met Georgië en Moldavië ‘referendabel’. Ook voor deze wetten konden inleidende verzoeken worden ingediend. Hiervoor zijn echter onvoldoende verzoeken ontvangen, respectievelijk 98 en 100."
(Bron)
Of een soort democratisch wapen om te voorkomen dat een wet er zo snel mogelijk doorheen gedrukt / gesjoemeld wordt zonder lastige vragen.quote:Op donderdag 7 april 2016 21:08 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dan wordt een referendum dus gewoon een soort bezwaarprocedure om de invoering van een wet zo lang mogelijk te rekken. Laten we dat dus maar niet doen.
Dit is ook een goed punt inderdaad. Zo kan besluitvoering met gemak een half jaar worden uitgesteld, waardoor je op sommige besluiten voortdurend achter de feiten aanloopt.quote:Op donderdag 7 april 2016 21:08 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 april 2016 21:11 schreef hhh38 het volgende:
Dit is ook een goed punt inderdaad. Zo kan besluitvoering met gemak een half jaar worden uitgesteld, waardoor je op sommige besluiten voortdurend achter de feiten aanloopt.
quote:Op donderdag 7 april 2016 21:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je zou het daarvoor kunnen misbruiken maar denk jij dat je dan meer dan 300 000 handtekeningen verzamelt binnen 6 weken tijd waarvan 10 000 in de eerste week? Ik denk van niet.
Dat doen ze zichzelf aan.quote:Het proces van wetsontwerp tot wet duurt ook al zo lang.
Op welke wijze voorkom je dat precies door het referendum een half jaar langer uit te stellen?quote:Op donderdag 7 april 2016 21:11 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Of een soort democratisch wapen om te voorkomen dat een wet er zo snel mogelijk doorheen gedrukt / gesjoemeld wordt zonder lastige vragen.
Dat dat verboden wordt. Of heb je het over wetten die eigenlijk iedereen als een potentiële terrorist beschouwt? In de regel zijn die "we moeten het nu doen!' want anders... zaken van de waan van de dag. Ik ben toch meer van weloverwogen.quote:
Duh. Dat moet sneller!quote:Op donderdag 7 april 2016 21:11 schreef hhh38 het volgende:
Het proces van wetsontwerp tot wet duurt ook al zo lang.
We hebben het over verschillende zaken inderdaad. Sorry.quote:Op donderdag 7 april 2016 21:13 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Op welke wijze voorkom je dat precies door het referendum een half jaar langer uit te stellen?
Dat voorstel van Bram_van_Loon was waarover mijn reactie ging.
Wat dit hele referendum bewijst is dat de waan van de dag de macht heeft. Om mensen te interesseren voor dit hele gebeuren was een ondemocratische partij nodig die de waan van de dag opzweepte. Waarom denk je dat ze specifiek voor Oekraïne kozen en niet voor bijvoorbeeld Georgië?quote:Op donderdag 7 april 2016 21:16 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat dat verboden wordt. Of heb je het over wetten die eigenlijk iedereen als een potentiële terrorist beschouwt? In de regel zijn die "we moeten het nu doen!' want anders... zaken van de waan van de dag. Ik ben toch meer van weloverwogen.
waarom kozen ze dan voor oekraine?quote:Op donderdag 7 april 2016 21:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat dit hele referendum bewijst is dat de waan van de dag de macht heeft. Om mensen te interesseren voor dit hele gebeuren was een ondemocratische partij nodig die de waan van de dag opzweepte. Waarom denk je dat ze specifiek voor Oekraïne kozen en niet voor bijvoorbeeld Georgië?
Dat is in het begin gecommuniceerd:quote:Op donderdag 7 april 2016 21:33 schreef matthias24 het volgende:
[..]
waarom kozen ze dan voor oekraine?
quote:LET OP: Op het formulier staat alleen Oekraïne. Om te voorkomen dat iedereen 3 formulieren moet tekenen en het proces nog ingewikkelder wordt dan het al is, hebben we dat land als 'mikpunt' van het referendum gekozen.
aha oke, ik begrijp het.quote:Op donderdag 7 april 2016 21:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is in het begin gecommuniceerd:
[..]
Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat het ze meer om het referendum zelf was te doen dan om het onderwerp. Mij in mijn tegenstand trouwens ook.quote:Op donderdag 7 april 2016 21:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag. Dat is het antwoord op 'waarom is er voor een land gekozen en niet drie'.quote:Op donderdag 7 april 2016 21:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
[..]
Correct.quote:Op donderdag 7 april 2016 21:44 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat het ze meer om het referendum zelf was te doen dan om het onderwerp. Mij in mijn tegenstand trouwens ook.
Ik heb het ze niet horen zeggen maar het was duidelijk uit hun houding. Ik kon en kan ze gewoon niet serieus nemen.quote:Op donderdag 7 april 2016 21:47 schreef agter het volgende:
[..]
Correct.
Dat zeiden ze toch ook. Dat ze niets om Oekraïne geven.
Dat is waar.quote:Op donderdag 7 april 2016 21:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag. Dat is het antwoord op 'waarom is er voor een land gekozen en niet drie'.
Dit is interessantdoenerij. Ik zie het vaak dat je vragen stelt waarop het antwoord niet mogelijk is (waartoe zijn wij op aarde?) en dat je dan gaat doen alsof je het antwoord zelf wel weet en dat iedereen verder dom is omdat ze de vraag niet kunnen beantwoorden. Vervolgens vraag je de reactant om "bewijs" en "bron".quote:Op donderdag 7 april 2016 21:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag. Dat is het antwoord op 'waarom is er voor een land gekozen en niet drie'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |