Je vindt dus dat de meerderheid heeft toegestemd? Zo ver wil ik niet gaanquote:Op donderdag 7 april 2016 18:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
De meerderheid heeft nee gestemd, democraten zijn anders zo snel dat zwijgen toestemmen is.
Een fijn plan wat mij betreft.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee hoor, Frankrijk, Engeland en Duitsland zullen ons snel volgen, de EU zoals we dit kennen is binnen 2 jaar voorbij, en dan gaan we gewoon weer terug naar een EG achtige constructie, samenwerking op een normale basis zonder allerlei bijstandslanden.
Veel verder kom je ook niet met al je 'argumenten'. Allemaal aannames en je verzint er graag dingen bij.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De raad heeft volgens mij
De voorlopige toepassing
Hoe ingewikkeld het allemaal is:
Men weet het zelf ook niet.
Vergeet het, je kan het niet waterdicht maken, enkel met papier is een goede controle mogelijk. Ook met open source software kunnen ze wat software toevoegen en ik moet de eerste jurist die goed kan programmeren nog tegenkomen.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:54 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Open-Source stemsoftware onder toezicht van een notaris heel veel notarissen. Verder stempassen via een token afgeven en logs niet opslaan.
Kan prima werken.
Mad.quote:
Klopt, het is echt wachten op de stemvirussen die de nee in de ja knop veranderen enzo. Nah gewoon papier, zou ik ook doen.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Inderdaad, gewoon met papier stemmen zodat iedereen kan controleren dat je niet wordt besodemieterd!
Eensquote:Op donderdag 7 april 2016 18:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vergeet het, je kan het niet waterdicht maken, enkel met papier is een goede controle mogelijk. Ook met open source software kunnen ze wat software toevoegen en ik moet de eerste jurist die goed kan programmeren nog tegenkomen.
Gewoon niet aan beginnen dus!
Wat anderen zeggen, anonimiteit zou gewaarborgd moeten zijn en Digid is gekoppeld aan je persoonlijke gegevens. Maar met wat goede wil zou dit op te lossen moeten zijn.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:54 schreef Kurovski het volgende:
[..]
Goedkoop, efficient en dan elke week een referendum ergens over. Lijkt me wel wat.
Onzin, ik ben zelf software engineer op redelijk serieuze websites, en ik durf gerust te beweren dat er wel degelijk goede mogelijkheden zijn, natuurlijk zul je altijd edge cases hebben, maar dat heb je met papier ook.quote:
Ja, met virussen en wormen zou je dat ook kunnen doen ook is het mogelijk dat een tak van de overheid in het geheim wat extra software in laat bouwen waarmee ze de boel kunnen manipuleren als het goed uitkomen. Stel dat de Nederlandse overheid nu die optie had gehad, denk jij dat de staat dat niet zou hebben gedaan? Ze waren er toe in staat hoor, zo erg waren ze tegen zowel dit referendum als een mogelijke afwijzing van het AV. Ruitte baalt als een stekker dat hij nu met 27 collega's moet gaan onderhandelen .quote:Op donderdag 7 april 2016 18:55 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Klopt, het is echt wachten op de stemvirussen die de nee in de ja knop veranderen enzo. Nah gewoon papier, zou ik ook doen.
DigID is helaas niet gekoppeld aan je persoonlijke gegevens.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:56 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Wat anderen zeggen, anonimiteit zou gewaarborgd moeten zijn en Digid is gekoppeld aan je persoonlijke gegevens. Maar met wat goede wil zou dit op te lossen moeten zijn.
Voorlopig maar even op papier dan. Iets voor de toekomst wellicht.
Fraude met virussen is dan ook nog eens een groot risico, aangezien mensen stemmen met ongecontroleerde hardware/software.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:56 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Wat anderen zeggen, anonimiteit zou gewaarborgd moeten zijn en Digid is gekoppeld aan je persoonlijke gegevens. Maar met wat goede wil zou dit op te lossen moeten zijn.
Voorlopig maar even op papier dan. Iets voor de toekomst wellicht.
quote:Op donderdag 7 april 2016 18:58 schreef matthias24 het volgende:
ik vraag me trouwens wel af waarom er zo weinig mensen hebben gestemd voor dit referendum.
Dat doen ze zeker.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is in twee maanden geprogrammeerd, maar de politici schijten in hun broek voor directe democratie.
32 procent is behoorlijk hoog voor zoiets, daarnaast moet je ook niet onderschatten dat het gewoon een doordeweekse dag was met ook nog eens slecht weer in de avonduren.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:58 schreef matthias24 het volgende:
ik vraag me trouwens wel af waarom er zo weinig mensen hebben gestemd voor dit referendum.
Meer voor de lange termijn dan wellicht. Ergens is het toch ook raar dat we anno nu nog door weer en wind met een potlood op papier een rondje in moeten kleuren. Ik erken dat dit nu de beste oplossing is maar ik hoop niet dat ze dit over 50 jaar nog zo doen.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:57 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Fraude met virussen is dan ook nog eens een groot risico, aangezien mensen stemmen met ongecontroleerde hardware/software.
Ik denk niet dat de overheid met zoiets betrapt wil worden. Ik denk dan ook dat het wel losloopt. Lijkt me prima te beveiligen.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, met virussen en wormen zou je dat ook kunnen doen ook is het mogelijk dat een tak van de overheid in het geheim wat extra software in laat bouwen waarmee ze de boel kunnen manipuleren als het goed uitkomen. Stel dat de Nederlandse overheid nu die optie had gehad, denk jij dat de staat dat niet zou hebben gedaan? Ze waren er toe in staat hoor, zo erg waren ze tegen zowel dit referendum als een mogelijke afwijzing van het AV. Ruitte baalt als een stekker dat hij nu met 27 collega's moet gaan onderhandelen .
Anders: Nederland-Oekraïne interesseert me niet.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:59 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
(Meerdere antwoorden waren mogelijk)
quote:Op donderdag 7 april 2016 18:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Onzin, ik ben zelf software engineer op redelijk serieuze websites, en ik durf gerust te beweren dat er wel degelijk goede mogelijkheden zijn, natuurlijk zul je altijd edge cases hebben, maar dat heb je met papier ook.
Het zal beide moeten. Nu ophalen van handtekeningen via een app ineens toegestaan is, is het aantal handtekeningen nogal aan de lage kant. En de huidige opkomstdrempel werkt niet, en zal op het aantal tegenstemmers gebaseerd moeten worden. 25% bijvoorbeeld. Dat moet prima haalbaar zijn bij een aansprekend onderwerp.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:46 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik zie meer in flinke ophoging van het aantal handtekeningen dat benodigd is voor het mogen voeren van een referendum. Maar dan als die binnen zijn de opkomstdrempel laten vervallen. Wat Boris van der Ham, min of meer de grote kracht achter op het referendum, ook al zei: weg met dat ding.
Het probleem is dat er meer goede programmeurs zijn dan enkel die mensen die dat systeem ontwerpen en dat mensen schromelijk hun mogelijkheden overschatten of die van de andere partij onderschatten. Gewoon niet aan beginnen, met pen en papier is het lekker simpel en kan iedereen het controleren, met software heeft maar een enkeling toegang, ook als het open source zou zijn. Bovendien kan niemand controleren dat er niet een extra stukje software wordt gebruikt wat de boel manipuleert. Gewoon niet doen! Elk softwaresysteem is te hacken, dat moet jij maar al te goed weten. In theorie kan van alles, in de praktijk zitten er foutjes in het ontwerp bij al die duizenden tot miljoenen regels code, kwetsbaarheden waar hackers gebruik van kunnen maken.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Onzin, ik ben zelf software engineer op redelijk serieuze websites, en ik durf gerust te beweren dat er wel degelijk goede mogelijkheden zijn, natuurlijk zul je altijd edge cases hebben, maar dat heb je met papier ook.
Idem, alleen doe ik architectuur. Je kunt die technisch prima zo'n systeem bouwen wat op zich zelf best veilig is. Alleen zit je met meer factoren: wat doe je met mensen die een stemvirus hadden, wat doe je met mensen die zonder internet zaten?quote:Op donderdag 7 april 2016 18:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee hoor, met bijvoorbeeld chainblock achtige technieken kun je prime anoniem stemmen.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:59 schreef NewHorizon het volgende:
Oh en dan vergeet ik nog dat stemmen ronselen/kopen een stuk makkelijker is met online stemmen, aangezien je kan meekijken met wat iemand stemt.
Euh, iemand kan gewoon naast je staan?quote:Op donderdag 7 april 2016 19:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee hoor, met bijvoorbeeld chainblock achtige technieken kun je prime anoniem stemmen.
Leuk iedereen die weer wil inkrimpen. Dan begint het hele proces over 20 jaar weer van voren af aan. De oplossing is betere samenwerking, duidelijkere afspraken en meer democratie in de EU. Tegenwoordig worden de belangrijkste zaken grensoverschrijdend geregeld (wereldpolitiek, terrorismebestrijding, duurzaamheid, energie, migratie, wereldhandel). Door de EU staat Europa op die gebieden juist sterk. Mensen denken graag dat de wereld ophoudt bij de grens, maar uit de EU stappen gaat de steeds verder voerende globalisering niet stoppen.quote:
1.2 miljoen omzet per dag serieus genoeg?quote:Op donderdag 7 april 2016 19:00 schreef BoneThugss het volgende:
[..]![]()
![]()
Het begint een beetje treurig te worden, waarde kameraad. Jij bent actief op 'redelijk serieuse websites'.![]()
Met je 'serieuze'.
Het gaat ook om hoe de overheid met ICT omgaat. Technisch is het best mogelijk een veilige OV-chipkaart te maken maar daar is om allerlei politieke redenen niet voor gekozen. ICT experts hebben bij mijn weten nooit beweerd dat de OV-chipkaart onkraakbaar was, die sloegen juist al alarm voor die kaart op de markt kwam.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:02 schreef BoneThugss het volgende:
Haha, ja 'jullie' gaan dat wel even fixen. Net zoals de OV-Chipkaart die zogenaamd 'onkraakbaar' was.
Ik ook. Bovendien bevordert het tactisch stemmen.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:03 schreef fixatoman het volgende:
Een opkomstdrempel voor een raadgevend referendum vind ik sowieso vrij nutteloos.
Ik ben voorstander om elke Nederlander een "solid" device te geven, kan voor zo rond de 50 euro uitgerold worden, een systeem waarvan het OS niet software matig is te updaten, en wat prima gebruikt kan worden voor Digid en bank achtige systemen.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:00 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Idem, alleen doe ik architectuur. Je kunt die technisch prima zo'n systeem bouwen wat op zich zelf best veilig is. Alleen zit je met meer factoren: wat doe je met mensen die een stemvirus hadden, wat doe je met mensen die zonder internet zaten?
Het levert veel te veel gezeik op zo'n digitaal systeem, en dan niet vanuit de techniek maar meer vanuit de user
Je krijgt ook gegarandeerd mensen die het niet vertrouwen omdat ze er niet in kunnen kijken/het niet snappen.
Papier is simpel en doeltreffend. Moet Bram daar gelijk in geven.
En we worden door de EU ook in een hoog tempo arm. Althans de middenklasse en alles daaronder.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:03 schreef hhh38 het volgende:
Door de EU staat Europa op die gebieden juist sterk.
ja ik begrijp dat ook wel. en ik heb zelf ook niet gestemd. want ik heb dus ook het idee dat de regering niets doet met de uitslag.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:59 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
(Meerdere antwoorden waren mogelijk)
In het stemhokje kun je ook een camera verstoppen.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:01 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Euh, iemand kan gewoon naast je staan?
Ik wil me niet al te veel in deze discussie mengen, maar ik heb sites gezien met een hoge omzet waar nogal wat aan te merken was op de code.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
1.2 miljoen omzet per dag serieus genoeg?
Hmm interessante info. Alleen denk ik dat je een heleboel mensen uitsluit met zo'n systeem.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het gaat ook om hoe de overheid met ICT omgaat. Technisch is het best mogelijk een veilige OV-chipkaart te maken maar daar is om allerlei politieke redenen niet voor gekozen. ICT experts hebben bij mijn weten nooit beweerd dat de OV-chipkaart onkraakbaar was, die sloegen juist al alarm voor die kaart op de markt kwam.
Wat is er aan gekraakt?quote:Op donderdag 7 april 2016 19:02 schreef BoneThugss het volgende:
Haha, ja 'jullie' gaan dat wel even fixen. Net zoals de OV-Chipkaart die zogenaamd 'onkraakbaar' was.
Aan alles valt wat op te merken, maar laten we niet ingaan op mijn persoonlijke skills als je dat wilt weten moet je maar PM sturen.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:05 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik wil me niet al te veel in deze discussie mengen, maar ik heb sites gezien met een hoge omzet waar nogal wat aan te merken was op de code.
tuurlijk! daar ben ik zeker van.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:05 schreef Dutchguy het volgende:
Ook als heel Nederland had gestemd was uitslag 'NEE' geweest.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-uitslag-nee-geweest
quote:Op donderdag 7 april 2016 19:05 schreef Dutchguy het volgende:
Ook als heel Nederland had gestemd was uitslag 'NEE' geweest.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-uitslag-nee-geweest
Flinke aanname danquote:40 procent van de thuisblijvers had tegen gestemd, 17 procent voor. En 30 procent gaf aan het niet te weten.
Ja en vervolgens leven die arme mensen daar weer in een dictatuur en zorgt Rusland dat de Oekraïense cultuur langzaam verdreven wordt door de Russische.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:03 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat Rusland beter in staat is om de nazi's daar aan te pakken dan wij.
Dat hoort dan ook gecontroleerd te worden. Het is in ieder geval veel beter controleerbaar dan bij iemand thuis.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
In het stemhokje kun je ook een camera verstoppen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |