De koopkracht stijgt dit jaar anders flink volgens de prognoses.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:05 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En we worden door de EU ook in een hoog tempo arm. Althans de middenklasse en alles daaronder.
Ik niet, ik denk dat er dan een flinke 'ja' was gekomen.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:07 schreef matthias24 het volgende:
[..]
tuurlijk! daar ben ik zeker van.
Blijf jij maar dromen jongen.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:09 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De koopkracht stijgt dit jaar anders flink volgens de prognoses.
En de oudere mensen dan?quote:Op donderdag 7 april 2016 19:10 schreef Confetti het volgende:
Online referenda kan prima werken. Iedere burger kiest 2 wachtwoorden om mee te stemmen.
De ene is fake en gebruik je als iemand een pistool tegen je hoofd zet en het andere als je vrij stemt.
Het systeem is dan ook nooit gekraakt, maar eerder gemanipuleerd, maar qua security maak je altijd een afweging tussen kosten en security, als je 300 miljoen gaat investeren om 3 ton aan fraude te besparen, tjah zo werkt het niet.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:09 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dat ooit beweerd is. Het was de Mifare versie 0.003 (experimenteel) die toen al zo lek als een mandje was. De overweging was dacht ik dat ie niet geheel onverwacht heel goedkoop was.
Man man, dat gelooft toch niemand.quote:
Hun (stem)recht zal dan moeten sneuvelen. Of je zou eventueel bij gemeentes digitaal kunnen stemmen.quote:
Dat weet ik. Daarom leek het me zo onwaarschijnlijk dat er ooit iemand geroepen schijnt te hebben dat het een perfect chipje was.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het systeem is dan ook nooit gekraakt, maar eerder gemanipuleerd, maar qua security maak je altijd een afweging tussen kosten en security, als je 300 miljoen gaat investeren om 3 ton aan fraude te besparen, tjah zo werkt het niet.
Dan staat er toch gewoon iemand met een pistool tegen je hoofd bij het kiezen van de wachtwoorden?quote:Op donderdag 7 april 2016 19:10 schreef Confetti het volgende:
Online referenda kan prima werken. Iedere burger kiest 2 wachtwoorden om mee te stemmen.
De ene is fake en gebruik je als iemand een pistool tegen je hoofd zet en het andere als je vrij stemt.
Dit gaat hem in de praktijk niet worden, dat weet jij en dat weet ik. Ik vind wel dat we bepaalde groepen mensen hun stemrecht moeten ontnemen, bv zwakzinnigen of echte 'mongolen'. En dan bedoel ik iemand die kwijlend in een rolstoel zit.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:11 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hun (stem)recht zal dan moeten sneuvelen. Of je zou eventueel bij gemeentes digitaal kunnen stemmen.
Als straks de blauwe envelop weg is zal toch iedere burger aan moeten geloven dat alles digitaal gaat.
Het CPB zit er vaak genoeg naast.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik zou het CPB inderdaad ook niet vertrouwen. Het is allemaal een complot!!!
Doeltreffend is waar het hier om gaat. Die techneuten die van alles roepen kijken met oogkleppen op naar hun eigen werk en hebben het doel nooit in het oog gehad.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:00 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Idem, alleen doe ik architectuur. Je kunt die technisch prima zo'n systeem bouwen wat op zich zelf best veilig is. Alleen zit je met meer factoren: wat doe je met mensen die een stemvirus hadden, wat doe je met mensen die zonder internet zaten?
Het levert veel te veel gezeik op zo'n digitaal systeem, en dan niet vanuit de techniek maar meer vanuit de user
Je krijgt ook gegarandeerd mensen die het niet vertrouwen omdat ze er niet in kunnen kijken/het niet snappen.
Papier is simpel en doeltreffend. Moet Bram daar gelijk in geven.
Het was een vrij overtuigende voorspelling. Zelfs als ze er een beetje naast zitten groeit voor de meeste mensen de koopkracht nog.quote:
Het CPB gebruikt verouderde modellen en zit er 9 van de 10 keer naast met hun prognoses, en soms flink ook.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als de koopkracht eerst 15 jaar daalt (o.a. door de EU) en hij stijgt nu weer een beetje, waar zit dan de winst?quote:Op donderdag 7 april 2016 19:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het blijven voorspellingen. Achteraf weten we het pas zeker.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:15 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Het CPB gebruikt verouderde modellen en zit er 9 van de 10 keer naast met hun prognoses, en soms flink ook.
prognoses gaan ook uit van ongewijzigd beleid en dat komt nooit voor.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:15 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Het CPB gebruikt verouderde modellen en zit er 9 van de 10 keer naast met hun prognoses, en soms flink ook.
En waar heb jij deze wijsheid opgedaan?quote:Op donderdag 7 april 2016 19:15 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Het CPB gebruikt verouderde modellen en zit er 9 van de 10 keer naast met hun prognoses.
Dat is zo, maar het wordt misbruikt in bijvoorbeeld verkiezingsprogramma's. Ze laten het allemaal doorrekenen maar er klopt geen hout van.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:16 schreef malleable het volgende:
[..]
Het blijven voorspellingen. Achteraf weten we het pas zeker.
Jij bent ook wel kampioen selectief reageren zeg.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
prognoses gaan ook uit van ongewijzigd beleid en dat komt nooit voor.
Ik was indirect op de hoogte van een echt security issue met OV Chipkaart, en ik weet hoe serieus dat opgepakt is, kortom het word nogal overtrokken soms.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:13 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat weet ik. Daarom leek het me zo onwaarschijnlijk dat er ooit iemand geroepen schijnt te hebben dat het een perfect chipje was.
Ook weer niet overdrijven. In die periode is de koopkracht 5 jaar gedaald, 10 jaar gestegen.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:15 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als de koopkracht eerst 15 jaar daalt (o.a. door de EU) en hij stijgt nu weer een beetje, waar zit dan de winst?
Lijkt mij logisch dat je het deel quote waarop je reageert. Of er verouderde modellen zijn weet ik niet, volgens mij zijn ze redelijk actueel.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:17 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Jij bent ook wel kampioen selectief reageren zeg.
Als jij ervan overtuigd bent dat de koopkracht al 15 jaar op rij daalt dan heeft het ook geen zin om te discussiëren.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:15 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als de koopkracht eerst 15 jaar daalt (o.a. door de EU) en hij stijgt nu weer een beetje, waar zit dan de winst?
Een probleem is ook dat ze vaak meerdere voorspellingen doen: best case, worst case, average case. Dan kan iedere partij kiezen welke ze aanhoudenquote:Op donderdag 7 april 2016 19:17 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Dat is zo, maar het wordt misbruikt in bijvoorbeeld verkiezingsprogramma's. Ze laten het allemaal doorrekenen maar er klopt geen hout van.
Mwoah dat soort cijfers zijn ook vaak dubieus, je hoeft geen professor te zijn om te zien dat op een heleboel vlakken de prijzen de pan zijn uitgerezen, er is echter 1 belangrijke component die onderschat word, en dat is dat de rente op dit moment ontzettend laag is, voor heel heel veel Nederlanders betekend dat een enorme korting op hypotheekkosten.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ook weer niet overdrijven. In die periode is de koopkracht 5 jaar gedaald, 10 jaar gestegen.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-na-vier-jaar-daling
Wat jij schreef is aantoonbaar niet waar, en dat weet je zelf ook wel.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Lijkt mij logisch dat je het deel quote waarop je reageert. Of er verouderde modellen zijn weet ik niet, volgens mij zijn ze redelijk actueel.
Door de jaren heenquote:Op donderdag 7 april 2016 19:16 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
En waar heb jij deze wijsheid opgedaan?
Het doet er toch niet toe wat de oorzaak is? De koopkracht is niet 15 jaar gedaald.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mwoah dat soort cijfers zijn ook vaak dubieus, je hoeft geen professor te zijn om te zien dat op een heleboel vlakken de prijzen de pan zijn uitgerezen, er is echter 1 belangrijke component die onderschat word, en dat is dat de rente op dit moment ontzettend laag is, voor heel heel veel Nederlanders betekend dat een enorme korting op hypotheekkosten.
Bedankt, ik ga het nu lezen. Maar je kunt dus stellen dat dit niet meer relevant is anno 2016?quote:Op donderdag 7 april 2016 19:20 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Door de jaren heen
Dit artikel vat het wel goed samen, is al wel een paar jaar oud maar nog steeds relevant.
http://vorige.nrc.nl//opi(...)r_bijna_altijd_naast
Het CPB-onderzoek concludeert dat de voorspelfouten veroorzaakt worden door onzekerheid in aannames en onvoorziene gebeurtenissen. Kortom: het is niet de schuld van het CPB, maar van de economie dat de voorspellingen niet uitkomen.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:20 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Door de jaren heen
Dit artikel vat het wel goed samen, is al wel een paar jaar oud maar nog steeds relevant.
http://vorige.nrc.nl//opi(...)r_bijna_altijd_naast
hahhahahahaahahahaha, jij moet ja hebben gestemd. kan niet anders.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:09 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ze gebruiken nog steeds dezelfde rekenmodellen.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:21 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Bedankt, ik ga het nu lezen. Maar je kunt dus stellen dat dit niet meer relevant is anno 2016?
http://www.telegraaf.nl/d(...)p_rij_gedaald__.htmlquote:Op donderdag 7 april 2016 19:09 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nee gekker zou het ook niet moeten worden, maar je hoeft ook geen professor te zijn om in te zien dat we ten opzichte van de EG er niet echt op vooruit zijn gegaan.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:21 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het doet er toch niet toe wat de oorzaak is? De koopkracht is niet 15 jaar gedaald.
oke, nou het CPB is dus duidelijk slecht in voorspelen zie ik.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ook weer niet overdrijven. In die periode is de koopkracht 5 jaar gedaald, 10 jaar gestegen.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-na-vier-jaar-daling
Wat ik schreef klopt, elk model gaat uit van het op dat moment bekende beleid, toekomstige veranderingen zijn er niet in verwerkt. Dat kan ook niet want die zijn op dat moment niet bekend.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:19 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Wat jij schreef is aantoonbaar niet waar, en dat weet je zelf ook wel.
Klopt.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:21 schreef Cattivo het volgende:
[..]
hahhahahahaahahahaha, jij moet ja hebben gestemd. kan niet anders.
Aah, dat zal ook wel in de wet staan. Tijd om dat is grondig aan te pakken.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:22 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Ze gebruiken nog steeds dezelfde rekenmodellen.
Probeer die zin nu nog eens een keer want ik kan er geen chocolade van maken...quote:Op donderdag 7 april 2016 19:23 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Klopt.
Niets geloven als het tegen je 'de EU maakt Nederland kapot-verhaaltje ingaat' is ook zo'n goede eigenschap van nee-stemmers
Is dat niet vooral wat je vanuit je vooraf aangenomen denkkader wilt horen?quote:Op donderdag 7 april 2016 18:16 schreef Loekie1 het volgende:
De NOS baalt als een stekker, hoor alleen maar commentaar hoe slecht het is dat er tegengestemd is.
Wat zijn ze toch weer objectief.
Nee, maar je moet wel een professor zijn (en dan nog) om te weten of dat een causaal verband is of niet. Die discussie ga ik me hier niet aan wagen, als mensen met meer verstand van zaken daar al niet uit komen, ik heb dan ook expres niet gereageerd op het stukje 'door de EU' in de oorspronkelijk postquote:Op donderdag 7 april 2016 19:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee gekker zou het ook niet moeten worden, maar je hoeft ook geen professor te zijn om in te zien dat we ten opzichte van de EG er niet echt op vooruit zijn gegaan.
Het staat ook al enige tijd ter discussie:quote:Op donderdag 7 april 2016 19:21 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het CPB-onderzoek concludeert dat de voorspelfouten veroorzaakt worden door onzekerheid in aannames en onvoorziene gebeurtenissen. Kortom: het is niet de schuld van het CPB, maar van de economie dat de voorspellingen niet uitkomen.![]()
![]()
Lijkt Maurice wel.
Voorspellen blijft een lastige zaak. Vooral waar het de toekomst betreft.
Dat heb ik ook niet ontkent, er lopen hier twee discussies door elkaar. Ik reageerde alleen op een poster die beweerde dat de koopkracht de afgelopen 15 jaar gedaald was. En voor registratie van gegevens achteraf vertrouw ik het CPB nog welquote:Op donderdag 7 april 2016 19:23 schreef matthias24 het volgende:
[..]
oke, nou het CPB is dus duidelijk slecht in voorspelen zie ik.
Ja, allemaal leuk en aardig. Het is dus tijd om die 'modellen' grondig te herzien. Maar blijf er gerust om heen draaien.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:23 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat ik schreef klopt, elk model gaat uit van het op dat moment bekende beleid, toekomstige veranderingen zijn er niet in verwerkt. Dat kan ook niet want die zijn op dat moment niet bekend.
Het idee van de EU is goed, de uitvoering helaas slecht, iedereen weet dat samenwerking en gelijkheid goed zijn, maar dan wel met gelijkwaardige partners en gelijkwaardige regels, nu zie je dat sommige landen wel de lusten hebben, maar niet de lasten, en dan werkt het natuurlijk niet.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee, maar je moet wel een professor zijn (en dan nog) om te weten of dat een causaal verband is of niet. Die discussie ga ik me hier niet aan weiden, als mensen met meer verstand van zaken daar al niet uit komen, ik heb dan ook expres niet gereageerd op het stukje 'door de EU' in de oorspronkelijk post.
Dat ben ik met je eens maar dat kun je niet beargumenteren op basis van dat een voorspelling uiteindelijk niet klopt. Welk model je ook gaat gebruiken als je het beleid gaat veranderen klopt de uitkomst nooit.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:27 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ja, allemaal leuk en aardig. Het is dus tijd om die 'modellen' grondig te herzien. Maar blijf er gerust om heen draaien.
En jij hebt helemaal geen recht van spreken hier. Met je PVV geframe.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is dat niet vooral wat je vanuit je vooraf aangenomen denkkader wilt horen?
+1quote:Op donderdag 7 april 2016 19:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het idee van de EU is goed, de uitvoering helaas slecht, iedereen weet dat samenwerking en gelijkheid goed zijn, maar dan wel met gelijkwaardige partners en gelijkwaardige regels, nu zie je dat sommige landen wel de lusten hebben, maar niet de lasten, en dan werkt het natuurlijk niet.
Diversiteit heeft ook voordelen hoor. Uniformiteit maakt kwetsbaar.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het idee van de EU is goed, de uitvoering helaas slecht, iedereen weet dat samenwerking en gelijkheid goed zijn, maar dan wel met gelijkwaardige partners en gelijkwaardige regels, nu zie je dat sommige landen wel de lusten hebben, maar niet de lasten, en dan werkt het natuurlijk niet.
Fair enough.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens maar dat kun je niet beargumenteren op basis van dat een voorspelling uiteindelijk niet klopt. Welk model je ook gaat gebruiken als je het beleid gaat veranderen klopt de uitkomst nooit.
Waar doel je concreet opquote:Op donderdag 7 april 2016 19:29 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
En jij hebt helemaal geen recht van spreken hier. Met je PVV geframe.
ja maar de koopkracht is toch ook juist gedaald toch? juist omdat er nu meer mensen zonder werk zijn deze dagen.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat heb ik ook niet ontkent, er lopen hier twee discussies door elkaar. Ik reageerde alleen op een poster die beweerde dat de koopkracht de afgelopen 15 jaar gedaald was. En voor registratie van gegevens achteraf vertrouw ik het CPB nog wel.
In dit kader even een dubbele crosspost:quote:Op donderdag 7 april 2016 19:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 april 2016 12:35 schreef Bart2002 het volgende:
Deze goede post van Ws nog even QFT citeren....
De EU breidt alsmaar zijn macht uit over de burgers van de lidstaten, en de EU breidt alsmaar zijn machtsgebied en invloedssfeer uit. Daar is geen democratische controle op en en daar is geen draagvlak voor onder de bevolkingen. Daar ligt het probleem, niet bij dit referendum, dat is een speldenprik of een stuiptrekking van de democratie.
In wezen is de EU het antwoord van het grootkapitaal op de democratie van de 20e eeuw, met al zijn rechten en vruchten voor zij die arbeid leveren zoals de 40-urige werkweek, minimumloon, vakantiedagen, pensioen en gezondheidszorg. Via de EU hebben we de race to the bottom waarin er moet worden geconcurreerd met de slechtste arbeidsvoorwaarden. De EU moet zich daartoe telkens uitbreiden met het volgende lagelonenland. De democratie begint echter terug te vechten, die is daarbij terecht niet selectief in zijn strijdmiddelen, het is namelijk 5 voor 12. De voorstanders hebben echter niet te klagen, na de referendum-farce van 2005 mogen ze blij zijn dat er geen bloed vergoten is.
Ik ben het met je eens dat in de huidige EU een hoop dingen scheef zitten. Nogmaals, ik ga geen uitspraken doen over de economische consequenties daarvan en van mogelijke alternatieven, maar dat ik tegen dit referendum was (en voor een vorm van EU) wil absoluut niet zeggen dat ik alles goed vind wat er daar gebeurt.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Op jou constante gebash en iedereen maar bij de PVV betrekken. Ik heb ook een hekel aan die kutpartij. Maar ik loop niet iedereen daar constant voor uit te maken dan wel vergelijken.quote:
De concurrentie op arbeidskosten wordt ook voor een belangrijk deel bepaald door de wereldhandel en de eenvoud om productie over de wereld te verplaatsen. Multinationals spelen landen tegen elkaar uit, daar zou de EU als machtsblok een antwoord op moeten hebben maar daarin falen ze.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
In dit kader even een dubbele crosspost:
[..]
Aha, en dat maakt de gekleurde blik van Loeki op de NOS minder erg?quote:Op donderdag 7 april 2016 19:32 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Op jou constante gebash en iedereen maar bij de PVV betrekken. Ik heb ook een hekel aan die kutpartij. Maar ik loop niet iedereen daar constant voor uit te maken dan wel vergelijken.
De koopkracht is in de periode die hij noemde vijf jaar gedaald, met name in de jaren na de crisis, en tien jaar gestegen. De werkloosheid is de afgelopen twee jaar licht gedaald, al is deze inderdaad hoger dan in 2000 (maar bijvoorbeeld lager dan in 1994).quote:Op donderdag 7 april 2016 19:30 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja maar de koopkracht is toch ook juist gedaald toch? juist omdat er nu meer mensen zonder werk zijn deze dagen.
Klopt. Ideeën die niet in het CPB-model passen zijn kansloos in de huidige politiek.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het staat ook al enige tijd ter discussie:
http://www.refdag.nl/nieu(...)invloedrijk_1_967848
Waar heb je het nou weer over.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, en dat maakt de gekleurde blik van Loeki op de NOS minder erg?
Ik verdenk sommige partijen er al enige tijd van het verkiezingsprogramma te maken op basis van het CPB model,na de verkiezingen komt er toch niets van terecht als een coalitie gevormd moet worden. Ze willen gewoon het beste scoren op papier.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:35 schreef freako het volgende:
[..]
Klopt. Ideeën die niet in het CPB-model passen zijn kansloos in de huidige politiek.
We moeten sowieso ophouden met het doorrekenen van verkiezingsprogramma's door het CPB. Dat is de afgelopen 20 jaar volledig doorgeslagen, partijen draaien in hun programma net zo lang aan de knoppen tot het perfect overeenkomt met het model.
Als je ze afschaft komen partijen met onrealistische voorstellen, je moet gewoon niet al te veel waarde aan die CPB voorspellingen hechten.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:35 schreef freako het volgende:
[..]
Klopt. Ideeën die niet in het CPB-model passen zijn kansloos in de huidige politiek.
We moeten sowieso ophouden met het doorrekenen van verkiezingsprogramma's door het CPB. Dat is de afgelopen 20 jaar volledig doorgeslagen, partijen draaien in hun programma net zo lang aan de knoppen tot het perfect overeenkomt met het model.
Dat klopt wel binnen dat CPB-model weet zelfs SP met een bijna verantwoord programma te komen.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:35 schreef freako het volgende:
[..]
BNW is een deurtje verder.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik verdenk sommige partijen er al enige tijd van het verkiezingsprogramma te maken op basis van het CPB model,na de verkiezingen komt er toch niets van terecht als een coalitie gevormd moet worden. Ze willen gewoon het beste scoren op papier.
Oh, dat gebeurt volop. Alle partijen rekenen hun programma daar naar toe.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik verdenk sommige partijen er al enige tijd van het verkiezingsprogramma te maken op basis van het CPB model,na de verkiezingen komt er toch niets van terecht als een coalitie gevormd moet worden. Ze willen gewoon het beste scoren op papier.
Hou eens op met dat getrol.quote:
Ik troll helemaal niet, weer zo'n ongefundeerde opmerking.quote:
Ik denk dat het geen enkel verschil gaat maken. Maar dat is het probleem met de toekomst, je weet niet hoe het anders verlopen zou zijn. Hetzelfde geldt voor de ja-zeggers en de thuisblijvers.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:41 schreef malleable het volgende:
Maar terug over het referendum, wat verwachten de nee stemmers nu? Helemaal geen verdrag met de Oekraïne? Of verwachten ze een aangepaste versie?
Jaquote:Op donderdag 7 april 2016 19:41 schreef malleable het volgende:
Maar terug over het referendum, wat verwachten de nee stemmers nu? Helemaal geen verdrag met de Oekraïne? Of verwachten ze een aangepaste versie?
Staan wat goede dingen in, maar je slaat echt te ver door naar het einde toe. Na het referendum in 2005 bleven mensen in het algemeen op pro-EU partijen stemmen. De regeringspartijen die het verdrag van Lissabon zonder referendum goedkeurden zijn zelfs nauwelijks afgestraft, zoals ergens in dit topic al een keer voorbij kwam.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
In dit kader even een dubbele crosspost:
[..]
Als jij gewoon weg gaat, dan heeft iedereen rust.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:44 schreef juliusceasar het volgende:
De dictatoriale EU en het corrupte Oekraine lappen ons referendum aan hun laars. Zij lappen daarmee de democratie aan hun laars. Google op refendum Nexit en onderteken!!!!!
SP heeft deels best goede voorstellen het is vooral afhankelijk van de economische situatie welke partij goede voorstellen doet. Het is een beetje vreemd maar ze hebben bijna altijd een vergelijkbaar programma of de economie nu groeit of krimpt en standpunten die jaren geleden verstandig waren wil men nog als het gewoon op dat moment niet goed uitkomt. Ergste voorbeeld is wel de hypotheekrenteaftrek toen het aangepakt moest worden deed men het niet toen er grote problemen waren gingen ze het aanpakken omdat het toen een probleem was. SP was daar één van de partijen die wel tijdig het probleem zag.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat klopt wel binnen dat CPB-model weet zelfs SP met een bijna verantwoord programma te komen.
De val van Europa toch?quote:Op donderdag 7 april 2016 19:41 schreef malleable het volgende:
Symboolpolitiek noem je dat geloof ik. Net zoals met die 'vluchtelingen'.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:44 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
SP heeft deels best goede voorstellen het is vooral afhankelijk van de economische situatie welke partij goede voorstellen doet. Het is een beetje vreemd maar ze hebben bijna altijd een vergelijkbaar programma of de economie nu groeit of krimpt en standpunten die jaren geleden verstandig waren wil men nog als het gewoon op dat moment niet goed uitkomt. Ergste voorbeeld is wel de hypotheekrenteaftrek toen het aangepakt moest worden deed men het niet toen er grote problemen waren gingen ze het aanpakken omdat het toen een probleem was. SP was daar één van de partijen die wel tijdig het probleem zag.
Ere wie ere toekomt: het is een post van Weltschmerz.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:43 schreef De_Hertog het volgende:
Staan wat goede dingen in, maar je slaat echt te ver door naar het einde toe.
http://www.ft.com/cms/s/0(...)e.html#axzz45AETEfL0quote:Op donderdag 7 april 2016 19:44 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Als jij gewoon weg gaat, dan heeft iedereen rust.
Goed verhaal, lekker kort.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:47 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
http://www.ft.com/cms/s/0(...)e.html#axzz45AETEfL0
Ah, ok. Dat was door de crossposts niet meer duidelijk inderdaad.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:46 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ere wie ere toekomt: het is een post van Weltschmerz.
Ik wilde hem nog een keer citeren omdat ie verloren ging in het geweld van een nieuw deel per 3 minuten vanmiddag. Ik ben het wel met hem eens trouwens. De man is een groot denker vind ik.
Wat een kinderachtige reactie!quote:Op donderdag 7 april 2016 19:44 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Als jij gewoon weg gaat, dan heeft iedereen rust.
Hoor wie het zegt, retard.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:50 schreef juliusceasar het volgende:
[..]
Wat een kinderachtige reactie!
Dan toon je dat toch aan.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:41 schreef BoneThugss het volgende:
Bepaalde dingen die Wespensteek schrijft, zijn gewoon aantoonbaar onzin.
quote:De partijen hebben er veel voor over om goed uit de CPB-berekeningen te komen, ze passen er desnoods hun partijprogramma's voor aan. Zo beloofde de VVD in haar verkiezingsprogramma niet te bezuinigen op defensie, maar werd er toch een half miljard aan bezuinigingen ingeboekt toen bleek dat het CPB-plaatje anders niet rond kwam.
Jij bent een grappenmaker, jij schrijft onzin, en ik 'moet' aantonen dat het onzin is?quote:
Onsterfelijk belachelijk.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:49 schreef juliusceasar het volgende:
En nu een nexit
http://www.petities24.com/forum/131060
Ik heb al een bron gegeven waarin de voorbeelden staan van het aanpassen van het programma tbv de CPB modellen, waar blijven jouw eenvoudig aantoonbare zaken?quote:Op donderdag 7 april 2016 19:52 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Jij bent een grappenmaker, jij schrijft onzin, en ik 'moet' aantonen dat het onzin is?
De PVV liet ook expres de terugkeer van de gulden niet doorrekenen in hun verkiezingsprogramma. Ze kwamen vervolgens bijna als beste uit de bus voor zover ik me het kan herinneren.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan toon je dat toch aan.
Er zijn overigens ook anderen die kritiek hebben oop hoed e politiek met de modellen omging:
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)n-veel-te-letterlijk
https://www.groene.nl/art(...)sworsten-van-het-cpb
[..]
de grootste onzin op dit moment komt van jou af.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:52 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Jij bent een grappenmaker, jij schrijft onzin, en ik 'moet' aantonen dat het onzin is?
Is er al eentje voor een daadwerkelijk referendabele wet langs gekomen?quote:Op donderdag 7 april 2016 19:53 schreef Scarface88 het volgende:
Wel mooi dat nu ineens overal referendum initiatieven ontstaanIk stel voor gewoon elke week naar de stembus.
Dat laatste sowieso.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:49 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ah, ok. Dat was door de crossposts niet meer duidelijk inderdaad.
En ja, hij zegt veel goede dingen. Maar 'bloedvergieten'.. Ik denk dat veel mensen vergeten dat, hoewel er inderdaad veel mis gaat, het stiekem best goed gaat met Nederland. Ik ben in ieder geval best blij dat ik in een land woon waar ik met een stel anderen op een internetforum kan discussiëren over een referendum...
Wat is het probleem met onrealistische voorstellen? Is de Nederlandse kiezer niet in staat daar doorheen te prikken? Waarom moet je een CPB-stempel van goedkeuring hebben voor voorgesteld beleid dat in die vorm nooit uitgevoerd zal gaan worden.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:37 schreef malleable het volgende:
[..]
Als je ze afschaft komen partijen met onrealistische voorstellen, je moet gewoon niet al te veel waarde aan die CPB voorspellingen hechten.
Doe nou eens rustig man. Het zijn overwegend serieuze posters hier.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:52 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |