abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161261205
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:25 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Nee, maar je moet wel een professor zijn (en dan nog) om te weten of dat een causaal verband is of niet. Die discussie ga ik me hier niet aan weiden, als mensen met meer verstand van zaken daar al niet uit komen, ik heb dan ook expres niet gereageerd op het stukje 'door de EU' in de oorspronkelijk post :).
Het idee van de EU is goed, de uitvoering helaas slecht, iedereen weet dat samenwerking en gelijkheid goed zijn, maar dan wel met gelijkwaardige partners en gelijkwaardige regels, nu zie je dat sommige landen wel de lusten hebben, maar niet de lasten, en dan werkt het natuurlijk niet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_161261229
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:27 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ja, allemaal leuk en aardig. Het is dus tijd om die 'modellen' grondig te herzien. Maar blijf er gerust om heen draaien.
Dat ben ik met je eens maar dat kun je niet beargumenteren op basis van dat een voorspelling uiteindelijk niet klopt. Welk model je ook gaat gebruiken als je het beleid gaat veranderen klopt de uitkomst nooit.
pi_161261242
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is dat niet vooral wat je vanuit je vooraf aangenomen denkkader wilt horen?
En jij hebt helemaal geen recht van spreken hier. Met je PVV geframe. :r
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  donderdag 7 april 2016 @ 19:29:52 #254
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161261263
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het idee van de EU is goed, de uitvoering helaas slecht, iedereen weet dat samenwerking en gelijkheid goed zijn, maar dan wel met gelijkwaardige partners en gelijkwaardige regels, nu zie je dat sommige landen wel de lusten hebben, maar niet de lasten, en dan werkt het natuurlijk niet.
+1 ^O^
  donderdag 7 april 2016 @ 19:30:10 #255
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161261268
quote:

[..]

Diversiteit heeft ook voordelen hoor. Uniformiteit maakt kwetsbaar.

Bovendien vind ik het best een prettig idee dat de Russen niet onze directe buren zijn. Dat zou ik wel graag zo houden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161261276
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:29 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens maar dat kun je niet beargumenteren op basis van dat een voorspelling uiteindelijk niet klopt. Welk model je ook gaat gebruiken als je het beleid gaat veranderen klopt de uitkomst nooit.
Fair enough.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_161261290
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:29 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

En jij hebt helemaal geen recht van spreken hier. Met je PVV geframe. :r
Waar doel je concreet op :?
pi_161261298
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:26 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat heb ik ook niet ontkent, er lopen hier twee discussies door elkaar. Ik reageerde alleen op een poster die beweerde dat de koopkracht de afgelopen 15 jaar gedaald was. En voor registratie van gegevens achteraf vertrouw ik het CPB nog wel ;).
ja maar de koopkracht is toch ook juist gedaald toch? juist omdat er nu meer mensen zonder werk zijn deze dagen.
pi_161261312
quote:

[..]

In dit kader even een dubbele crosspost:

quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 12:35 schreef Bart2002 het volgende:
Deze goede post van Ws nog even QFT citeren....

De EU breidt alsmaar zijn macht uit over de burgers van de lidstaten, en de EU breidt alsmaar zijn machtsgebied en invloedssfeer uit. Daar is geen democratische controle op en en daar is geen draagvlak voor onder de bevolkingen. Daar ligt het probleem, niet bij dit referendum, dat is een speldenprik of een stuiptrekking van de democratie.

In wezen is de EU het antwoord van het grootkapitaal op de democratie van de 20e eeuw, met al zijn rechten en vruchten voor zij die arbeid leveren zoals de 40-urige werkweek, minimumloon, vakantiedagen, pensioen en gezondheidszorg. Via de EU hebben we de race to the bottom waarin er moet worden geconcurreerd met de slechtste arbeidsvoorwaarden. De EU moet zich daartoe telkens uitbreiden met het volgende lagelonenland. De democratie begint echter terug te vechten, die is daarbij terecht niet selectief in zijn strijdmiddelen, het is namelijk 5 voor 12. De voorstanders hebben echter niet te klagen, na de referendum-farce van 2005 mogen ze blij zijn dat er geen bloed vergoten is.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 7 april 2016 @ 19:31:54 #260
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161261330
quote:

[..]

Ik ben het met je eens dat in de huidige EU een hoop dingen scheef zitten. Nogmaals, ik ga geen uitspraken doen over de economische consequenties daarvan en van mogelijke alternatieven, maar dat ik tegen dit referendum was (en voor een vorm van EU) wil absoluut niet zeggen dat ik alles goed vind wat er daar gebeurt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161261352
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waar doel je concreet op :?
Op jou constante gebash en iedereen maar bij de PVV betrekken. Ik heb ook een hekel aan die kutpartij. Maar ik loop niet iedereen daar constant voor uit te maken dan wel vergelijken. :r
pi_161261441
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:31 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

In dit kader even een dubbele crosspost:

[..]

De concurrentie op arbeidskosten wordt ook voor een belangrijk deel bepaald door de wereldhandel en de eenvoud om productie over de wereld te verplaatsen. Multinationals spelen landen tegen elkaar uit, daar zou de EU als machtsblok een antwoord op moeten hebben maar daarin falen ze.
pi_161261442
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:32 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Op jou constante gebash en iedereen maar bij de PVV betrekken. Ik heb ook een hekel aan die kutpartij. Maar ik loop niet iedereen daar constant voor uit te maken dan wel vergelijken :r .
Aha, en dat maakt de gekleurde blik van Loeki op de NOS minder erg?
  donderdag 7 april 2016 @ 19:35:51 #264
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161261447
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:30 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja maar de koopkracht is toch ook juist gedaald toch? juist omdat er nu meer mensen zonder werk zijn deze dagen.
De koopkracht is in de periode die hij noemde vijf jaar gedaald, met name in de jaren na de crisis, en tien jaar gestegen. De werkloosheid is de afgelopen twee jaar licht gedaald, al is deze inderdaad hoger dan in 2000 (maar bijvoorbeeld lager dan in 1994).
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 7 april 2016 @ 19:35:55 #265
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_161261449
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:25 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het staat ook al enige tijd ter discussie:
http://www.refdag.nl/nieu(...)invloedrijk_1_967848
Klopt. Ideeën die niet in het CPB-model passen zijn kansloos in de huidige politiek.

We moeten sowieso ophouden met het doorrekenen van verkiezingsprogramma's door het CPB. Dat is de afgelopen 20 jaar volledig doorgeslagen, partijen draaien in hun programma net zo lang aan de knoppen tot het perfect overeenkomt met het model.
pi_161261496
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, en dat maakt de gekleurde blik van Loeki op de NOS minder erg?
Waar heb je het nou weer over. :D
pi_161261518
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:35 schreef freako het volgende:

[..]

Klopt. Ideeën die niet in het CPB-model passen zijn kansloos in de huidige politiek.

We moeten sowieso ophouden met het doorrekenen van verkiezingsprogramma's door het CPB. Dat is de afgelopen 20 jaar volledig doorgeslagen, partijen draaien in hun programma net zo lang aan de knoppen tot het perfect overeenkomt met het model.
Ik verdenk sommige partijen er al enige tijd van het verkiezingsprogramma te maken op basis van het CPB model,na de verkiezingen komt er toch niets van terecht als een coalitie gevormd moet worden. Ze willen gewoon het beste scoren op papier.
  donderdag 7 april 2016 @ 19:37:59 #268
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_161261521
quote:

[..]

Als je ze afschaft komen partijen met onrealistische voorstellen, je moet gewoon niet al te veel waarde aan die CPB voorspellingen hechten.
pi_161261530
quote:

[..]

Dat klopt wel binnen dat CPB-model weet zelfs SP met een bijna verantwoord programma te komen.
pi_161261542
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:37 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Waar heb je het nou weer over. :D
De aanleiding van mijn opmerking waar jij zo mal op reageerde.
pi_161261547
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik verdenk sommige partijen er al enige tijd van het verkiezingsprogramma te maken op basis van het CPB model,na de verkiezingen komt er toch niets van terecht als een coalitie gevormd moet worden. Ze willen gewoon het beste scoren op papier.
BNW is een deurtje verder.
pi_161261562
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Oh, dat gebeurt volop. Alle partijen rekenen hun programma daar naar toe.
pi_161261581
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:38 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

BNW is een deurtje verder.
Hou eens op met dat getrol.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 7 april 2016 @ 19:41:11 #274
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_161261638
Maar terug over het referendum, wat verwachten de nee stemmers nu? Helemaal geen verdrag met de Oekraïne? Of verwachten ze een aangepaste versie?
pi_161261643
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Hou eens op met dat getrol.
Ik troll helemaal niet, weer zo'n ongefundeerde opmerking.

Bepaalde dingen die Wespensteek schrijft, zijn gewoon aantoonbaar onzin.

Hij heeft nogal de neiging dingen te bagatelliseren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')