Oh nee hoor. Ik vond je argument alleen niet zo sterk. Ik geloof verder best dat je die skills hebt, en het kan me eigenlijk verder heel weinig schelen.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Aan alles valt wat op te merken, maar laten we niet ingaan op mijn persoonlijke skills als je dat wilt weten moet je maar PM sturen.
Ik geloof niet dat dat ooit beweerd is. Het was de Mifare versie 0.003 (experimenteel) die toen al zo lek als een mandje was. De overweging was dacht ik dat ie niet geheel onverwacht heel goedkoop was.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:02 schreef BoneThugss het volgende:
Haha, ja 'jullie' gaan dat wel even fixen. Net zoals de OV-Chipkaart die zogenaamd 'onkraakbaar' was.
De koopkracht stijgt dit jaar anders flink volgens de prognoses.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:05 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En we worden door de EU ook in een hoog tempo arm. Althans de middenklasse en alles daaronder.
Ik niet, ik denk dat er dan een flinke 'ja' was gekomen.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:07 schreef matthias24 het volgende:
[..]
tuurlijk! daar ben ik zeker van.
Blijf jij maar dromen jongen.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:09 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De koopkracht stijgt dit jaar anders flink volgens de prognoses.
En de oudere mensen dan?quote:Op donderdag 7 april 2016 19:10 schreef Confetti het volgende:
Online referenda kan prima werken. Iedere burger kiest 2 wachtwoorden om mee te stemmen.
De ene is fake en gebruik je als iemand een pistool tegen je hoofd zet en het andere als je vrij stemt.
Het systeem is dan ook nooit gekraakt, maar eerder gemanipuleerd, maar qua security maak je altijd een afweging tussen kosten en security, als je 300 miljoen gaat investeren om 3 ton aan fraude te besparen, tjah zo werkt het niet.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:09 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dat ooit beweerd is. Het was de Mifare versie 0.003 (experimenteel) die toen al zo lek als een mandje was. De overweging was dacht ik dat ie niet geheel onverwacht heel goedkoop was.
Man man, dat gelooft toch niemand.quote:
Hun (stem)recht zal dan moeten sneuvelen. Of je zou eventueel bij gemeentes digitaal kunnen stemmen.quote:
Dat weet ik. Daarom leek het me zo onwaarschijnlijk dat er ooit iemand geroepen schijnt te hebben dat het een perfect chipje was.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het systeem is dan ook nooit gekraakt, maar eerder gemanipuleerd, maar qua security maak je altijd een afweging tussen kosten en security, als je 300 miljoen gaat investeren om 3 ton aan fraude te besparen, tjah zo werkt het niet.
Dan staat er toch gewoon iemand met een pistool tegen je hoofd bij het kiezen van de wachtwoorden?quote:Op donderdag 7 april 2016 19:10 schreef Confetti het volgende:
Online referenda kan prima werken. Iedere burger kiest 2 wachtwoorden om mee te stemmen.
De ene is fake en gebruik je als iemand een pistool tegen je hoofd zet en het andere als je vrij stemt.
Dit gaat hem in de praktijk niet worden, dat weet jij en dat weet ik. Ik vind wel dat we bepaalde groepen mensen hun stemrecht moeten ontnemen, bv zwakzinnigen of echte 'mongolen'. En dan bedoel ik iemand die kwijlend in een rolstoel zit.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:11 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hun (stem)recht zal dan moeten sneuvelen. Of je zou eventueel bij gemeentes digitaal kunnen stemmen.
Als straks de blauwe envelop weg is zal toch iedere burger aan moeten geloven dat alles digitaal gaat.
Het CPB zit er vaak genoeg naast.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik zou het CPB inderdaad ook niet vertrouwen. Het is allemaal een complot!!!
Doeltreffend is waar het hier om gaat. Die techneuten die van alles roepen kijken met oogkleppen op naar hun eigen werk en hebben het doel nooit in het oog gehad.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:00 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Idem, alleen doe ik architectuur. Je kunt die technisch prima zo'n systeem bouwen wat op zich zelf best veilig is. Alleen zit je met meer factoren: wat doe je met mensen die een stemvirus hadden, wat doe je met mensen die zonder internet zaten?
Het levert veel te veel gezeik op zo'n digitaal systeem, en dan niet vanuit de techniek maar meer vanuit de user
Je krijgt ook gegarandeerd mensen die het niet vertrouwen omdat ze er niet in kunnen kijken/het niet snappen.
Papier is simpel en doeltreffend. Moet Bram daar gelijk in geven.
Het was een vrij overtuigende voorspelling. Zelfs als ze er een beetje naast zitten groeit voor de meeste mensen de koopkracht nog.quote:
Het CPB gebruikt verouderde modellen en zit er 9 van de 10 keer naast met hun prognoses, en soms flink ook.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als de koopkracht eerst 15 jaar daalt (o.a. door de EU) en hij stijgt nu weer een beetje, waar zit dan de winst?quote:Op donderdag 7 april 2016 19:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het blijven voorspellingen. Achteraf weten we het pas zeker.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:15 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Het CPB gebruikt verouderde modellen en zit er 9 van de 10 keer naast met hun prognoses, en soms flink ook.
prognoses gaan ook uit van ongewijzigd beleid en dat komt nooit voor.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:15 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Het CPB gebruikt verouderde modellen en zit er 9 van de 10 keer naast met hun prognoses, en soms flink ook.
En waar heb jij deze wijsheid opgedaan?quote:Op donderdag 7 april 2016 19:15 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Het CPB gebruikt verouderde modellen en zit er 9 van de 10 keer naast met hun prognoses.
Dat is zo, maar het wordt misbruikt in bijvoorbeeld verkiezingsprogramma's. Ze laten het allemaal doorrekenen maar er klopt geen hout van.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:16 schreef malleable het volgende:
[..]
Het blijven voorspellingen. Achteraf weten we het pas zeker.
Jij bent ook wel kampioen selectief reageren zeg.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
prognoses gaan ook uit van ongewijzigd beleid en dat komt nooit voor.
Ik was indirect op de hoogte van een echt security issue met OV Chipkaart, en ik weet hoe serieus dat opgepakt is, kortom het word nogal overtrokken soms.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:13 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat weet ik. Daarom leek het me zo onwaarschijnlijk dat er ooit iemand geroepen schijnt te hebben dat het een perfect chipje was.
Ook weer niet overdrijven. In die periode is de koopkracht 5 jaar gedaald, 10 jaar gestegen.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:15 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als de koopkracht eerst 15 jaar daalt (o.a. door de EU) en hij stijgt nu weer een beetje, waar zit dan de winst?
Lijkt mij logisch dat je het deel quote waarop je reageert. Of er verouderde modellen zijn weet ik niet, volgens mij zijn ze redelijk actueel.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:17 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Jij bent ook wel kampioen selectief reageren zeg.
Als jij ervan overtuigd bent dat de koopkracht al 15 jaar op rij daalt dan heeft het ook geen zin om te discussiëren.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:15 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als de koopkracht eerst 15 jaar daalt (o.a. door de EU) en hij stijgt nu weer een beetje, waar zit dan de winst?
Een probleem is ook dat ze vaak meerdere voorspellingen doen: best case, worst case, average case. Dan kan iedere partij kiezen welke ze aanhoudenquote:Op donderdag 7 april 2016 19:17 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Dat is zo, maar het wordt misbruikt in bijvoorbeeld verkiezingsprogramma's. Ze laten het allemaal doorrekenen maar er klopt geen hout van.
Mwoah dat soort cijfers zijn ook vaak dubieus, je hoeft geen professor te zijn om te zien dat op een heleboel vlakken de prijzen de pan zijn uitgerezen, er is echter 1 belangrijke component die onderschat word, en dat is dat de rente op dit moment ontzettend laag is, voor heel heel veel Nederlanders betekend dat een enorme korting op hypotheekkosten.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ook weer niet overdrijven. In die periode is de koopkracht 5 jaar gedaald, 10 jaar gestegen.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-na-vier-jaar-daling
Wat jij schreef is aantoonbaar niet waar, en dat weet je zelf ook wel.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Lijkt mij logisch dat je het deel quote waarop je reageert. Of er verouderde modellen zijn weet ik niet, volgens mij zijn ze redelijk actueel.
Door de jaren heenquote:Op donderdag 7 april 2016 19:16 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
En waar heb jij deze wijsheid opgedaan?
Het doet er toch niet toe wat de oorzaak is? De koopkracht is niet 15 jaar gedaald.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mwoah dat soort cijfers zijn ook vaak dubieus, je hoeft geen professor te zijn om te zien dat op een heleboel vlakken de prijzen de pan zijn uitgerezen, er is echter 1 belangrijke component die onderschat word, en dat is dat de rente op dit moment ontzettend laag is, voor heel heel veel Nederlanders betekend dat een enorme korting op hypotheekkosten.
Bedankt, ik ga het nu lezen. Maar je kunt dus stellen dat dit niet meer relevant is anno 2016?quote:Op donderdag 7 april 2016 19:20 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Door de jaren heen
Dit artikel vat het wel goed samen, is al wel een paar jaar oud maar nog steeds relevant.
http://vorige.nrc.nl//opi(...)r_bijna_altijd_naast
Het CPB-onderzoek concludeert dat de voorspelfouten veroorzaakt worden door onzekerheid in aannames en onvoorziene gebeurtenissen. Kortom: het is niet de schuld van het CPB, maar van de economie dat de voorspellingen niet uitkomen.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:20 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Door de jaren heen
Dit artikel vat het wel goed samen, is al wel een paar jaar oud maar nog steeds relevant.
http://vorige.nrc.nl//opi(...)r_bijna_altijd_naast
hahhahahahaahahahaha, jij moet ja hebben gestemd. kan niet anders.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:09 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ze gebruiken nog steeds dezelfde rekenmodellen.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:21 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Bedankt, ik ga het nu lezen. Maar je kunt dus stellen dat dit niet meer relevant is anno 2016?
http://www.telegraaf.nl/d(...)p_rij_gedaald__.htmlquote:Op donderdag 7 april 2016 19:09 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nee gekker zou het ook niet moeten worden, maar je hoeft ook geen professor te zijn om in te zien dat we ten opzichte van de EG er niet echt op vooruit zijn gegaan.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:21 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het doet er toch niet toe wat de oorzaak is? De koopkracht is niet 15 jaar gedaald.
oke, nou het CPB is dus duidelijk slecht in voorspelen zie ik.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ook weer niet overdrijven. In die periode is de koopkracht 5 jaar gedaald, 10 jaar gestegen.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-na-vier-jaar-daling
Wat ik schreef klopt, elk model gaat uit van het op dat moment bekende beleid, toekomstige veranderingen zijn er niet in verwerkt. Dat kan ook niet want die zijn op dat moment niet bekend.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:19 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Wat jij schreef is aantoonbaar niet waar, en dat weet je zelf ook wel.
Klopt.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:21 schreef Cattivo het volgende:
[..]
hahhahahahaahahahaha, jij moet ja hebben gestemd. kan niet anders.
Aah, dat zal ook wel in de wet staan. Tijd om dat is grondig aan te pakken.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:22 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Ze gebruiken nog steeds dezelfde rekenmodellen.
Probeer die zin nu nog eens een keer want ik kan er geen chocolade van maken...quote:Op donderdag 7 april 2016 19:23 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Klopt.
Niets geloven als het tegen je 'de EU maakt Nederland kapot-verhaaltje ingaat' is ook zo'n goede eigenschap van nee-stemmers
Is dat niet vooral wat je vanuit je vooraf aangenomen denkkader wilt horen?quote:Op donderdag 7 april 2016 18:16 schreef Loekie1 het volgende:
De NOS baalt als een stekker, hoor alleen maar commentaar hoe slecht het is dat er tegengestemd is.
Wat zijn ze toch weer objectief.
Nee, maar je moet wel een professor zijn (en dan nog) om te weten of dat een causaal verband is of niet. Die discussie ga ik me hier niet aan wagen, als mensen met meer verstand van zaken daar al niet uit komen, ik heb dan ook expres niet gereageerd op het stukje 'door de EU' in de oorspronkelijk postquote:Op donderdag 7 april 2016 19:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee gekker zou het ook niet moeten worden, maar je hoeft ook geen professor te zijn om in te zien dat we ten opzichte van de EG er niet echt op vooruit zijn gegaan.
Het staat ook al enige tijd ter discussie:quote:Op donderdag 7 april 2016 19:21 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het CPB-onderzoek concludeert dat de voorspelfouten veroorzaakt worden door onzekerheid in aannames en onvoorziene gebeurtenissen. Kortom: het is niet de schuld van het CPB, maar van de economie dat de voorspellingen niet uitkomen.![]()
![]()
Lijkt Maurice wel.
Voorspellen blijft een lastige zaak. Vooral waar het de toekomst betreft.
Dat heb ik ook niet ontkent, er lopen hier twee discussies door elkaar. Ik reageerde alleen op een poster die beweerde dat de koopkracht de afgelopen 15 jaar gedaald was. En voor registratie van gegevens achteraf vertrouw ik het CPB nog welquote:Op donderdag 7 april 2016 19:23 schreef matthias24 het volgende:
[..]
oke, nou het CPB is dus duidelijk slecht in voorspelen zie ik.
Ja, allemaal leuk en aardig. Het is dus tijd om die 'modellen' grondig te herzien. Maar blijf er gerust om heen draaien.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:23 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat ik schreef klopt, elk model gaat uit van het op dat moment bekende beleid, toekomstige veranderingen zijn er niet in verwerkt. Dat kan ook niet want die zijn op dat moment niet bekend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |