Ik denk dat het geen enkel verschil gaat maken. Maar dat is het probleem met de toekomst, je weet niet hoe het anders verlopen zou zijn. Hetzelfde geldt voor de ja-zeggers en de thuisblijvers.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:41 schreef malleable het volgende:
Maar terug over het referendum, wat verwachten de nee stemmers nu? Helemaal geen verdrag met de Oekraïne? Of verwachten ze een aangepaste versie?
Jaquote:Op donderdag 7 april 2016 19:41 schreef malleable het volgende:
Maar terug over het referendum, wat verwachten de nee stemmers nu? Helemaal geen verdrag met de Oekraïne? Of verwachten ze een aangepaste versie?
Staan wat goede dingen in, maar je slaat echt te ver door naar het einde toe. Na het referendum in 2005 bleven mensen in het algemeen op pro-EU partijen stemmen. De regeringspartijen die het verdrag van Lissabon zonder referendum goedkeurden zijn zelfs nauwelijks afgestraft, zoals ergens in dit topic al een keer voorbij kwam.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
In dit kader even een dubbele crosspost:
[..]
Als jij gewoon weg gaat, dan heeft iedereen rust.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:44 schreef juliusceasar het volgende:
De dictatoriale EU en het corrupte Oekraine lappen ons referendum aan hun laars. Zij lappen daarmee de democratie aan hun laars. Google op refendum Nexit en onderteken!!!!!
SP heeft deels best goede voorstellen het is vooral afhankelijk van de economische situatie welke partij goede voorstellen doet. Het is een beetje vreemd maar ze hebben bijna altijd een vergelijkbaar programma of de economie nu groeit of krimpt en standpunten die jaren geleden verstandig waren wil men nog als het gewoon op dat moment niet goed uitkomt. Ergste voorbeeld is wel de hypotheekrenteaftrek toen het aangepakt moest worden deed men het niet toen er grote problemen waren gingen ze het aanpakken omdat het toen een probleem was. SP was daar één van de partijen die wel tijdig het probleem zag.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat klopt wel binnen dat CPB-model weet zelfs SP met een bijna verantwoord programma te komen.
De val van Europa toch?quote:Op donderdag 7 april 2016 19:41 schreef malleable het volgende:
Symboolpolitiek noem je dat geloof ik. Net zoals met die 'vluchtelingen'.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:44 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
SP heeft deels best goede voorstellen het is vooral afhankelijk van de economische situatie welke partij goede voorstellen doet. Het is een beetje vreemd maar ze hebben bijna altijd een vergelijkbaar programma of de economie nu groeit of krimpt en standpunten die jaren geleden verstandig waren wil men nog als het gewoon op dat moment niet goed uitkomt. Ergste voorbeeld is wel de hypotheekrenteaftrek toen het aangepakt moest worden deed men het niet toen er grote problemen waren gingen ze het aanpakken omdat het toen een probleem was. SP was daar één van de partijen die wel tijdig het probleem zag.
Ere wie ere toekomt: het is een post van Weltschmerz.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:43 schreef De_Hertog het volgende:
Staan wat goede dingen in, maar je slaat echt te ver door naar het einde toe.
http://www.ft.com/cms/s/0(...)e.html#axzz45AETEfL0quote:Op donderdag 7 april 2016 19:44 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Als jij gewoon weg gaat, dan heeft iedereen rust.
Goed verhaal, lekker kort.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:47 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
http://www.ft.com/cms/s/0(...)e.html#axzz45AETEfL0
Ah, ok. Dat was door de crossposts niet meer duidelijk inderdaad.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:46 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ere wie ere toekomt: het is een post van Weltschmerz.
Ik wilde hem nog een keer citeren omdat ie verloren ging in het geweld van een nieuw deel per 3 minuten vanmiddag. Ik ben het wel met hem eens trouwens. De man is een groot denker vind ik.
Wat een kinderachtige reactie!quote:Op donderdag 7 april 2016 19:44 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Als jij gewoon weg gaat, dan heeft iedereen rust.
Hoor wie het zegt, retard.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:50 schreef juliusceasar het volgende:
[..]
Wat een kinderachtige reactie!
Dan toon je dat toch aan.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:41 schreef BoneThugss het volgende:
Bepaalde dingen die Wespensteek schrijft, zijn gewoon aantoonbaar onzin.
quote:De partijen hebben er veel voor over om goed uit de CPB-berekeningen te komen, ze passen er desnoods hun partijprogramma's voor aan. Zo beloofde de VVD in haar verkiezingsprogramma niet te bezuinigen op defensie, maar werd er toch een half miljard aan bezuinigingen ingeboekt toen bleek dat het CPB-plaatje anders niet rond kwam.
Jij bent een grappenmaker, jij schrijft onzin, en ik 'moet' aantonen dat het onzin is?quote:
Onsterfelijk belachelijk.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:49 schreef juliusceasar het volgende:
En nu een nexit
http://www.petities24.com/forum/131060
Ik heb al een bron gegeven waarin de voorbeelden staan van het aanpassen van het programma tbv de CPB modellen, waar blijven jouw eenvoudig aantoonbare zaken?quote:Op donderdag 7 april 2016 19:52 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Jij bent een grappenmaker, jij schrijft onzin, en ik 'moet' aantonen dat het onzin is?
De PVV liet ook expres de terugkeer van de gulden niet doorrekenen in hun verkiezingsprogramma. Ze kwamen vervolgens bijna als beste uit de bus voor zover ik me het kan herinneren.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan toon je dat toch aan.
Er zijn overigens ook anderen die kritiek hebben oop hoed e politiek met de modellen omging:
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)n-veel-te-letterlijk
https://www.groene.nl/art(...)sworsten-van-het-cpb
[..]
de grootste onzin op dit moment komt van jou af.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:52 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Jij bent een grappenmaker, jij schrijft onzin, en ik 'moet' aantonen dat het onzin is?
Is er al eentje voor een daadwerkelijk referendabele wet langs gekomen?quote:Op donderdag 7 april 2016 19:53 schreef Scarface88 het volgende:
Wel mooi dat nu ineens overal referendum initiatieven ontstaanIk stel voor gewoon elke week naar de stembus.
Dat laatste sowieso.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:49 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ah, ok. Dat was door de crossposts niet meer duidelijk inderdaad.
En ja, hij zegt veel goede dingen. Maar 'bloedvergieten'.. Ik denk dat veel mensen vergeten dat, hoewel er inderdaad veel mis gaat, het stiekem best goed gaat met Nederland. Ik ben in ieder geval best blij dat ik in een land woon waar ik met een stel anderen op een internetforum kan discussiëren over een referendum...
Wat is het probleem met onrealistische voorstellen? Is de Nederlandse kiezer niet in staat daar doorheen te prikken? Waarom moet je een CPB-stempel van goedkeuring hebben voor voorgesteld beleid dat in die vorm nooit uitgevoerd zal gaan worden.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:37 schreef malleable het volgende:
[..]
Als je ze afschaft komen partijen met onrealistische voorstellen, je moet gewoon niet al te veel waarde aan die CPB voorspellingen hechten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |