abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161163084
Ik heb vorige week een sollicitatiegesprek gehad, dit gesprek verliep goed en nu wil de werkgever mij een proeftijd van 2 maanden geven waarbij ik met behoud van mijn WW uitkering ga werken. De bedoeling is dat ik bij goed functioneren een jaarcontract krijg.

Voor die proeftijd moet toestemming aangevraagd worden bij het UWV. Nu las ik dat het UWV die proeftijd alleen goedkeurt wanneer iemand meer dan 3 maanden in de WW zit en een grote afstand tot de arbeidsmarkt heeft en bij mensen van 23 t/m 27 jaar die geen startkwalificatie hebben wordt het ook bijna altijd goedgekeurd. Ik ben zelf 31.

Ik zit momenteel nog geen 2 maanden in de WW en ben de afgelopen 10 jaar bijna nooit werkeloos geweest. Ik ben bang dat ze het dus af gaan keuren. Aanstaande woensdag hoor ik wat het UWV heeft besloten.

Zijn er hier op FOK! mensen die hier ervaring mee hebben? Komt het weleens voor dat het UWV toch afwijkt van de regelgeving? Of zijn ze heel streng en wijken ze nooit eens van de regelgeving af?
  maandag 4 april 2016 @ 09:12:09 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_161163091
proeftijd van twee maanden mag alleen i.c.m een tweejarig contract

met behoud van uitkering nog wel, dus het kost hem dus niets... aparte constructie.
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 4 april 2016 @ 09:13:05 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_161163106
quote:
19s.gif Op maandag 4 april 2016 09:12 schreef Gunner het volgende:

met behoud van uitkering nog wel, dus het kost hem dus niets... aparte constructie.
Vraag is of TS wel onder contract komt. In deze constructie blijft het UWV namelijk betalen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_161163109
quote:
Nee dat is niet meer zo, bedrijf moet daarna een contract van minimaal 6 maanden aanbieden. Heb alle gegevens wat betreft de regelgeving van het UWV ontvangen.
  maandag 4 april 2016 @ 09:13:38 #5
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_161163111
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:13 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Nee dat is niet meer zo, bedrijf moet daarna een contract van minimaal 6 maanden aanbieden. Heb alle gegevens wat betreft de regelgeving van het UWV ontvangen.
Rijksoverheid - Hoe lang duurt mijn proeftijd?
pi_161163117
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Vraag is of TS wel onder contract komt. In deze constructie blijft het UWV namelijk betalen.
De eerste 2 maanden wel, maar het UWV maakt dus de afspraak met het bedrijf dat ik na die 2 maanden een contract bij het bedrijf zelf krijg.
  maandag 4 april 2016 @ 09:15:09 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161163127
De werkgever heeft dus geen overeenkomst met het UWV en bedenkt zelf even dat je daar maar met behoud van uitkering moet gaan werken?
En hanteert daarbij ook nog een "proeftijd" die in strijd is met de wet- en regelgeving?

Wie gaat die proef van werken met behoud van uitkering aanvragen, de werkgever, of moet je dat zelf doen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_161163133
quote:
Dat gaat over een arbeidsovereenkomst. Dus niet over werken met behoud van uitkering. Wat er voor mij nu aangevraagd is, is een proeftijd van 2 maanden waarbij het bedrijf dus geen loon hoeft te betalen, die 2 maanden loopt gewoon mijn WW door.
  maandag 4 april 2016 @ 09:15:49 #9
346939 Janneke141
pi_161163141
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:13 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

De eerste 2 maanden wel, maar het UWV maakt dus de afspraak met het bedrijf dat ik na die 2 maanden een contract bij het bedrijf zelf krijg.
Je gaat dus eerder een onbetaalde stage lopen. Volgens mij is dit een deur die je als UWV niet open moet willen zetten, maar dat staat los van jouw persoonlijke situatie.

Gewetensvraag: moet je wel willen werken voor een werkgever die niet eens bereid is om je vanaf de start te betalen?
  maandag 4 april 2016 @ 09:16:31 #10
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_161163148
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je gaat dus eerder een onbetaalde stage lopen. Volgens mij is dit een deur die je als UWV niet open moet willen zetten, maar dat staat los van jouw persoonlijke situatie.

Gewetensvraag: moet je wel willen werken voor een werkgever die niet eens bereid is om je vanaf de start te betalen?
Dit. Dit en dit. Lekker risicoloos voor zo'n werkgever, geeft geen goed gevoel.
pi_161163153
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:15 schreef Leandra het volgende:
De werkgever heeft dus geen overeenkomst met het UWV en bedenkt zelf even dat je daar maar met behoud van uitkering moet gaan werken?
En hanteert daarbij ook nog een proeftijd die in strijd is met de wet- en regelgeving?

Wie gaat die proef van werken met behoud van uitkering aanvragen, de werkgever, of moet je dat zelf doen?
De werkgever heeft dat aangevraagd bij het UWV, het is nu alleen afwachten of zij toestemming geven.

Heb met het UWV gebeld maar omdat ik de afgelopen jaren nooit langer dan 6 maanden zonder werk heb gezeten doen ze moeilijk, ik val niet onder langdurig werkeloos zijn. Maar dat ik nooit langer dan 6 maanden zonder werk zat kwam doordat ik de afgelopen jaren altijd na 6 maanden flexwet onderbreking terug kon naar hetzelfde bedrijf wat dit keer niet zal gebeuren omdat de fabriek waar ik werkte gaat sluiten.
pi_161163165
quote:

[..]

Het liefst zou ik meteen gewoon loon ontvangen, maar als ik dit op voorhand afwijs heb ik de kans nog veel langer werkeloos te zijn. Nu heb ik kans op een jaarcontract na die 2 maanden proef. En de banen liggen hier al niet voor het oprapen.
pi_161163167
Wat is dit nou weer?
Dus de werkgever legt het volledige risico bij UWV en de proeftijd is zeker eenzijdig, zij kunnen wel van TS af maar TS heeft zelf natuurlijk niets in te brengen als het niet gaat, of?
  maandag 4 april 2016 @ 09:18:46 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161163169
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:15 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Dat gaat over een arbeidsovereenkomst. Dus niet over werken met behoud van uitkering. Wat er voor mij nu aangevraagd is, is een proeftijd van 2 maanden waarbij het bedrijf dus geen loon hoeft te betalen, die 2 maanden loopt gewoon mijn WW door.
Je WW loopt gewoon door, en je recht op WW wordt dus ook weer 2 maanden minder? Als ze je over een half jaar toch weer op straat zetten?
En heb je dan überhaupt nog wel recht op WW? Want dan heb je van de laatste 39 weken geen 26 gewerkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_161163183
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:18 schreef hoas het volgende:
Wat is dit nou weer?
Dus de werkgever legt het volledige risico bij UWV en de proeftijd is zeker eenzijdig, zij kunnen wel van TS af maar TS heeft zelf natuurlijk niets in te brengen als het niet gaat, of?
Als ik zelf een andere baan vind tijdens de proeftijd dan mag ik gewoon stoppen. Het is namelijk nog steeds de bedoeling dat ik zo snel mogelijk betaald werk krijg.
  maandag 4 april 2016 @ 09:22:26 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161163201
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:17 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

De werkgever heeft dat aangevraagd bij het UWV, het is nu alleen afwachten of zij toestemming geven.

Heb met het UWV gebeld maar omdat ik de afgelopen jaren nooit langer dan 6 maanden zonder werk heb gezeten doen ze moeilijk, ik val niet onder langdurig werkeloos zijn. Maar dat ik nooit langer dan 6 maanden zonder werk zat kwam doordat ik de afgelopen jaren altijd na 6 maanden flexwet onderbreking terug kon naar hetzelfde bedrijf wat dit keer niet zal gebeuren omdat de fabriek waar ik werkte gaat sluiten.
En terecht, de regeling is voor min of meer "hopeloze gevallen" waarmee de werkgever een soort van risico loopt, niet voor iemand die nooit langer dan 6 maanden werkloos is geweest.
In principe lever jij voor de werkgever niet het risico op dat een langdurig werkloze wel oplevert (moeilijk weer kunnen wennen aan het ritme van werken bijvoorbeeld), dus waarom zou het UWV jou dan moeten betalen voor werk dat je bij die werkgever doet.
En met een beetje pech werkt iemand dan ook nog onder minimumloon.

Ik vind het behoorlijk kansloos van de werkgever, en ik hoop dat het UWV niet openstaat voor dit soort misbruik van de mogelijkheden die het UWV werkgevers biedt als ze bereid zijn een langdurig werkloze of iemand met een arbeidshandicap in dienst te nemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_161163205
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:19 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Als ik zelf een andere baan vind tijdens de proeftijd dan mag ik gewoon stoppen. Het is namelijk nog steeds de bedoeling dat ik zo snel mogelijk betaald werk krijg.
En als je die niet kunt vinden?
  maandag 4 april 2016 @ 09:23:00 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161163207
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:19 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

De vraag is zelfs of je sollicitatieplicht niet gewoon doorloopt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_161163210
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je WW loopt gewoon door, en je recht op WW wordt dus ook weer 2 maanden minder? Als ze je over een half jaar toch weer op straat zetten?
En heb je dan überhaupt nog wel recht op WW? Want dan heb je van de laatste 39 weken geen 26 gewerkt.
Stel dat ik na die 2 maanden een half jaar ga werken dan kom ik uit op 26 weken dus kan ik wel weer WW aanvragen. Maar wat er bij het UWV is aangevraagd is dus een proeftijd van 2 maanden waarna ik een jaarcontract zal krijgen. Dus wat WW aanvraag betreft moet dat geen probleem zijn.
  maandag 4 april 2016 @ 09:23:26 #20
346939 Janneke141
pi_161163212
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Lijkt me wel.
  maandag 4 april 2016 @ 09:24:40 #21
346939 Janneke141
pi_161163232
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:23 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Stel dat ik na die 2 maanden een half jaar ga werken dan kom ik uit op 26 weken dus kan ik wel weer WW aanvragen. Maar wat er bij het UWV is aangevraagd is dus een proeftijd van 2 maanden waarna ik een jaarcontract zal krijgen. Dus wat WW aanvraag betreft moet dat geen probleem zijn.
* Janneke141 probeert te verzinnen hoe groot de kans is dat de werkgever in kwestie helemaal nooit contact met het UWV gehad heeft. Of gaat hebben.
pi_161163248
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

En terecht, de regeling is voor min of meer "hopeloze gevallen" waarmee de werkgever een soort van risico loopt, niet voor iemand die nooit langer dan 6 maanden werkloos is geweest.
In principe lever jij voor de werkgever niet het risico op dat een langdurig werkloze wel oplevert (moeilijk weer kunnen wennen aan het ritme van werken bijvoorbeeld), dus waarom zou het UWV jou dan moeten betalen voor werk dat je bij die werkgever doet.
En met een beetje pech werkt iemand dan ook nog onder minimumloon.

Ik vind het behoorlijk kansloos van de werkgever, en ik hoop dat het UWV niet openstaat voor dit soort misbruik van de mogelijkheden die het UWV werkgevers biedt als ze bereid zijn een langdurig werkloze of iemand met een arbeidshandicap in dienst te nemen.
Ik word wel als risicogeval gezien omdat ik sinds 2009 altijd via een uitzendbureau bij hetzelfde bedrijf heb gewerkt. Telkens als ik een half jaar er tussenuit moest lukte het niet om (tijdelijk) wat anders te vinden. Heb dus het geluk gehad dat ik bij het bedrijf waar ik dus als uitzendkracht werkte tot 1 van de meest ervaren werknemers behoorde waardoor ze me altijd terug vroegen na 6 maanden.
pi_161163265
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

* Janneke141 probeert te verzinnen hoe groot de kans is dat de werkgever in kwestie helemaal nooit contact met het UWV gehad heeft. Of gaat hebben.
Ze hebben contact gehad met het UWV, heb daarna ook een mail van het UWV werkgeversservicepunt gehad waarin staat dat de aanvraag in behandeling is.
  maandag 4 april 2016 @ 09:27:45 #24
346939 Janneke141
pi_161163268
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:27 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Ze hebben contact gehad met het UWV, heb daarna ook een mail van het UWV werkgeversservicepunt gehad waarin staat dat de aanvraag in behandeling is.
OK.
pi_161163284
Ben alleen bang dat het afgewezen zal worden gezien ik de afgelopen 10 jaar nooit langdurig werkeloos ben geweest. Voor mij was 2x 6 maanden wel lang maar het UWV ziet 6 maanden niet als langdurig werkeloos.
  maandag 4 april 2016 @ 09:30:09 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161163294
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:26 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Ik word wel als risicogeval gezien omdat ik sinds 2009 altijd via een uitzendbureau bij hetzelfde bedrijf heb gewerkt. Telkens als ik een half jaar er tussenuit moest lukte het niet om (tijdelijk) wat anders te vinden. Heb dus het geluk gehad dat ik bij het bedrijf waar ik dus als uitzendkracht werkte tot 1 van de meest ervaren werknemers behoorde waardoor ze me altijd terug vroegen na 6 maanden.
Ik zie nog steeds niet hoe dat je een risicogeval maakt?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_161163315
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zie nog steeds niet hoe dat je een risicogeval maakt?
Het is voor mij moeilijk om werk te vinden, maar echt een risicogeval ben ik niet. Heb er geen moeite mee om na een paar maanden weer om 5u of 6u op te moeten staan. Ben jaren geleden eens 2 jaar werkeloos geweest en toen had ik er ook geen moeite mee om weer aan het werk te gaan, ik pas me snel genoeg aan aan het ritme. Slaap ook nooit uit als ik zonder werk zit met het oog op de kans dat ik weer aan het werk zal moeten. Hou dat ritme gewoon altijd aan. Nu ik thuis zit sta ik nog elke dag om 6u op.

Verder heb ik een heel goede referentie bij Philips in Emmen, dus een bedrijf zou ook gewoon contact met hun op kunnen nemen. Heb daar de afgelopen jaren goed gefunctioneerd en mijn leidinggevende is altijd positief over mij geweest, nooit klachten of problemen. Heb altijd zelfstandig mijn werk gedaan, ook heel veel nieuwe mensen in moeten werken, veel ploegendiensten en overuren gedraaid.
pi_161163336
Ik krijg hier altijd een raar smaakje van in mijn mond, je voldoet aan de criteria maar mag nog wel even 2 maanden gratis komen werken.
Nou tijd dat ik ook ondernemer ga worden, want vroeger was ondernemen risico nemen, tegenwoordig schijnbaar niet meer.
  maandag 4 april 2016 @ 09:37:04 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161163366
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:31 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Het is voor mij moeilijk om werk te vinden, maar echt een risicogeval ben ik niet. Heb er geen moeite mee om na een paar maanden weer om 5u of 6u op te moeten staan. Ben jaren geleden eens 2 jaar werkeloos geweest en toen had ik er ook geen moeite mee om weer aan het werk te gaan, ik pas me snel genoeg aan aan het ritme. Slaap ook nooit uit als ik zonder werk zit met het oog op de kans dat ik weer aan het werk zal moeten. Hou dat ritme gewoon altijd aan. Nu ik thuis zit sta ik nog elke dag om 6u op.
Dan zou het dus terecht zijn als het UWV de aanvraag afwijst.
Overigens vind ik het vrij ongepast dat een werkgever maar bij iedere potentiële werknemer die regeling wil laten toepassen.
Als je werkelijk ongeschikt zou zijn voor het werk dan kan de werkgever dat ook wel in een maand zien, en met een contract van 7 maanden kunnen ze gewoon 1 maand proeftijd hanteren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_161163407
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan zou het dus terecht zijn als het UWV de aanvraag afwijst.
Overigens vind ik het vrij ongepast dat een werkgever maar bij iedere potentiële werknemer die regeling wil laten toepassen.
Als je werkelijk ongeschikt zou zijn voor het werk dan kan de werkgever dat ook wel in een maand zien, en met een contract van 7 maanden kunnen ze gewoon 1 maand proeftijd hanteren.
Het werk wat ik er zal gaan doen komt een beetje overeen met wat ik heb gedaan. Pruductie/assemblage van verlichtingsarmaturen. Wel een ander soort armaturen dan wat ik gedaan heb maar wel het in elkaar zetten, testen, repareren en kwaliteitscontrole. Op zich zelfs veel simpeler dan wat ik gedaan heb, dat zag ik want heb al een rondleiding in het bedrijf gehad. Weet voor mezelf wel zeker dat ik dat werk wel aan kan.
  maandag 4 april 2016 @ 09:47:32 #31
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161163465
Gaat het UWV nooit mee akkoord lijkt me.
pi_161163482
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2016 09:47 schreef Twiitch het volgende:
Denk zelf ook niet dat ze akkoord gaan. Maar ik wacht het af, hoor het woensdag. Ik heb een heel goede referentie dus mocht het UWV afwijzen dan hoop ik dat het bedrijf gewoon contact opneemt met Philips, als ze mijn leidinggevende van daar spreken zullen ze niets negatiefs over mij te horen krijgen. Want als ik niet goed zou functioneren hadden ze me de afgelopen jaren na 6 maand flexwet onderbreking niet telkens teruggevraagd. Werd toen zelfs 2 maanden voordat het half jaar voorbij was telkens al gebeld met de vraag of ik nog thuis was, omdat ze bang waren dat ik een andere baan had gevonden en ze me dus niet terug konden krijgen. Dat zegt genoeg lijkt me :D .
  maandag 4 april 2016 @ 09:51:34 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161163495
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:50 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Denk zelf ook niet dat ze akkoord gaan. Maar ik wacht het af, hoor het woensdag. Ik heb een heel goede referentie dus mocht het UWV afwijzen dan hoop ik dat het bedrijf gewoon contact opneemt met Philips, als ze mijn leidinggevende van daar spreken zullen ze niets negatiefs over mij te horen krijgen.
Ik hoop het ook voor je, maar ik heb het idee dat dit niet het soort werkgever is dat op goede werknemers zit te wachten, maar op goedkope.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_161163518
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik hoop het ook voor je, maar ik heb het idee dat dit niet het soort werkgever is dat op goede werknemers zit te wachten, maar op goedkope.
Dat blijkt wel uit bovenstaande post van TS, de werkgever wil zich niet binden.
pi_161163547
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mochten ze afwijzen en het bedrijf me niet meteen een contract willen geven dan heb ik nog wel wat anders achter de hand. Kan via een uitzendbureau bij een callcenter aan het werk over een paar weken en dan gewoon verder kijken naar wat anders.

Het bedrijf waar ik voorheen werkte (Philips Emmen) gaat dicht en er komt een ander bedrijf in dat pand die ook straatverlichting produceert net als Philips. Oud Philips werknemers en uitzendkrachten hebben bij dat bedrijf voorrang op een baan. Dus zodra het daar dan goed loopt en ze uitzendkrachten nodig hebben kan ik ook daar naar terug. Maar dat zal pas over ongeveer een jaar zijn. En in die tussentijd wil ik wel graag aan het werk want de WW is geen vetpot. Ik red me prima ermee maar daarnaast ben ik dat thuis zitten ook niet gewend, vind het nu na bijna 2 maanden al vreselijk om elke dag thuis te zitten.
  maandag 4 april 2016 @ 09:59:24 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161163581
Je bent bij dat bedrijf toch een oud-uitzendkracht?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_161163589
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:59 schreef Leandra het volgende:
Je bent bij dat bedrijf toch een oud-uitzendkracht?
Ja klopt, daarom heb ik bij het nieuwe bedrijf dat er komt ook voorrang op andere mensen. Mensen met ervaring in de assemblage van moderne straatverlichting gaan voor want ze hebben liever ervaren mensen dan onervaren mensen.

Maar ze zijn nu nog aan het opstarten, ze hebben een deel van het pand nu tot hun beschikking en als Philips per december weg is kunnen ze dus beginnen met volop produceren gezien ze dan pas het hele pand tot hun beschikking hebben.
pi_161163628
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:00 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Ja klopt, daarom heb ik bij het nieuwe bedrijf dat er komt ook voorrang op andere mensen. Mensen met ervaring in de assemblage van moderne straatverlichting gaan voor want ze hebben liever ervaren mensen dan onervaren mensen.
Vraagje, hoelang werk je daar al in totaal?
pi_161163652
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 10:02 schreef hoas het volgende:

[..]

Vraagje, hoelang werk je daar al in totaal?
Ik heb daar vanaf september 2009 t/m afgelopen februari gewerkt, dus ongeveer 6,5 jaar geleden begonnen. 2x flexwet onderbreking gehad dus in totaal ongeveer 5,5 jaar gewerkt.

Daarvoor bij een ander bedrijf ook hetzelfde soort werk gedaan 2,5 jaar lang dus 8 jaar ervaring met productie van verlichtingsarmaturen.
  maandag 4 april 2016 @ 10:05:54 #40
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_161163677
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:34 schreef hoas het volgende:
Ik krijg hier altijd een raar smaakje van in mijn mond, je voldoet aan de criteria maar mag nog wel even 2 maanden gratis komen werken.
Nou tijd dat ik ook ondernemer ga worden, want vroeger was ondernemen risico nemen, tegenwoordig schijnbaar niet meer.
quote:

quote:

[..]

quote:
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:15 schreef Leandra het volgende:
En hanteert daarbij ook nog een "proeftijd" die in strijd is met de wet- en regelgeving?

quote:

[..]

quote:
19s.gif Op maandag 4 april 2016 09:16 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dit. Dit en dit. Lekker risicoloos voor zo'n werkgever, geeft geen goed gevoel.
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:18 schreef hoas het volgende:
Wat is dit nou weer?
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2016 09:47 schreef Twiitch het volgende:
:')_!

Dit is echt ongelooflijk. Zitten jullie TS nou expres te trollen of wat?

Als je geen idee hebt waar het over gaat zeg dan gewoon niks

http://www.uwv.nl/werkgev(...)etail/proefplaatsing
UI Made bij VanilleKwark.
pi_161163683
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:03 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Ik heb daar vanaf september 2009 t/m afgelopen februari gewerkt, dus ongeveer 6,5 jaar geleden begonnen. 2x flexwet onderbreking gehad dus in totaal ongeveer 5,5 jaar gewerkt.
Ik snap dat je wil werken maar ik vind dit geen gezonde constructie.
  maandag 4 april 2016 @ 10:06:50 #42
343196 RingBewoner
pi_161163690
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 10:06 schreef hoas het volgende:

[..]

Ik snap dat je wil werken maar ik vind dit geen gezonde constructie.
Kap nou met trollen.
  maandag 4 april 2016 @ 10:06:51 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161163691
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:00 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Maar ze zijn nu nog aan het opstarten, ze hebben een deel van het pand nu tot hun beschikking en als Philips per december weg is kunnen ze dus beginnen met volop produceren gezien ze dan pas het hele pand tot hun beschikking hebben.
En dat bedrijf wat nu deze UWV-constructie probeert te hanteren... is dat het bedrijf dat het hele pand gaat gebruiken als Philips weg is?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 4 april 2016 @ 10:07:25 #44
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161163705
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:05 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Kun jij niet lezen?:

En kan deze werknemer moeilijk aan werk komen en weet u niet of hij geschikt is voor de functie?

Lijkt me beiden niet opgaan voor deze TS.
pi_161163723
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dat bedrijf wat nu deze UWV-constructie probeert te hanteren... is dat het bedrijf dat het hele pand gaat gebruiken als Philips weg is?
Nee, het nieuwe bedrijf dat er in het Philips pand komt daar kan ik gewoon zonder proeftijd komen als ze me nodig hebben zodra alles volop draait.

Het bedrijf waar ik gesolliciteerd heb is een ander bedrijf. Als ik ga werken bij het bedrijf dat in het Philips pand komt zou dat sowieso eerst weer via Tempo Team zijn.

Bedrijf waar ik vorige week het gesolliciteerd werkt niet met uitzendkrachten.
  maandag 4 april 2016 @ 10:08:27 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161163725
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Of je klikt in je eigen linkje even op "Voorwaarden voor proefplaatsing" en ziet dat TS er niet voor in aanmerking komt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 4 april 2016 @ 10:08:34 #47
343196 RingBewoner
pi_161163727
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2016 10:07 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Kun jij niet lezen?:

En kan deze werknemer moeilijk aan werk komen en weet u niet of hij geschikt is voor de functie?

Lijkt me beiden niet opgaan voor deze TS.

Jij hebt er vertrouwen in dat een organisatie als het UWV dat goed kan inschatten? Kom nou.

Dit is een constructie die bestaat waar bedrijven gewoon gebruik van mogen maken en mensen met een WW ook. Niks aan de hand dus.
  maandag 4 april 2016 @ 10:09:23 #48
343196 RingBewoner
pi_161163731
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of je klikt in je eigen linkje even op "Voorwaarden voor proefplaatsing" en ziet dat TS er niet voor in aanmerking komt.
Iedereen hier trekt de legaliteit van deze "constructie" in twijfel. Nergens voor nodig, als het UWV toestemming verleent mag dit gewoon :)
pi_161163733
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Klopt, werknemer moet 3 maanden werkeloos zijn. Dat ben ik niet, zit sinds 8 februari thuis dus ik snap zelf ook niet echt waarom ze toch proberen die proeftijd te krijgen.
pi_161163743
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Wat boeien mij al die regels nou!
Als bij ons iemand aangenomen wordt krijgt hij gewoon een contract met 2 maanden proeftijd, MVO noemen ze dat.
  maandag 4 april 2016 @ 10:10:21 #51
346939 Janneke141
pi_161163749
quote:

Uit je eigen link:
quote:
En kan deze werknemer moeilijk aan werk komen en weet u niet of hij geschikt is voor de functie? Dan kan deze werknemer een proefplaatsing krijgen. Hij werkt dan 2 maanden bij u met behoud van zijn uitkering. U hoeft dan geen loon te betalen. Deze periode is net zolang als de maximale proeftijd bij begin van een dienstverband. En meestal genoeg om te kijken of de werknemer geschikt is. Dit heet proefplaatsing. Na een proefplaatsing mag u geen proeftijd meer afspreken met de werknemer.
Beide is niet van toepassing op TS. En blaten over trollen doe je maar als je je kinderen voorleest voor het slapen gaan.
  maandag 4 april 2016 @ 10:10:50 #52
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161163758
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:08 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Jij hebt er vertrouwen in dat een organisatie als het UWV dat goed kan inschatten? Kom nou.

Hou op met trollen aub.
  maandag 4 april 2016 @ 10:11:08 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161163764
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:09 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Iedereen hier trekt de legaliteit van deze "constructie" in twijfel. Nergens voor nodig, als het UWV toestemming verleent mag dit gewoon :)
Als de werkloze aan de voorwaarden voldoet, dat voldoet TS (nog) niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 4 april 2016 @ 10:12:33 #54
343196 RingBewoner
pi_161163783
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 10:09 schreef hoas het volgende:

[..]

Als bij ons iemand aangenomen wordt krijgt hij gewoon een contract met 2 maanden proeftijd, MVO noemen ze dat.
Mooi man.
pi_161163795
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als de werkloze aan de voorwaarden voldoet, dat voldoet TS (nog) niet.
Klopt, pas vanaf 8 mei voldoe ik aan hun voorwaarden. Kom dus een maand tekort.
  maandag 4 april 2016 @ 10:13:06 #56
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161163797
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:12 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Mooi man.
Niet zo trollen aub.
  maandag 4 april 2016 @ 10:13:20 #57
343196 RingBewoner
pi_161163803
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Beide is niet van toepassing op TS.
Het UWV oordeelt blijkbaar anders :). Toch knap dat jij dat kan inschatten vanachter je computer.
quote:
En blaten over trollen doe je maar als je je kinderen voorleest voor het slapen gaan.
Dat bepaal ik zelf wel even :).
pi_161163818
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:12 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Mooi man.
Ja idd, en dat is de toekomst.
Winst maximalisatie is uit de tijd.
  maandag 4 april 2016 @ 10:15:25 #59
346939 Janneke141
pi_161163836
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:13 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Het UWV oordeelt blijkbaar anders :). Toch knap dat jij dat kan inschatten vanachter je computer.

Waar lees jij dat het UWV al geoordeeld heeft?

Even verder lezen in jouw link komt nog wel dit tegen:
quote:
Als de werknemer een WW-uitkering heeft, moet hij minimaal 3 maanden werkloos zijn. En moet het duidelijk zijn dat de werknemer zonder hulp moeilijk aan werk kan komen. Is hij korter dan 3 maanden werkloos? Dan verwachten wij dat hij zonder hulp werk kan vinden.
Laat weinig aan duidelijkheid te wensen over toch?
pi_161163856
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:13 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Klopt, pas vanaf 8 mei voldoe ik aan hun voorwaarden. Kom dus een maand tekort.
Nee, dan voldoe je aan de voorwaarde van 3 maanden, dat zegt nog niets over de andere voorwaarden.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 4 april 2016 @ 10:17:22 #61
343196 RingBewoner
pi_161163867
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

quote:

[..]

quote:

[..]

Hier trek jij de hele handel in twijfel. Onterecht.
pi_161163880
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:15 schreef Janneke141 het volgende:
Neem dan ook even mee dat hierop uitzonderingen gemaakt worden en het niet zo zwart/wit is als jij in dit stuk tekst stelt.p.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 4 april 2016 @ 10:19:03 #63
343196 RingBewoner
pi_161163890
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:18 schreef hottentot het volgende:

[..]

Neem dan ook even mee dat hierop uitzonderingen gemaakt worden en het niet zo zwart/wit is als jij in dit stuk tekst stelt.p.
Danku _O_
  maandag 4 april 2016 @ 10:19:09 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161163893
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:13 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

[..]

Dat bepaal ik zelf wel even :).
Welk deel van "TS voldoet niet aan de voorwaarden" begrijp je niet?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 4 april 2016 @ 10:19:43 #65
343196 RingBewoner
pi_161163900
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Welk deel van "TS voldoet niet aan de voorwaarden" begrijp je niet?
Welk deel van:
quote:

[..]

Begrijp je niet?
  maandag 4 april 2016 @ 10:20:47 #66
346939 Janneke141
pi_161163910
quote:

[..]

De op de site beschreven uitzonderingen zijn op TS niet van toepassing, maar het UWV maakt uiteindelijk de afweging. Veel anders dan afwachten zit er dus niet op.
  maandag 4 april 2016 @ 10:21:33 #67
343196 RingBewoner
pi_161163920
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De op de site beschreven uitzonderingen zijn op TS niet van toepassing, maar het UWV maakt uiteindelijk de afweging. Veel anders dan afwachten zit er dus niet op.
Je weet toch wat het doel is van het UWV neem ik aan.
  maandag 4 april 2016 @ 10:22:44 #68
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_161163945
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 10:09 schreef hoas het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat regels je niet zo boeien want je kan niet iemand die je een jaarcontract geeft daarin 2 maanden proeftijd laten draaien. (of je moet iemand gelijk een contract voor onbepaalde tijd geven en/of 2 jarig contract). Zie de eerdere link naar de overheidssite.
  maandag 4 april 2016 @ 10:22:49 #69
346939 Janneke141
pi_161163946
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:21 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Het uitvoeren van de Wet op de werkloosheidsverzekering, onder andere.
  maandag 4 april 2016 @ 10:23:08 #70
343196 RingBewoner
pi_161163950
quote:
19s.gif Op maandag 4 april 2016 10:22 schreef Gunner het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat regels je niet zo boeien want je kan niet iemand die je een jaarcontract geeft daarin 2 maanden proeftijd laten draaien.
:')
  maandag 4 april 2016 @ 10:23:17 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161163951
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:21 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Niet de werknemers van bedrijf X betalen terwijl ze van mening zijn dat die werknemer ook zelf in staat is ondertussen een betaalde baan te vinden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 4 april 2016 @ 10:24:03 #72
343196 RingBewoner
pi_161163968
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het uitvoeren van de Wet op de werkloosheidsverzekering, onder andere.
Mensen zo snel mogelijk weer aan het werk hebben/aan werk helpen. Als dat kan door middel van deze proefplaatsing van 2 maanden dan zullen ze echt niet zeggen dat TS eerst maar een maand thuis moet blijven.
  maandag 4 april 2016 @ 10:24:51 #73
343196 RingBewoner
pi_161163988
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet de werknemers van bedrijf X betalen terwijl ze van mening zijn dat die werknemer ook zelf in staat is ondertussen een betaalde baan te vinden.

Er zijn ook vaak genoeg vacatures te vinden op de vacaturesite van het UWV waarbij alleen mensen worden aangenomen die daar kunnen starten met een proefplaatsing. Stop. Met. Trollen.
pi_161164007
EDIT: Klopte werkelijk geen fuck van mijn posting door fout lezen :)
  maandag 4 april 2016 @ 10:27:02 #75
343196 RingBewoner
pi_161164031
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:25 schreef hottentot het volgende:

[..]

Speciaal voor jou dan even :)

https://www.rijksoverheid(...)-duurt-een-proeftijd

[..]

Conclusie is dat jullie dus onwettelijk handelen of dat jij verkeerde info verstrekt.
Een proefplaatsing mag gewoon 2 maanden duren :).
pi_161164042
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:27 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Een proefplaatsing mag gewoon 2 maanden duren :).
Zie mijn edit ;)
  maandag 4 april 2016 @ 10:27:48 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161164048
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:24 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Er zijn ook vaak genoeg vacatures te vinden op de vacaturesite van het UWV waarbij alleen mensen worden aangenomen die daar kunnen starten met een proefplaatsing. Stop. Met. Trollen.
Werknemers met een grote afstand tot de arbeidsmarkt.... je eigen getroll in dit topic is nu wel afgelopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 4 april 2016 @ 10:29:49 #78
343196 RingBewoner
pi_161164083
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:11 schreef Alieda-R het volgende:
Zijn er hier op FOK! mensen die hier ervaring mee hebben? Komt het weleens voor dat het UWV toch afwijkt van de regelgeving? Of zijn ze heel streng en wijken ze nooit eens van de regelgeving af?
Bel ze vandaag eens om er naar te vragen. Heb ik ooit ook gedaan en toen waren ze wat soepeler. Het UWV wil zo snel mogelijk van jou af dus als jij ze kan overtuigen dat het op deze manier kan dan willen ze wel meewerken :) ^O^.
  maandag 4 april 2016 @ 10:30:39 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161164095
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:27 schreef hottentot het volgende:

[..]

Zie mijn edit ;)
Er zit een verschil in "proefplaatsing" (werken met behoud van uitkering) en "proeftijd".
Ik zal de TT even aanpassen, zodat die twee termen niet door elkaar blijven lopen.

Er wordt voor TS een proefplaatsing aangevraagd, en zo te zien voldoet TS nog niet aan de eisen die het UWV stelt aan een proefplaatsing.
Een proeftijd mag bij een contract korter dan 2 jaar idd niet langer dan een maand zijn, en bij een contract van maximaal 6 maanden mag er helemaal geen proeftijd zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 4 april 2016 @ 10:33:15 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161164128
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:29 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Bel ze vandaag eens om er naar te vragen. Heb ik ooit ook gedaan en toen waren ze wat soepeler. Het UWV wil zo snel mogelijk van jou af dus als jij ze kan overtuigen dat het op deze manier kan dan willen ze wel meewerken :) ^O^.
Als je de posts van TS eens gelezen had, dan had je geweten dat ze dat gedaan heeft:
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:17 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Heb met het UWV gebeld
maar omdat ik de afgelopen jaren nooit langer dan 6 maanden zonder werk heb gezeten doen ze moeilijk, ik val niet onder langdurig werkeloos zijn. Maar dat ik nooit langer dan 6 maanden zonder werk zat kwam doordat ik de afgelopen jaren altijd na 6 maanden flexwet onderbreking terug kon naar hetzelfde bedrijf wat dit keer niet zal gebeuren omdat de fabriek waar ik werkte gaat sluiten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_161164175
quote:
19s.gif Op maandag 4 april 2016 10:22 schreef Gunner het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat regels je niet zo boeien want je kan niet iemand die je een jaarcontract geeft daarin 2 maanden proeftijd laten draaien. (of je moet iemand gelijk een contract voor onbepaalde tijd geven en/of 2 jarig contract). Zie de eerdere link naar de overheidssite.
Wij hebben alleen vaste medewerkers.
  maandag 4 april 2016 @ 10:38:16 #82
343196 RingBewoner
pi_161164200
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Werknemers met een grote afstand tot de arbeidsmarkt.
Dat doet niks af aan het feit dat die vacatures gewoon op reguliere basis online staan. Niks schimmigs aan zoals sommige mensen hier willen beweren.
  maandag 4 april 2016 @ 10:42:02 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161164272
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2016 10:38 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Dat doet niks af aan het feit dat die vacatures gewoon op reguliere basis online staan. Niks schimmigs aan zoals sommige mensen hier willen beweren.
Nou heb ik de TT net aangepast, maar een proeftijd (zoals TS het in eerste instantie in de TT had genoemd, en zoals het in de OP staat), is een heel ander verhaal dan een proefplaatsing.
Neemt niet weg dat TS ook nog steeds niet aan de voorwaarden voor een proefplaatsing voldoet en het UWV uiteraard vacatures zal hebben staan die juist gericht zijn op mensen die met behoud van uitkering aan het werk kunnen..... mensen die aan de eisen daaraan voldoen.

TS voldoet daar dus niet aan, wat het voorstel van de werkgever dus wel "schimmig" maakt en riekt naar misbruik van regelgeving.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 4 april 2016 @ 10:52:19 #84
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_161164489
Ik zou het niet doen, want die 2 maanden uitkering ben je kwijt en krijg je niet meer terug. Maar zover ik begrijp gaat het UWV toch niet akkoord.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_161165006
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:52 schreef PinkLow het volgende:
Ik zou het niet doen, want die 2 maanden uitkering ben je kwijt en krijg je niet meer terug. Maar zover ik begrijp gaat het UWV toch niet akkoord.
Heb weer contact gehad met UWV en moet er vanuit gaan dat ze niet akkoord gaan. En mochten ze wel ja zeggen dan moet ik 2 maanden werken met behoud van WW en daarnaast hoeft het bedrijf waar ik dan zal werken nog geen reiskosten te vergoeden. Dat zou betekenen dat ik de reiskosten van mijn WW moet gaan betalen, 76km per dag. Dat ga ik met mijn WW niet redden 2 maanden lang gezien benzine hier rond de 1,30 per liter kost. Ik leef al extreem zuinig, speur nu al alle folders door naar aanbiedingen als ik boodschappen moet doen.
  maandag 4 april 2016 @ 11:37:03 #86
343196 RingBewoner
pi_161165268
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:20 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Heb weer contact gehad met UWV en moet er vanuit gaan dat ze niet akkoord gaan. En mochten ze wel ja zeggen dan moet ik 2 maanden werken met behoud van WW en daarnaast hoeft het bedrijf waar ik dan zal werken nog geen reiskosten te vergoeden. Dat zou betekenen dat ik de reiskosten van mijn WW moet gaan betalen, 76km per dag. Dat ga ik met mijn WW niet redden 2 maanden lang gezien benzine hier rond de 1,30 per liter kost. Ik leef al extreem zuinig, speur nu al alle folders door naar aanbiedingen als ik boodschappen moet doen.

Heb je geen andere mogelijkheid om bij dat bedrijf aan de slag te gaan dan?
pi_161165636
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:37 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Heb je geen andere mogelijkheid om bij dat bedrijf aan de slag te gaan dan?
Nee, ze willen voor iedereen die ze daar aannemen eerst een proefplaatsing.
  maandag 4 april 2016 @ 12:06:18 #88
343196 RingBewoner
pi_161165775
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:59 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Probeer eens om bij het UWV in te spelen op emotie. Als jij aangeeft graag weer snel aan het werk te willen dan is het UWV vaak niet de moeilijkste.
pi_161165836
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 12:06 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Probeer eens om bij het UWV in te spelen op emotie. Als jij aangeeft graag weer snel aan het werk te willen dan is het UWV vaak niet de moeilijkste.
Dat heb ik ze gezegd maar het UWV kijkt naar de reden voor aanvraag van proefplaatsing en het bedrijf heeft geen geldige reden om een proefplaatsing aan te vragen gezien ik nog maar kort werkeloos ben en daarnaast heel goede referenties heb.

Kreeg het advies om gewoon door de solliciteren want ik moet er vanuit gaan dat die proefplaatsing afgekeurd wordt. Sprak trouwens vanmorgen nog met mijn voormalig contactpersoon van Tempo Team voor wie ik bij Philips aan het werk ben geweest. Zij vertrouwd het ook niet helemaal gezien het bedrijf waar het om gaat geen CAO en ook een pensioenregeling heeft, met oog op de toekomst is dat dus ook niet gunstig.
pi_161165991
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die loopt niet door tijdens een proefplaatsing, sollicitatieplicht wordt tijdelijk onderbroken.
pi_161166254
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:59 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Vreemd verhaal, niet iedereen die solliciteert zal een uitkering hebben. Lijkt gewoon een manier om aan goedkope arbeidskrachten te komen voor een paar maanden.
pi_161166908
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 12:32 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Vreemd verhaal, niet iedereen die solliciteert zal een uitkering hebben. Lijkt gewoon een manier om aan goedkope arbeidskrachten te komen voor een paar maanden.
Denk dat ze er dan gewoon op letten of iemand een WW, WAJONG, Ziektwet, WIA of WAO uitkering heeft. Die proeftijd kunnen ze namelijk alleen maar aanvragen voor mensen die een uitkering van het UWV hebben.
pi_161166986
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 13:06 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Denk dat ze er dan gewoon op letten of iemand een WW, WAJONG, Ziektwet, WIA of WAO uitkering heeft. Die proeftijd kunnen ze namelijk alleen maar aanvragen voor mensen die een uitkering van het UWV hebben.
Natuurlijk maar het is toch vreemd beleid om iemand (zonder uitkering) die aantoonbaar geschikt is geen baan te geven en de voorkeur te geven aan iemand met een uitkering en een proefplaatsing. Uitgangspunt is dat men gaat kijken of iemand geschikt is, bij dat bedrijf lijkt het te gaan om kostenbesparing. als dat zo is is de kans vrij klein dat men na de proefplaatsing verder gaat met de "medewerker".

Ik hoop dat het UWV dat bedrijf goed controleert en eens gaat kijken hoeveel van de op proef geplaatste mensen echt een contract krijgen.
pi_161167060
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 13:10 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Natuurlijk maar het is toch vreemd beleid om iemand (zonder uitkering) die aantoonbaar geschikt is geen baan te geven en de voorkeur te geven aan iemand met een uitkering en een proefplaatsing. Uitgangspunt is dat men gaat kijken of iemand geschikt is, bij dat bedrijf lijkt het te gaan om kostenbesparing. als dat zo is is de kans vrij klein dat men na de proefplaatsing verder gaat met de "medewerker".

Ik hoop dat het UWV dat bedrijf goed controleert en eens gaat kijken hoeveel van de op proef geplaatste mensen echt een contract krijgen.
Volgens mij controleren ze dat niet.

Dat zonder CAO en pensioenregeling werken staat mij zelf trouwens ook niet aan. Heb aanstaande vrijdag een bijeenkomst bij een ander bedrijf waar ik over enkele weken zeker aan de slag kan. Is wel werk dat minder bij me past maar heb er wel meer vertrouwen in gezien ik later graag naast mijn AOW een goed pensioen opgebouwd wil hebben.
  maandag 4 april 2016 @ 13:54:05 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161167807
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:20 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

En ze hebben ook niet aangegeven wel reiskosten te willen vergoeden?
Darn, wat een ...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_161168138
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 13:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Darn, wat een ...
Bij proefplaatsing geen reiskostenvergoeding.
  maandag 4 april 2016 @ 14:21:01 #97
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_161168277
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 13:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Darn, wat een ...
Heel technisch gezien is het geven van een reiskostenvergoeding ook geen verplichting. Het is wel netjes om te doen natuurlijk maar niet verplicht.
  maandag 4 april 2016 @ 14:32:32 #98
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_161168483
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:09 schreef Alieda-R het volgende:
ik snap zelf ook niet echt waarom ze toch proberen die proeftijd te krijgen.
Insert euro-teken.
  maandag 4 april 2016 @ 15:20:47 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161169383
quote:
19s.gif Op maandag 4 april 2016 14:21 schreef Gunner het volgende:

[..]

Heel technisch gezien is het geven van een reiskostenvergoeding ook geen verplichting. Het is wel netjes om te doen natuurlijk maar niet verplicht.
Nee dat klopt, maar als je toch al helemaal el cheapo alleen maar mensen wilt die 2 maanden gratis voor je kunnen werken en daarmee sowieso al een inkomen hebben dat 70% onder hun laatst verdiende loon ligt (en in sommige gevallen wellicht zelfs onder het wettelijk minimumloon), dan is het op z'n minst fatsoenlijk om ze een reiskostenvergoeding te geven.

Ze mogen immers wel een reiskostenvergoeding geven, dat het niet verplicht is maakt niet dat het niet mag.

Als we er van uitgaan dat een reiskostenvergoeding van ¤ 0,19 per kilometer kostendekkend zou zijn (wat bij de meeste auto's niet zo is), dan betekent het dus dat TS ¤ 300 aan reiskosten per maand zou hebben die niet vergoed worden, en die ze van haar WW-uitkering (die 70% van het laatst verdiende loon is) zou moeten betalen... ik vind dat nogal een bedrag.
En ik vind het ook als bedrijf waar je gratis komt werken nogal wat om dat van mensen te verwachten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 4 april 2016 @ 15:23:33 #100
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_161169435
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee dat klopt, maar als je toch al helemaal el cheapo alleen maar mensen wilt die 2 maanden gratis voor je kunnen werken en daarmee sowieso al een inkomen hebben dat 70% onder hun laatst verdiende loon ligt (en in sommige gevallen wellicht zelfs onder het wettelijk minimumloon), dan is het op z'n minst fatsoenlijk om ze een reiskostenvergoeding te geven.

Ze mogen immers wel een reiskostenvergoeding geven, dat het niet verplicht is maakt niet dat het niet mag.
Helemaal mee eens hoor. Daarom zeg ik ook dat het wel netjes zou zijn zeker als ze al helemaal geen verantwoording willen nemen door zelf een contract aan te bieden.
  maandag 4 april 2016 @ 15:30:22 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161169578
Ik ben trouwens benieuwd hoe het in het geval van een proefplaatsing belastingtechnisch werkt, het bruto-netto verhaal is nogal verschillend bij inkomen uit arbeid en inkomen uit een uitkering, juist bij lage inkomens.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 4 april 2016 @ 19:54:25 #102
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_161175335
Ik gebruikte het vroeger wel als instrument. De werkgever moet overleggen bij einde werk tijdens proefplaatsing. Het was een goede manier om mensen met afstand te laten wennen. Normaliter krijgen deze maximaal een maand (of twee) en hadden wegens de afstand weinig tijd om zichzelf te bewijzen.

Dat is iets van 5 jaar geleden. Hoe het nu zit weet ik niet.

(ik ben werkcoach geweest 1jr lang)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_161176125
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:30 schreef Leandra het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd hoe het in het geval van een proefplaatsing belastingtechnisch werkt, het bruto-netto verhaal is nogal verschillend bij inkomen uit arbeid en inkomen uit een uitkering, juist bij lage inkomens.
Je krijgt in die twee maanden geen inkomen uit arbeid: Bij een proefplaatsing werk je met behoud van uitkering. Je krijgt er dus geen loon van, maar je uitkering loopt door.
  maandag 4 april 2016 @ 20:59:51 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161177999
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 20:14 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Je krijgt in die twee maanden geen inkomen uit arbeid: Bij een proefplaatsing werk je met behoud van uitkering. Je krijgt er dus geen loon van, maar je uitkering loopt door.
Dat is dus nog eens een negatief verschil van meer dan ¤ 150 per maand op basis van fulltime :{
Als je voor je WW amper meer dan minimumloon verdiende... anders is het verschil alleen maar groter.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 4 april 2016 @ 21:41:13 #105
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_161179919
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 20:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is dus nog eens een negatief verschil van meer dan ¤ 150 per maand op basis van fulltime :{
Als je voor je WW amper meer dan minimumloon verdiende... anders is het verschil alleen maar groter.
er verandert niks. Je hebt gewoon je ww.
  maandag 4 april 2016 @ 21:52:48 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161180454
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 21:41 schreef Renesite het volgende:

[..]

Maar van een uitkering hou je netto veel minder over dan van hetzelfde bedrag aan salaris.

Voorbeeldje, je verdient ¤ 1.616 bruto per maand (dat is maar liefst ¤ 0,50 per uur meer dan het wettelijk minimumloon), dat maakt bij een standaard bruto-netto berekening ¤ ¤ 1.462 netto per maand.

Vervolgens raak je werkloos, en heb je (na 2 maanden) een WW-uitkering van bruto ¤ 1.225 per maand, dat is als uitkering ¤ 964,= netto.
Zou je echter ¤ 1.225 bruto aan inkomen uit arbeid hebben, dan zou dat netto ¤ 1.106 netto zijn.

Ik vind dat een fors verschil....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_161180637
Wil je daadwerkelijk bij dit bedrijf werken of wil je daar werken zodat je weer werk hebt? Je zegt goede referenties te hebben inclusief een rijke ervaring, waarom zou je dan naar een bedrijf willen dat +- 80 km verderop ligt en alleen mensen aannemen vanuit een uitkering (zegt namelijk een hoop over de insteek van het bedrijf)? Of ben je zelf ook heel erg enthousiast over de functie en de werkgever?

Zelf was ik wel verder gaan kijken. Ook omdat het met behoud van uitkering is dus financieel schiet je er in eerste instantie geen reet mee op. Als je een langere tijd in de ww had gezeten dan was het een ander verhaal geweest, maar van wat ik begrijp is dat nu niet van toepassing.

Maar is ook wel functie afhankelijk natuurlijk. Zou kunnen dat je misschien een functie hebt met veel concurrentie en/of weinig vacatures.
pi_161181565
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 21:41 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nou, je reiskosten krijg je dus niet gecompenseerd. Lees ik hier.
Make my day!
pi_161186429
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 21:56 schreef Azpilicueta het volgende:
Wil je daadwerkelijk bij dit bedrijf werken of wil je daar werken zodat je weer werk hebt? Je zegt goede referenties te hebben inclusief een rijke ervaring, waarom zou je dan naar een bedrijf willen dat +- 80 km verderop ligt en alleen mensen aannemen vanuit een uitkering (zegt namelijk een hoop over de insteek van het bedrijf)? Of ben je zelf ook heel erg enthousiast over de functie en de werkgever?

Zelf was ik wel verder gaan kijken. Ook omdat het met behoud van uitkering is dus financieel schiet je er in eerste instantie geen reet mee op. Als je een langere tijd in de ww had gezeten dan was het een ander verhaal geweest, maar van wat ik begrijp is dat nu niet van toepassing.

Maar is ook wel functie afhankelijk natuurlijk. Zou kunnen dat je misschien een functie hebt met veel concurrentie en/of weinig vacatures.
Afstand is 38km.
pi_161189631
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 13:15 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Volgens mij controleren ze dat niet.

Dat zonder CAO en pensioenregeling werken staat mij zelf trouwens ook niet aan. Heb aanstaande vrijdag een bijeenkomst bij een ander bedrijf waar ik over enkele weken zeker aan de slag kan. Is wel werk dat minder bij me past maar heb er wel meer vertrouwen in gezien ik later graag naast mijn AOW een goed pensioen opgebouwd wil hebben.
Vroeger wel maar tegenwoordig kijken ze nergens meer naar wat werkgevers betreft.
Ik ben bang dat je hier een cowboy-organisatie hebt getroffen die de mazen van de wet opzoekt om zo goedkoop mogelijk aan personeel te komen. De kans dat je na die 2 maanden dat contract ook krijgt lijkt me klein. Na 2 maanden gratis arbeid zullen ze wel een smoes verzinnen waarom dat contract niet door kan gaan en komt de volgende met een proeftijd.

Ik kom dat soort werkgevers helaas ook tegen tijdens mijn zoektocht naar werk. Bijvoorbeeld eentje die stelde dat ik in 3 maanden proefplaatsing als accountmanager moest kunnen aantonen mijn salaris voor het bedrijf terug te kunnen verdienen. Na doorvragen bleek dat degenen die me voorgingen of geen contract of een contract voor max 8 uur kregen waar ze dan wel 40+ uur voor moesten investeren.
pi_161189653
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 19:54 schreef Renesite het volgende:
Ik gebruikte het vroeger wel als instrument. De werkgever moet overleggen bij einde werk tijdens proefplaatsing. Het was een goede manier om mensen met afstand te laten wennen. Normaliter krijgen deze maximaal een maand (of twee) en hadden wegens de afstand weinig tijd om zichzelf te bewijzen.

Dat is iets van 5 jaar geleden. Hoe het nu zit weet ik niet.

(ik ben werkcoach geweest 1jr lang)
Hoeveel procent kreeg ook daadwerkelijk een arbeidscontract waarmee ze boven bijstandsniveau kwamen?
  Moderator dinsdag 5 april 2016 @ 17:46:06 #112
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_161199954
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:04 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hoeveel procent kreeg ook daadwerkelijk een arbeidscontract waarmee ze boven bijstandsniveau kwamen?
Toch wel 70%.
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 22:15 schreef agter het volgende:

[..]

Nou, je reiskosten krijg je dus niet gecompenseerd. Lees ik hier.
Ow? Dat kan gewoon via onkostenvergoeding.
pi_161201957
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 17:46 schreef Renesite het volgende:

[..]

Toch wel 70%.

[..]

Ow? Dat kan gewoon via onkostenvergoeding.
Niet via het UWV. Heb het nagevraagd en van het UWV zeggen ze dat ik met de werkgever moet overleggen of ze reiskosten vergoeden. Als ze dat niet willen zijn de kosten gewoon voor mijzelf.
pi_161201981
Ik zou vandaag meer horen over die proefplaatsing maar van het UWV en van het bedrijf zelf geen bericht gehad.
  Moderator dinsdag 5 april 2016 @ 19:46:20 #115
155227 crew  Guppy
dus
pi_161202996
Die hele proefplaatsingsregeling is vast heel goed voor mensen die er baat bij hebben, maar voor de 'doorsnee' werkzoekende is het echt een ware plaag. Werkgevers proberen zich in allerlei bochten te wringen om je eerst twee maanden gratis te krijgen, want gratis...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator dinsdag 5 april 2016 @ 19:52:10 #116
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_161203177
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:10 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Niet via het UWV. Heb het nagevraagd en van het UWV zeggen ze dat ik met de werkgever moet overleggen of ze reiskosten vergoeden. Als ze dat niet willen zijn de kosten gewoon voor mijzelf.
Ja, klopt. Is gewoon reiskostenvergoeding. vraag even of het bij 'normale' werknemers wel normaal is te krijgen. Dan gewoon vragen.
  Moderator dinsdag 5 april 2016 @ 19:52:34 #117
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_161203194
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Die hele proefplaatsingsregeling is vast heel goed voor mensen die er baat bij hebben, maar voor de 'doorsnee' werkzoekende is het echt een ware plaag. Werkgevers proberen zich in allerlei bochten te wringen om je eerst twee maanden gratis te krijgen, want gratis...
Klopt. Betrof wel een wat 'lagere' kaste ;)
  Moderator dinsdag 5 april 2016 @ 19:56:11 #118
155227 crew  Guppy
dus
pi_161203297
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:52 schreef Renesite het volgende:

[..]

Klopt. Betrof wel een wat 'lagere' kaste ;)
Ik heb het ook in het HBO-segment een aantal keer gehad dat een werkgever me die kant op duwde. Die werkgevers heb ik ook maar gewoon op de man af gevraagd of ze wel weten waar die regeling voor bedoeld is. Werd niet zo gewaardeerd.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator dinsdag 5 april 2016 @ 19:58:45 #119
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_161203366
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:56 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik heb het ook in het HBO-segment een aantal keer gehad dat een werkgever me die kant op duwde. Die werkgevers heb ik ook maar gewoon op de man af gevraagd of ze wel weten waar die regeling voor bedoeld is. Werd niet zo gewaardeerd.
Klopt. Maar doorgaans ligt het dan ook aan de assertiviteit.
  Moderator dinsdag 5 april 2016 @ 20:00:02 #120
155227 crew  Guppy
dus
pi_161203405
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:58 schreef Renesite het volgende:

[..]

Klopt. Maar doorgaans ligt het dan ook aan de assertiviteit.
Ik heb maar vriendelijk bedankt voor het gesprek. OKDOEI
pi_161204231
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 21:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar van een uitkering hou je netto veel minder over dan van hetzelfde bedrag aan salaris.

Voorbeeldje, je verdient ¤ 1.616 bruto per maand (dat is maar liefst ¤ 0,50 per uur meer dan het wettelijk minimumloon), dat maakt bij een standaard bruto-netto berekening ¤ ¤ 1.462 netto per maand.

Vervolgens raak je werkloos, en heb je (na 2 maanden) een WW-uitkering van bruto ¤ 1.225 per maand, dat is als uitkering ¤ 964,= netto.
Zou je echter ¤ 1.225 bruto aan inkomen uit arbeid hebben, dan zou dat netto ¤ 1.106 netto zijn.

Ik vind dat een fors verschil....
Heeft dat niet met reiskostenvergoeding en pensioenpremie te maken?
.
pi_161204424
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 20:29 schreef Fer het volgende:

[..]

Nee arbeidskorting http://www.belastingdiens(...)ngen/arbeidskorting/
pi_161210100
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:52 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ja, klopt. Is gewoon reiskostenvergoeding. vraag even of het bij 'normale' werknemers wel normaal is te krijgen. Dan gewoon vragen.
Bij indiensttreding van het bedrijf zelf geven ze een vergoeding van 50 euro per week, dat wordt contant betaald. Tijdens proefplaatsing niet.
  woensdag 6 april 2016 @ 07:42:48 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161214327
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 20:29 schreef Fer het volgende:

[..]

Nee, ik heb standaard bruto/netto berekeningen gedaan voor inkomen uit arbeid en inkomen uit een uitkering.
Het verschil zit puur in de arbeidskorting.
Het zijn ook algemeen geldende bedragen, ongeacht of er sprake is van een pensioenregeling of reiskostenvergoeding.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator woensdag 6 april 2016 @ 11:30:48 #125
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_161217588
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 22:52 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Bij indiensttreding van het bedrijf zelf geven ze een vergoeding van 50 euro per week, dat wordt contant betaald. Tijdens proefplaatsing niet.
benoem dat bij je werkvoach
pi_161218816
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 11:30 schreef Renesite het volgende:

[..]

benoem dat bij je werkvoach
Ik ga er vanuit dat het niet door gaat. Zou gisteren aan het begin van de middag meer horen van het UWV maar geen telefoontje. Vervolgens zelf gebeld en zou voor 17u teruggebeld worden, maar is niet gebeurd en het bedrijf zelf laat ook niets horen en reageert ook nergens op.
pi_161249013
Kreeg net bericht dat die proefplaatsing toch is goedgekeurd en na overleg is besloten dat ik 50 euro reiskostenvergoeding per week ga krijgen.

Kan maandag beginnen. Maar heb morgen ook nog een gesprek bij een ander bedrijf, dus mocht ik daar snel aan het werk kunnen dan kies ik toch daarvoor i.p.v. 2 maanden met behoud van uitkering aan het werk te gaan gezien ik zo snel mogelijk van mijn WW af wil.
  donderdag 7 april 2016 @ 10:46:30 #128
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_161249069
50 euro per week reiskosten is niet verkeerd lijkt me.
  donderdag 7 april 2016 @ 10:49:57 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161249137
Dat vangt iig het gros van je reiskosten op.... dat scheelt al.

En uiteraard, als je elders wel onder normale voorwaarden aan het werk kunt dan is dat altijd stukken interessanter, zelfs net boven minimumloon scheelt dat per maand al zo'n ¤ 500 netto...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_161249388
quote:
19s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:46 schreef Gunner het volgende:
50 euro per week reiskosten is niet verkeerd lijkt me.
Vind het vrij veel zelfs. Toen ik nog in Emmen werkte kreeg ik rond de 37 euro per week terwijl ik toen een stuk verder moest rijden. Daar kreeg ik 11,5ct per km met een maximum van 75km per dag terwijl ik per dag ruim 100km moest rijden.
pi_161249453
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:49 schreef Leandra het volgende:
Dat vangt iig het gros van je reiskosten op.... dat scheelt al.

En uiteraard, als je elders wel onder normale voorwaarden aan het werk kunt dan is dat altijd stukken interessanter, zelfs net boven minimumloon scheelt dat per maand al zo'n ¤ 500 netto...
Klopt. Ik krijg nu 915 euro netto WW per maand, 70% van het laatst verdiende loon gebaseerd op 36 gewerkte uren per week want ga nu mijn 3e WW maand in, dus des te sneller weer een betaalde baan des te beter.

Ik red me op zich prima met die 915 euro, krijg gelukkig huur en zorg toeslag, maar sparen is er niet bij momenteel.
  donderdag 7 april 2016 @ 11:08:17 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161249525
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:05 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Klopt. Ik krijg nu 915 euro netto WW per maand, 70% van het laatst verdiende loon gebaseerd op 36 gewerkte uren per week want ga nu mijn 3e WW maand in, dus des te sneller weer een betaalde baan des te beter.
Ik hoop dat je zsm een werkgever vindt die het wel normaal vindt om vanaf dag 1 het wettelijk minimumloon te betalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_161249584
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik hoop dat je zsm een werkgever vindt die het wel normaal vindt om vanaf dag 1 het wettelijk minimumloon te betalen.
Waar ik morgen naartoe moet betalen ze gewoon meteen volgens de CAO en de eis is een minimale beschikbaarheid van 1 jaar. Is wel callcenter dus heel wat anders dan wat ik de afgelopen 10 jaar heb gedaan maar het is een bekend en betrouwbaar bedrijf.
  donderdag 7 april 2016 @ 11:11:57 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161249624
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:10 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Waar ik morgen naartoe moet betalen ze gewoon meteen volgens de CAO en de eis is een minimale beschikbaarheid van 1 jaar. Is wel callcenter dus heel wat anders dan wat ik de afgelopen 10 jaar heb gedaan maar het is een bekend en betrouwbaar bedrijf.
Voor je CV is dat misschien juist wel heel interessant, ben je in de toekomst breder inzetbaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_161249669
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Voor je CV is dat misschien juist wel heel interessant, ben je in de toekomst breder inzetbaar.
Dat is ook mijn bedoeling, ervaring opdoen in verschillende beroepen.
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 12:53:11 #136
155227 crew  Guppy
dus
pi_161252507
En op deze manier misbruiken werkgevers deze regeling... Blij voor TS hoor, maar dit is natuurlijk eigenlijk niet zoals de regeling bedoeld is.
  donderdag 7 april 2016 @ 12:55:29 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161252552
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 12:53 schreef Guppyfriend het volgende:
En op deze manier misbruiken werkgevers deze regeling... Blij voor TS hoor, maar dit is natuurlijk eigenlijk niet zoals de regeling bedoeld is.
Idd, hoewel ik het vooral stuitend vind dat het UWV er aan mee wil werken.
Ze faciliteren min of meer dat mensen voor 70% van het minimumloon werken, en betalen dat ook nog eens voor bedrijven...

Maar goed, voor TS is het fijn als ze daardoor zicht op een baan heeft, maar ik hoop eigenlijk dat ze zsm een andere baan vindt die wel normaal betaalt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 14:51:16 #138
155227 crew  Guppy
dus
pi_161255180
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 12:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze faciliteren min of meer dat mensen voor 70% van het minimumloon werken, en betalen dat ook nog eens voor bedrijven...

Maar goed, voor TS is het fijn als ze daardoor zicht op een baan heeft, maar ik hoop eigenlijk dat ze zsm een andere baan vindt die wel normaal betaalt.
Precies dat...
pi_161255333
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 12:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik hoop zelf ook ik snel bij het callcenter waar ik morgen naartoe moet aan de slag kan. Ook gezien het feit dat het andere bedrijf geen CAO en geen pensioenregeling heeft.

Maar mocht dat niet doorgaan dan ga ik toch die proeftijd maar in, hoewel ik na die 2 maanden ook niet veel zal gaan verdienen. Daar zal ik minder verdienen dan wat ik de afgelopen jaren bij Philips verdiende terwijl ik bij Philips een uitzendkracht was.
pi_161282148
Proefplaatsing afgezegd :) Aangenomen bij het callcenter. Vanaf aanstaande maandag gewoon betaald aan het werk :) .
  vrijdag 8 april 2016 @ 16:46:01 #141
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_161282199
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 16:42 schreef Alieda-R het volgende:
Proefplaatsing afgezegd :) Aangenomen bij het callcenter. Vanaf aanstaande maandag gewoon betaald aan het werk :) .
Wat fijn!
Spoilers!
pi_161282303
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 16:46 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wat fijn!
Ja :)

Bedrijf waar ik op proef zou komen is nu heel boos. Ze bedankten me dat ik had afgezegd maar beweren nu dat ik een zeer onbetrouwbaar persoon ben. Maar dit heeft niks te maken met onbetrouwbaar zijn, denk dat iedereen die aan het werk wil liever meteen betaald gaat werken dan eerst 3 maanden (zou 2 maanden zijn maar zij blijken zelfs een maand extra te hebben aangevraagd) 40u per week met behoud van een WW uitkering.

Maar volgens hun ben ik dus onbetrouwbaar voor werkgevers. Slaat nergens op want heb natuurlijk niet voor niets jarenlang (met 2x 6 maand onderbreking) bij hetzelfde bedrijf gewerkt. Als ik onbetrouwbaar was dan hadden ze me na die flexwet onderbrekingen niet beide keren meteen teruggehaald, ze baalden enorm van die wet omdat ze me helemaal niet weg wilden sturen. Ik werd zelfs vaak gebeld toen ik thuis zat of ik al weer wat anders had omdat ze in de gaten wilden houden of ik nog beschikbaar was.

Als ze mij gewoon meteen in dienst hadden genomen zonder proefplaatsing was ik niet verder gaan zoeken naar iets anders.

[ Bericht 10% gewijzigd door Alieda-R op 08-04-2016 16:59:14 ]
  vrijdag 8 april 2016 @ 17:04:03 #143
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_161282513
Heel goed dat je voet bij stuk hebt gehouden en informatie hebt ingewonnen. Er is iets mis bij dat bedrijf, niet bij jou ;)
Spoilers!
pi_161282775
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2016 17:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heel goed dat je voet bij stuk hebt gehouden en informatie hebt ingewonnen. Er is iets mis bij dat bedrijf, niet bij jou ;)
Inderdaad. Zou gewoon een dief van eigen portemonnee zijn als ik voor die proefplaatsing had gekozen.
  vrijdag 8 april 2016 @ 17:41:26 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161283299
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 16:42 schreef Alieda-R het volgende:
Wat tof!
Gefeliciteerd *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_161283665
Ach, ze willen zo nodig een werkeloze. Als het goed is zijn er nog duizenden anderen voor hun toch.
.
  vrijdag 8 april 2016 @ 18:06:39 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161283882
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 16:53 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Ja :)

Bedrijf waar ik op proef zou komen is nu heel boos. Ze bedankten me dat ik had afgezegd maar beweren nu dat ik een zeer onbetrouwbaar persoon ben. Maar dit heeft niks te maken met onbetrouwbaar zijn, denk dat iedereen die aan het werk wil liever meteen betaald gaat werken dan eerst 3 maanden (zou 2 maanden zijn maar zij blijken zelfs een maand extra te hebben aangevraagd) 40u per week met behoud van een WW uitkering.

Maar volgens hun ben ik dus onbetrouwbaar voor werkgevers. Slaat nergens op want heb natuurlijk niet voor niets jarenlang (met 2x 6 maand onderbreking) bij hetzelfde bedrijf gewerkt. Als ik onbetrouwbaar was dan hadden ze me na die flexwet onderbrekingen niet beide keren meteen teruggehaald, ze baalden enorm van die wet omdat ze me helemaal niet weg wilden sturen. Ik werd zelfs vaak gebeld toen ik thuis zat of ik al weer wat anders had omdat ze in de gaten wilden houden of ik nog beschikbaar was.

Als ze mij gewoon meteen in dienst hadden genomen zonder proefplaatsing was ik niet verder gaan zoeken naar iets anders.
Dit verhaal zou ik trouwens wel melden aan het UWV, want als er één partij onbetrouwbaar is in deze dan is het deze werkgever die oneigenlijk gebruik wil maken van een regeling.
Sterker nog; met het gemak waarmee je nog voor je bij hen begon een andere werkgever vond, bewijs je al dat je niet in de categorie "afstand tot de arbeidsmarkt" zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_161283984
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 18:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit verhaal zou ik trouwens wel melden aan het UWV, want als er één partij onbetrouwbaar is in deze dan is het deze werkgever die oneigenlijk gebruik wil maken van een regeling.
Sterker nog; met het gemak waarmee je nog voor je bij hen begon een andere werkgever vond, bewijs je al dat je niet in de categorie "afstand tot de arbeidsmarkt" zit.
Ik heb de email die ik van ze heb gekregen doorgestuurd naar UWV Werkgeversservicepunt Groningen.
pi_161284044
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 17:57 schreef Fer het volgende:
Ach, ze willen zo nodig een werkeloze. Als het goed is zijn er nog duizenden anderen voor hun toch.
Ja ze zullen de vacature wel weer open stellen nu, op zoek naar een ander persoon die in de WW zit en dan vervolgens voor die persoon weer een aanvraag voor proefplaatsing doen.
  vrijdag 8 april 2016 @ 18:24:50 #150
379679 mc-lovin
what's up gangsters
pi_161284219
ervaring van een werkgever (ondergetekende):

Heb 2 maal gebruik gemaakt van dit systeem. Het is bedoeld voor mensen met een beperking of die anders moeilijk een baan kunnen krijgen zoals 50+ en met een rugzakje. Verreweg de meeste bedrijven die ik ken maken misbruik van dit systeem om goedkoop een medewerker te krijgen. Dit is niet fair en maakt het systeem kapot.

De 2 maal dat ik gebruik heb gemaakt van het systeem was:

1: Man van eind 40 die al bijna 3 jaar geen baan had. Had mijn twijfels en wist dat ik de gok niet wou nemen. Mijn adviseur van de gemeente merkte op dat hij 2 maanden gratis mocht komen mits daarna 6 maanden. Dit heb ik overwogen en heb hem aangenomen. Na flink tijd er in gestoken te hebben van meerdere medewerkers heb ik nu een topper die vorige maand een vast contract getekend heeft. Hierin heb ik in het begin kosten gemaakt en ben daarvoor gecompenseerd. Anders had hij geheid de uitkering in gegaan.

2: vrouw van begin 50. Zelfde verhaal van hierboven. Mevrouw had ik mijn twijfels over. Ben zelf overgehaald door het uwv om het te proberen. Na 1,5 maand nog mijn twijfels maar ze ging langzaam vooruit. Wist niet zeker of ze het in haar had. Na 2 maanden waren de twijfels zo groot dat ik haar geen overeenkomst van 6 maanden durfde te geven. Hierop heb ik nee gezegd maar haar wel de mogelijkheid gegeven om haar nog eenmaal te bewijzen met een payrolcontract. Misschien niet fair van mij achteraf maar durfde het niet aan. Ze heeft het geaccepteerd en na 2 maanden hebben wij afscheid van haar moeten nemen. Dit heeft ons veel geld gekost maar dat is ondernemersrisico. Echter was mevrouw haar ww kwijt en moest zij snel een andere baan hebben. Heb nooit meer wat van haar vernomen.

Het kan dus heel goed gaan maar pas op voor werknemers die je alleen neemt vanwege goedkoop! ;)

Succes iig in het callcenter ^O^
[img]http://twemoji.maxcdn.com/72x72/ae.png[/img] MC-Lovin
  Moderator vrijdag 8 april 2016 @ 19:18:10 #151
155227 crew  Guppy
dus
pi_161285582
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2016 17:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Precies dat! Supergoed TS!
pi_161286818
Ik heb gelurkt hier, en wil je feliciteren met je nieuwe echte baan, TS! Laat je niet aanpraten door het eerste bedrijf dat er iets aan jouw instelling of betrouwbaarheid zou liggen. Als ze gewoon voor werk hadden willen betalen in plaats van misbruik te maken van een regeling die bij jou niet van toepassing zou mogen zijn, dan had je inderdaad niet verder gezocht. Ik word plaatsvervangend boos als ik jouw verhaal zo lees.

Goed dat je zo actief bent gebleven; dit betaalt zich nu uit en dat heb je verdiend!
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')