Ik ga er vanuit dat het niet door gaat. Zou gisteren aan het begin van de middag meer horen van het UWV maar geen telefoontje. Vervolgens zelf gebeld en zou voor 17u teruggebeld worden, maar is niet gebeurd en het bedrijf zelf laat ook niets horen en reageert ook nergens op.quote:
Vind het vrij veel zelfs. Toen ik nog in Emmen werkte kreeg ik rond de 37 euro per week terwijl ik toen een stuk verder moest rijden. Daar kreeg ik 11,5ct per km met een maximum van 75km per dag terwijl ik per dag ruim 100km moest rijden.quote:Op donderdag 7 april 2016 10:46 schreef Gunner het volgende:
50 euro per week reiskosten is niet verkeerd lijkt me.
Klopt. Ik krijg nu 915 euro netto WW per maand, 70% van het laatst verdiende loon gebaseerd op 36 gewerkte uren per week want ga nu mijn 3e WW maand in, dus des te sneller weer een betaalde baan des te beter.quote:Op donderdag 7 april 2016 10:49 schreef Leandra het volgende:
Dat vangt iig het gros van je reiskosten op.... dat scheelt al.
En uiteraard, als je elders wel onder normale voorwaarden aan het werk kunt dan is dat altijd stukken interessanter, zelfs net boven minimumloon scheelt dat per maand al zo'n ¤ 500 netto...
Ik hoop dat je zsm een werkgever vindt die het wel normaal vindt om vanaf dag 1 het wettelijk minimumloon te betalen.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:05 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Klopt. Ik krijg nu 915 euro netto WW per maand, 70% van het laatst verdiende loon gebaseerd op 36 gewerkte uren per week want ga nu mijn 3e WW maand in, dus des te sneller weer een betaalde baan des te beter.
Waar ik morgen naartoe moet betalen ze gewoon meteen volgens de CAO en de eis is een minimale beschikbaarheid van 1 jaar. Is wel callcenter dus heel wat anders dan wat ik de afgelopen 10 jaar heb gedaan maar het is een bekend en betrouwbaar bedrijf.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik hoop dat je zsm een werkgever vindt die het wel normaal vindt om vanaf dag 1 het wettelijk minimumloon te betalen.
Voor je CV is dat misschien juist wel heel interessant, ben je in de toekomst breder inzetbaar.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:10 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Waar ik morgen naartoe moet betalen ze gewoon meteen volgens de CAO en de eis is een minimale beschikbaarheid van 1 jaar. Is wel callcenter dus heel wat anders dan wat ik de afgelopen 10 jaar heb gedaan maar het is een bekend en betrouwbaar bedrijf.
Dat is ook mijn bedoeling, ervaring opdoen in verschillende beroepen.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Voor je CV is dat misschien juist wel heel interessant, ben je in de toekomst breder inzetbaar.
Idd, hoewel ik het vooral stuitend vind dat het UWV er aan mee wil werken.quote:Op donderdag 7 april 2016 12:53 schreef Guppyfriend het volgende:
En op deze manier misbruiken werkgevers deze regeling... Blij voor TS hoor, maar dit is natuurlijk eigenlijk niet zoals de regeling bedoeld is.
Precies dat...quote:Op donderdag 7 april 2016 12:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Idd, hoewel ik het vooral stuitend vind dat het UWV er aan mee wil werken.
Ze faciliteren min of meer dat mensen voor 70% van het minimumloon werken, en betalen dat ook nog eens voor bedrijven...
Maar goed, voor TS is het fijn als ze daardoor zicht op een baan heeft, maar ik hoop eigenlijk dat ze zsm een andere baan vindt die wel normaal betaalt.
Ik hoop zelf ook ik snel bij het callcenter waar ik morgen naartoe moet aan de slag kan. Ook gezien het feit dat het andere bedrijf geen CAO en geen pensioenregeling heeft.quote:Op donderdag 7 april 2016 12:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Idd, hoewel ik het vooral stuitend vind dat het UWV er aan mee wil werken.
Ze faciliteren min of meer dat mensen voor 70% van het minimumloon werken, en betalen dat ook nog eens voor bedrijven...
Maar goed, voor TS is het fijn als ze daardoor zicht op een baan heeft, maar ik hoop eigenlijk dat ze zsm een andere baan vindt die wel normaal betaalt.
Wat fijn!quote:Op vrijdag 8 april 2016 16:42 schreef Alieda-R het volgende:
Proefplaatsing afgezegdAangenomen bij het callcenter. Vanaf aanstaande maandag gewoon betaald aan het werk
.
Jaquote:
Inderdaad. Zou gewoon een dief van eigen portemonnee zijn als ik voor die proefplaatsing had gekozen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 17:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heel goed dat je voet bij stuk hebt gehouden en informatie hebt ingewonnen. Er is iets mis bij dat bedrijf, niet bij jou
Dit verhaal zou ik trouwens wel melden aan het UWV, want als er één partij onbetrouwbaar is in deze dan is het deze werkgever die oneigenlijk gebruik wil maken van een regeling.quote:Op vrijdag 8 april 2016 16:53 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Ja
Bedrijf waar ik op proef zou komen is nu heel boos. Ze bedankten me dat ik had afgezegd maar beweren nu dat ik een zeer onbetrouwbaar persoon ben. Maar dit heeft niks te maken met onbetrouwbaar zijn, denk dat iedereen die aan het werk wil liever meteen betaald gaat werken dan eerst 3 maanden (zou 2 maanden zijn maar zij blijken zelfs een maand extra te hebben aangevraagd) 40u per week met behoud van een WW uitkering.
Maar volgens hun ben ik dus onbetrouwbaar voor werkgevers. Slaat nergens op want heb natuurlijk niet voor niets jarenlang (met 2x 6 maand onderbreking) bij hetzelfde bedrijf gewerkt. Als ik onbetrouwbaar was dan hadden ze me na die flexwet onderbrekingen niet beide keren meteen teruggehaald, ze baalden enorm van die wet omdat ze me helemaal niet weg wilden sturen. Ik werd zelfs vaak gebeld toen ik thuis zat of ik al weer wat anders had omdat ze in de gaten wilden houden of ik nog beschikbaar was.
Als ze mij gewoon meteen in dienst hadden genomen zonder proefplaatsing was ik niet verder gaan zoeken naar iets anders.
Ik heb de email die ik van ze heb gekregen doorgestuurd naar UWV Werkgeversservicepunt Groningen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 18:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit verhaal zou ik trouwens wel melden aan het UWV, want als er één partij onbetrouwbaar is in deze dan is het deze werkgever die oneigenlijk gebruik wil maken van een regeling.
Sterker nog; met het gemak waarmee je nog voor je bij hen begon een andere werkgever vond, bewijs je al dat je niet in de categorie "afstand tot de arbeidsmarkt" zit.
Ja ze zullen de vacature wel weer open stellen nu, op zoek naar een ander persoon die in de WW zit en dan vervolgens voor die persoon weer een aanvraag voor proefplaatsing doen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 17:57 schreef Fer het volgende:
Ach, ze willen zo nodig een werkeloze. Als het goed is zijn er nog duizenden anderen voor hun toch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |