abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 april 2016 @ 15:30:22 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161169578
Ik ben trouwens benieuwd hoe het in het geval van een proefplaatsing belastingtechnisch werkt, het bruto-netto verhaal is nogal verschillend bij inkomen uit arbeid en inkomen uit een uitkering, juist bij lage inkomens.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 4 april 2016 @ 19:54:25 #102
72712 Rene
Dabadee dabadaa
pi_161175335
Ik gebruikte het vroeger wel als instrument. De werkgever moet overleggen bij einde werk tijdens proefplaatsing. Het was een goede manier om mensen met afstand te laten wennen. Normaliter krijgen deze maximaal een maand (of twee) en hadden wegens de afstand weinig tijd om zichzelf te bewijzen.

Dat is iets van 5 jaar geleden. Hoe het nu zit weet ik niet.

(ik ben werkcoach geweest 1jr lang)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_161176125
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:30 schreef Leandra het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd hoe het in het geval van een proefplaatsing belastingtechnisch werkt, het bruto-netto verhaal is nogal verschillend bij inkomen uit arbeid en inkomen uit een uitkering, juist bij lage inkomens.
Je krijgt in die twee maanden geen inkomen uit arbeid: Bij een proefplaatsing werk je met behoud van uitkering. Je krijgt er dus geen loon van, maar je uitkering loopt door.
  maandag 4 april 2016 @ 20:59:51 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161177999
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 20:14 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Je krijgt in die twee maanden geen inkomen uit arbeid: Bij een proefplaatsing werk je met behoud van uitkering. Je krijgt er dus geen loon van, maar je uitkering loopt door.
Dat is dus nog eens een negatief verschil van meer dan ¤ 150 per maand op basis van fulltime :{
Als je voor je WW amper meer dan minimumloon verdiende... anders is het verschil alleen maar groter.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 4 april 2016 @ 21:41:13 #105
72712 Rene
Dabadee dabadaa
pi_161179919
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 20:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is dus nog eens een negatief verschil van meer dan ¤ 150 per maand op basis van fulltime :{
Als je voor je WW amper meer dan minimumloon verdiende... anders is het verschil alleen maar groter.
er verandert niks. Je hebt gewoon je ww.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 4 april 2016 @ 21:52:48 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161180454
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 21:41 schreef Renesite het volgende:

[..]

er verandert niks. Je hebt gewoon je ww.
Maar van een uitkering hou je netto veel minder over dan van hetzelfde bedrag aan salaris.

Voorbeeldje, je verdient ¤ 1.616 bruto per maand (dat is maar liefst ¤ 0,50 per uur meer dan het wettelijk minimumloon), dat maakt bij een standaard bruto-netto berekening ¤ ¤ 1.462 netto per maand.

Vervolgens raak je werkloos, en heb je (na 2 maanden) een WW-uitkering van bruto ¤ 1.225 per maand, dat is als uitkering ¤ 964,= netto.
Zou je echter ¤ 1.225 bruto aan inkomen uit arbeid hebben, dan zou dat netto ¤ 1.106 netto zijn.

Ik vind dat een fors verschil....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_161180637
Wil je daadwerkelijk bij dit bedrijf werken of wil je daar werken zodat je weer werk hebt? Je zegt goede referenties te hebben inclusief een rijke ervaring, waarom zou je dan naar een bedrijf willen dat +- 80 km verderop ligt en alleen mensen aannemen vanuit een uitkering (zegt namelijk een hoop over de insteek van het bedrijf)? Of ben je zelf ook heel erg enthousiast over de functie en de werkgever?

Zelf was ik wel verder gaan kijken. Ook omdat het met behoud van uitkering is dus financieel schiet je er in eerste instantie geen reet mee op. Als je een langere tijd in de ww had gezeten dan was het een ander verhaal geweest, maar van wat ik begrijp is dat nu niet van toepassing.

Maar is ook wel functie afhankelijk natuurlijk. Zou kunnen dat je misschien een functie hebt met veel concurrentie en/of weinig vacatures.
pi_161181565
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 21:41 schreef Renesite het volgende:

[..]

er verandert niks. Je hebt gewoon je ww.
Nou, je reiskosten krijg je dus niet gecompenseerd. Lees ik hier.
Make my day!
pi_161186429
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 21:56 schreef Azpilicueta het volgende:
Wil je daadwerkelijk bij dit bedrijf werken of wil je daar werken zodat je weer werk hebt? Je zegt goede referenties te hebben inclusief een rijke ervaring, waarom zou je dan naar een bedrijf willen dat +- 80 km verderop ligt en alleen mensen aannemen vanuit een uitkering (zegt namelijk een hoop over de insteek van het bedrijf)? Of ben je zelf ook heel erg enthousiast over de functie en de werkgever?

Zelf was ik wel verder gaan kijken. Ook omdat het met behoud van uitkering is dus financieel schiet je er in eerste instantie geen reet mee op. Als je een langere tijd in de ww had gezeten dan was het een ander verhaal geweest, maar van wat ik begrijp is dat nu niet van toepassing.

Maar is ook wel functie afhankelijk natuurlijk. Zou kunnen dat je misschien een functie hebt met veel concurrentie en/of weinig vacatures.
Afstand is 38km.
pi_161189631
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 13:15 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Volgens mij controleren ze dat niet.

Dat zonder CAO en pensioenregeling werken staat mij zelf trouwens ook niet aan. Heb aanstaande vrijdag een bijeenkomst bij een ander bedrijf waar ik over enkele weken zeker aan de slag kan. Is wel werk dat minder bij me past maar heb er wel meer vertrouwen in gezien ik later graag naast mijn AOW een goed pensioen opgebouwd wil hebben.
Vroeger wel maar tegenwoordig kijken ze nergens meer naar wat werkgevers betreft.
Ik ben bang dat je hier een cowboy-organisatie hebt getroffen die de mazen van de wet opzoekt om zo goedkoop mogelijk aan personeel te komen. De kans dat je na die 2 maanden dat contract ook krijgt lijkt me klein. Na 2 maanden gratis arbeid zullen ze wel een smoes verzinnen waarom dat contract niet door kan gaan en komt de volgende met een proeftijd.

Ik kom dat soort werkgevers helaas ook tegen tijdens mijn zoektocht naar werk. Bijvoorbeeld eentje die stelde dat ik in 3 maanden proefplaatsing als accountmanager moest kunnen aantonen mijn salaris voor het bedrijf terug te kunnen verdienen. Na doorvragen bleek dat degenen die me voorgingen of geen contract of een contract voor max 8 uur kregen waar ze dan wel 40+ uur voor moesten investeren.
pi_161189653
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 19:54 schreef Renesite het volgende:
Ik gebruikte het vroeger wel als instrument. De werkgever moet overleggen bij einde werk tijdens proefplaatsing. Het was een goede manier om mensen met afstand te laten wennen. Normaliter krijgen deze maximaal een maand (of twee) en hadden wegens de afstand weinig tijd om zichzelf te bewijzen.

Dat is iets van 5 jaar geleden. Hoe het nu zit weet ik niet.

(ik ben werkcoach geweest 1jr lang)
Hoeveel procent kreeg ook daadwerkelijk een arbeidscontract waarmee ze boven bijstandsniveau kwamen?
  dinsdag 5 april 2016 @ 17:46:06 #112
72712 Rene
Dabadee dabadaa
pi_161199954
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:04 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hoeveel procent kreeg ook daadwerkelijk een arbeidscontract waarmee ze boven bijstandsniveau kwamen?
Toch wel 70%.
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 22:15 schreef agter het volgende:

[..]

Nou, je reiskosten krijg je dus niet gecompenseerd. Lees ik hier.
Ow? Dat kan gewoon via onkostenvergoeding.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_161201957
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 17:46 schreef Renesite het volgende:

[..]

Toch wel 70%.

[..]

Ow? Dat kan gewoon via onkostenvergoeding.
Niet via het UWV. Heb het nagevraagd en van het UWV zeggen ze dat ik met de werkgever moet overleggen of ze reiskosten vergoeden. Als ze dat niet willen zijn de kosten gewoon voor mijzelf.
pi_161201981
Ik zou vandaag meer horen over die proefplaatsing maar van het UWV en van het bedrijf zelf geen bericht gehad.
  Moderator dinsdag 5 april 2016 @ 19:46:20 #115
155227 crew  Guppy
dus
pi_161202996
Die hele proefplaatsingsregeling is vast heel goed voor mensen die er baat bij hebben, maar voor de 'doorsnee' werkzoekende is het echt een ware plaag. Werkgevers proberen zich in allerlei bochten te wringen om je eerst twee maanden gratis te krijgen, want gratis...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 5 april 2016 @ 19:52:10 #116
72712 Rene
Dabadee dabadaa
pi_161203177
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:10 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Niet via het UWV. Heb het nagevraagd en van het UWV zeggen ze dat ik met de werkgever moet overleggen of ze reiskosten vergoeden. Als ze dat niet willen zijn de kosten gewoon voor mijzelf.
Ja, klopt. Is gewoon reiskostenvergoeding. vraag even of het bij 'normale' werknemers wel normaal is te krijgen. Dan gewoon vragen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 5 april 2016 @ 19:52:34 #117
72712 Rene
Dabadee dabadaa
pi_161203194
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Die hele proefplaatsingsregeling is vast heel goed voor mensen die er baat bij hebben, maar voor de 'doorsnee' werkzoekende is het echt een ware plaag. Werkgevers proberen zich in allerlei bochten te wringen om je eerst twee maanden gratis te krijgen, want gratis...
Klopt. Betrof wel een wat 'lagere' kaste ;)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator dinsdag 5 april 2016 @ 19:56:11 #118
155227 crew  Guppy
dus
pi_161203297
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:52 schreef Renesite het volgende:

[..]

Klopt. Betrof wel een wat 'lagere' kaste ;)
Ik heb het ook in het HBO-segment een aantal keer gehad dat een werkgever me die kant op duwde. Die werkgevers heb ik ook maar gewoon op de man af gevraagd of ze wel weten waar die regeling voor bedoeld is. Werd niet zo gewaardeerd.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 5 april 2016 @ 19:58:45 #119
72712 Rene
Dabadee dabadaa
pi_161203366
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:56 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik heb het ook in het HBO-segment een aantal keer gehad dat een werkgever me die kant op duwde. Die werkgevers heb ik ook maar gewoon op de man af gevraagd of ze wel weten waar die regeling voor bedoeld is. Werd niet zo gewaardeerd.
Klopt. Maar doorgaans ligt het dan ook aan de assertiviteit.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator dinsdag 5 april 2016 @ 20:00:02 #120
155227 crew  Guppy
dus
pi_161203405
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:58 schreef Renesite het volgende:

[..]

Klopt. Maar doorgaans ligt het dan ook aan de assertiviteit.
Ik heb maar vriendelijk bedankt voor het gesprek. OKDOEI
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_161204231
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 21:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar van een uitkering hou je netto veel minder over dan van hetzelfde bedrag aan salaris.

Voorbeeldje, je verdient ¤ 1.616 bruto per maand (dat is maar liefst ¤ 0,50 per uur meer dan het wettelijk minimumloon), dat maakt bij een standaard bruto-netto berekening ¤ ¤ 1.462 netto per maand.

Vervolgens raak je werkloos, en heb je (na 2 maanden) een WW-uitkering van bruto ¤ 1.225 per maand, dat is als uitkering ¤ 964,= netto.
Zou je echter ¤ 1.225 bruto aan inkomen uit arbeid hebben, dan zou dat netto ¤ 1.106 netto zijn.

Ik vind dat een fors verschil....
Heeft dat niet met reiskostenvergoeding en pensioenpremie te maken?
.
pi_161204424
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 20:29 schreef Fer het volgende:

[..]

Heeft dat niet met reiskostenvergoeding en pensioenpremie te maken?
Nee arbeidskorting http://www.belastingdiens(...)ngen/arbeidskorting/
pi_161210100
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:52 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ja, klopt. Is gewoon reiskostenvergoeding. vraag even of het bij 'normale' werknemers wel normaal is te krijgen. Dan gewoon vragen.
Bij indiensttreding van het bedrijf zelf geven ze een vergoeding van 50 euro per week, dat wordt contant betaald. Tijdens proefplaatsing niet.
  woensdag 6 april 2016 @ 07:42:48 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161214327
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 20:29 schreef Fer het volgende:

[..]

Heeft dat niet met reiskostenvergoeding en pensioenpremie te maken?
Nee, ik heb standaard bruto/netto berekeningen gedaan voor inkomen uit arbeid en inkomen uit een uitkering.
Het verschil zit puur in de arbeidskorting.
Het zijn ook algemeen geldende bedragen, ongeacht of er sprake is van een pensioenregeling of reiskostenvergoeding.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 6 april 2016 @ 11:30:48 #125
72712 Rene
Dabadee dabadaa
pi_161217588
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 22:52 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Bij indiensttreding van het bedrijf zelf geven ze een vergoeding van 50 euro per week, dat wordt contant betaald. Tijdens proefplaatsing niet.
benoem dat bij je werkvoach
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_161218816
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 11:30 schreef Renesite het volgende:

[..]

benoem dat bij je werkvoach
Ik ga er vanuit dat het niet door gaat. Zou gisteren aan het begin van de middag meer horen van het UWV maar geen telefoontje. Vervolgens zelf gebeld en zou voor 17u teruggebeld worden, maar is niet gebeurd en het bedrijf zelf laat ook niets horen en reageert ook nergens op.
pi_161249013
Kreeg net bericht dat die proefplaatsing toch is goedgekeurd en na overleg is besloten dat ik 50 euro reiskostenvergoeding per week ga krijgen.

Kan maandag beginnen. Maar heb morgen ook nog een gesprek bij een ander bedrijf, dus mocht ik daar snel aan het werk kunnen dan kies ik toch daarvoor i.p.v. 2 maanden met behoud van uitkering aan het werk te gaan gezien ik zo snel mogelijk van mijn WW af wil.
  donderdag 7 april 2016 @ 10:46:30 #128
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_161249069
50 euro per week reiskosten is niet verkeerd lijkt me.
Where law ends, tyrrany begins.
  donderdag 7 april 2016 @ 10:49:57 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161249137
Dat vangt iig het gros van je reiskosten op.... dat scheelt al.

En uiteraard, als je elders wel onder normale voorwaarden aan het werk kunt dan is dat altijd stukken interessanter, zelfs net boven minimumloon scheelt dat per maand al zo'n ¤ 500 netto...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_161249388
quote:
19s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:46 schreef Gunner het volgende:
50 euro per week reiskosten is niet verkeerd lijkt me.
Vind het vrij veel zelfs. Toen ik nog in Emmen werkte kreeg ik rond de 37 euro per week terwijl ik toen een stuk verder moest rijden. Daar kreeg ik 11,5ct per km met een maximum van 75km per dag terwijl ik per dag ruim 100km moest rijden.
pi_161249453
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:49 schreef Leandra het volgende:
Dat vangt iig het gros van je reiskosten op.... dat scheelt al.

En uiteraard, als je elders wel onder normale voorwaarden aan het werk kunt dan is dat altijd stukken interessanter, zelfs net boven minimumloon scheelt dat per maand al zo'n ¤ 500 netto...
Klopt. Ik krijg nu 915 euro netto WW per maand, 70% van het laatst verdiende loon gebaseerd op 36 gewerkte uren per week want ga nu mijn 3e WW maand in, dus des te sneller weer een betaalde baan des te beter.

Ik red me op zich prima met die 915 euro, krijg gelukkig huur en zorg toeslag, maar sparen is er niet bij momenteel.
  donderdag 7 april 2016 @ 11:08:17 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161249525
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:05 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Klopt. Ik krijg nu 915 euro netto WW per maand, 70% van het laatst verdiende loon gebaseerd op 36 gewerkte uren per week want ga nu mijn 3e WW maand in, dus des te sneller weer een betaalde baan des te beter.
Ik hoop dat je zsm een werkgever vindt die het wel normaal vindt om vanaf dag 1 het wettelijk minimumloon te betalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_161249584
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik hoop dat je zsm een werkgever vindt die het wel normaal vindt om vanaf dag 1 het wettelijk minimumloon te betalen.
Waar ik morgen naartoe moet betalen ze gewoon meteen volgens de CAO en de eis is een minimale beschikbaarheid van 1 jaar. Is wel callcenter dus heel wat anders dan wat ik de afgelopen 10 jaar heb gedaan maar het is een bekend en betrouwbaar bedrijf.
  donderdag 7 april 2016 @ 11:11:57 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161249624
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:10 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Waar ik morgen naartoe moet betalen ze gewoon meteen volgens de CAO en de eis is een minimale beschikbaarheid van 1 jaar. Is wel callcenter dus heel wat anders dan wat ik de afgelopen 10 jaar heb gedaan maar het is een bekend en betrouwbaar bedrijf.
Voor je CV is dat misschien juist wel heel interessant, ben je in de toekomst breder inzetbaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_161249669
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Voor je CV is dat misschien juist wel heel interessant, ben je in de toekomst breder inzetbaar.
Dat is ook mijn bedoeling, ervaring opdoen in verschillende beroepen.
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 12:53:11 #136
155227 crew  Guppy
dus
pi_161252507
En op deze manier misbruiken werkgevers deze regeling... Blij voor TS hoor, maar dit is natuurlijk eigenlijk niet zoals de regeling bedoeld is.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 7 april 2016 @ 12:55:29 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161252552
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 12:53 schreef Guppyfriend het volgende:
En op deze manier misbruiken werkgevers deze regeling... Blij voor TS hoor, maar dit is natuurlijk eigenlijk niet zoals de regeling bedoeld is.
Idd, hoewel ik het vooral stuitend vind dat het UWV er aan mee wil werken.
Ze faciliteren min of meer dat mensen voor 70% van het minimumloon werken, en betalen dat ook nog eens voor bedrijven...

Maar goed, voor TS is het fijn als ze daardoor zicht op een baan heeft, maar ik hoop eigenlijk dat ze zsm een andere baan vindt die wel normaal betaalt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 14:51:16 #138
155227 crew  Guppy
dus
pi_161255180
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 12:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Idd, hoewel ik het vooral stuitend vind dat het UWV er aan mee wil werken.
Ze faciliteren min of meer dat mensen voor 70% van het minimumloon werken, en betalen dat ook nog eens voor bedrijven...

Maar goed, voor TS is het fijn als ze daardoor zicht op een baan heeft, maar ik hoop eigenlijk dat ze zsm een andere baan vindt die wel normaal betaalt.
Precies dat...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_161255333
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 12:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Idd, hoewel ik het vooral stuitend vind dat het UWV er aan mee wil werken.
Ze faciliteren min of meer dat mensen voor 70% van het minimumloon werken, en betalen dat ook nog eens voor bedrijven...

Maar goed, voor TS is het fijn als ze daardoor zicht op een baan heeft, maar ik hoop eigenlijk dat ze zsm een andere baan vindt die wel normaal betaalt.
Ik hoop zelf ook ik snel bij het callcenter waar ik morgen naartoe moet aan de slag kan. Ook gezien het feit dat het andere bedrijf geen CAO en geen pensioenregeling heeft.

Maar mocht dat niet doorgaan dan ga ik toch die proeftijd maar in, hoewel ik na die 2 maanden ook niet veel zal gaan verdienen. Daar zal ik minder verdienen dan wat ik de afgelopen jaren bij Philips verdiende terwijl ik bij Philips een uitzendkracht was.
pi_161282148
Proefplaatsing afgezegd :) Aangenomen bij het callcenter. Vanaf aanstaande maandag gewoon betaald aan het werk :) .
  vrijdag 8 april 2016 @ 16:46:01 #141
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_161282199
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 16:42 schreef Alieda-R het volgende:
Proefplaatsing afgezegd :) Aangenomen bij het callcenter. Vanaf aanstaande maandag gewoon betaald aan het werk :) .
Wat fijn!
Spoilers!
pi_161282303
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 16:46 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wat fijn!
Ja :)

Bedrijf waar ik op proef zou komen is nu heel boos. Ze bedankten me dat ik had afgezegd maar beweren nu dat ik een zeer onbetrouwbaar persoon ben. Maar dit heeft niks te maken met onbetrouwbaar zijn, denk dat iedereen die aan het werk wil liever meteen betaald gaat werken dan eerst 3 maanden (zou 2 maanden zijn maar zij blijken zelfs een maand extra te hebben aangevraagd) 40u per week met behoud van een WW uitkering.

Maar volgens hun ben ik dus onbetrouwbaar voor werkgevers. Slaat nergens op want heb natuurlijk niet voor niets jarenlang (met 2x 6 maand onderbreking) bij hetzelfde bedrijf gewerkt. Als ik onbetrouwbaar was dan hadden ze me na die flexwet onderbrekingen niet beide keren meteen teruggehaald, ze baalden enorm van die wet omdat ze me helemaal niet weg wilden sturen. Ik werd zelfs vaak gebeld toen ik thuis zat of ik al weer wat anders had omdat ze in de gaten wilden houden of ik nog beschikbaar was.

Als ze mij gewoon meteen in dienst hadden genomen zonder proefplaatsing was ik niet verder gaan zoeken naar iets anders.

[ Bericht 10% gewijzigd door Alieda-R op 08-04-2016 16:59:14 ]
  vrijdag 8 april 2016 @ 17:04:03 #143
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_161282513
Heel goed dat je voet bij stuk hebt gehouden en informatie hebt ingewonnen. Er is iets mis bij dat bedrijf, niet bij jou ;)
Spoilers!
pi_161282775
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2016 17:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heel goed dat je voet bij stuk hebt gehouden en informatie hebt ingewonnen. Er is iets mis bij dat bedrijf, niet bij jou ;)
Inderdaad. Zou gewoon een dief van eigen portemonnee zijn als ik voor die proefplaatsing had gekozen.
  vrijdag 8 april 2016 @ 17:41:26 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161283299
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 16:42 schreef Alieda-R het volgende:
Proefplaatsing afgezegd :) Aangenomen bij het callcenter. Vanaf aanstaande maandag gewoon betaald aan het werk :) .
Wat tof!
Gefeliciteerd *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_161283665
Ach, ze willen zo nodig een werkeloze. Als het goed is zijn er nog duizenden anderen voor hun toch.
.
  vrijdag 8 april 2016 @ 18:06:39 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161283882
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 16:53 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Ja :)

Bedrijf waar ik op proef zou komen is nu heel boos. Ze bedankten me dat ik had afgezegd maar beweren nu dat ik een zeer onbetrouwbaar persoon ben. Maar dit heeft niks te maken met onbetrouwbaar zijn, denk dat iedereen die aan het werk wil liever meteen betaald gaat werken dan eerst 3 maanden (zou 2 maanden zijn maar zij blijken zelfs een maand extra te hebben aangevraagd) 40u per week met behoud van een WW uitkering.

Maar volgens hun ben ik dus onbetrouwbaar voor werkgevers. Slaat nergens op want heb natuurlijk niet voor niets jarenlang (met 2x 6 maand onderbreking) bij hetzelfde bedrijf gewerkt. Als ik onbetrouwbaar was dan hadden ze me na die flexwet onderbrekingen niet beide keren meteen teruggehaald, ze baalden enorm van die wet omdat ze me helemaal niet weg wilden sturen. Ik werd zelfs vaak gebeld toen ik thuis zat of ik al weer wat anders had omdat ze in de gaten wilden houden of ik nog beschikbaar was.

Als ze mij gewoon meteen in dienst hadden genomen zonder proefplaatsing was ik niet verder gaan zoeken naar iets anders.
Dit verhaal zou ik trouwens wel melden aan het UWV, want als er één partij onbetrouwbaar is in deze dan is het deze werkgever die oneigenlijk gebruik wil maken van een regeling.
Sterker nog; met het gemak waarmee je nog voor je bij hen begon een andere werkgever vond, bewijs je al dat je niet in de categorie "afstand tot de arbeidsmarkt" zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_161283984
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 18:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit verhaal zou ik trouwens wel melden aan het UWV, want als er één partij onbetrouwbaar is in deze dan is het deze werkgever die oneigenlijk gebruik wil maken van een regeling.
Sterker nog; met het gemak waarmee je nog voor je bij hen begon een andere werkgever vond, bewijs je al dat je niet in de categorie "afstand tot de arbeidsmarkt" zit.
Ik heb de email die ik van ze heb gekregen doorgestuurd naar UWV Werkgeversservicepunt Groningen.
pi_161284044
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 17:57 schreef Fer het volgende:
Ach, ze willen zo nodig een werkeloze. Als het goed is zijn er nog duizenden anderen voor hun toch.
Ja ze zullen de vacature wel weer open stellen nu, op zoek naar een ander persoon die in de WW zit en dan vervolgens voor die persoon weer een aanvraag voor proefplaatsing doen.
  vrijdag 8 april 2016 @ 18:24:50 #150
379679 mc-lovin
what's up gangsters
pi_161284219
ervaring van een werkgever (ondergetekende):

Heb 2 maal gebruik gemaakt van dit systeem. Het is bedoeld voor mensen met een beperking of die anders moeilijk een baan kunnen krijgen zoals 50+ en met een rugzakje. Verreweg de meeste bedrijven die ik ken maken misbruik van dit systeem om goedkoop een medewerker te krijgen. Dit is niet fair en maakt het systeem kapot.

De 2 maal dat ik gebruik heb gemaakt van het systeem was:

1: Man van eind 40 die al bijna 3 jaar geen baan had. Had mijn twijfels en wist dat ik de gok niet wou nemen. Mijn adviseur van de gemeente merkte op dat hij 2 maanden gratis mocht komen mits daarna 6 maanden. Dit heb ik overwogen en heb hem aangenomen. Na flink tijd er in gestoken te hebben van meerdere medewerkers heb ik nu een topper die vorige maand een vast contract getekend heeft. Hierin heb ik in het begin kosten gemaakt en ben daarvoor gecompenseerd. Anders had hij geheid de uitkering in gegaan.

2: vrouw van begin 50. Zelfde verhaal van hierboven. Mevrouw had ik mijn twijfels over. Ben zelf overgehaald door het uwv om het te proberen. Na 1,5 maand nog mijn twijfels maar ze ging langzaam vooruit. Wist niet zeker of ze het in haar had. Na 2 maanden waren de twijfels zo groot dat ik haar geen overeenkomst van 6 maanden durfde te geven. Hierop heb ik nee gezegd maar haar wel de mogelijkheid gegeven om haar nog eenmaal te bewijzen met een payrolcontract. Misschien niet fair van mij achteraf maar durfde het niet aan. Ze heeft het geaccepteerd en na 2 maanden hebben wij afscheid van haar moeten nemen. Dit heeft ons veel geld gekost maar dat is ondernemersrisico. Echter was mevrouw haar ww kwijt en moest zij snel een andere baan hebben. Heb nooit meer wat van haar vernomen.

Het kan dus heel goed gaan maar pas op voor werknemers die je alleen neemt vanwege goedkoop! ;)

Succes iig in het callcenter ^O^
[img]http://twemoji.maxcdn.com/72x72/ae.png[/img] MC-Lovin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')