abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161164042
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:27 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Een proefplaatsing mag gewoon 2 maanden duren :).
Zie mijn edit ;)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 4 april 2016 @ 10:27:48 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161164048
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:24 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

:')

Er zijn ook vaak genoeg vacatures te vinden op de vacaturesite van het UWV waarbij alleen mensen worden aangenomen die daar kunnen starten met een proefplaatsing. Stop. Met. Trollen.
Werknemers met een grote afstand tot de arbeidsmarkt.... je eigen getroll in dit topic is nu wel afgelopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 4 april 2016 @ 10:29:49 #78
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_161164083
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:11 schreef Alieda-R het volgende:
Zijn er hier op FOK! mensen die hier ervaring mee hebben? Komt het weleens voor dat het UWV toch afwijkt van de regelgeving? Of zijn ze heel streng en wijken ze nooit eens van de regelgeving af?
Bel ze vandaag eens om er naar te vragen. Heb ik ooit ook gedaan en toen waren ze wat soepeler. Het UWV wil zo snel mogelijk van jou af dus als jij ze kan overtuigen dat het op deze manier kan dan willen ze wel meewerken :) ^O^.
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 4 april 2016 @ 10:30:39 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161164095
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:27 schreef hottentot het volgende:

[..]

Zie mijn edit ;)
Er zit een verschil in "proefplaatsing" (werken met behoud van uitkering) en "proeftijd".
Ik zal de TT even aanpassen, zodat die twee termen niet door elkaar blijven lopen.

Er wordt voor TS een proefplaatsing aangevraagd, en zo te zien voldoet TS nog niet aan de eisen die het UWV stelt aan een proefplaatsing.
Een proeftijd mag bij een contract korter dan 2 jaar idd niet langer dan een maand zijn, en bij een contract van maximaal 6 maanden mag er helemaal geen proeftijd zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 4 april 2016 @ 10:33:15 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161164128
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:29 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Bel ze vandaag eens om er naar te vragen. Heb ik ooit ook gedaan en toen waren ze wat soepeler. Het UWV wil zo snel mogelijk van jou af dus als jij ze kan overtuigen dat het op deze manier kan dan willen ze wel meewerken :) ^O^.
Als je de posts van TS eens gelezen had, dan had je geweten dat ze dat gedaan heeft:
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:17 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

De werkgever heeft dat aangevraagd bij het UWV, het is nu alleen afwachten of zij toestemming geven.

Heb met het UWV gebeld
maar omdat ik de afgelopen jaren nooit langer dan 6 maanden zonder werk heb gezeten doen ze moeilijk, ik val niet onder langdurig werkeloos zijn. Maar dat ik nooit langer dan 6 maanden zonder werk zat kwam doordat ik de afgelopen jaren altijd na 6 maanden flexwet onderbreking terug kon naar hetzelfde bedrijf wat dit keer niet zal gebeuren omdat de fabriek waar ik werkte gaat sluiten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_161164175
quote:
19s.gif Op maandag 4 april 2016 10:22 schreef Gunner het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat regels je niet zo boeien want je kan niet iemand die je een jaarcontract geeft daarin 2 maanden proeftijd laten draaien. (of je moet iemand gelijk een contract voor onbepaalde tijd geven en/of 2 jarig contract). Zie de eerdere link naar de overheidssite.
Wij hebben alleen vaste medewerkers.
  maandag 4 april 2016 @ 10:38:16 #82
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_161164200
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Werknemers met een grote afstand tot de arbeidsmarkt.
Dat doet niks af aan het feit dat die vacatures gewoon op reguliere basis online staan. Niks schimmigs aan zoals sommige mensen hier willen beweren.
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 4 april 2016 @ 10:42:02 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161164272
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2016 10:38 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Dat doet niks af aan het feit dat die vacatures gewoon op reguliere basis online staan. Niks schimmigs aan zoals sommige mensen hier willen beweren.
Nou heb ik de TT net aangepast, maar een proeftijd (zoals TS het in eerste instantie in de TT had genoemd, en zoals het in de OP staat), is een heel ander verhaal dan een proefplaatsing.
Neemt niet weg dat TS ook nog steeds niet aan de voorwaarden voor een proefplaatsing voldoet en het UWV uiteraard vacatures zal hebben staan die juist gericht zijn op mensen die met behoud van uitkering aan het werk kunnen..... mensen die aan de eisen daaraan voldoen.

TS voldoet daar dus niet aan, wat het voorstel van de werkgever dus wel "schimmig" maakt en riekt naar misbruik van regelgeving.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 4 april 2016 @ 10:52:19 #84
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_161164489
Ik zou het niet doen, want die 2 maanden uitkering ben je kwijt en krijg je niet meer terug. Maar zover ik begrijp gaat het UWV toch niet akkoord.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_161165006
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:52 schreef PinkLow het volgende:
Ik zou het niet doen, want die 2 maanden uitkering ben je kwijt en krijg je niet meer terug. Maar zover ik begrijp gaat het UWV toch niet akkoord.
Heb weer contact gehad met UWV en moet er vanuit gaan dat ze niet akkoord gaan. En mochten ze wel ja zeggen dan moet ik 2 maanden werken met behoud van WW en daarnaast hoeft het bedrijf waar ik dan zal werken nog geen reiskosten te vergoeden. Dat zou betekenen dat ik de reiskosten van mijn WW moet gaan betalen, 76km per dag. Dat ga ik met mijn WW niet redden 2 maanden lang gezien benzine hier rond de 1,30 per liter kost. Ik leef al extreem zuinig, speur nu al alle folders door naar aanbiedingen als ik boodschappen moet doen.
  maandag 4 april 2016 @ 11:37:03 #86
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_161165268
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:20 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Heb weer contact gehad met UWV en moet er vanuit gaan dat ze niet akkoord gaan. En mochten ze wel ja zeggen dan moet ik 2 maanden werken met behoud van WW en daarnaast hoeft het bedrijf waar ik dan zal werken nog geen reiskosten te vergoeden. Dat zou betekenen dat ik de reiskosten van mijn WW moet gaan betalen, 76km per dag. Dat ga ik met mijn WW niet redden 2 maanden lang gezien benzine hier rond de 1,30 per liter kost. Ik leef al extreem zuinig, speur nu al alle folders door naar aanbiedingen als ik boodschappen moet doen.

Heb je geen andere mogelijkheid om bij dat bedrijf aan de slag te gaan dan?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_161165636
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:37 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Heb je geen andere mogelijkheid om bij dat bedrijf aan de slag te gaan dan?
Nee, ze willen voor iedereen die ze daar aannemen eerst een proefplaatsing.
  maandag 4 april 2016 @ 12:06:18 #88
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_161165775
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:59 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Nee, ze willen voor iedereen die ze daar aannemen eerst een proefplaatsing.
Probeer eens om bij het UWV in te spelen op emotie. Als jij aangeeft graag weer snel aan het werk te willen dan is het UWV vaak niet de moeilijkste.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_161165836
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 12:06 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Probeer eens om bij het UWV in te spelen op emotie. Als jij aangeeft graag weer snel aan het werk te willen dan is het UWV vaak niet de moeilijkste.
Dat heb ik ze gezegd maar het UWV kijkt naar de reden voor aanvraag van proefplaatsing en het bedrijf heeft geen geldige reden om een proefplaatsing aan te vragen gezien ik nog maar kort werkeloos ben en daarnaast heel goede referenties heb.

Kreeg het advies om gewoon door de solliciteren want ik moet er vanuit gaan dat die proefplaatsing afgekeurd wordt. Sprak trouwens vanmorgen nog met mijn voormalig contactpersoon van Tempo Team voor wie ik bij Philips aan het werk ben geweest. Zij vertrouwd het ook niet helemaal gezien het bedrijf waar het om gaat geen CAO en ook een pensioenregeling heeft, met oog op de toekomst is dat dus ook niet gunstig.
pi_161165991
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

De vraag is zelfs of je sollicitatieplicht niet gewoon doorloopt.
Die loopt niet door tijdens een proefplaatsing, sollicitatieplicht wordt tijdelijk onderbroken.
pi_161166254
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:59 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Nee, ze willen voor iedereen die ze daar aannemen eerst een proefplaatsing.
Vreemd verhaal, niet iedereen die solliciteert zal een uitkering hebben. Lijkt gewoon een manier om aan goedkope arbeidskrachten te komen voor een paar maanden.
pi_161166908
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 12:32 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Vreemd verhaal, niet iedereen die solliciteert zal een uitkering hebben. Lijkt gewoon een manier om aan goedkope arbeidskrachten te komen voor een paar maanden.
Denk dat ze er dan gewoon op letten of iemand een WW, WAJONG, Ziektwet, WIA of WAO uitkering heeft. Die proeftijd kunnen ze namelijk alleen maar aanvragen voor mensen die een uitkering van het UWV hebben.
pi_161166986
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 13:06 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Denk dat ze er dan gewoon op letten of iemand een WW, WAJONG, Ziektwet, WIA of WAO uitkering heeft. Die proeftijd kunnen ze namelijk alleen maar aanvragen voor mensen die een uitkering van het UWV hebben.
Natuurlijk maar het is toch vreemd beleid om iemand (zonder uitkering) die aantoonbaar geschikt is geen baan te geven en de voorkeur te geven aan iemand met een uitkering en een proefplaatsing. Uitgangspunt is dat men gaat kijken of iemand geschikt is, bij dat bedrijf lijkt het te gaan om kostenbesparing. als dat zo is is de kans vrij klein dat men na de proefplaatsing verder gaat met de "medewerker".

Ik hoop dat het UWV dat bedrijf goed controleert en eens gaat kijken hoeveel van de op proef geplaatste mensen echt een contract krijgen.
pi_161167060
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 13:10 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Natuurlijk maar het is toch vreemd beleid om iemand (zonder uitkering) die aantoonbaar geschikt is geen baan te geven en de voorkeur te geven aan iemand met een uitkering en een proefplaatsing. Uitgangspunt is dat men gaat kijken of iemand geschikt is, bij dat bedrijf lijkt het te gaan om kostenbesparing. als dat zo is is de kans vrij klein dat men na de proefplaatsing verder gaat met de "medewerker".

Ik hoop dat het UWV dat bedrijf goed controleert en eens gaat kijken hoeveel van de op proef geplaatste mensen echt een contract krijgen.
Volgens mij controleren ze dat niet.

Dat zonder CAO en pensioenregeling werken staat mij zelf trouwens ook niet aan. Heb aanstaande vrijdag een bijeenkomst bij een ander bedrijf waar ik over enkele weken zeker aan de slag kan. Is wel werk dat minder bij me past maar heb er wel meer vertrouwen in gezien ik later graag naast mijn AOW een goed pensioen opgebouwd wil hebben.
  maandag 4 april 2016 @ 13:54:05 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161167807
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:20 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Heb weer contact gehad met UWV en moet er vanuit gaan dat ze niet akkoord gaan. En mochten ze wel ja zeggen dan moet ik 2 maanden werken met behoud van WW en daarnaast hoeft het bedrijf waar ik dan zal werken nog geen reiskosten te vergoeden. Dat zou betekenen dat ik de reiskosten van mijn WW moet gaan betalen, 76km per dag. Dat ga ik met mijn WW niet redden 2 maanden lang gezien benzine hier rond de 1,30 per liter kost. Ik leef al extreem zuinig, speur nu al alle folders door naar aanbiedingen als ik boodschappen moet doen.

En ze hebben ook niet aangegeven wel reiskosten te willen vergoeden?
Darn, wat een ...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_161168138
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 13:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

En ze hebben ook niet aangegeven wel reiskosten te willen vergoeden?
Darn, wat een ...
Bij proefplaatsing geen reiskostenvergoeding.
  maandag 4 april 2016 @ 14:21:01 #97
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_161168277
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 13:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

En ze hebben ook niet aangegeven wel reiskosten te willen vergoeden?
Darn, wat een ...
Heel technisch gezien is het geven van een reiskostenvergoeding ook geen verplichting. Het is wel netjes om te doen natuurlijk maar niet verplicht.
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 4 april 2016 @ 14:32:32 #98
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_161168483
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:09 schreef Alieda-R het volgende:
ik snap zelf ook niet echt waarom ze toch proberen die proeftijd te krijgen.
Insert euro-teken.
  maandag 4 april 2016 @ 15:20:47 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161169383
quote:
19s.gif Op maandag 4 april 2016 14:21 schreef Gunner het volgende:

[..]

Heel technisch gezien is het geven van een reiskostenvergoeding ook geen verplichting. Het is wel netjes om te doen natuurlijk maar niet verplicht.
Nee dat klopt, maar als je toch al helemaal el cheapo alleen maar mensen wilt die 2 maanden gratis voor je kunnen werken en daarmee sowieso al een inkomen hebben dat 70% onder hun laatst verdiende loon ligt (en in sommige gevallen wellicht zelfs onder het wettelijk minimumloon), dan is het op z'n minst fatsoenlijk om ze een reiskostenvergoeding te geven.

Ze mogen immers wel een reiskostenvergoeding geven, dat het niet verplicht is maakt niet dat het niet mag.

Als we er van uitgaan dat een reiskostenvergoeding van ¤ 0,19 per kilometer kostendekkend zou zijn (wat bij de meeste auto's niet zo is), dan betekent het dus dat TS ¤ 300 aan reiskosten per maand zou hebben die niet vergoed worden, en die ze van haar WW-uitkering (die 70% van het laatst verdiende loon is) zou moeten betalen... ik vind dat nogal een bedrag.
En ik vind het ook als bedrijf waar je gratis komt werken nogal wat om dat van mensen te verwachten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 4 april 2016 @ 15:23:33 #100
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_161169435
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee dat klopt, maar als je toch al helemaal el cheapo alleen maar mensen wilt die 2 maanden gratis voor je kunnen werken en daarmee sowieso al een inkomen hebben dat 70% onder hun laatst verdiende loon ligt (en in sommige gevallen wellicht zelfs onder het wettelijk minimumloon), dan is het op z'n minst fatsoenlijk om ze een reiskostenvergoeding te geven.

Ze mogen immers wel een reiskostenvergoeding geven, dat het niet verplicht is maakt niet dat het niet mag.
Helemaal mee eens hoor. Daarom zeg ik ook dat het wel netjes zou zijn zeker als ze al helemaal geen verantwoording willen nemen door zelf een contract aan te bieden.
Where law ends, tyrrany begins.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')