Vraag is of TS wel onder contract komt. In deze constructie blijft het UWV namelijk betalen.quote:Op maandag 4 april 2016 09:12 schreef Gunner het volgende:
proeftijd van twee maanden mag alleen i.c.m een tweejarig contract
met behoud van uitkering nog wel, dus het kost hem dus niets... aparte constructie.
Nee dat is niet meer zo, bedrijf moet daarna een contract van minimaal 6 maanden aanbieden. Heb alle gegevens wat betreft de regelgeving van het UWV ontvangen.quote:Op maandag 4 april 2016 09:12 schreef Gunner het volgende:
Rijksoverheid - Hoe lang duurt mijn proeftijd?quote:Op maandag 4 april 2016 09:13 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Nee dat is niet meer zo, bedrijf moet daarna een contract van minimaal 6 maanden aanbieden. Heb alle gegevens wat betreft de regelgeving van het UWV ontvangen.
De eerste 2 maanden wel, maar het UWV maakt dus de afspraak met het bedrijf dat ik na die 2 maanden een contract bij het bedrijf zelf krijg.quote:Op maandag 4 april 2016 09:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vraag is of TS wel onder contract komt. In deze constructie blijft het UWV namelijk betalen.
Dat gaat over een arbeidsovereenkomst. Dus niet over werken met behoud van uitkering. Wat er voor mij nu aangevraagd is, is een proeftijd van 2 maanden waarbij het bedrijf dus geen loon hoeft te betalen, die 2 maanden loopt gewoon mijn WW door.quote:Op maandag 4 april 2016 09:13 schreef Gunner het volgende:
[..]
Rijksoverheid - Hoe lang duurt mijn proeftijd?
Je gaat dus eerder een onbetaalde stage lopen. Volgens mij is dit een deur die je als UWV niet open moet willen zetten, maar dat staat los van jouw persoonlijke situatie.quote:Op maandag 4 april 2016 09:13 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
De eerste 2 maanden wel, maar het UWV maakt dus de afspraak met het bedrijf dat ik na die 2 maanden een contract bij het bedrijf zelf krijg.
Dit. Dit en dit. Lekker risicoloos voor zo'n werkgever, geeft geen goed gevoel.quote:Op maandag 4 april 2016 09:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je gaat dus eerder een onbetaalde stage lopen. Volgens mij is dit een deur die je als UWV niet open moet willen zetten, maar dat staat los van jouw persoonlijke situatie.
Gewetensvraag: moet je wel willen werken voor een werkgever die niet eens bereid is om je vanaf de start te betalen?
De werkgever heeft dat aangevraagd bij het UWV, het is nu alleen afwachten of zij toestemming geven.quote:Op maandag 4 april 2016 09:15 schreef Leandra het volgende:
De werkgever heeft dus geen overeenkomst met het UWV en bedenkt zelf even dat je daar maar met behoud van uitkering moet gaan werken?
En hanteert daarbij ook nog een proeftijd die in strijd is met de wet- en regelgeving?
Wie gaat die proef van werken met behoud van uitkering aanvragen, de werkgever, of moet je dat zelf doen?
Het liefst zou ik meteen gewoon loon ontvangen, maar als ik dit op voorhand afwijs heb ik de kans nog veel langer werkeloos te zijn. Nu heb ik kans op een jaarcontract na die 2 maanden proef. En de banen liggen hier al niet voor het oprapen.quote:Op maandag 4 april 2016 09:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je gaat dus eerder een onbetaalde stage lopen. Volgens mij is dit een deur die je als UWV niet open moet willen zetten, maar dat staat los van jouw persoonlijke situatie.
Gewetensvraag: moet je wel willen werken voor een werkgever die niet eens bereid is om je vanaf de start te betalen?
Je WW loopt gewoon door, en je recht op WW wordt dus ook weer 2 maanden minder? Als ze je over een half jaar toch weer op straat zetten?quote:Op maandag 4 april 2016 09:15 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Dat gaat over een arbeidsovereenkomst. Dus niet over werken met behoud van uitkering. Wat er voor mij nu aangevraagd is, is een proeftijd van 2 maanden waarbij het bedrijf dus geen loon hoeft te betalen, die 2 maanden loopt gewoon mijn WW door.
Als ik zelf een andere baan vind tijdens de proeftijd dan mag ik gewoon stoppen. Het is namelijk nog steeds de bedoeling dat ik zo snel mogelijk betaald werk krijg.quote:Op maandag 4 april 2016 09:18 schreef hoas het volgende:
Wat is dit nou weer?
Dus de werkgever legt het volledige risico bij UWV en de proeftijd is zeker eenzijdig, zij kunnen wel van TS af maar TS heeft zelf natuurlijk niets in te brengen als het niet gaat, of?
En terecht, de regeling is voor min of meer "hopeloze gevallen" waarmee de werkgever een soort van risico loopt, niet voor iemand die nooit langer dan 6 maanden werkloos is geweest.quote:Op maandag 4 april 2016 09:17 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
De werkgever heeft dat aangevraagd bij het UWV, het is nu alleen afwachten of zij toestemming geven.
Heb met het UWV gebeld maar omdat ik de afgelopen jaren nooit langer dan 6 maanden zonder werk heb gezeten doen ze moeilijk, ik val niet onder langdurig werkeloos zijn. Maar dat ik nooit langer dan 6 maanden zonder werk zat kwam doordat ik de afgelopen jaren altijd na 6 maanden flexwet onderbreking terug kon naar hetzelfde bedrijf wat dit keer niet zal gebeuren omdat de fabriek waar ik werkte gaat sluiten.
En als je die niet kunt vinden?quote:Op maandag 4 april 2016 09:19 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Als ik zelf een andere baan vind tijdens de proeftijd dan mag ik gewoon stoppen. Het is namelijk nog steeds de bedoeling dat ik zo snel mogelijk betaald werk krijg.
De vraag is zelfs of je sollicitatieplicht niet gewoon doorloopt.quote:Op maandag 4 april 2016 09:19 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Als ik zelf een andere baan vind tijdens de proeftijd dan mag ik gewoon stoppen. Het is namelijk nog steeds de bedoeling dat ik zo snel mogelijk betaald werk krijg.
Stel dat ik na die 2 maanden een half jaar ga werken dan kom ik uit op 26 weken dus kan ik wel weer WW aanvragen. Maar wat er bij het UWV is aangevraagd is dus een proeftijd van 2 maanden waarna ik een jaarcontract zal krijgen. Dus wat WW aanvraag betreft moet dat geen probleem zijn.quote:Op maandag 4 april 2016 09:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je WW loopt gewoon door, en je recht op WW wordt dus ook weer 2 maanden minder? Als ze je over een half jaar toch weer op straat zetten?
En heb je dan überhaupt nog wel recht op WW? Want dan heb je van de laatste 39 weken geen 26 gewerkt.
Lijkt me wel.quote:Op maandag 4 april 2016 09:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
De vraag is zelfs of je sollicitatieplicht niet gewoon doorloopt.
* Janneke141 probeert te verzinnen hoe groot de kans is dat de werkgever in kwestie helemaal nooit contact met het UWV gehad heeft. Of gaat hebben.quote:Op maandag 4 april 2016 09:23 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Stel dat ik na die 2 maanden een half jaar ga werken dan kom ik uit op 26 weken dus kan ik wel weer WW aanvragen. Maar wat er bij het UWV is aangevraagd is dus een proeftijd van 2 maanden waarna ik een jaarcontract zal krijgen. Dus wat WW aanvraag betreft moet dat geen probleem zijn.
Ik word wel als risicogeval gezien omdat ik sinds 2009 altijd via een uitzendbureau bij hetzelfde bedrijf heb gewerkt. Telkens als ik een half jaar er tussenuit moest lukte het niet om (tijdelijk) wat anders te vinden. Heb dus het geluk gehad dat ik bij het bedrijf waar ik dus als uitzendkracht werkte tot 1 van de meest ervaren werknemers behoorde waardoor ze me altijd terug vroegen na 6 maanden.quote:Op maandag 4 april 2016 09:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
En terecht, de regeling is voor min of meer "hopeloze gevallen" waarmee de werkgever een soort van risico loopt, niet voor iemand die nooit langer dan 6 maanden werkloos is geweest.
In principe lever jij voor de werkgever niet het risico op dat een langdurig werkloze wel oplevert (moeilijk weer kunnen wennen aan het ritme van werken bijvoorbeeld), dus waarom zou het UWV jou dan moeten betalen voor werk dat je bij die werkgever doet.
En met een beetje pech werkt iemand dan ook nog onder minimumloon.
Ik vind het behoorlijk kansloos van de werkgever, en ik hoop dat het UWV niet openstaat voor dit soort misbruik van de mogelijkheden die het UWV werkgevers biedt als ze bereid zijn een langdurig werkloze of iemand met een arbeidshandicap in dienst te nemen.
Ze hebben contact gehad met het UWV, heb daarna ook een mail van het UWV werkgeversservicepunt gehad waarin staat dat de aanvraag in behandeling is.quote:Op maandag 4 april 2016 09:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
* Janneke141 probeert te verzinnen hoe groot de kans is dat de werkgever in kwestie helemaal nooit contact met het UWV gehad heeft. Of gaat hebben.
OK.quote:Op maandag 4 april 2016 09:27 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Ze hebben contact gehad met het UWV, heb daarna ook een mail van het UWV werkgeversservicepunt gehad waarin staat dat de aanvraag in behandeling is.
Ik zie nog steeds niet hoe dat je een risicogeval maakt?quote:Op maandag 4 april 2016 09:26 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Ik word wel als risicogeval gezien omdat ik sinds 2009 altijd via een uitzendbureau bij hetzelfde bedrijf heb gewerkt. Telkens als ik een half jaar er tussenuit moest lukte het niet om (tijdelijk) wat anders te vinden. Heb dus het geluk gehad dat ik bij het bedrijf waar ik dus als uitzendkracht werkte tot 1 van de meest ervaren werknemers behoorde waardoor ze me altijd terug vroegen na 6 maanden.
Het is voor mij moeilijk om werk te vinden, maar echt een risicogeval ben ik niet. Heb er geen moeite mee om na een paar maanden weer om 5u of 6u op te moeten staan. Ben jaren geleden eens 2 jaar werkeloos geweest en toen had ik er ook geen moeite mee om weer aan het werk te gaan, ik pas me snel genoeg aan aan het ritme. Slaap ook nooit uit als ik zonder werk zit met het oog op de kans dat ik weer aan het werk zal moeten. Hou dat ritme gewoon altijd aan. Nu ik thuis zit sta ik nog elke dag om 6u op.quote:Op maandag 4 april 2016 09:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds niet hoe dat je een risicogeval maakt?
Dan zou het dus terecht zijn als het UWV de aanvraag afwijst.quote:Op maandag 4 april 2016 09:31 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Het is voor mij moeilijk om werk te vinden, maar echt een risicogeval ben ik niet. Heb er geen moeite mee om na een paar maanden weer om 5u of 6u op te moeten staan. Ben jaren geleden eens 2 jaar werkeloos geweest en toen had ik er ook geen moeite mee om weer aan het werk te gaan, ik pas me snel genoeg aan aan het ritme. Slaap ook nooit uit als ik zonder werk zit met het oog op de kans dat ik weer aan het werk zal moeten. Hou dat ritme gewoon altijd aan. Nu ik thuis zit sta ik nog elke dag om 6u op.
Het werk wat ik er zal gaan doen komt een beetje overeen met wat ik heb gedaan. Pruductie/assemblage van verlichtingsarmaturen. Wel een ander soort armaturen dan wat ik gedaan heb maar wel het in elkaar zetten, testen, repareren en kwaliteitscontrole. Op zich zelfs veel simpeler dan wat ik gedaan heb, dat zag ik want heb al een rondleiding in het bedrijf gehad. Weet voor mezelf wel zeker dat ik dat werk wel aan kan.quote:Op maandag 4 april 2016 09:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan zou het dus terecht zijn als het UWV de aanvraag afwijst.
Overigens vind ik het vrij ongepast dat een werkgever maar bij iedere potentiële werknemer die regeling wil laten toepassen.
Als je werkelijk ongeschikt zou zijn voor het werk dan kan de werkgever dat ook wel in een maand zien, en met een contract van 7 maanden kunnen ze gewoon 1 maand proeftijd hanteren.
Denk zelf ook niet dat ze akkoord gaan. Maar ik wacht het af, hoor het woensdag. Ik heb een heel goede referentie dus mocht het UWV afwijzen dan hoop ik dat het bedrijf gewoon contact opneemt met Philips, als ze mijn leidinggevende van daar spreken zullen ze niets negatiefs over mij te horen krijgen. Want als ik niet goed zou functioneren hadden ze me de afgelopen jaren na 6 maand flexwet onderbreking niet telkens teruggevraagd. Werd toen zelfs 2 maanden voordat het half jaar voorbij was telkens al gebeld met de vraag of ik nog thuis was, omdat ze bang waren dat ik een andere baan had gevonden en ze me dus niet terug konden krijgen. Dat zegt genoeg lijkt mequote:
Ik hoop het ook voor je, maar ik heb het idee dat dit niet het soort werkgever is dat op goede werknemers zit te wachten, maar op goedkope.quote:Op maandag 4 april 2016 09:50 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Denk zelf ook niet dat ze akkoord gaan. Maar ik wacht het af, hoor het woensdag. Ik heb een heel goede referentie dus mocht het UWV afwijzen dan hoop ik dat het bedrijf gewoon contact opneemt met Philips, als ze mijn leidinggevende van daar spreken zullen ze niets negatiefs over mij te horen krijgen.
Dat blijkt wel uit bovenstaande post van TS, de werkgever wil zich niet binden.quote:Op maandag 4 april 2016 09:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik hoop het ook voor je, maar ik heb het idee dat dit niet het soort werkgever is dat op goede werknemers zit te wachten, maar op goedkope.
Mochten ze afwijzen en het bedrijf me niet meteen een contract willen geven dan heb ik nog wel wat anders achter de hand. Kan via een uitzendbureau bij een callcenter aan het werk over een paar weken en dan gewoon verder kijken naar wat anders.quote:Op maandag 4 april 2016 09:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik hoop het ook voor je, maar ik heb het idee dat dit niet het soort werkgever is dat op goede werknemers zit te wachten, maar op goedkope.
Ja klopt, daarom heb ik bij het nieuwe bedrijf dat er komt ook voorrang op andere mensen. Mensen met ervaring in de assemblage van moderne straatverlichting gaan voor want ze hebben liever ervaren mensen dan onervaren mensen.quote:Op maandag 4 april 2016 09:59 schreef Leandra het volgende:
Je bent bij dat bedrijf toch een oud-uitzendkracht?
Vraagje, hoelang werk je daar al in totaal?quote:Op maandag 4 april 2016 10:00 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Ja klopt, daarom heb ik bij het nieuwe bedrijf dat er komt ook voorrang op andere mensen. Mensen met ervaring in de assemblage van moderne straatverlichting gaan voor want ze hebben liever ervaren mensen dan onervaren mensen.
Ik heb daar vanaf september 2009 t/m afgelopen februari gewerkt, dus ongeveer 6,5 jaar geleden begonnen. 2x flexwet onderbreking gehad dus in totaal ongeveer 5,5 jaar gewerkt.quote:Op maandag 4 april 2016 10:02 schreef hoas het volgende:
[..]
Vraagje, hoelang werk je daar al in totaal?
quote:Op maandag 4 april 2016 09:34 schreef hoas het volgende:
Ik krijg hier altijd een raar smaakje van in mijn mond, je voldoet aan de criteria maar mag nog wel even 2 maanden gratis komen werken.
Nou tijd dat ik ook ondernemer ga worden, want vroeger was ondernemen risico nemen, tegenwoordig schijnbaar niet meer.
quote:Op maandag 4 april 2016 09:12 schreef Gunner het volgende:
met behoud van uitkering nog wel, dus het kost hem dus niets... aparte constructie.
quote:Op maandag 4 april 2016 09:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vraag is of TS wel onder contract komt. In deze constructie blijft het UWV namelijk betalen.
quote:Op maandag 4 april 2016 09:13 schreef Gunner het volgende:
[..]
Rijksoverheid - Hoe lang duurt mijn proeftijd?
quote:Op maandag 4 april 2016 09:15 schreef Leandra het volgende:
De werkgever heeft dus geen overeenkomst met het UWV en bedenkt zelf even dat je daar maar met behoud van uitkering moet gaan werken?
En hanteert daarbij ook nog een "proeftijd" die in strijd is met de wet- en regelgeving?
Wie gaat die proef van werken met behoud van uitkering aanvragen, de werkgever, of moet je dat zelf doen?
quote:Op maandag 4 april 2016 09:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 4 april 2016 09:16 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dit. Dit en dit. Lekker risicoloos voor zo'n werkgever, geeft geen goed gevoel.
quote:Op maandag 4 april 2016 09:18 schreef hoas het volgende:
Wat is dit nou weer?
Dus de werkgever legt het volledige risico bij UWV en de proeftijd is zeker eenzijdig, zij kunnen wel van TS af maar TS heeft zelf natuurlijk niets in te brengen als het niet gaat, of?
quote:
Ik snap dat je wil werken maar ik vind dit geen gezonde constructie.quote:Op maandag 4 april 2016 10:03 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Ik heb daar vanaf september 2009 t/m afgelopen februari gewerkt, dus ongeveer 6,5 jaar geleden begonnen. 2x flexwet onderbreking gehad dus in totaal ongeveer 5,5 jaar gewerkt.
Kap nou met trollen.quote:Op maandag 4 april 2016 10:06 schreef hoas het volgende:
[..]
Ik snap dat je wil werken maar ik vind dit geen gezonde constructie.
En dat bedrijf wat nu deze UWV-constructie probeert te hanteren... is dat het bedrijf dat het hele pand gaat gebruiken als Philips weg is?quote:Op maandag 4 april 2016 10:00 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Ja klopt, daarom heb ik bij het nieuwe bedrijf dat er komt ook voorrang op andere mensen. Mensen met ervaring in de assemblage van moderne straatverlichting gaan voor want ze hebben liever ervaren mensen dan onervaren mensen.
Maar ze zijn nu nog aan het opstarten, ze hebben een deel van het pand nu tot hun beschikking en als Philips per december weg is kunnen ze dus beginnen met volop produceren gezien ze dan pas het hele pand tot hun beschikking hebben.
Kun jij niet lezen?:quote:Op maandag 4 april 2016 10:05 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]_!
Dit is echt ongelooflijk. Zitten jullie TS nou expres te trollen of wat?
Als je geen idee hebt waar het over gaat zeg dan gewoon niks
http://www.uwv.nl/werkgev(...)etail/proefplaatsing
Nee, het nieuwe bedrijf dat er in het Philips pand komt daar kan ik gewoon zonder proeftijd komen als ze me nodig hebben zodra alles volop draait.quote:Op maandag 4 april 2016 10:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat bedrijf wat nu deze UWV-constructie probeert te hanteren... is dat het bedrijf dat het hele pand gaat gebruiken als Philips weg is?
Of je klikt in je eigen linkje even op "Voorwaarden voor proefplaatsing" en ziet dat TS er niet voor in aanmerking komt.quote:Op maandag 4 april 2016 10:05 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]_!
quote:Op maandag 4 april 2016 10:07 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Kun jij niet lezen?:
En kan deze werknemer moeilijk aan werk komen en weet u niet of hij geschikt is voor de functie?
Lijkt me beiden niet opgaan voor deze TS.
Iedereen hier trekt de legaliteit van deze "constructie" in twijfel. Nergens voor nodig, als het UWV toestemming verleent mag dit gewoonquote:Op maandag 4 april 2016 10:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of je klikt in je eigen linkje even op "Voorwaarden voor proefplaatsing" en ziet dat TS er niet voor in aanmerking komt.
Klopt, werknemer moet 3 maanden werkeloos zijn. Dat ben ik niet, zit sinds 8 februari thuis dus ik snap zelf ook niet echt waarom ze toch proberen die proeftijd te krijgen.quote:Op maandag 4 april 2016 10:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of je klikt in je eigen linkje even op "Voorwaarden voor proefplaatsing" en ziet dat TS er niet voor in aanmerking komt.
Wat boeien mij al die regels nou!quote:Op maandag 4 april 2016 10:05 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]_!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |