SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
mijn oudste zus is 12 april jarig, en begin jaren 80 lag er toen een aardig sneeuwdek, de tulpen prikten er nog net doorheen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Een paar jaar geleden lag er zelfs sneeuw met Pasen.
Dat klopt trouwens ja! Ik weet nu weer met welke auto we toen vast stonden en die hebben we in 2008 ingeruild.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:38 schreef Djeez het volgende:
[..]
2008 was dat. En 2011 warmste Pasen ooit. Weet nog dat alle paaseitjes toen waren gesmolten
http://nieuws.weeronline.(...)de-vrijdag-en-pasen/
Inderdaad. 50 tinten grijs is ook maar niks.quote:Op donderdag 24 maart 2016 07:24 schreef Resistor het volgende:
Ik vind grijs wel een mooie kleur.
Maar dan wel het bijna antraciet van zware buien, niet het lichte grijze wat het nu is
Daar ook alquote:Op donderdag 24 maart 2016 08:00 schreef dick_laurent het volgende:
Pffff het is al meer dan een week grijs. Grijs grijs grijs grijs en uhhh ohja, grijs!
Houdt het ooit nog eens op???
Heb gisteren gewoon in de zon mijn auto nog gewassen. Zo grijs vond ik dat nietquote:Op donderdag 24 maart 2016 08:00 schreef dick_laurent het volgende:
Pffff het is al meer dan een week grijs. Grijs grijs grijs grijs en uhhh ohja, grijs!
Jij met je zonnebrilquote:Op donderdag 24 maart 2016 10:50 schreef aloa het volgende:
Bijna twee graden onder het gemiddelde.![]()
[ afbeelding ]
droog-achtig en 14 gr volgens de laatste geruchtenquote:Op donderdag 24 maart 2016 11:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Zaterdag wordt het wel heel mooi toch?
quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:30 schreef computergirl het volgende:
[..]
droog-achtig en 14 gr volgens de laatste geruchten
Kan ik eindelijk 's avonds de honden weer uitlatenquote:Op donderdag 24 maart 2016 11:30 schreef dick_laurent het volgende:
Zondag zomertijd trouwens....... dan blijft het een uur langer grijs buiten![]()
Liever storm dan zo'n deprimerende dag als vandaag.quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:36 schreef Nattekat het volgende:
Het is natuurlijk alweer veel te lang geleden
Vooralsnog lijken de temperaturen zo rond de 10 graden te schommelen met af en toe een bui en niet al te veel zon.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 07:38 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe zien de voorspellingen er voor volgende week uit? Zouden we woensdag een zonnetje kunnen krijgen?
je durft in het donker niet naar buiten?quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Kan ik eindelijk 's avonds de honden weer uitlaten
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 09:30 schreef computergirl het volgende:
[..]
je durft in het donker niet naar buiten?
Ja en.... Dat gaat ook weer voorbijquote:Op donderdag 24 maart 2016 08:00 schreef dick_laurent het volgende:
Ben je definitief naar Engeland vertrokken of kom je er tegenwoordig gewoon vaak?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:01 schreef Bienelientjee het volgende:
Heerlijk weertje nu hier in Engeland![]()
Shirt weer
Definitief vertrokken sinds eind februariquote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Ben je definitief naar Engeland vertrokken of kom je er tegenwoordig gewoon vaak?
Zit je aan de zonnige kant of iets minder zonnige kant van het land?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:47 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Definitief vertrokken sinds eind februari
Ver in het zuidenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Zit je aan de zonnige kant of iets minder zonnige kant van het land?
Dit ja. Echt verdomd irritant, want het is een vrij koude wind en ik zit in een best open gebiedquote:Op zaterdag 26 maart 2016 12:31 schreef VacaLoca het volgende:
Eindelijk een beetje warme temperatuur en zon en dan moet er natuurlijk windkracht 5 staan..
Veel neerslag.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 12:32 schreef Nattekat het volgende:
Volgende week wordt een flinke zure appel
Dat bedoel ik. Het is natuurlijk alweer veel te lang droog geweest.quote:
Goed voor de boeren, die zijn er blij meequote:Op zaterdag 26 maart 2016 12:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Het is natuurlijk alweer veel te lang droog geweest.
Die hebben er nog niks aan, het is zaaitijd.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 12:46 schreef aloa het volgende:
[..]
Goed voor de boeren, die zijn er blij mee
Geen idee, maar teveel droogte lijkt me ook niet goed.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 12:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die hebben er nog niks aan, het is zaaitijd.
Meeste zooi wordt tussen maart en juni gezaaidquote:Op zaterdag 26 maart 2016 13:04 schreef aloa het volgende:
[..]
Geen idee, maar teveel droogte lijkt me ook niet goed.
Zon? Alweer volledig bewolkt hier hoorquote:Op zaterdag 26 maart 2016 12:31 schreef VacaLoca het volgende:
Eindelijk een beetje warme temperatuur en zon en dan moet er natuurlijk windkracht 5 staan..
Ik heb een kleurtje op gedaan langs het hockeyveld. Heeeeeel vervelend om nu naar een wedstrijd van dochter te kijkenquote:Op zaterdag 26 maart 2016 14:15 schreef computergirl het volgende:
[..]
dit! Zonder jas over de hei gewandeldlentekriebels
![]()
(Morgen weerweer)
Het is in ieder geval iets waard dat er al members zijn die voor flinke warmte gaan. Teken aan de horizonquote:Op zondag 27 maart 2016 10:57 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, sorry als ik nu weer de pessimist ben, maar als ik bovenstaande pluim lees lijkt het, dat we twee daagjes temps van rond de 16 graden zullen krijgen, en daarna zakt ie weer keihard terug naar onder normaal... graad of 9 a10?
Zelfs kans op nachtvorstquote:Op zondag 27 maart 2016 10:57 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, sorry als ik nu weer de pessimist ben, maar als ik bovenstaande pluim lees lijkt het, dat we twee daagjes temps van rond de 16 graden zullen krijgen, en daarna zakt ie weer keihard terug naar onder normaal... graad of 9 a10?
Maakt niet uit voor Dick aangezien hij dan in Californiė zitquote:
Als het maar zonnig en windstil is.quote:Op zondag 27 maart 2016 11:39 schreef Dven het volgende:
NL ook lang niet gek
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is deze tijd van het jaar inderdaad al goed genoeg vaak.quote:
In ieder geval niet in het rijtje meest memorabele maarten. In koude noch wamte.quote:Op zondag 27 maart 2016 11:45 schreef aloa het volgende:
Maart zit nog ruim onder het gemiddelde. Wel minder geworden naar het einde toe.
[ afbeelding ]
Halverwege de middag.quote:Op zondag 27 maart 2016 12:16 schreef Blik het volgende:
Wanneer is het hoogtepunt van de storm? Heb voor morgen een ritje van 100 km ingepland namelijk..
Nee. Alles behalvequote:Op zondag 27 maart 2016 11:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is deze tijd van het jaar inderdaad al goed genoeg vaak.
Ik ga hier eens kijken of ik al verbranden kan. Morgen zonkracht 5 a 6
Hell yeah! Succes met de nachtvorst muhahahaquote:Op zondag 27 maart 2016 11:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Maakt niet uit voor Dick aangezien hij dan in Californiė zit
In Californiė is ook nog nachtvorstquote:Op zondag 27 maart 2016 12:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hell yeah! Succes met de nachtvorst muhahaha
quote:Op zondag 27 maart 2016 13:24 schreef Fred0w het volgende:
Ik kan geen plaatje uploaden maar Estofex geeft toch wel kans op onweer voor het westen.
Je gaat alleen naar L.A. ?quote:Op zondag 27 maart 2016 15:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
http://www.weer.nl/verwac(...)os-angeles/18821080/
Aha. Ja daar kom ik toch nietquote:Op zondag 27 maart 2016 15:36 schreef aloa het volgende:
Noorden van Californiė. In de nacht -5 en overdag +20
http://www.weatheronline.(...)ph&CONT=namk&LAND=CA®ION=0016&WMO=x1084&LEVEL=101&R=310&NOREGION=1
Droog??? Als ik een schop in de grond steek, dan zit ik aan het grondwater. Hier in de wijk staan alle wadi's tot de rand vol. Geen idee of er grote verschillen in NL zijn op het moment, maar hier (nabij EHV) zou ik het niet bepaald droog willen noemen.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 12:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Het is natuurlijk alweer veel te lang droog geweest.
Landelijk gezien is het vrij droog nog iig. Vanaf 1 april gaat de kaart online, dan zijn lokale verschillen ook te zien. Even in de gaten houden dus.quote:Op zondag 27 maart 2016 19:38 schreef Coelho het volgende:
[..]
Droog??? Als ik een schop in de grond steek, dan zit ik aan het grondwater. Hier in de wijk staan alle wadi's tot de rand vol. Geen idee of er grote verschillen in NL zijn op het moment, maar hier (nabij EHV) zou ik het niet bepaald droog willen noemen.
Mooie bui + foto !quote:Op zondag 27 maart 2016 22:32 schreef Fred0w het volgende:
Nog een foto van de achterkant van de bui
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Polder zeker? Daar wordt het grondwater kunstmatig op peil gehouden.quote:Op zondag 27 maart 2016 19:38 schreef Coelho het volgende:
[..]
Droog??? Als ik een schop in de grond steek, dan zit ik aan het grondwater. Hier in de wijk staan alle wadi's tot de rand vol. Geen idee of er grote verschillen in NL zijn op het moment, maar hier (nabij EHV) zou ik het niet bepaald droog willen noemen.
welke foon ??? S7 !?!quote:Op zondag 27 maart 2016 22:36 schreef Rabieluh het volgende:
Het was net even helder en mijn nieuwe foon kan dat leuk vastleggen.
[ afbeelding ]
LG G4, kan je handmatig sluitertijd en ISO mee instellen en nog veel meer. Gaaf ding.quote:
wat is de laagste ISOquote:Op zondag 27 maart 2016 23:07 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
LG G4, kan je handmatig sluitertijd en ISO mee instellen en nog veel meer. Gaaf ding.
ISO 50, sluitertijd 30 seconden.quote:Op zondag 27 maart 2016 23:10 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
wat is de laagste ISO
en de langste sluitertijd
Klinkt interessantquote:
http://www.phonearena.com(...)he-night-sky_id76784quote:Op zondag 27 maart 2016 23:15 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Klinkt interessant
zal eens op YouTube de foon bekijken
tnx voor de info
Polder in Eindhoven...sure. Hier ook in de buurt van 040 en inderdaad het is hier gewoon nog nat. Het heeft ook zo lang zo veel geregend, dat is echt niet meteen weg na een paar dagen droog weer.quote:Op zondag 27 maart 2016 22:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Polder zeker? Daar wordt het grondwater kunstmatig op peil gehouden.
Volgens mij was het ook in delen van het land absurd nat voor de tijd van het jaar. Ben benieuwd naar de kaarten.quote:Op zondag 27 maart 2016 23:34 schreef d.k. het volgende:
[..]
Polder in Eindhoven...sure. Hier ook in de buurt van 040 en inderdaad het is hier gewoon nog nat. Het heeft ook zo lang zo veel geregend, dat is echt niet meteen weg na een paar dagen droog weer.
Inderdaad. Vorige week nog in het bos wezen wandelen. Dat is zonder laarzen echt geen doen, zo drassig. Zelfs / met name op de paden.quote:Op zondag 27 maart 2016 23:34 schreef d.k. het volgende:
[..]
Polder in Eindhoven...sure. Hier ook in de buurt van 040 en inderdaad het is hier gewoon nog nat. Het heeft ook zo lang zo veel geregend, dat is echt niet meteen weg na een paar dagen droog weer.
Peil in de polder is altijd gelijk, tenzij er wel heel veel regen is gevallen. Maar zelfs dan is het hooguit 5cm hoger. Pas 1x meegemaakt dat het water een centimeter of 20 hoger stond.quote:Op maandag 28 maart 2016 00:22 schreef d.k. het volgende:
Ik denk trouwens dat het in een polder sneller droog te krijgen is juist omdat de middelen er zijn om het water te controleren. Hier zitten we op zandgrond en dus meestal geen problemen met afvoer, maar nu is het wel erg nat.
Voor mijn gevoel heeft het dan ook elke dag geregend vanaf kerst tot vorige week. De ene dag meer dan de andere maar flink wat dagen dat het uren achter elkaar flink Door regende. Ben dus ook erg benieuwd of dat uit die kaarten blijkt.
en ze hebben nog niet eens preventief al het treinverkeer platgegooidquote:Op maandag 28 maart 2016 13:12 schreef Dagoduck het volgende:
Stoel van tuinsetje is omgewaaid, ligt er nu bij een beetje zoals dit:
[ afbeelding ]
Ik vind het hier maar matig.quote:
Mooiquote:Op maandag 28 maart 2016 22:40 schreef -CRASH- het volgende:
Venlo vanavond 19:08/19:40
Foto's zijn wat bewerkt om de wolken wat mooier/beter over te laten komen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En een van M'n Samsung S5
[ afbeelding ]
Dan zal het van de Amerikanen moeten kopen. Vooralsnog geloven de Europeanen er minder in. Maar eventjes afwachten wat de pluim straks doet.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 03:22 schreef aloa het volgende:
[..]
Mooi![]()
Volgende week de eerste warme dag van het jaar?
[ afbeelding ]
Stilte voor de storm? Net naar mijn werk gefietst en op een paar spatten na zeer rustig weerquote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
A level 1 was issued for UK, NE France, Benelux and Germany mainly for severe wind gusts and large hail.
Nou ja hier regent het al de hele tijd, maar dit zou gaan om laat in de middag.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:40 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Stilte voor de storm? Net naar mijn werk gefietst en op een paar spatten na zeer rustig weer!
Ik ben ook verbaasd. Heel rustig weer nu. Zonnetje, weinig wind.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:40 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Stilte voor de storm? Net naar mijn werk gefietst en op een paar spatten na zeer rustig weer!
3 april dus 15,7 maximum en 4 april dus 15 als maximum. Nog steeds beter dan wat we nu hebben dus ik teken voorquote:
Ik heb ooit eens begin april op het strand gelegen. Top warmte toen al. Dit keer weer?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:37 schreef Dven het volgende:
Warm weer deze week voor grote delen van Europa. Enkel het uiterste westen komt er bekaaid vanaf. Nederland zit op het randje maar wél aan de goede kant van het randjeZoals wel vaker dit jaar komen de Alpenlanden en Zuidoost-Europa er het best vanaf. Lokaal zullen de eerste dertigers genoteerd gaan worden.
[ afbeelding ]
Ook de week nadien lijkt dit zich door te zetten.
[ afbeelding ]
In principe is 20 graden al genoeg om aan het strand te liggen natuurlijk. Weet niet hoe het in NL zit maar zolang het niet te winderig is kan het hier in principe bij 15 graden en zonnig weer al.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens begin april op het strand gelegen. Top warmte toen al. Dit keer weer?
klopt, ja was volgens mij toen al iets van 25/26 graden. Praat ik wel over ruim 10 jaar geleden. Was een bizar mooi voorjaar geloof ik.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:50 schreef Dven het volgende:
[..]
In principe is 20 graden al genoeg om aan het strand te liggen natuurlijk. Weet niet hoe het in NL zit maar zolang het niet te winderig is kan het hier in principe bij 15 graden en zonnig weer al.
Lijkt me wel jaquote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
en wat zie ik daar?![]()
alle modellen naast elkaar ofzo?
De pluim van GFS alleen dan in tabel vormquote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
en wat zie ik daar?![]()
alle modellen naast elkaar ofzo?
Ah okay, had ik zo nog niet eerder voorbij zien komenquote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:38 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
De pluim van GFS alleen dan in tabel vorm
De eerste kolom is de control, dan volgen de 20 leden en als laatste de oper.
Buienradar moet zich maar wat meer op buien ipv temperaturen gaan focussen vermoed ikquote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:48 schreef summer2bird het volgende:
Buienradar voorspelt voor Deventer zondag 26 graden.
Wel tof, waar vind je dit of is dat enkel voor betalende leden oid?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:38 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
De pluim van GFS alleen dan in tabel vorm
De eerste kolom is de control, dan volgen de 20 leden en als laatste de oper.
Beachday komt er ook aan. Direct 7 situps gedaan deze ochtendquote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:43 schreef MaLo het volgende:
Ik voel rokjesdag aan komen
* MaLo zomerkleding van zolder haalt
http://www.meteociel.com/modeles/gefs.php?table=1quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Wel tof, waar vind je dit of is dat enkel voor betalende leden oid?
Thanks! Kaart is niet zo gedetailleerd, gelukkig kan je de coordinaten handmatig aanpassen. Weer eens wat anders dan al dat lijntjeswerk.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:21 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
http://www.meteociel.com/modeles/gefs.php?table=1
En dan klikken op een plaats op de kaart, voor Bulgarije moet je eerst naar carte europe
Doe ik iedere ochtend zo ongeveer, als ik probeer op te staanquote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Beachday komt er ook aan. Direct 7 situps gedaan deze ochtend
Gewoon eventjes in een bad met zelfbruiner gaan zittenquote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:14 schreef MaLo het volgende:
[..]
Doe ik iedere ochtend zo ongeveer, als ik probeer op te staan![]()
Ik heb nog melkfles-benen.
Wordt alleen in de tuin een rokje dus
Hier wisselen buien en zon elkaar af. Typisch Nederlands weer.
Dat hoorde ik dusquote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Gewoon eventjes in een bad met zelfbruiner gaan zitten
Tevens :
[ afbeelding ]
En nog helemaal niets gelezen hierover in dit topic
Ik heb niks gehoord ookquote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Gewoon eventjes in een bad met zelfbruiner gaan zitten
Tevens :
[ afbeelding ]
En nog helemaal niets gelezen hierover in dit topic
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 20:39 schreef Koelkastje het volgende:
Prachtig uitzicht!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi hoor!quote:Op dinsdag 29 maart 2016 20:39 schreef Koelkastje het volgende:
Prachtig uitzicht!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jep...quote:Op dinsdag 29 maart 2016 20:39 schreef Koelkastje het volgende:
Prachtig uitzicht!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🐱
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 20:39 schreef Koelkastje het volgende:
Prachtig uitzicht!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 22:13 schreef GekkePoes het volgende:
[ afbeelding ]Wat zijn dit voor Pink Floyd schouwspelen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
LT is altijd onzeker he, vooralsnog heeft NL niets te klagenquote:
Klopt: was in 2007. Het was toen 29 graden op 15 april.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
klopt, ja was volgens mij toen al iets van 25/26 graden. Praat ik wel over ruim 10 jaar geleden. Was een bizar mooi voorjaar geloof ik.
ow voor mijn gevoel is het zelfs nog langer geledenquote:Op woensdag 30 maart 2016 17:37 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Klopt: was in 2007. Het was toen 29 graden op 15 april.
Je wordt oudquote:Op woensdag 30 maart 2016 18:03 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
ow voor mijn gevoel is het zelfs nog langer geleden
Zondag wel. Alleen weinig zon normaal gesproken.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:30 schreef Adrie072 het volgende:
Kan de korte broek aan van het weekend?
Ik zie het probleem niet.quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:12 schreef Dven het volgende:
Hier zwem ik 's zomers. Nog eventjes het smeltwater afwachten![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bang dat ik m'n zwembroekje verlies.quote:
Een korte broek kun je altijd aandoen, is alleen een beetje koud somsquote:Op donderdag 31 maart 2016 09:30 schreef Adrie072 het volgende:
Kun je nu ook in gaan zwemmen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:12 schreef Dven het volgende:
Hier zwem ik 's zomers. Nog eventjes het smeltwater afwachten![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een vriend van me draagt zelfs bij -20 nog korte broeken. Sowieso een bijzonder figuur maar daar trekt hij toch echt wel veel rare blikken mee aanquote:Op donderdag 31 maart 2016 12:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Een korte broek kun je altijd aandoen, is alleen een beetje koud soms
Ik denk, dat het wel goed komt!quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Een vriend van me draagt zelfs bij -20 nog korte broeken. Sowieso een bijzonder figuur maar daar trekt hij toch echt wel veel rare blikken mee aan
Sowieso. Al die witte onderbenen verdienen sowieso wel weer wat licht en zuurstofquote:
Tweede helft was opzich wel oke. Zag zojuist wel dat de warme week redelijk lijkt te zijn opgeslokt in GFS. Maar dat verandert bijna run op run. Zijn er duidelijk nog niet over uit. Volgens mij zijn de europeanen wst dat betreft standvastiger.quote:Op donderdag 31 maart 2016 17:47 schreef aloa het volgende:
Maart was te koud. Gemiddelde ongeveer een graad kouder dan normaal.
[ afbeelding ]
Waar ligt de hoogste onweersintensiteit in nederland ergen. Zo ergens rond juli?quote:
Dat zal idd juli en augustus zijn denk ik...quote:Op donderdag 31 maart 2016 19:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Waar ligt de hoogste onweersintensiteit in nederland ergen. Zo ergens rond juli?
Zondag mocht het zo blijvenquote:Op donderdag 31 maart 2016 09:30 schreef Adrie072 het volgende:
Ik vind maart een leuke maandquote:Op donderdag 31 maart 2016 17:39 schreef Dven het volgende:
Gemiddelde temperatuur maart 2016 : 9,2c (2,2c boven normaal)
Gemiddelde maximumtemperatuur maart 2016 : 14,2 (1,5 graden boven normaal maar 1 graad lager dan afgelopen februari)
Gemiddelde minimumtemperatuur maart 2016 : 4,8c (3,6 boven normaal)
Gemiddelde neerslag : 48mm ( 8mm boven normaal)
Gemiddelde zonuren : Niet bekend. Maar hoogstwaarschijnlijk lager dan gemiddeld.
Gemiddelde windsnelheid : 1,1 km/h (windkracht 1)
Laagste maximumtemperatuur : 6,5c op 14 maart
Hoogste maximumtemperatuur : 24,2c op 31 maart
Laagste minimumtemperatuur : -1,1c op 17 en 18 maart
Hoogste minimumtemperatuur : 12,9c op 7 maart
Hellmangetal : 0
Vorstsom : 2,7
Conclusie : Maart 2016 was een warme maar sombere maand
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rond nul op die hoogte...quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:33 schreef Houtenbeen het volgende:
Sneeuw in de Ardennen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lol een 1.1km/h als maandgemiddeldequote:Op donderdag 31 maart 2016 17:39 schreef Dven het volgende:
Gemiddelde temperatuur maart 2016 : 9,2c (2,2c boven normaal)
Gemiddelde maximumtemperatuur maart 2016 : 14,2 (1,5 graden boven normaal maar 1 graad lager dan afgelopen februari)
Gemiddelde minimumtemperatuur maart 2016 : 4,8c (3,6 boven normaal)
Gemiddelde neerslag : 48mm ( 8mm boven normaal)
Gemiddelde zonuren : Niet bekend. Maar hoogstwaarschijnlijk lager dan gemiddeld.
Gemiddelde windsnelheid : 1,1 km/h (windkracht 1)
Laagste maximumtemperatuur : 6,5c op 14 maart
Hoogste maximumtemperatuur : 24,2c op 31 maart
Laagste minimumtemperatuur : -1,1c op 17 en 18 maart
Hoogste minimumtemperatuur : 12,9c op 7 maart
Hellmangetal : 0
Vorstsom : 2,7
Conclusie : Maart 2016 was een warme maar sombere maand
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier nog geen windstoot gehad die 16.1 gehaald heeftquote:Op donderdag 31 maart 2016 23:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Lol een 1.1km/h als maandgemiddelde![]()
Hier een 16.1km/h als maandgemiddelde met op de 28ste een daggemiddelde van 35.1km/h.
[ afbeelding ]
Spanje ook nog wel. In de binnenlanden is koude wel iets gebruikelijker aldaar maar de laatste tijd is het toch wel erg vaak koud daar.quote:Op vrijdag 1 april 2016 08:33 schreef aloa het volgende:
Koud in het noorden van Europa.
WKN / Winter in Europa 2015/2016 #2
[ afbeelding ]
In Spanje is het ook gebergte, dus ook kouder dan.quote:Op vrijdag 1 april 2016 09:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Spanje ook nog wel. In de binnenlanden is koude wel iets gebruikelijker aldaar maar de laatste tijd is het toch wel erg vaak koud daar.
En Bosniė gewoon al 19 graden![]()
Klopt uiteraard. Maar het is inmiddels april en ook op plekken onder de 1000 meter vriest het. In Zamora is het bijvoorbeeld toch meer dan vijf graden beneden gemiddeld.quote:Op vrijdag 1 april 2016 09:05 schreef aloa het volgende:
[..]
In Spanje is het ook gebergte, dus ook kouder dan.
hihiquote:Op vrijdag 1 april 2016 09:34 schreef MaLo het volgende:
Ik moest mijn autoruiten krabben. Geen 1 april grap
Ik ook...lag ook ijs op het dak van mijn schuur.quote:Op vrijdag 1 april 2016 09:34 schreef MaLo het volgende:
Maar niet echt uitzonderlijk.quote:Op vrijdag 1 april 2016 09:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Klopt uiteraard. Maar het is inmiddels april en ook op plekken onder de 1000 meter vriest het. In Zamora is het bijvoorbeeld toch meer dan vijf graden beneden gemiddeld.
Ik ben benieuwd of dit dan een tijdelijke 'flashflood' is, of dat daadwerkelijk de grond weer helemaal is verzadigd op dat niveau. (of 1aprilgrap fotoshop)quote:Op vrijdag 1 april 2016 10:08 schreef Dven het volgende:
Even geplukt van weerwoord. De ergste droogte in delen van Californiė duidelijk voorbij
[ afbeelding ]
Onzekerheid groeit flinkquote:
Eensquote:
quote:Op vrijdag 1 april 2016 12:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Jeetje eindelijk eens lekker warm weer in het weekend.
Toen was het redelijk ja.quote:Op vrijdag 1 april 2016 12:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vorige week zeker niet naar buiten gekeken.
Oke dat is wel heel slechtquote:Op vrijdag 1 april 2016 06:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Hier nog geen windstoot gehad die 16.1 gehaald heeft![]()
![]()
Idem hier, en was nog harde ijs ookquote:Op vrijdag 1 april 2016 09:34 schreef MaLo het volgende:
mooiquote:Op zaterdag 2 april 2016 01:54 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, even een korte update vanuit zonnig San Francisco;
Ja, de zon schijnt hier non stop sinds we er zijn (2,5 dagen)
Ja de zon is fucking sterk en we hebben allebij een rood hoofd nu.
Nee het is niet heel warm, wind is soms zelfs ronduit fris, waardoor je de sterkte van de zon onderschat.
Morgen gaan we de rental car ophalen en naar Los Angeles rijden waar de temps wel dik boven de twintig graden zullen zijn.
Verder ga ik niet allemaal zeggen hoe mooi en gaaf en awesome het hier is want daar hebben jullie toch weinig aan.
... Ok, ččn fotootje dan
[ afbeelding ]
mooi daar!quote:Op zaterdag 2 april 2016 01:54 schreef dick_laurent het volgende:
Nee het is niet heel warm, wind is soms zelfs ronduit fris, waardoor je de sterkte van de zon onderschat.
Morgen gaan we de rental car ophalen en naar Los Angeles rijden waar de temps wel dik boven de twintig graden zullen zijn.
Verder ga ik niet allemaal zeggen hoe mooi en gaaf en awesome het hier is want daar hebben jullie toch weinig aan.
... Ok, ččn fotootje dan
[ afbeelding ]
Ja, gisteren was prachtig. Voor vandaag valt het toch tegen... Veel bewolking in Noord Nederland een ook een matige temperatuurquote:Op vrijdag 1 april 2016 20:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Weekend genot met prachtig weer
Hier valt ook nog weinig te beleven. Ook bewolkt nog.quote:Op zaterdag 2 april 2016 09:56 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Ja, gisteren was prachtig. Voor vandaag valt het toch tegen... Veel bewolking in Noord Nederland een ook een matige temperatuur
het is 2 april hoor.quote:Op zaterdag 2 april 2016 10:37 schreef Djeez het volgende:
Ik ben toch weer in een 1-aprilgrap gestonken. Dagenlang werd er mooi weer voorspeld. Het is nu echter grauw en vies, waterkoud weer
Dat bleek al uit de verwachting.quote:Op zaterdag 2 april 2016 10:37 schreef Djeez het volgende:
Ik ben toch weer in een 1-aprilgrap gestonken. Dagenlang werd er mooi weer voorspeld. Het is nu echter grauw en vies, waterkoud weer
Nee, want gisteren hadden ze nog goed weer voorspeld. Alleen die van RTL 4 klopte. Daar voorspelden ze veel regen voor vandaag. En dat ligt het dichtst bij de waarheidquote:
Ow, laaghangend. Zal vanzelf wel verdampen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 11:16 schreef INViCTuS het volgende:
Alsof ze ons moeten hebben...ziet er wel verdacht uit met zo'n uitstulping naar boven
[ afbeelding ]
Gaafquote:Op zaterdag 2 april 2016 01:54 schreef dick_laurent het volgende:
... Ok, ččn fotootje dan
[ afbeelding ]
Ja, flauwe kut-1-aprilgrap. KNMI, Buienradar, iedereen deed mee om deze wrange grap te verkondigen. Sterf!quote:
Ik doe er niet aan meequote:Op zaterdag 2 april 2016 11:53 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ja, flauwe kut-1-aprilgrap. KNMI, Buienradar, iedereen deed mee om deze wrange grap te verkondigen. Sterf!
Het is al zo sinds minimaal vanochtend half 9.quote:Op zaterdag 2 april 2016 11:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ow, laaghangend. Zal vanzelf wel verdampen.
Ehmmm... Ik heb slecht nieuws. Die dikke plak uit Frankrijk komt op ons afquote:Op zaterdag 2 april 2016 12:18 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Het is al zo sinds minimaal vanochtend half 9.
Het zou mij benieuwen.
Hier breekt nog niks door, en tegen de tijd dat dat zou kunnen gebeuren hier, komt de dikkere bewolking (met misschien wel regen) hierquote:Op zaterdag 2 april 2016 12:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ehmmm... Ik heb slecht nieuws. Die dikke plak uit Frankrijk komt op ons af
De zon begint langzaam door te breken hier, dus hopelijk is het nog heel even mooi weer vandaag
Ook boven Alkmaar doet het zonnetje z'n best!quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:55 schreef computergirl het volgende:
Te Amsterdam lijkt de zon nu ook te gaan doorbreken
Ik zie em nietquote:Op zaterdag 2 april 2016 12:55 schreef computergirl het volgende:
Te Amsterdam lijkt de zon nu ook te gaan doorbreken
Hier ook.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:44 schreef Nattekat het volgende:
Het is echt verschrikkelijk benauwd geworden binnen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Forcefield City Bewoner
quote:Op zaterdag 2 april 2016 15:06 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Hier ook.Buiten valt het reuze mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
quote:Op zaterdag 2 april 2016 15:25 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ik had het ook over binnen uiteraard.
morgen wordt warmer.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:51 schreef tralalala het volgende:
Morgen wordt zeker ook een tegenvaller?
Ja. Want ook regen erbijquote:Op zaterdag 2 april 2016 18:51 schreef tralalala het volgende:
Morgen wordt zeker ook een tegenvaller?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |