Een vergelijking met 2008 lijkt me nou juist niet zo zinvol aangezien ze nu toch een redelijk andere groep kiezers trekt dan toen. Je ziet ook dat ze nu juist veelal de staten wint die ze van Obama verloor.quote:Op woensdag 23 maart 2016 15:29 schreef L3gend het volgende:
[..]
Voornamelijk tactiek, maar is ook een feit dat het westen haar niet ligt, dat zag je ook in 2008
Klopt maar deels, er zijn wel overeenkomsten met 2008. Dit jaar wint Clinton gewoon de grote staten die ze won in 2008 + het zuiden. De Rocky mountains en noord westen (Ik bedoelde eigenlijk meer noordwesten ipv (zuid)westen) verliest ze net als in 2008 (wat ook deels komt omdat daar caucus worden gehouden).quote:Op woensdag 23 maart 2016 15:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een vergelijking met 2008 lijkt me nou juist niet zo zinvol aangezien ze nu toch een redelijk andere groep kiezers trekt dan toen. Je ziet ook dat ze nu juist veelal de staten wint die ze van Obama verloor.
Verder wint ze daar Arizona en Nevada, terwijl ze Colorado, Utah, Idaho verliest. De rest moet nog komen en Californië laat ze echt niet lopen natuurlijk.
Ik verwacht dat het uiteindelijke ongeveer zoiets wordtquote:Op woensdag 23 maart 2016 15:57 schreef Gambetta het volgende:
Ik denk dat een van de overeenkomsten met 2008 is dat ze de activistische base niet voor zich heeft weten te winnen, de groep die in kleine, blanke caucusstates het electoraat domineert. Trump heeft een beetje hetzelfde probleem, de grassroots lijken meer gecharmeerd van de aartsconservatieve Cruz.
Net als in 2008 lijkt Nevada dan ook de enige caucus te zijn die Clinton weet te winnen, met name vanwege haar steun vanuit het diverse Las Vegas. Ze kan het zich deze cyclus echter veroorloven de caucusstates te verliezen omdat ze in het zuiden vrij spel heeft.
edit: Helemaal vergeten dat ze Iowa ook won, dat had ze aan haar superieure groundgame te danken. De Sanderscampagne mag zich dat verlies echt aanrekenen als een van de grootste gemiste kansen van de cyclus.
Enige mogelijke bewijs dat ik heb, dat Clinton beter in in open beter doet dan in closed ligt in het zuiden, heb ik aantal weken geleden geschreven. Het gaat voornamelijk over het verschil in de grens tussen Texas en Oklahoma en ook beetje over noorden van Florida en zuiden van Georgia en Alabama, waar Sanders de meest conservatieve counties won in closed primaries en waar Trump matig scoorde in Oklahoma die closed wasquote:Op woensdag 23 maart 2016 16:21 schreef Monolith het volgende:
Ik heb voor de aardigheid de pledged delegate count in de Democratische race eens even gescheiden naar type voorverkiezing, dus primary of caucus en open / closed:
De Clinton / Sanders verdeling is als volgt.
Primaries
1034 - 673
Caucuses
138 - 179
Open
752 - 506
Closed
420 - 346
Clinton doet het vooralsnog dus beter in primaries en wanneer er sprake is van open in plaats van closed. Daar zitten natuurlijk nog wel de nodige nuances in aangezien ik op generlei wijze corrigeer voor andere variabelen.
quote:Op donderdag 17 maart 2016 01:29 schreef L3gend het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Nate_Cohn twitterde op woensdag 16-03-2016 om 05:57:07The discontinuity along states with party reg in the South (OK, NC, FL) in white Dixiecrat land is striking https://t.co/JF5IozGGHx reageer retweet
Hier wordt, verrassend, verklaard dat Sanders juist geprofiteerd heeft dat de primaries in OK, NC en FL closed was en dat de dixiecrats op Sanders hebben gestemd, terwijl ze op Trump wilden stemmen. Aan de ene kant is het logisch, omdat Sanders als meest liberale opeens de meest conservatieve counties wint, maar aan de andere kant denk ik dat closed primaries hem eerder pijn doen doordat hij meer stemmen verliest in progessievere plekken. Hoewel de resultaten van Oklahoma mij nog steeds verbazentwitter:Nate_Cohn twitterde op woensdag 16-03-2016 om 05:57:52Not like it matters, but it would help Sanders in WV, KY, western PA reageer retweet
twitter:Nate_Cohn twitterde op donderdag 03-03-2016 om 18:54:38In Oklahoma, Sanders excelled among an unusually large share of Democrats who wanted *less* liberal policies https://t.co/NXADAiZjmJ reageer retweet
Wat dan, heel gelovig en dus voor Cruz?quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:49 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Die kans zat er natuurlijk ook nooit in, in die euh 'erg speciale staat' om het maar even zo te zeggen
Ging over Utah toch? Daar stikt het van de Mormonen. Vrij bijzondere christelijke sekte.quote:Op woensdag 23 maart 2016 17:50 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat dan, heel gelovig en dus voor Cruz?
Cruz doet zich voor als een religiegekje.quote:Op woensdag 23 maart 2016 17:50 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat dan, heel gelovig en dus voor Cruz?
Turf hoeveel procent van elk type hij wint en bereken hoeveel procent van de gedelegeerden hij gemiddeld haalt bij elk type en je hebt een aardige inschatting.quote:Op donderdag 17 maart 2016 01:29 schreef L3gend het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Nate_Cohn twitterde op woensdag 16-03-2016 om 05:57:07The discontinuity along states with party reg in the South (OK, NC, FL) in white Dixiecrat land is striking https://t.co/JF5IozGGHx reageer retweet
Hier wordt, verrassend, verklaard dat Sanders juist geprofiteerd heeft dat de primaries in OK, NC en FL closed was en dat de dixiecrats op Sanders hebben gestemd, terwijl ze op Trump wilden stemmen. Aan de ene kant is het logisch, omdat Sanders als meest liberale opeens de meest conservatieve counties wint, maar aan de andere kant denk ik dat closed primaries hem eerder pijn doen doordat hij meer stemmen verliest in progessievere plekken. Hoewel de resultaten van Oklahoma mij nog steeds verbazentwitter:Nate_Cohn twitterde op woensdag 16-03-2016 om 05:57:52Not like it matters, but it would help Sanders in WV, KY, western PA reageer retweet
Dat heb ik een paar posts daarboven gedaan voor primary versus Caucus en open versus closed.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Turf hoeveel procent van elk type hij wint en bereken hoeveel procent van de gedelegeerden hij gemiddeld haalt bij elk type en je hebt een aardige inschatting.
Verrassend. Het effect van caucusen was bekend maar tot nu toe gisteren doet deed hij het blijkbaar juist beter bij gesloten dan bij open primary's/caucussen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 16:21 schreef Monolith het volgende:
Ik heb voor de aardigheid de pledged delegate count in de Democratische race eens even gescheiden naar type voorverkiezing, dus primary of caucus en open / closed:
De Clinton / Sanders verdeling is als volgt.
Primaries
1034 - 673
Caucuses
138 - 179
Open
752 - 506
Closed
420 - 346
Clinton doet het vooralsnog dus beter in primaries en wanneer er sprake is van open in plaats van closed. Daar zitten natuurlijk nog wel de nodige nuances in aangezien ik op generlei wijze corrigeer voor andere variabelen.
Goh, echt waar?quote:Op woensdag 23 maart 2016 14:31 schreef martijnde3de het volgende:
Voor alle Sanders fans, de kans dat Clinton de democratische nominatie krijgt is rond de 95%. Hij is gewoon te links voor Amerikanen.
Aaaah, dan heb ik je gewoon verkeerd begrepen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 14:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
De link tussen haar gebrekkige campagne en het feit dat ze de staat met vijftig procentpunt verliest of de link tussen haar gebrekkige campagne en de totale opkomst bij de Democraten? Die laatste heeft namelijk niemand gelegd volgens mij.
Dat zijn nationale polls. GE is toch General Election?quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:28 schreef Monolith het volgende:
En ook Monmouth heeft nog weer wat GE peilingen:
2016 Republican Presidential Nomination
Monmouth
Trump 41, Cruz 29, Kasich 18
Trump +12
2016 Democratic Presidential Nomination
Monmouth
Clinton 55, Sanders 37
Clinton +18
Je zou het nog verder kunnen opsplitsen. Het open / gesloten onderscheid is ook minder spannend dan het primary versus Caucus verschil. Ook dat heeft natuurlijk weer enigszins te maken met factoren als dat er veelal in kleine, rurale staatjes een Caucus wordt gehouden. Je ziet ook weer dat Clinton Arizona pakt met sterke prestaties in o.a het gebied om Phoenix, terwijl Sanders daar het rurale noorden pakt.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:27 schreef Gambetta het volgende:
Waren veel open primaries ook niet in het zuiden? Grote staten waar Clinton het sowieso beter doet, Texas, Georgia en Virginia bijvoorbeeld. Dat scheelt al een slok op een borrel.
Klopt, waar ik GE zei moet nationale polls zijn. Stop de tijd.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:33 schreef Montov het volgende:
[..]
Dat zijn nationale polls. GE is toch General Election?
Ja, daarom probeerde ik in mijn post mogelijke verklaringen te geven over open/closed.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:27 schreef Gambetta het volgende:
Waren veel open primaries ook niet in het zuiden? Grote staten waar Clinton het sowieso beter doet, Texas, Georgia en Virginia bijvoorbeeld. Dat scheelt al een slok op een borrel.
Zing!twitter:KrisHammond twitterde op woensdag 23-03-2016 om 01:34:33Mitt Romney at @NRCC dinner: "Donald Trump has had several foreign wives. It turns out that there are really are jobs Americans won't do." reageer retweet
Cruz reageert:twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 23-03-2016 om 02:53:05Lyin' Ted Cruz just used a picture of Melania from a G.Q. shoot in his ad. Be careful, Lyin' Ted, or I will spill the beans on your wife! reageer retweet
twitter:tedcruz twitterde op woensdag 23-03-2016 om 03:21:33Pic of your wife not from us. Donald, if you try to attack Heidi, you're more of a coward than I thought. #classless https://t.co/0QpKSnjgnE reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |