abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160887761
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:29 schreef L3gend het volgende:

[..]

Voornamelijk tactiek, maar is ook een feit dat het westen haar niet ligt, dat zag je ook in 2008
Een vergelijking met 2008 lijkt me nou juist niet zo zinvol aangezien ze nu toch een redelijk andere groep kiezers trekt dan toen. Je ziet ook dat ze nu juist veelal de staten wint die ze van Obama verloor.
Verder wint ze daar Arizona en Nevada, terwijl ze Colorado, Utah, Idaho verliest. De rest moet nog komen en Californië laat ze echt niet lopen natuurlijk. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_160887887
Ik denk dat een van de overeenkomsten met 2008 is dat ze de activistische base niet voor zich heeft weten te winnen, de groep die in kleine, blanke caucusstates het electoraat domineert. Trump heeft een beetje hetzelfde probleem, de grassroots lijken meer gecharmeerd van de aartsconservatieve Cruz.

Net als in 2008 lijkt Nevada dan ook de enige caucus te zijn die Clinton weet te winnen, met name vanwege haar steun vanuit het diverse Las Vegas. Ze kan het zich deze cyclus echter veroorloven de caucusstates te verliezen omdat ze in het zuiden vrij spel heeft.

edit: Helemaal vergeten dat ze Iowa ook won, dat had ze aan haar superieure groundgame te danken. De Sanderscampagne mag zich dat verlies echt aanrekenen als een van de grootste gemiste kansen van de cyclus.
pi_160887951
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

Een vergelijking met 2008 lijkt me nou juist niet zo zinvol aangezien ze nu toch een redelijk andere groep kiezers trekt dan toen. Je ziet ook dat ze nu juist veelal de staten wint die ze van Obama verloor.
Verder wint ze daar Arizona en Nevada, terwijl ze Colorado, Utah, Idaho verliest. De rest moet nog komen en Californië laat ze echt niet lopen natuurlijk. :P
Klopt maar deels, er zijn wel overeenkomsten met 2008. Dit jaar wint Clinton gewoon de grote staten die ze won in 2008 + het zuiden. De Rocky mountains en noord westen (Ik bedoelde eigenlijk meer noordwesten ipv (zuid)westen) verliest ze net als in 2008 (wat ook deels komt omdat daar caucus worden gehouden).

Goed uitgelegd
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:57 schreef Gambetta het volgende:
Ik denk dat een van de overeenkomsten met 2008 is dat ze de activistische base niet voor zich heeft weten te winnen, de groep die in kleine, blanke caucusstates het electoraat domineert. Trump heeft een beetje hetzelfde probleem, de grassroots lijken meer gecharmeerd van de aartsconservatieve Cruz.

Net als in 2008 lijkt Nevada dan ook de enige caucus te zijn die Clinton weet te winnen, met name vanwege haar steun vanuit het diverse Las Vegas. Ze kan het zich deze cyclus echter veroorloven de caucusstates te verliezen omdat ze in het zuiden vrij spel heeft.

edit: Helemaal vergeten dat ze Iowa ook won, dat had ze aan haar superieure groundgame te danken. De Sanderscampagne mag zich dat verlies echt aanrekenen als een van de grootste gemiste kansen van de cyclus.
Ik verwacht dat het uiteindelijke ongeveer zoiets wordt
http://www.270towin.com/maps/qjg3e

Lijkt verdacht beetje op in 2008 met uitzondering het zuiden

BTW Dit is wat ik voorspeld heb voor Super Tuesday
http://www.270towin.com/maps/MmrAn

Oklahoma, Michigan en Massachussets heb ik tot nu toe fout

[ Bericht 16% gewijzigd door L3gend op 23-03-2016 16:13:16 ]
pi_160888271
Ik heb voor de aardigheid de pledged delegate count in de Democratische race eens even gescheiden naar type voorverkiezing, dus primary of caucus en open / closed:

De Clinton / Sanders verdeling is als volgt.

Primaries
1034 - 673

Caucuses
138 - 179

Open
752 - 506

Closed
420 - 346

Clinton doet het vooralsnog dus beter in primaries en wanneer er sprake is van open in plaats van closed. Daar zitten natuurlijk nog wel de nodige nuances in aangezien ik op generlei wijze corrigeer voor andere variabelen.
pi_160888548
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 16:21 schreef Monolith het volgende:
Ik heb voor de aardigheid de pledged delegate count in de Democratische race eens even gescheiden naar type voorverkiezing, dus primary of caucus en open / closed:

Primaries
1034 - 673

Caucuses
138 - 179

Open
752 - 506

Closed
420 - 346

Clinton doet het vooralsnog dus beter in primaries en wanneer er sprake is van open in plaats van closed. Daar zitten natuurlijk nog wel de nodige nuances in aangezien ik op generlei wijze corrigeer voor andere variabelen.
Enige mogelijke bewijs dat ik heb, dat Clinton beter in in open beter doet dan in closed ligt in het zuiden, heb ik aantal weken geleden geschreven. Het gaat voornamelijk over het verschil in de grens tussen Texas en Oklahoma en ook beetje over noorden van Florida en zuiden van Georgia en Alabama, waar Sanders de meest conservatieve counties won in closed primaries en waar Trump matig scoorde in Oklahoma die closed was

quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 01:29 schreef L3gend het volgende:
Nate_Cohn twitterde op woensdag 16-03-2016 om 05:57:07 The discontinuity along states with party reg in the South (OK, NC, FL) in white Dixiecrat land is striking https://t.co/JF5IozGGHx reageer retweet
[ afbeelding ]

Hier wordt, verrassend, verklaard dat Sanders juist geprofiteerd heeft dat de primaries in OK, NC en FL closed was en dat de dixiecrats op Sanders hebben gestemd, terwijl ze op Trump wilden stemmen. Aan de ene kant is het logisch, omdat Sanders als meest liberale opeens de meest conservatieve counties wint, maar aan de andere kant denk ik dat closed primaries hem eerder pijn doen doordat hij meer stemmen verliest in progessievere plekken. Hoewel de resultaten van Oklahoma mij nog steeds verbazen

Nate_Cohn twitterde op woensdag 16-03-2016 om 05:57:52 Not like it matters, but it would help Sanders in WV, KY, western PA reageer retweet

Nate_Cohn twitterde op donderdag 03-03-2016 om 18:54:38 In Oklahoma, Sanders excelled among an unusually large share of Democrats who wanted *less* liberal policies https://t.co/NXADAiZjmJ reageer retweet

Maar is niet theoretisch of wetenschappelijk onderbouwd

[ Bericht 1% gewijzigd door L3gend op 23-03-2016 16:53:35 ]
pi_160889366
Speechje van Obama in Cuba. Hij kan het nog steeds, of weer volgens sommige mensen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 23 maart 2016 @ 17:50:57 #182
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_160890048
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:49 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Die kans zat er natuurlijk ook nooit in, in die euh 'erg speciale staat' om het maar even zo te zeggen :P
Wat dan, heel gelovig en dus voor Cruz?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_160890305
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 17:50 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ging over Utah toch? Daar stikt het van de Mormonen. Vrij bijzondere christelijke sekte.
pi_160890350
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 17:50 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Cruz doet zich voor als een religiegekje. ;)
Ik verwijs niet naar het gelovig zijn (prima, al zou hij dan wat meer naastenliefde en barmhartigheid moeten etaleren) maar naar de manier waarop hij hierover spreekt.
#NoDAPL
pi_160890476
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 01:29 schreef L3gend het volgende:
Nate_Cohn twitterde op woensdag 16-03-2016 om 05:57:07 The discontinuity along states with party reg in the South (OK, NC, FL) in white Dixiecrat land is striking https://t.co/JF5IozGGHx reageer retweet
[ afbeelding ]

Hier wordt, verrassend, verklaard dat Sanders juist geprofiteerd heeft dat de primaries in OK, NC en FL closed was en dat de dixiecrats op Sanders hebben gestemd, terwijl ze op Trump wilden stemmen. Aan de ene kant is het logisch, omdat Sanders als meest liberale opeens de meest conservatieve counties wint, maar aan de andere kant denk ik dat closed primaries hem eerder pijn doen doordat hij meer stemmen verliest in progessievere plekken. Hoewel de resultaten van Oklahoma mij nog steeds verbazen

Nate_Cohn twitterde op woensdag 16-03-2016 om 05:57:52 Not like it matters, but it would help Sanders in WV, KY, western PA reageer retweet
Turf hoeveel procent van elk type hij wint en bereken hoeveel procent van de gedelegeerden hij gemiddeld haalt bij elk type en je hebt een aardige inschatting. ;)
#NoDAPL
pi_160890740
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Turf hoeveel procent van elk type hij wint en bereken hoeveel procent van de gedelegeerden hij gemiddeld haalt bij elk type en je hebt een aardige inschatting. ;)
Dat heb ik een paar posts daarboven gedaan voor primary versus Caucus en open versus closed.
pi_160890750
Nog wat 'electoral vote math' voor de verkiezingen in november:
https://www.washingtonpos(...)explained-by-3-maps/
pi_160890776
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 16:21 schreef Monolith het volgende:

Primaries
1034 - 673

Caucuses
138 - 179

Open
752 - 506

Closed
420 - 346

Verrassend. Het effect van caucusen was bekend maar tot nu toe gisteren doet deed hij het blijkbaar juist beter bij gesloten dan bij open primary's/caucussen.
#NoDAPL
pi_160890877
Ook gisteren was het niet veel anders. Daar zie je weer vrij duidelijk het Caucus versus Primary effect.
pi_160890932
Waren veel open primaries ook niet in het zuiden? Grote staten waar Clinton het sowieso beter doet, Texas, Georgia en Virginia bijvoorbeeld. Dat scheelt al een slok op een borrel.
pi_160890956
En ook Monmouth heeft nog weer wat GE peilingen:
2016 Republican Presidential Nomination
Monmouth
Trump 41, Cruz 29, Kasich 18
Trump +12

2016 Democratic Presidential Nomination
Monmouth
Clinton 55, Sanders 37
Clinton +18
  woensdag 23 maart 2016 @ 18:28:47 #192
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_160890958
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:31 schreef martijnde3de het volgende:
Voor alle Sanders fans, de kans dat Clinton de democratische nominatie krijgt is rond de 95%. Hij is gewoon te links voor Amerikanen.
Goh, echt waar? :D

Straks ga je ons nog vertellen dat de kans dat Nederland het EK wint vrij klein is. :)
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  woensdag 23 maart 2016 @ 18:31:22 #193
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_160891012
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

De link tussen haar gebrekkige campagne en het feit dat ze de staat met vijftig procentpunt verliest of de link tussen haar gebrekkige campagne en de totale opkomst bij de Democraten? Die laatste heeft namelijk niemand gelegd volgens mij.
Aaaah, dan heb ik je gewoon verkeerd begrepen. :)
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  woensdag 23 maart 2016 @ 18:33:01 #194
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_160891053
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:28 schreef Monolith het volgende:
En ook Monmouth heeft nog weer wat GE peilingen:
2016 Republican Presidential Nomination
Monmouth
Trump 41, Cruz 29, Kasich 18
Trump +12

2016 Democratic Presidential Nomination
Monmouth
Clinton 55, Sanders 37
Clinton +18
Dat zijn nationale polls. GE is toch General Election?
Géén kloon van tvlxd!
pi_160891134
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:27 schreef Gambetta het volgende:
Waren veel open primaries ook niet in het zuiden? Grote staten waar Clinton het sowieso beter doet, Texas, Georgia en Virginia bijvoorbeeld. Dat scheelt al een slok op een borrel.
Je zou het nog verder kunnen opsplitsen. Het open / gesloten onderscheid is ook minder spannend dan het primary versus Caucus verschil. Ook dat heeft natuurlijk weer enigszins te maken met factoren als dat er veelal in kleine, rurale staatjes een Caucus wordt gehouden. Je ziet ook weer dat Clinton Arizona pakt met sterke prestaties in o.a het gebied om Phoenix, terwijl Sanders daar het rurale noorden pakt.
pi_160891164
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:33 schreef Montov het volgende:

[..]

Dat zijn nationale polls. GE is toch General Election?
Klopt, waar ik GE zei moet nationale polls zijn. Stop de tijd. :P
pi_160891380
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:27 schreef Gambetta het volgende:
Ja, daarom probeerde ik in mijn post mogelijke verklaringen te geven over open/closed.
POL / Amerikaanse verkiezingen 2016 #51 Arizona en Utah

Het zuiden is de enige regio dat al volledig geweest. Het geval Oklahoma en Texas is misschien het duidelijkst. Texas is open, terwijl Oklahoma is closed, beiden werden tegelijkertijd gehouden. In mijn post, is aangegeven het verschil in stemgedrag bij de grens tussen Oklahoma en Texas. Sanders kreeg opvallend veel meer stemmen In Oklahoma, terwijl net over de grens in Texas, Clinton domineerde. Een mogelijke verklaring is dat de overblijfselen dixiecrats in Oklahoma niet op Trump konden stemmen, en dat ze op Sanders hebben gestemd als protest tegen Clinton, terwijl ze in Texas wel op Trump konden stemmen. Sanders kreeg daar ook veel stemmers die een conservatievere beleid willen, terwijl hij de meest liberale kandidaat was. Dat verschijnsel speelde wellicht ook tussen Noord Florida en Zuiden van Georgia en North Carolina met de andere staten naast.
North Carolina is verrassend (buiten Oklahoma) de beste zuidelijke staat voor Sanders, terwijl die niet veel anders is als South Carolina of Virginia. North Carolina was closed, terwijl de andere open waren

DIt verschijnsel speelt zich alleen af in het zuiden, buiten het zuiden zullen andere factoren spelen.
pi_160891545
Er zijn natuurlijk ook wel wat grotere noordelijke primary staten als Michigan, Illinois en Ohio geweest.
Het hele open / closed onderscheid lijkt vooralsnog niet echt te bestaan.
Demografische factoren geven vooralsnog veel meer de doorslag, evenals het primary / Caucus onderscheid.
  woensdag 23 maart 2016 @ 18:56:42 #199
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_160891646
KrisHammond twitterde op woensdag 23-03-2016 om 01:34:33 Mitt Romney at @NRCC dinner: "Donald Trump has had several foreign wives. It turns out that there are really are jobs Americans won't do." reageer retweet
Zing!

Trump pakt elke mogelijkheid aan om het niveau lager te krijgen:

realDonaldTrump twitterde op woensdag 23-03-2016 om 02:53:05 Lyin' Ted Cruz just used a picture of Melania from a G.Q. shoot in his ad. Be careful, Lyin' Ted, or I will spill the beans on your wife! reageer retweet
Cruz reageert:

tedcruz twitterde op woensdag 23-03-2016 om 03:21:33 Pic of your wife not from us. Donald, if you try to attack Heidi, you're more of a coward than I thought. #classless https://t.co/0QpKSnjgnE reageer retweet
Géén kloon van tvlxd!
pi_160891829
Oké, die van Romney was best leuk. Complimentje voor de tekstschrijver.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')