abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160667192
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is natuurlijk altijd een beetje de strijd tussen 'Westen' dat regelmatig kritiek levert op mensenrechten in bijvoorbeeld China en Rusland en die landen die elke kans aangrijpen om datzelfde westen met hun zogenaamd verlichte democratieën een spiegel voor te houden. Soms hebben ze natuurlijk best een punt waar het bijvoorbeeld aankomt op Guantánamo en aanverwante praktijken, maar het lijkt me een illusie om te denken dat dat in Rusland en China nog tien keer erger is.
Het stuk geeft niet voor niets als repliek op 'democratie zorgt voor mensen als Trump' dat 'dictatuur voor mensen als Mao zorgt'. En je kunt veel zeggen van Trump, maar in tegenstelling tot Mao heeft hij niet tientallen miljoenen van zijn landgenoten de dood in gejaagd.
Het blijft natuurlijk zo dat het establishment, ongeacht het land, niet al te goed is in het kritisch kijken naar het verleden. Mao aanvallen in China lijkt me geen strak plan. Er er zijn best nog wel wat mensen die in Rusland Stalin als een held zien. Maar dat geeft "Het Westen" geen vrijbrief om er zelf ook een zooitje van te maken. En de VS mag best wel een keer tot de orde worden geroepen op dat gebied.

Wat dat aangaat, was ik al hoogst verrast dat Trump de faalacties in het Midden-Oosten aan de kaak stelde (en de Bush dynastie een veeg gaf), in de GOP nota bene, en er mee wegkomt.
pi_160667436
En daar gaan we weer.

Nieuwe endorsement, Attorney General van Florida Pam Bondi steunt Trump.

https://twitter.com/AGPamBondi

ddale8 twitterde op maandag 14-03-2016 om 19:58:57 Florida Attorney General Pam Bondi,a prominent Romney backer in 2012, is endorsing Trump, speaking at his event now. reageer retweet
pi_160667471
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:49 schreef drexciya het volgende:

[..]

Het blijft natuurlijk zo dat het establishment, ongeacht het land, niet al te goed is in het kritisch kijken naar het verleden. Mao aanvallen in China lijkt me geen strak plan. Er er zijn best nog wel wat mensen die in Rusland Stalin als een held zien. Maar dat geeft "Het Westen" geen vrijbrief om er zelf ook een zooitje van te maken. En de VS mag best wel een keer tot de orde worden geroepen op dat gebied.

Wat dat aangaat, was ik al hoogst verrast dat Trump de faalacties in het Midden-Oosten aan de kaak stelde (en de Bush dynastie een veeg gaf), in de GOP nota bene, en er mee wegkomt.
Het verbaast mij dan weer dat je dat verbaast. Ik weet dat sommige mensen hier denken dat de VS wordt gerund door het grootkapitaal en de burger niets te zeggen heeft, maar dat is een onderschatting van de Amerikaanse democratie.

Een rijke zakenman als Trump die denkt dat hij de gevestigde orde in Rusland wel eens even kan opschudden hebben ze daar ook wel gehad. Dat lost Poetin echter wat effectiever op dan middels negatieve tv-spotjes.
In China tegen de partijlijn ingaan betekent ook einde carrière in het meest gunstige geval of de rest van je leven achter de tralies in het minst gunstige geval.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_160667593
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het verbaast mij dan weer dat je dat verbaast. Ik weet dat sommige mensen hier denken dat de VS wordt gerund door het grootkapitaal en de burger niets te zeggen heeft, maar dat is een onderschatting van de Amerikaanse democratie.

Een rijke zakenman als Trump die denkt dat hij de gevestigde orde in Rusland wel eens even kan opschudden hebben ze daar ook wel gehad. Dat lost Poetin echter wat effectiever op dan middels negatieve tv-spotjes.
In China tegen de partijlijn ingaan betekent ook einde carrière in het meest gunstige geval of de rest van je leven achter de tralies in het minst gunstige geval.
Op de één of andere manier werken die landen toch duidelijk anders. Het zal toch iets met historie te maken hebben.

Wat betreft Trump, is het misschien ook lafheid bij andere kandidaten in het GOP veld, die domweg niet durven om de gevestigde orde aan te vallen. Mijn indruk is dat dit standpunt Trump ook aardig wat stemmen op heeft geleverd. En het is een mooie brug naar eventuele Democraten. Want op dit gebied is hij eigenlijk "linkser" dan Hillary.
pi_160667625
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:48 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

En hoe veel procent heeft er tot nu toe op Trump gestemd, of is dat waar die 97% op gebaseerd is?
Nee, die 97% is gebaseerd op een gewogen gemiddelde van de peilingen met daarbij de nationale resultaten en endorsements meegenomen.

Als je verder scrollt bij FiveThirtyEight zie je de betrouwbaarheidsintervallen. In de statistiek zeg je doorgaans namelijk niet 'de uitkomst is X', maar 'de uitkomst ligt met X% zekerheid tussen A en B'.

Die 97% is min of met een reflectie van de hoeveelheid overlap tussen die betrouwbaarheidsintervallen of zoals in dit geval eerder het gebrek aan overlap.

Het is wel zo dat in de brondata van de peilingen vaak een deel van de ondervraagden al wel gestemd heeft, maar dat heeft verder geen impact op de forecasts van FiveThirtyEight.
  maandag 14 maart 2016 @ 20:05:44 #106
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_160667659
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:48 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

En hoe veel procent heeft er tot nu toe op Trump gestemd, of is dat waar die 97% op gebaseerd is?
Die early votes zijn onderdeel van de peilingen, en de peilingen vormen de bron van de 97%. En door die early votes is de kans op een grote omschakeling kleiner geworden.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 14 maart 2016 @ 20:10:04 #107
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_160667801
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:58 schreef Nintex het volgende:
En daar gaan we weer.

Nieuwe endorsement, Attorney General van Florida Pam Bondi steunt Trump.

https://twitter.com/AGPamBondi

ddale8 twitterde op maandag 14-03-2016 om 19:58:57 Florida Attorney General Pam Bondi,a prominent Romney backer in 2012, is endorsing Trump, speaking at his event now. reageer retweet
Wow, this is yuuuge!

Wie?

Ik zat net de nieuwe aflevering te kijken van John Oliver: Kennelijk heeft Trump opgeroepen tot een boycot van Apple, iets dat hij ter plekke heeft bedacht. Dat een tactiek waar hij vaker mee scoort. Vanaf 3:45.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 14 maart 2016 @ 20:14:57 #108
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_160667920
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 20:10 schreef Montov het volgende:

[..]

Wow, this is yuuuge!

Wie?

Ik zat net de nieuwe aflevering te kijken van John Oliver: Kennelijk heeft Trump opgeroepen tot een boycot van Apple, iets dat hij ter plekke heeft bedacht. Dat een tactiek waar hij vaker mee scoort. Vanaf 3:45.
Dat was al een tijdje geleden: http://www.theguardian.co(...)t-fbi-san-bernardino
  maandag 14 maart 2016 @ 20:16:02 #109
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_160667947
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 20:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, die 97% is gebaseerd op een gewogen gemiddelde van de peilingen met daarbij de nationale resultaten en endorsements meegenomen.

Als je verder scrollt bij FiveThirtyEight zie je de betrouwbaarheidsintervallen. In de statistiek zeg je doorgaans namelijk niet 'de uitkomst is X', maar 'de uitkomst ligt met X% zekerheid tussen A en B'.

Die 97% is min of met een reflectie van de hoeveelheid overlap tussen die betrouwbaarheidsintervallen of zoals in dit geval eerder het gebrek aan overlap.

Het is wel zo dat in de brondata van de peilingen vaak een deel van de ondervraagden al wel gestemd heeft, maar dat heeft verder geen impact op de forecasts van FiveThirtyEight.
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 20:05 schreef Montov het volgende:

[..]

Die early votes zijn onderdeel van de peilingen, en de peilingen vormen de bron van de 97%. En door die early votes is de kans op een grote omschakeling kleiner geworden.
Bedankt allebei.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_160668030
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 20:10 schreef Montov het volgende:

[..]

Wow, this is yuuuge!

Wie?

Klopt, tot grote hilariteit van iedereen die erop wees dat Trump kennelijk zelf wat moeite had met die boycot aangezien hij maar bleef tweeten vanaf zijn iPhone.

Obama toonde zich op SXSW overigens ook niet echt een groot voorstander van privacy en encryptie.
  maandag 14 maart 2016 @ 20:53:47 #111
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_160669255
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_160669774
Beetje laat Martijn. :P

Overigens had die vreselijk rechtse WaPo vandaag weer een stukje anti-Sanders propaganda. Hier laten ze zo maar mensen kritisch zijn over de vermeende effecten van zijn gewenste beleid:
https://www.washingtonpos(...)rk-an-investigation/
  maandag 14 maart 2016 @ 21:20:02 #113
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160670088
quote:
10s.gif Op maandag 14 maart 2016 15:37 schreef Belabor het volgende:

[..]

Que?
Si?
  maandag 14 maart 2016 @ 21:21:14 #114
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_160670123
quote:
Wat vind je er goed aan?

In het begin gaat het over de grote Nederlandse voorkeur voor Democraten vanwege linkse correspondenten in Washington. Dat is onzin want het gaat simpelweg over het cultuurverschil waarbij zelfs de meeste VVD'ers zich kunnen vinden in de plannen van de Democraten, en dat er in Nederland meer nadruk ligt op 'persoonlijk/sociale' vrijheden (drugs, homohuwelijk, abortus, etc) en een gezonde afkeer tegen orthodoxe gelovigen. De GOP is een combinatie van de SGP en Wilders en dan kom je op maximaal 30% van de bevolking.

Daarna gaat het over Lincoln en 92 jaar Republikeinse presidenten, en dat het dus belangrijk is dat die partij niet vleugellam wordt. Hmm?

Ok, er is de conclusie dat Trump slecht is voor het land met een paar voorbeelden en een aantal tegenstellingen met Reagan, maar Fiorina, Rubio en Cruz met Reagan te vergelijken (zonder voorbeelden) is dan ook weer misplaatst. En dan nog een rare afsluiter dat Trump met de traditie van New Yorkse machtspolitiek ook een verbinding heeft met de Democraten.

Dus ja, ik vond het een matig stukje als ik eerlijk ben.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 14 maart 2016 @ 21:26:35 #115
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160670309
Ik vond het ook niet duidelijk. Wat was nou eigenlijk zijn punt? En waarom vond hij Reagan zo geweldig?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_160670315
Ach ja, het is een beetje een Pavlov reflex bij de VVD om het op te nemen voor de Republikeinen en te doen of de veelal SGP-achtige opvattingen van de fundivleugel normaal zijn, maar daar denkt de gemiddelde Nederlander iets anders over.

Overigens heeft FiveThirtyEight inmiddels ook een voorbeschouwing op de democratische race van morgen:
http://fivethirtyeight.co(...)tic-primary-preview/
pi_160670453
Wordt morgen niet heel lang wachten op uitslagen Florida en Ohio. De klok is daar gisteren al naar voren gegaan dus tijdverschil is maar vijf uur nu.
  maandag 14 maart 2016 @ 21:31:42 #118
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160670462
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:08 schreef Monolith het volgende:

Overigens had die vreselijk rechtse WaPo vandaag weer een stukje anti-Sanders propaganda. Hier laten ze zo maar mensen kritisch zijn over de vermeende effecten van zijn gewenste beleid:
Government-provided health insurance. Free college tuition. A $15 minimum wage. Stronger unions. High gas taxes. Guaranteed parental leave. It sounds as though Bernie Sanders wants to turn America into Denmark or Sweden.
Wel grappig want ze mochten willen dat ze de community status hadden van Zweden en Denemarken, maar dat snappen die mafketels toch niet.
pi_160670525
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:31 schreef VacaLoca het volgende:
Wordt morgen niet heel lang wachten op uitslagen Florida en Ohio. De klok is daar gisteren al naar voren gegaan dus tijdverschil is maar vijf uur nu.
Hoe laat onze tijd worden de resultaten verwacht?
pi_160670552
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:31 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Government-provided health insurance. Free college tuition. A $15 minimum wage. Stronger unions. High gas taxes. Guaranteed parental leave. It sounds as though Bernie Sanders wants to turn America into Denmark or Sweden.
Wel grappig want ze mochten willen dat ze de community status hadden van Zweden en Denemarken, maar dat snappen die mafketels toch niet.
'Ze', 'community status', 'die mafketels'?
  maandag 14 maart 2016 @ 21:36:51 #121
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_160670676
Een anti-Trump SuperPAC, van een voormalige campagnemedewerker van Romney, gaat een landelijke reclamespot uitzenden over de uitspraken van Trump over vrouwen. Dat kan Clinton de komende herfst nog volop herhalen:

Ander anti-Trump nieuws, bij Breitbart News stappen journalisten op omdat ze het gevoel hadden dat ze voor het Trump-propaganda website aan het werk waren:
http://talkingpointsmemo.(...)ign-trump-propaganda

En om de trilogie af te maken (niet bewust om zoveel mogelijk anti-Trump info te spammen, hoewel het duidelijk moge zijn dat ik geen fan ben), nog een goed overzicht van alle fysieke ongeregeldheden bij bijeenkomsten van Trump van de afgelopen weken:
http://talkingpointsmemo.(...)ing-to-do-with-trump
Géén kloon van tvlxd!
pi_160670764
Ik geloof dat de wijze waarop Breitbart het mishandelen van een van haar journalisten door een medewerker van Trump nogal veel kwaad bloed gezet heeft bij de collega's van de dame in kwestie.
  maandag 14 maart 2016 @ 21:46:28 #123
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_160671106
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 18:44 schreef Monolith het volgende:
En nog een analyse van de Republikeinse race van morgen:
https://www.washingtonpos(...)nation-by-wednesday/
Interessante indicatie over de verdeling van delegates in Missouri en Illinois waar een Winner Takes Most principe wordt gehanteerd. Trump heeft Ohio nodig om op zijn 538-targets te blijven.

Ik blijf hopen dat Kasich Ohio wint, Cruz Missouri en Trump de rest zodat (1) Rubio wegvalt, (2) Trump frontrunner blijft en (3) kans op een contested convention erg groot wordt bij een tweestrijd van Trump en Cruz.

Kasich zal nog aardig wat delegates moeten winnen in New England om samen te kunnen werken met Cruz (als running mate) om gezamenlijk een meerderheid te behalen bij zo'n contested convention. Ik hoop het niet: laat Trump maar de nominatie krijgen bij een verdeelde GOP.
Géén kloon van tvlxd!
pi_160671317
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hoe laat onze tijd worden de resultaten verwacht?
Dat weet ik niet voor dit specifiek geval, maar normaal vaak om 3 uur toch bij oostelijke Staten? Zou nu dan om 2 uur zijn.
  maandag 14 maart 2016 @ 21:53:29 #125
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160671417
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

'Ze', 'community status', 'die mafketels'?
Yep. De mentaliteit hier is dat ze werekelijk NIETS wensen te delen met anderen want dat is 'communisme" in hun ogen.
Dus je maakt je populair door taxes te verlagen maar ondertussen hol je de inkomsten van de regering uit.
Vandaar dat ze tegen overheids healthcare zijn want dat kost teveel geld en dat willen ze niet schuiven.
De mentaliteit hier is meer van "Iedereen die wil werken die kan het" maar ze snappen werkelijk niet dat het zoo duur is geworden in de America's dat zelfs mensen met 2 baantjes het moeilijk hebben om rond te komen.
En maar roepen dat de USA het beste land ter wereld is..... _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door DUTCHKO op 14-03-2016 21:59:15 ]
pi_160671537
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:36 schreef Montov het volgende:
Een anti-Trump SuperPAC, van een voormalige campagnemedewerker van Romney, gaat een landelijke reclamespot uitzenden over de uitspraken van Trump over vrouwen. Dat kan Clinton de komende herfst nog volop herhalen:

Ander anti-Trump nieuws, bij Breitbart News stappen journalisten op omdat ze het gevoel hadden dat ze voor het Trump-propaganda website aan het werk waren:
http://talkingpointsmemo.(...)ign-trump-propaganda

En om de trilogie af te maken (niet bewust om zoveel mogelijk anti-Trump info te spammen, hoewel het duidelijk moge zijn dat ik geen fan ben), nog een goed overzicht van alle fysieke ongeregeldheden bij bijeenkomsten van Trump van de afgelopen weken:
http://talkingpointsmemo.(...)ing-to-do-with-trump
'About women'. Alsof hij geen vergelijkbare dingen zegt over vrouwen _O-
pi_160671543
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:38 schreef Monolith het volgende:
Ik geloof dat de wijze waarop Breitbart het mishandelen van een van haar journalisten door een medewerker van Trump nogal veel kwaad bloed gezet heeft bij de collega's van de dame in kwestie.
Nogal een raar verhaal. Eerst zou de campagne manager van Trump haar mishandeld hebben, maar er liep een secret service agent die opvallend veel op hem leek en toen aangewezen werd als schuldige. Daarna lekte er audio uit, waar in iemand roept dat ze bijna omver geduwd was.

Vervolgens verscheen er een filmpje van het incident, waarbij ze ter loops aangeraakt werd, maar niet weg werd getrokken of iets dergelijks.

Het blijft een erg warrig verhaal aan beide kanten.
pi_160671697
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:53 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Yep. De mentaliteit hier is dat ze werekelijk NIETS wensen te delen met anderen want dat is 'communisme" in hun ogen.
Dus je maakt je populair door taxes te verlagen maar ondertussen hol je de inkomsten van de regering uit.
Vandaar dat ze tegen overheids healthcare zijn want dat kost teveel geld en dat willen ze niet schuiven.
De mentaliteit hier is meer van "Iedereen die wil werken die kan het" maar ze snappen werkelijk niet dat het zoo duur is geworden in de America's dat ze;fs mensen met 2 baantjes het moeilijk hebben om rond te komen.
En maar roepen dat de USA het beste land ter wereld is..... _O-
Ik weet niet waar je precies zit, maar de populariteit van Bernie en de Democraten in bredere zin geeft wel aan dat dat sentiment niet zo heel breed gedragen wordt.
pi_160672049
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:56 schreef Nintex het volgende:

[..]

Nogal een raar verhaal. Eerst zou de campagne manager van Trump haar mishandeld hebben, maar er liep een secret service agent die opvallend veel op hem leek en toen aangewezen werd als schuldige. Daarna lekte er audio uit, waar in iemand roept dat ze bijna omver geduwd was.

Vervolgens verscheen er een filmpje van het incident, waarbij ze ter loops aangeraakt werd, maar niet weg werd getrokken of iets dergelijks.

Het blijft een erg warrig verhaal aan beide kanten.
Vooralsnog ligt er een aangifte tegen Lewandowski. We gaan zien wat daar uit naar voren komt.
Het ging overigens ook meer om de wijze waarop Breitbart met het incident omging, door er een slap samenzweringsartikeltje tegenaan te gooien ten koste van Fields, wat nogal veel kwaad bloed heeft gezet.
  maandag 14 maart 2016 @ 22:11:41 #130
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160672192
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je precies zit, maar de populariteit van Bernie en de Democraten in bredere zin geeft wel aan dat dat sentiment niet zo heel breed gedragen wordt.
Ik denk dat je je erg in Bernie vergist.
Hij roept wel wat populaire dingen, zoals Obama care verbreden, maar hij zal in z'n levensdagen geen verhoging van de algemene inkomsten belasting vragen om alles te kunnen bekostigen.
Hij roept dat hij de rijken meer wenst te belasten, hulde voor dat, maar daar red je het niet mee.
pi_160672601
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 22:11 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Hij roept wel wat populaire dingen, zoals Obama care verbreden, maar hij zal in z'n levensdagen geen verhoging van de algemene inkomsten belasting vragen om alles te kunnen bekostigen.
Hij roept dat hij de rijken meer wenst te belasten, hulde voor dat, maar daar red je het niet mee.
Lees en begrijp je nou eigenlijk zo'n artikel waaruit je een willekeurig citaatje grijpt?
  maandag 14 maart 2016 @ 22:33:33 #132
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160673136
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 22:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Lees en begrijp je nou eigenlijk zo'n artikel waaruit je een willekeurig citaatje grijpt?
Jazeker.
Ik ben alleen bang dat jij, in Nederland woonachtige, absoluut geen flauw idee hebt hoe het er hier aan toe gaat. :Y
  maandag 14 maart 2016 @ 22:36:54 #133
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160673300
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 17:22 schreef Monolith het volgende:
Een VVD'er doet ook een duit in het zakje omtrent de staat van de Republikeinse partij:
http://m.trouw.nl/tr/m/nl(...)ikeinse-partij.dhtml
Dat begint al direct lekker.
quote:
ij hebben er een handje van de Republikeinen af te schilderen als 'een stelletje halvegaren' (een letterlijke uitdrukking van Amerikanist Maarten van Rossem), een vergaarbak van extreem-rechtse denkbeelden. Dat zegt veel meer over deze commentatoren dan over de Republikeinse partij.
Ja, met GW B jr. als laatste president, Trump en Cruz als nummer 1 en nummer 2 van de huidige verkiezing en eerder die raegonomics met het trickle down fabeltje kan je de Republikeinse Partij niet al te serieus nemen. :)

quote:
Enig vermogen tot zelf-reflectie, of diepgang in het algemeen, heeft hij niet laten zien.
Dat kwaaltje hebbel veel Republikeinen de laatste jaren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160673319
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 22:33 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Jazeker.
Ik ben alleen bang dat jij, in Nederland woonachtige, absoluut geen flauw idee hebt hoe het er hier aan toe gaat. :Y
Ik kom nog wel eens in de VS en ken redelijk wat Amerikanen. Maar afgezien daarvan is het natuurlijk ook een drogreden om te denken dat als je in een land dat zo groot een divers is als de VS je wel even een oordeel kan vormen over de gehele populatie. Aan je taalgebruik en discussieniveau kan ik wel afleiden dat je niet bepaald aan het postdoccen op een Ivy League universiteit bent.
Ik dacht overigens dat jij in Canada zat?
  maandag 14 maart 2016 @ 22:41:51 #135
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160673507
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 22:11 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Je kan aardig wat extra inkomsten genereren door de 1% en tot op zekere hoogte de 10% veel extra te laten betalen en de marge naar boven toe - totdat je aan het niveau van dat van concurrerende landen zit - is aanzienlijk.
Daarnaast zou Sanders ook flink kunnen 'bezuinigen' op het leger. Ik snap dat de USA een wat groter leger nodig heeft als 'wereldmacht' maar een duurder leger dan de eerste 12 landen die volgen dat gaat echt nergens meer over. :)
Een klein puntje van kritiek op Sanders: op het moment dat hem wordt gevraagd waarvan hij alles wil betalen verzuimt hij om hierop te wijzen. Gek genoeg vragen ze nooit aan de havikken waar zij het leger van willen betalen. :?
#NoDAPL
  maandag 14 maart 2016 @ 22:44:09 #136
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160673607
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 22:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je kan aardig wat extra inkomsten genereren door de 1% en tot op zekere hoogte de 10% veel extra te laten betalen en de marge naar boven toe - totdat je aan het niveau van dat van concurrerende landen zit - is aanzienlijk.
Daarnaast zou Sanders ook flink kunnen 'bezuinigen' op het leger. Ik snap dat de USA een wat groter leger nodig heeft als 'wereldmacht' maar een duurder leger dan de eerste 12 landen die volgen dat gaat echt nergens meer over. :)
Sanders gaat niet met zijn handen aan het leger zitten dan krijgt hij direkt de wind van voren.
Echt socialisme zal het nooit redden in de USA want dat zit gewoon niet in hun bloed.
  maandag 14 maart 2016 @ 22:46:10 #137
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160673693
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 22:37 schreef Monolith het volgende:
Ik kom nog wel eens in de VS en ken redelijk wat Amerikanen. Maar afgezien daarvan is het natuurlijk ook een drogreden om te denken dat als je in een land dat zo groot een divers is als de VS je wel even een oordeel kan vormen over de gehele populatie.
Dat geldt natuurlijk voor iedereen en dat heeft niet enkel met de lokaties maar ook met de subpopulaties te maken. Als de Americanen die jij kent toevallig allemaal hogeropgeleide mensen zijn die een ruim bovenmodaal salaris hebben dan heb je ook automatisch een zeer eenzijdig beeld, zelfs al zouden zij over heel het land verspreid wonen. Om maar een voorbeeldje te noemen.
#NoDAPL
  maandag 14 maart 2016 @ 22:47:58 #138
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160673762
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 22:44 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Sanders gaat niet met zijn handen aan het leger zitten dan krijgt hij direkt de wind van voren.
Echt socialisme zal het nooit redden in de USA want dat zit gewoon niet in hun bloed.
Als de economie op de fles gaat dan kunnen die prioriteiten weleens veranderen. :)
Laat hen eerst maar eens voorkomen dat mensen loodvergiftiging krijgen doordat er slechte leidingen worden gebruikt en dergelijke. Een cheap shot maar het is illustratief voor hoe slecht de infrastructuur daar is doordat ze 30 jaar lang nauwelijks onderhoud hebben gepleegd. :)
#NoDAPL
  maandag 14 maart 2016 @ 22:50:38 #139
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160673872
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 22:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als de economie op de fles gaat dan kunnen die prioriteiten weleens veranderen. :)
Nee dat zal haast nooit veranderen.
USA is militair geil en het is een grote werkgever voor jongeren uit arme wijken.
Sanders kan misschien een beetje hier en daar afknabbelen maar dan houd het ook echt op.
pi_160673883
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 22:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat geldt natuurlijk voor iedereen en dat heeft niet enkel met de lokaties maar ook met de subpopulaties te maken. Als de Americanen die jij kent toevallig allemaal hogeropgeleide mensen zijn die een ruim bovenmodaal salaris hebben dan heb je ook automatisch een zeer eenzijdig beeld, zelfs al zouden zij over heel het land verspreid wonen. Om maar een voorbeeldje te noemen.
Ik pretendeer dan ook niet dat ik weet hoe alle Amerikanen denken. Daarom moet je naast je persoonlijke ervaringen ook kijken naar onderzoeken / representatieve steekproeven onder de bevolking als het gaat om de 'opvattingen van alle Amerikanen'.
Als ik mijn eigen kennissenkring als representatief zou zien, dan zou ik hier roepen dat de Democraten 95% van de stemmen gaan halen, maar het was je wellicht opgevallen dat ik dat niet doe.
pi_160673889
Waarom doet Bernie eigenlijk nog mee? Voor de media aandacht? Las dat de voorsprong van Hillary op dit moment twee keer zo groot is als Obama's voorsprong in 2008.

Het zou qua coverage natuurlijk wel killing zijn voor de democraten als de republikeinse primary nog lang doorloopt en die van hen geen nieuws meer is.
  maandag 14 maart 2016 @ 22:51:14 #142
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160673896
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 22:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Laat hen eerst maar eens voorkomen dat mensen loodvergiftiging krijgen doordat er slechte leidingen worden gebruikt en dergelijke. Een cheap shot maar het is illustratief voor hoe slecht de infrastructuur daar is doordat ze 30 jaar lang nauwelijks onderhoud hebben gepleegd. :)
De USA is in vele zaken een simpel 3de wereld land.
pi_160674042
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 22:42 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

_O- Och jeetje gaan je weer eens hautain neerbuigend doen alsof jij op Ivy league niveau zit? _O- Zielig hoor....
Ik heb wel vrienden die er postdoccen inderdaad, hoewel ik zelf braaf aan een Nederlandse universiteit mijn ingenieurstitel heb gehaald en het bedrijfsleven ingegaan ben.
Maar dat was het hele punt niet. Het hele punt is dat er in jouw omgeving hoogstwaarschijnlijk niet heel veel van die typische postdoccende liberals zijn die wel degelijk een meer socialistische VS wensen inclusief hogere belastingen.
pi_160674091
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 22:51 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

De USA is in vele zaken een simpel 3de wereld land.
Vandaar dat Trump's verhaal over het land weer opbouwen best wel wat aandacht krijgt. Er is wat nation building te doen. Obama riep dat ook al, maar die liet na veel kabaal en een kleine stimulus het geld braaf naar de lobbyisten, grote banken en wall street stromen.
pi_160674093
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 22:51 schreef Nintex het volgende:
Waarom doet Bernie eigenlijk nog mee? Voor de media aandacht? Las dat de voorsprong van Hillary op dit moment twee keer zo groot is als Obama's voorsprong in 2008.

Het zou qua coverage natuurlijk wel killing zijn voor de democraten als de republikeinse primary nog lang doorloopt en die van hen geen nieuws meer is.
Druk in de richting van Hillary qua beleid en nog steeds wel een kans om te winnen, zij het een heel minimale. Meer dan bv Rubio en Kasich in ieder geval.
pi_160674110

Trump heeft er een tegenstander bij

quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 22:55 schreef Nintex het volgende:

[..]

Vandaar dat Trump's verhaal over het land weer opbouwen best wel wat aandacht krijgt. Er is wat nation building te doen. Obama riep dat ook al, maar die liet na veel kabaal en een kleine stimulus het geld braaf naar de lobbyisten, grote banken en wall street stromen.
Vertel het eens, waarmee gaat Trump het land opbouwen? Hij heeft helemaal geen inhoudelijke plannen. Hij beantwoord al z'n vragen met z'n standaardriedeltjes. Als marketing is dat slim om simpele mensen te bespelen die sturing / een opperaap / simpele baas nodig hebben, maar er ligt gewoon helemaal niets op tafel.
pi_160674258
De NYT heeft al vast de grafrede voor de Rubio campagne geschreven:
http://mobile.nytimes.com(...)tp://m.facebook.com/
pi_160674448
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 22:56 schreef Beathoven het volgende:

Trump heeft er een tegenstander bij

[..]

Vertel het eens, waarmee gaat Trump het land opbouwen? Hij heeft helemaal geen inhoudelijke plannen. Hij beantwoord al z'n vragen met z'n standaardriedeltjes. Als marketing is dat slim om simpele mensen te bespelen die sturing / een opperaap / simpele baas nodig hebben, maar er ligt gewoon helemaal niets op tafel.
Ik lees: Anonymous verklaard oorlog aan Democratie en de liefde aan Soros.
  maandag 14 maart 2016 @ 23:05:57 #149
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160674495
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 22:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb wel vrienden die er postdoccen inderdaad, hoewel ik zelf braaf aan een Nederlandse universiteit mijn ingenieurstitel heb gehaald en het bedrijfsleven ingegaan ben.
Maar dat was het hele punt niet. Het hele punt is dat er in jouw omgeving hoogstwaarschijnlijk niet heel veel van die typische postdoccende liberals zijn die wel degelijk een meer socialistische VS wensen inclusief hogere belastingen.
Ja dat is wel erg braaf.

Ik ken, helaas voor jou, wel degelijk Universitaire opgeleide docenten plus hoogeplaatste Union raadsdeel leden (school board members) en ja, die zijn linkser dan de rest maar nog lang niet zo links dat ze volledig meegaan in de Europese socialistische visie.
Sterker: ze weten absoluut geen klap af van Socialisme/Communisme en hoe het er aan toe ging in het voormalige Communistische Oostblok, uiteraard gevoed door alle vooroordelen. Helaas voor hun heb ik in het oostblok gewoond en kan mijn vrouw een klein boekje open doen over de socialistische/communistische levenswijze die gehanteerd werd toendertijd.
En dan vallen de mondjes open van verbazing want in vele zaken was het beter geregeld voor de mensen in het Oostblok dan in de USA. (ik vergelijk het een beetje met de Union tegen de Confederates, waarbij de Union hun mond vol had over de behandeling van de slaven terwijl hun werkers zelf kapot gingen van honger, ziekte en uitbuiting)
Er zullen zat geleerde Amerikanen zijn die het beste wensen maar de meerderheid schaar ik onder behoorlijk wereldvreemde mensen die niets snappen van socialisme.
ik bedoel maar: als men Sanders een communist noemt zoals Trump, (waarschijnlijk omdat hij wat trips naar de USSR heeft gemaakt) ben je wel erg wereld blind.
pi_160674586
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 22:56 schreef Beathoven het volgende:

Zowel vriend als vijand is het er mee eens dat Trump goed is in bouwprojecten. In New York heeft hij al veel gerealiseerd, vaak onder budget en eerder af dan geplanned. Hij heeft de overheid ook vaak uit de brand geholpen met mislukte projecten.

Trump is echt niet totaal incompetent, zoals sommige mensen hem graag willen neerzetten. Als hij een echte con-man was dan was zijn spelletje allang doorzien en had hij niet het succes dat hij heeft. Of hij als goede bouwer ook een goede president is valt nog te bezien. Ik denk zelf dat hij een aantal cruciale onderdelen van het ambt onderschat, maar in tegenstelling tot George Bush zie ik hem meer in staat om de juiste mensen om zich heen te verzamelen. Hij bouwt nu al behoorlijk aan zijn coalitie met Giuliani, Carl Icahn etc, zoals die eerste ook zegt:

quote:
Questioned about whether such a first-timer would be ready to be president, Giuliani responded, “He’ll be ready to do it. I’ve known him for a long time. I know he’s a reasonable man. He won’t like me saying this, but he is a man prone to exaggerate the way that he speaks, which is not necessarily the way he acts.”

“It’s part of being a good negotiator. When he sits down and makes a decision, he is an exceedingly rational man. You need to separate the rhetoric from the reality,” Giuliani continued.
http://www.jpost.com/US-Elections/Giuliani-doubles-down-to-Jpost-on-supporting-Trump-over-Cruz-447907

Onder andere Ben Carson zei eigenlijk precies hetzelfde.
pi_160674704
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 23:08 schreef Nintex het volgende:

[..]

Zowel vriend als vijand is het er mee eens dat Trump goed is in bouwprojecten. In New York heeft hij al veel gerealiseerd, vaak onder budget en eerder af dan geplanned. Hij heeft de overheid ook vaak uit de brand geholpen met mislukte projecten

Trump is echt niet totaal incompetent, zoals sommige mensen hem graag willen neerzetten. Als hij een echte con-man was dan was zijn spelletje allang doorzien en had hij niet het succes dat hij heeft. Of hij als goede bouwer ook een goede president is valt nog te bezien. Ik denk zelf dat hij een aantal cruciale onderdelen van het ambt onderschat, maar in tegenstelling tot George Bush zie ik hem meer in staat om de juiste mensen om zich heen te verzamelen. Hij bouwt nu al behoorlijk aan zijn coalitie met Giuliani, Carl Icahn etc, zoals die eerste ook zegt:

[..]

http://www.jpost.com/US-Elections/Giuliani-doubles-down-to-Jpost-on-supporting-Trump-over-Cruz-447907

Onder andere Ben Carson zei eigenlijk precies hetzelfde.
De vraag staat nog steeds. Wat zijn z'n inhoudelijke plannen?

Concreet.. dus niet de glazen bol die z'n aura beschrijft.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 14 maart 2016 @ 23:12:54 #152
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_160674808
Zou Giuliani nog VP kunnen worden naast Trump? Zou een best aardige aanvulling kunnen zijn toch
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_160674813
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 23:05 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja dat is wel erg braaf.

Ik ken, helaas voor jou, wel degelijk Universitaire opgeleide docenten plus hoogeplaatste Union raadsdeel leden (school board members) en ja, die zijn linkser dan de rest maar nog lang niet zo links dat ze volledig meegaan in de Europese socialistische visie.
Sterker: ze weten absoluut geen klap af van Socialisme/Communisme en hoe het er aan toe ging in het voormalige Communistische Oostblok, uiteraard gevoed door alle vooroordelen. Helaas voor hun heb ik in het oostblok gewoond en kan mijn vrouw een klein boekje open doen over de socialistische/communistische levenswijze die gehanteerd werd toendertijd.
En dan vallen de mondjes open van verbazing want in vele zaken was het beter geregeld voor de mensen in het Oostblok dan in de USA. (ik vergelijk het een beetje met de Union tegen de Confederates, waarbij de Union hun mond vol had over de behandeling van de slaven terwijl hun werkers zelf kapot gingen van honger, ziekte en uitbuiting)
Er zullen zat geleerde Amerikanen zijn die het beste wensen maar de meerderheid schaar ik onder behoorlijk wereldvreemde mensen die niets snappen van socialisme.
ik bedoel maar: als men Sanders een communist noemt zoals Trump, (waarschijnlijk omdat hij wat trips naar de USSR heeft gemaakt) ben je wel erg wereld blind.
Wat een warrig verhaal weer. Het zou verbazingwekkend zijn als de Republikeinen een vrij linkse democraat niet zouden wegzetten als communist. Sterker nog, dat gebeurt in Nederland ook wel meer de SP.
  maandag 14 maart 2016 @ 23:22:34 #154
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160675141
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 23:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat een warrig verhaal weer. Het zou verbazingwekkend zijn als de Republikeinen een vrij linkse democraat niet zouden wegzetten als communist. Sterker nog, dat gebeurt in Nederland ook wel meer de SP.
meer de SP?
  maandag 14 maart 2016 @ 23:23:47 #155
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160675184
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 23:10 schreef Beathoven het volgende:

[..]

https://www.donaldjtrump.com/positions
pi_160675243
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 23:22 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

meer de SP?
Met.
pi_160675290
Hou eens op met dit kinderachtige gedoe :')
pi_160675344
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 23:10 schreef Beathoven het volgende:

[..]

o.a.

Belastingverlaging
Gezondheidszorg hervormen
Muur bouwen
Import heffingen
Handelsverdragen met individuele landen afsluiten i.p.v. NAFTA e.d.

Met als uiteindelijk doel dat de economie weer op gang komt en Amerika weer een overschot krijgt op de handelsbalans in plaats van een tekort.

Hij zal echter net als Obama zijn battles moeten kiezen met het congres en de senaat. Ik zie belastingverlaging wel gebeuren, die muur wellicht ook (er staat immers al een hekwerk). Gezondheidszorg hervormen zal niet zo snel gebeuren. Een hoop republikeinen roepen dat ze Obamacare willen replacen, maar mijn vermoeden is dat ze het hier en daar wat gaan aanpassen, omdat het heel ingewikkeld is om een compleet nieuw plan op te zetten en in te voeren. Dat is ook het probleem van Obamacare, dat het uiteindelijk een compromis is geworden, waar zowel de voorstanders als tegenstanders niet tevreden mee zijn.
  maandag 14 maart 2016 @ 23:36:54 #159
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160675606
Ik vind dit toch wel verbazend voor Trump.
De rijken worden hier niet blij van.
------------------------------------------
This plan simplifies the tax code by taking nearly 50% of current filers off the income tax rolls entirely and reducing the number of tax brackets from seven to four for everyone else. This plan also reduces or eliminates loopholes used by the very rich and special interests made unnecessary or redundant by the new lower tax rates on individuals and companies.
pi_160675856
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 23:36 schreef DUTCHKO het volgende:
Ik vind dit toch wel verbazend voor Trump.
De rijken worden hier niet blij van.
------------------------------------------
This plan simplifies the tax code by taking nearly 50% of current filers off the income tax rolls entirely and reducing the number of tax brackets from seven to four for everyone else. This plan also reduces or eliminates loopholes used by the very rich and special interests made unnecessary or redundant by the new lower tax rates on individuals and companies.
Het gaat helemaal niet in detail, en voor marketingslogans moet je zowel Trump als Frisia Financieringen niet vertrouwen.

hier zijn je tax brackets, haal er maar 3 weg..
pi_160675980
Dat hele plan van Trump is gewoon een standaard Republikeins belastingplan. Tarieven flink omlaag, wat 'loopholes' dichten en uiteindelijk betalen de rijkste mensen gewoon nog weer minder belasting. Vrij standaard tax cuts for the rich plannetje, maar omdat het van Trump komt zijn sommige mensen hier er opeens wild enthousiast over.
pi_160676210
Nieuwe Trump Rally

_O-

De laatste in Ohio denk ik?
  dinsdag 15 maart 2016 @ 00:01:19 #163
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_160676238
NBC Democratic Town Hall voor de liefhebber: http://www.livenewschat.eu/politics/
pi_160676268
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 23:50 schreef Monolith het volgende:
Dat hele plan van Trump is gewoon een standaard Republikeins belastingplan. Tarieven flink omlaag, wat 'loopholes' dichten en uiteindelijk betalen de rijkste mensen gewoon nog weer minder belasting. Vrij standaard tax cuts for the rich plannetje, maar omdat het van Trump komt zijn sommige mensen hier er opeens wild enthousiast over.
idd. Trump wil Amerika weer als vanouds kapitalistisch en racistisch maken en is tegen socialisme, dus dat hij de rijkeren aan gaat pakken is een leugen voor het voetvolk dat m volgt. Hij zal z'n eigen glazen en die van z'n familie echt niet ingooien.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 00:06:25 #165
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160676318
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 23:44 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet in detail, en voor marketingslogans moet je zowel Trump als Frisia Financieringen niet vertrouwen.

[ afbeelding ]

hier zijn je tax brackets, haal er maar 3 weg..
Hij zal wel wat bij elkaar voegen.
pi_160676393
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 00:06 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Hij zal wel wat bij elkaar voegen.
Dus, Trump mag wel wat aanrommelen als President?
  dinsdag 15 maart 2016 @ 00:19:49 #167
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160676529
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 00:11 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dus, Trump mag wel wat aanrommelen als President?
Als je dat onder rommelen verstaat.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 00:20:31 #168
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160676538
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 00:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]

idd. Trump wil Amerika weer als vanouds kapitalistisch en racistisch maken en is tegen socialisme, dus dat hij de rijkeren aan gaat pakken is een leugen voor het voetvolk dat m volgt. Hij zal z'n eigen glazen en die van z'n familie echt niet ingooien.
Vreemd genoeg is nu op CNN over de enorme stroom van Democraten die naar Trump over gaan.
pi_160676573
Een ding moeten we Trump nageven, het aantal rallies dat ie houdt is niet normaal veel. HIGH ENERGY
pi_160676610
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 23:12 schreef rubbereend het volgende:
Zou Giuliani nog VP kunnen worden naast Trump? Zou een best aardige aanvulling kunnen zijn toch
Carson wordt het gok ik :)
pi_160676612
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 00:20 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Vreemd genoeg is nu op CNN over de enorme stroom van Democraten die naar Trump over gaan.
ok, nu is hij geen racist meer die het kapitalisme wil reanimeren.
pi_160676712

waarom zijn er meer sanders supporters bi een trump rally dan bij een Sanders rally
  dinsdag 15 maart 2016 @ 00:46:07 #173
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160676815
Hillary komt weer weg met een leugen omdat de moderator/interviewer niet zijn huiswerk heeft gedaan. Hillary beweerde dat zij meer zou doen voor de studenten wat betreft hun studieschuld dan dat Sanders zou doen. Sanders: gratis onderwijs. Hillary: terugbetalen naar draagkracht en met een maximale periode. Dat laatste gebeurt nu trouwens al, echter komt de belastingdienst met een forse rekening aan het einde van die periode. Nu weet ik niet wat Sanders zou doen voor de ex-studenten maar voor studenen doet Sanders duidelijk meer, als je veronderstelt dat in beide gevallen het plan zou worden uitgevoerd wat je nu maar even moet doen.
Voor wie de townhallmeeting wil zien:

[ Bericht 19% gewijzigd door Bram_van_Loon op 15-03-2016 01:37:48 ]
#NoDAPL
  dinsdag 15 maart 2016 @ 00:51:12 #174
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160676860
Nu lachen de mensen omdat Hillary aangeeft dat ze als studenten de voorzitster was van een lokale afdeling van Republikeinen. Gevolgd door een uitleg hoe ze "progressief, niet liberaal" werd dankzij de kerk en het babysitten op een donkergekleurd meisje.
De moderator van MSNBC helpt Hillary geweldig.
#NoDAPL
pi_160676862
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 00:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hillary komt weer weg met een leugen omdat de moderator/interviewer niet zijn huiswerk heeft gedaan. Hillary beweerde dat zij meer zou doen voor de studenten wat betreft hun studieschuld dan dat Sanders zou doen. Sanders: gratis onderwijs. Hillary: terugbetalen naar draagkracht en met een maximale periode. Nu weet ik niet wat Sanders zou doen voor de ex-studenten maar voor studenen doet Sanders duidelijk meer, als je veronderstelt dat in beide gevallen het plan zou worden uitgevoerd wat je nu maar even moet doen.
Het hele argument is dat Sanders uberhaupt niets voor elkaar krijgt, omdat hij niet kan samenwerken met het congres en de senaat. Sanders belooft een politieke revolutie, maar die is kansloos als zijn plannen niet gesteund worden. Hillary voert campagne op twee punten.

1) Het feit dat ze Hillary Clinton is, de eerste vrouwelijke president van de VS, maar toch vooral Hillary Clinton
2) Haar kennis van de politiek en ervaring

Trump heeft het wat dat betreft iets beter bekeken dan Sanders. Want Trump mengt zijn eigen plannen met standaard republikeinse en democratische standpunten en verwoord dat op zijn eigen overdreven manier.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 00:54:19 #176
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160676885
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 00:51 schreef Nintex het volgende:
Het hele argument is dat Sanders uberhaupt niets voor elkaar krijgt
Dat is een extreem zwak argument aangezien de beide kandidaten nog nooit een dergelijke functie hebben gehad en we dus zullen moeten afwachten wat ze beide voor elkaar krijgen. Verder is Sanders meer 'geliefd' bij de Republikeinen dan Hillary.
Sanders zijn plannen zijn helemaal niet revolutionair, het meeste van wat hij wil (gezondheidszorg, onderwijs, belasting) is grotendeels zo geregeld in de meeste andere 'westerse' landen.
#NoDAPL
pi_160676910
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 00:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is een extreem zwak argument aangezien de beide kandidaten nog nooit een dergelijke functie hebben gehad en we dus zullen moeten afwachten wat ze beide voor elkaar krijgen. Verder is Sanders meer 'geliefd' bij de Republikeinen dan Hillary.
*minder gehaat
pi_160676914
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 00:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is een heel zwak argument, maar wel degene die Hillary en haar supporters tegen Sanders gebruiken.

Met Trump aan de ene kant en Sanders aan de andere is het ook een manier om te zeggen, "stem maar gewoon op mij, want beter gaat het niet worden".
  dinsdag 15 maart 2016 @ 01:38:10 #179
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160677171
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 00:56 schreef skysherrif het volgende:

[..]

*minder gehaat
Daarvoor dienen de 'aanhalingstekens'.
#NoDAPL
pi_160677229
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 00:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nu lachen de mensen omdat Hillary aangeeft dat ze als studenten de voorzitster was van een lokale afdeling van Republikeinen. Gevolgd door een uitleg hoe ze "progressief, niet liberaal" werd dankzij de kerk en het babysitten op een donkergekleurd meisje.
De moderator van MSNBC helpt Hillary geweldig.
Hillary zit in een warm bad daar
pi_160677307
Geinig een Trump AMA met een PoC
https://www.reddit.com/r/(...)_the_st_louis_rally/
pi_160677442
Toch best een prestatie, gemiddeld 1 leugen of onzin claim iedere 5 minuten; http://www.politico.com/m(...)ns-falsehoods-213730
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  dinsdag 15 maart 2016 @ 07:07:23 #183
66825 Reya
Fier Wallon
pi_160677623
Opnieuw maar weer het verzoek tot normaal gedrag in deze reeks.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 07:29:56 #184
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_160677693
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 02:08 schreef skysherrif het volgende:
Geinig een Trump AMA met een PoC
https://www.reddit.com/r/(...)_the_st_louis_rally/
Volgens mij is dat deze alleraardigste jongen.

Hij is wel uitgesproken.
quote:
BLM is a bunch of race hustlers out for cash and fame. they dont give a single crap about black lives, because they refuse to talk about black on black crime. You know what the most dangerous thing to a young black male is? its not the cops, its another young black male.

and then they feel like they can walk around like MLK cause they basically blamed whitey for everything.

Complete and Utter Disgust and Contempt
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_160677709
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 07:29 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat deze alleraardigste jongen.

Hij is wel uitgesproken.

[..]

Ja klopt is hij :P
pi_160677881
De Democraten tikken inmiddels ook voor het eerst de 70% kans op het presidentschap aan bij Predictwise.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 08:32:42 #187
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_160678115
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:08 schreef Tweek het volgende:
Blijft entertainend die Amerikaanse verkiezingen:
Schaamteloos
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 08:34:38 #188
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_160678129
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:08 schreef Monolith het volgende:

sst ik probeerde je post te stelen 8)7
Verder kan ik de WaPo niet meer lezen, zit na een paar artikelen achter betaalmuur.
pi_160678398
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 08:34 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

sst ik probeerde je post te stelen 8)7
Verder kan ik de WaPo niet meer lezen, zit na een paar artikelen achter betaalmuur.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Clinton gaf overigens ook nog haar mening over de media-aandacht voor Trump en de carrière van Christie toen ze dacht dat de microfoon uitstond:
https://www.washingtonpos(...)-did-he-have-a-debt/
pi_160678648
quote:
Ze schijnen in ieder geval vaak overleg te plegen:

https://www.washingtonpos(...)cal-kitchen-cabinet/

http://talkingpointsmemo.(...)-donald-trump-advice

http://nypost.com/2016/02(...)ampaign-consigliere/
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  dinsdag 15 maart 2016 @ 09:17:42 #191
19840 Libris
Live from Singapore
pi_160678816
quote:
Maar 2 New Yorkers op een ticket? Hij kan beter een meer religieuze Conservative uit het Zuiden als running mate nemen, dat levert meer stemmen op. Giuliani zal waarschijnlijk dan wel deel uitmaken van zijn kabinet of adviseurs (als Trump wint).
pi_160679728
quote:
Allebei uit NY, lijkt me niet.
pi_160679850
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 08:32 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Schaamteloos
Prima spotje, hopelijk effectief.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 10:20:47 #194
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_160679915
patcondell twitterde op maandag 14-03-2016 om 20:31:11 Media and political establishment are priming #Trump for assassination, as they did Pim Fortuyn in the Netherlands. Only takes one nutcase. reageer retweet
  dinsdag 15 maart 2016 @ 10:21:29 #195
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
  dinsdag 15 maart 2016 @ 10:21:40 #196
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160679934
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 08:06 schreef Monolith het volgende:
De Democraten tikken inmiddels ook voor het eerst de 70% kans op het presidentschap aan bij Predictwise.
En Hillary in haar eentje al op 64%.

http://predictwise.com/politics/2016-president-winner
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_160679938
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 10:20 schreef Braindead2000 het volgende:
patcondell twitterde op maandag 14-03-2016 om 20:31:11 Media and political establishment are priming #Trump for assassination, as they did Pim Fortuyn in the Netherlands. Only takes one nutcase. reageer retweet
Nu hebben de media het weer gedaan, Trump zegt al die dingen toch zelf hoor.
pi_160679958
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 10:20 schreef Braindead2000 het volgende:
Ah, dat slachtoffergejank ontbrak er nog aan. Zijn de Republikeinen niet net 8 jaar bezig geweest om Obama neer te zetten als de grote Satan die de VS de vernietiging in wil helpen?
De xenofobe populistjes hebben doorgaans nogal een dun huidje.
pi_160680004
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 10:21 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

En Hillary in haar eentje al op 64%.

[ afbeelding ]

http://predictwise.com/politics/2016-president-winner
Natuurlijk, want die staat op 92% kans om de Democratische nominatie binnen te slepen en 0,92 x 0,70 is ongeveer 0,64.
pi_160680267
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 10:21 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Nu hebben de media het weer gedaan, Trump zegt al die dingen toch zelf hoor.
Hij zegt zelf dat ie aangevallen moet worden? Vermoord moet worden?

Wat is dat toch met figuren die steeds 'right of protest', 'freedom of speech' hoog in het vaandel hebben staan maar vervolgens een ander geen 'freedom of speech' gunnen?
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')