abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 maart 2016 @ 14:21:08 #51
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160660087
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 02:37 schreef Tweek het volgende:
"Vind je dat democraten geen geld moeten aan nemen van de private prison lobby? " "Ja en daarom heeft mijn campagne besloten om het niet meer te doen"

Maar dat geld was wel handig voor die tijd.

Nu een moeilijke vraag over fracking. Wachten op de wetenschap.

Dit is verre weg de moeilijkste town hall voor Clinton. Ze doet het redelijk, maar niet zo goed als ze normaal is.
Logisch omdat de US kandidaten niet voor zichzelf kunnen denken laat staan antwoorden.
Ze krijgen een lading vaste vragen als huswerk mee en dat moeten ze erin pompen.
Die vragen worden steevast herhaald bij allerlei "discussies" en "debatten".
Krijgen ze een echte vraag waarbij ze na moeten denken dan gaan ze de bietebrug op.
Eigenlijk wel een zielige vertoning....oftewel: al die mooie voornemens worden nooit waar gemaakt.
  maandag 14 maart 2016 @ 14:34:28 #52
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160660321
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:24 schreef Mani89 het volgende:
Alweer een endorsement voor Donald Trump = Fascisme.

_O- _O- _O- _O-

En ja hoor daar komt weer eens het fascisme plaatje aangelopen.
De beste man steekt misschien een interessant riedeltje af maar "vergeet" te vertellen dat de Amerikaanse Presidents kandidaten geld aan nemen van hele grote ondernemingen die hun letterlijk "kopen". Is dat Democratie?
Trump is natuurlijk een CEO en zijn wil is wet maar een ding is in het voordeel van hem: hij is NIET met geld om te kopen.
En dit bevalt de US lobby allerminst.
Dus gaan we een goedkope campagne voeren om Trump als een neo fascist af te schilderen.
Treurig wederom....
pi_160660522

Is het normaal dat een presidentskandidaat met een rapper gaat zitten praten?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2016 14:48:19 ]
pi_160660583
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 14:47 schreef Nober het volgende:

Maakt dat wat uit?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  maandag 14 maart 2016 @ 14:51:58 #55
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_160660595
quote:

Ach, Balkenende ging in gesprek met Katja Schuurman.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_160660637
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 14:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ach, Balkenende ging in gesprek met Katja Schuurman.
En hij had een geheime relatie met Jan Smit en zijn favoriete tv-programma was Lingo.

Maar ik vroeg mij dus af of het normaal is dat je met een rapper gaat zitten praten? Deed Clinton dat ook in de jaren 90 of Bush met Dr. Dre in 2000?
pi_160660654
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 14:54 schreef Nober het volgende:

[..]

En hij had een geheime relatie met Jan Smit en zijn favoriete tv-programma was Lingo.

Maar ik vroeg mij dus af of het normaal is dat je met een rapper gaat zitten praten? Deed Clinton dat ook in de jaren 90 of Bush met Dr. Dre in 2000?
Dr. Dre is een activist?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  maandag 14 maart 2016 @ 14:59:12 #58
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_160660714
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 14:54 schreef Nober het volgende:

[..]

Killer Mike is niet alleen een rapper he. Hij zat daar in ieder geval niet in die hoedanigheid en het was ook niet de reden dat Bernie Sanders dit interview met hem deed.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_160660755
Hillary nam gisteren weer wat extra standpunten over van Sanders. If you can't beat them fair and square you better join them of zoiets. :)
Zwakke moderatie bij de town hall meeting, Hillary beweert dat ze de private gevangenissen wil afbouwen en liegt zelfs dat haar campagne geen geld aanneemt van private gevangenissen (of valt de Super Pac ineens niet onder de campagne als het zo uitkomt? :')) maar de moderator verzuimt om ernaar te verwijzen dat Hillary (PAC) wordt gesponsord door...private gevangenissen.
Hillary werd geconfronteerd met een man die erg lang onschuldig had vastgezeten in death row, die bijna werd vermoord door de staat - zo heet dat immers aangezien hij onschuldig was - en waarvan uiteindelijk bleek dat hij onschuldig was. "Ben je tegen de doodstraf?" "Nee, op staatsniveau kunnen ze het blijkbaar niet aan...maar voor terroristen moeten we de doodstraf behouden."
Alsof er geen onschuldige mensen vastzaten en vastzitten in Guantanomo Bay. ;')

quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 02:37 schreef Tweek het volgende:
"Vind je dat democraten geen geld moeten aan nemen van de private prison lobby? " "Ja en daarom heeft mijn campagne besloten om het niet meer te doen"

Maar dat geld was wel handig voor die tijd.

Nu een moeilijke vraag over fracking. Wachten op de wetenschap.

Dit is verre weg de moeilijkste town hall voor Clinton. Ze doet het redelijk, maar niet zo goed als ze normaal is.
Het meest pijnlijke was dat er geen woord werd gerept over het feit dat Hillary daar loog.

[ Bericht 38% gewijzigd door Bram_van_Loon op 14-03-2016 15:28:42 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160660833
quote:

Ja. De reden is heel erg simpel: de AfroAmericanen stemmen overwegend op Hillary. Dit ondanks dat Clinton de three strikes out wet invoerde en dankzij zijn beleid de drugs die deze gemeenschap veel meer gebruikt het gebruik van deze drugs veel zwaarder werd bestraft. Bill Clinton begon in Arkansas wat in het zuiden van de USA ligt, daar hadden ze nog erg lang erg forse discriminatie dus bij deze groep kiezers kon Clinton veel winst behalen, daar begon de band tussen de Clintons en deze gemeenschap.
Sanders moet dus deze groep kiezers overtuigen om van gedachte te veranderen.

quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 14:59 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Killer Mike is niet alleen een rapper he. Hij zat daar in ieder geval niet in die hoedanigheid en het was ook niet de reden dat Bernie Sanders dit interview met hem deed.
Ik vind dat hij (KM) het best verdienstelijk deed.
#NoDAPL
pi_160660911
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 14:21 schreef DUTCHKO het volgende:
Logisch omdat de US kandidaten niet voor zichzelf kunnen denken laat staan antwoorden.
Ze krijgen een lading vaste vragen als huswerk mee en dat moeten ze erin pompen.
Die vragen worden steevast herhaald bij allerlei "discussies" en "debatten".
Een pijnlijk voorbeeld laatst: een Cruz/Rubio-supporter, een meisje van rond de 20, blaatte het trickle down economics sprookje alsof het een serieuze theorie is terwijl het nooit een serieuze economische theorie is geweest en de empirische gegevens zeer duidelijk aantonen dat het effect niet bestaat. Zie het toenemende gat tussen de rijke mensen en de middenklasse en de onderklasse in de 30 jaar dat je raegonomics hebt gehad. Die urban legend van trickle down economy is nog hardnekkiger dan de vetverbrandingszone in het fitnesswereldje. Je krijgt die onzin er maar niet uit bij mensen omdat ze het graag willen geloven. :|W
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#NoDAPL
  maandag 14 maart 2016 @ 15:16:18 #62
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160660992
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 15:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een pijnlijk voorbeeld laatst: een Cruz/Rubio-supporter, een meisje van rond de 20, blaatte het trickle down economics sprookje alsof het een serieuze theorie is terwijl het nooit een serieuze economische theorie is geweest en de empirische gegevens zeer duidelijk aantonen dat het effect niet bestaat. Zie het toenemende gat tussen de rijke mensen en de middenklasse en de onderklasse in de 30 jaar dat je raegonomics hebt gehad. Die urban legend van trickle down economy is nog hardnekkiger dan de vetverbrandingszone in het fitnesswereldje. Je krijgt die onzin er maar niet uit bij mensen omdat ze het graag willen geloven. :|W
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zal ik eens een voorspelling doen gebasseerd op statistieken en waarnemingen hier?
2017 word wederom een crisis jaar voor de America's.
pi_160661157
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 15:16 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Zal ik eens een voorspelling doen gebasseerd op statistieken en waarnemingen hier?
2017 word wederom een crisis jaar voor de America's.
Dat zou me niet verbazen. Voor het land is het te hopen dat Sanders wordt gekozen, hij kan zo'n crisis op de korte termijn niet voorkomen maar hij kan de patiënt wel beter maken op de lange termijn. Zelfs de grootste vrienden van de USA, of misschien wel juist de grootste vrienden van de USA, moeten erkennen dat het een aflopende zaak is. Zo verschrikkelijk veel staatsschuld (minstens het dubbele van Nederland per inwoner), zo'n verwaarloosde infrastructuur, zo'n uit de hand gelopen leger (kosten), zoveel problemen ten gevolge van de extreme tweedeling (onderwijs, gezondheidszorg en nu zelfs het drinkwater), zo'n gebrek aan democratie...
Hun private onderzoek is nog top maar hoe lang gaat dat blijven duren? Als je geen geld meer hebt...
Als ik momenteel de keuze zou hebben tussen de USA en Canada als nieuw thuisland dan zou ik niet hoeven na te denken. :)
SPOILER
#NoDAPL
  maandag 14 maart 2016 @ 15:28:16 #64
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160661222
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 15:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Als ik momenteel de keuze zou hebben tussen de USA en Canada als nieuw thuisland dan zou ik niet hoeven na te denken. :)
Als ik momenteel de keuze zou hebben tussen de USA en Canada als nieuw thuisland dan zou ik niet hoeven na te denken.

Dan zou ik maar lekker in de Eu blijven want Canada is al flink bezig om onderuit te gaan....
pi_160661241
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 15:28 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Als ik momenteel de keuze zou hebben tussen de USA en Canada als nieuw thuisland dan zou ik niet hoeven na te denken.

Dan zou ik maar lekker in de Eu blijven want Canada is al flink bezig om onderuit te gaan....
Ik beperkte me even tot dat continent. Als ik over heel de wereld zou kiezen: Noorwegen, zonder enige twijfel.
#NoDAPL
  maandag 14 maart 2016 @ 15:29:50 #66
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160661245
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 14 maart 2016 @ 15:30:41 #67
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160661256
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 15:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik beperkte me even tot dat continent. Als ik over heel de wereld zou kiezen: Noorwegen, zonder enige twijfel.
Vreemd genoeg zou ik nu voor de US gaan. canada is super kapitalistisch geworden en de gewone man heeft enorme problemen met overleven.
  maandag 14 maart 2016 @ 15:37:18 #68
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_160661370
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 15:30 schreef DUTCHKO het volgende:
Vreemd genoeg zou ik nu voor de US gaan. canada is super kapitalistisch geworden en de gewone man heeft enorme problemen met overleven.
Que?
pi_160661773
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 15:30 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dan is daar in een relatief korte tijd heel erg veel veranderd, al wist ik natuurlijk wel dat Canada rechtser was geworden onder de vorige regering.

quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 02:27 schreef Tweek het volgende:
Jup, Clinton krijgt hardball vragen. Nu iemand die onder obamacare meer moet betalen, vertel dan maar dat je hetzelfde wil doen als Obama.
Dat is toch geen hardball vraag? Het is gewoon fair and square. Clinton wil het huidige beleid voortzetten terwijl Sanders het stelsel socialer wil maken, het is niet meer dan logisch dat je de politica dan confronteert met mensen voor wie het huidige stelsel slecht uitpakt als die mensen zich melden.
#NoDAPL
pi_160661985
Wel aardig stuk over hoe weinig Trump op heeft met het eerste amendement en waarom:

quote:
Donald Trump is working his way through the 1st Amendment

Donald Trump loves the 2nd Amendment, according to Donald Trump. One of the indisputable conservative credentials that he can boast is that he's got a permit to carry a firearm in New York City, and on the campaign trail, he's frequently mentioned his support for the right to bear arms. (That support has evolved over time, though.) "I am a big believer in the 2nd Amendment," he told CBS's John Dickerson in December.

I mean, the guy loves the Constitution. In an interview last week, CNN's Anderson Cooper asked Trump whether he would consider the document's interpretation as something that could change over time.

"I see the Constitution as set in stone," he said. "I see it as one of the great documents of all time." (He added: "I also see it as something that says you're going to sit down and make deals.")

Trump loves the Constitution — sees it set in stone. He loves the 2nd Amendment — big believer.

But the 1st Amendment? Ehhh.

Here's where Trump is on the 1st Amendment:

Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof (1); or abridging the freedom of speech, or of the press (2); or the right of the people peaceably to assemble (3) and to petition the Government for a redress of grievances.

(1) We'll note at the outset that the 1st Amendment curtails Congress, not the president, because Congress is the legislative arm of the U.S. government. But presidential candidates spend months outlining their policy priorities, with the hope that they'll have a Congress that will help make those priorities law.

Trump suggested in November (even before he called for a ban on Muslims entering the country) that he would "strongly consider" closing down some mosques — a policy that, if enacted, seems as though it would clearly contravene the prohibition against "prohibiting the free exercise" of religion.

"I would hate to do it," Trump said on MSNBC's "Morning Joe," "but it's something that you're going to have to strongly consider because some of the ideas and some of the hatred — the absolute hatred — is coming from these areas."

Trump supporters might defend the idea by arguing that Trump meant only mosques where terrorism was being plotted. Indeed, Trump's argument followed from his saying that mosques should be surveilled as they were in New York after Sept. 11, 2011. (That surveillance, contra Trump, may never have yielded any actionable leads.) The distinction, though, is between rooting out crime and shutting down mosques. It's hard to see how the latter would pass muster in the courts.

(2) Trump's famously antagonistic relationship with the media hit a new level last month when he proposed revisiting libel laws to make it easier to sue news organizations. The law already prohibits the media from publishing maliciously false information about celebrities (with the bar for non-celebrities being lower), but Trump clearly would like to shift that line to his advantage.

A decade ago, Trump sued a reporter who wrote a book suggesting that Trump was worth less money than he insisted. Trump lost the case but was pleased he forced the reporter to defend himself. "I did it to make his life miserable, which I’m happy about," he said in an interview as reported by The Washington Post's Paul Farhi.

What Trump would like to do is prevent the media from holding him to account — to abridge the freedom of the press.

(3) In the wake of Trump's canceled Chicago rally Friday, he took a new tack.

During a rally in Kansas City, Mo., that protesters kept interrupting, Trump said, "I hope these guys get thrown into a jail. They'll never do it again. It'll destroy their record. They'll have to explain to Mom and Dad why they have a police record and why they can't get a job. And you know what? I'm going to start pressing charges against all of these people. And then we won't have a problem."

There's some truth to his point about having difficulty getting a job, as has been reported repeatedly. A criminal conviction could negatively affect protesters over the long term.

Protests are not themselves illegal. If you are protesting in a nonpublic area — like many of the rallies held for Donald Trump — you may protest, but if you are asked to leave and don't, you can be arrested for trespassing. If you get in a fight, you can be arrested. But you cannot be arrested simply for interrupting a speech. That's constitutionally protected. (You cannot do this, though.)

Under Trump, then, we'd keep the ban on official government religions, keep support for the general freedom of speech and keep the ability to petition the government. For now.

It begs the question: Why does Trump accept the 2nd Amendment without qualification (these days) but like to talk about limiting the 1st? The simple answer is that the 2nd Amendment is critical to a large percentage of the Republican voters to whom he hopes to appeal. Likewise with rhetoric opposing Muslims.

The more complicated answer is that the provisions of the 2nd Amendment pose no threat to him personally. He's fine with the right to bear arms because that's not personally annoying to him. The ability of the press to criticize him or of protesters to make their opinions heard or to try and hold him to account are things that he clearly wishes he could make go away.

Which is precisely why the Bill of Rights — aimed at keeping power in the hands of the people — was created.
bron
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_160662409
quote:

Ja, Donald Trump sprak met Ali G.
pi_160662463
quote:
6s.gif Op maandag 14 maart 2016 16:29 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen. De campagne van Trump heeft wel wat weg van die van Ali G in zijn film.
pi_160663609
Een VVD'er doet ook een duit in het zakje omtrent de staat van de Republikeinse partij:
http://m.trouw.nl/tr/m/nl(...)ikeinse-partij.dhtml
  maandag 14 maart 2016 @ 17:41:21 #74
168304 Mani89
pi_160663967
quote:
6s.gif Op maandag 14 maart 2016 16:29 schreef Kaas- het volgende:

[..]

De ice cream glove, waarschijnlijk succesvoller dan Trump Water en Trump Steaks.

pi_160664066
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 15:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Wie zit er onschuldig vast?

Al die lui die vrijgelaten zijn door Obama zitten nu in Libië en Syrië
pi_160664682
Een preview van Super Tuesday bij de Republikeinen:
http://fivethirtyeight.co(...)can-primary-preview/
pi_160665186
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 00:15 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Wapenwetten zijn altijd lastig in grote landen aangezien de situatie van regio tot regio enorm kan verschillen. In extreem dun bevolkte streken lijkt het me niet meer dan normaal om wapenbezit toe te staan.
Klopt, daarom is Sanders ook niet heel erg anti-wapens. In zijn thuisstaat, Vermont, zijn ook vrij veel jagers te vinden en die ga je hun wapens niet afpakken. Ik zou zelf, gezien de grote hoeveelheid Darwin-award achtige "ongelukken", pleiten voor een soort van wapenbewijs. Ook al is het maar een simpele test, à la zo'n klassieke veiligheidsfilm en dat eventueel iets verscherpen als je een "zwaar" wapen wilt aanschaffen. Maar dit zal voor veel mensen in de VS al te ver gaan denk ik.
pi_160665227
En de Chinezen hebben Trump ontdekt als argument tegen de democratie:
https://www.washingtonpos(...)-democracy-is-scary/
pi_160665267
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 15:28 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Inkomend geld uit China maakt Vancouver onbetaalbaar, de oliebubbel in Alberta is geklapt en ondertussen kunnen de andere staten niet zo makkelijk meer onderhouden worden door de staten waar het geld werd verdiend. Dat gaat geen gemakkelijke tijd worden daar.

Maar of de VS er nu zoveel beter aan toe is? Voor gezondheidszorg zou ik toch echt voor Canada gaan. In de VS ga je nog steeds failliet als je echt iets serieus overkomt.
  maandag 14 maart 2016 @ 18:41:55 #80
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_160665346
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 18:39 schreef drexciya het volgende:

[..]

Inkomend geld uit China maakt Vancouver onbetaalbaar, de oliebubbel in Alberta is geklapt en ondertussen kunnen de andere staten niet zo makkelijk meer onderhouden worden door de staten waar het geld werd verdiend. Dat gaat geen gemakkelijke tijd worden daar.

Maar of de VS er nu zoveel beter aan toe is? Voor gezondheidszorg zou ik toch echt voor Canada gaan. In de VS ga je nog steeds failliet als je echt iets serieus overkomt.
Waarom is Vancouver zo populair eigenlijk?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_160665405
En nog een analyse van de Republikeinse race van morgen:
https://www.washingtonpos(...)nation-by-wednesday/
pi_160665423
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 18:38 schreef Monolith het volgende:
En de Chinezen hebben Trump ontdekt als argument tegen de democratie:
https://www.washingtonpos(...)-democracy-is-scary/
Eerlijk gezegd word ik een beetje moe van de nadruk op de racist kant. Dat valt in principe best wel mee en om meteen zijn aanhang allemaal als racisten weg te zetten is ook ietwat goedkoop.

Zoals altijd is het de economie waar alles om draait. China heeft nu trouwens ook wel wat issues met mensen die zonder werk zitten trouwens en aan het muiten slaan. http://news.yahoo.com/chi(...)029567--finance.html

Wat me vooral irriteert is dat door al het gedoe over racisme, de aandacht voor de staat van de economie volledig genegeerd wordt. En juist op dat gebied, is het wel de bedoeling dat de kandidaten met wat serieuze plannen komen en wat discussie over hoe en waarom zou het niveau van de debatten op kunnen voeren. Ik sluit niet uit dat men in het establishment daar niet echt op zit te wachten.
pi_160665547
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 18:41 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Waarom is Vancouver zo populair eigenlijk?
Het is "relatief" dichtbij voor China. En natuurlijk is het ook een vehikel om geld buiten China te stallen. Zeker nu er een zekere mate van beperking van corruptie begint vorm te krijgen in China, gaat men proberen nog zoveel mogelijk geld weg te pompen. Er zijn allerlei vage contructies ingezet om buiten de officiële kanalen om geld weg te sluizen. We praten hier over forse bedragen en die beïnvloeden onder andere de huizenmarkt in bepaalde gedeelten van Californië (al speelt de IT boom ook een rol daar) en Vancouver http://www.zerohedge.com/(...)se-listed-72-million.
  maandag 14 maart 2016 @ 18:51:35 #84
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_160665613

_O-
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 14 maart 2016 @ 18:52:59 #85
168304 Mani89
pi_160665650
quote:
10s.gif Op maandag 14 maart 2016 18:51 schreef popolon het volgende:
[ afbeelding ]

_O-
Perfect.
  maandag 14 maart 2016 @ 19:08:58 #86
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_160666115
Blijft entertainend die Amerikaanse verkiezingen:
pi_160666252
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 18:45 schreef drexciya het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd word ik een beetje moe van de nadruk op de racist kant. Dat valt in principe best wel mee en om meteen zijn aanhang allemaal als racisten weg te zetten is ook ietwat goedkoop.

Zoals altijd is het de economie waar alles om draait. China heeft nu trouwens ook wel wat issues met mensen die zonder werk zitten trouwens en aan het muiten slaan. http://news.yahoo.com/chi(...)029567--finance.html

Wat me vooral irriteert is dat door al het gedoe over racisme, de aandacht voor de staat van de economie volledig genegeerd wordt. En juist op dat gebied, is het wel de bedoeling dat de kandidaten met wat serieuze plannen komen en wat discussie over hoe en waarom zou het niveau van de debatten op kunnen voeren. Ik sluit niet uit dat men in het establishment daar niet echt op zit te wachten.
Dit was meer ludiek natuurlijk. Als het om etnische kwesties gaat hebben de Chinezen met betrekking tot de Oeigoeren ook niet echt een lekkere reputatie, maar daar rept de Chinese media natuurlijk niet over want dat mag niet van de staat.
  maandag 14 maart 2016 @ 19:22:59 #88
168304 Mani89
pi_160666515
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:08 schreef Tweek het volgende:
Blijft entertainend die Amerikaanse verkiezingen:
Jeetje het wordt wel steeds schaamtelozer en hyperbolisch. Moest wel lachen om de comments. :')
  maandag 14 maart 2016 @ 19:24:11 #89
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_160666546
Trump heeft 97% kans om Florida te winnen?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_160666564
Hillary doet weer een fuck up:

"We're going to put a lot of coal companies and coal miners out of business"

JimmyPrinceton twitterde op maandag 14-03-2016 om 03:06:03 Hillary's message for middle class Americans in coal country. https://t.co/CruAKhBHLz reageer retweet
En dat terwijl in Ohio veel mensen in die industrie werken. :')
pi_160666658
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dit was meer ludiek natuurlijk. Als het om etnische kwesties gaat hebben de Chinezen met betrekking tot de Oeigoeren ook niet echt een lekkere reputatie, maar daar rept de Chinese media natuurlijk niet over want dat mag niet van de staat.
Dat begrijp ik.
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is inderdaad al heel snel van een hoog ironisch gehalte. Al vraagt de VS, met hun exceptionalism, er in dit geval wel een beetje om.
pi_160666678
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:24 schreef Federer-fan het volgende:
Meer dan 99% als je de polls only voorspelling bekijkt. Het lijkt me ook vrij onwaarschijnlijk dat de peilingen er weer net zo ver naast zitten als bij de Democraten in Michigan. Zeker omdat in Florida al best een groot deel van de mensen al gestemd heeft.
pi_160666753
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:25 schreef Nintex het volgende:
Hillary doet weer een fuck up:

"We're going to put a lot of coal companies and coal miners out of business"

JimmyPrinceton twitterde op maandag 14-03-2016 om 03:06:03 Hillary's message for middle class Americans in coal country. https://t.co/CruAKhBHLz reageer retweet
En dat terwijl in Ohio veel mensen in die industrie werken. :')
Mwah, die industrie is effectief gezien op sterven na dood. De productiekosten worden hoger, ondanks discutabele technieken (mountain topping) en de arbeidsomstandigheden laten al te wensen over. Als je dan nog competetief bent, dan houdt het gewoon op.

Ik geef toe dat ik het zeker niet zo gebracht zou hebben. Ik zou eerder de boel omdraaien; kolen loopt niet meer, we gaan andere activiteiten ontplooien om banen te creëeren.
  maandag 14 maart 2016 @ 19:30:57 #94
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_160666762
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 15:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hillary nam gisteren weer wat extra standpunten over van Sanders. If you can't beat them fair and square you better join them of zoiets. :)
Zwakke moderatie bij de town hall meeting, Hillary beweert dat ze de private gevangenissen wil afbouwen en liegt zelfs dat haar campagne geen geld aanneemt van private gevangenissen (of valt de Super Pac ineens niet onder de campagne als het zo uitkomt? :')) maar de moderator verzuimt om ernaar te verwijzen dat Hillary (PAC) wordt gesponsord door...private gevangenissen.
Hillary werd geconfronteerd met een man die erg lang onschuldig had vastgezeten in death row, die bijna werd vermoord door de staat - zo heet dat immers aangezien hij onschuldig was - en waarvan uiteindelijk bleek dat hij onschuldig was. "Ben je tegen de doodstraf?" "Nee, op staatsniveau kunnen ze het blijkbaar niet aan...maar voor terroristen moeten we de doodstraf behouden."

[..]

Het meest pijnlijke was dat er geen woord werd gerept over het feit dat Hillary daar loog.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  maandag 14 maart 2016 @ 19:31:32 #95
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_160666783
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:24 schreef Federer-fan het volgende:
Als je nagaat dat Rubio zijn grootste concurrent is valt dat percentage nog tegen.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 14 maart 2016 @ 19:38:00 #96
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_160666920
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Meer dan 99% als je de polls only voorspelling bekijkt. Het lijkt me ook vrij onwaarschijnlijk dat de peilingen er weer net zo ver naast zitten als bij de Democraten in Michigan. Zeker omdat in Florida al best een groot deel van de mensen al gestemd heeft.
Wanneer zijn die stemmingen dan begonnen?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 14 maart 2016 @ 19:38:26 #97
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_160666923
quote:
10s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:31 schreef Montov het volgende:

[..]

Als je nagaat dat Rubio zijn grootste concurrent is valt dat percentage nog tegen.
_O-
pi_160666974
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:27 schreef drexciya het volgende:

[..]

Dat begrijp ik.

[..]

Het is inderdaad al heel snel van een hoog ironisch gehalte. Al vraagt de VS, met hun exceptionalism, er in dit geval wel een beetje om.
Het is natuurlijk altijd een beetje de strijd tussen 'Westen' dat regelmatig kritiek levert op mensenrechten in bijvoorbeeld China en Rusland en die landen die elke kans aangrijpen om datzelfde westen met hun zogenaamd verlichte democratieën een spiegel voor te houden. Soms hebben ze natuurlijk best een punt waar het bijvoorbeeld aankomt op Guantánamo en aanverwante praktijken, maar het lijkt me een illusie om te denken dat dat in Rusland en China nog tien keer erger is.
Het stuk geeft niet voor niets als repliek op 'democratie zorgt voor mensen als Trump' dat 'dictatuur voor mensen als Mao zorgt'. En je kunt veel zeggen van Trump, maar in tegenstelling tot Mao heeft hij niet tientallen miljoenen van zijn landgenoten de dood in gejaagd.
pi_160667141
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:38 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Wanneer zijn die stemmingen dan begonnen?
Er kon tien dagen lang gestemd worden, inmiddels is de 'early voting' gesloten.
Er hebben pakweg 2 miljoen mensen gestemd. In totaal telt Florida ongeveer 12 miljoen stemgerechtigden geloof ik, waarvan natuurlijk lang niet iedereen komt opdagen.
  maandag 14 maart 2016 @ 19:48:33 #100
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_160667178
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Er kon tien dagen lang gestemd worden, inmiddels is de 'early voting' gesloten.
Er hebben pakweg 2 miljoen mensen gestemd. In totaal telt Florida ongeveer 12 miljoen stemgerechtigden geloof ik, waarvan natuurlijk lang niet iedereen komt opdagen.
En hoe veel procent heeft er tot nu toe op Trump gestemd, of is dat waar die 97% op gebaseerd is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')