abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160667192
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is natuurlijk altijd een beetje de strijd tussen 'Westen' dat regelmatig kritiek levert op mensenrechten in bijvoorbeeld China en Rusland en die landen die elke kans aangrijpen om datzelfde westen met hun zogenaamd verlichte democratieën een spiegel voor te houden. Soms hebben ze natuurlijk best een punt waar het bijvoorbeeld aankomt op Guantánamo en aanverwante praktijken, maar het lijkt me een illusie om te denken dat dat in Rusland en China nog tien keer erger is.
Het stuk geeft niet voor niets als repliek op 'democratie zorgt voor mensen als Trump' dat 'dictatuur voor mensen als Mao zorgt'. En je kunt veel zeggen van Trump, maar in tegenstelling tot Mao heeft hij niet tientallen miljoenen van zijn landgenoten de dood in gejaagd.
Het blijft natuurlijk zo dat het establishment, ongeacht het land, niet al te goed is in het kritisch kijken naar het verleden. Mao aanvallen in China lijkt me geen strak plan. Er er zijn best nog wel wat mensen die in Rusland Stalin als een held zien. Maar dat geeft "Het Westen" geen vrijbrief om er zelf ook een zooitje van te maken. En de VS mag best wel een keer tot de orde worden geroepen op dat gebied.

Wat dat aangaat, was ik al hoogst verrast dat Trump de faalacties in het Midden-Oosten aan de kaak stelde (en de Bush dynastie een veeg gaf), in de GOP nota bene, en er mee wegkomt.
pi_160667436
En daar gaan we weer.

Nieuwe endorsement, Attorney General van Florida Pam Bondi steunt Trump.

https://twitter.com/AGPamBondi

ddale8 twitterde op maandag 14-03-2016 om 19:58:57 Florida Attorney General Pam Bondi,a prominent Romney backer in 2012, is endorsing Trump, speaking at his event now. reageer retweet
pi_160667471
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:49 schreef drexciya het volgende:

[..]

Het blijft natuurlijk zo dat het establishment, ongeacht het land, niet al te goed is in het kritisch kijken naar het verleden. Mao aanvallen in China lijkt me geen strak plan. Er er zijn best nog wel wat mensen die in Rusland Stalin als een held zien. Maar dat geeft "Het Westen" geen vrijbrief om er zelf ook een zooitje van te maken. En de VS mag best wel een keer tot de orde worden geroepen op dat gebied.

Wat dat aangaat, was ik al hoogst verrast dat Trump de faalacties in het Midden-Oosten aan de kaak stelde (en de Bush dynastie een veeg gaf), in de GOP nota bene, en er mee wegkomt.
Het verbaast mij dan weer dat je dat verbaast. Ik weet dat sommige mensen hier denken dat de VS wordt gerund door het grootkapitaal en de burger niets te zeggen heeft, maar dat is een onderschatting van de Amerikaanse democratie.

Een rijke zakenman als Trump die denkt dat hij de gevestigde orde in Rusland wel eens even kan opschudden hebben ze daar ook wel gehad. Dat lost Poetin echter wat effectiever op dan middels negatieve tv-spotjes.
In China tegen de partijlijn ingaan betekent ook einde carrière in het meest gunstige geval of de rest van je leven achter de tralies in het minst gunstige geval.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_160667593
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het verbaast mij dan weer dat je dat verbaast. Ik weet dat sommige mensen hier denken dat de VS wordt gerund door het grootkapitaal en de burger niets te zeggen heeft, maar dat is een onderschatting van de Amerikaanse democratie.

Een rijke zakenman als Trump die denkt dat hij de gevestigde orde in Rusland wel eens even kan opschudden hebben ze daar ook wel gehad. Dat lost Poetin echter wat effectiever op dan middels negatieve tv-spotjes.
In China tegen de partijlijn ingaan betekent ook einde carrière in het meest gunstige geval of de rest van je leven achter de tralies in het minst gunstige geval.
Op de één of andere manier werken die landen toch duidelijk anders. Het zal toch iets met historie te maken hebben.

Wat betreft Trump, is het misschien ook lafheid bij andere kandidaten in het GOP veld, die domweg niet durven om de gevestigde orde aan te vallen. Mijn indruk is dat dit standpunt Trump ook aardig wat stemmen op heeft geleverd. En het is een mooie brug naar eventuele Democraten. Want op dit gebied is hij eigenlijk "linkser" dan Hillary.
pi_160667625
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:48 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

En hoe veel procent heeft er tot nu toe op Trump gestemd, of is dat waar die 97% op gebaseerd is?
Nee, die 97% is gebaseerd op een gewogen gemiddelde van de peilingen met daarbij de nationale resultaten en endorsements meegenomen.

Als je verder scrollt bij FiveThirtyEight zie je de betrouwbaarheidsintervallen. In de statistiek zeg je doorgaans namelijk niet 'de uitkomst is X', maar 'de uitkomst ligt met X% zekerheid tussen A en B'.

Die 97% is min of met een reflectie van de hoeveelheid overlap tussen die betrouwbaarheidsintervallen of zoals in dit geval eerder het gebrek aan overlap.

Het is wel zo dat in de brondata van de peilingen vaak een deel van de ondervraagden al wel gestemd heeft, maar dat heeft verder geen impact op de forecasts van FiveThirtyEight.
  maandag 14 maart 2016 @ 20:05:44 #106
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_160667659
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:48 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

En hoe veel procent heeft er tot nu toe op Trump gestemd, of is dat waar die 97% op gebaseerd is?
Die early votes zijn onderdeel van de peilingen, en de peilingen vormen de bron van de 97%. En door die early votes is de kans op een grote omschakeling kleiner geworden.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 14 maart 2016 @ 20:10:04 #107
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_160667801
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:58 schreef Nintex het volgende:
En daar gaan we weer.

Nieuwe endorsement, Attorney General van Florida Pam Bondi steunt Trump.

https://twitter.com/AGPamBondi

ddale8 twitterde op maandag 14-03-2016 om 19:58:57 Florida Attorney General Pam Bondi,a prominent Romney backer in 2012, is endorsing Trump, speaking at his event now. reageer retweet
Wow, this is yuuuge!

Wie?

Ik zat net de nieuwe aflevering te kijken van John Oliver: Kennelijk heeft Trump opgeroepen tot een boycot van Apple, iets dat hij ter plekke heeft bedacht. Dat een tactiek waar hij vaker mee scoort. Vanaf 3:45.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 14 maart 2016 @ 20:14:57 #108
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_160667920
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 20:10 schreef Montov het volgende:

[..]

Wow, this is yuuuge!

Wie?

Ik zat net de nieuwe aflevering te kijken van John Oliver: Kennelijk heeft Trump opgeroepen tot een boycot van Apple, iets dat hij ter plekke heeft bedacht. Dat een tactiek waar hij vaker mee scoort. Vanaf 3:45.
Dat was al een tijdje geleden: http://www.theguardian.co(...)t-fbi-san-bernardino
  maandag 14 maart 2016 @ 20:16:02 #109
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_160667947
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 20:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, die 97% is gebaseerd op een gewogen gemiddelde van de peilingen met daarbij de nationale resultaten en endorsements meegenomen.

Als je verder scrollt bij FiveThirtyEight zie je de betrouwbaarheidsintervallen. In de statistiek zeg je doorgaans namelijk niet 'de uitkomst is X', maar 'de uitkomst ligt met X% zekerheid tussen A en B'.

Die 97% is min of met een reflectie van de hoeveelheid overlap tussen die betrouwbaarheidsintervallen of zoals in dit geval eerder het gebrek aan overlap.

Het is wel zo dat in de brondata van de peilingen vaak een deel van de ondervraagden al wel gestemd heeft, maar dat heeft verder geen impact op de forecasts van FiveThirtyEight.
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 20:05 schreef Montov het volgende:

[..]

Die early votes zijn onderdeel van de peilingen, en de peilingen vormen de bron van de 97%. En door die early votes is de kans op een grote omschakeling kleiner geworden.
Bedankt allebei.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_160668030
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 20:10 schreef Montov het volgende:

[..]

Wow, this is yuuuge!

Wie?

Klopt, tot grote hilariteit van iedereen die erop wees dat Trump kennelijk zelf wat moeite had met die boycot aangezien hij maar bleef tweeten vanaf zijn iPhone.

Obama toonde zich op SXSW overigens ook niet echt een groot voorstander van privacy en encryptie.
  maandag 14 maart 2016 @ 20:53:47 #111
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_160669255
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_160669774
Beetje laat Martijn. :P

Overigens had die vreselijk rechtse WaPo vandaag weer een stukje anti-Sanders propaganda. Hier laten ze zo maar mensen kritisch zijn over de vermeende effecten van zijn gewenste beleid:
https://www.washingtonpos(...)rk-an-investigation/
  maandag 14 maart 2016 @ 21:20:02 #113
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160670088
quote:
10s.gif Op maandag 14 maart 2016 15:37 schreef Belabor het volgende:

[..]

Que?
Si?
  maandag 14 maart 2016 @ 21:21:14 #114
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_160670123
quote:
Wat vind je er goed aan?

In het begin gaat het over de grote Nederlandse voorkeur voor Democraten vanwege linkse correspondenten in Washington. Dat is onzin want het gaat simpelweg over het cultuurverschil waarbij zelfs de meeste VVD'ers zich kunnen vinden in de plannen van de Democraten, en dat er in Nederland meer nadruk ligt op 'persoonlijk/sociale' vrijheden (drugs, homohuwelijk, abortus, etc) en een gezonde afkeer tegen orthodoxe gelovigen. De GOP is een combinatie van de SGP en Wilders en dan kom je op maximaal 30% van de bevolking.

Daarna gaat het over Lincoln en 92 jaar Republikeinse presidenten, en dat het dus belangrijk is dat die partij niet vleugellam wordt. Hmm?

Ok, er is de conclusie dat Trump slecht is voor het land met een paar voorbeelden en een aantal tegenstellingen met Reagan, maar Fiorina, Rubio en Cruz met Reagan te vergelijken (zonder voorbeelden) is dan ook weer misplaatst. En dan nog een rare afsluiter dat Trump met de traditie van New Yorkse machtspolitiek ook een verbinding heeft met de Democraten.

Dus ja, ik vond het een matig stukje als ik eerlijk ben.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 14 maart 2016 @ 21:26:35 #115
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160670309
Ik vond het ook niet duidelijk. Wat was nou eigenlijk zijn punt? En waarom vond hij Reagan zo geweldig?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_160670315
Ach ja, het is een beetje een Pavlov reflex bij de VVD om het op te nemen voor de Republikeinen en te doen of de veelal SGP-achtige opvattingen van de fundivleugel normaal zijn, maar daar denkt de gemiddelde Nederlander iets anders over.

Overigens heeft FiveThirtyEight inmiddels ook een voorbeschouwing op de democratische race van morgen:
http://fivethirtyeight.co(...)tic-primary-preview/
pi_160670453
Wordt morgen niet heel lang wachten op uitslagen Florida en Ohio. De klok is daar gisteren al naar voren gegaan dus tijdverschil is maar vijf uur nu.
  maandag 14 maart 2016 @ 21:31:42 #118
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160670462
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:08 schreef Monolith het volgende:
Beetje laat Martijn. :P

Overigens had die vreselijk rechtse WaPo vandaag weer een stukje anti-Sanders propaganda. Hier laten ze zo maar mensen kritisch zijn over de vermeende effecten van zijn gewenste beleid:
https://www.washingtonpos(...)rk-an-investigation/
Government-provided health insurance. Free college tuition. A $15 minimum wage. Stronger unions. High gas taxes. Guaranteed parental leave. It sounds as though Bernie Sanders wants to turn America into Denmark or Sweden.
Wel grappig want ze mochten willen dat ze de community status hadden van Zweden en Denemarken, maar dat snappen die mafketels toch niet.
pi_160670525
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:31 schreef VacaLoca het volgende:
Wordt morgen niet heel lang wachten op uitslagen Florida en Ohio. De klok is daar gisteren al naar voren gegaan dus tijdverschil is maar vijf uur nu.
Hoe laat onze tijd worden de resultaten verwacht?
pi_160670552
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:31 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Government-provided health insurance. Free college tuition. A $15 minimum wage. Stronger unions. High gas taxes. Guaranteed parental leave. It sounds as though Bernie Sanders wants to turn America into Denmark or Sweden.
Wel grappig want ze mochten willen dat ze de community status hadden van Zweden en Denemarken, maar dat snappen die mafketels toch niet.
'Ze', 'community status', 'die mafketels'?
  maandag 14 maart 2016 @ 21:36:51 #121
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_160670676
Een anti-Trump SuperPAC, van een voormalige campagnemedewerker van Romney, gaat een landelijke reclamespot uitzenden over de uitspraken van Trump over vrouwen. Dat kan Clinton de komende herfst nog volop herhalen:

Ander anti-Trump nieuws, bij Breitbart News stappen journalisten op omdat ze het gevoel hadden dat ze voor het Trump-propaganda website aan het werk waren:
http://talkingpointsmemo.(...)ign-trump-propaganda

En om de trilogie af te maken (niet bewust om zoveel mogelijk anti-Trump info te spammen, hoewel het duidelijk moge zijn dat ik geen fan ben), nog een goed overzicht van alle fysieke ongeregeldheden bij bijeenkomsten van Trump van de afgelopen weken:
http://talkingpointsmemo.(...)ing-to-do-with-trump
Géén kloon van tvlxd!
pi_160670764
Ik geloof dat de wijze waarop Breitbart het mishandelen van een van haar journalisten door een medewerker van Trump nogal veel kwaad bloed gezet heeft bij de collega's van de dame in kwestie.
  maandag 14 maart 2016 @ 21:46:28 #123
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_160671106
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 18:44 schreef Monolith het volgende:
En nog een analyse van de Republikeinse race van morgen:
https://www.washingtonpos(...)nation-by-wednesday/
Interessante indicatie over de verdeling van delegates in Missouri en Illinois waar een Winner Takes Most principe wordt gehanteerd. Trump heeft Ohio nodig om op zijn 538-targets te blijven.

Ik blijf hopen dat Kasich Ohio wint, Cruz Missouri en Trump de rest zodat (1) Rubio wegvalt, (2) Trump frontrunner blijft en (3) kans op een contested convention erg groot wordt bij een tweestrijd van Trump en Cruz.

Kasich zal nog aardig wat delegates moeten winnen in New England om samen te kunnen werken met Cruz (als running mate) om gezamenlijk een meerderheid te behalen bij zo'n contested convention. Ik hoop het niet: laat Trump maar de nominatie krijgen bij een verdeelde GOP.
Géén kloon van tvlxd!
pi_160671317
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hoe laat onze tijd worden de resultaten verwacht?
Dat weet ik niet voor dit specifiek geval, maar normaal vaak om 3 uur toch bij oostelijke Staten? Zou nu dan om 2 uur zijn.
  maandag 14 maart 2016 @ 21:53:29 #125
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160671417
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 21:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

'Ze', 'community status', 'die mafketels'?
Yep. De mentaliteit hier is dat ze werekelijk NIETS wensen te delen met anderen want dat is 'communisme" in hun ogen.
Dus je maakt je populair door taxes te verlagen maar ondertussen hol je de inkomsten van de regering uit.
Vandaar dat ze tegen overheids healthcare zijn want dat kost teveel geld en dat willen ze niet schuiven.
De mentaliteit hier is meer van "Iedereen die wil werken die kan het" maar ze snappen werkelijk niet dat het zoo duur is geworden in de America's dat zelfs mensen met 2 baantjes het moeilijk hebben om rond te komen.
En maar roepen dat de USA het beste land ter wereld is..... _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door DUTCHKO op 14-03-2016 21:59:15 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')