Beetje, maar ook gewoon de psychologie erachter. Ze zijn ongeschreven, maar ze zijn er wel degelijk en mensen ergeren zich eraan wanneer je zo'n ongeschreven regel niet uitvoert. Ook zoiets simpels als een kauwgompje, als je met iemand op stapt bent en jij pakt een kauwgompje vraag je dan: jij ook een? 9 van de 10 mensen welquote:Op zondag 13 maart 2016 10:18 schreef Allures het volgende:
Wat wil je hier mee? Voelt een beetje alsof je deze dingen wil leren en wil dat wij een lijst voor je maken
Dit word een opsom topic en er zijn zo veel van die regels...
je zoekt er veel te veel achter als je denkt dat er ingewikkelde psychologische processen achter zitten. Is gewoon cultuur, normen en waarden en aangeleerd gedrag dat zo geinternaliseerd is dat het opvalt of irriteert als iemand er vanaf wijktquote:Op zondag 13 maart 2016 10:21 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Beetje, maar ook gewoon de psychologie erachter. Ze zijn ongeschreven, maar ze zijn er wel degelijk en mensen ergeren zich eraan wanneer je zo'n ongeschreven regel niet uitvoert. Ook zoiets simpels als een kauwgompje, als je met iemand op stapt bent en jij pakt een kauwgompje vraag je dan: jij ook een? 9 van de 10 mensen wel
Zeker, anders had ik ze ook niet opgeschrevenquote:Op zondag 13 maart 2016 10:30 schreef Loveless85 het volgende:
De helft van de dingen in de OP wist je hopelijk toch wel al voor je dit topic maakte he?
Sta je eindelijk te tongen met iemand heb je nog een kauwgompje in je mond.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:26 schreef Copycat het volgende:
Geen kauwgom kauwen tijdens het stappen. Slaat alle drank dood.
Dit.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:23 schreef Allures het volgende:
[..]
je zoekt er veel te veel achter als je denkt dat er ingewikkelde psychologische processen achter zitten. Is gewoon cultuur, normen en waarden en aangeleerd gedrag dat zo geinternaliseerd is dat het opvalt of irriteert als iemand er vanaf wijkt
Ik snap dat jij dat niet zo ervaart maar dat is je autisme. Meer niet
Om over de drank even door te gaan; nooit, maar dan ook nooit ijs in je Scotch.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:39 schreef Copycat het volgende:
Welke malloot gaat trouwens uiteten zonder een drankje erbij? De plaatselijke snackbarconnaisseur niet meegerekend.
Ook belangrijk, ga niet voordringen om in de bus te stappen. Vooral die mensen die niet achteraan een rij aansluiten maar van opzij komen aanlopen en dan voordringen.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:16 schreef Deezertje het volgende:
Fatsoen:
Laat mensen in het OV eerst uitstappen voordat je voordringt (geldt ook voor mensen die achter je staan en toch als eerste in de bus gaan)
True. Die 1 gaat er dan ook uit.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:56 schreef hoas het volgende:
Beetje raar dat je #1 in je titel zet
Het is een ongeschreven regel dat je er niet van uit gaat dat dit topic een reeks gaat worden.
Soms heb ik gewoon geen dorst maar ja dan ben je toch maar die 2 euro kwijt voor een colaatje, drink ik sloom en weiger ik gewoon de volgende keer dat ze 't vragen.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:39 schreef Copycat het volgende:
Welke malloot gaat trouwens uiteten zonder een drankje erbij? De plaatselijke snackbarconnaisseur niet meegerekend.
Maar dat is dan in een snackbar oid? Mag ik hopen. Anders is het wel erg tja.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:58 schreef Deezertje het volgende:
Soms heb ik gewoon geen dorst maar ja dan ben je toch maar die 2 euro kwijt voor een colaatje, drink ik sloom en weiger ik gewoon de volgende keer dat ze 't vragen.
Wat voor psychologie? Het wordt je gewoon aangeleerd. Als iemand bier voor mij gaat halen zeg ik gewoon bedankt, daarvoor moet ik niet een heel psychologisch proces door. Wat ga je nu doen met al die regels, boven je bed hangen?quote:Op zondag 13 maart 2016 10:21 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Beetje, maar ook gewoon de psychologie erachter. Ze zijn ongeschreven, maar ze zijn er wel degelijk en mensen ergeren zich eraan wanneer je zo'n ongeschreven regel niet uitvoert. Ook zoiets simpels als een kauwgompje, als je met iemand op stapt bent en jij pakt een kauwgompje vraag je dan: jij ook een? 9 van de 10 mensen wel
Ja wat dat betreft is het Engelse systeem beter, daar wordt bij de halte al een nette rij gemaaktquote:Op zondag 13 maart 2016 10:53 schreef User8472 het volgende:
[..]
Ook belangrijk, ga niet voordringen om in de bus te stappen. Vooral die mensen die niet achteraan een rij aansluiten maar van opzij komen aanlopen en dan voordringen.
Het kan soms lastig zijn om te bepalen wie voorrang heeft, het enige systeem wat ik heb is een beetje proberen op te letten hoe lang medereizigers al staan te wachten op het perron en die voor laten gaan, aangezien ze al langer stonden te wachten.
Dat is geen moeite hebben met een zogenaamde ongeschreven regel, maar gewoon krenterigheid.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Soms heb ik gewoon geen dorst maar ja dan ben je toch maar die 2 euro kwijt voor een colaatje, drink ik sloom en weiger ik gewoon de volgende keer dat ze 't vragen.
Gloeiende.. Je kunt dan toch ook gewoon de eerste ronde zeggen: nee dank je, ik hoef niets te drinken. Het is echt geen wettelijke verplichtingquote:Op zondag 13 maart 2016 10:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Een lunchzaak ofzo. Waar je gewoon ff een schnitzeltje eet met wat frietjes. Geen 3-gangen menu. En het gaat mij dan niet eens om die 2 euro want je weet als je ergens gaat zitten kost 't geld, maar gewoon dat ik geen dorst heb.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar dat is dan in een snackbar oid? Mag ik hopen. Anders is het wel erg tja.
Als je dat zou doen in mijn aanwezigheid in een fatsoenlijk restaurant zou ik de ober vragen je te verwijderen van mijn tafel. Wat een krenterigheid. Gelukkig weten we allebei dat dit toch niet gaat gebeuren.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
quote:Op zondag 13 maart 2016 11:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Een lunchzaak ofzo. Waar je gewoon ff een schnitzeltje eet met wat frietjes. Geen 3-gangen menu. En het gaat mij dan niet eens om die 2 euro want je weet als je ergens gaat zitten kost 't geld, maar gewoon dat ik geen dorst heb.
Maar ik neem aan dat jij dan ook wel een biertje teruggeeft? Zelfde als je met zijn drieën op stap bent. Ene rondje betaalt persoon 1, tweede nummertje 2 en de derde persoon 3. In feite ben je dan gewoon 3 biertjes kwijt en heeft iedereen er drie op.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:59 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Wat voor psychologie? Het wordt je gewoon aangeleerd. Als iemand bier voor mij gaat halen zeg ik gewoon bedankt, daarvoor moet ik niet een heel psychologisch proces door. Wat ga je nu doen met al die regels, boven je bed hangen?
Ik kan me niet voorstellen dat je daar niks bij wil drinken eigenlijkquote:Op zondag 13 maart 2016 11:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Een lunchzaak ofzo. Waar je gewoon ff een schnitzeltje eet met wat frietjes. Geen 3-gangen menu. En het gaat mij dan niet eens om die 2 euro want je weet als je ergens gaat zitten kost 't geld, maar gewoon dat ik geen dorst heb.
En wat doe je als een van de drie geen bier, maar bijvoorbeeld vodka drinkt?quote:Op zondag 13 maart 2016 11:03 schreef Deezertje het volgende:
Maar ik neem aan dat jij dan ook wel een biertje teruggeeft? Zelfde als je met zijn drieën op stap bent. Ene rondje betaalt persoon 1, tweede nummertje 2 en de derde persoon 3. In feite ben je dan gewoon 3 biertjes kwijt en heeft iedereen er drie op.
Anders gaat het worden met die vrienden die een Baco willen als jij gaat bestellen.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:03 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat jij dan ook wel een biertje teruggeeft? Zelfde als je met zijn drieën op stap bent. Ene rondje betaalt persoon 1, tweede nummertje 2 en de derde persoon 3. In feite ben je dan gewoon 3 biertjes kwijt en heeft iedereen er drie op.
Zeg jij 't maarquote:Op zondag 13 maart 2016 11:05 schreef Copycat het volgende:
[..]
En wat doe je als een van de drie geen bier, maar bijvoorbeeld vodka drinkt?
Gewoon bestellen. Niet alles gaan afmeten.quote:
Maar je wilt ook niet bekend staan als de gast die 't duurste neemt zolang ie zelf niet betaald toch?quote:Op zondag 13 maart 2016 11:07 schreef FANN het volgende:
[..]
een rondje is een rondjedoe mij maar een Bailey's
mét ijs !
Hoe kom je nu weer bij die gevolgtrekking?quote:Op zondag 13 maart 2016 11:09 schreef Deezertje het volgende:
Maar je wilt ook niet bekend staan als de gast die 't duurste neemt zolang ie zelf niet betaald toch?
Mijn ongeschreven regel is dat ik dat niet drink op kosten van een ander, daar hoef je niet bang voor te zijn, maar wat zou je doen áls die ander dus wél een Baco een Vodka of een Baileys drinkt?quote:Op zondag 13 maart 2016 11:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar je wilt ook niet bekend staan als de gast die 't duurste neemt zolang ie zelf niet betaald toch?
Klinkt wel heel praktisch.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:03 schreef Deezertje het volgende:
[..]
en zorg dat niet stinkt naar transpiratie, dáár word ik echt misselijk van bij sommige mensenquote:Op zondag 13 maart 2016 11:11 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hoest of niets liever in je elleboog/mouw dan met je hand voor je mond
Nederland staat bekend als 't land waar we alles afmeten...quote:Op zondag 13 maart 2016 11:11 schreef FANN het volgende:
[..]
Mijn ongeschreven regel is dat ik dat niet drink op kosten van een ander, daar hoef je niet bang voor te zijn, maar wat zou je doen áls die ander dus wél een Baco een Vodka of een Baileys drinkt?
Daar ben ik dan wel benieuwd naar
Nies! Dommequote:Op zondag 13 maart 2016 11:11 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hoest of nies liever in je elleboog/mouw dan met je hand voor je mond
Dat vraagt ze niet.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:13 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nederland staat bekend als 't land waar we alles afmeten...
Een vooroordeel wat bij lange na niet overal klopt. En dat je al helemaal niet in stand hoeft te houden.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:13 schreef Deezertje het volgende:
Dan ben jij wel een échte Nederlander dusquote:Op zondag 13 maart 2016 11:13 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik heb ook een hekel aan profiteursquote:Op zondag 13 maart 2016 11:15 schreef FANN het volgende:
[..]
Dan ben jij wel een échte Nederlander dusgezellig is anders
Ik ben bevriend met iemand die de rekening altijd gaat uitpluizen. Als we ergens gegeten hebben gaat hij op de rekening kijken wat hij gegeten en gedronken heeft en legt dat bedrag op de cent af op tafel. VERSCHRIKKELIJKquote:Op zondag 13 maart 2016 11:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik heb ook een hekel aan profiteursIk ben dan meestal ik krijg 2 bier van jou jij 2 van mij. Of als we thuis zouden afspreken koop ik gewoon 1 kratje en de volgende keer neemt Pietje een kratje mee. Lekker praktisch dus vooral.
Ala iemand de hele avond Vodka drinkt, is het wel logisch dat hij/zij ook een Vodka besteld en niet ineens over gaat op een Biertje omdat jij te krenterig bentquote:Op zondag 13 maart 2016 11:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik heb ook een hekel aan profiteursIk ben dan meestal ik krijg 2 bier van jou jij 2 van mij. Of als we thuis zouden afspreken koop ik gewoon 1 kratje en de volgende keer neemt Pietje een kratje mee. Lekker praktisch dus vooral.
sjesus doe dan 50/50quote:Op zondag 13 maart 2016 11:18 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik ben bevriend met iemand die de rekening altijd gaat uitpluizen. Als we ergens gegeten hebben gaat hij op de rekening kijken wat hij gegeten en gedronken heeft en legt dat bedrag op de cent af op tafel. VERSCHRIKKELIJK
En dat dan de ober als eerste naar jou wordt verwezen want vrouw is echt heel irritant.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:13 schreef El_Chili het volgende:
Uit eten met andere mensen die je nog niet zo lang kent die betalen (voor het eerst met je schoonouders):
- Niet het allerduurste gerecht van de kaart nemen (Bij voorkeur hetzelfde als je schoonpa)
Ja maar hé, je zal net zoals Deezertje zegt maar te maken hebben met een profiteur die misschien een duurder hoofdgerecht had.quote:
Ja, je durft ook geen ijsje na te nemen als meneer niks neemt of iets te drinken, stel je voor dat je iets wil drinken bij je etenquote:Op zondag 13 maart 2016 11:21 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ja maar hé, je zal net zoals Deezertje zegt maar te maken hebben met een profiteur die misschien een duurder hoofdgerecht had.
Ik ben ook zo'n gast die altijd zelf dingen meeneemt, broodjes en drinken enzo als ik een dagje wegga (en als ik onderweg wat lekkers zie heb ik 's avonds alsnog de helft over van eigen spulquote:Op zondag 13 maart 2016 11:23 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja, je durft ook geen ijsje na te nemen als meneer niks neemt of iets te drinken, stel je voor dat je iets wil drinken bij je etendat vindt hij zónde van het geld
![]()
Ga dan thuis een boterham smeren denk ik dan
Ja precies... zo kan je beter denken anders geniet je nergens meer van johquote:Op zondag 13 maart 2016 11:29 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik ben ook zo'n gast die altijd zelf dingen meeneemt, broodjes en drinken enzo als ik een dagje wegga (en als ik onderweg wat lekkers zie heb ik 's avonds alsnog de helft over van eigen spul). Maar ik heb sowieso last van dat ik alles omreken of in proporties zie: 'hey, maar voor 2 euro heb ik 3 liter cola en nu maar 200ml
) Ohja, maar ik zit hier in goed gezelschap midden in een tof stadje met een lekker zonnetje en een goed gesprek.
Wat ben je toch ook een krent. Ik ben ook wel redelijk zuinig, maar niet als het op anderen aan komt en ook niet met leuke dingen als een dagje weg.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:29 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik ben ook zo'n gast die altijd zelf dingen meeneemt, broodjes en drinken enzo als ik een dagje wegga (en als ik onderweg wat lekkers zie heb ik 's avonds alsnog de helft over van eigen spul). Maar ik heb sowieso last van dat ik alles omreken of in proporties zie: 'hey, maar voor 2 euro heb ik 3 liter cola en nu maar 200ml
) Ohja, maar ik zit hier in goed gezelschap midden in een tof stadje met een lekker zonnetje en een goed gesprek.
Maar meestal ben ik dat niet, dus in mijn eentje doe ik dat zeker niet. Op date stel ik ook altijd voor 't maar te betalen (al vraag ik mij af of dat slim is, ik stel het altijd voor iig).quote:Op zondag 13 maart 2016 11:30 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja precies... zo kan je beter denken anders geniet je nergens meer van joh
Ik heb het over als ik zelf weg ben. Met zijn tweeën neem ik meestal niet zo veel mee of ik moet weten dat de ander dat ook doet (en dus sociaal geaccepteerd is)quote:Op zondag 13 maart 2016 11:32 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Wat ben je toch ook een krent. Ik ben ook wel redelijk zuinig, maar niet als het op anderen aan komt en ook niet met leuke dingen als een dagje weg.
Stel je dit nou hypothetisch of heb ik iets gemist?quote:Op zondag 13 maart 2016 11:29 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ohja, maar ik zit hier in goed gezelschap midden in een tof stadje met een lekker zonnetje en een goed gesprek.
Hoe moet ik dat 'voorstellen' zien? Vragen of je mag betalen?quote:Op zondag 13 maart 2016 11:33 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar meestal ben ik dat niet, dus in mijn eentje doe ik dat zeker niet. Op date stel ik ook altijd voor 't maar te betalen (al vraag ik mij af of dat slim is, ik stel het altijd voor iig).
Ga je als je in je eentje door de stad wandelt op zondagmiddag nooit eens ergens een kopje koffie of een biertje drinken op een terrasje? Dat is juist zó lekker johquote:Op zondag 13 maart 2016 11:33 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar meestal ben ik dat niet, dus in mijn eentje doe ik dat zeker niet. Op date stel ik ook altijd voor 't maar te betalen (al vraag ik mij af of dat slim is, ik stel het altijd voor iig).
*zucht* 'Ik zal dan maar betalen zeker? Aangezien ik een man ben en het een ongeschreven regel is dat ik dat doe op de eerste date? *kreunsteun*quote:Op zondag 13 maart 2016 11:36 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Hoe moet ik dat 'voorstellen' zien? Vragen of je mag betalen?
tis wel een afknapperquote:Op zondag 13 maart 2016 11:37 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
*zucht* 'Ik zal dan maar betalen zeker? Aangezien ik een man ben en het een ongeschreven regel is dat ik dat doe op de eerste date? *kreunsteun*
Soort van. Als de rekening komt zo van 'Eens kijken...' en dan het geld pakken of pinpas invoeren en als er geen tegenstribbeling komt zet ik 't door. Maar ook hier is het altijd maar de vraag: komt er een tweede date? Dan betaald zij meestal, maar ik heb dus ook gehad dat ik nooit meer wat hoor en dan kan ik weleens denken: tja dit wist zij ook dus daarom liet ze mij alles betalenquote:Op zondag 13 maart 2016 11:36 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Hoe moet ik dat 'voorstellen' zien? Vragen of je mag betalen?
Nee, in mijn eentje geef ik daar echt niets om. Kan dan ook prima zitten op een bankje met een blikje frisquote:Op zondag 13 maart 2016 11:37 schreef FANN het volgende:
[..]
Ga je als je in je eentje door de stad wandelt op zondagmiddag nooit eens ergens een kopje koffie of een biertje drinken op een terrasje? Dat is juist zó lekker johmits je het kan missen natuurlijk, als je het op dat moment écht niet kan missen is het geen goed idee natuurlijk.
Als je een eerste date hebt is het wel redelijk flauw om meteen de rekening te gaan zitten uitpluizen trouwensbij een langere relatie of meerdere date's wordt het al snel normaal hoor dat delen
over het algemeen genomen dan
oh... dat kan ook heel lekker zijn in het zonnetjequote:Op zondag 13 maart 2016 11:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee, in mijn eentje geef ik daar echt niets om. Kan dan ook prima zitten op een bankje met een blikje fris
Hoe weet je dat er een vervolg komt? Je hebt ook meiden die denken: mooi niet! en dus de man maar alles laten dokken. Zulke types moet je niet te vaak mee datenquote:Op zondag 13 maart 2016 11:39 schreef DoubleDip het volgende:
Oh en ongeschreven regel op de eerste date: de man betaalt.
Dat krijgt de broekjes wel nat.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:37 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
*zucht* 'Ik zal dan maar betalen zeker? Aangezien ik een man ben en het een ongeschreven regel is dat ik dat doe op de eerste date? *kreunsteun*
Toch regelmatig gehad dat de vrouw wilde betalen of rekening wilde delen. Het feminisme komt er ooit nog wel eens.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:39 schreef DoubleDip het volgende:
Risico van het daten, als je dat niet wilt moet je of niet daten of iets gaan doen wat niets kost op een eerste date.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:41 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoe weet je dat er een vervolg komt? Je hebt ook meiden die denken: mooi niet! en dus de man maar alles laten dokken. Zulke types moet je niet te vaak mee daten
Dat zou niet uit moeten maken. Heb misschien makkelijk praten als vrouw maar zo werkt het nou eenmaal. Mieren over de rekening is bovendien niet erg aantrekkelijk. Of je moet een date hebben die altijd duur spul bestelt, maar ik neem aan dat dat meestal niet zo is.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:41 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoe weet je dat er een vervolg komt? Je hebt ook meiden die denken: mooi niet! en dus de man maar alles laten dokken. Zulke types moet je niet te vaak mee daten
vind ik juist niet. Ik vind het een ongeschreven regel dat je deelt.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:39 schreef DoubleDip het volgende:
Maar ja, zo'n beetje alles wat leuk is kost geld. Al is het maar de benzine van de auto om er te komen.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:42 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Risico van het daten, als je dat niet wilt moet je of niet daten of iets gaan doen wat niets kost op een eerste date.
Ik kom niet van ze af na 1 date hoor. Ze blijven altijd plakkenquote:Op zondag 13 maart 2016 11:41 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Condooms kosten ook geld, moet dat dan ook om de beurt (huehue) afgerekend worden?quote:Op zondag 13 maart 2016 11:43 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Maar ja, zo'n beetje alles wat leuk is kost geld. Al is het maar de benzine van de auto om er te komen.
Op de tweede date wel, maar niet op de eerste.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:43 schreef Allures het volgende:
[..]
vind ik juist niet. Ik vind het een ongeschreven regel dat je deelt.
Dat dus. Schept bij sommigen ook meteen verwachtingen. Ik heb er toch voor betaald!?!quote:Op zondag 13 maart 2016 11:43 schreef Allures het volgende:
vind ik juist niet. Ik vind het een ongeschreven regel dat je deelt.
Van mij niet. Ik heb ook nooit lopen janken dat uitjes geld kosten.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:44 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Condooms kosten ook geld, moet dat dan ook om de beurt (huehue) afgerekend worden?
Maar als ik dan terugdenk: de dates die splitten werd 't meestal niks mee en waar ik alles betaalde had ik iig een tweede date mee waar zij dan dan betaaldequote:Op zondag 13 maart 2016 11:45 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat dus. Schept bij sommigen ook meteen verwachtingen. Ik heb er toch voor betaald!?!
Dat is toch geen empirisch verband? Over hoeveel dates hebben we het sowieso?quote:Op zondag 13 maart 2016 11:47 schreef Deezertje het volgende:
Maar als ik dan terugdenk: de dates die splitten werd 't meestal niks mee en waar ik alles betaalde had ik iig een tweede date mee waar zij dan dan betaaldeMaar in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
Haha zeker, maar das ook een jaar of twee geleden. Vorig jaar 2 gehad ofzo maar die waren niet serieusquote:Op zondag 13 maart 2016 11:47 schreef Elvi het volgende:
Ik wist niet dat Deezertje al dates heeft gehad?
Stuk of 10 meidenquote:Op zondag 13 maart 2016 11:48 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat is toch geen empirisch verband? Over hoeveel dates hebben we het sowieso?
Alles op de cent uitrekenen vind ik ook niet zo gezellig, maar ik vind niet dat een ander per se hoeft mee te betalen aan eventuele duurdere keuzes die ze zelf niet willen of kunnen maken. Wat als die vriend het niet zo breed heeft en/of aan het sparen is voor iets ofzo? Moet je dat dan vooraf gezellig even aankaarten?quote:
maar waarom dan? Waarom moet iemand de rekening op pakken omdat jullie samen een drankje deden?quote:Op zondag 13 maart 2016 11:44 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Op de tweede date wel, maar niet op de eerste.
Ben ik het wel mee eens. Een paar Euro doe ik niet moeilijk over maar als je vegetarisch bent of niet drinkt lijkt het mij wel eerlijk als je daar niet aan meebetaalt. Overigens vind ik het geven van fooi met een grote groep althans best normaal, tenzij het echt niet te vreten was.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:50 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Alles op de cent uitrekenen vind ik ook niet zo gezellig, maar ik vind niet dat een ander per se hoeft mee te betalen aan eventuele duurdere keuzes die ze zelf niet willen of kunnen maken. Wat als die vriend het niet zo breed heeft en/of aan het sparen is voor iets ofzo? Moet je dat dan vooraf gezellig even aankaarten?
Of wat als je niet wil mee betalen aan dood beest of alcohol? Ben je dan ineens wel gezelliger, want geen krent maar gewoon principieel?
Dus als je Vegetariër bent en je date besteld een biefstuk bedoel je?quote:Op zondag 13 maart 2016 11:50 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Alles op de cent uitrekenen vind ik ook niet zo gezellig, maar ik vind niet dat een ander per se hoeft mee te betalen aan eventuele duurdere keuzes die ze zelf niet willen of kunnen maken. Wat als die vriend het niet zo breed heeft en/of aan het sparen is voor iets ofzo? Moet je dat dan vooraf gezellig even aankaarten?
Of wat als je niet wil mee betalen aan dood beest of alcohol? Ben je dan ineens wel gezelliger, want geen krent maar gewoon principieel?
Hoort erbij, ongeschreven regel, mits de kosten niet de pan uit rijzen natuurlijk. Als ik ging daten pasten we dit wel toe. Ben niet te beroerd om mee te betalen maar het gaat mij om het principe.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:53 schreef Allures het volgende:
[..]
maar waarom dan? Waarom moet iemand de rekening op pakken omdat jullie samen een drankje deden?
Wat voor principe? Het principe van gierig?quote:Op zondag 13 maart 2016 11:55 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Hoort erbij, ongeschreven regel, mits de kosten niet de pan uit rijzen natuurlijk. Als ik ging daten pasten we dit wel toe. Ben niet te beroerd om mee te betalen maar het gaat mij om het principe.
Nee, principe van ongeschreven regel die er bij hoort, tenzij je date straatarm is of de drankjes buitenproportioneel duur.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:56 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Wat voor principe? Het principe van gierig?
De ongeschreven regel dat vrouwen het zwakkere geslacht zijn en onderhouden moeten worden?quote:Op zondag 13 maart 2016 11:58 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Nee, principe van ongeschreven regel die er bij hoort, tenzij je date straatarm is of de drankjes buitenproportioneel duur.
ja welk principequote:Op zondag 13 maart 2016 11:55 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Hoort erbij, ongeschreven regel, mits de kosten niet de pan uit rijzen natuurlijk. Als ik ging daten pasten we dit wel toe. Ben niet te beroerd om mee te betalen maar het gaat mij om het principe.
Er niet aan mee willen betalen is er niet tegen kunnen?quote:Op zondag 13 maart 2016 11:54 schreef FANN het volgende:
[..]
Dus als je Vegetariër bent en je date besteld een biefstuk bedoel je?
Of je bent anti alcohol en je date besteld een biertje?
Dat wordt vast geen succes dan als je daar niet tegen kan![]()
Ok, alleen in grote groepen dan afspreken, want dan hoef je je niet te verantwoorden dus..quote:Maar als het gaat om een duurder hoofdgerecht of nagerecht, ja jemig, als je dat gaat zitten
uitrekenen wordt het wel een sneu gedoe hoor...
Als je nou met een grote groep gaat is ''ieder voor zich'' betalen juist best wel een goed idee,
dan kan iedereen bestellen en eten/drinken wat hij/zij wil zonder zich te hoeven schamen voor
de kosten.
Zeg dat gewoon eens.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nou ja, als je niet mee wil betalen omdat iemand iets met vlees besteld wordt het geen succesquote:Op zondag 13 maart 2016 12:04 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Er niet aan mee willen betalen is er niet tegen kunnen?
[..]
Ok, alleen in grote groepen dan afspreken, want dan hoef je je niet te verantwoorden dus..
Ja, we hebben een paar leuke jaren gehad en zijn om andere redenen uit elkaar gegaan. Ik vind iemand met principes wel aantrekkelijk, ook al zijn die niet hetzelfde als de mijne. Zolang er niet gezeurd wordt over dat ik mijn eigen biefstukje met wijntje dok en op eet, hoeft het gezelligheid voor mij dan ook niet in de weg te staan.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:08 schreef FANN het volgende:
[..]
Nou ja, als je niet mee wil betalen omdat iemand iets met vlees besteld wordt het geen succes
denk ik, de avond niet de date niet en voor de rest ook niet denk ikmaar goed zou zomaar
anders kunnen zijn.
Heb je weleens zoiets meegemaakt dan?
Met grote groepen is juist vaak zo een gedoe in mijn ervaring en vooraf afspreken bij een date zou ik denk ook best enige imagoschade op kunnen leverenquote:Ja in grote groepen lijkt het me wel handig, je kan het ook op je eerste date afspreken hoor als jij dat wil, wat mij betreft zijn er niet echt regels voor.
Maar ik begrijp je niet helemaal, hij wilde niet meebetalen aan jouw biefstukje of je wijntje?quote:Op zondag 13 maart 2016 12:15 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ja, we hebben een paar leuke jaren gehad en zijn om andere redenen uit elkaar gegaan. Ik vind iemand met principes wel aantrekkelijk, ook al zijn die niet hetzelfde als de mijne. Zolang er niet gezeurd wordt over dat ik mijn eigen biefstukje met wijntje dok en op eet, hoeft het gezelligheid voor mij dan ook niet in de weg te staan.
[..]
Met grote groepen is juist vaak zo een gedoe in mijn ervaring en vooraf afspreken bij een date zou ik denk ook best enige imagoschade op kunnen leveren
ik ookquote:Op zondag 13 maart 2016 12:20 schreef Bananenpap het volgende:
Ik zou iemand die uit principe niet meebetaalt aan vlees of alcohol echt een gigantische zeikerd vinden.Echt enorm betweterig.
Geen vlees, vis of alcohol inderdaad.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:18 schreef FANN het volgende:
[..]
Maar ik begrijp je niet helemaal, hij wilde niet meebetalen aan jouw biefstukje of je wijntje?
Ik vind zo een houding dan weer betweterig..quote:Op zondag 13 maart 2016 12:20 schreef Bananenpap het volgende:
Ik zou iemand die uit principe niet meebetaalt aan vlees of alcohol echt een gigantische zeikerd vinden.Echt enorm betweterig.
Als er over gezeken wordt ja, maar dat is voor de ander toch net zo als je zegt dat die maar mee moet betalen, omdat je het anders niet gezellig vindt. Dan snap ik wel dat je bij voorbaat al afhaakt ja, omdat het niet kan werken in jouw ogen..quote:
nog één reactie Cc anders begrijpt ze niet wat ik zeiquote:Op zondag 13 maart 2016 12:31 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Als er over gezeken wordt ja, maar dat is voor de ander toch net zo als je zegt dat die maar mee moet betalen, omdat je het anders niet gezellig vindt. Dan snap ik wel dat je bij voorbaat al afhaakt ja, omdat het niet kan werken in jouw ogen..
Ligt namelijk helemaal aan de omstandigheden...quote:Ja in grote groepen lijkt het me wel handig, je kan het ook op je eerste date afspreken hoor als jij dat wil, wat mij betreft zijn er niet echt regels voor.
Shots are fired.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:32 schreef Barbusse het volgende:
Als je vraagt om advies en hulp op een forum er ook daadwerkelijk wat mee doen als mensen die het goed bedoelen je het geven.
Normaal gesproken geen probleem maar er zijn wel situaties waarin zulke dingen tot irritaties kunnen gaan leiden. Zo ben ik toen ik zwanger was met een groep van 30 man een weekje weg geweest. Ik dronk fris en dat werd daar in inimini kleine flesjes geserveerd terwijl het bier in halve liters kwam en ook veel duurder was. Alles werd betaald uit 'de pot' waar ik dus net zoveel aan meebetaalde als alle anderen.. alleen was ik én goedkoper én had ik steeds dorst.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:19 schreef FANN het volgende:
[..]
Ala iemand de hele avond Vodka drinkt, is het wel logisch dat hij/zij ook een Vodka besteld en niet ineens over gaat op een Biertje omdat jij te krenterig bent
Op de eerste date kiest de man meestal ook het restaurant/de kroeg en ik heb helaas al eens meegemaakt dat hij een super duur restaurant koos en bij het afrekenen er op eens op stond de rekening te splitsen... En nee.. ik was niet degene die voor de dure gerechten had gekozen.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:44 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Op de tweede date wel, maar niet op de eerste.
Lolwhut?quote:Op zondag 13 maart 2016 15:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Op de eerste date kiest de man meestal ook het restaurant/de kroeg en ik heb helaas al eens meegemaakt dat hij een super duur restaurant koos en bij het afrekenen er op eens op stond de rekening te splitsen... En nee.. ik was niet degene die voor de dure gerechten had gekozen.
Die date is alleen daarom al niet vervolgd.
nog maar eens een keer dan, speciaal voor zulke situaties...quote:Op zondag 13 maart 2016 15:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Normaal gesproken geen probleem maar er zijn wel situaties waarin zulke dingen tot irritaties kunnen gaan leiden. Zo ben ik toen ik zwanger was met een groep van 30 man een weekje weg geweest. Ik dronk fris en dat werd daar in inimini kleine flesjes geserveerd terwijl het bier in halve liters kwam en ook veel duurder was. Alles werd betaald uit 'de pot' waar ik dus net zoveel aan meebetaalde als alle anderen.. alleen was ik én goedkoper én had ik steeds dorst.
Toen ik zag hoe mijn geld er door vloog heb ik het toch maar aangekaart en is besloten dat mijn aandeel in de pot ook maar één derde hoefde te zijn.
Ik voelde me wel heel ongemakkelijk om het ter sprake te brengen want dat hoort eigenlijk niet volgens de ongeschreven regels.
quote:Ja in grote groepen lijkt het me wel handig, je kan het ook op je eerste date afspreken hoor als jij dat wil, wat mij betreft zijn er niet echt regels voor.
quote:Op zondag 13 maart 2016 11:29 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ohja, maar ik zit hier in goed gezelschap midden in een tof stadje met een lekker zonnetje en een goed gesprek.
Daar heb ik nooit van gehoord dat dat gebruikelijk is.quote:Op zondag 13 maart 2016 15:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Op de eerste date kiest de man meestal ook het restaurant/de kroeg
Misschien in de tijd dat een vrouw nog geen mening mocht hebben.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:54 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Daar heb ik nooit van gehoord dat dat gebruikelijk is.
Ja, of in bepaalde landen/culturen waar dat nog steeds zo is.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:59 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Misschien in de tijd dat een vrouw nog geen mening mocht hebben.
Niemand verbied je om te zeggen, nah....... lijkt me niks, laten we dáár gaan etenquote:Op zondag 13 maart 2016 17:59 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Misschien in de tijd dat een vrouw nog geen mening mocht hebben.
Net of ik in de wachtkamer met de andere wachtenden wil gaan zitten kletsen...quote:Op zondag 13 maart 2016 18:03 schreef FANN het volgende:
[..]
Niemand verbied je om te zeggen, nah....... lijkt me niks, laten we dáár gaan eten![]()
Wat trouwens ook geen geschreven regel is is dat je niet constant op je mobiel loopt
te loeren tijdens een date en zéker niet onder het eten.
Dat geloer op die telefoons wordt trouwens zo ondertussen een ziekte let maar eens op als
je bijvoorbeeld ergens in een wachtkamer zit, 9 van de 10 mensen zitten met hun telefoon
te klooien
Nou, nee maar het lijkt wel of zo'n kamer vol met autisten zit danquote:Op zondag 13 maart 2016 18:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Net of ik in de wachtkamer met de andere wachtenden wil gaan zitten kletsen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanuit mijn beleving wordt er juist op zo'n telefoon gekeken als het niet gezellig is.quote:Op zondag 13 maart 2016 18:07 schreef FANN het volgende:
[..]
Nou, nee maar het lijkt wel of zo'n kamer vol met autisten zit danhet gebeurt overal....
maar vooral tijdens het eten is het wel héél ongezellig....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 13 maart 2016 20:23 schreef Polenbatser het volgende:
Als het andersom is en mensen vragen of ik het laatste koekje niet wil zeg ik altijd ja, gewoon om te klieren. Ik kan er dan ook van genieten het laatste koekje voor hun neus op te peuzelen. Gelukkig hebben de meeste mensen nog wel een ander pak koekjes in huis, dus is het probleem opgelost.
Dit doe ik ook vaak, jaquote:Op zondag 13 maart 2016 20:23 schreef Polenbatser het volgende:
Wat ik een hele irritante ongeschreven regel vind is dat als je het laatste koekje of weet ik wat wil pakken, dat je dan aan de andere aanwezigen hoort te vragen of zij misschien niet het laatste koekje willen. Dat horen ze dan vervolgens af te slaan, al dan niet gevolgd door de vraag 'weet je het zeker?' en pas dan is het koekje van jou. Als het andersom is en mensen vragen of ik het laatste koekje niet wil zeg ik altijd ja, gewoon om te klieren. Ik kan er dan ook van genieten het laatste koekje voor hun neus op te peuzelen. Gelukkig hebben de meeste mensen nog wel een ander pak koekjes in huis, dus is het probleem opgelost.
Nou ok, als ik voor het eerst bij m'n toekomstige schoonouders op bezoek ga zal ik ook wel het sociaalwenselijke antwoord geven.quote:Op zondag 13 maart 2016 20:27 schreef FANN het volgende:
[..]ik zou het niet durven , maar ik vind het wél grappig
Ja dat vind ik ook altijd zo tenenkrommend.quote:Op zondag 13 maart 2016 21:15 schreef tjoptjop het volgende:
Dat je geacht wordt iedereen te feliciteren op een verjaardag.
Erg irritant imho.
Gewoon de jarige feliciteren en tegen de rest 'hoi' al dan niet met handen of zoenen. Ook al feliciteert verder iedereen wel elkaar.quote:Op zondag 13 maart 2016 21:18 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook altijd zo tenenkrommend.Dat je dan de man van de nicht van de jarige moet feliciteren met zijn aangetrouwde nicht.
Alleen in Nederland. In andere landen begroet je de overige gasten gewoon.quote:Op zondag 13 maart 2016 21:15 schreef tjoptjop het volgende:
Erg irritant imho.
Haha, ik zeg vaak we delen em wel.quote:Op zondag 13 maart 2016 20:23 schreef Polenbatser het volgende:
Wat ik een hele irritante ongeschreven regel vind is dat als je het laatste koekje of weet ik wat wil pakken, dat je dan aan de andere aanwezigen hoort te vragen of zij misschien niet het laatste koekje willen. Dat horen ze dan vervolgens af te slaan, al dan niet gevolgd door de vraag 'weet je het zeker?' en pas dan is het koekje van jou. Als het andersom is en mensen vragen of ik het laatste koekje niet wil zeg ik altijd ja, gewoon om te klieren. Ik kan er dan ook van genieten het laatste koekje voor hun neus op te peuzelen. Gelukkig hebben de meeste mensen nog wel een ander pak koekjes in huis, dus is het probleem opgelost.
Wat ook gewoon veel logischer is.quote:Op zondag 13 maart 2016 21:34 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Alleen in Nederland. In andere landen begroet je de overige gasten gewoon.
Is dat een ongeschreven regel? Als je nooit wat terugkrijgt is dat misschien omdat het geen ongeschreven regel is?quote:Op zondag 13 maart 2016 22:59 schreef Deezertje het volgende:
Mensen groeten als je bij de bushalte staat (en dan bijna nooit wat terugkrijgen).
Dit vind ik wel een interessante. Het is inderdaad sociaal gewenst dat je vraagt of iemand anders het wilt, maar het is vervolgens sociaal gewenst dat de andere het afslaan. Ik vind het altijd akward als iemand het vraagt, er wordt veel te veel aandacht opgegooid. Ik denk altijd pak het gewoon als je er zin in hebt, maar als een dikkertje het dan pakt (dikke maat van me doet dat vaakquote:Op zondag 13 maart 2016 20:23 schreef Polenbatser het volgende:
Shit, dit doe ik nooit.quote:Op zondag 13 maart 2016 23:08 schreef habitue het volgende:
O ja en dat je bij een kringverjaardag de hele avond op dezelfde stoel zit. Zit je dan 3 uur lang naast de saaiste oom ooit.
Misschien verschilt dit per familie! Met verjaardagen onder vrienden doe ik dit ook nooit.quote:
Vreemde humor.quote:Op zondag 13 maart 2016 20:23 schreef Polenbatser het volgende:
Ik denk dat het een familiekwaaltje is. Niet herkenbaar. Gelukkig.quote:Op zondag 13 maart 2016 23:36 schreef habitue het volgende:
Misschien verschilt dit per familie! Met verjaardagen onder vrienden doe ik dit ook nooit.
Nu ik nadenk doen ze het bij mijn familie ook. Alleen sta ik na 30 min op omdat ik het niet meer aan kan en ga ik schapen kijken buiten ofzo.quote:Op zondag 13 maart 2016 23:36 schreef habitue het volgende:
[..]
Misschien verschilt dit per familie! Met verjaardagen onder vrienden doe ik dit ook nooit.
En wat zeggen ze dan, als je ze die kritiek geeft?quote:
Welke kritiek?quote:Op zondag 13 maart 2016 23:42 schreef Copycat het volgende:
[..]
En wat zeggen ze dan, als je ze die kritiek geeft?
Je hekelt ze. Dat is kritiek leveren. Maar waarschijnlijk bedoelde je dat je er een hekel aan hebt.quote:
Lekker in de comfortzone blijven hangen.quote:Op zondag 13 maart 2016 23:41 schreef Wimperkruller het volgende:
Maar mensen hebben sowieso al snel vaste plekjes .. Veiligheid?!
De verjaardagen bedoel ik. De mensen niet, hoewel ik ook niet iets met ze heb ofzo. Maar ik zie ze maar een paar keer per jaar, dus ach ja, hoort erbij!quote:Op zondag 13 maart 2016 23:43 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je hekelt ze. Dat is kritiek leveren. Maar waarschijnlijk bedoelde je dat je er een hekel aan hebt.
Snap ik. Daar heb je een hekel aan. Verjaardagen hekelen zou raar zijnquote:Op zondag 13 maart 2016 23:46 schreef Wimperkruller het volgende:
De verjaardagen bedoel ik. De mensen niet, hoewel ik ook niet iets met ze heb ofzo. Maar ik zie ze maar een paar keer per jaar, dus ach ja, hoort erbij!
Of vlak achter de hekjes bij de supermarkt...quote:Op zondag 13 maart 2016 23:59 schreef Operc het volgende:
Dat je niet aan het einde van een roltrap stil moet staan. Er komen mensen aan, die moeten er langs en je hebt net een seconde of 10-15 gehad om te bedenken waar je, aan het einde van de roltrap, heen wil. Dus hop, wandelen! En als je nog steeds geen idee hebt, dan maar een meter of 10 recht vooruit voordat je stil gaat staan.
Brengt me bij de volgende: niemand schijnt om te kunnen draaien zonder er een toneelstukje van te maken. "Oh even mijn telefoon pakken, doen alsof ik een bericht heb en mijn plannen gewijzigd zijn" en dan pas omdraaien bijvoorbeeld. Bizar.
Ik heb ook zo'n vriend waarmee ik wel eens terras en een portie van acht bitterballen bestel waarvan hij er dan vijf op eet en dat zogenaamd niet in de gaten heeft. Je hebt geen zin om te gaan zeuren om die ene bitterbal, maar het doet wel pijn.quote:Op zondag 13 maart 2016 23:30 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Dit vind ik wel een interessante. Het is inderdaad sociaal gewenst dat je vraagt of iemand anders het wilt, maar het is vervolgens sociaal gewenst dat de andere het afslaan. Ik vind het altijd akward als iemand het vraagt, er wordt veel te veel aandacht opgegooid. Ik denk altijd pak het gewoon als je er zin in hebt, maar als een dikkertje het dan pakt (dikke maat van me doet dat vaak) dan heb ik altijd weer zoiets van 'vies dik asociaal varken'.
Anyway, in deze situatie houd ik mij altijd afzijdig.
Ja!quote:Op maandag 14 maart 2016 07:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Of vlak achter de hekjes bij de supermarkt...![]()
![]()
Mwa, meer dat mensen geen paadje overlaten voor de mensen die uitstappen denk ik. Dat gebeurt met enige regelmaat.quote:Op maandag 14 maart 2016 09:10 schreef Bananenpap het volgende:
Dat over dat instappen van de trein zie ik vaak voorkomen in dit topic, wordt dat dan vaak overschreden? Zie het eigenlijk maar zelden voorkomen dat iemand zonder te wachten de trein inspringt.
Tijdens de spits zie ik het wel eens. Zijn dan vaak wat oudere mensen (60+) die een dagje shoppen of museum hebben gehad in de grote stadquote:Op maandag 14 maart 2016 09:10 schreef Bananenpap het volgende:
Dat over dat instappen van de trein zie ik vaak voorkomen in dit topic, wordt dat dan vaak overschreden? Zie het eigenlijk maar zelden voorkomen dat iemand zonder te wachten de trein inspringt.
"Gezellig" een praatje maken met de kapper/kapster.quote:Ongeschreven (sociale) regels: post ze hier!
Ik vind het fijn als ze der tietjes tegen me aan drukken tijdens het knippenquote:Op maandag 14 maart 2016 11:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
"Gezellig" een praatje maken met de kapper/kapster.
Ik heb daar een teringhekel aan. Als ik sociaal wil doen ga ik wel naar de kroeg of iets.
Hou je bek trut en knip gewoon mijn haar![]()
![]()
Ik word daar niet warm of koud van eerlijk gezegd. Als mijn vriendin dat doet is het een ander verhaal natuurlijkquote:Op maandag 14 maart 2016 11:46 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Ik vind het fijn als ze der tietjes tegen me aan drukken tijdens het knippen
Ga je nog op vakantie dit jaar?quote:Op maandag 14 maart 2016 11:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
"Gezellig" een praatje maken met de kapper/kapster.
Ik heb daar een teringhekel aan. Als ik sociaal wil doen ga ik wel naar de kroeg of iets.
Hou je bek trut en knip gewoon mijn haar![]()
![]()
Mijn kapster is een 26 jarige blonde chick met een figuurtje waar je behoorlijk vrolijk van wordt. Als een of andere 48 jarige nijlpaard van 100kg tegen je aanstaat zou ik er ook niet warm van worden.quote:Op maandag 14 maart 2016 11:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik word daar niet warm of koud van eerlijk gezegd. Als mijn vriendin dat doet is het een ander verhaal natuurlijk
Hoezo?quote:Op maandag 14 maart 2016 11:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ga je nog op vakantie dit jaar?
Haha, dat doe ik dus nooit. Ik steek mijn hand op en zeg "hoi ik ben Pietje, gefeliciteerd met Theo.". Ga zitten en vraag om een biertje.quote:Op zondag 13 maart 2016 21:15 schreef tjoptjop het volgende:
Erg irritant imho.
Of de 'was je vanochtend vrij?' ... Nee kut, ik zit hier in de baas z'n tijdquote:Op maandag 14 maart 2016 11:51 schreef Geralt het volgende:
Ow op die manier. Ja inderdaad. Nog plannen voor het weekend? Ook al zo een standaard dooddoener![]()
Meestal zie ik daar niet echt een rij voor de 'eerste' bak. Ik bedoel, niet iedereen vindt alles lekker dus hoeven ze toch niet verplicht overal te wachten? Ik zie juist altijd iedereen van hot naar her lopen bij een buffet.quote:Op maandag 14 maart 2016 15:42 schreef inslagenreuring het volgende:
In de rij aansluiten bij een lopend buffet terwijl de hele meute bij de eerste bak staat te scheppen. Ik loop gewoon doodleuk langs hun naar de volgende bakken. En dan van die bitchfaces krijgen
Hmm ik heb een kapper uit de buurt die mij kentquote:Op maandag 14 maart 2016 15:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Ideale kans om de grootste onzinverhalen op te hangen.
Nee dat vind ik dus ook. Als er bakken vrij zijn dan kun je daar toch gewoon heenlopen. Voordat je het weet slaat de kudde in rijenvorming. Vooral als het erg druk isquote:Op maandag 14 maart 2016 15:48 schreef Fera het volgende:
[..]
Meestal zie ik daar niet echt een rij voor de 'eerste' bak. Ik bedoel, niet iedereen vindt alles lekker dus hoeven ze toch niet verplicht overal te wachten? Ik zie juist altijd iedereen van hot naar her lopen bij een buffet.
quote:Op maandag 14 maart 2016 12:53 schreef Drieklank het volgende:
Ik schaam me helemaal rot als ik bij de kapper ben. Allemaal leuke jonge meisjes en dan zit je daar met stom nat haar in een ondergeschikte positie onder een verlichting die iedere oneffenheid op je huid eruit laat springen.
Nou, inderdaad. Voor je het weet heb je een een of andere mekkergeit te pakken, die een heel verhaal houdt over al haar ziektes, haar niet-begrijpende huisarts en de kleinkinderen die nooit langskomen.quote:Op zondag 13 maart 2016 18:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Net of ik in de wachtkamer met de andere wachtenden wil gaan zitten kletsen...
quote:Op maandag 14 maart 2016 11:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ga je nog op vakantie dit jaar?
In een wachtruimte wordt het nog wel eens gedaan, maar bij een bushalte lijkt het me gek.quote:Op zondag 13 maart 2016 23:27 schreef Californium het volgende:
[..]
Is dat een ongeschreven regel? Als je nooit wat terugkrijgt is dat misschien omdat het geen ongeschreven regel is?
Vind het eigenlijk alleen maar irritant als ik bezig ben met andere dingen en mensen in/bij de bus / trein spreken me aan
Precies, ik zit de hele tijd te kletsen eigenlijk. Ze woont op hetzelfde terrein als ik, dus we hebben altijd wel iets te kletsen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 18:27 schreef Bananenpap het volgende:
Wat een gezeur, ik vind het altijd wel fijn om met mijn kapster te praten.
Dan is het wel fijn dat er zo'n cape over je benen hangtquote:Op maandag 14 maart 2016 11:46 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Ik vind het fijn als ze der tietjes tegen me aan drukken tijdens het knippen
Gelukkig wel jaquote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:46 schreef Faxie het volgende:
[..]
Dan is het wel fijn dat er zo'n cape over je benen hangt
Dit doet me denken aan een verhaal dat ik ooit heb gehoord. Een kapster was een man aan het knippen en ze zag iets bewegen onder de cape, zeg maar ter hoogte van zijn kruis. De kapster zag de bui al hangen en sloeg de man bewusteloos. Wat bleek? Hij was alleen maar zijn bril aan het poetsen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:46 schreef Faxie het volgende:
[..]
Dan is het wel fijn dat er zo'n cape over je benen hangt
Mijn kapster weet ook wel wie ik ben, maar toch kan ik prima met haar kletsen.quote:Op maandag 14 maart 2016 15:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hmm ik heb een kapper uit de buurt die mij kent
Moet een grap zijn toch?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:50 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dit doet me denken aan een verhaal dat ik ooit heb gehoord. Een kapster was een man aan het knippen en ze zag iets bewegen onder de cape, zeg maar ter hoogte van zijn kruis. De kapster zag de bui al hangen en sloeg de man bewusteloos. Wat bleek? Hij was alleen maar zijn bril aan het poetsen.
Moraal van het verhaal: als je een man bent en geknipt wordt door een vrouwelijke kapster, poets nooit je bril onder de cape.
[..]
Mijn kapster weet ook wel wie ik ben, maar toch kan ik prima met haar kletsen.
Fijne kapper danquote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:55 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Volgens mij was dit een waargebeurd verhaal...
Klopt. Of vragen wie de laatste binnen was (toen je nog niet overal nummertjes had)quote:Op dinsdag 15 maart 2016 18:26 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
In een wachtruimte wordt het nog wel eens gedaan, maar bij een bushalte lijkt het me gek.
Die mensen en jij kennen duidelijke de roltrap 'regels' niet. "Rechts staan, links gaan"quote:Op woensdag 16 maart 2016 08:16 schreef Deezertje het volgende:
Over de roltrap: het is efficiënter om langs elkaar op de roltrap te staan dan ieder voor zich links of rechts. In de UK gaat dit al beter, maar Nederlanders zijn toch meer individualistischer en willen zelf bepalen hoe en waar ze gaan staan op de roltrap
Het kan me geen donder schelen dat er per minuut meer mensen tegelijk omhoog gaan als er aan twee kanten mensen gaan staan. Ik wil zelf gewoon snel boven zijn want ik heb haast. Wat is daar zo vreemd aan?quote:Op woensdag 16 maart 2016 08:16 schreef Deezertje het volgende:
Over de roltrap: het is efficiënter om langs elkaar op de roltrap te staan dan ieder voor zich links of rechts. In de UK gaat dit al beter, maar Nederlanders zijn toch meer individualistischer en willen zelf bepalen hoe en waar ze gaan staan op de roltrap
Deezertje kan maar beter Japan ontwijken, daar zijn ze beledigd als je het niet doet.quote:Op woensdag 16 maart 2016 08:21 schreef Californium het volgende:
[..]
Die mensen en jij kennen duidelijke de roltrap 'regels' niet. "Rechts staan, links gaan"
En het Verenigd Koninkrijk.quote:Op woensdag 16 maart 2016 08:28 schreef Etsu het volgende:
[..]
Deezertje kan maar beter Japan ontwijken, daar zijn ze beledigd als je het niet doet.
ik ben veilig.quote:Op woensdag 16 maart 2016 08:44 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
En het Verenigd Koninkrijk.
Is ook gewoon echt iets Nederlands geloof ik. Dat je iedereen moet feliciteren.quote:Op woensdag 16 maart 2016 08:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik ben veilig.
Ongeschreven regels, vaak gewoon of fatsoen of achterlijk, nooit iets er tussenin lijkt het. Ik groet / felicieer nooit mensen allemaal op een verjaardag, een "hoi allemaal (ik ben...) " volstaat... gelukkig vindt men dat hier ook onzin.
De roltrap regel is gewoon logisch nadenken en efficiënt.
Als je blijft staan moet je rechts gaan staan, zodat links vrij is voor mensen die haast hebben en zo kunnen doorlopen op de roltrap.... dat niet weten.quote:Op woensdag 16 maart 2016 08:16 schreef Deezertje het volgende:
Ja dit. Snapte ze bij editieNL gisteren ook niet.quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:07 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Als je blijft staan moet je rechts gaan staan, zodat links vrij is voor mensen die haast hebben en zo kunnen doorlopen op de roltrap.... dat niet weten.
Sowieso is stilstaan op een roltrap voor vadsige luie mensen. Die dingen zijn er bedoeld om de doorstroom op gang te houden. Liften zijn er voor invaliden en mensen met kinderwagens. Als je stil gaat staan op de roltrap word je ingehaald door mensen op de gewone trap ernaast als die er is. Heb dan ook zo'n schijthekel aan plekken waar er alleen een roltrap is en al die luie lui daar de boel een beetje te staan blokkeren. Neem anders sowieso altijd de trap tenzij roltrap vrij is en je gewoon in een keer door kunt lopen. Zelfde geldt voor die rolgedeeltes op Schiphol.quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:07 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Als je blijft staan moet je rechts gaan staan, zodat links vrij is voor mensen die haast hebben en zo kunnen doorlopen op de roltrap.... dat niet weten.
quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor die rolgedeeltes op Schiphol.
quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:20 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Net zoals op vliegvelden, die horizontale loopbanden. Die zijn ook bedoeld als iemand van een gate naar een andere moet en weinig tijd heeft voor overstap bijvoorbeeld... maar nee hoor, zit altijd wel van die dikke amerikanen of van die senioren die dat wel handig vinden om alle koffers op te pleuren en dan op het koffertje zitten zodat ze even niet hoeven te zeulen met de koffer
Hahahaquote:
Volgens mij was dat van oorsprong de bedoeling van een roltrap maar omdat mensen zijn gaan stilstaan, is gekozen voor hogere treden en is het daadwerkelijke traplopen niet meer zo makkelijk (of zoals je gewend bent bij een gewone trap)quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Sowieso is stilstaan op een roltrap voor vadsige luie mensen. Die dingen zijn er bedoeld om de doorstroom op gang te houden. Liften zijn er voor invaliden en mensen met kinderwagens. Als je stil gaat staan op de roltrap word je ingehaald door mensen op de gewone trap ernaast als die er is. Heb dan ook zo'n schijthekel aan plekken waar er alleen een roltrap is en al die luie lui daar de boel een beetje te staan blokkeren. Neem anders sowieso altijd de trap tenzij roltrap vrij is en je gewoon in een keer door kunt lopen. Zelfde geldt voor die rolgedeeltes op Schiphol.
Ik heb ook zo'n vriend. Het is ook niet mijn ding, maar als hij dat wilt, waarom niet. Lekker laten uitpluizen maar ik ga het niet voor hem doen.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:18 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik ben bevriend met iemand die de rekening altijd gaat uitpluizen. Als we ergens gegeten hebben gaat hij op de rekening kijken wat hij gegeten en gedronken heeft en legt dat bedrag op de cent af op tafel. VERSCHRIKKELIJK
Moet er altijd wel om lachen, beetje jammer om op die manier een naam te krijgen in je vriendengroep.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:36 schreef motorbloempje het volgende:
Dat soort dingen zijn ook echt kei-irritant, en tenzij iemand echt alleen maar cocktails van 10 euro heeft zitten zuipen tegenover biertjes van 3 euro is het gewoon een kwestie van delen door het aantal mensen aanwezig. Sowieso is het zo dat in groepen waar mensen dat doen (de mensen die ik ken) ze die drankjes gewoon los van de rekening halen óf gewoon extra inleggen vóóraf en dan de rest delen door het aantal aanwezigen. Zoiets heet fatsoen.
Dat lijkt me niet handig als je van BDSM houdt.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:14 schreef CyberTijn het volgende:
Behandel de mensen om je heen op dezelfde manier zoals je zelf behandeld wilt worden. Meer hoef je niet te doen, en dan hoef je ook niet na te denken of te twijfelen over allerlei sociale regeltjes.
Dat lijkt me nogal onlogisch, een baby behandel je bijvoorbeeld toch echt anders dan een volwassen persoon. Je baas anders dan je beste mattie etc.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:14 schreef CyberTijn het volgende:
Behandel de mensen om je heen op dezelfde manier zoals je zelf behandeld wilt worden. Meer hoef je niet te doen, en dan hoef je ook niet na te denken of te twijfelen over allerlei sociale regeltjes.
Daarom verschilt het ook per situatie. Behandel je baas zoals je wilt dat je baas jou behandelt. Behandel je beste mattie zoals je wil dat je beste mattie jou behandeld.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:22 schreef habitue het volgende:
[..]
Dat lijkt me nogal onlogisch, een baby behandel je bijvoorbeeld toch echt anders dan een volwassen persoon. Je baas anders dan je beste mattie etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |