Ja wat dat betreft is het Engelse systeem beter, daar wordt bij de halte al een nette rij gemaaktquote:Op zondag 13 maart 2016 10:53 schreef User8472 het volgende:
[..]
Ook belangrijk, ga niet voordringen om in de bus te stappen. Vooral die mensen die niet achteraan een rij aansluiten maar van opzij komen aanlopen en dan voordringen.
Het kan soms lastig zijn om te bepalen wie voorrang heeft, het enige systeem wat ik heb is een beetje proberen op te letten hoe lang medereizigers al staan te wachten op het perron en die voor laten gaan, aangezien ze al langer stonden te wachten.
Dat is geen moeite hebben met een zogenaamde ongeschreven regel, maar gewoon krenterigheid.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Soms heb ik gewoon geen dorst maar ja dan ben je toch maar die 2 euro kwijt voor een colaatje, drink ik sloom en weiger ik gewoon de volgende keer dat ze 't vragen.
Gloeiende.. Je kunt dan toch ook gewoon de eerste ronde zeggen: nee dank je, ik hoef niets te drinken. Het is echt geen wettelijke verplichtingquote:Op zondag 13 maart 2016 10:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Soms heb ik gewoon geen dorst maar ja dan ben je toch maar die 2 euro kwijt voor een colaatje, drink ik sloom en weiger ik gewoon de volgende keer dat ze 't vragen.
Een lunchzaak ofzo. Waar je gewoon ff een schnitzeltje eet met wat frietjes. Geen 3-gangen menu. En het gaat mij dan niet eens om die 2 euro want je weet als je ergens gaat zitten kost 't geld, maar gewoon dat ik geen dorst heb.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar dat is dan in een snackbar oid? Mag ik hopen. Anders is het wel erg tja.
Als je dat zou doen in mijn aanwezigheid in een fatsoenlijk restaurant zou ik de ober vragen je te verwijderen van mijn tafel. Wat een krenterigheid. Gelukkig weten we allebei dat dit toch niet gaat gebeuren.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
quote:Op zondag 13 maart 2016 11:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Een lunchzaak ofzo. Waar je gewoon ff een schnitzeltje eet met wat frietjes. Geen 3-gangen menu. En het gaat mij dan niet eens om die 2 euro want je weet als je ergens gaat zitten kost 't geld, maar gewoon dat ik geen dorst heb.
Maar ik neem aan dat jij dan ook wel een biertje teruggeeft? Zelfde als je met zijn drieën op stap bent. Ene rondje betaalt persoon 1, tweede nummertje 2 en de derde persoon 3. In feite ben je dan gewoon 3 biertjes kwijt en heeft iedereen er drie op.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:59 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Wat voor psychologie? Het wordt je gewoon aangeleerd. Als iemand bier voor mij gaat halen zeg ik gewoon bedankt, daarvoor moet ik niet een heel psychologisch proces door. Wat ga je nu doen met al die regels, boven je bed hangen?
Ik kan me niet voorstellen dat je daar niks bij wil drinken eigenlijkquote:Op zondag 13 maart 2016 11:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Een lunchzaak ofzo. Waar je gewoon ff een schnitzeltje eet met wat frietjes. Geen 3-gangen menu. En het gaat mij dan niet eens om die 2 euro want je weet als je ergens gaat zitten kost 't geld, maar gewoon dat ik geen dorst heb.
En wat doe je als een van de drie geen bier, maar bijvoorbeeld vodka drinkt?quote:Op zondag 13 maart 2016 11:03 schreef Deezertje het volgende:
Maar ik neem aan dat jij dan ook wel een biertje teruggeeft? Zelfde als je met zijn drieën op stap bent. Ene rondje betaalt persoon 1, tweede nummertje 2 en de derde persoon 3. In feite ben je dan gewoon 3 biertjes kwijt en heeft iedereen er drie op.
Anders gaat het worden met die vrienden die een Baco willen als jij gaat bestellen.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:03 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat jij dan ook wel een biertje teruggeeft? Zelfde als je met zijn drieën op stap bent. Ene rondje betaalt persoon 1, tweede nummertje 2 en de derde persoon 3. In feite ben je dan gewoon 3 biertjes kwijt en heeft iedereen er drie op.
Zeg jij 't maarquote:Op zondag 13 maart 2016 11:05 schreef Copycat het volgende:
[..]
En wat doe je als een van de drie geen bier, maar bijvoorbeeld vodka drinkt?
Gewoon bestellen. Niet alles gaan afmeten.quote:
Maar je wilt ook niet bekend staan als de gast die 't duurste neemt zolang ie zelf niet betaald toch?quote:Op zondag 13 maart 2016 11:07 schreef FANN het volgende:
[..]
een rondje is een rondjedoe mij maar een Bailey's
mét ijs !
Hoe kom je nu weer bij die gevolgtrekking?quote:Op zondag 13 maart 2016 11:09 schreef Deezertje het volgende:
Maar je wilt ook niet bekend staan als de gast die 't duurste neemt zolang ie zelf niet betaald toch?
Mijn ongeschreven regel is dat ik dat niet drink op kosten van een ander, daar hoef je niet bang voor te zijn, maar wat zou je doen áls die ander dus wél een Baco een Vodka of een Baileys drinkt?quote:Op zondag 13 maart 2016 11:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar je wilt ook niet bekend staan als de gast die 't duurste neemt zolang ie zelf niet betaald toch?
Klinkt wel heel praktisch.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:03 schreef Deezertje het volgende:
[..]
en zorg dat niet stinkt naar transpiratie, dáár word ik echt misselijk van bij sommige mensenquote:Op zondag 13 maart 2016 11:11 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hoest of niets liever in je elleboog/mouw dan met je hand voor je mond
Nederland staat bekend als 't land waar we alles afmeten...quote:Op zondag 13 maart 2016 11:11 schreef FANN het volgende:
[..]
Mijn ongeschreven regel is dat ik dat niet drink op kosten van een ander, daar hoef je niet bang voor te zijn, maar wat zou je doen áls die ander dus wél een Baco een Vodka of een Baileys drinkt?
Daar ben ik dan wel benieuwd naar
Nies! Dommequote:Op zondag 13 maart 2016 11:11 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hoest of nies liever in je elleboog/mouw dan met je hand voor je mond
Dat vraagt ze niet.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:13 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nederland staat bekend als 't land waar we alles afmeten...
Een vooroordeel wat bij lange na niet overal klopt. En dat je al helemaal niet in stand hoeft te houden.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:13 schreef Deezertje het volgende:
Dan ben jij wel een échte Nederlander dusquote:Op zondag 13 maart 2016 11:13 schreef Deezertje het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |