abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160651213
O ja en dat je bij een kringverjaardag de hele avond op dezelfde stoel zit. Zit je dan 3 uur lang naast de saaiste oom ooit. -O-
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_160651654
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 22:59 schreef Deezertje het volgende:
Mensen groeten als je bij de bushalte staat (en dan bijna nooit wat terugkrijgen).
Is dat een ongeschreven regel? Als je nooit wat terugkrijgt is dat misschien omdat het geen ongeschreven regel is? :')

Vind het eigenlijk alleen maar irritant als ik bezig ben met andere dingen en mensen in/bij de bus / trein spreken me aan :{
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_160651713
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 20:23 schreef Polenbatser het volgende:
Wat ik een hele irritante ongeschreven regel vind is dat als je het laatste koekje of weet ik wat wil pakken, dat je dan aan de andere aanwezigen hoort te vragen of zij misschien niet het laatste koekje willen. Dat horen ze dan vervolgens af te slaan, al dan niet gevolgd door de vraag 'weet je het zeker?' en pas dan is het koekje van jou. Als het andersom is en mensen vragen of ik het laatste koekje niet wil zeg ik altijd ja, gewoon om te klieren. Ik kan er dan ook van genieten het laatste koekje voor hun neus op te peuzelen. Gelukkig hebben de meeste mensen nog wel een ander pak koekjes in huis, dus is het probleem opgelost.
Dit vind ik wel een interessante. Het is inderdaad sociaal gewenst dat je vraagt of iemand anders het wilt, maar het is vervolgens sociaal gewenst dat de andere het afslaan. Ik vind het altijd akward als iemand het vraagt, er wordt veel te veel aandacht opgegooid. Ik denk altijd pak het gewoon als je er zin in hebt, maar als een dikkertje het dan pakt (dikke maat van me doet dat vaak _O- ) dan heb ik altijd weer zoiets van 'vies dik asociaal varken'.

Anyway, in deze situatie houd ik mij altijd afzijdig.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_160651782
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 23:08 schreef habitue het volgende:
O ja en dat je bij een kringverjaardag de hele avond op dezelfde stoel zit. Zit je dan 3 uur lang naast de saaiste oom ooit. -O-
Shit, dit doe ik nooit.
pi_160651854
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 23:34 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Shit, dit doe ik nooit.
Misschien verschilt dit per familie! Met verjaardagen onder vrienden doe ik dit ook nooit. :P
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_160651857
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 20:23 schreef Polenbatser het volgende:
Wat ik een hele irritante ongeschreven regel vind is dat als je het laatste koekje of weet ik wat wil pakken, dat je dan aan de andere aanwezigen hoort te vragen of zij misschien niet het laatste koekje willen. Dat horen ze dan vervolgens af te slaan, al dan niet gevolgd door de vraag 'weet je het zeker?' en pas dan is het koekje van jou. Als het andersom is en mensen vragen of ik het laatste koekje niet wil zeg ik altijd ja, gewoon om te klieren. Ik kan er dan ook van genieten het laatste koekje voor hun neus op te peuzelen. Gelukkig hebben de meeste mensen nog wel een ander pak koekjes in huis, dus is het probleem opgelost.
Vreemde humor.
  zondag 13 maart 2016 @ 23:38:53 #157
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160651908
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 23:36 schreef habitue het volgende:

Misschien verschilt dit per familie! Met verjaardagen onder vrienden doe ik dit ook nooit. :P
Ik denk dat het een familiekwaaltje is. Niet herkenbaar. Gelukkig.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_160651945
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 23:36 schreef habitue het volgende:

[..]

Nu ik nadenk doen ze het bij mijn familie ook. Alleen sta ik na 30 min op omdat ik het niet meer aan kan en ga ik schapen kijken buiten ofzo. :') En als er dan rokers naar buiten gaan, ga ik weer naar binnen en zit ik zo op een andere plaats. En dat gaat dan een paar uur door :')

Ik hekel zulke verjaardagen..
pi_160651978
Maar mensen hebben sowieso al snel vaste plekjes .. Veiligheid?!
  zondag 13 maart 2016 @ 23:42:14 #160
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160651988
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 23:40 schreef Wimperkruller het volgende:

Ik hekel zulke verjaardagen..
En wat zeggen ze dan, als je ze die kritiek geeft?
pi_160652009
quote:
11s.gif Op zondag 13 maart 2016 23:42 schreef Copycat het volgende:

[..]

En wat zeggen ze dan, als je ze die kritiek geeft?
Welke kritiek?
  zondag 13 maart 2016 @ 23:43:51 #162
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160652038
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 23:42 schreef Wimperkruller het volgende:

Welke kritiek?
Je hekelt ze. Dat is kritiek leveren. Maar waarschijnlijk bedoelde je dat je er een hekel aan hebt.
pi_160652042
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 23:41 schreef Wimperkruller het volgende:
Maar mensen hebben sowieso al snel vaste plekjes .. Veiligheid?!
Lekker in de comfortzone blijven hangen.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_160652105
quote:
12s.gif Op zondag 13 maart 2016 23:43 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je hekelt ze. Dat is kritiek leveren. Maar waarschijnlijk bedoelde je dat je er een hekel aan hebt.
De verjaardagen bedoel ik. De mensen niet, hoewel ik ook niet iets met ze heb ofzo. Maar ik zie ze maar een paar keer per jaar, dus ach ja, hoort erbij! :P
  zondag 13 maart 2016 @ 23:47:57 #165
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160652141
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 23:46 schreef Wimperkruller het volgende:

De verjaardagen bedoel ik. De mensen niet, hoewel ik ook niet iets met ze heb ofzo. Maar ik zie ze maar een paar keer per jaar, dus ach ja, hoort erbij! :P
Snap ik. Daar heb je een hekel aan. Verjaardagen hekelen zou raar zijn :D .
pi_160652399
Dat je niet aan het einde van een roltrap stil moet staan. Er komen mensen aan, die moeten er langs en je hebt net een seconde of 10-15 gehad om te bedenken waar je, aan het einde van de roltrap, heen wil. Dus hop, wandelen! En als je nog steeds geen idee hebt, dan maar een meter of 10 recht vooruit voordat je stil gaat staan.

Brengt me bij de volgende: niemand schijnt om te kunnen draaien zonder er een toneelstukje van te maken. "Oh even mijn telefoon pakken, doen alsof ik een bericht heb en mijn plannen gewijzigd zijn" en dan pas omdraaien bijvoorbeeld. Bizar. :P
pi_160653399
Niet gewoon de schaal pakken en alles voor jezelf houden, om wanner het op is te vragen: 'Ow wilden jullie ook wat?' :')

True story :9
pi_160653789
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 23:59 schreef Operc het volgende:
Dat je niet aan het einde van een roltrap stil moet staan. Er komen mensen aan, die moeten er langs en je hebt net een seconde of 10-15 gehad om te bedenken waar je, aan het einde van de roltrap, heen wil. Dus hop, wandelen! En als je nog steeds geen idee hebt, dan maar een meter of 10 recht vooruit voordat je stil gaat staan.

Brengt me bij de volgende: niemand schijnt om te kunnen draaien zonder er een toneelstukje van te maken. "Oh even mijn telefoon pakken, doen alsof ik een bericht heb en mijn plannen gewijzigd zijn" en dan pas omdraaien bijvoorbeeld. Bizar. :P
Of vlak achter de hekjes bij de supermarkt... :( :( :(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_160654066
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 23:30 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Dit vind ik wel een interessante. Het is inderdaad sociaal gewenst dat je vraagt of iemand anders het wilt, maar het is vervolgens sociaal gewenst dat de andere het afslaan. Ik vind het altijd akward als iemand het vraagt, er wordt veel te veel aandacht opgegooid. Ik denk altijd pak het gewoon als je er zin in hebt, maar als een dikkertje het dan pakt (dikke maat van me doet dat vaak _O- ) dan heb ik altijd weer zoiets van 'vies dik asociaal varken'.

Anyway, in deze situatie houd ik mij altijd afzijdig.
Ik heb ook zo'n vriend waarmee ik wel eens terras en een portie van acht bitterballen bestel waarvan hij er dan vijf op eet en dat zogenaamd niet in de gaten heeft. Je hebt geen zin om te gaan zeuren om die ene bitterbal, maar het doet wel pijn. :')
pi_160654232
• Het is beleefd om mensen eerst de trein uit te laten stappen. In dat geval ben je de enige die buiten staat te wachten, terwijl de andere reizigers zich een weg naar binnen ellebogen. Met beleefdheid sta je de hele reis op het balkon. De ongeschreven regel is daarom dat je op een vechtsport moet gaan om je ellebogen te trainen.

• Het is onbeleefd om te vragen of een vrouw wilt neuken. In plaats daarvan vraag je of ze nog even een film komt kijken. Vrouwen zijn namelijk erg gevoelig voor deze ongeschreven sociale regel.

• Het is beleefd om mensen met weinig boodschappen voor te laten gaan. Maar je bent sneller aan de beurt als je zo hard mogelijk met je overvolle kar naar de kassa rent, om die jongen met een pak melk en een halfje brood voor te zijn. De ongeschreven regel is daarom altijd je hardloopschoenen en joggingsbroek mee te nemen naar de supermarkt.

• Het is beleefd om rustig te zijn in de bibliotheek. De ongeschreven regel is daarom dat je herhaaldelijk heel hard 'doe eens rustig, we zijn in de bibliotheek!' moet roepen tegen je drukke kinderen. Zo laat je goed merken dat je de stilte van een bibliotheek waardeert.

• De belangrijkste ongeschreven regel in de Nederlandse cultuur is dat je vooral moet doen alsof je de ongeschreven regels hoog in het vaandel hebt, terwijl je daden een andere taal spreken. Het is not done om je eerlijk uit te spreken over wat je werkelijk denkt en doet.
pi_160654461
Dat over dat instappen van de trein zie ik vaak voorkomen in dit topic, wordt dat dan vaak overschreden? Zie het eigenlijk maar zelden voorkomen dat iemand zonder te wachten de trein inspringt.
pi_160656304
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 07:33 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Of vlak achter de hekjes bij de supermarkt... :( :( :(
Ja! :D

quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 09:10 schreef Bananenpap het volgende:
Dat over dat instappen van de trein zie ik vaak voorkomen in dit topic, wordt dat dan vaak overschreden? Zie het eigenlijk maar zelden voorkomen dat iemand zonder te wachten de trein inspringt.
Mwa, meer dat mensen geen paadje overlaten voor de mensen die uitstappen denk ik. Dat gebeurt met enige regelmaat. :P
pi_160656359
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 09:10 schreef Bananenpap het volgende:
Tijdens de spits zie ik het wel eens. Zijn dan vaak wat oudere mensen (60+) die een dagje shoppen of museum hebben gehad in de grote stad :') Zijn altijd de meest asociale mensen.
pi_160656404
quote:
Ongeschreven (sociale) regels: post ze hier!
"Gezellig" een praatje maken met de kapper/kapster.

Ik heb daar een teringhekel aan. Als ik sociaal wil doen ga ik wel naar de kroeg of iets.

Hou je bek trut en knip gewoon mijn haar }:| :( :r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_160656690
quote:
13s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:29 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik heb daar een teringhekel aan. Als ik sociaal wil doen ga ik wel naar de kroeg of iets.

Ik vind het fijn als ze der tietjes tegen me aan drukken tijdens het knippen
pi_160656695
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:46 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Ik word daar niet warm of koud van eerlijk gezegd. Als mijn vriendin dat doet is het een ander verhaal natuurlijk :9~
pi_160656718
quote:
13s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:29 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ga je nog op vakantie dit jaar?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_160656731
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:47 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik word daar niet warm of koud van eerlijk gezegd. Als mijn vriendin dat doet is het een ander verhaal natuurlijk :9~
Mijn kapster is een 26 jarige blonde chick met een figuurtje waar je behoorlijk vrolijk van wordt. Als een of andere 48 jarige nijlpaard van 100kg tegen je aanstaat zou ik er ook niet warm van worden.
pi_160656747
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:48 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Hoezo?
pi_160656762
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:50 schreef Geralt het volgende:

[..]

Hoezo?
}:|

Kappertalk....
pi_160656773
Ow op die manier. Ja inderdaad. Nog plannen voor het weekend? Ook al zo een standaard dooddoener }:| :r
pi_160656930
Je als man door een dame laten knippen :')
pi_160658098
Ik schaam me helemaal rot als ik bij de kapper ben. Allemaal leuke jonge meisjes en dan zit je daar met stom nat haar in een ondergeschikte positie onder een verlichting die iedere oneffenheid op je huid eruit laat springen. :(
  maandag 14 maart 2016 @ 13:26:01 #184
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_160658830
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 21:15 schreef tjoptjop het volgende:
Dat je geacht wordt iedereen te feliciteren op een verjaardag.

Erg irritant imho.
Haha, dat doe ik dus nooit. Ik steek mijn hand op en zeg "hoi ik ben Pietje, gefeliciteerd met Theo.". Ga zitten en vraag om een biertje.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_160661193
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:50 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

}:|

Kappertalk....
Ideale kans om de grootste onzinverhalen op te hangen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_160661391
quote:
13s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:51 schreef Geralt het volgende:
Ow op die manier. Ja inderdaad. Nog plannen voor het weekend? Ook al zo een standaard dooddoener }:| :r
Of de 'was je vanochtend vrij?' ... Nee kut, ik zit hier in de baas z'n tijd :')
  maandag 14 maart 2016 @ 15:42:51 #187
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_160661466
In de rij aansluiten bij een lopend buffet terwijl de hele meute bij de eerste bak staat te scheppen. Ik loop gewoon doodleuk langs hun naar de volgende bakken. En dan van die bitchfaces krijgen :')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 14 maart 2016 @ 15:48:30 #188
365231 Fera
Fire & Blood
pi_160661556
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 15:42 schreef inslagenreuring het volgende:
In de rij aansluiten bij een lopend buffet terwijl de hele meute bij de eerste bak staat te scheppen. Ik loop gewoon doodleuk langs hun naar de volgende bakken. En dan van die bitchfaces krijgen :')
Meestal zie ik daar niet echt een rij voor de 'eerste' bak. Ik bedoel, niet iedereen vindt alles lekker dus hoeven ze toch niet verplicht overal te wachten? Ik zie juist altijd iedereen van hot naar her lopen bij een buffet.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_160661574
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 15:26 schreef probeer het volgende:

[..]

Ideale kans om de grootste onzinverhalen op te hangen.
Hmm ik heb een kapper uit de buurt die mij kent ;(
  maandag 14 maart 2016 @ 15:53:31 #190
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_160661644
quote:
6s.gif Op maandag 14 maart 2016 15:48 schreef Fera het volgende:

[..]

Meestal zie ik daar niet echt een rij voor de 'eerste' bak. Ik bedoel, niet iedereen vindt alles lekker dus hoeven ze toch niet verplicht overal te wachten? Ik zie juist altijd iedereen van hot naar her lopen bij een buffet.
Nee dat vind ik dus ook. Als er bakken vrij zijn dan kun je daar toch gewoon heenlopen. Voordat je het weet slaat de kudde in rijenvorming. Vooral als het erg druk is :P
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_160661725
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 12:53 schreef Drieklank het volgende:
Ik schaam me helemaal rot als ik bij de kapper ben. Allemaal leuke jonge meisjes en dan zit je daar met stom nat haar in een ondergeschikte positie onder een verlichting die iedere oneffenheid op je huid eruit laat springen. :(
pi_160684213
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 18:05 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Net of ik in de wachtkamer met de andere wachtenden wil gaan zitten kletsen... :D
Nou, inderdaad. Voor je het weet heb je een een of andere mekkergeit te pakken, die een heel verhaal houdt over al haar ziektes, haar niet-begrijpende huisarts en de kleinkinderen die nooit langskomen. :r
pi_160688567
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:48 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

_O-

standaard vragen :Y
pi_160688691
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 23:27 schreef Californium het volgende:

[..]

Is dat een ongeschreven regel? Als je nooit wat terugkrijgt is dat misschien omdat het geen ongeschreven regel is? :')

Vind het eigenlijk alleen maar irritant als ik bezig ben met andere dingen en mensen in/bij de bus / trein spreken me aan :{
In een wachtruimte wordt het nog wel eens gedaan, maar bij een bushalte lijkt het me gek. :D
pi_160688700
Wat een gezeur, ik vind het altijd wel fijn om met mijn kapster te praten.
pi_160688984
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 18:27 schreef Bananenpap het volgende:
Wat een gezeur, ik vind het altijd wel fijn om met mijn kapster te praten.
Precies, ik zit de hele tijd te kletsen eigenlijk. Ze woont op hetzelfde terrein als ik, dus we hebben altijd wel iets te kletsen.
pi_160690734
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:46 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Dan is het wel fijn dat er zo'n cape over je benen hangt :@
pi_160690772
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:46 schreef Faxie het volgende:

[..]

Gelukkig wel ja :@
pi_160690923
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:46 schreef Faxie het volgende:

[..]

Dit doet me denken aan een verhaal dat ik ooit heb gehoord. Een kapster was een man aan het knippen en ze zag iets bewegen onder de cape, zeg maar ter hoogte van zijn kruis. De kapster zag de bui al hangen en sloeg de man bewusteloos. Wat bleek? Hij was alleen maar zijn bril aan het poetsen.

Moraal van het verhaal: als je een man bent en geknipt wordt door een vrouwelijke kapster, poets nooit je bril onder de cape. ;)
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 15:49 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Hmm ik heb een kapper uit de buurt die mij kent ;(
Mijn kapster weet ook wel wie ik ben, maar toch kan ik prima met haar kletsen.
pi_160691077
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:50 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dit doet me denken aan een verhaal dat ik ooit heb gehoord. Een kapster was een man aan het knippen en ze zag iets bewegen onder de cape, zeg maar ter hoogte van zijn kruis. De kapster zag de bui al hangen en sloeg de man bewusteloos. Wat bleek? Hij was alleen maar zijn bril aan het poetsen.

Moraal van het verhaal: als je een man bent en geknipt wordt door een vrouwelijke kapster, poets nooit je bril onder de cape. ;)

[..]

Mijn kapster weet ook wel wie ik ben, maar toch kan ik prima met haar kletsen.
Moet een grap zijn toch? _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')