Dat krijgt de broekjes wel nat.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:37 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
*zucht* 'Ik zal dan maar betalen zeker? Aangezien ik een man ben en het een ongeschreven regel is dat ik dat doe op de eerste date? *kreunsteun*
Toch regelmatig gehad dat de vrouw wilde betalen of rekening wilde delen. Het feminisme komt er ooit nog wel eens.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:39 schreef DoubleDip het volgende:
Oh en ongeschreven regel op de eerste date: de man betaalt.
Risico van het daten, als je dat niet wilt moet je of niet daten of iets gaan doen wat niets kost op een eerste date.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:41 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoe weet je dat er een vervolg komt? Je hebt ook meiden die denken: mooi niet! en dus de man maar alles laten dokken. Zulke types moet je niet te vaak mee daten
Dat zou niet uit moeten maken. Heb misschien makkelijk praten als vrouw maar zo werkt het nou eenmaal. Mieren over de rekening is bovendien niet erg aantrekkelijk. Of je moet een date hebben die altijd duur spul bestelt, maar ik neem aan dat dat meestal niet zo is.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:41 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoe weet je dat er een vervolg komt? Je hebt ook meiden die denken: mooi niet! en dus de man maar alles laten dokken. Zulke types moet je niet te vaak mee daten
vind ik juist niet. Ik vind het een ongeschreven regel dat je deelt.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:39 schreef DoubleDip het volgende:
Oh en ongeschreven regel op de eerste date: de man betaalt.
Maar ja, zo'n beetje alles wat leuk is kost geld. Al is het maar de benzine van de auto om er te komen.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:42 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Risico van het daten, als je dat niet wilt moet je of niet daten of iets gaan doen wat niets kost op een eerste date.
Ik kom niet van ze af na 1 date hoor. Ze blijven altijd plakkenquote:Op zondag 13 maart 2016 11:41 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Condooms kosten ook geld, moet dat dan ook om de beurt (huehue) afgerekend worden?quote:Op zondag 13 maart 2016 11:43 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Maar ja, zo'n beetje alles wat leuk is kost geld. Al is het maar de benzine van de auto om er te komen.
Op de tweede date wel, maar niet op de eerste.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:43 schreef Allures het volgende:
[..]
vind ik juist niet. Ik vind het een ongeschreven regel dat je deelt.
Dat dus. Schept bij sommigen ook meteen verwachtingen. Ik heb er toch voor betaald!?!quote:Op zondag 13 maart 2016 11:43 schreef Allures het volgende:
vind ik juist niet. Ik vind het een ongeschreven regel dat je deelt.
Van mij niet. Ik heb ook nooit lopen janken dat uitjes geld kosten.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:44 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Condooms kosten ook geld, moet dat dan ook om de beurt (huehue) afgerekend worden?
Maar als ik dan terugdenk: de dates die splitten werd 't meestal niks mee en waar ik alles betaalde had ik iig een tweede date mee waar zij dan dan betaaldequote:Op zondag 13 maart 2016 11:45 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat dus. Schept bij sommigen ook meteen verwachtingen. Ik heb er toch voor betaald!?!
Dat is toch geen empirisch verband? Over hoeveel dates hebben we het sowieso?quote:Op zondag 13 maart 2016 11:47 schreef Deezertje het volgende:
Maar als ik dan terugdenk: de dates die splitten werd 't meestal niks mee en waar ik alles betaalde had ik iig een tweede date mee waar zij dan dan betaaldeMaar in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
Haha zeker, maar das ook een jaar of twee geleden. Vorig jaar 2 gehad ofzo maar die waren niet serieusquote:Op zondag 13 maart 2016 11:47 schreef Elvi het volgende:
Ik wist niet dat Deezertje al dates heeft gehad?
Stuk of 10 meidenquote:Op zondag 13 maart 2016 11:48 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat is toch geen empirisch verband? Over hoeveel dates hebben we het sowieso?
Alles op de cent uitrekenen vind ik ook niet zo gezellig, maar ik vind niet dat een ander per se hoeft mee te betalen aan eventuele duurdere keuzes die ze zelf niet willen of kunnen maken. Wat als die vriend het niet zo breed heeft en/of aan het sparen is voor iets ofzo? Moet je dat dan vooraf gezellig even aankaarten?quote:
maar waarom dan? Waarom moet iemand de rekening op pakken omdat jullie samen een drankje deden?quote:Op zondag 13 maart 2016 11:44 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Op de tweede date wel, maar niet op de eerste.
Ben ik het wel mee eens. Een paar Euro doe ik niet moeilijk over maar als je vegetarisch bent of niet drinkt lijkt het mij wel eerlijk als je daar niet aan meebetaalt. Overigens vind ik het geven van fooi met een grote groep althans best normaal, tenzij het echt niet te vreten was.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:50 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Alles op de cent uitrekenen vind ik ook niet zo gezellig, maar ik vind niet dat een ander per se hoeft mee te betalen aan eventuele duurdere keuzes die ze zelf niet willen of kunnen maken. Wat als die vriend het niet zo breed heeft en/of aan het sparen is voor iets ofzo? Moet je dat dan vooraf gezellig even aankaarten?
Of wat als je niet wil mee betalen aan dood beest of alcohol? Ben je dan ineens wel gezelliger, want geen krent maar gewoon principieel?
Dus als je Vegetariėr bent en je date besteld een biefstuk bedoel je?quote:Op zondag 13 maart 2016 11:50 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Alles op de cent uitrekenen vind ik ook niet zo gezellig, maar ik vind niet dat een ander per se hoeft mee te betalen aan eventuele duurdere keuzes die ze zelf niet willen of kunnen maken. Wat als die vriend het niet zo breed heeft en/of aan het sparen is voor iets ofzo? Moet je dat dan vooraf gezellig even aankaarten?
Of wat als je niet wil mee betalen aan dood beest of alcohol? Ben je dan ineens wel gezelliger, want geen krent maar gewoon principieel?
Hoort erbij, ongeschreven regel, mits de kosten niet de pan uit rijzen natuurlijk. Als ik ging daten pasten we dit wel toe. Ben niet te beroerd om mee te betalen maar het gaat mij om het principe.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:53 schreef Allures het volgende:
[..]
maar waarom dan? Waarom moet iemand de rekening op pakken omdat jullie samen een drankje deden?
Wat voor principe? Het principe van gierig?quote:Op zondag 13 maart 2016 11:55 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Hoort erbij, ongeschreven regel, mits de kosten niet de pan uit rijzen natuurlijk. Als ik ging daten pasten we dit wel toe. Ben niet te beroerd om mee te betalen maar het gaat mij om het principe.
Nee, principe van ongeschreven regel die er bij hoort, tenzij je date straatarm is of de drankjes buitenproportioneel duur.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:56 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Wat voor principe? Het principe van gierig?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |