abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160631361
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 11:15 schreef FANN het volgende:

[..]

Dan ben jij wel een échte Nederlander dus :+ gezellig is anders :')
Ik heb ook een hekel aan profiteurs :') Ik ben dan meestal ik krijg 2 bier van jou jij 2 van mij. Of als we thuis zouden afspreken koop ik gewoon 1 kratje en de volgende keer neemt Pietje een kratje mee. Lekker praktisch dus vooral.
pi_160631372
En over dat restaurant, een restaurant moet het vooral hebben van de drank. Ik werk al vele jaren in de horeca en kan je garanderen dat frustratie #1 de mensen zijn die moeilijk doen over drank. Je komt daar om te eten en te drinken en dat kost geld. Als je dat principe niet snapt eet je maar lekker thuis.
pi_160631389
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 11:16 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik heb ook een hekel aan profiteurs :') Ik ben dan meestal ik krijg 2 bier van jou jij 2 van mij. Of als we thuis zouden afspreken koop ik gewoon 1 kratje en de volgende keer neemt Pietje een kratje mee. Lekker praktisch dus vooral.
Ik ben bevriend met iemand die de rekening altijd gaat uitpluizen. Als we ergens gegeten hebben gaat hij op de rekening kijken wat hij gegeten en gedronken heeft en legt dat bedrag op de cent af op tafel. VERSCHRIKKELIJK :')
pi_160631395
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 11:16 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ala iemand de hele avond Vodka drinkt, is het wel logisch dat hij/zij ook een Vodka besteld en niet ineens over gaat op een Biertje omdat jij te krenterig bent :')
pi_160631417
Je hebt maar 1 regel nodig:

behandel anderen zoals je door hen behandeld wilt worden.

Zo moeilijk is dat toch niet?
Chessplayers don't gamble with the future unless the situation dictates it -- for example, they're hopelessly lost, so they have nothing to lose.
pi_160631420
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 11:18 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik ben bevriend met iemand die de rekening altijd gaat uitpluizen. Als we ergens gegeten hebben gaat hij op de rekening kijken wat hij gegeten en gedronken heeft en legt dat bedrag op de cent af op tafel. VERSCHRIKKELIJK :')
sjesus doe dan 50/50 :')
pi_160631441
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 11:13 schreef El_Chili het volgende:
Uit eten met andere mensen die je nog niet zo lang kent die betalen (voor het eerst met je schoonouders):

- Niet het allerduurste gerecht van de kaart nemen (Bij voorkeur hetzelfde als je schoonpa) :P
En dat dan de ober als eerste naar jou wordt verwezen want vrouw is echt heel irritant. }:|
Your opinion of me is none of my business.
pi_160631443
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 11:20 schreef FANN het volgende:

[..]

sjesus doe dan 50/50 :')
Ja maar hé, je zal net zoals Deezertje zegt maar te maken hebben met een profiteur die misschien een duurder hoofdgerecht had. :')
pi_160631475
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 11:21 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ja maar hé, je zal net zoals Deezertje zegt maar te maken hebben met een profiteur die misschien een duurder hoofdgerecht had. :')
Ja, je durft ook geen ijsje na te nemen als meneer niks neemt of iets te drinken, stel je voor dat je iets wil drinken bij je eten :D dat vindt hij zónde van het geld _O-

Ga dan thuis een boterham smeren denk ik dan :')
pi_160631550
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 11:23 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja, je durft ook geen ijsje na te nemen als meneer niks neemt of iets te drinken, stel je voor dat je iets wil drinken bij je eten :D dat vindt hij zónde van het geld _O-

Ga dan thuis een boterham smeren denk ik dan :')
Ik ben ook zo'n gast die altijd zelf dingen meeneemt, broodjes en drinken enzo als ik een dagje wegga (en als ik onderweg wat lekkers zie heb ik 's avonds alsnog de helft over van eigen spul _O- ). Maar ik heb sowieso last van dat ik alles omreken of in proporties zie: 'hey, maar voor 2 euro heb ik 3 liter cola en nu maar 200ml :{w ) Ohja, maar ik zit hier in goed gezelschap midden in een tof stadje met een lekker zonnetje en een goed gesprek. :@
pi_160631565
Die regels zijn gewoon een kwestie van sociaal doen, zit echt geen moeilijke psychologie ofzo achter. Maarja ik weet ook wel dat TS moeite heeft met delen enzo dus moet alles tot in den treure worden uitgezocht.

Doe gewoon een beetje sociaal en aardig en dan hoef je ook niet zo na te denken over ongeschreven regeltjes of wat dan ook. Kan me overigens niet voorstellen dat je ergens gaat eten en dan geen drankje neemt.

De meeste van die zogenaamde regeltjes hebben te maken met sociaal zijn en heul misschien (kuch) een beetje met fatsoen. ...?
pi_160631570
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 11:29 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik ben ook zo'n gast die altijd zelf dingen meeneemt, broodjes en drinken enzo als ik een dagje wegga (en als ik onderweg wat lekkers zie heb ik 's avonds alsnog de helft over van eigen spul _O- ). Maar ik heb sowieso last van dat ik alles omreken of in proporties zie: 'hey, maar voor 2 euro heb ik 3 liter cola en nu maar 200ml :{w ) Ohja, maar ik zit hier in goed gezelschap midden in een tof stadje met een lekker zonnetje en een goed gesprek. :@
Ja precies... zo kan je beter denken anders geniet je nergens meer van joh :D
pi_160631591
quote:

[..]

Wat ben je toch ook een krent. Ik ben ook wel redelijk zuinig, maar niet als het op anderen aan komt en ook niet met leuke dingen als een dagje weg.
pi_160631607
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2016 11:30 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja precies... zo kan je beter denken anders geniet je nergens meer van joh :D
Maar meestal ben ik dat niet, dus in mijn eentje doe ik dat zeker niet. Op date stel ik ook altijd voor 't maar te betalen (al vraag ik mij af of dat slim is, ik stel het altijd voor iig).
pi_160631615
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 11:32 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Wat ben je toch ook een krent. Ik ben ook wel redelijk zuinig, maar niet als het op anderen aan komt en ook niet met leuke dingen als een dagje weg.
Ik heb het over als ik zelf weg ben. Met zijn tweeën neem ik meestal niet zo veel mee of ik moet weten dat de ander dat ook doet (en dus sociaal geaccepteerd is) :P
pi_160631623
quote:

[..]

Ohja, maar ik zit hier in goed gezelschap midden in een tof stadje met een lekker zonnetje en een goed gesprek. :@
Stel je dit nou hypothetisch of heb ik iets gemist?
pi_160631638
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 11:33 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Maar meestal ben ik dat niet, dus in mijn eentje doe ik dat zeker niet. Op date stel ik ook altijd voor 't maar te betalen (al vraag ik mij af of dat slim is, ik stel het altijd voor iig).
Hoe moet ik dat 'voorstellen' zien? Vragen of je mag betalen?
pi_160631657
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 11:33 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ga je als je in je eentje door de stad wandelt op zondagmiddag nooit eens ergens een kopje koffie of een biertje drinken op een terrasje? Dat is juist zó lekker joh O+ mits je het kan missen natuurlijk, als je het op dat moment écht niet kan missen is het geen goed idee natuurlijk.

Als je een eerste date hebt is het wel redelijk flauw om meteen de rekening te gaan zitten uitpluizen trouwens :') bij een langere relatie of meerdere date's wordt het al snel normaal hoor dat delen :+ over het algemeen genomen dan :P
pi_160631667
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 11:36 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

*zucht* 'Ik zal dan maar betalen zeker? Aangezien ik een man ben en het een ongeschreven regel is dat ik dat doe op de eerste date? *kreunsteun*
pi_160631677
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 11:37 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

*zucht* 'Ik zal dan maar betalen zeker? Aangezien ik een man ben en het een ongeschreven regel is dat ik dat doe op de eerste date? *kreunsteun*
tis wel een afknapper :D
pi_160631682
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 11:36 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Soort van. Als de rekening komt zo van 'Eens kijken...' en dan het geld pakken of pinpas invoeren en als er geen tegenstribbeling komt zet ik 't door. Maar ook hier is het altijd maar de vraag: komt er een tweede date? Dan betaald zij meestal, maar ik heb dus ook gehad dat ik nooit meer wat hoor en dan kan ik weleens denken: tja dit wist zij ook dus daarom liet ze mij alles betalen :P maar eerste date is sowieso niet uit eten, dus maximaal 20 euro voor een paar drankjes?
pi_160631687
Oh en ongeschreven regel op de eerste date: de man betaalt.
pi_160631710
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 11:37 schreef FANN het volgende:

[..]

Ga je als je in je eentje door de stad wandelt op zondagmiddag nooit eens ergens een kopje koffie of een biertje drinken op een terrasje? Dat is juist zó lekker joh O+ mits je het kan missen natuurlijk, als je het op dat moment écht niet kan missen is het geen goed idee natuurlijk.

Als je een eerste date hebt is het wel redelijk flauw om meteen de rekening te gaan zitten uitpluizen trouwens :') bij een langere relatie of meerdere date's wordt het al snel normaal hoor dat delen :+ over het algemeen genomen dan :P
Nee, in mijn eentje geef ik daar echt niets om. Kan dan ook prima zitten op een bankje met een blikje fris :)
pi_160631716
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 11:40 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee, in mijn eentje geef ik daar echt niets om. Kan dan ook prima zitten op een bankje met een blikje fris :)
oh... dat kan ook heel lekker zijn in het zonnetje :+
pi_160631718
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 11:39 schreef DoubleDip het volgende:
Oh en ongeschreven regel op de eerste date: de man betaalt.
Hoe weet je dat er een vervolg komt? Je hebt ook meiden die denken: mooi niet! en dus de man maar alles laten dokken. Zulke types moet je niet te vaak mee daten :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')