Fijne kapper danquote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:55 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Volgens mij was dit een waargebeurd verhaal...
Klopt. Of vragen wie de laatste binnen was (toen je nog niet overal nummertjes had)quote:Op dinsdag 15 maart 2016 18:26 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
In een wachtruimte wordt het nog wel eens gedaan, maar bij een bushalte lijkt het me gek.
Die mensen en jij kennen duidelijke de roltrap 'regels' niet. "Rechts staan, links gaan"quote:Op woensdag 16 maart 2016 08:16 schreef Deezertje het volgende:
Over de roltrap: het is efficiënter om langs elkaar op de roltrap te staan dan ieder voor zich links of rechts. In de UK gaat dit al beter, maar Nederlanders zijn toch meer individualistischer en willen zelf bepalen hoe en waar ze gaan staan op de roltrap
Het kan me geen donder schelen dat er per minuut meer mensen tegelijk omhoog gaan als er aan twee kanten mensen gaan staan. Ik wil zelf gewoon snel boven zijn want ik heb haast. Wat is daar zo vreemd aan?quote:Op woensdag 16 maart 2016 08:16 schreef Deezertje het volgende:
Over de roltrap: het is efficiënter om langs elkaar op de roltrap te staan dan ieder voor zich links of rechts. In de UK gaat dit al beter, maar Nederlanders zijn toch meer individualistischer en willen zelf bepalen hoe en waar ze gaan staan op de roltrap
Deezertje kan maar beter Japan ontwijken, daar zijn ze beledigd als je het niet doet.quote:Op woensdag 16 maart 2016 08:21 schreef Californium het volgende:
[..]
Die mensen en jij kennen duidelijke de roltrap 'regels' niet. "Rechts staan, links gaan"
En het Verenigd Koninkrijk.quote:Op woensdag 16 maart 2016 08:28 schreef Etsu het volgende:
[..]
Deezertje kan maar beter Japan ontwijken, daar zijn ze beledigd als je het niet doet.
ik ben veilig.quote:Op woensdag 16 maart 2016 08:44 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
En het Verenigd Koninkrijk.
Is ook gewoon echt iets Nederlands geloof ik. Dat je iedereen moet feliciteren.quote:Op woensdag 16 maart 2016 08:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik ben veilig.
Ongeschreven regels, vaak gewoon of fatsoen of achterlijk, nooit iets er tussenin lijkt het. Ik groet / felicieer nooit mensen allemaal op een verjaardag, een "hoi allemaal (ik ben...) " volstaat... gelukkig vindt men dat hier ook onzin.
De roltrap regel is gewoon logisch nadenken en efficiënt.
Als je blijft staan moet je rechts gaan staan, zodat links vrij is voor mensen die haast hebben en zo kunnen doorlopen op de roltrap.... dat niet weten.quote:Op woensdag 16 maart 2016 08:16 schreef Deezertje het volgende:
Ja dit. Snapte ze bij editieNL gisteren ook niet.quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:07 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Als je blijft staan moet je rechts gaan staan, zodat links vrij is voor mensen die haast hebben en zo kunnen doorlopen op de roltrap.... dat niet weten.
Sowieso is stilstaan op een roltrap voor vadsige luie mensen. Die dingen zijn er bedoeld om de doorstroom op gang te houden. Liften zijn er voor invaliden en mensen met kinderwagens. Als je stil gaat staan op de roltrap word je ingehaald door mensen op de gewone trap ernaast als die er is. Heb dan ook zo'n schijthekel aan plekken waar er alleen een roltrap is en al die luie lui daar de boel een beetje te staan blokkeren. Neem anders sowieso altijd de trap tenzij roltrap vrij is en je gewoon in een keer door kunt lopen. Zelfde geldt voor die rolgedeeltes op Schiphol.quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:07 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Als je blijft staan moet je rechts gaan staan, zodat links vrij is voor mensen die haast hebben en zo kunnen doorlopen op de roltrap.... dat niet weten.
quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor die rolgedeeltes op Schiphol.
quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:20 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Net zoals op vliegvelden, die horizontale loopbanden. Die zijn ook bedoeld als iemand van een gate naar een andere moet en weinig tijd heeft voor overstap bijvoorbeeld... maar nee hoor, zit altijd wel van die dikke amerikanen of van die senioren die dat wel handig vinden om alle koffers op te pleuren en dan op het koffertje zitten zodat ze even niet hoeven te zeulen met de koffer
Hahahaquote:
Volgens mij was dat van oorsprong de bedoeling van een roltrap maar omdat mensen zijn gaan stilstaan, is gekozen voor hogere treden en is het daadwerkelijke traplopen niet meer zo makkelijk (of zoals je gewend bent bij een gewone trap)quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Sowieso is stilstaan op een roltrap voor vadsige luie mensen. Die dingen zijn er bedoeld om de doorstroom op gang te houden. Liften zijn er voor invaliden en mensen met kinderwagens. Als je stil gaat staan op de roltrap word je ingehaald door mensen op de gewone trap ernaast als die er is. Heb dan ook zo'n schijthekel aan plekken waar er alleen een roltrap is en al die luie lui daar de boel een beetje te staan blokkeren. Neem anders sowieso altijd de trap tenzij roltrap vrij is en je gewoon in een keer door kunt lopen. Zelfde geldt voor die rolgedeeltes op Schiphol.
Ik heb ook zo'n vriend. Het is ook niet mijn ding, maar als hij dat wilt, waarom niet. Lekker laten uitpluizen maar ik ga het niet voor hem doen.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:18 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik ben bevriend met iemand die de rekening altijd gaat uitpluizen. Als we ergens gegeten hebben gaat hij op de rekening kijken wat hij gegeten en gedronken heeft en legt dat bedrag op de cent af op tafel. VERSCHRIKKELIJK
Moet er altijd wel om lachen, beetje jammer om op die manier een naam te krijgen in je vriendengroep.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:36 schreef motorbloempje het volgende:
Dat soort dingen zijn ook echt kei-irritant, en tenzij iemand echt alleen maar cocktails van 10 euro heeft zitten zuipen tegenover biertjes van 3 euro is het gewoon een kwestie van delen door het aantal mensen aanwezig. Sowieso is het zo dat in groepen waar mensen dat doen (de mensen die ik ken) ze die drankjes gewoon los van de rekening halen óf gewoon extra inleggen vóóraf en dan de rest delen door het aantal aanwezigen. Zoiets heet fatsoen.
Dat lijkt me niet handig als je van BDSM houdt.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:14 schreef CyberTijn het volgende:
Behandel de mensen om je heen op dezelfde manier zoals je zelf behandeld wilt worden. Meer hoef je niet te doen, en dan hoef je ook niet na te denken of te twijfelen over allerlei sociale regeltjes.
Dat lijkt me nogal onlogisch, een baby behandel je bijvoorbeeld toch echt anders dan een volwassen persoon. Je baas anders dan je beste mattie etc.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:14 schreef CyberTijn het volgende:
Behandel de mensen om je heen op dezelfde manier zoals je zelf behandeld wilt worden. Meer hoef je niet te doen, en dan hoef je ook niet na te denken of te twijfelen over allerlei sociale regeltjes.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |