abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 maart 2016 @ 11:59:34 #101
27699 Ravage
thinking about you
pi_160632036
Wel interessant waar dan de grens ligt. We hebben deze discussie ook een keer tijdens een weekendje weg gehad met een groepje. De bierdrinkers tikten meer dan 2 kratten per persoon weg, de niet bierdrinkers hadden aan een fles cola genoeg. De boodschappen werden gewoon door het aantal personen gedeeld, dus de cola drinker betaalde 30 euro mee voor het drinken... Dan snap ik wel als er in zo'n situatie iets meer naar de verdeling gekeken wordt.
i'm not living, i'm just killing time
pi_160632040
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 11:58 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Nee, principe van ongeschreven regel die er bij hoort, tenzij je date straatarm is of de drankjes buitenproportioneel duur.
De ongeschreven regel dat vrouwen het zwakkere geslacht zijn en onderhouden moeten worden?
pi_160632052
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 11:55 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Hoort erbij, ongeschreven regel, mits de kosten niet de pan uit rijzen natuurlijk. Als ik ging daten pasten we dit wel toe. Ben niet te beroerd om mee te betalen maar het gaat mij om het principe.
ja welk principe :P dat is juist mijn vraag. Ik vind dit namelijk geen ongeschreven regel en ik denk dat ik niet de enige ben. Het is in iedergeval geen vaste norm binnen onze cultuur zo ver ik weet. Eerder een discussiepunt.
Ik ben wel benieuwd naar een reden om voor 'de man betaalt' te zijn
pi_160632087
Betaal altijd alles ben dat zo gewend van voorheen...
pi_160632155
quote:
11s.gif Op zondag 13 maart 2016 11:54 schreef FANN het volgende:

[..]

Dus als je Vegetariër bent en je date besteld een biefstuk bedoel je?
Of je bent anti alcohol en je date besteld een biertje?

Dat wordt vast geen succes dan als je daar niet tegen kan :D
Er niet aan mee willen betalen is er niet tegen kunnen?

quote:
Maar als het gaat om een duurder hoofdgerecht of nagerecht, ja jemig, als je dat gaat zitten
uitrekenen wordt het wel een sneu gedoe hoor...

Als je nou met een grote groep gaat is ''ieder voor zich'' betalen juist best wel een goed idee,
dan kan iedereen bestellen en eten/drinken wat hij/zij wil zonder zich te hoeven schamen voor
de kosten.
Ok, alleen in grote groepen dan afspreken, want dan hoef je je niet te verantwoorden dus..
pi_160632179
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 11:01 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Een lunchzaak ofzo. Waar je gewoon ff een schnitzeltje eet met wat frietjes. Geen 3-gangen menu. En het gaat mij dan niet eens om die 2 euro want je weet als je ergens gaat zitten kost 't geld, maar gewoon dat ik geen dorst heb.
Zeg dat gewoon eens.

"Ik heb eigenlijk geen dorst, vindt u het goed als ik alleen iets te eten bestel?"
pi_160632217
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 12:04 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Er niet aan mee willen betalen is er niet tegen kunnen?

[..]

Ok, alleen in grote groepen dan afspreken, want dan hoef je je niet te verantwoorden dus..
Nou ja, als je niet mee wil betalen omdat iemand iets met vlees besteld wordt het geen succes
denk ik, de avond niet de date niet en voor de rest ook niet denk ik :D maar goed zou zomaar
anders kunnen zijn.

Heb je weleens zoiets meegemaakt dan?

Ja in grote groepen lijkt het me wel handig, je kan het ook op je eerste date afspreken hoor als jij dat wil, wat mij betreft zijn er niet echt regels voor.
pi_160632371
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 12:08 schreef FANN het volgende:

[..]

Nou ja, als je niet mee wil betalen omdat iemand iets met vlees besteld wordt het geen succes
denk ik, de avond niet de date niet en voor de rest ook niet denk ik :D maar goed zou zomaar
anders kunnen zijn.

Heb je weleens zoiets meegemaakt dan?
Ja, we hebben een paar leuke jaren gehad en zijn om andere redenen uit elkaar gegaan. Ik vind iemand met principes wel aantrekkelijk, ook al zijn die niet hetzelfde als de mijne. Zolang er niet gezeurd wordt over dat ik mijn eigen biefstukje met wijntje dok en op eet, hoeft het gezelligheid voor mij dan ook niet in de weg te staan.

quote:
Ja in grote groepen lijkt het me wel handig, je kan het ook op je eerste date afspreken hoor als jij dat wil, wat mij betreft zijn er niet echt regels voor.
Met grote groepen is juist vaak zo een gedoe in mijn ervaring en vooraf afspreken bij een date zou ik denk ook best enige imagoschade op kunnen leveren :+
pi_160632415
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 12:15 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ja, we hebben een paar leuke jaren gehad en zijn om andere redenen uit elkaar gegaan. Ik vind iemand met principes wel aantrekkelijk, ook al zijn die niet hetzelfde als de mijne. Zolang er niet gezeurd wordt over dat ik mijn eigen biefstukje met wijntje dok en op eet, hoeft het gezelligheid voor mij dan ook niet in de weg te staan.

[..]

Met grote groepen is juist vaak zo een gedoe in mijn ervaring en vooraf afspreken bij een date zou ik denk ook best enige imagoschade op kunnen leveren :+
Maar ik begrijp je niet helemaal, hij wilde niet meebetalen aan jouw biefstukje of je wijntje?

Ik dacht dat je dat bedoelde, maar nu volg ik het even niet meer :D
pi_160632433
Ik zou iemand die uit principe niet meebetaalt aan vlees of alcohol echt een gigantische zeikerd vinden. :') Echt enorm betweterig.
pi_160632473
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 12:20 schreef Bananenpap het volgende:
Ik zou iemand die uit principe niet meebetaalt aan vlees of alcohol echt een gigantische zeikerd vinden. :') Echt enorm betweterig.
ik ook :@ dan heb ik al geen honger meer :')
pi_160632590
Zou gewoon een bestelling plaatsen bij de AH met een doos vol vlees en dat laten bezorgen in plaats van een bosje bloemen.
pi_160632626
Als je een topic opent om adviezen te krijgen dan is het wel zo netjes om op alles te reageren en alle vragen te beantwoorden. En dat hoeft niet per afzonderlijke post, vaak zijn er wel meerdere dingen van dezelfde strekking.
pi_160632665
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 12:18 schreef FANN het volgende:

[..]

Maar ik begrijp je niet helemaal, hij wilde niet meebetalen aan jouw biefstukje of je wijntje?
Geen vlees, vis of alcohol inderdaad.

quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 12:20 schreef Bananenpap het volgende:
Ik vind zo een houding dan weer betweterig..

quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 12:22 schreef FANN het volgende:

[..]

ik ook :@ dan heb ik al geen honger meer :')
Als er over gezeken wordt ja, maar dat is voor de ander toch net zo als je zegt dat die maar mee moet betalen, omdat je het anders niet gezellig vindt. Dan snap ik wel dat je bij voorbaat al afhaakt ja, omdat het niet kan werken in jouw ogen..
  zondag 13 maart 2016 @ 12:33:01 #115
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160632699
Ik denk wel dat we nu een beetje afdwalen.
Best een interessant punt hoor, principes binnen een relatie of tijdens een date. Maar niet hier. Een eigen topic kan altijd.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_160633296
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 12:31 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Als er over gezeken wordt ja, maar dat is voor de ander toch net zo als je zegt dat die maar mee moet betalen, omdat je het anders niet gezellig vindt. Dan snap ik wel dat je bij voorbaat al afhaakt ja, omdat het niet kan werken in jouw ogen..
nog één reactie Cc anders begrijpt ze niet wat ik zei :P

Ik zei helemaal niet dat het niet kan werken als je van te voren afspreekt 50/50

ik zei...

quote:
Ligt namelijk helemaal aan de omstandigheden...

nu ben ik klaar :+
pi_160633460
Sowieso altijd het sociaal wenselijk antwoord geven, eventuele kritiek kan altijd nog achter de rug om worden geuit.

[ Bericht 87% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2016 13:05:32 ]
  zondag 13 maart 2016 @ 13:18:36 #118
416020 K44S
The bearded man
pi_160633758
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2016 10:32 schreef Barbusse het volgende:
Als je vraagt om advies en hulp op een forum er ook daadwerkelijk wat mee doen als mensen die het goed bedoelen je het geven.
Shots are fired.

Als je een "bekende'' ziet en hij/zij vraagt hoe het is.

Jij hebt hier simpelweg geen trek in en je dit dialoog krijgt:

H/Z:" dat is lang geleden!"
Jij: Klopt! hoe ist ?
H/Z: "Goed, met jou?"
Jij: Prima!
H/Z: " Mooi :)"

.........

jij:"Ik moet nog wat halen hier en daar... dus ik ga er weer vandoor... snel eens een drankje(die je daarna toch niet doet ).?

H/Z: Prima... (komt er toch nooit wat van)
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_160633878
Ik vind het inderdaad ook wel een ongeschreven regel dat als je een topic opent voor advies je geen mensen gaat negeren die moeite voor je doen. Dat vind ik echt ongeschreven nummer 1 van een forum. Je zou je moeten schamen wanneer je dat niet doet. Ik noem geen namen.
pi_160633903
- Niet masturberen in de rij van de kassa.
- Geen vrouwen eindeloos blijven aanstaren in de trein.
- Nadat je hebt geproost altijd een slokje van je drinken nemen!
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_160635456
Regel nr. 1: niet dubbeldippen.
pi_160636232
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 11:19 schreef FANN het volgende:

[..]

Ala iemand de hele avond Vodka drinkt, is het wel logisch dat hij/zij ook een Vodka besteld en niet ineens over gaat op een Biertje omdat jij te krenterig bent :')
Normaal gesproken geen probleem maar er zijn wel situaties waarin zulke dingen tot irritaties kunnen gaan leiden. Zo ben ik toen ik zwanger was met een groep van 30 man een weekje weg geweest. Ik dronk fris en dat werd daar in inimini kleine flesjes geserveerd terwijl het bier in halve liters kwam en ook veel duurder was. Alles werd betaald uit 'de pot' waar ik dus net zoveel aan meebetaalde als alle anderen.. alleen was ik én goedkoper én had ik steeds dorst.
Toen ik zag hoe mijn geld er door vloog heb ik het toch maar aangekaart en is besloten dat mijn aandeel in de pot ook maar één derde hoefde te zijn.
Ik voelde me wel heel ongemakkelijk om het ter sprake te brengen want dat hoort eigenlijk niet volgens de ongeschreven regels.
pi_160636518
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 11:44 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Op de tweede date wel, maar niet op de eerste.
Op de eerste date kiest de man meestal ook het restaurant/de kroeg en ik heb helaas al eens meegemaakt dat hij een super duur restaurant koos en bij het afrekenen er op eens op stond de rekening te splitsen... En nee.. ik was niet degene die voor de dure gerechten had gekozen.

Die date is alleen daarom al niet vervolgd.
pi_160636707
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 15:13 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Op de eerste date kiest de man meestal ook het restaurant/de kroeg
en ik heb helaas al eens meegemaakt dat hij een super duur restaurant koos en bij het afrekenen er op eens op stond de rekening te splitsen... En nee.. ik was niet degene die voor de dure gerechten had gekozen.

Die date is alleen daarom al niet vervolgd.
Lolwhut?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_160636768
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 15:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Normaal gesproken geen probleem maar er zijn wel situaties waarin zulke dingen tot irritaties kunnen gaan leiden. Zo ben ik toen ik zwanger was met een groep van 30 man een weekje weg geweest. Ik dronk fris en dat werd daar in inimini kleine flesjes geserveerd terwijl het bier in halve liters kwam en ook veel duurder was. Alles werd betaald uit 'de pot' waar ik dus net zoveel aan meebetaalde als alle anderen.. alleen was ik én goedkoper én had ik steeds dorst.
Toen ik zag hoe mijn geld er door vloog heb ik het toch maar aangekaart en is besloten dat mijn aandeel in de pot ook maar één derde hoefde te zijn.
Ik voelde me wel heel ongemakkelijk om het ter sprake te brengen want dat hoort eigenlijk niet volgens de ongeschreven regels.
nog maar eens een keer dan, speciaal voor zulke situaties... :+

quote:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')