De ongeschreven regel dat vrouwen het zwakkere geslacht zijn en onderhouden moeten worden?quote:Op zondag 13 maart 2016 11:58 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Nee, principe van ongeschreven regel die er bij hoort, tenzij je date straatarm is of de drankjes buitenproportioneel duur.
ja welk principequote:Op zondag 13 maart 2016 11:55 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Hoort erbij, ongeschreven regel, mits de kosten niet de pan uit rijzen natuurlijk. Als ik ging daten pasten we dit wel toe. Ben niet te beroerd om mee te betalen maar het gaat mij om het principe.
Er niet aan mee willen betalen is er niet tegen kunnen?quote:Op zondag 13 maart 2016 11:54 schreef FANN het volgende:
[..]
Dus als je Vegetariër bent en je date besteld een biefstuk bedoel je?
Of je bent anti alcohol en je date besteld een biertje?
Dat wordt vast geen succes dan als je daar niet tegen kan![]()
Ok, alleen in grote groepen dan afspreken, want dan hoef je je niet te verantwoorden dus..quote:Maar als het gaat om een duurder hoofdgerecht of nagerecht, ja jemig, als je dat gaat zitten
uitrekenen wordt het wel een sneu gedoe hoor...
Als je nou met een grote groep gaat is ''ieder voor zich'' betalen juist best wel een goed idee,
dan kan iedereen bestellen en eten/drinken wat hij/zij wil zonder zich te hoeven schamen voor
de kosten.
Zeg dat gewoon eens.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Een lunchzaak ofzo. Waar je gewoon ff een schnitzeltje eet met wat frietjes. Geen 3-gangen menu. En het gaat mij dan niet eens om die 2 euro want je weet als je ergens gaat zitten kost 't geld, maar gewoon dat ik geen dorst heb.
Nou ja, als je niet mee wil betalen omdat iemand iets met vlees besteld wordt het geen succesquote:Op zondag 13 maart 2016 12:04 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Er niet aan mee willen betalen is er niet tegen kunnen?
[..]
Ok, alleen in grote groepen dan afspreken, want dan hoef je je niet te verantwoorden dus..
Ja, we hebben een paar leuke jaren gehad en zijn om andere redenen uit elkaar gegaan. Ik vind iemand met principes wel aantrekkelijk, ook al zijn die niet hetzelfde als de mijne. Zolang er niet gezeurd wordt over dat ik mijn eigen biefstukje met wijntje dok en op eet, hoeft het gezelligheid voor mij dan ook niet in de weg te staan.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:08 schreef FANN het volgende:
[..]
Nou ja, als je niet mee wil betalen omdat iemand iets met vlees besteld wordt het geen succes
denk ik, de avond niet de date niet en voor de rest ook niet denk ikmaar goed zou zomaar
anders kunnen zijn.
Heb je weleens zoiets meegemaakt dan?
Met grote groepen is juist vaak zo een gedoe in mijn ervaring en vooraf afspreken bij een date zou ik denk ook best enige imagoschade op kunnen leverenquote:Ja in grote groepen lijkt het me wel handig, je kan het ook op je eerste date afspreken hoor als jij dat wil, wat mij betreft zijn er niet echt regels voor.
Maar ik begrijp je niet helemaal, hij wilde niet meebetalen aan jouw biefstukje of je wijntje?quote:Op zondag 13 maart 2016 12:15 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ja, we hebben een paar leuke jaren gehad en zijn om andere redenen uit elkaar gegaan. Ik vind iemand met principes wel aantrekkelijk, ook al zijn die niet hetzelfde als de mijne. Zolang er niet gezeurd wordt over dat ik mijn eigen biefstukje met wijntje dok en op eet, hoeft het gezelligheid voor mij dan ook niet in de weg te staan.
[..]
Met grote groepen is juist vaak zo een gedoe in mijn ervaring en vooraf afspreken bij een date zou ik denk ook best enige imagoschade op kunnen leveren
ik ookquote:Op zondag 13 maart 2016 12:20 schreef Bananenpap het volgende:
Ik zou iemand die uit principe niet meebetaalt aan vlees of alcohol echt een gigantische zeikerd vinden.Echt enorm betweterig.
Geen vlees, vis of alcohol inderdaad.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:18 schreef FANN het volgende:
[..]
Maar ik begrijp je niet helemaal, hij wilde niet meebetalen aan jouw biefstukje of je wijntje?
Ik vind zo een houding dan weer betweterig..quote:Op zondag 13 maart 2016 12:20 schreef Bananenpap het volgende:
Ik zou iemand die uit principe niet meebetaalt aan vlees of alcohol echt een gigantische zeikerd vinden.Echt enorm betweterig.
Als er over gezeken wordt ja, maar dat is voor de ander toch net zo als je zegt dat die maar mee moet betalen, omdat je het anders niet gezellig vindt. Dan snap ik wel dat je bij voorbaat al afhaakt ja, omdat het niet kan werken in jouw ogen..quote:
nog één reactie Cc anders begrijpt ze niet wat ik zeiquote:Op zondag 13 maart 2016 12:31 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Als er over gezeken wordt ja, maar dat is voor de ander toch net zo als je zegt dat die maar mee moet betalen, omdat je het anders niet gezellig vindt. Dan snap ik wel dat je bij voorbaat al afhaakt ja, omdat het niet kan werken in jouw ogen..
Ligt namelijk helemaal aan de omstandigheden...quote:Ja in grote groepen lijkt het me wel handig, je kan het ook op je eerste date afspreken hoor als jij dat wil, wat mij betreft zijn er niet echt regels voor.
Shots are fired.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:32 schreef Barbusse het volgende:
Als je vraagt om advies en hulp op een forum er ook daadwerkelijk wat mee doen als mensen die het goed bedoelen je het geven.
Normaal gesproken geen probleem maar er zijn wel situaties waarin zulke dingen tot irritaties kunnen gaan leiden. Zo ben ik toen ik zwanger was met een groep van 30 man een weekje weg geweest. Ik dronk fris en dat werd daar in inimini kleine flesjes geserveerd terwijl het bier in halve liters kwam en ook veel duurder was. Alles werd betaald uit 'de pot' waar ik dus net zoveel aan meebetaalde als alle anderen.. alleen was ik én goedkoper én had ik steeds dorst.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:19 schreef FANN het volgende:
[..]
Ala iemand de hele avond Vodka drinkt, is het wel logisch dat hij/zij ook een Vodka besteld en niet ineens over gaat op een Biertje omdat jij te krenterig bent
Op de eerste date kiest de man meestal ook het restaurant/de kroeg en ik heb helaas al eens meegemaakt dat hij een super duur restaurant koos en bij het afrekenen er op eens op stond de rekening te splitsen... En nee.. ik was niet degene die voor de dure gerechten had gekozen.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:44 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Op de tweede date wel, maar niet op de eerste.
Lolwhut?quote:Op zondag 13 maart 2016 15:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Op de eerste date kiest de man meestal ook het restaurant/de kroeg en ik heb helaas al eens meegemaakt dat hij een super duur restaurant koos en bij het afrekenen er op eens op stond de rekening te splitsen... En nee.. ik was niet degene die voor de dure gerechten had gekozen.
Die date is alleen daarom al niet vervolgd.
nog maar eens een keer dan, speciaal voor zulke situaties...quote:Op zondag 13 maart 2016 15:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Normaal gesproken geen probleem maar er zijn wel situaties waarin zulke dingen tot irritaties kunnen gaan leiden. Zo ben ik toen ik zwanger was met een groep van 30 man een weekje weg geweest. Ik dronk fris en dat werd daar in inimini kleine flesjes geserveerd terwijl het bier in halve liters kwam en ook veel duurder was. Alles werd betaald uit 'de pot' waar ik dus net zoveel aan meebetaalde als alle anderen.. alleen was ik én goedkoper én had ik steeds dorst.
Toen ik zag hoe mijn geld er door vloog heb ik het toch maar aangekaart en is besloten dat mijn aandeel in de pot ook maar één derde hoefde te zijn.
Ik voelde me wel heel ongemakkelijk om het ter sprake te brengen want dat hoort eigenlijk niet volgens de ongeschreven regels.
quote:Ja in grote groepen lijkt het me wel handig, je kan het ook op je eerste date afspreken hoor als jij dat wil, wat mij betreft zijn er niet echt regels voor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |