quote:Op zaterdag 12 maart 2016 17:47 schreef Arja het volgende:
[..]
Wat leuk dat je hem zelf maakt. Mag ik het kaartje van je eerste zien?
Wij gaan geloof ik toch maar voor een bestaand kaartje. Heb al genoeg andere dingen aan mijn hoofd. Vrijdag de hypotheek regelen.
quote:Op zaterdag 12 maart 2016 20:03 schreef Quoi het volgende:
Ook benieuwd elamanilo naar je eerste kaartjeEn naar de jouwe Lamb!
Drukke dag hier. Ik barstte van de energie na mijn uurtje sporten (in de zon) vanmorgen, incl een uur fietsen (heen en terug). Daarna direct naar een verjaardag en aansluitend thee & chocola met een vriendin.
In de tram naar huis vielen mijn ogen dicht. En die banden trekken lekkerAfijn, ik lig nu voor dood in bed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder hier lichamelijk weer een prachtige perfecte zwangerschap, nauwelijks een kwaal te bekennen. Heel soms na veel lichamelijke inspanning heeft m'n lichaam even een dagje rust nodig om weer bij te komen, maar dat is niets raars.
Vroeg wakker herken ik wel, dat was echt beide keren m'n eerste zwangerschapssymptoom, ik ben normaal echt een avondmens!En nu dus een heel ander ritme, rond half 11 in bed, rond half 8 weer wakker.
Oh en ik kwijl soms een beetje in m'n slaap, gewoon met dichte mond trouwens, denk dat er meer kwijl is en dat het wateriger is waardoor het gewoon uit m'n mondhoek lekt soms.![]()
Als je t doet, moet je het goed doen!quote:Op zondag 13 maart 2016 08:40 schreef Skittles het volgende:
Doe je weer een rondje 'verzamel alle symptomen/klachten', GM?
Ja, dat is uiteindelijk wel het handigst denk ik. Hoe meer filmpjes ik mijn vriend laat zien hoe leuker hij het lijkt te vindenquote:Op zondag 13 maart 2016 09:18 schreef Quoi het volgende:
Mooi ela! Zat die bloem er dan ook in?![]()
Miezziej, ik dacht zelf voor ons aan allebei een eigen doek. Hij zoekt dan maar uit wat hij prettig vindIk vermoed nl ook dat onze smaken verschillen. Lijkt me ook handig bij kindje halen/brengen om altijd onze eigen doek bij ons te hebben
Ik vannacht weer van alles uitgezocht: ronde box, waterkoker met 40gr stand
Ja, we hebben een paar kaartjes gepland en er kwamen een heleboel klaprozen uit! (Een pot vol.)quote:Op zondag 13 maart 2016 09:18 schreef Quoi het volgende:
Mooi ela! Zat die bloem er dan ook in?![]()
Miezziej, ik dacht zelf voor ons aan allebei een eigen doek. Hij zoekt dan maar uit wat hij prettig vindIk vermoed nl ook dat onze smaken verschillen. Lijkt me ook handig bij kindje halen/brengen om altijd onze eigen doek bij ons te hebben
Ik vannacht weer van alles uitgezocht: ronde box, waterkoker met 40gr stand
O ik zoek het uit, maar koop het nog niet hoorquote:Op zondag 13 maart 2016 09:29 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Ja, dat is uiteindelijk wel het handigst denk ik. Hoe meer filmpjes ik mijn vriend laat zien hoe leuker hij het lijkt te vinden
Ik heb echt nog niets gekocht voor de babyKomt ook door de aankomende verhuizing denk ik... Ik vind het stom om allemaal spullen hier te stallen terwijl ik het over 2 weken ook meteen in het nieuwe huis zou kunnen stallen
Ja, moet nog veel gebeuren enzoo maar toch
Ja de lente is het seizoen waarin ze waarschijnlijk geboren wordtquote:Op zondag 13 maart 2016 12:32 schreef Molo het volgende:
Ja het gaat bizar hard eigenlijk he?
Jij ook gefeliciteerd, echt bijzonder dit
En gek dat het alweer een half jaar is, over drie maandjes is onze mini er al
Ik moet nog 5,5 weken werken (2 weken vakantie tussendoor). Nog een hoop te doen op werk en thuis, daar krijg ik soms wel beetje de kriebels van, maar gaat vast goed komen. Ik probeer het een beetje los te laten, hoort er ook bij
En en en en?quote:Op zondag 13 maart 2016 14:05 schreef Gaddle het volgende:
Vandaag ga ik kijken of we een meisje of jongetje gaan krijgen. Taart aansnijden en voila. Nog 1 1/2uur wachten.
Bij de eerste ben ik ingeleid met 41+2 omdat er te weinig vruchtwater was, maar ze heeft nu nog genoegquote:Op zondag 13 maart 2016 16:30 schreef Svane het volgende:
[..]
En en en en?
Dot! Wat spannend zo! Nu 41+2? Welke termijn beviel je bij je eerste?
Fijn dat dat nu nog helemaal prima is! Sowieso ergens komende week aaaaaah zo leuk!quote:Op zondag 13 maart 2016 16:39 schreef Dot. het volgende:
[..]
Bij de eerste ben ik ingeleid met 41+2 omdat er te weinig vruchtwater was, maar ze heeft nu nog genoeg![]()
Aangepast saarah!
Yoe anderhalf uur zijn voorbijquote:Op zondag 13 maart 2016 14:05 schreef Gaddle het volgende:
Vandaag ga ik kijken of we een meisje of jongetje gaan krijgen. Taart aansnijden en voila. Nog 1 1/2uur wachten.
Zo had Barbie het wel gedaanquote:Op zondag 13 maart 2016 19:25 schreef Twinkle20 het volgende:
Hee gaddle eigenlijk is dat wel een tof idee![]()
Hoe heb je dat gedaan? Geslachtsbepalende echo, uitkomst op een briefje laten schrijven en dat aan de bakker gegeven of hoe?
Nu heb ik zin in bananensoezenquote:Op zondag 13 maart 2016 20:35 schreef Dot. het volgende:
Mijn broer heeft al twee keer bananensoezen laten maken met een kleurtje erin
Ik heb mijn moeder net gevraagd of ze ajb haar rode bietjes voor mij wil maken... ik heb nergens trek in behalve in mama's bietjes en in beschuit....quote:Op zondag 13 maart 2016 20:47 schreef Twinkle20 het volgende:
O maar das toch ook heul gezellig zo Leo!
Okay .. je weeet dat je vent met je meezwangert als ie o dit tijdstip speciaal voor jou een friet satesaus en een kaassoufle gaat halen. Ben benieuwd waar hij zelf mee thuis komt.
We aten straks macaroni maar dat kreeg ik echt niet naar binnen. Maar nu dus hongerrrr. Uiteraard gaan we hier geen gewoonte van maken
![]()
Misschien dat ik zo dan een buikje krijg met mijn zo goed als 13 weken
quote:Op zondag 13 maart 2016 21:39 schreef Arja het volgende:
[..]
Oh ja, ik dacht al dat het vast niks met een vibrator te maken zou hebben.
Wow zelfs ik wist die niet en ik mag mezelf toch wel ervaringsdeskundige noemen dacht ikquote:
Oh lord, die van mij is al eens om 5u op de fiets gestapt om waterijsjes te zoeken. Was zo sneu dat de twee tankstations die open waren ze niet hadden (waar we van tevoren wel rekening mee hielden maar toch)quote:Op zondag 13 maart 2016 20:47 schreef Twinkle20 het volgende:
Okay .. je weeet dat je vent met je meezwangert als ie o dit tijdstip speciaal voor jou een friet satesaus en een kaassoufle gaat halen. Ben benieuwd waar hij zelf mee thuis komt.
We aten straks macaroni maar dat kreeg ik echt niet naar binnen. Maar nu dus hongerrrr. Uiteraard gaan we hier geen gewoonte van maken
![]()
Heb ik ook hier geleerd hoorquote:Op zondag 13 maart 2016 21:55 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Wow zelfs ik wist die niet en ik mag mezelf toch wel ervaringsdeskundige noemen dacht ik![]()
Het is nooit te laat om te leren![]()
Ik heb me trouwens opgegeven voor de borstvoedingsavond samen met mijn man! Ben heel benieuwd. Want heb er wel bepaalde ideeen over maar vraag me af in hoeverre dat werkbaar gaat zijn
Blue waffle!quote:Op zondag 13 maart 2016 20:35 schreef Dot. het volgende:
Mijn broer heeft al twee keer bananensoezen laten maken met een kleurtje erin
Zoals? Ben nieuwsgierig :pquote:Op zondag 13 maart 2016 21:55 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Wow zelfs ik wist die niet en ik mag mezelf toch wel ervaringsdeskundige noemen dacht ik![]()
Het is nooit te laat om te leren![]()
Ik heb me trouwens opgegeven voor de borstvoedingsavond samen met mijn man! Ben heel benieuwd. Want heb er wel bepaalde ideeen over maar vraag me af in hoeverre dat werkbaar gaat zijn
Ik weet nog niet zo goed hoe ik dat kolven moet zien. Is het een must (in het begin)? Mja voor dat soort dingen kan ik beter even in het bvtopic zijn denk ik.quote:
Wahahaha o my dit laat ik hem straks even lezenquote:Op zondag 13 maart 2016 21:55 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Oh lord, die van mij is al eens om 5u op de fiets gestapt om waterijsjes te zoeken. Was zo sneu dat de twee tankstations die open waren ze niet hadden (waar we van tevoren wel rekening mee hielden maar toch). En nog meer random momenten van ik moet NU *random specifiek etenswaar* hebben, en dat 'ie het dan gaat halen.
En if not ik dan De Grote Terreur ben. Arme vent... Gelukkig was het "maar" 2 maand zo erg.
Het ergste is nog dat het telkens op momenten was dat de winkels niet open waren. Of het is een of ander recept (waarvan evt 1 ingrediënt mist die niet te halen is), iig iets waar ik geen energie voor heb en uitleggen lukt dan nietquote:Op zondag 13 maart 2016 22:17 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Wahahaha o my dit laat ik hem straks even lezen.. dat hij weet dat het nog altijd erger kan
![]()
Wij hebben een gesloten envelop aan de bakker gegeven met daarin een echofoto. En daar staat dan meisje of jongetje opgeschreven met een pijltje naar waar je het kan zien. Het was een foto van de 20weken echo.quote:Op zondag 13 maart 2016 19:25 schreef Twinkle20 het volgende:
Hee gaddle eigenlijk is dat wel een tof idee![]()
Hoe heb je dat gedaan? Geslachtsbepalende echo, uitkomst op een briefje laten schrijven en dat aan de bakker gegeven of hoe?
Wel echt heel leuk zo hoorquote:Op maandag 14 maart 2016 10:49 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Wij hebben een gesloten envelop aan de bakker gegeven met daarin een echofoto. En daar staat dan meisje of jongetje opgeschreven met een pijltje naar waar je het kan zien. Het was een foto van de 20weken echo.
Bij ons was de binnenkant roze. We krijgen een meisje![]()
![]()
Sorry dames. Ik was even vergeten dat ik wat gepost had. hihi
Ono Gefeliciteerd!![]()
Oh leuk! Veel plezierquote:Op maandag 14 maart 2016 11:46 schreef Nazil het volgende:
Wat fijn dat het zo klikte quoi! Ik werk ontzettend flexibel en nooit de zelfde dagen/uren maar wel altijd op zaterdag, dus opvang is lastig voor ons. Wij willen het gaan oplossen met opa's en oma's. Mijn ouders willen beide erg graag oppassen en op zaterdag moet vriend vaak laat beginnen, dus hopelijk wil zijn moeder (die woont in onze woonplaats, mijn ouders in mijn werkplaats) dan een paar uurtjes oppassen. Ik denk dat het wel moet lukken. Ik werk tussen de 1-3 dagen in de week.
Gaddle een meisje! Wat leuk! Wij horen het vanavond![]()
Als hij/zij het wil laten zien.
En uit wat voor soort gezin komt je vriend? De echoscopiste begon bij ons daarover en dat het feit dat mijn vriend uit een mannengezin komt + de man degene is die het geslacht bepaalt (want Y chromosoom) een sterke aanwijzing was voor een jongetjequote:Op maandag 14 maart 2016 13:42 schreef Nazil het volgende:
Ela vriend denkt jongen, ik merk dat ik daar makkelijk in meega maar ik heb echt geen idee... We zullen het zien!
Hahaha verweking van mn brein herken ik vd vorige keer... ik kan normaal al domme opmerkingen maken maar als ik zwanger ben...quote:Op maandag 14 maart 2016 14:58 schreef Quoi het volgende:
Ah, TV kriebel ook opgelost. Lees nu het foldertje waar de dagindeling in staat van de gastouder. Als ik die moet geloven is er vanaf 10-11 een uurtje met tv kijken. Erna naar buiten of binnen een spelletje doen. Afijn, we zijn er toch wel uit. Dit wordt het. Kinderopvang: check! What's next?![]()
Ik lees net dat vanaf 16 weken, behalve verweking van je bekken ed, ook verweking van je lichaam en geestkan optreden onder invloed van progesteron. Iemand dit ook duidelijk gemerkt? Aan je huid bijvoorbeeld, of je humeur (ik lees iets over een zachter humeur)?
[..]
En uit wat voor soort gezin komt je vriend? De echoscopiste begon bij ons daarover en dat het feit dat mijn vriend uit een mannengezin komt + de man degene is die het geslacht bepaalt (want Y chromosoom) een sterke aanwijzing was voor een jongetje
Mijn vriend heeft 3 broers, maar er komt hier toch echt een meisjequote:Op maandag 14 maart 2016 14:58 schreef Quoi het volgende:
Ah, TV kriebel ook opgelost. Lees nu het foldertje waar de dagindeling in staat van de gastouder. Als ik die moet geloven is er vanaf 10-11 een uurtje met tv kijken. Erna naar buiten of binnen een spelletje doen. Afijn, we zijn er toch wel uit. Dit wordt het. Kinderopvang: check! What's next?![]()
Ik lees net dat vanaf 16 weken, behalve verweking van je bekken ed, ook verweking van je lichaam en geestkan optreden onder invloed van progesteron. Iemand dit ook duidelijk gemerkt? Aan je huid bijvoorbeeld, of je humeur (ik lees iets over een zachter humeur)?
[..]
En uit wat voor soort gezin komt je vriend? De echoscopiste begon bij ons daarover en dat het feit dat mijn vriend uit een mannengezin komt + de man degene is die het geslacht bepaalt (want Y chromosoom) een sterke aanwijzing was voor een jongetje
Ik zit weer helemaal onder de pukkels, net als vorige keer. Maar mijn rug is nog pukkelvrij, dat was vorige keer wel anders!quote:Op maandag 14 maart 2016 15:00 schreef elamanilo het volgende:
Ja, mijn huid is heeeeeel lekker zachtVorige zwangerschap had ik dat ook, bijna evenzacht als straks de huid van de baby! Ik zit mezelf de halve dag te aaien..
Mannelijk zaad is wel hetgeen wat uiteindelijk bepaalt of het een jongen of een meisje wordt, de omstandigheden bepalen echter of een mannelijke of vrouwelijke zaadcel samensmelt met de eicel. Bijvoorbeeld de zuurtegraad bij de vrouw en het moment van seks. Mannelijk zaad is 50% vrouwelijk en 50% mannelijk dus het is niet zo dat er meer kans is op een jongen omdat er meer mannelijk zaad is.quote:Op maandag 14 maart 2016 14:58 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ah, zit het zo. Thanksquote:Op maandag 14 maart 2016 15:20 schreef Mariposas het volgende:
Mannelijk zaad is wel hetgeen wat uiteindelijk bepaalt of het een jongen of een meisje wordt, de omstandigheden bepalen echter of een mannelijke of vrouwelijke zaadcel samensmelt met de eicel. Bijvoorbeeld de zuurtegraad bij de vrouw en het moment van seks. Mannelijk zaad is 50% vrouwelijk en 50% mannelijk dus het is niet zo dat er meer kans is op een jongen omdat er meer mannelijk zaad is.
Ik heb gisteren terug gelezen want ik wist t ook niet meer precies, en daar had ik het rond deze termijn (6.3) heel erg, en nu is t meestal wel te handelen... behalve als je voedselvergiftiging oploopt zoals ik afgelopen zaterdag (quote:Op maandag 14 maart 2016 15:14 schreef Roomsnoes het volgende:
Oh jullie weten niet wat het wordt, Ela? Spannend! Wisten jullie het bij N?
En ik ben erg benieuwd naar het geboortekaartje. Ik vond die van N zo bijzonder! Ik houd zo van mooie letters.
Ik heb echt nog bijna geen zwangerschapstekenen. Ik kan me niet goed meer herinneren wanneer de misselijkheid de vorige keer begon. Week 6 geloof ik. Nu 5.5. Ben wel enorm duizelig. En emo![]()
(Kijk niet Room in zo'n toestand!) En grieperig. Dus ik weet niet wat waardoor komt. Ik hoop dat ik deze zwangerschap zonder teveel misselijkheid door kom. We gaan het zien
Van dat ouderwetse jodenvetquote:Op maandag 14 maart 2016 15:21 schreef elamanilo het volgende:
Ja echt.. ik moest toch zeker weten of het niet opeens heel fijn zou smaken.....Maar niet dus.. Als iemand tips heeft voor iets kalkerigs, dan houd ik me aanbevolen!
Klinkt wel logischer Mariposas!
Wel foliumzuur toch?quote:Op maandag 14 maart 2016 15:51 schreef Quoi het volgende:
De kans op zwangerschapsvergiftiging met 50% verlagen? Wow. Dat is wel een heel groot percentage. Ik slik dus helemaal niks extra's. Ga er vanuit dat ik alles wel uit mijn voeding haal. Maar sowieso kan misschien zo'n multivitamine geen kwaad. Ben daar alleen altijd al erg sceptisch over geweest: als je gevarieerd eet heb je die als het goed is niet nodig, vind ik. Maar met een kindje in mijn buik wil ik alle scepsis met liefde laten varen
http://www.volkskrant.nl/(...)-voorkomen~a4229911/quote:Op maandag 14 maart 2016 15:51 schreef Quoi het volgende:
De kans op zwangerschapsvergiftiging met 50% verlagen? Wow. Dat is wel een heel groot percentage. Ik slik dus helemaal niks extra's. Ga er vanuit dat ik alles wel uit mijn voeding haal. Maar sowieso kan misschien zo'n multivitamine geen kwaad. Ben daar alleen altijd al erg sceptisch over geweest: als je gevarieerd eet heb je die als het goed is niet nodig, vind ik. Maar met een kindje in mijn buik wil ik alle scepsis met liefde laten varen
Yep, vanaf 2e semester. Ik ging er alleen heel raar en vervelend van poepen, dus ik ben maar weer gestopt en drink extra melk (want verslaafd aan nu opeensquote:Op maandag 14 maart 2016 15:51 schreef Quoi het volgende:
Ik slikte multivitamine met extra visolie, want dat eet ik echt niet genoeg. En vanwege de vitamine D, want ik ben niet zo'n buitenmens. Doosje is inmiddels al twee weken op en ik vond het de moeite niet om een nieuwe te halen, maar misschien had ik dat best kunnen doenquote:Op maandag 14 maart 2016 15:51 schreef Quoi het volgende:
Tot de tiende week, daarna niet meer.quote:
Ligt er een trauma en grondslag aan je PND? Want dat is wel 'voorwaarde' voor succes van EMDR.quote:Op maandag 14 maart 2016 16:09 schreef Marjolijntje het volgende:
Ja, medicatie is wel mogelijk, maar dit wil ik wel goed overleggen met mn vk, want met sommige medicijnen wordt de zwangerschap gelijk medisch met ziekenhuisbevalling en observatie na de bevalling enzo. En als er iets is wat ik niet wil... Ik hoop het zonder medicatie te kunnen, maar als het echt nodig is, dan is het niet anders.
Verder had de vk het over dat EMDR ook nog wel iets zou kunnen zijn voor me. En heel veel praten denk ik. Ik zie er behoorlijk tegenop, maar doorgaan zoals nu kan ook echt niet.
Normaal zou ik nu trouwens naar de POP-poli gestuurd worden, maar juist omdat bij het ziekenhuis een enorme trigger ligt voor me, zijn ze nu andere wegen aan het zoeken, dus het is even kijken en afwachten hoe en wat het gaat worden.
Ik drink wel een aanzienlijke hoeveelheid volle melk ('s ochtends een grote smoothie, 's middags met crueslie). Maar ik durf calcium in tabletten niet zo goed aan omdat ik daar in het verleden wel eens heel erg depressief van ben geworden. En nu was mijn geestelijke gesteldheid tot voor kort ook niet heel optimaal.quote:Op maandag 14 maart 2016 15:46 schreef Marjolijntje het volgende:
Ela, heeft je lijf niet meer behoefte aan calcium? Ik slik nu calcium tabletten (op aanraden van de vk, kan de kans op zwangerschapsvergiftinging met 50% verlagen), je hebt schijnbaar 1 gram per dag "nodig" en veel vrouwen halen dat niet.
Verder geen cravings hier, nog steeds nergens trek in en niks smaakt me. Hang ook nog steeds rond mn laagste gewicht deze zwangerschap. Morgen 19 weken. En mn humeur zeg ik niks over verderMaar dat heeft een andere oorzaak, helaas..
Hee, daar had ik echt nog nooit van gehoord! Is dat lekker kalkerig ja? Dan ga ik eens checken waar ik dat vandaan kan halen.quote:
Krampachtig als in: ik ga ongesteld worden?quote:Op maandag 14 maart 2016 16:05 schreef Mazou het volgende:
Ik heb al 2 dagen last van een beetje een kramp-achtig gevoel in mn onderbuik. Ik dacht eerst dat het kwam omdat ik zaterdag een hele strakke broek aan had gehadmaar het blijft maar aanhouden. Wordt er een beetje onzeker van
.
Verder is er niks aan de hand behalve dat het me opvalt dat ik best vaak moet plassen en dan steeds maar heel weinig dus ik zal even urine inleveren morgen bij de huisarts.
Maar stom gevoel dithet helpt ook niet dat ik bij de tandarts vanochtend een vrouw sprak die ook zwanger was en vrolijk vertelde dat het bij haar al regelmatig fout was gegaan rond de termijn waar ik nu rond zit (5/6 weken)
![]()
Bleh
kraamzorg heb ik met zestien weken geregeld, niets te vroeg geloof ik.quote:Op maandag 14 maart 2016 17:40 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
ik ben al een heel poosje niet meer geweest hier, was echt uitgeput van de stress op werk dus continue als ik thuis was aan het slapen.. deze week nog druk en daarna zal het hopelijk iets minder worden.
vandaag wel de 10w echo gehad, precies 10w vandaaghet was zo bijzonder om te zien! kindje lag super mooi en bewoog ook nog even flink, grappig hoor dat je er nog niets van voelt. Alles lijkt oke te zijn, twee armpjes en beentjes (ik wilde zeggen vier armpjes en beentjes, dat zou toch wat minder zijn
).
wanneer hebben jullie de kraamzorg geregeld, moet/kan dat nu al? en wanneer moet je eigenlijk je verzekering melden dat je zwanger bent? ik heb al op de site zitten zoeken maar ik kan het niet zo goed vinden, ook niet hóe je het daar moet melden :S
Ono gefeliciteerd met je dochter, Madivi ook met je zoontjes, hoop dat alles goed komt met jou en je ventjes.
gaddle, wat leuk een meisje en wat een leuk idee om het zo te weten te komen, die ga ik onthouden!
ik zal proberen om vanaf nu weer wat beter mee te lezen
mijn verloskundige zegt dat je tussen 10-12 weken kraamzorg al moet regelen volgens mij als ik hun site goed begrijpquote:Op maandag 14 maart 2016 17:55 schreef Angst het volgende:
[..]
kraamzorg heb ik met zestien weken geregeld, niets te vroeg geloof ik.
Ook zwangerschapsgymnastiek moet je rond die tijd regelen.
Ik heb de Kraamzorg via de site van Univé geregeld, dus dan zijn die nu ook op de hoogte denk ik. Je kon dan wel gewoon Kraamzorg kiezen hoor.
Kun je gewoon nu al regelen hoor. Fijn dat de echo goed was!quote:Op maandag 14 maart 2016 17:40 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
ik ben al een heel poosje niet meer geweest hier, was echt uitgeput van de stress op werk dus continue als ik thuis was aan het slapen.. deze week nog druk en daarna zal het hopelijk iets minder worden.
vandaag wel de 10w echo gehad, precies 10w vandaaghet was zo bijzonder om te zien! kindje lag super mooi en bewoog ook nog even flink, grappig hoor dat je er nog niets van voelt. Alles lijkt oke te zijn, twee armpjes en beentjes (ik wilde zeggen vier armpjes en beentjes, dat zou toch wat minder zijn
).
wanneer hebben jullie de kraamzorg geregeld, moet/kan dat nu al? en wanneer moet je eigenlijk je verzekering melden dat je zwanger bent? ik heb al op de site zitten zoeken maar ik kan het niet zo goed vinden, ook niet hóe je het daar moet melden :S
Ono gefeliciteerd met je dochter, Madivi ook met je zoontjes, hoop dat alles goed komt met jou en je ventjes.
gaddle, wat leuk een meisje en wat een leuk idee om het zo te weten te komen, die ga ik onthouden!
ik zal proberen om vanaf nu weer wat beter mee te lezen
Ik heb geen idee, dit is wat de vk met de huisarts heeft besproken en wat ik dus zo geregeld heb daar. Ik ben te moe en te chaotisch in mijn hoofd om er verder over na te denken dus ik vertrouw hier maar op. Die ene week buffel ik ook nog wel door.quote:Op maandag 14 maart 2016 17:23 schreef Arja het volgende:
Marjolijntje: sterkte. Ik vind het wel gek dat je pas de 21e bij de praktijkondersteuner terecht kan, want dat is denk ik ook niet meteen de juiste plek? Sta je niet al ergens aangemeld bij een psycholoog of psychiater ofzo die ook emdr doet etc?
Oh ik wou dat ik een zachter humeur ervan krijg. Eerder het tegenovergestelde. Iemand waar ik normaal prima mee om kan gaan, kan ik helemaal niet uitstaan. Vreselijk gewoon.quote:Op maandag 14 maart 2016 14:58 schreef Quoi het volgende:
Oh jeetje... Heftig zeg. Wat duurt het lang voordat er plek is zeg.quote:Op maandag 14 maart 2016 16:02 schreef Marjolijntje het volgende:
Bagger. Prenatale depressie en zit nu ziek thuis. 21e pas plek bij de praktijkondersteuner bij de huisarts, vanaf daar verder kijken hoe en wat. En tot die tijd heel veel contact met mn vk. Ze is afgelopen zaterdag hier langs geweest, uur zitten praten. Donderdag weer een afspraak en in de tussentijd appen/bellen we als ik daar behoefte aan heb. Dat is wel echt heel fijn
synchroonbaren ftwquote:Op maandag 14 maart 2016 19:20 schreef Quoi het volgende:
Nazil!![]()
Ook een piemeltje! Gefeliciteerd! Ik gok dat we het dan ook maar op dezelfde dag doen?
bij een sportmaatje van me zetten ze ook ineens de 3D aan, vertelde zetoch ben ik blij dat wij dat niet hebben gehad, want ik vind het altijd een beetje engig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
quote:Op maandag 14 maart 2016 19:41 schreef Chanty het volgende:
Ono van harte gefeliciteerd![]()
Madivi fijn dat je jongens het zo goed doen. Klinkt als een heftige bevalling. Sterkte met het herstel en alles![]()
Gaddle en meisje![]()
En nazil een jochie![]()
Lief dat jullie aan me gedacht hebben. Vannacht werd ik elk uur wakker omdat ik er tegenop zag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Snap ik, anders had je het echt slecht gezien. Speciaal nu hè? Welkom op de blauwe wolkquote:Op maandag 14 maart 2016 19:29 schreef Nazil het volgende:
[..]
synchroonbaren ftwtoch zijn de 3d foto's wel het duidelijkst geworden. Denk ook omdat hij zo ineengedoken lag
Ja, zo vreselijk raar om het nu zeker te weten... Het wordt ineens echt. Ik zat ook helemaal beduusd in de auto terug naar huis. In een positieve zin, hoorquote:Op maandag 14 maart 2016 19:48 schreef Quoi het volgende:
Chanty, ik vind het top wat je hebt gedaan! Je kunt nu in ieder geval een beetje adempauze zoeken. Je kunt altijd kijken hoe dit gaat na een maandje bijv.
[..]
Snap ik, anders had je het echt slecht gezien. Speciaal nu hè? Welkom op de blauwe wolk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Kijk nouquote:Op maandag 14 maart 2016 19:16 schreef Nazil het volgende:
Sterkte Marjolijntje!
Verder niet bijgelezen en kom ik hier ff egoïstisch binnenwalsen: we krijgen een zoon!
[ afbeelding ]
Was een 2d echo maar ze zette de 3d zomaar aanen ipv 2 foto's die we zouden krijgen hebben we er 6
echt zo mooi allemaal! Die handjes voor de ogen, hij bleef maar lekker ineengedoken liggen. Net zoals ik altijd slaap zei mijn vriend.
Ja precies 16 weken. Ik wist ook niet dat je dan met 3d al zo veel kon zien, ik dacht dat het iets voor later in de zwangerschap was. Echt leuk dat ze dat nog even aanzette. Ze zei er wel bij, even kijken of het mooi wordt. Maar was dus echt mooier dan 2d! We hebben echt een hele rits aan foto's meegekregen. Ik ben ook blij dat we het gedaan hebben, in het zh met 20 weken doen ze dat echt niet. Met 10 weken ook maar 1 foto en een uitvergrote versie daarvan gekregen. En het formaat was ook veel kleiner in het zh. 35 euro meer dan waard!quote:Op maandag 14 maart 2016 19:58 schreef Soof-87 het volgende:
[..]
Kijk nou
Te gek die foto'sDit is met 16 weken? (Ik denk dat ik het ook maar ga doen
)
Tijd zat! Heb net mn bevalplan maar eens geschrevenquote:Op maandag 14 maart 2016 19:56 schreef Nazil het volgende:
[..]
mocht je nog tijd hebben, mag ik dan een jongetje achter mijn naam?
Dubbel en dwars waardquote:Op maandag 14 maart 2016 20:11 schreef Nazil het volgende:
[..]
Ja precies 16 weken. Ik wist ook niet dat je dan met 3d al zo veel kon zien, ik dacht dat het iets voor later in de zwangerschap was. Echt leuk dat ze dat nog even aanzette. Ze zei er wel bij, even kijken of het mooi wordt. Maar was dus echt mooier dan 2d! We hebben echt een hele rits aan foto's meegekregen. Ik ben ook blij dat we het gedaan hebben, in het zh met 20 weken doen ze dat echt niet. Met 10 weken ook maar 1 foto en een uitvergrote versie daarvan gekregen. En het formaat was ook veel kleiner in het zh. 35 euro meer dan waard!
quote:Op maandag 14 maart 2016 19:16 schreef Nazil het volgende:
Sterkte Marjolijntje!
Verder niet bijgelezen en kom ik hier ff egoïstisch binnenwalsen: we krijgen een zoon!
[ afbeelding ]
Was een 2d echo maar ze zette de 3d zomaar aanen ipv 2 foto's die we zouden krijgen hebben we er 6
echt zo mooi allemaal! Die handjes voor de ogen, hij bleef maar lekker ineengedoken liggen. Net zoals ik altijd slaap zei mijn vriend.
Oh echt prachtig. Gefeliciteerd!quote:Op maandag 14 maart 2016 19:16 schreef Nazil het volgende:
Sterkte Marjolijntje!
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 14 maart 2016 20:59 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
jeeh nazil, een jongen! (alsof ik niet jeej zou zeggen als het een meisje werd ;-) )
vervelend dat je pijn hebt groofs. hoop dat dat weer een beetje afzakt!
heb net kraamzorg ingeschreven en bij mijn verzekering eindelijk gevonden hoe je kan aanmelden voor kraamzorg en kraampakket.. alvast twee dingetjes afgevinkt. Nu was ik ook aan het zoeken voor kinderopvang, dagverblijf of gastouder.. maar ik heb geen idee wat ik wil. Heb het idee dat gastouder wat flexibeler is, maar ik vind het moeilijk om dan een goed gastouderbureau of goede gastouder te vinden merk ik al. Genoeg KDV's in de buurt, maar of die plek hebben is dan weer een andere vraag.. Lastige keuzes allemaal
Heb de mailnotificaties uitstaan dus moet echt bewust inloggen. Zodra ik thuis ben, ligt door telefoon op stil in mijn tas die dat gaat wel goed. Mijn grootste probleem is dat ik alles zo snel mogelijk en goed mogelijk wil doenquote:Op maandag 14 maart 2016 21:11 schreef Dot. het volgende:
[..]
Tijd zat! Heb net mn bevalplan maar eens geschrevenEn voor 100 euro bij Next besteld
![]()
Chanty, het is maar werk heAls je iets niet af krijgt dan ligt het er morgen ook nog wel. En als je die 4 uur minder draait moet er ook wel 4 uur minder werk liggen vanuit je LG. Heb je ook mail aan staan op je telefoon enzo? Mij hielp het heel erg om dat allemaal eraf te gooien. Ik merkte dat ik thuis op de dagen dat ik niet hoefde te werken toch nog allerlei dingen ging beantwoorden en die drempel hoger maken om bijv mail te checken zorgde ervoor dat ik makkelijker mijn werk losliet als ik het gebouw uit liep. Wel fijn dat je meer autonomie krijgt. Dat lijkt me idd killing als je vanuit het onderzoek komt om dan aan je handje te worden gehouden in je volgende baan.
Dat denk ik wel. Zo lang hebben we ook niet naar z'n ding gekekenquote:Op maandag 14 maart 2016 21:13 schreef Soof-87 het volgende:
[..]
Dubbel en dwars waard
Zou dat het ook allemaal waard zijn als je het geslacht niet wil weten? Hoe zouden ze dat doen?
Spannend!quote:Op dinsdag 15 maart 2016 07:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Geen baby's?
Wij mogen om 10.00 vd eerste echo... toch weer spannend...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de Moeders voor Moeders containers zijn zojuist definitief de deur uit! Driewerf hoeraOp het laatst produceerde ik slechts 1 container van de 8. Had er op de een of andere manier weinig zin in
Je bent nu waarschijnlijk weer vol ongeloof naar dat kloppende hartje aan het kijkenquote:Op dinsdag 15 maart 2016 07:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Geen baby's?
Wij mogen om 10.00 vd eerste echo... toch weer spannend...![]()
Hartstikke fijn. Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 15 maart 2016 12:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
We hadden een knippertje7.4mm wat overeenkomt met de termijn van 6.4 weken.
Kleine zit helemaal verstopt in mn baarmoederwand dus het was even zoeken (en ondertussen half doodgaan vd zenuwen)
Vervelend als ze zo stil gaan liggen! Maar paaseitjes deden de truc dus.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:22 schreef Lamb29 het volgende:
Oh beterschap!! Fijn dat je morgen een dagje kdv kan inzetten!
Heb net een suikerkik gedaan... Paaseitjesnom! En 2 laffe duwtjes als reactie... Middag beweging check... Hij mag weer slapen
Gelukkig vaak in de avond wat stevigere beweging. Gisteren met knieën oid over mijn ribben dus hij kan t gelukkig wel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Chanty op 15-03-2016 19:33:33 ]Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Heb je een linkje? Uit interesse vanwege mijn werkquote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Zijn er hier dames die meedoen met een onderzoek naar zwangerschapdiabetes? Dit werd mij vanmorgen gevraagd maar obv wat ik nu gelezen heb sta ik niet te springen... medicatie slikken terwijl ik geen diabetes heb (tnt iig niet) en na de geboorte gaan ze de kleine 2x prikken op glucose.
Mocht ik diabetes ontwikkelen dan is het een ander verhaal natuurlijk maar voor n onderzoek ik mn mini prikken vind ik toch wat minder.
Ik zou niet mee doen aan iets als ik het niet zeker heb, zeker mijn mini niet er bij betrekken.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Zijn er hier dames die meedoen met een onderzoek naar zwangerschapdiabetes? Dit werd mij vanmorgen gevraagd maar obv wat ik nu gelezen heb sta ik niet te springen... medicatie slikken terwijl ik geen diabetes heb (tnt iig niet) en na de geboorte gaan ze de kleine 2x prikken op glucose.
Mocht ik diabetes ontwikkelen dan is het een ander verhaal natuurlijk maar voor n onderzoek ik mn mini prikken vind ik toch wat minder.
Ja dit. En voor mezelf omdat risicogroepquote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:54 schreef Quoi het volgende:
[..]
Heb je een linkje? Uit interesse vanwege mijn werk
Ik snap dat je terughoudend bent!
Ah thanks!quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Het gaat over het effect van Metformine op het ontwikkelem vam diabetes gravidarum.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Nou dat was ook de reden dat ik het informatiepakket wel heb, maar na het lezen ervan sta ik er gewoon niet achter...quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah thanks!
Ik zou niet weten of ik er aan mee zou doen. Zou het wel overwegen als ze het zouden vragen
Ja er zitten paar domme mutsen af en toequote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:35 schreef Twinkle20 het volgende:
Jeetje Molo dat ze het uberhaupt durven te vragen
Nee, maar omdat ik een verhoogd risico heb ivm overgewicht val ik in de testcategorie.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:02 schreef Crumpette het volgende:
Molo zegt nono![]()
heel goed.
Chanty, ik denk dat ze je wel horen hoor qua argumenten- misschien denken zij er gewoon anders over (wat ik me best kan indenken overigens). Ik zou gewoon met open oren het gesprek ingaan en kijken waar zij mee komen.![]()
GM, persoonlijk zou ik niet zo snel extra en onnodige medicatie toevoegen tijdens de zwangerschap, maar ik heb ook geen verhoogd risico op DG. Heb je vorige keer DG gehad dat ze het je daar om vragen?
En hoeveel overgewicht hebben we het dan over in jouw geval? BMI van atm 35 hier trouwensquote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nee, maar omdat ik een verhoogd risico heb ivm overgewicht val ik in de testcategorie.
Ik bel maandag de huisarts om te vragen wat de uitslag is.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:03 schreef Molo het volgende:
Wanneer krijg je uitslag van die streptokokken test Ikke? En waarom was het oom alweer dat je het wilde laten testen?
Ah ok, duidelijkquote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:16 schreef ikke_84 het volgende:
[..]
Ik bel maandag de huisarts om te vragen wat de uitslag is.
Schijnt een standaard onderzoek te zijn bij zwangeren als het urine sediment geen blaasontsteking laat zien en je wel klachten hebt.
Maar ik wilde het toch al laten testen op advies van de kinderarts omdat Mats 3 weken na de geboorte heel ziek is geworden en de oorzaak waarschijnlijk gbs was.
Gesprek was vandaagquote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:02 schreef Crumpette het volgende:
Molo zegt nono![]()
heel goed.
Chanty, ik denk dat ze je wel horen hoor qua argumenten- misschien denken zij er gewoon anders over (wat ik me best kan indenken overigens). Ik zou gewoon met open oren het gesprek ingaan en kijken waar zij mee komen.![]()
GM, persoonlijk zou ik niet zo snel extra en onnodige medicatie toevoegen tijdens de zwangerschap, maar ik heb ook geen verhoogd risico op DG. Heb je vorige keer DG gehad dat ze het je daar om vragen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Chanty op 15-03-2016 21:43:26 ]Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Dat was ik!quote:Op maandag 14 maart 2016 17:40 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
). oja en mijn UD is dus ook 10-10-16, volgens mij had ik gezien dat iemand anders hier ook die datum riep
quote:De Belgische studie rond opsporing van diabetes in de zwangerschap (BEDIP-N) wil diabetes tijdig in de zwangerschap opsporen. Het gaat om zowel diabetes die al bestond voor de zwangerschap zonder dat de vrouw daarvan wist, als diabetes die ontstaat tijdens de zwangerschap. De studie zal gegevens verzamelen over de opvolging voor, tijdens en na de bevalling. Bijzondere aandacht gaat naar hoogrisicogroepen: vrouwen van niet-Europese afkomst en vrouwen met een lagere sociaal-economische achtergrond. Ervaring leert dat zij zich vaak te laat of niet laten screenen.
Zwangere vrouwen die deelnemen aan de studie* vullen vragenlijsten in bij hun bezoeken aan het ziekenhuis. Er worden extra bloedstalen afgenomen voor het analyseren van het suikermetabolisme. Deelnemers krijgen ook een extra opsporingstest voor zwangerschapsdiabetes tussen 24 en 26 weken. Alle andere zwangerschapsconsultaties verlopen verder zoals bij elke zwangere vrouw*. Er wordt geen studiemedicatie gegeven.
34.8 atm...quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:09 schreef Molo het volgende:
[..]
En hoeveel overgewicht hebben we het dan over in jouw geval? BMI van atm 35 hier trouwens
Fatass boksquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Niet, moest na de net niet goede OGTT op dieet en curves prikken, maar mijn tot dan toe hele fijne zwangerschap was direct een medische toestand waarin geen plaats meer was voor mij als mens en aanstaand moeder. Alles voor de vrucht! Moest ingeleid worden wat niet lukte en dus een keizersnede werd. Oh en curves prikken met een naaldenfobie was ook zo'n feest.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:26 schreef Molo het volgende:
Hoe is het bij jou toen behandelt (grapjeeee, weet dat het met een D is) Kwak?
A fuck zeg, dat is echt klotequote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Niet, moest na de net niet goede OGTT op dieet en curves prikken, maar mijn tot dan toe hele fijne zwangerschap was direct een medische toestand waarin geen plaats meer was voor mij als mens en aanstaand moeder. Alles voor de vrucht! Moest ingeleid worden wat niet lukte en dus een keizersnede werd. Oh en curves prikken met een naaldenfobie was ook zo'n feest.
En dat je dan zes weken later hoort dat je objectief gezien geen diabetes had (want goede curves (zelfs na een pint ben en jerry's nig niks aan de hand) en geen groot kind) maar ja protocol he?
Haha oja! grappig, ben benieuwd op welke data onze kindjes uiteindelijk komen. 10-10-16 vind ik wel echt een super mooie geboortedatumquote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:38 schreef Saarah het volgende:
[..]
Dat was ik!![]()
Super dat je een goede echo had!![]()
@ GM: jeej een knipper![]()
Mij werd ook gevraagd om mee te doen aan een onderzoek ivm zwangerschapsdiabetes, maar dat is wel een ander onderzoek. Volgens mijn gynaecoloog wordt zwangeschapsdiabetes in de verschillende landen op verschillende manieren onderzocht. Maar geen enkele manier is echt sluitend, wat niet zo goed is, aangezien de helft van de baby's van zwangere vrouwen met (onbehandelde) zwangerschapsdiabetes later zelf diabetes ontwikkelen. In die studie combineren ze een aantal manieren van opsporen. Zoiets was de uitleg in elk geval
Ik heb gezegd dat ik er wel aan wil deelnemen. Omwille van mijn BMI (27) zou er ook iets meer kans zijn op zwangerschapsdiabetes. Ik moet er ook geen medicatie voor nemen ofzo, dat vond ik wel belangrijk!
Hier wat meer uitleg http://www.uza.be/grootsc(...)wangerschapsdiabetes
[..]
jeuh fantastisch! gefeliciteerdquote:Op dinsdag 15 maart 2016 12:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
We hadden een knippertje7.4mm wat overeenkomt met de termijn van 6.4 weken.
Kleine zit helemaal verstopt in mn baarmoederwand dus het was even zoeken (en ondertussen half doodgaan vd zenuwen)
Ik vond het wel een nuttige post hoor, en snap je interpretatie wel. Al weet ik er zelf te weinig af, want te weinig in verdiept.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:21 schreef kwakz0r het volgende:
Edit: lamaar, hoop eigen interpretatie van rapporten en artikelen dus vast medisch niet verantwoord.
hihi ik ben nog geen ervaringsdeskundige, maar zo'n gevoel heb ik er ook een beetje bij. bang dat ik bij van die suffe mutsen kom en dan kan ik natuurlijk niet meer terugquote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:30 schreef Molo het volgende:
Die groepsbehandeling lijkt mij niets maar dat komt omdat ik zelf niet van groepsbehandelingen hou en veel zwangere vrouwen domme kutkoeien vind
(Meeste Foksters uitgezonderd daarvan)
Ironische is dat ik zelf groepsbehandelingen geefquote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:33 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
hihi ik ben nog geen ervaringsdeskundige, maar zo'n gevoel heb ik er ook een beetje bij. bang dat ik bij van die suffe mutsen kom en dan kan ik natuurlijk niet meer terug
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Fatass boks
T is wat t is... ik heb een goede isolatielaag en een dikke reet... dusseSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*boks*
S. 2014
J. 2016
Hoe meer ik van jou lees, hoe meer ik van je houquote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:30 schreef Molo het volgende:
Die groepsbehandeling lijkt mij niets maar dat komt omdat ik zelf niet van groepsbehandelingen hou en veel zwangere vrouwen domme kutkoeien vind
(Meeste Foksters uitgezonderd daarvan)
LOLquote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Hoe meer ik van jou lees, hoe meer ik van je hou![]()
ik zaptequote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nog meer mensen die " kerels met een kleintje " kijken?
Ja dat is hier wel eens genoemd, het lijkt me echt vreselijk!quote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:24 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
kennen jullie centering pregnancy? dat is bij de verloskundige, dan ga je niet 1 op 1 een kwartiertje met de vk zitten maar het is dan gedurende 2u in een groep met vrouwen die ongeveer dezelfde termijn hebben, en dan ga je over vanalles praten ofzo.
Ik vind 10 oktober ook een hele mooie datum!quote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:24 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
Haha oja! grappig, ben benieuwd op welke data onze kindjes uiteindelijk komen. 10-10-16 vind ik wel echt een super mooie geboortedatum![]()
Jupquote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nog meer mensen die " kerels met een kleintje " kijken?
Dit keer heb ik niets gedaan..quote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:24 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
nog utrechtse dames die een zwangerschapscursus/sportgroepje/yoga kunnen aanraden?
haha dat is helemaal mooi!quote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Ironische is dat ik zelf groepsbehandelingen geef
Maar goed, niks voor mij dus
ja 'pufclub' ga ik wel doen, maar dat is wel echt iets anders voor zover ik het begrijp. daar zie ik het nut sowieso van in. 2 uur praten met andere vrouwen over zwangerschapsdingetjes lijkt me niet zo nuttig, genoeg vriendinnen die net mama zijn dus ik kan alles wel aan hen vragenquote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:35 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja en toch heb ik aan de pufclub van toen ik zwanger was van mijn 1e een heel fijn clubje vriendinnen over gehouden![]()
Hier hebben we dat center huppelepup niet. Maar zou wel wat voor mij zijn denk ik. En als het domme dozen gehalte voor my waaaay too high was, had ik het gewoon weer terug gedraaid denk ik
ja zo'n gevoel heb ik er dus ook bij. Ik ga nu maar even mailen dat ik dat niet wil ;-)quote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:57 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ja dat is hier wel eens genoemd, het lijkt me echt vreselijk!Niet dat ik tegen pufclubjes en dergelijke ben, misschien ga ik wel zwangerschapszwemmen ofzo, maar ik ga niet naar de verloskundige voor de gezelligheid. Doe mij maar dat kwartiertje 1 op 1 en dan klets ik in Z&G wel met mensen van ongeveer dezelfde termijn.
haha bij jou zijn er veel mooie data! ik hoop niet 13 oktober, want dan is een nicht van me jarig, en dat vind ik stomquote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:57 schreef Saarah het volgende:
[..]
Ik vind 10 oktober ook een hele mooie datum!
Al vind ik 5 oktober nog mooier, omdat ik en mijn vriend dan 4 jaar samen zullen zijndus het zou wel speciaal zijn als ons kindje juist op die datum geboren zou worden.
En 8 oktober zou ook mooi zijn, de verjaardag van mijn overleden grootvader.
Dus wel wat mooie data in die periode!![]()
thanks! zwangere zaak wil ik inderdaad gaan doen. na het weekend komen er nieuwe data op de site dus dan gelijk inschrijven.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 22:23 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
Dit keer heb ik niets gedaan..
Bij O. ging ik bij de Hommel zwemmen en deed ik een cursus bij de Zwangere Zaak. Beide dus ruim 5.5 jaar geleden dus geen idee hoe het nu is.
Zwemmen voelde fijn en de cursus was best gezellig!
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:30 schreef Chanty het volgende:
[..]
Gesprek was vandaagIk doelde meer op dat je mentoren je nog even wouden zienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.nav het gesprek. Ik hoop dat deze afspraken voor nu wat soelaas bieden dan!
Spannend!quote:Op woensdag 16 maart 2016 07:31 schreef Dot. het volgende:
Alles rustig hier-meldZometeen weer naar het ziekenhuis
![]()
Veel plezier bij de pretecho Chanty!
Ik had erover gelezen!quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:59 schreef Aerenia het volgende:
@ Quoi: is ZwangerFit niet iets voor jou? Ik was ook fanatiek met sporten, maar kreeg al vrij vroeg tijdens mijn zwangerschap last van bekkenklachten. Bij ZwangerFit (op 2 locaties in Delft) sport je onder begeleiding van een (bekken)fysio. Ik vond het best leuk. Goede combinatie van cardio en krachttraining.
Ja daar zit ook wel wat in misschienquote:Op woensdag 16 maart 2016 09:35 schreef ikke_84 het volgende:
Dot succes zoIk ben benieuwd of de pannenkoeken wat gedaan hebben
![]()
Chanty veel plezier bij de echo vandaag
Ik liep de vorige keer bij de fysio dus heb toen geen puf cursus ofzo gedaan. Nu was t mijn bedoeling dat ik wel zou gaan maar heb er helemaal geen zin in. En ik kan niks vinden wat me leuk lijkt. Dus ik heb besloten om het maar niet te doen.
Miss wat vervelend al die vertragingen. En heel fijn z'n behanger![]()
Dat je de spullen dan nog allemaal bij de babydump gaat halen. Ik zou dan zoiets hebben van stik er maar in ik koop mijn spullen voortaan wel ergens anders![]()
![]()
Voor de prijzen die ze hanteren mag je wel een beetje service verwachten als er iets niet goed is.
Ik weet nog wel van mij vorige zwangerschap dat er hier ook veel dames met babykamer perikelen waren. Lange wacht tijden, veel beschadigingen en wederom weer lang moeten wachten op vervanging na vele telefoontjes.
10-10-16 is idd een mooie datum![]()
Ik ga voor 8-8-16
Koen deed de hele dag laffe duwtjes.... tot ik ging liggen! (klik op foto voor bewegend beeld)quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:22 schreef Lamb29 het volgende:
Gelukkig vaak in de avond wat stevigere beweging. Gisteren met knieën oid over mijn ribben dus hij kan t gelukkig wel
Jeutje!!quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:19 schreef McLaura het volgende:
[..]
Koen deed de hele dag laffe duwtjes.... tot ik ging liggen! (klik op foto voor bewegend beeld)
[ link | afbeelding ]
Het voelde heerlijk <3quote:
quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:19 schreef McLaura het volgende:
[..]
Koen deed de hele dag laffe duwtjes.... tot ik ging liggen! (klik op foto voor bewegend beeld)
[ link | afbeelding ]
Onze kinderwagen komt ook van de babydump, ben benieuwd of die wel in 1x goed in elkaar te zetten is..quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:55 schreef Molo het volgende:
MissC, online hebben ze echt de wereld aan spullen. Ik heb nog niets in babywinkel gekocht, alles bij de HEMA, tweedehands of online![]()
Moet komend weekend wel even naar babywinkel, want kinderwagen online bestellen is minder handig
Chanty: sterkte met je zoontje, hoop dat alles ok is en mee valt!
Jee dat is klote... Gaat het inmiddels wat beter met hem?quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:01 schreef Chanty het volgende:
Pretecho is vanmiddag. Vooralsnog zitten we al een paar uur in het ziekenhuis met LucasDie was helemaal suf en apathisch, viel steeds weg, geen koorts of andere gekke dingen. Hij dronk wel heel veel en lijkt pijn te hebben als je met verschonen zijn benen optilt. Vanalles gecheckt en wachten nu op de arts. Waarschijnlijk gewoon buikgriep maar ze willen toch even alles nakijken.
Zaterdag ook babydump hier ja. We denken erover om voor de Peg Pérego te gaan. Familielid heeft die ook en hij lekker handig, groot opbergvak en klein op te vouwen voor in beide auto's.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:05 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Onze kinderwagen komt ook van de babydump, ben benieuwd of die wel in 1x goed in elkaar te zetten is..
En ik hou niet van online shoppenIk wil graag dingen zien en voelen en meteen meenemen als het ff kan. Plus dat wij bijna nooit thuis zijn op bezorgmomenten, dus een pakketje wordt standaard bij de buren afgeleverd of op een postkantoor gedumpt en dan is het nog maar afwachten wanneer je het dan krijgt of kan ophalen. En als het dan niet helemaal aan je verwachting voldoet, moet ik alsnog op een zaterdag de boel weer terug gaan sturen, want doordeweeks ben ik niet thuis tijdens de openingstijden van het postkantoor. Dan had ik beter meteen op een zaterdag in een winkel iets kunnen kopen denk ik dan...
Maar misschien dat ik nog van gedachten verander als ik nog minder mobiel word en straks met verlof ben en dus wel thuis ben als de postbode langskomtWe hebben vorige week ook nieuwe inductiepannen online besteld omdat ik te gammel was om naar de winkel te gaan en ik toch ziek thuis zat en ze dus wel aan kon nemen. Maar dan zit ik dus tig sites af te zoeken naar recensies etc. en te twijfelen of ze wel goed zijn, niet te zwaar zijn, de grootte hebben die ik in gedachten had en zo. Als ik gewoon naar de winkel had kunnen gaan, was ik sneller klaar geweest denk ik...
Haha geweldig. O. Kon er ook wat van. Jumping jacks voor mijn gevoel. Mijn huidige bewoner is echt erg rustig. Zichtbare beweging alleen soms in de avond, 1x op film gekregen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 10:19 schreef McLaura het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Oe, welke dagen precies?quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:25 schreef ikke_84 het volgende:
Chanty dat is schrikken. Wat een zorgen kan je dan hebbenhopelijk niks ernstigs en kan hij snel weer mee naar huis.
Miss heb je ook helemaal goed hoor dat je het op gaat halen. Anders duurt het nog langer voor je alles in elkaar kan zetten.
Ik doe alles online. Behalve het eerste pakje die wilde ik wel zien en voelen. Maar ik werk niet zo veel en onregelmatig dus ben vaak thuis als ze het komen bezorgen.
Dotwat doe je!! Je meisje heeft het gewoon te goed bij je. Wanneer moet je weer terug?
Molo volgende week zijn de mama mazzeldagen en heb je ook kortingen op kinderwagens.
Lamb wat fijn dat je man komt om O op te halen van school.
Rustig aan doen vandaag
Oh heerlijk! Dat kon saar ook zo goed! Kan niet wachtenquote:Op woensdag 16 maart 2016 10:19 schreef McLaura het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
We hebben de Joolz Quadro Carbon. Met als extra de boodschappenmand van de Mutsy NogWat, want die paste daar ook op. Leek me in de winkel de voor ons meest praktische (en mooiste) wagen. Vrienden van ons hebben die ook en ook dezelfde auto en dat past, dus zou bij ons ook moeten lukkenquote:Op woensdag 16 maart 2016 11:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Zaterdag ook babydump hier ja. We denken erover om voor de Peg Pérego te gaan. Familielid heeft die ook en hij lekker handig, groot opbergvak en klein op te vouwen voor in beide auto's.
Ik winkel juist heel graag online, omdat ik geen zin en energie heb om naar winkels te gaan, weekend is bijkomen van doordeweeks juist
Hier kunnen spullen altijd bij de buren geleverd worden of bij afhaallocatie, en terug brengen kan bij loketje bij de AH die tot 20 uur open is. Dat scheelt ook wel heel erg denk ik.
Hebben jullie al een kinderwagen uitgezocht?
Lijkt me ook spannend Twinkle! Bij mij was het zoals bij Crumpette, werd me ook aangeraden door zowel de VK als het echocentrum (toen ik daar was voor de termijnecho), om al eerder bloed te laten prikken. Ik moest sowieso bloed laten prikken voor de reguliere testen die ze bij de VK wilden laten doen, toen kon ik vragen of ze wat extra af wilden nemen voor de NPM (had wel 2 formulieren bij me, voor elke test 1). Ik heb bewust een dag uitgezocht waarop het voor zowel VK als NPM qua termijn goed was om te prikken, want naalden zijn gewoon kutquote:Op woensdag 16 maart 2016 13:13 schreef Crumpette het volgende:
Lijkt me extra spannend als je daarover gebeld moet worden zeg! Ik moest vooraf bloed prikken en de berekening werd dan gemaakt na de echo; maar zeg maar meteen. Dus en lekker babyspieken en meteen uitslag.
Ik zit in de trein terug naar huis en W ligt te snurken in de wagen (joolz geo voor hen die nog moeten kiezenuiteindelijk zijn denk ik veel wagens prima, maar ik ging voor veel bergruimte en rijdcomfort/vering) . Vanmorgen waren bij de eerste ronde verjaardagsbezoek voor mijn moeder en er waren ineens ontzettend veel tantes enzo om William eens te zien
was superleuk! Hopelijk snurkt W nog even lekker verder want dutjes zijn prut geweest de afgelopen dagen.
Goede keuze! Hier de Joolz Day Quadro ook met de Mutsy mand erbij. Nu 6 maanden in gebruik en zo fijn!!quote:Op woensdag 16 maart 2016 13:20 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
We hebben de Joolz Quadro Carbon. Met als extra de boodschappenmand van de Mutsy NogWat, want die paste daar ook op. Leek me in de winkel de voor ons meest praktische (en mooiste) wagen. Vrienden van ons hebben die ook en ook dezelfde auto en dat past, dus zou bij ons ook moeten lukken
Als je doordeweeks tot 20:00u retourpakketjes kan inleveren is dat zeker handig ja
Misschien dat ik straks als de kleine er eenmaal is ook meer online ga shoppen. Nu kan ik gewoon gaan en staan waar en wanneer ik wil en dat is straks toch wat lastiger... Plus dat straks zowel mijn man als ikzelf een dag OSV hebben, dat maakt het ook al wat makkelijker.
En mama mazzeldagen, ff onthoudenWe moeten nog genoeg hebben
[..]
Lijkt me ook spannend Twinkle! Bij mij was het zoals bij Crumpette, werd me ook aangeraden door zowel de VK als het echocentrum (toen ik daar was voor de termijnecho), om al eerder bloed te laten prikken. Ik moest sowieso bloed laten prikken voor de reguliere testen die ze bij de VK wilden laten doen, toen kon ik vragen of ze wat extra af wilden nemen voor de NPM (had wel 2 formulieren bij me, voor elke test 1). Ik heb bewust een dag uitgezocht waarop het voor zowel VK als NPM qua termijn goed was om te prikken, want naalden zijn gewoon kut
Nee ze hebben er echt overheen gekeken. Kan gebeuren. Gelukkig is mijn man er ook bij en hij is een stuk actiever tov vanochtend. Zal wel niks ergs zijn maar better safe than sorry.quote:Op woensdag 16 maart 2016 13:39 schreef ikke_84 het volgende:
Ow chanty wat vervelend dat ze dat later pas door bellen. Het is niet niks om zwanger met een ziek kind heen en weer te gaan. Maar gelukkig hebben ze het wel nog gezien (misschien was de uitslag later binnen?) en gaan ze verder kijken.
Mama mazzeldagen zijn volgende week van 22 tot 27 maart geloof ik.
Ik ga dan ook inslaan samen met mijn schoonzus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |