Vervelend als ze zo stil gaan liggen! Maar paaseitjes deden de truc dus.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:22 schreef Lamb29 het volgende:
Oh beterschap!! Fijn dat je morgen een dagje kdv kan inzetten!
Heb net een suikerkik gedaan... Paaseitjesnom! En 2 laffe duwtjes als reactie... Middag beweging check... Hij mag weer slapen
Gelukkig vaak in de avond wat stevigere beweging. Gisteren met knieën oid over mijn ribben dus hij kan t gelukkig wel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Chanty op 15-03-2016 19:33:33 ]Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Heb je een linkje? Uit interesse vanwege mijn werkquote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Zijn er hier dames die meedoen met een onderzoek naar zwangerschapdiabetes? Dit werd mij vanmorgen gevraagd maar obv wat ik nu gelezen heb sta ik niet te springen... medicatie slikken terwijl ik geen diabetes heb (tnt iig niet) en na de geboorte gaan ze de kleine 2x prikken op glucose.
Mocht ik diabetes ontwikkelen dan is het een ander verhaal natuurlijk maar voor n onderzoek ik mn mini prikken vind ik toch wat minder.
Ik zou niet mee doen aan iets als ik het niet zeker heb, zeker mijn mini niet er bij betrekken.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Zijn er hier dames die meedoen met een onderzoek naar zwangerschapdiabetes? Dit werd mij vanmorgen gevraagd maar obv wat ik nu gelezen heb sta ik niet te springen... medicatie slikken terwijl ik geen diabetes heb (tnt iig niet) en na de geboorte gaan ze de kleine 2x prikken op glucose.
Mocht ik diabetes ontwikkelen dan is het een ander verhaal natuurlijk maar voor n onderzoek ik mn mini prikken vind ik toch wat minder.
Ja dit. En voor mezelf omdat risicogroepquote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:54 schreef Quoi het volgende:
[..]
Heb je een linkje? Uit interesse vanwege mijn werk
Ik snap dat je terughoudend bent!
Ah thanks!quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Het gaat over het effect van Metformine op het ontwikkelem vam diabetes gravidarum.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Nou dat was ook de reden dat ik het informatiepakket wel heb, maar na het lezen ervan sta ik er gewoon niet achter...quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah thanks!
Ik zou niet weten of ik er aan mee zou doen. Zou het wel overwegen als ze het zouden vragen
Ja er zitten paar domme mutsen af en toequote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:35 schreef Twinkle20 het volgende:
Jeetje Molo dat ze het uberhaupt durven te vragen
Nee, maar omdat ik een verhoogd risico heb ivm overgewicht val ik in de testcategorie.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:02 schreef Crumpette het volgende:
Molo zegt nono![]()
heel goed.
Chanty, ik denk dat ze je wel horen hoor qua argumenten- misschien denken zij er gewoon anders over (wat ik me best kan indenken overigens). Ik zou gewoon met open oren het gesprek ingaan en kijken waar zij mee komen.![]()
GM, persoonlijk zou ik niet zo snel extra en onnodige medicatie toevoegen tijdens de zwangerschap, maar ik heb ook geen verhoogd risico op DG. Heb je vorige keer DG gehad dat ze het je daar om vragen?
En hoeveel overgewicht hebben we het dan over in jouw geval? BMI van atm 35 hier trouwensquote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nee, maar omdat ik een verhoogd risico heb ivm overgewicht val ik in de testcategorie.
Ik bel maandag de huisarts om te vragen wat de uitslag is.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:03 schreef Molo het volgende:
Wanneer krijg je uitslag van die streptokokken test Ikke? En waarom was het oom alweer dat je het wilde laten testen?
Ah ok, duidelijkquote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:16 schreef ikke_84 het volgende:
[..]
Ik bel maandag de huisarts om te vragen wat de uitslag is.
Schijnt een standaard onderzoek te zijn bij zwangeren als het urine sediment geen blaasontsteking laat zien en je wel klachten hebt.
Maar ik wilde het toch al laten testen op advies van de kinderarts omdat Mats 3 weken na de geboorte heel ziek is geworden en de oorzaak waarschijnlijk gbs was.
Gesprek was vandaagquote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:02 schreef Crumpette het volgende:
Molo zegt nono![]()
heel goed.
Chanty, ik denk dat ze je wel horen hoor qua argumenten- misschien denken zij er gewoon anders over (wat ik me best kan indenken overigens). Ik zou gewoon met open oren het gesprek ingaan en kijken waar zij mee komen.![]()
GM, persoonlijk zou ik niet zo snel extra en onnodige medicatie toevoegen tijdens de zwangerschap, maar ik heb ook geen verhoogd risico op DG. Heb je vorige keer DG gehad dat ze het je daar om vragen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Chanty op 15-03-2016 21:43:26 ]Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Dat was ik!quote:Op maandag 14 maart 2016 17:40 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
ik ben al een heel poosje niet meer geweest hier, was echt uitgeput van de stress op werk dus continue als ik thuis was aan het slapen.. deze week nog druk en daarna zal het hopelijk iets minder worden.
vandaag wel de 10w echo gehad, precies 10w vandaaghet was zo bijzonder om te zien! kindje lag super mooi en bewoog ook nog even flink, grappig hoor dat je er nog niets van voelt. Alles lijkt oke te zijn, twee armpjes en beentjes (ik wilde zeggen vier armpjes en beentjes, dat zou toch wat minder zijn
). oja en mijn UD is dus ook 10-10-16, volgens mij had ik gezien dat iemand anders hier ook die datum riep
quote:De Belgische studie rond opsporing van diabetes in de zwangerschap (BEDIP-N) wil diabetes tijdig in de zwangerschap opsporen. Het gaat om zowel diabetes die al bestond voor de zwangerschap zonder dat de vrouw daarvan wist, als diabetes die ontstaat tijdens de zwangerschap. De studie zal gegevens verzamelen over de opvolging voor, tijdens en na de bevalling. Bijzondere aandacht gaat naar hoogrisicogroepen: vrouwen van niet-Europese afkomst en vrouwen met een lagere sociaal-economische achtergrond. Ervaring leert dat zij zich vaak te laat of niet laten screenen.
Zwangere vrouwen die deelnemen aan de studie* vullen vragenlijsten in bij hun bezoeken aan het ziekenhuis. Er worden extra bloedstalen afgenomen voor het analyseren van het suikermetabolisme. Deelnemers krijgen ook een extra opsporingstest voor zwangerschapsdiabetes tussen 24 en 26 weken. Alle andere zwangerschapsconsultaties verlopen verder zoals bij elke zwangere vrouw*. Er wordt geen studiemedicatie gegeven.
34.8 atm...quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:09 schreef Molo het volgende:
[..]
En hoeveel overgewicht hebben we het dan over in jouw geval? BMI van atm 35 hier trouwens
Fatass boksquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Niet, moest na de net niet goede OGTT op dieet en curves prikken, maar mijn tot dan toe hele fijne zwangerschap was direct een medische toestand waarin geen plaats meer was voor mij als mens en aanstaand moeder. Alles voor de vrucht! Moest ingeleid worden wat niet lukte en dus een keizersnede werd. Oh en curves prikken met een naaldenfobie was ook zo'n feest.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:26 schreef Molo het volgende:
Hoe is het bij jou toen behandelt (grapjeeee, weet dat het met een D is) Kwak?
A fuck zeg, dat is echt klotequote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Niet, moest na de net niet goede OGTT op dieet en curves prikken, maar mijn tot dan toe hele fijne zwangerschap was direct een medische toestand waarin geen plaats meer was voor mij als mens en aanstaand moeder. Alles voor de vrucht! Moest ingeleid worden wat niet lukte en dus een keizersnede werd. Oh en curves prikken met een naaldenfobie was ook zo'n feest.
En dat je dan zes weken later hoort dat je objectief gezien geen diabetes had (want goede curves (zelfs na een pint ben en jerry's nig niks aan de hand) en geen groot kind) maar ja protocol he?
Haha oja! grappig, ben benieuwd op welke data onze kindjes uiteindelijk komen. 10-10-16 vind ik wel echt een super mooie geboortedatumquote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:38 schreef Saarah het volgende:
[..]
Dat was ik!![]()
Super dat je een goede echo had!![]()
@ GM: jeej een knipper![]()
Mij werd ook gevraagd om mee te doen aan een onderzoek ivm zwangerschapsdiabetes, maar dat is wel een ander onderzoek. Volgens mijn gynaecoloog wordt zwangeschapsdiabetes in de verschillende landen op verschillende manieren onderzocht. Maar geen enkele manier is echt sluitend, wat niet zo goed is, aangezien de helft van de baby's van zwangere vrouwen met (onbehandelde) zwangerschapsdiabetes later zelf diabetes ontwikkelen. In die studie combineren ze een aantal manieren van opsporen. Zoiets was de uitleg in elk geval
Ik heb gezegd dat ik er wel aan wil deelnemen. Omwille van mijn BMI (27) zou er ook iets meer kans zijn op zwangerschapsdiabetes. Ik moet er ook geen medicatie voor nemen ofzo, dat vond ik wel belangrijk!
Hier wat meer uitleg http://www.uza.be/grootsc(...)wangerschapsdiabetes
[..]
jeuh fantastisch! gefeliciteerdquote:Op dinsdag 15 maart 2016 12:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
We hadden een knippertje7.4mm wat overeenkomt met de termijn van 6.4 weken.
Kleine zit helemaal verstopt in mn baarmoederwand dus het was even zoeken (en ondertussen half doodgaan vd zenuwen)
Ik vond het wel een nuttige post hoor, en snap je interpretatie wel. Al weet ik er zelf te weinig af, want te weinig in verdiept.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:21 schreef kwakz0r het volgende:
Edit: lamaar, hoop eigen interpretatie van rapporten en artikelen dus vast medisch niet verantwoord.
hihi ik ben nog geen ervaringsdeskundige, maar zo'n gevoel heb ik er ook een beetje bij. bang dat ik bij van die suffe mutsen kom en dan kan ik natuurlijk niet meer terugquote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:30 schreef Molo het volgende:
Die groepsbehandeling lijkt mij niets maar dat komt omdat ik zelf niet van groepsbehandelingen hou en veel zwangere vrouwen domme kutkoeien vind
(Meeste Foksters uitgezonderd daarvan)
Ironische is dat ik zelf groepsbehandelingen geefquote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:33 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
hihi ik ben nog geen ervaringsdeskundige, maar zo'n gevoel heb ik er ook een beetje bij. bang dat ik bij van die suffe mutsen kom en dan kan ik natuurlijk niet meer terug
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Fatass boks
T is wat t is... ik heb een goede isolatielaag en een dikke reet... dusseSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*boks*
S. 2014
J. 2016
Hoe meer ik van jou lees, hoe meer ik van je houquote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:30 schreef Molo het volgende:
Die groepsbehandeling lijkt mij niets maar dat komt omdat ik zelf niet van groepsbehandelingen hou en veel zwangere vrouwen domme kutkoeien vind
(Meeste Foksters uitgezonderd daarvan)
LOLquote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Hoe meer ik van jou lees, hoe meer ik van je hou![]()
ik zaptequote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nog meer mensen die " kerels met een kleintje " kijken?
Ja dat is hier wel eens genoemd, het lijkt me echt vreselijk!quote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:24 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
kennen jullie centering pregnancy? dat is bij de verloskundige, dan ga je niet 1 op 1 een kwartiertje met de vk zitten maar het is dan gedurende 2u in een groep met vrouwen die ongeveer dezelfde termijn hebben, en dan ga je over vanalles praten ofzo.
Ik vind 10 oktober ook een hele mooie datum!quote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:24 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
Haha oja! grappig, ben benieuwd op welke data onze kindjes uiteindelijk komen. 10-10-16 vind ik wel echt een super mooie geboortedatum![]()
Jupquote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nog meer mensen die " kerels met een kleintje " kijken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |