abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160656789
Quoi fijn dat de klik goed was!

Wij maken sinds dat mijn oudste 7 maanden is gebruik van een gastouder. Of ja, we hebben er momenteel 2 (een van ma t/m do en 1 op vrijdag). En dit hebben we gedaan om de flexibiliteit en dat het uiteindelijk way much goedkoper is als een kdv. Heerlijk!

Bij ene gastouder staat de tv wel veel aan, daar is de situatie net wat huiselijker. Bij de andere gastouder, die zelf de PABO heeft gedaan, is er wat meer structuur en wat meer het gevoel van een heel kleinschalig kdv. Van allebei valt wat te zeggen. Ikzelf heb niet zo'n moeite met de tv eerlijk gezegd. Vroeger had ik dat wel. Dat hij aan staat wil nog niet zeggen dat de kids er ook de hele dag achter zitten.

Thuis staat de tv 's morgens aan bij het klaarmaken en 's middags als wij met het avondeten bezig zijn. In de tijd daartussen (bv in het weekend) weten mijn kinderen dat de tv niet aan komt en dat ze dus 'moeten' spelen met het speelgoed.
  maandag 14 maart 2016 @ 11:57:43 #102
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160656898
Goed om jullie ervaringen te lezen.
Nee, ik ben ook geen tv-nazi ofzo. Ik kan me erg goed voorstellen dat de twee mannetjes (bijna 4) er net naar keken en dat dan makkelijk is. En ze zouden na ons vertrek met z'n allen naar buiten gaan. Zolang het maar niet de hele dag is. De jongste baby was nog aan het wennen en lag dus op de bank onder een dekentje. Zelf ben ik blij dat de gastouder weliswaar voor structuur pleitte, maar blijkbaar ook heel makkelijk en pragmatisch is. Zo zitten wij zelf ook wel in elkaar, denk ik :)

Blijft moeilijk hoor, bij 16 wkn zwangerschap dit soort dingen beslissen.

Nazil: vanavond mag je! *O*
  maandag 14 maart 2016 @ 13:36:20 #103
426379 elamanilo
elämänilo
pi_160659062
Een meisje voor Gaddle *O*

*O* Namen en namenwissels!
Hier hebben we nog geen definitieve namen, er staan er een paar op de shortlist en ik denk dat we pas kiezen na de geboorte, maar wie weet krijgen we het toch nog eerder op onze heupen of weten we het gewoon opeens. Voor nu maak ik gewoon een aantal verschillende namen op de geboortekaartjes. :)

Nazil, spannend! Ben benieuwd, heb je een voorgevoel?

Hier weten we het over een week of 9. ;)
pi_160659108
Ik lig in bad met een beweegbaby in m'n buik *; Toch bijzonder, want het is echt de laatste keer zo. Ofja, dat is nu de bedoeling :P

Tv is hier s ochtends en na het avondeten aan, maar de iPad wordt wel regelmatig eventjes gepakt. Vooral nu ik zo zwanger ben vind ik dat voor mezelf ook een fijn rustmoment en dan spelen we een spelletje. Youtube is eraf, want anders zou hij uren filmpjes kijken en dat vind ik dan ook weer niks. De hele dag tv aan zou ik niet prettig vinden bij een gastouder. Dan liever wat muziek, dat helpt vaak ook bij de concentratie van de kinderen en je kan af en toe lekker uit je dak als er een dansliedje komt.
pi_160659234
Ela vriend denkt jongen, ik merk dat ik daar makkelijk in meega maar ik heb echt geen idee... We zullen het zien!
pi_160660668
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:46 schreef Nazil het volgende:
Wat fijn dat het zo klikte quoi! Ik werk ontzettend flexibel en nooit de zelfde dagen/uren maar wel altijd op zaterdag, dus opvang is lastig voor ons. Wij willen het gaan oplossen met opa's en oma's. Mijn ouders willen beide erg graag oppassen en op zaterdag moet vriend vaak laat beginnen, dus hopelijk wil zijn moeder (die woont in onze woonplaats, mijn ouders in mijn werkplaats) dan een paar uurtjes oppassen. Ik denk dat het wel moet lukken. Ik werk tussen de 1-3 dagen in de week.

Gaddle een meisje! Wat leuk! Wij horen het vanavond O+ O+ Als hij/zij het wil laten zien.
Oh leuk! Veel plezier
  maandag 14 maart 2016 @ 14:58:44 #107
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160660703
Ah, TV kriebel ook opgelost. Lees nu het foldertje waar de dagindeling in staat van de gastouder. Als ik die moet geloven is er vanaf 10-11 een uurtje met tv kijken. Erna naar buiten of binnen een spelletje doen. Afijn, we zijn er toch wel uit. Dit wordt het. Kinderopvang: check! What's next? >:)

Ik lees net dat vanaf 16 weken, behalve verweking van je bekken ed, ook verweking van je lichaam en geest :') kan optreden onder invloed van progesteron. Iemand dit ook duidelijk gemerkt? Aan je huid bijvoorbeeld, of je humeur (ik lees iets over een zachter humeur)?

quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 13:42 schreef Nazil het volgende:
Ela vriend denkt jongen, ik merk dat ik daar makkelijk in meega maar ik heb echt geen idee... We zullen het zien!
En uit wat voor soort gezin komt je vriend? De echoscopiste begon bij ons daarover en dat het feit dat mijn vriend uit een mannengezin komt + de man degene is die het geslacht bepaalt (want Y chromosoom) een sterke aanwijzing was voor een jongetje :)
  maandag 14 maart 2016 @ 15:00:41 #108
426379 elamanilo
elämänilo
pi_160660732
Ja, mijn huid is heeeeeel lekker zacht O+ Vorige zwangerschap had ik dat ook, bijna evenzacht als straks de huid van de baby! Ik zit mezelf de halve dag te aaien.. :D
pi_160660817
Naam is hier nu wel 99% duidelijk. Wel komen de andere uit de top 4 nog regelmatig voorbij, maar we blijven bij de eerste terugkomen. Grappige is dat ik vooral marcek een vader vind voor een .... En dat beeld klopt gewoon zo goed O+
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_160660864
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 14:58 schreef Quoi het volgende:
Ah, TV kriebel ook opgelost. Lees nu het foldertje waar de dagindeling in staat van de gastouder. Als ik die moet geloven is er vanaf 10-11 een uurtje met tv kijken. Erna naar buiten of binnen een spelletje doen. Afijn, we zijn er toch wel uit. Dit wordt het. Kinderopvang: check! What's next? >:)

Ik lees net dat vanaf 16 weken, behalve verweking van je bekken ed, ook verweking van je lichaam en geest :') kan optreden onder invloed van progesteron. Iemand dit ook duidelijk gemerkt? Aan je huid bijvoorbeeld, of je humeur (ik lees iets over een zachter humeur)?

[..]

En uit wat voor soort gezin komt je vriend? De echoscopiste begon bij ons daarover en dat het feit dat mijn vriend uit een mannengezin komt + de man degene is die het geslacht bepaalt (want Y chromosoom) een sterke aanwijzing was voor een jongetje :)
Hahaha verweking van mn brein herken ik vd vorige keer... ik kan normaal al domme opmerkingen maken maar als ik zwanger ben... :+

Die theorie van de echoscopiste vind ik wel apart... mijn pa komt uit een echt mannengezin, 2 meiden, mijn man komt uit een mannengezin en zowel hij als zn broer hebben nu een dochter...
S. 2014
J. 2016
pi_160660889
quote:

[..]

Mijn vriend heeft 3 broers, maar er komt hier toch echt een meisje :P
pi_160660906
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 15:00 schreef elamanilo het volgende:
Ja, mijn huid is heeeeeel lekker zacht O+ Vorige zwangerschap had ik dat ook, bijna evenzacht als straks de huid van de baby! Ik zit mezelf de halve dag te aaien.. :D
Ik zit weer helemaal onder de pukkels, net als vorige keer. Maar mijn rug is nog pukkelvrij, dat was vorige keer wel anders!
Verweekte geest, ja! Maar de vorige keer was ik ook heel erg zwanger en minder met werk, opleiding en peuter bezig. Dus deze keer lijkt het minder, ik denk omdat ik er niet zoveel aan toegeef. Bij de vorige zwangerschap herkende ik vaste klanten niet meer, vergat ik verjaardagen en dat soort dingen.
Zachter humeur, eh nee :') Ik heb de neiging om meer voor mezelf op te komen. Dat herken ik ook an de vorige keer en eigenlijk vind ik dat wel prima.

Pas een naam geven na de geboorte vind ik echt horror :o Op zo'n kwetsbaar en uitgeput moment en dat je zo'n softie bent over zoiets belangrijks beslissen, nee dat durf ik niet hoor :D
Het idee vind ik wel mooi. Maar ik word al zenuwachtig als ik eraan denk.

Veel plezier vanavond Nazil!
pi_160660966
Oh jullie weten niet wat het wordt, Ela? Spannend! Wisten jullie het bij N?
En ik ben erg benieuwd naar het geboortekaartje. Ik vond die van N zo bijzonder! Ik houd zo van mooie letters.

Ik heb echt nog bijna geen zwangerschapstekenen. Ik kan me niet goed meer herinneren wanneer de misselijkheid de vorige keer begon. Week 6 geloof ik. Nu 5.5. Ben wel enorm duizelig. En emo :'( :') (Kijk niet Room in zo'n toestand!) En grieperig. Dus ik weet niet wat waardoor komt. Ik hoop dat ik deze zwangerschap zonder teveel misselijkheid door kom. We gaan het zien :)
  maandag 14 maart 2016 @ 15:15:34 #114
426379 elamanilo
elämänilo
pi_160660983
Haha, de verweekte geest :') herken ik ook wel, vorige keer kreeg ik pas na de bevalling last van zwangerschapsdementie, maar dit keer heb ik het ook al tijdens. Het zijn van die kleine dingen, dat je naar een andere kamer loopt en plots niet meer weet wat je daar ook alweer ging doen. Of dat je een boodschap onthoudt, maar dan in de winkel opeens weet dat je iets vergeet maar echt niet wat het ook weer was.

Qua humeur ben ik deze zwangerschap veel opvliegender dan vorige keer. Maar dan is het wat Suiker zegt, vorige keer kon ik hartstikke 'ontspannen' zwanger zijn, want de wereld draaide vooral om mezelf. Dit keer zijn er allerlei externe factoren die toch voor stress zorgen en ik merk dat mijn lont echt wat korter is op sommige momenten. Ik voel me dan af en toe echt zo'n stomme zwangere die zo'n woedeuitbarsting om niets heeft of zo.. ;( :')
  maandag 14 maart 2016 @ 15:18:57 #115
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160661046
:D Zo zie je maar dat al die theorieën niet altijd opgaan qua geslacht. Dat de man degene is die de stempel drukt OK, maar of hij broers of zussen heeft, welke invloed dat heeft, snap ik biologisch ook niet helemaal.

Oh, maar als verweking van de geest dát betekent, dan heb ik dat allang. Ik ben zo dom als het achterend van een varken en was eigenlijk altijd al een soort nutty professor. Toen we een soort triviant speelden pas geleden met vrienden werd er ook smakelijk (uit)gelachen :P
  maandag 14 maart 2016 @ 15:19:06 #116
426379 elamanilo
elämänilo
pi_160661052
Room, we wisten het vorige keer ook niet en nu blijft het inderdaad weer een verrassing tot de bevalling!

Oh trouwens, dat eten en cravings heb ik hier niet echt. Ik heb soms trek in gekke dingen, maar meestal hebben we het niet en vind ik het wel best en laat ik het voor wat het is. Als ik dan bij de winkel er nķg trek in heb, dan neem ik het wel mee. ;)
Wel heb ik, net als vorige keer, enorm trek in.. kalk... Vorige keer heb ik een hap van een krijtje genomen, maar dat was echt zo vies :r jammergenoeg. Ik zou willen dat een krijt ook zo kalkerig smaakt als ik dacht, dan kon ik ze opeten, nomnom. :Y) Nu eet ik af en toe een rennie en poets ik vaak m'n tanden voor de kalkerige smaak.. :')

Oja geslacht, vriend heeft een broer en een dochter tot nu toe! Dus misschien is de theorie juist wel dat het een compensatie is. Als man uit een mannengezin komt, dat ie dan eerder een meisje verwekt voor het evenwicht?!?!
  maandag 14 maart 2016 @ 15:20:00 #117
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160661068
Een hap van een krijtje :{
  maandag 14 maart 2016 @ 15:20:34 #118
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160661078
quote:

[..]

Mannelijk zaad is wel hetgeen wat uiteindelijk bepaalt of het een jongen of een meisje wordt, de omstandigheden bepalen echter of een mannelijke of vrouwelijke zaadcel samensmelt met de eicel. Bijvoorbeeld de zuurtegraad bij de vrouw en het moment van seks. Mannelijk zaad is 50% vrouwelijk en 50% mannelijk dus het is niet zo dat er meer kans is op een jongen omdat er meer mannelijk zaad is.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  maandag 14 maart 2016 @ 15:21:15 #119
426379 elamanilo
elämänilo
pi_160661092
Ja echt.. ik moest toch zeker weten of het niet opeens heel fijn zou smaken..... :') Maar niet dus.. Als iemand tips heeft voor iets kalkerigs, dan houd ik me aanbevolen! :Y)

Klinkt wel logischer Mariposas!
  maandag 14 maart 2016 @ 15:29:01 #120
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160661235
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 15:20 schreef Mariposas het volgende:
Mannelijk zaad is wel hetgeen wat uiteindelijk bepaalt of het een jongen of een meisje wordt, de omstandigheden bepalen echter of een mannelijke of vrouwelijke zaadcel samensmelt met de eicel. Bijvoorbeeld de zuurtegraad bij de vrouw en het moment van seks. Mannelijk zaad is 50% vrouwelijk en 50% mannelijk dus het is niet zo dat er meer kans is op een jongen omdat er meer mannelijk zaad is.
Ah, zit het zo. Thanks :) Het was ook echt een klok-klepel moment (het zal die verweking zijn), want heb het ooit netjes geleerd :+
pi_160661360
Haha ela dat krijtje O+

Ik ben vooral van de sapjes.... Appelsap, sinaasappelsap... Het is niet aan te slepen. En daarnaast snel misselijk van tanden poetsen... Sorry tandarts!

Dementie is hier ook niet vreemd ;) en ik laat echt alles vallen. En handig als echt niet meer kunt bukken.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_160661459
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 15:14 schreef Roomsnoes het volgende:
Oh jullie weten niet wat het wordt, Ela? Spannend! Wisten jullie het bij N?
En ik ben erg benieuwd naar het geboortekaartje. Ik vond die van N zo bijzonder! Ik houd zo van mooie letters.

Ik heb echt nog bijna geen zwangerschapstekenen. Ik kan me niet goed meer herinneren wanneer de misselijkheid de vorige keer begon. Week 6 geloof ik. Nu 5.5. Ben wel enorm duizelig. En emo :'( :') (Kijk niet Room in zo'n toestand!) En grieperig. Dus ik weet niet wat waardoor komt. Ik hoop dat ik deze zwangerschap zonder teveel misselijkheid door kom. We gaan het zien :)
Ik heb gisteren terug gelezen want ik wist t ook niet meer precies, en daar had ik het rond deze termijn (6.3) heel erg, en nu is t meestal wel te handelen... behalve als je voedselvergiftiging oploopt zoals ik afgelopen zaterdag ( :P )
Wel meer moe en mn rug doet
af en toe zeer maar even zitten en dan gaat het wel weer... en dan kun je mooi online een speelhuis voor de grote in de tuin scoren :+

Morgen de eerste echo... vind t spannend... :X
S. 2014
J. 2016
pi_160661468
Mijn schoonvader komt uit een mannen gezin, kreeg zelf 2 jongens en mijn man heeft dadelijk ook 2 jongens :D

Nazil veel plezier vanavond

Bij mij is ook alles verweekt :') bekken, rug, geheugen, huid...
Mijn man zegt dat mijn buik nu vooral heel zacht is en dat dat de vorige keer ook zo was.

Ela :X krijt...gadver :D

Dot je maakt het spannend!
Lekker nog in bad gelegen met baby in de buik O+ hopelijk echt de laatste keer idd ;)

Gaddle een meisje *O*
pi_160661511
Ela, heeft je lijf niet meer behoefte aan calcium? Ik slik nu calcium tabletten (op aanraden van de vk, kan de kans op zwangerschapsvergiftinging met 50% verlagen), je hebt schijnbaar 1 gram per dag "nodig" en veel vrouwen halen dat niet.

Verder geen cravings hier, nog steeds nergens trek in en niks smaakt me. Hang ook nog steeds rond mn laagste gewicht deze zwangerschap. Morgen 19 weken. En mn humeur zeg ik niks over verder ;) Maar dat heeft een andere oorzaak, helaas..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_160661618
Vriend komt uit een vrouwen gezin :+ en verweking van geest... Heel duidelijk. Vlees vergeten uit de vriezer te halen dus we eten maar pannenkoeken zo :') en meer van dat soort ongein.

En mijn huid wordt er niet mooier op deze week. Heel witjes, wallen, puistjes...

Babs die ons gaat trouwen is net geweest, leuke vrouw. Ik ben benieuwd wat ze er van gaat maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')