Of iemand die Trump Steak heeft gegeten.quote:Op zondag 13 maart 2016 08:24 schreef Heilwasser het volgende:
Natuurlijk is het geen IS-aanhanger. Maar goed, Trump kan leugens verspreiden wat hij wil. Het klootjesvolk slikt het toch wel. Oftewel dit was een aanval door een pro-Cruz/Rubio moslim-Democraat die via Mexico als illegaal de VS is binnengekomen en een baan van een blanke Amerikaan heeft gejat.
Zijn mensen hebben even gegoogled en vonden een video met Arabische muziek en een man met baard. En tadaa, Trump trekt conclusies. Het blijkt echter een 'hoax' video waarin de Arabische muziek is toegevoegd om de demonstrant belachelijk te maken van een protest waar hij op de Amerikaanse vlag staat.quote:He was looking to do harm. … They found his name and it was probably ISIS or ISIS-related. My people found this, they go online and they find the guy is playing all sort of, let’s say music that you wouldn’t be liking, dragging an American flag along the sidewalk, making all sorts of gestures … And he’s probably or possibly ISIS-related. … After they let him go they found all this stuff about his real love and where he comes from. Who knows what will happen when they go back to get him. Who knows if they’re ever going to find him again folks.
http://heavy.com/news/201(...)mor-video-hoax-fake/
behalve dat het overal op het nieuws is te zien wordt het inderdaad doodgezwegenquote:Op zondag 13 maart 2016 09:22 schreef Braindead2000 het volgende:
En weer een aanval van de "beschaafde" links-progressieven op Trump. Maar dat wordt natuurlijk weer dood verzwegen, het past niet in de fantasie. Trump-supporters die Clinton-bijeenkomsten verstoren of Clinton-supporters molesteren kom je nauwelijks tegen.
Mensen kunnen ook ziendend blind zijn. Die noemen we wegkijkers.quote:Op zondag 13 maart 2016 09:29 schreef Re het volgende:
[..]
behalve dat het overal op het nieuws is te zien wordt het inderdaad doodgezwegen
ah dat is hetquote:Op zondag 13 maart 2016 09:35 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Mensen kunnen ook ziendend blind zijn. Die noemen we wegkijkers.
Wegkijkers heb je in alle soorten en maten. Bijvoorbeeld mensen die over pro-Palestina demonstraties, waar met isis-vlaggen, hakenkruizen, en oproepen om joden te doden, zeggen dat ze ordentelijk zijn verlopen maar als iemand een varkensmuts opzet schreeuwen "Schande, schande, schande, sluit hem 5 jaar opquote:Op zondag 13 maart 2016 09:37 schreef Re het volgende:
[..]
ah dat is het, jij bent best grappig... maar wie kijken er precies weg dan hier?
je faalt gewoon met je doodzwijgen als het wereldwijde overal op het nieuws is, zelfs je geliefde NOS Journaal had het gisteren nog als item. die wegkijkers...
Ik heb dit filmpje op vier verschillende Nederlandse nieuwswebsites van de Lügenpresse gezien. Niet liegen he, Breintje.quote:Op zondag 13 maart 2016 09:22 schreef Braindead2000 het volgende:
En weer een aanval van de "beschaafde" links-progressieven op Trump. Maar dat wordt natuurlijk weer dood verzwegen, het past niet in de fantasie. Trump-supporters die Clinton-bijeenkomsten verstoren of Clinton-supporters molesteren kom je nauwelijks tegen.
ok, dat zijn wellicht 2 mensen, en ik begrijp dat je liever trump als slachtoffer neer wilt zetten en slachtoffers, daar mag je verder geen mening over hebben want het zijn slachtoffers en die verdienen respect, wat ze verder dan ook zeggen, het is de absolute waarheid, want slachtofferquote:Op zondag 13 maart 2016 09:47 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wegkijkers heb je in alle soorten en maten. Bijvoorbeeld mensen die over pro-Palestina demonstraties, waar met isis-vlaggen, hakenkruizen, en oproepen om joden te doden, zeggen dat ze ordentelijk zijn verlopen maar als iemand een varkensmuts opzet schreeuwen "Schande, schande, schande, sluit hem 5 jaar op". Hier zijn het de mensen die niet reageren op de doodsbedreigingen aan Trump, het feit dat Trump-tegenstanders Trump-supporters molesteren maar als Trump morgen weer over The Wall begint moord en brand schreeuwen.
Sanders en Clinton zijn dan ook geen totaalgekken.quote:Op zondag 13 maart 2016 09:22 schreef Braindead2000 het volgende:
Dat betekent dat je iets wel ziet maar dat je het niet registreert. Zeg maar hetzelfde als een christen allemaal bewijzen ziet dat de aarde miljarden jaren oud is maar toch ervan overtuigt is dat de aarde 6000 jaar oud is. Zo zit het brein van een mens met een ideologie eruit. Wat dat betreft verschilt de gemiddelde links-progressief niks met de gemiddelde christen. Beiden kunnen niet logisch nadenken.quote:
Jij hebt geen ideologie?quote:Op zondag 13 maart 2016 09:54 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat betekent dat je iets wel ziet maar dat je het niet registreert. Zeg maar hetzelfde als een christen allemaal bewijzen ziet dat de aarde miljarden jaren oud is maar toch ervan overtuigt is dat de aarde 6000 jaar oud is. Zo zit het brein van een mens met een ideologie eruit. Wat dat betreft verschilt de gemiddelde links-progressief niks met de gemiddelde christen. Beiden kunnen niet logisch nadenken.
Het ligt ook aan Jan Roos dat zijn kinderen bedreigd worden? Aan Wilders dat ie 24/7 beveiliging nodig heeft? Aan de lokale politici die asielopvang faciliteren dat ze bedreigingen krijgen of hun auto i de fik gestoken wordt?quote:Op zondag 13 maart 2016 09:52 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Sanders en Clinton zijn dan ook geen totaalgekken.
Volgens mij worden Cruz, Kasich en Rubio ook niet lastiggevallen. Misschien ligt het aan Donaldje Trump en de weerstand die hij oproept met zijn haatcampagne.
Klopt, maar dan is het meer organisatorische onkunde als dat niet goed wordt uitgevoerd. Dat laatste is sowieso iets wat af en toe langskomt in deze primaries; organisatorisch is het af en toe niet goed geregeld.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 19:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Early voting gebeurt ook veelal per post, gewoon op papier dus. Ik weet eerlijk gezegd niet of en, zo ja, in welke mate early voting op locatie elektronisch gebeurt.
De ironie van je post is natuurlijk wel dat de laatste keer dat de grote ophef was over vermeende fraude in Florida dit nou juist papieren stemmen betroffen.
Ik heb denk ik ook jouw even heftige reacties als op dit voorval gemist bij alle linkse politici hier in het land die bedreigd worden of erger omdat ze vluchtelingen opvangen. Kan je die reacties nog even opzoeken? Helpt je geloofwaardigheid nog een beetje overeindquote:Op zondag 13 maart 2016 09:47 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wegkijkers heb je in alle soorten en maten. Bijvoorbeeld mensen die over pro-Palestina demonstraties, waar met isis-vlaggen, hakenkruizen, en oproepen om joden te doden, zeggen dat ze ordentelijk zijn verlopen maar als iemand een varkensmuts opzet schreeuwen "Schande, schande, schande, sluit hem 5 jaar op". Hier zijn het de mensen die niet reageren op de doodsbedreigingen aan Trump, het feit dat Trump-tegenstanders Trump-supporters molesteren maar als Trump morgen weer over The Wall begint moord en brand schreeuwen.
Nope, in de eerste plaats wil ik wat goed is voor mijn mijn familie en vrienden, daarna wat goed is voor buren, kennissen en landgenoten.quote:
DAAR ben ik het volkomen mee eens.quote:Op zondag 13 maart 2016 09:59 schreef timmmmm het volgende:
Het maakt, links of rechts, extreem of gematigd, geen reet uit wat je te zeggen hebt, in een vrij land moet je het kunnen zeggen zonder dat iemand je het zwijgen op wil leggen
Trump is een levensgenieter die van zijn land houdt en een goede band met zijn kinderen heeft. Van dat soort mensen heb je minder te vrezen dan van ideologen als Sanders of van enkele van Trump zijn tegenstanders.quote:Op zondag 13 maart 2016 09:52 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Sanders en Clinton zijn dan ook geen totaalgekken.
Volgens mij worden Cruz, Kasich en Rubio ook niet lastiggevallen. Misschien ligt het aan Donaldje Trump en de weerstand die hij oproept met zijn haatcampagne.
Klinkt als een interessant boek. Zou ik zeker lezen.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:07 schreef antiderivative het volgende:
Las gisteren een stuk in de krant over een nieuw boek over het witte huis. Schrijfster heeft gesprekken gevoerd met werknemers over hoe het was om voor de presidenten en hun familie te werken.
De oude Bush steekt er met kop en schouders bovenuit. Hij was heel 'down to earth', de familie hielp zelfs vaak mee in de huishouding, Bush nodigde staf vaker uit voor spelletjes zoals hoefijzer gooien (hehe) en personeel hoefde niet laat te blijven, Barbara zei dan: ga naar je gezin dat is belangrijker.
De Clinton's waren meer professioneel ingesteld. Er was een zekere hierachie, en dat voelden ze ook. Schijnen interessante periodes te zijn geweest tijdens het Lewinsky schandaal toen Bill ergens anders moest gaan slapen en hij fysiek werd aangevallen door Hillary.
Over de Obama's zijn ze nog steeds niet zeker wie ze nou precies zijn. Privacy is heel belangrijk. Afstandelijk is het woord wat valt.
Ben even de naam van de schrijfster kwijt, maar ik zal het later toevoegen aan deze post voor de geinteresseerden
Voor de neutrale toeschouwer zou een race tussen Trump en Hillary geweldig zijn aangezien Trump enorm veel vuil onder Hillary haar tapijt naar boven kan halen, dat levert gegarandeerd veel vermaak op. Trump zal het niet laten om al het vuil boven te krijgen en het persoonlijk te maken.quote:Op zondag 13 maart 2016 02:04 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. En dit zijn slechts de primaries. Als het straks Trump versus Clinton wordt krijgen we flinke rellen te zien, laat staan als Trump officieel president wordt.
Nee hoor, ik geef gewoon toe dat ik voorkeuren heb. Ik geef geen reet om vluchtelingen. Van mij mogen ze direct het land uitgegooid worden.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik heb denk ik ook jouw even heftige reacties als op dit voorval gemist bij alle linkse politici hier in het land die bedreigd worden of erger omdat ze vluchtelingen opvangen. Kan je die reacties nog even opzoeken? Helpt je geloofwaardigheid nog een beetje overeind
Ik denk dat we de afgelopen maanden hebben kunnen zien dat Clinton-aanhangers geen reet geven om alle misstappen van Hillary.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Voor de neutrale toeschouwer zou een race tussen Trump en Hillary geweldig zijn aangezien Trump enorm veel vuil onder Hillary haar tapijt naar boven kan halen, dat levert gegarandeerd veel vermaak op. Trump zal het niet laten om al het vuil boven te krijgen en het persoonlijk te maken.
Voor de burgers van de USA zou het veel beter zijn als Sanders de kandidaat zou worden. Hoewel ik verwacht dat ook Hillary zou winnen van Trump maakt Sanders een betere kans. Trump kan Sanders niet beschuldigen van omgekocht worden, er zijn weinig negatieve gevolgen van zijn beleid waar hij op kan wijzen (er is wat maar veel minder dan bij Hillary), bij elke aanval op zijn persoonlijkheid kan Sanders erop wijzen dat hij al tientallen jaren lang, vanaf dat hij een student was, consistent was met de meeste zaken en dat hij het als student al opnam voor de gewone Americaan toen hij vocht tegen de segregatie (woningen).
Interessant.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:07 schreef antiderivative het volgende:
Las gisteren een stuk in de krant over een nieuw boek over het witte huis. Schrijfster heeft gesprekken gevoerd met werknemers over hoe het was om voor de presidenten en hun familie te werken.
De oude Bush steekt er met kop en schouders bovenuit. Hij was heel 'down to earth', de familie hielp zelfs vaak mee in de huishouding, Bush nodigde staf vaker uit voor spelletjes zoals hoefijzer gooien (hehe) en personeel hoefde niet laat te blijven, Barbara zei dan: ga naar je gezin dat is belangrijker.
De Clinton's waren meer professioneel ingesteld. Er was een zekere hierachie, en dat voelden ze ook. Schijnen interessante periodes te zijn geweest tijdens het Lewinsky schandaal toen Bill ergens anders moest gaan slapen en hij fysiek werd aangevallen door Hillary.
Over de Obama's zijn ze nog steeds niet zeker wie ze nou precies zijn. Privacy is heel belangrijk. Afstandelijk is het woord wat valt.
Ben even de naam van de schrijfster kwijt, maar ik zal het later toevoegen aan deze post voor de geinteresseerden
Auteur is Kate Andersen Browerquote:Op zondag 13 maart 2016 10:14 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Klinkt als een interessant boek. Zou ik zeker lezen.
Je insinueert dat Trump minstens één keer een hele groep wegzette als criminelen. Graag een bron.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:15 schreef Re het volgende:
gelukkig zet slachtoffer Trump geen hele groepen weg als criminelen, want als slachtoffer heb je daar het volste recht toe.
en wie met modder gooit hoort brandschoon te blijven
Klopt, maar daar draait het dan ook niet om. Het draait om de onafhankelijke kiezers. Die vormen nu een steeds groter deel van de kiezers (40+%) en die hebben geen loyaliteit. Het geeft te denken over het systeem in de VS dat beide partijen steeds meer mensen kwijtraken, die independant zijn.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:17 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik denk dat we de afgelopen maanden hebben kunnen zien dat Clinton-aanhangers geen reet geven om alle misstappen van Hillary.
ik snap dat verkrachting in jouw ogen geen strafbaar feit is?quote:Op zondag 13 maart 2016 10:26 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Je insinueert dat Trump minstens één keer een hele groep wegzet als criminelen. Graag een bron.
Haar aanhang bestaat uit maximaal 60% van de Democraten die de moeite nemen en die in staat zijn om te stemmen. Bij de GE gaan sowieso aanzienlijk meer mensen stemmen dan bij de primary's/caucuses, normaal gesproken, dus het aandeel van de Clinton-aanhangers gaat daar lager liggen bij de eigen partij. Bij de andere partij en de groep die met geen van beide partijen sympathiseert is ze weinig geliefd. Kortom, die aanhangers die nu inderdaad blind en doof lijken te zijn hebben flink wat hulp nodig om Hillary in het Witte Huis te krijgen. De grote troef die Hillary heeft is dat zij op de een of andere manier de Afro-Americanen en in minderre mate de Hispanics heeft wijsgemaakt dat het goed voor hen zou zijn als zij voor haar zouden kiezen. Hierbij parasiteert ze op haar man die deze reputatie opbouwde ondanks dat juist hun beleid ervoor zorgde dat een veel grote deel van de AA's in de gevangenis terecht kwam en dat ze daar veel langer kwamen te zitten.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:17 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik denk dat we de afgelopen maanden hebben kunnen zien dat Clinton-aanhangers geen reet geven om alle misstappen van Hillary.
Zwak tegenbod.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:27 schreef Re het volgende:
[..]
ik snap dat verkrachting in jouw ogen geen strafbaar feit is?
Trump heeft een aantal (hele) slechte eigenschappen maar die zijn wel redelijk bekend bij de mensen. We weten al dat hij een gigantisch groot ego heeft en dat hij een narcistische persoonlijkheid heeft. Wat wil Hillary daarmee doen? Wijzen op iets wat iedereen al lang ziet? Trump kan daarentegen flink wat lijken uit Hillary's kast halen.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:15 schreef Re het volgende:
gelukkig zet slachtoffer Trump geen hele groepen weg als criminelen, want als slachtoffer heb je daar het volste recht toe.
en wie met modder gooit hoort brandschoon te blijven
ah ok, dat zijn er een paar miljoen dus dan valt het mee iddquote:Op zondag 13 maart 2016 10:29 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Zwak tegenbod.
De ''they're rapists'' uitspraak refereerde duidelijk aan een subset van (illegale) Mexicanen, namelijk de verkrachtende (illegale) Mexicanen.
Hij is de meest gematigde kandidaat aan de GOP kant (behalve misschien Kasich). Hij wil geen oorlog meer voeren, valt niet de rechten van vrouwen aan (Planned Parenthood), zet vraagtekens bij het effect van "handelsverdragen", en hij wil het sociale stelsel intact houden. Hij heeft een paar heilige huisjes omgetrapt (kritiek op Irak oorlog en dergelijke). Bij elkaar opgeteld is dat helemaal niet zo verkeerd voor iemand in het GOP kamp.quote:Op zondag 13 maart 2016 09:11 schreef robin007bond het volgende:
Op enig intellect kun je hem in ieder geval niet betrappen en toch lopen zoveel mensen achter hem aan. Zelfs op een Nederlandse site als FOK!.
Dat stemt me wel treurig.
och, het is nu wel gebleken dat die lijken al een tijdje uit de kast zijn en het boeit mensen weinig.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Trump heeft een aantal (hele) slechte eigenschappen maar die zijn wel redelijk bekend bij de mensen. We weten al dat hij een gigantisch groot ego heeft en dat hij een narcistische persoonlijkheid heeft. Wat wil Hillary daarmee doen? Wijzen op iets wat iedereen al lang ziet? Trump kan daarentegen flink wat lijken uit Hillary's kast halen.
Wie denk jij dat er gevoeliger reageren op de lijken van de kandidaat voor wie ze overwegen te stemmen? De Democratische stemmers of de Republikeinse stemmers?
Ja, Trump is te ongenuanceerd over buitenlanders (in vergelijking met hem is Geert Wilders een zeer genuanceerd mens) maar het zal hem geen stem kosten, enkel stemmen opleveren.
Ik heb die speech gezien. Hij verwees niet naar enkel Mexicanen, maar naar iedereen die via Mexico binnen komt. Hij zei generaliserend over die groep dat ze 'niet de beste mensen' waren, maar mensen met problemen en die nemen die problemen mee. Toen deelde hij die groep op in drugskoeriers, criminelen, verkrachters, en sommige zijn, neemt hij aan, goede mensen.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:29 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Zwak tegenbod.
De ''they're rapists'' uitspraak refereerde duidelijk aan een subset van (illegale) Mexicanen, namelijk de verkrachtende (illegale) Mexicanen.
quote:Florida Republican Presidential Primary
Florida Atlantic University
Trump 44, Rubio 21, Cruz 21, Kasich 9
Trump +23
Florida Democratic Presidential Primary
Florida Atlantic University
Clinton 59, Sanders 31
Clinton +28
Als je verschillende blogs en sites volgt, zou je hebben kunnen lezen dat zwarten in de VS er heel anders tegenaan kijken dan jij. Uitgangspunt 1 is heel simpel; alles is beter dan een GOP kandidaat, dan maar kleine stapjes naar voren, alles is beter dan een GOP kandidaat. Uitgangspunt 2 is dat men zeer gevoelig is voor het "electability" argument, waar Hillary haar campagne grotendeels op heeft gebouwd. En punt 3 is dat je natuurlijk niet Obama gaat afvallen, en dus degene kiest die stelt zijn "beleid" door te zetten.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Haar aanhang bestaat uit maximaal 60% van de Democraten die de moeite nemen en die in staat zijn om te stemmen. Bij de GE gaan sowieso aanzienlijk meer mensen stemmen dan bij de primary's/caucuses, normaal gesproken, dus het aandeel van de Clinton-aanhangers gaat daar lager liggen bij de eigen partij. Bij de andere partij en de groep die met geen van beide partijen sympathiseert is ze weinig geliefd. Kortom, die aanhangers die nu inderdaad blind en doof lijken te zijn hebben flink wat hulp nodig om Hillary in het Witte Huis te krijgen. De grote troef die Hillary heeft is dat zij op de een of andere manier de Afro-Americanen en in minderre mate de Hispanics heeft wijsgemaakt dat het goed voor hen zou zijn als zij voor haar zouden kiezen. Hierbij parasiteert ze op haar man die deze reputatie opbouwde ondanks dat juist hun beleid ervoor zorgde dat een veel grote deel van de AA's in de gevangenis terecht kwam en dat ze daar veel langer kwamen te zitten.
Wel degelijk. Ik heb gisteren nog de favorability ratings van de kandidaten onder Republikeinse hispanics gepost. Cruz en Rubio scoorden het best met een positieve score, terwijl Clinton en Sanders ligt negatief scoorden, maar Trump veruit het negatiefst van allemaal. Ook de algehele favorability ratings van Trump zijn veruit het meest dramatisch.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Trump heeft een aantal (hele) slechte eigenschappen maar die zijn wel redelijk bekend bij de mensen. We weten al dat hij een gigantisch groot ego heeft en dat hij een narcistische persoonlijkheid heeft. Wat wil Hillary daarmee doen? Wijzen op iets wat iedereen al lang ziet? Trump kan daarentegen flink wat lijken uit Hillary's kast halen.
Wie denk jij dat er gevoeliger reageren op de lijken van de kandidaat voor wie ze overwegen te stemmen? De Democratische stemmers of de Republikeinse stemmers?
Ja, Trump is te ongenuanceerd over buitenlanders (in vergelijking met hem is Geert Wilders een zeer genuanceerd mens) maar het zal hem geen stem kosten, enkel stemmen opleveren.
Dat is goed van je.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:10 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nope, in de eerste plaats wil ik wat goed is voor mijn mijn familie en vrienden, daarna wat goed is voor buren, kennissen en landgenoten.
Hoezo verrast dat je? Ik denk dat de meeste PVV-aanhangers ook wel achter Trump aan zouden lopen.quote:Op zondag 13 maart 2016 09:11 schreef robin007bond het volgende:
Op enig intellect kun je hem in ieder geval niet betrappen en toch lopen zoveel mensen achter hem aan. Zelfs op een Nederlandse site als FOK!.
Dat stemt me wel treurig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Dat is waar. Aan de andere kant maakt die felle retoriek tegen mensen van een andere afkomst mij wel zorgen.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:46 schreef drexciya het volgende:
[..]
Hij is de meest gematigde kandidaat aan de GOP kant (behalve misschien Kasich). Hij wil geen oorlog meer voeren, valt niet de rechten van vrouwen aan (Planned Parenthood), zet vraagtekens bij het effect van "handelsverdragen", en hij wil het sociale stelsel intact houden. Hij heeft een paar heilige huisjes omgetrapt (kritiek op Irak oorlog en dergelijke). Bij elkaar opgeteld is dat helemaal niet zo verkeerd voor iemand in het GOP kamp.
POL / Amerikaanse verkiezingen 2016 #45 Rellend op weg naar Florida en Ohioquote:Op zondag 13 maart 2016 10:50 schreef Re het volgende:
[..]
och, het is nu wel gebleken dat die lijken al een tijdje uit de kast zijn en het boeit mensen weinig.
Dat het over inhoud gaat deze verkiezing zit dan al wel weer stevig in de kast
Misschien beter om je in te houden en niet te posten als je inhoudelijk niks toe te voegen hebt? Of heb je mijn reactie niet goed gelezen?quote:Op zondag 13 maart 2016 10:46 schreef Re het volgende:
[..]
ah ok, dat zijn er een paar miljoen dus dan valt het mee idd
Is geen verdedigbare positie. Hij zei duidelijk aan het eind ''and some, I assume, are good people'', oftewel niet de hele groep is crimineel. Daarmee is Re's statement dat hij hele groepen wegzet als crimineel ontkracht.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:52 schreef Baszh het volgende:
[..]
Ik heb die speech gezien. Hij verwees niet naar enkel Mexicanen, maar naar iedereen die via Mexico binnen komt. Hij zei generaliserend over die groep dat ze 'niet de beste mensen' waren, maar mensen met problemen en die nemen die problemen mee. Toen deelde hij die groep op in drugskoeriers, criminelen, verkrachters, en sommige zijn, neemt hij aan, goede mensen.
Dus de volledige groep illegale migranten zijn voornamelijk slechte mensen - namelijk criminelen - en sommige zullen best ok zijn.
Zonder statistieken die aantonen dat dit een reëel beeld is, is dit gewoon een groep wegzetten als crimineel.
Dat heb ik gedaan. Hier bijvoorbeeld:quote:Op zondag 13 maart 2016 10:55 schreef drexciya het volgende:
Als je verschillende blogs en sites volgt, zou je hebben kunnen lezen dat zwarten in de VS er heel anders tegenaan kijken dan jij.
Het zijn praktisch dezelfde bedrijven die Hillary in het Witte Huis proberen te helpen als die de GOP-kandidaat in het witte huis proberen te helpen. Toegegeven: Hillary is een minder slechte keuze dan een GOP-kandidaat (voor deze groep mensen) maar Sanders zal aanzienlijk meer doen om te trachten de positie van de onderklasse en de middenklasse te verbeteren. Ik weet niet hoe jij het inschat maar het lijkt me niet dat 'bedrijven' (eerder een criminele organisatie) zoals Goldman Sachs er belang bij hebben dat de middenklasse en de onderklasse worden gesteund.quote:Uitgangspunt 1 is heel simpel; alles is beter dan een GOP kandidaat, dan maar kleine stapjes naar voren, alles is beter dan een GOP kandidaat.
Hillary's sponsors bezitten de meest pervasieve media in de USA. Haar campagnemedewerkers hebben het fabeltje de wereld ingeslingerd dat Hillary meer electable zou zijn en dit wordt als zoete koek geslikt door de mensen. De feiten wijzen er op dat momenteel Sanders het tegen elke Republikeinse kandidaat 1 op 1 beter doet dan Hillary, en niet een beetje. Hoe relevant het is daar kan je over discussiëren maar alle gegevens die er zijn waarmee je kan staven wie van de twee meer "electable" is wijzen er op dat juist Sanders meer "electable" is. Ik begrijp wel waarom Hillary's team hierop inzette, in theorie zou je verwachten dat een centrum-kandidaat meer stemmen trekt bij de Republikeinen en de independent voters dan een liberaal (Engelstalige definitie!). Ze hadden er echter geen rekening mee gehouden dat Sanders zoveel meer likeable is (sympathieker wordt gevonden) dan Hillary en dat mensen hem zoveel meer vetrouwen (qua integriteit en of dat ze hem/haar geloven).quote:Uitgangspunt 2 is dat men zeer gevoelig is voor het "electability" argument, waar Hillary haar campagne grotendeels op heeft gebouwd.
De meeste van hen zijn goede mensen. Zoveel nuance zit daar dus niet in.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:17 schreef KrappeAuto het volgende:
''and some, I assume, are good people''
Als je naar zijn speeches kijkt, zie je dat het maar een detail is in zijn verhaal. Waar hij vooral mensen mee over de streep trekt, zijn zijn handelsstandpunten. In de volgende link wordt daar nog wat uitgebreider op ingegaan http://www.nakedcapitalis(...)e-voters-listen.html en dit is de reden dat hij zoveel onafhankelijke stemmers pakt.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:06 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is waar. Aan de andere kant maakt die felle retoriek tegen mensen van een andere afkomst mij wel zorgen.
Re zijn stelling nemen en deze formeel logisch ontleden als een ware autist leidt inderdaad tot die conclusie. Je hoofd gebruiken en wat losser interpreteren zoals gebruikelijk met natuurlijk taalgebruik is wellicht wat handiger.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:17 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Misschien beter om je in te houden en niet te posten als je inhoudelijk niks toe te voegen hebt? Of heb je mijn reactie niet goed gelezen?
[..]
Is geen verdedigbare positie. Hij zei duidelijk aan het eind ''and some, I assume, are good people'', oftewel niet de hele groep is crimineel. Daarmee is Re's statement dat hij hele groepen wegzet als crimineel ontkracht.
Blijkbaar niet, want je wilt maar niet begrijpen dat kiezers in de VS heel anders denken dan jij. De positie van zwarten is nog steeds vrij beroerd (al hebben ze daar in mijn ogen ook zelf schuld aan, maar dat is niet echt bespreekbaar helaas) en zij bekijken alles vanuit een heel ander perspectief.quote:
Als je de opvattingen van een kandidaat niet als het in jouw ogen meest wenselijk, maar al objectief juist ziet en je een blinde vlek hebt waar het aankomt op de politieke realiteit wanneer het Sanders betreft (maar niet bij Obama natuurlijk), dan krijg je dit soort redeneringen. Bernie heeft toch gewoon gelijk? Waarom ziet niet iedereen dat gewoon in en wordt hij geen alleenheerser van de VS gemaakt? Snappen jullie dat?quote:Op zondag 13 maart 2016 11:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ah de niet relevante polls en de 'maar' Bernie redenatie is er weer. Lekker autistisch topic dit. Je weet dat alles steeds weer terugkomt.
Bram die klaagt over propaganda, want dat is het als je niet relevante info steeds weer gekleurd de wereld in slingert, is met de week hilarischer.
In mijn ogen heeft hij dit onderwerp initieel gebruikt om bepaalde groepen voor zich te winnen. Hij moest als kandidaat op de een of andere manier voet aan de grond krijgen binnen de GOP aanhang en hiermee kreeg hij twee zaken voor elkaar; veel publiciteit (dat draait zijn campagne op) en een zekere aanhang onder de GOP stemmers. Dat hij hiermee trouwens alleen maar sentimenten naar boven haalde, die "leven" onder een gedeelte van de stemmers was natuurlijk ook geen toeval.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:55 schreef Baszh het volgende:
[..]
Re zijn stelling nemen en deze formeel logisch ontleden als een ware autist leidt inderdaad tot die conclusie. Je hoofd gebruiken en wat losser interpreteren zoals gebruikelijk met natuurlijk taalgebruik is wellicht wat handiger.
Het punt wat Re maakt is dat Trump een grote hoeveelheid mensen ongegrond wegzet als crimineel.
Daarvoor is het genoeg om te wijzen op zijn claim dat illegalen uit Mexico criminelen zijn, op een paar na dan, die zijn vast wel ok, neemt hij aan. Hij biedt geen statistieken die dit onderschrijven, hij zet dus sowieso een groot aantal mensen weg als drugssmokkelaars, verkrachters, en criminelen.
Dat sommige media daarom Trump een racist noemen is ongegrond, maar een lichte vorm van xenofobie is best te verdedigen.
Volgens thegreenpapers Cruz 9, Trump 1 en Rubio 1. Volgende maand worden de overige delegates verdeeld.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:51 schreef Monolith het volgende:
Rubio / Kasich winnen DC met 10 en 9 delegates, Cruz wint Wyoming vrij ruim qua votes, maar aan de delegatesverdeling ga ik mijn handen niet branden met dat onmogelijke systeem van ze.
Eens, dat Trump een populist is lijkt mij evident. Het wordt dan altijd wat lastig om een predicaat op hem te plakken aangezien je hem eigenlijk niet kan vertrouwen op zijn woord. Zijn fans maken daar dankbaar gebruik van. Hij zegt zoveel, hak op de tak, dat je hem niet kunt verwijten om consistent 'iets' te zijn.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:04 schreef drexciya het volgende:
[..]
In mijn ogen heeft hij dit onderwerp initieel gebruikt om bepaalde groepen voor zich te winnen. Hij moest als kandidaat op de een of andere manier voet aan de grond krijgen binnen de GOP aanhang en hiermee kreeg hij twee zaken voor elkaar; veel publiciteit (dat draait zijn campagne op) en een zekere aanhang onder de GOP stemmers. Dat hij hiermee trouwens alleen maar sentimenten naar boven haalde, die "leven" onder een gedeelte van de stemmers was natuurlijk ook geen toeval.
Men wil dat graag onder het tapijt schuiven, maar een groot gedeelte van de VS is niet echt zo tolerant als men het voor doet komen (en dat werkt twee kanten uit trouwens). Trump heeft dat even naar boven gebracht, wat de GOP niet leuk vond, maar ze zijn zelf een onderdeel ervan.
Nee, de kritiek is juist vooral dat Trump de hele groep wegzet als crimineel, terwijl duidelijk is dat hij een subset bedoelde.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:55 schreef Baszh het volgende:
[..]
Re zijn stelling nemen en deze formeel logisch ontleden als een ware autist leidt inderdaad tot die conclusie. Je hoofd gebruiken en wat losser interpreteren zoals gebruikelijk met natuurlijk taalgebruik is wellicht wat handiger.
Het punt wat Re maakt is dat Trump een grote hoeveelheid mensen ongegrond wegzet als crimineel.
Nee, dat zegt hij niet. Hij zegt dat het bijna allemaal criminelen zijn en dat er vast een paar goede mensen tussen zitten.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:09 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Nee, de kritiek is juist vooral dat Trump de hele groep wegzet als crimineel, terwijl duidelijk is dat hij een subset bedoelde.
Als je het niet wilt snappen dan wil je het niet snappen.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:09 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Nee, de kritiek is juist vooral dat Trump de hele groep wegzet als crimineel, terwijl duidelijk is dat hij een subset bedoelde.
Ik ben niet heel bekend met de officiële cijfers van criminele immigranten, maar het is volgens mij vrij algemeen geaccepteerd dat deze groep oververtegenwoordigd is, anders hadden tegenstanders duidelijk kunnen aantonen met harde cijfers dat het niet zo is. Dan zou het debat gaan over de cijfers en of je daaruit gerechtvaardigd kan stellen dat de groep crimineel te noemen is in plaats van het debat dat we nu hebben; mensen met lange tenen die zich beledigd voelen als er een keer een harde uitspraak gedaan wordt. Boe-hoe, Donald zei iets wat mij niet aan staat1!!
Matig. Dit soort filmpjes kunnen veel harder. En veel leugenachtiger.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan. Hier bijvoorbeeld:
Wat mijn punt bewijst. Hij zegt niet dat de hele groep crimineel is, wat hem verweten wordt.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:11 schreef Mike het volgende:
[..]
Nee, dat zegt hij niet. Hij zegt dat het bijna allemaal criminelen zijn en dat er vast een paar goede mensen tussen zitten.
Ik wist niet dat je zijn gedachten kon lezen. In dat geval win je de discussie natuurlijk.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:12 schreef Baszh het volgende:
[..]
Als je het niet wilt snappen dan wil je het niet snappen.
Die 'officiële cijfers' die bestaan simpelweg niet. Trump's logica is: Er worden mensen verkracht, dus er zijn verkrachters. Weinig tegenin te brengen, maar zegt niets over de schaal.
Nee ook dat niet, zie bijvoorbeeld dit stuk.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:09 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Ik ben niet heel bekend met de officiële cijfers van criminele immigranten, maar het is volgens mij vrij algemeen geaccepteerd dat deze groep oververtegenwoordigd is, anders hadden tegenstanders duidelijk kunnen aantonen met harde cijfers dat het niet zo is. Dan zou het debat gaan over de cijfers en of je daaruit gerechtvaardigd kan stellen dat de groep crimineel te noemen is in plaats van het debat dat we nu hebben; mensen met lange tenen die zich beledigd voelen als er een keer een harde uitspraak gedaan wordt. Boe-hoe, Donald zei iets wat mij niet aan staat1!!
Wat kritische punten bij die cijfers: http://www.theatlantic.co(...)igrant-crime/399905/quote:Op zondag 13 maart 2016 12:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee ook dat niet, zie bijvoorbeeld dit stuk.
In autistenland heb je nu de discussie gewonnen. In gewone-mensenland betekent "het zijn criminelen, en goed, misschien deugen er een paar" gewoon dat je vindt dat het bijna allemaal criminelen zijn.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:14 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Wat mijn punt bewijst. Hij zegt niet dat de hele groep crimineel is, wat hem verweten wordt.
Overigens zei hij ook niet dat ''het bijna allemaal'' criminelen zijn, nice stroman.
Ik lees zijn gedachten niet, ik praat gewoon Trump na.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:14 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Wat mijn punt bewijst. Hij zegt niet dat de hele groep crimineel is, wat hem verweten wordt.
Overigens zei hij ook niet dat ''het bijna allemaal'' criminelen zijn, nice stroman.
[..]
Ik wist niet dat je zijn gedachten kon lezen. In dat geval win je de discussie natuurlijk.
Sterker nog, de meeste autisten begrijpen dat ook wel.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
In autistenland heb je nu de discussie gewonnen. In gewone-mensenland betekent "het zijn criminelen, en goed, misschien deugen er een paar" gewoon dat je vindt dat het bijna allemaal criminelen zijn.
Eigenlijk wint hij zelfs de autistendiscussie niet. Ik kan ook de autist gaan uithangen. Re had 'groep' niet gedefinieerd. KrappeAuto's punt blijft enkel overeind als 'groep' per se 'illegale migranten' of 'Mexicanen' is, terwijl ook 'illegale migranten op die paar na die wel goede mensen zullen zijn' een groep is. Maar goed, ik ga douchen.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
In autistenland heb je nu de discussie gewonnen. In gewone-mensenland betekent "het zijn criminelen, en goed, misschien deugen er een paar" gewoon dat je vindt dat het bijna allemaal criminelen zijn.
Ah, het ''je wint de discussie, maar het is niet van belang in de grote mensen wereld''-argument. Sterk!quote:Op zondag 13 maart 2016 12:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wie verkrachten dan al die vrouwen tijdens de tocht naar Amerika?quote:Op zondag 13 maart 2016 12:19 schreef Baszh het volgende:
[..]
Ik lees zijn gedachten niet, ik praat gewoon Trump na.
Misschien moet jij je eens wat beter verdiepen in welke bedrijven en miljardairs Hillary sponsoren, waarvoor ze dat doen (hint: het is geen liefdadigheidquote:Op zondag 13 maart 2016 11:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Bram die klaagt over propaganda, want dat is het als je niet relevante info steeds weer gekleurd de wereld in slingert, is met de week hilarischer.
Sterker nog, volgens de Hispanische (?) perswoordvoerder van Sanders zou dit de belangrijkste zijn dat hij in Michigan voldoende stemmen haalde bij de Hispanics om die staat te winnen. Ook zij zetten vooral in op het tegen dit soort handelsverdragen zijn. Dit hebben Trump en Sanders gemeenschappelijk.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:55 schreef drexciya het volgende:
[..]
Als je naar zijn speeches kijkt, zie je dat het maar een detail is in zijn verhaal. Waar hij vooral mensen mee over de streep trekt, zijn zijn handelsstandpunten. In de volgende link wordt daar nog wat uitgebreider op ingegaan http://www.nakedcapitalis(...)e-voters-listen.html en dit is de reden dat hij zoveel onafhankelijke stemmers pakt.
Het is jammer dat door MoveOn (een organisatie met George Soros als geldschieter) en andere organisaties continu de racisme/fascisme kaart wordt getrokken, terwijl je daarme volledig voorbij gaat aan de werkelijke reden dat mensen voor Trump zijn. Het bizarre is dat Trump en Sanders op dit gebied heel dicht bij elkaar zitten wat betreft hun standpunten. En voor beide kandidaten is dit een belangrijke stemmenbron.
Door nu weer de racisme kaart en identity politics in de strijd te gooien, loop je het risico dat de agressie/frustratie bij verschillende groepen op een verkeerde manier tot uiting komt. Met dit soort acties wordt met vuur gespeeld.
Nee, het idee dat independents de uitslag bepalen is een fabeltje. Obama verloor de independent vote van Romney en won alsnog comfortabel. Veel independents zijn Independents in Name Only en zijn net zo partijdig als kiezers die lid zijn van een partij. Ze zijn niet écht onafhankelijk. Er is maar een hele kleine groep "pure" independents die werkelijk vaak switcht tussen de partijen, niet genoeg om een verkiezing mee te winnen.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:26 schreef drexciya het volgende:
[..]
Klopt, maar daar draait het dan ook niet om. Het draait om de onafhankelijke kiezers. Die vormen nu een steeds groter deel van de kiezers (40+%) en die hebben geen loyaliteit. Het geeft te denken over het systeem in de VS dat beide partijen steeds meer mensen kwijtraken, die independant zijn.
Hillary scoort heel slecht onder de independents en Trump en Sanders moeten het juist van hen hebben.
Propaganda is een zeer effectief en zeer machtig middel, Hitler wist dat al al te goed en het is mogelijk nog potenter geworden. Ze hebben de mensen succesvolg wijsgemaakt dat Hillary meer voor elkaar zou krijgen: hele kleine stapjes maar in ieder geval worden die gezet, aldus Hillary's spindoctors. Helaas voor die mensen (deze specifieke groepen) die nu op haar stemmen is de realiteit anders: zowel Hillary als Sanders zijn afhankelijk van de vraag of dat ze straks een meerderheid in de "huizen" kunnen krijgen en voor hen beide hangt dat af van de turnout bij de verkiezingen voor het parlement en het senaat. Voor hen beide geldt dat ze daarnaast nog machtsmiddelen kunnen gebruiken die de president tot zijn beschikking heeft om bepaalde zaken erdoor te drukken zonder zo'n meerderheid. Het gaat er om wie er meer gemotiveerd is om bepaalde zaken erdoor te krijgen en wie beter in staat om voldoende mensen naar de stembus te krijgen bij de verkiezingen voor het parlement en het senaat.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:59 schreef drexciya het volgende:
Sanders heeft goede ideëen, maar de vraag is natuurlijk of en wat hij voor elkaar gaat krijgen. Dat is de mindset bij een grote groep kiezers die niet gelooft in een grote omwenteling, maar al blij is met kleine stappen.
Schattig maar jij hebt net zo goed zo'n blinde vlek maar dan rechts/conservatief-biassed. De Washington Post is jouw vaste blad, dat is hartstikke conservatief en rechts en hartstikke biassed m.b.t. Sanders.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je de opvattingen van een kandidaat niet als het in jouw ogen meest wenselijk, maar al objectief juist ziet en je een blinde vlek hebt waar het aankomt op de politieke realiteit wanneer het Sanders betreft (maar niet bij Obama natuurlijk), dan krijg je dit soort redeneringen. Bernie heeft toch gewoon gelijk? Waarom ziet niet iedereen dat gewoon in en wordt hij geen alleenheerser van de VS gemaakt? Snappen jullie dat?
Waarom ga je nooit in op de argumenten die er worden gegeven om te verklaren dat Clinton veel steun heeft onder minderheden en gooi je het altijd maar op propaganda? Je snapt toch wel dat je je daar weinig mensen mee gaat overtuigen? Oprechte vraag.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Propaganda is een zeer effectief en zeer machtig middel, Hitler wist dat al al te goed en het is mogelijk nog potenter geworden. Ze hebben de mensen succesvolg wijsgemaakt dat Hillary meer voor elkaar zou krijgen: hele kleine stapjes maar in ieder geval worden die gezet, aldus Hillary's spindoctors. Helaas voor die mensen (deze specifieke groepen) die nu op haar stemmen is de realiteit anders: zowel Hillary als Sanders zijn afhankelijk van de vraag of dat ze straks een meerderheid in de "huizen" kunnen krijgen en voor hen beide hangt dat af van de turnout bij de verkiezingen voor het parlement en het senaat. Voor hen beide geldt dat ze daarnaast nog machtsmiddelen kunnen gebruiken die de president tot zijn beschikking heeft om bepaalde zaken erdoor te drukken zonder zo'n meerderheid. Het gaat er om wie er meer gemotiveerd is om bepaalde zaken erdoor te krijgen en wie beter in staat om voldoende mensen naar de stembus te krijgen bij de verkiezingen voor het parlement en het senaat.
[..]
Schattig maar jij hebt net zo goed zo'n blinde vlek maar dan rechts/conservatief-biassed. De Washington Post is jouw vaste blad, dat is hartstikke conservatief en rechts en hartstikke biassed m.b.t. Sanders.
De post had wel een prima reactie op die vermeende bias jegens Bernie. Ze hebben overigens ook net zo goed veel kritiek gekregen op hun berichten over de e-mailkwestie vanuit kamp Hillary. Een krant die de afgelopen twee verkiezingen een endorsement voor Obama gaf rechts/conservatief-biased noemen is sowieso vrij lachwekkend.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Schattig maar jij hebt net zo goed zo'n blinde vlek maar dan rechts/conservatief-biassed. De Washington Post is jouw vaste blad, dat is hartstikke conservatief en rechts en hartstikke biassed m.b.t. Sanders.
Dat is nou precies hetgeen ik aanhaal. Voor dergelijke mensen is het niet mogelijk dat mensen serieus op inhoudelijke gronden de voorkeur zouden geven aan Clinton. Sanders heeft immers het objectief aantoonbare beste programma voor die groepen en pragmatische barrières tegen het realiseren van zo'n programma bestaan niet in de Amerikaanse politiek.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:45 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Waarom ga je nooit in op de argumenten die er worden gegeven om te verklaren dat Clinton veel steun heeft onder minderheden en gooi je het altijd maar op propaganda? Je snapt toch wel dat je je daar weinig mensen mee gaat overtuigen? Oprechte vraag.
Dat impliceert dat de Democratische partij er zoveel beter aan toe is. Grote groepen mensen zijn de dupe van het beleid wat de afgelopen jaren is gevoerd. Nu zullen de Democraten iets minder erg zijn geweest dan de Republikeinen, maar onder de streep hebben ze allebei weinig om over naar huis te schrijven.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:59 schreef Beathoven het volgende:
Onderstaande reactie van Rubio is wel tekenend voor de staat van de Republikeinse partij anno nu. Ik vermoed dat veel republikeinen zich in de toekomst bij de democraten gaan aansluiten als Trump en evt opvolgers het gezicht van de Republikeinse partij worden en het twee-partijenstelsel blijft.
Waar baseer je dit op verder dat hij enige kans maaktquote:Op zondag 13 maart 2016 14:21 schreef robin007bond het volgende:
Heel eerlijk gezegd denk ik niet dat Bernie Sanders het nog kan worden bij de democraten. Waar hij vooral denk ik een belangrijke rol in heeft gespeeld is dat hij Hilary Clinton wat meer naar links heeft gedwongen.
Verrassend dat Sanders het beter doet in Illinois dan Ohio, had andersom verwachtquote:NBC
Florida
Clinton 61%
Sanders 34%
Illinois
Clinton 51%
Sanders 45%
Ohio
Clinton 58%
Sanders 38%
CBS
Florida
Clinton 62%
Sanders 34%
Illinois
Sanders 48%
Clinton 46%
Ohio
Clinton 52%
Sanders 43%
Het wordt wel heel pijnlijk voor Rubioquote:NBC
Florida
Trump 43%
Rubio 22%
Cruz 21%
Kasich 9%
Illinois
Trump 34%
Cruz 25%
Kasich 21%
Rubio 16%
Ohio
Kasich 39%
Trump 33%
Cruz 19%
Rubio 6%
CBS
Florida
Trump 44%
Cruz 24%
Rubio 21%
Kasich 9%
Illinois
Trump 38%
Cruz 34%
Kasich 16%
Rubio 11%
Ohio
Kasich 33%
Trump 33%
Cruz 27%
Rubio 5%
Dat ik je propaganda voor Bernie en tegen Hillary niet slik betekent niet dat ik Hillary een goede kandidaat vind en achter haar zou staan. Maar dat verschil begrijp je niet, dat weet ik.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Misschien moet jij je eens wat beter verdiepen in welke bedrijven en miljardairs Hillary sponsoren, waarvoor ze dat doen (hint: het is geen liefdadigheid) en wat zij bezitten (o.a. vele televisiezenders en kranten). Als jij dat zou doen dan zou jij vaststellen dat onder de bedrijven en mensen die Hillary sporten mensen zitten die de meeste media in de USA bezitten en die dus de ideale propagandaspreekbuis voor Hillary zijn om fabeltjes de wereld in te slingeren zoals dat Hillary meer "electable" zou zijn.
Wees er maar zeker van dat ik aankaart - niet klaag - dat Hillary propaganda misbruikt.
http://edition.cnn.com/2016/03/12/politics/hillary-clinton-bernie-sanders-health-care/index.htmlquote:Jennifer Palmieri, Clinton's communications director, argued after Clinton knocked Sanders that the video of the then-Vermont congressman standing behind the first lady "proves our point."
"Hillary Clinton was out in front. Senator Sanders was in the background. She is the one that took the slings and arrows from the health care industry," Palmieri said, adding later that in the video pushed by the Sanders campaign, "He is literally standing behind her, she is literally the one out front, as she was 20-25 years ago."
Hij lijkt in ieder geval Florida te laten lopen als ik de berichten mag geloven en zet vol in op Illinois / Ohio. De CBS / Yougov polls zijn enerzijds over een wat recentere periode gehouden, maar anderzijds wel weer volledig online. Het kan dus zijn dat ze (nog) redelijke outliers zijn omdat ze recente trends beter weergeven, maar het kan ook zijn dat ze nogal afwijken vanwege methodologische verschillen.quote:Op zondag 13 maart 2016 15:15 schreef Montov het volgende:
Opeens 2 peilingen waar Sanders competitief is in Illinois, terwijl 2 andere peilingen Clinton +40 geven. Maar als hij Ohio dan weer (dik) verliest dan komt hij niet dichterbij de nominatie.
Met een onverwachts goede prestatie als bijvoorbeeld nipte winst in Illinois, Ohio en Missouri en licht verlies in Florida en North Carolina, dan verliest hij hoogstwaarschijnlijk nog steeds gewoon delegates.quote:Florida 214
Illinois 156
Missouri 71
North Carolina 107
Ohio 143
Ja, ik heb even zitten rekenen met verdeling van delegates, en als ik een beetje een gemiddelde neem van peilingen dan gaat Clinton 120 delegates meer meenemen van de avond. Dit is gebaseerd op de volgende marges voor Clinton: FL +30, IL +6, OH +12, NC +24, MO +6quote:Op zondag 13 maart 2016 16:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij lijkt in ieder geval Florida te laten lopen als ik de berichten mag geloven en zet vol in op Illinois / Ohio. De CBS / Yougov polls zijn enerzijds over een wat recentere periode gehouden, maar anderzijds wel weer volledig online. Het kan dus zijn dat ze (nog) redelijke outliers zijn omdat ze recente trends beter weergeven, maar het kan ook zijn dat ze nogal afwijken vanwege methodologische verschillen.
Als je kijkt naar de delegates die dinsdag te vergeven zijn dan moet hij de peilinggemiddelden wel aardig gaan verslaan om er echt op vooruit te gaan:
[..]
Met een onverwachts goede prestatie als bijvoorbeeld nipte winst in Illinois, Ohio en Missouri en licht verlies in Florida en North Carolina, dan verliest hij hoogstwaarschijnlijk nog steeds gewoon delegates.
Kan je dat verschil dan proberen te duiden zodat we er allemaal iets aan hebben?quote:Op zondag 13 maart 2016 15:20 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Maar dat verschil begrijp je niet, dat weet ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |