Auteur is Kate Andersen Browerquote:Op zondag 13 maart 2016 10:14 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Klinkt als een interessant boek. Zou ik zeker lezen.
Je insinueert dat Trump minstens één keer een hele groep wegzette als criminelen. Graag een bron.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:15 schreef Re het volgende:
gelukkig zet slachtoffer Trump geen hele groepen weg als criminelen, want als slachtoffer heb je daar het volste recht toe.
en wie met modder gooit hoort brandschoon te blijven
Klopt, maar daar draait het dan ook niet om. Het draait om de onafhankelijke kiezers. Die vormen nu een steeds groter deel van de kiezers (40+%) en die hebben geen loyaliteit. Het geeft te denken over het systeem in de VS dat beide partijen steeds meer mensen kwijtraken, die independant zijn.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:17 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik denk dat we de afgelopen maanden hebben kunnen zien dat Clinton-aanhangers geen reet geven om alle misstappen van Hillary.
ik snap dat verkrachting in jouw ogen geen strafbaar feit is?quote:Op zondag 13 maart 2016 10:26 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Je insinueert dat Trump minstens één keer een hele groep wegzet als criminelen. Graag een bron.
Haar aanhang bestaat uit maximaal 60% van de Democraten die de moeite nemen en die in staat zijn om te stemmen. Bij de GE gaan sowieso aanzienlijk meer mensen stemmen dan bij de primary's/caucuses, normaal gesproken, dus het aandeel van de Clinton-aanhangers gaat daar lager liggen bij de eigen partij. Bij de andere partij en de groep die met geen van beide partijen sympathiseert is ze weinig geliefd. Kortom, die aanhangers die nu inderdaad blind en doof lijken te zijn hebben flink wat hulp nodig om Hillary in het Witte Huis te krijgen. De grote troef die Hillary heeft is dat zij op de een of andere manier de Afro-Americanen en in minderre mate de Hispanics heeft wijsgemaakt dat het goed voor hen zou zijn als zij voor haar zouden kiezen. Hierbij parasiteert ze op haar man die deze reputatie opbouwde ondanks dat juist hun beleid ervoor zorgde dat een veel grote deel van de AA's in de gevangenis terecht kwam en dat ze daar veel langer kwamen te zitten.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:17 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik denk dat we de afgelopen maanden hebben kunnen zien dat Clinton-aanhangers geen reet geven om alle misstappen van Hillary.
Zwak tegenbod.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:27 schreef Re het volgende:
[..]
ik snap dat verkrachting in jouw ogen geen strafbaar feit is?
Trump heeft een aantal (hele) slechte eigenschappen maar die zijn wel redelijk bekend bij de mensen. We weten al dat hij een gigantisch groot ego heeft en dat hij een narcistische persoonlijkheid heeft. Wat wil Hillary daarmee doen? Wijzen op iets wat iedereen al lang ziet? Trump kan daarentegen flink wat lijken uit Hillary's kast halen.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:15 schreef Re het volgende:
gelukkig zet slachtoffer Trump geen hele groepen weg als criminelen, want als slachtoffer heb je daar het volste recht toe.
en wie met modder gooit hoort brandschoon te blijven
ah ok, dat zijn er een paar miljoen dus dan valt het mee iddquote:Op zondag 13 maart 2016 10:29 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Zwak tegenbod.
De ''they're rapists'' uitspraak refereerde duidelijk aan een subset van (illegale) Mexicanen, namelijk de verkrachtende (illegale) Mexicanen.
Hij is de meest gematigde kandidaat aan de GOP kant (behalve misschien Kasich). Hij wil geen oorlog meer voeren, valt niet de rechten van vrouwen aan (Planned Parenthood), zet vraagtekens bij het effect van "handelsverdragen", en hij wil het sociale stelsel intact houden. Hij heeft een paar heilige huisjes omgetrapt (kritiek op Irak oorlog en dergelijke). Bij elkaar opgeteld is dat helemaal niet zo verkeerd voor iemand in het GOP kamp.quote:Op zondag 13 maart 2016 09:11 schreef robin007bond het volgende:
Op enig intellect kun je hem in ieder geval niet betrappen en toch lopen zoveel mensen achter hem aan. Zelfs op een Nederlandse site als FOK!.
Dat stemt me wel treurig.
och, het is nu wel gebleken dat die lijken al een tijdje uit de kast zijn en het boeit mensen weinig.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Trump heeft een aantal (hele) slechte eigenschappen maar die zijn wel redelijk bekend bij de mensen. We weten al dat hij een gigantisch groot ego heeft en dat hij een narcistische persoonlijkheid heeft. Wat wil Hillary daarmee doen? Wijzen op iets wat iedereen al lang ziet? Trump kan daarentegen flink wat lijken uit Hillary's kast halen.
Wie denk jij dat er gevoeliger reageren op de lijken van de kandidaat voor wie ze overwegen te stemmen? De Democratische stemmers of de Republikeinse stemmers?
Ja, Trump is te ongenuanceerd over buitenlanders (in vergelijking met hem is Geert Wilders een zeer genuanceerd mens) maar het zal hem geen stem kosten, enkel stemmen opleveren.
Ik heb die speech gezien. Hij verwees niet naar enkel Mexicanen, maar naar iedereen die via Mexico binnen komt. Hij zei generaliserend over die groep dat ze 'niet de beste mensen' waren, maar mensen met problemen en die nemen die problemen mee. Toen deelde hij die groep op in drugskoeriers, criminelen, verkrachters, en sommige zijn, neemt hij aan, goede mensen.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:29 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Zwak tegenbod.
De ''they're rapists'' uitspraak refereerde duidelijk aan een subset van (illegale) Mexicanen, namelijk de verkrachtende (illegale) Mexicanen.
quote:Florida Republican Presidential Primary
Florida Atlantic University
Trump 44, Rubio 21, Cruz 21, Kasich 9
Trump +23
Florida Democratic Presidential Primary
Florida Atlantic University
Clinton 59, Sanders 31
Clinton +28
Als je verschillende blogs en sites volgt, zou je hebben kunnen lezen dat zwarten in de VS er heel anders tegenaan kijken dan jij. Uitgangspunt 1 is heel simpel; alles is beter dan een GOP kandidaat, dan maar kleine stapjes naar voren, alles is beter dan een GOP kandidaat. Uitgangspunt 2 is dat men zeer gevoelig is voor het "electability" argument, waar Hillary haar campagne grotendeels op heeft gebouwd. En punt 3 is dat je natuurlijk niet Obama gaat afvallen, en dus degene kiest die stelt zijn "beleid" door te zetten.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Haar aanhang bestaat uit maximaal 60% van de Democraten die de moeite nemen en die in staat zijn om te stemmen. Bij de GE gaan sowieso aanzienlijk meer mensen stemmen dan bij de primary's/caucuses, normaal gesproken, dus het aandeel van de Clinton-aanhangers gaat daar lager liggen bij de eigen partij. Bij de andere partij en de groep die met geen van beide partijen sympathiseert is ze weinig geliefd. Kortom, die aanhangers die nu inderdaad blind en doof lijken te zijn hebben flink wat hulp nodig om Hillary in het Witte Huis te krijgen. De grote troef die Hillary heeft is dat zij op de een of andere manier de Afro-Americanen en in minderre mate de Hispanics heeft wijsgemaakt dat het goed voor hen zou zijn als zij voor haar zouden kiezen. Hierbij parasiteert ze op haar man die deze reputatie opbouwde ondanks dat juist hun beleid ervoor zorgde dat een veel grote deel van de AA's in de gevangenis terecht kwam en dat ze daar veel langer kwamen te zitten.
Wel degelijk. Ik heb gisteren nog de favorability ratings van de kandidaten onder Republikeinse hispanics gepost. Cruz en Rubio scoorden het best met een positieve score, terwijl Clinton en Sanders ligt negatief scoorden, maar Trump veruit het negatiefst van allemaal. Ook de algehele favorability ratings van Trump zijn veruit het meest dramatisch.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Trump heeft een aantal (hele) slechte eigenschappen maar die zijn wel redelijk bekend bij de mensen. We weten al dat hij een gigantisch groot ego heeft en dat hij een narcistische persoonlijkheid heeft. Wat wil Hillary daarmee doen? Wijzen op iets wat iedereen al lang ziet? Trump kan daarentegen flink wat lijken uit Hillary's kast halen.
Wie denk jij dat er gevoeliger reageren op de lijken van de kandidaat voor wie ze overwegen te stemmen? De Democratische stemmers of de Republikeinse stemmers?
Ja, Trump is te ongenuanceerd over buitenlanders (in vergelijking met hem is Geert Wilders een zeer genuanceerd mens) maar het zal hem geen stem kosten, enkel stemmen opleveren.
Dat is goed van je.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:10 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nope, in de eerste plaats wil ik wat goed is voor mijn mijn familie en vrienden, daarna wat goed is voor buren, kennissen en landgenoten.
Hoezo verrast dat je? Ik denk dat de meeste PVV-aanhangers ook wel achter Trump aan zouden lopen.quote:Op zondag 13 maart 2016 09:11 schreef robin007bond het volgende:
Op enig intellect kun je hem in ieder geval niet betrappen en toch lopen zoveel mensen achter hem aan. Zelfs op een Nederlandse site als FOK!.
Dat stemt me wel treurig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Dat is waar. Aan de andere kant maakt die felle retoriek tegen mensen van een andere afkomst mij wel zorgen.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:46 schreef drexciya het volgende:
[..]
Hij is de meest gematigde kandidaat aan de GOP kant (behalve misschien Kasich). Hij wil geen oorlog meer voeren, valt niet de rechten van vrouwen aan (Planned Parenthood), zet vraagtekens bij het effect van "handelsverdragen", en hij wil het sociale stelsel intact houden. Hij heeft een paar heilige huisjes omgetrapt (kritiek op Irak oorlog en dergelijke). Bij elkaar opgeteld is dat helemaal niet zo verkeerd voor iemand in het GOP kamp.
POL / Amerikaanse verkiezingen 2016 #45 Rellend op weg naar Florida en Ohioquote:Op zondag 13 maart 2016 10:50 schreef Re het volgende:
[..]
och, het is nu wel gebleken dat die lijken al een tijdje uit de kast zijn en het boeit mensen weinig.
Dat het over inhoud gaat deze verkiezing zit dan al wel weer stevig in de kast
Misschien beter om je in te houden en niet te posten als je inhoudelijk niks toe te voegen hebt? Of heb je mijn reactie niet goed gelezen?quote:Op zondag 13 maart 2016 10:46 schreef Re het volgende:
[..]
ah ok, dat zijn er een paar miljoen dus dan valt het mee idd
Is geen verdedigbare positie. Hij zei duidelijk aan het eind ''and some, I assume, are good people'', oftewel niet de hele groep is crimineel. Daarmee is Re's statement dat hij hele groepen wegzet als crimineel ontkracht.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:52 schreef Baszh het volgende:
[..]
Ik heb die speech gezien. Hij verwees niet naar enkel Mexicanen, maar naar iedereen die via Mexico binnen komt. Hij zei generaliserend over die groep dat ze 'niet de beste mensen' waren, maar mensen met problemen en die nemen die problemen mee. Toen deelde hij die groep op in drugskoeriers, criminelen, verkrachters, en sommige zijn, neemt hij aan, goede mensen.
Dus de volledige groep illegale migranten zijn voornamelijk slechte mensen - namelijk criminelen - en sommige zullen best ok zijn.
Zonder statistieken die aantonen dat dit een reëel beeld is, is dit gewoon een groep wegzetten als crimineel.
Dat heb ik gedaan. Hier bijvoorbeeld:quote:Op zondag 13 maart 2016 10:55 schreef drexciya het volgende:
Als je verschillende blogs en sites volgt, zou je hebben kunnen lezen dat zwarten in de VS er heel anders tegenaan kijken dan jij.
Het zijn praktisch dezelfde bedrijven die Hillary in het Witte Huis proberen te helpen als die de GOP-kandidaat in het witte huis proberen te helpen. Toegegeven: Hillary is een minder slechte keuze dan een GOP-kandidaat (voor deze groep mensen) maar Sanders zal aanzienlijk meer doen om te trachten de positie van de onderklasse en de middenklasse te verbeteren. Ik weet niet hoe jij het inschat maar het lijkt me niet dat 'bedrijven' (eerder een criminele organisatie) zoals Goldman Sachs er belang bij hebben dat de middenklasse en de onderklasse worden gesteund.quote:Uitgangspunt 1 is heel simpel; alles is beter dan een GOP kandidaat, dan maar kleine stapjes naar voren, alles is beter dan een GOP kandidaat.
Hillary's sponsors bezitten de meest pervasieve media in de USA. Haar campagnemedewerkers hebben het fabeltje de wereld ingeslingerd dat Hillary meer electable zou zijn en dit wordt als zoete koek geslikt door de mensen. De feiten wijzen er op dat momenteel Sanders het tegen elke Republikeinse kandidaat 1 op 1 beter doet dan Hillary, en niet een beetje. Hoe relevant het is daar kan je over discussiëren maar alle gegevens die er zijn waarmee je kan staven wie van de twee meer "electable" is wijzen er op dat juist Sanders meer "electable" is. Ik begrijp wel waarom Hillary's team hierop inzette, in theorie zou je verwachten dat een centrum-kandidaat meer stemmen trekt bij de Republikeinen en de independent voters dan een liberaal (Engelstalige definitie!). Ze hadden er echter geen rekening mee gehouden dat Sanders zoveel meer likeable is (sympathieker wordt gevonden) dan Hillary en dat mensen hem zoveel meer vetrouwen (qua integriteit en of dat ze hem/haar geloven).quote:Uitgangspunt 2 is dat men zeer gevoelig is voor het "electability" argument, waar Hillary haar campagne grotendeels op heeft gebouwd.
De meeste van hen zijn goede mensen. Zoveel nuance zit daar dus niet in.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:17 schreef KrappeAuto het volgende:
''and some, I assume, are good people''
Als je naar zijn speeches kijkt, zie je dat het maar een detail is in zijn verhaal. Waar hij vooral mensen mee over de streep trekt, zijn zijn handelsstandpunten. In de volgende link wordt daar nog wat uitgebreider op ingegaan http://www.nakedcapitalis(...)e-voters-listen.html en dit is de reden dat hij zoveel onafhankelijke stemmers pakt.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:06 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is waar. Aan de andere kant maakt die felle retoriek tegen mensen van een andere afkomst mij wel zorgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |