Dat heb ik gedaan. Hier bijvoorbeeld:quote:Op zondag 13 maart 2016 10:55 schreef drexciya het volgende:
Als je verschillende blogs en sites volgt, zou je hebben kunnen lezen dat zwarten in de VS er heel anders tegenaan kijken dan jij.
Het zijn praktisch dezelfde bedrijven die Hillary in het Witte Huis proberen te helpen als die de GOP-kandidaat in het witte huis proberen te helpen. Toegegeven: Hillary is een minder slechte keuze dan een GOP-kandidaat (voor deze groep mensen) maar Sanders zal aanzienlijk meer doen om te trachten de positie van de onderklasse en de middenklasse te verbeteren. Ik weet niet hoe jij het inschat maar het lijkt me niet dat 'bedrijven' (eerder een criminele organisatie) zoals Goldman Sachs er belang bij hebben dat de middenklasse en de onderklasse worden gesteund.quote:Uitgangspunt 1 is heel simpel; alles is beter dan een GOP kandidaat, dan maar kleine stapjes naar voren, alles is beter dan een GOP kandidaat.
Hillary's sponsors bezitten de meest pervasieve media in de USA. Haar campagnemedewerkers hebben het fabeltje de wereld ingeslingerd dat Hillary meer electable zou zijn en dit wordt als zoete koek geslikt door de mensen. De feiten wijzen er op dat momenteel Sanders het tegen elke Republikeinse kandidaat 1 op 1 beter doet dan Hillary, en niet een beetje. Hoe relevant het is daar kan je over discussiëren maar alle gegevens die er zijn waarmee je kan staven wie van de twee meer "electable" is wijzen er op dat juist Sanders meer "electable" is. Ik begrijp wel waarom Hillary's team hierop inzette, in theorie zou je verwachten dat een centrum-kandidaat meer stemmen trekt bij de Republikeinen en de independent voters dan een liberaal (Engelstalige definitie!). Ze hadden er echter geen rekening mee gehouden dat Sanders zoveel meer likeable is (sympathieker wordt gevonden) dan Hillary en dat mensen hem zoveel meer vetrouwen (qua integriteit en of dat ze hem/haar geloven).quote:Uitgangspunt 2 is dat men zeer gevoelig is voor het "electability" argument, waar Hillary haar campagne grotendeels op heeft gebouwd.
De meeste van hen zijn goede mensen. Zoveel nuance zit daar dus niet in.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:17 schreef KrappeAuto het volgende:
''and some, I assume, are good people''
Als je naar zijn speeches kijkt, zie je dat het maar een detail is in zijn verhaal. Waar hij vooral mensen mee over de streep trekt, zijn zijn handelsstandpunten. In de volgende link wordt daar nog wat uitgebreider op ingegaan http://www.nakedcapitalis(...)e-voters-listen.html en dit is de reden dat hij zoveel onafhankelijke stemmers pakt.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:06 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is waar. Aan de andere kant maakt die felle retoriek tegen mensen van een andere afkomst mij wel zorgen.
Re zijn stelling nemen en deze formeel logisch ontleden als een ware autist leidt inderdaad tot die conclusie. Je hoofd gebruiken en wat losser interpreteren zoals gebruikelijk met natuurlijk taalgebruik is wellicht wat handiger.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:17 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Misschien beter om je in te houden en niet te posten als je inhoudelijk niks toe te voegen hebt? Of heb je mijn reactie niet goed gelezen?
[..]
Is geen verdedigbare positie. Hij zei duidelijk aan het eind ''and some, I assume, are good people'', oftewel niet de hele groep is crimineel. Daarmee is Re's statement dat hij hele groepen wegzet als crimineel ontkracht.
Blijkbaar niet, want je wilt maar niet begrijpen dat kiezers in de VS heel anders denken dan jij. De positie van zwarten is nog steeds vrij beroerd (al hebben ze daar in mijn ogen ook zelf schuld aan, maar dat is niet echt bespreekbaar helaas) en zij bekijken alles vanuit een heel ander perspectief.quote:
Als je de opvattingen van een kandidaat niet als het in jouw ogen meest wenselijk, maar al objectief juist ziet en je een blinde vlek hebt waar het aankomt op de politieke realiteit wanneer het Sanders betreft (maar niet bij Obama natuurlijk), dan krijg je dit soort redeneringen. Bernie heeft toch gewoon gelijk? Waarom ziet niet iedereen dat gewoon in en wordt hij geen alleenheerser van de VS gemaakt? Snappen jullie dat?quote:Op zondag 13 maart 2016 11:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ah de niet relevante polls en de 'maar' Bernie redenatie is er weer. Lekker autistisch topic dit. Je weet dat alles steeds weer terugkomt.
Bram die klaagt over propaganda, want dat is het als je niet relevante info steeds weer gekleurd de wereld in slingert, is met de week hilarischer.
In mijn ogen heeft hij dit onderwerp initieel gebruikt om bepaalde groepen voor zich te winnen. Hij moest als kandidaat op de een of andere manier voet aan de grond krijgen binnen de GOP aanhang en hiermee kreeg hij twee zaken voor elkaar; veel publiciteit (dat draait zijn campagne op) en een zekere aanhang onder de GOP stemmers. Dat hij hiermee trouwens alleen maar sentimenten naar boven haalde, die "leven" onder een gedeelte van de stemmers was natuurlijk ook geen toeval.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:55 schreef Baszh het volgende:
[..]
Re zijn stelling nemen en deze formeel logisch ontleden als een ware autist leidt inderdaad tot die conclusie. Je hoofd gebruiken en wat losser interpreteren zoals gebruikelijk met natuurlijk taalgebruik is wellicht wat handiger.
Het punt wat Re maakt is dat Trump een grote hoeveelheid mensen ongegrond wegzet als crimineel.
Daarvoor is het genoeg om te wijzen op zijn claim dat illegalen uit Mexico criminelen zijn, op een paar na dan, die zijn vast wel ok, neemt hij aan. Hij biedt geen statistieken die dit onderschrijven, hij zet dus sowieso een groot aantal mensen weg als drugssmokkelaars, verkrachters, en criminelen.
Dat sommige media daarom Trump een racist noemen is ongegrond, maar een lichte vorm van xenofobie is best te verdedigen.
Volgens thegreenpapers Cruz 9, Trump 1 en Rubio 1. Volgende maand worden de overige delegates verdeeld.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:51 schreef Monolith het volgende:
Rubio / Kasich winnen DC met 10 en 9 delegates, Cruz wint Wyoming vrij ruim qua votes, maar aan de delegatesverdeling ga ik mijn handen niet branden met dat onmogelijke systeem van ze.
Eens, dat Trump een populist is lijkt mij evident. Het wordt dan altijd wat lastig om een predicaat op hem te plakken aangezien je hem eigenlijk niet kan vertrouwen op zijn woord. Zijn fans maken daar dankbaar gebruik van. Hij zegt zoveel, hak op de tak, dat je hem niet kunt verwijten om consistent 'iets' te zijn.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:04 schreef drexciya het volgende:
[..]
In mijn ogen heeft hij dit onderwerp initieel gebruikt om bepaalde groepen voor zich te winnen. Hij moest als kandidaat op de een of andere manier voet aan de grond krijgen binnen de GOP aanhang en hiermee kreeg hij twee zaken voor elkaar; veel publiciteit (dat draait zijn campagne op) en een zekere aanhang onder de GOP stemmers. Dat hij hiermee trouwens alleen maar sentimenten naar boven haalde, die "leven" onder een gedeelte van de stemmers was natuurlijk ook geen toeval.
Men wil dat graag onder het tapijt schuiven, maar een groot gedeelte van de VS is niet echt zo tolerant als men het voor doet komen (en dat werkt twee kanten uit trouwens). Trump heeft dat even naar boven gebracht, wat de GOP niet leuk vond, maar ze zijn zelf een onderdeel ervan.
Nee, de kritiek is juist vooral dat Trump de hele groep wegzet als crimineel, terwijl duidelijk is dat hij een subset bedoelde.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:55 schreef Baszh het volgende:
[..]
Re zijn stelling nemen en deze formeel logisch ontleden als een ware autist leidt inderdaad tot die conclusie. Je hoofd gebruiken en wat losser interpreteren zoals gebruikelijk met natuurlijk taalgebruik is wellicht wat handiger.
Het punt wat Re maakt is dat Trump een grote hoeveelheid mensen ongegrond wegzet als crimineel.
Nee, dat zegt hij niet. Hij zegt dat het bijna allemaal criminelen zijn en dat er vast een paar goede mensen tussen zitten.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:09 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Nee, de kritiek is juist vooral dat Trump de hele groep wegzet als crimineel, terwijl duidelijk is dat hij een subset bedoelde.
Als je het niet wilt snappen dan wil je het niet snappen.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:09 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Nee, de kritiek is juist vooral dat Trump de hele groep wegzet als crimineel, terwijl duidelijk is dat hij een subset bedoelde.
Ik ben niet heel bekend met de officiële cijfers van criminele immigranten, maar het is volgens mij vrij algemeen geaccepteerd dat deze groep oververtegenwoordigd is, anders hadden tegenstanders duidelijk kunnen aantonen met harde cijfers dat het niet zo is. Dan zou het debat gaan over de cijfers en of je daaruit gerechtvaardigd kan stellen dat de groep crimineel te noemen is in plaats van het debat dat we nu hebben; mensen met lange tenen die zich beledigd voelen als er een keer een harde uitspraak gedaan wordt. Boe-hoe, Donald zei iets wat mij niet aan staat1!!
Matig. Dit soort filmpjes kunnen veel harder. En veel leugenachtiger.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan. Hier bijvoorbeeld:
Wat mijn punt bewijst. Hij zegt niet dat de hele groep crimineel is, wat hem verweten wordt.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:11 schreef Mike het volgende:
[..]
Nee, dat zegt hij niet. Hij zegt dat het bijna allemaal criminelen zijn en dat er vast een paar goede mensen tussen zitten.
Ik wist niet dat je zijn gedachten kon lezen. In dat geval win je de discussie natuurlijk.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:12 schreef Baszh het volgende:
[..]
Als je het niet wilt snappen dan wil je het niet snappen.
Die 'officiële cijfers' die bestaan simpelweg niet. Trump's logica is: Er worden mensen verkracht, dus er zijn verkrachters. Weinig tegenin te brengen, maar zegt niets over de schaal.
Nee ook dat niet, zie bijvoorbeeld dit stuk.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:09 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Ik ben niet heel bekend met de officiële cijfers van criminele immigranten, maar het is volgens mij vrij algemeen geaccepteerd dat deze groep oververtegenwoordigd is, anders hadden tegenstanders duidelijk kunnen aantonen met harde cijfers dat het niet zo is. Dan zou het debat gaan over de cijfers en of je daaruit gerechtvaardigd kan stellen dat de groep crimineel te noemen is in plaats van het debat dat we nu hebben; mensen met lange tenen die zich beledigd voelen als er een keer een harde uitspraak gedaan wordt. Boe-hoe, Donald zei iets wat mij niet aan staat1!!
Wat kritische punten bij die cijfers: http://www.theatlantic.co(...)igrant-crime/399905/quote:Op zondag 13 maart 2016 12:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee ook dat niet, zie bijvoorbeeld dit stuk.
In autistenland heb je nu de discussie gewonnen. In gewone-mensenland betekent "het zijn criminelen, en goed, misschien deugen er een paar" gewoon dat je vindt dat het bijna allemaal criminelen zijn.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:14 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Wat mijn punt bewijst. Hij zegt niet dat de hele groep crimineel is, wat hem verweten wordt.
Overigens zei hij ook niet dat ''het bijna allemaal'' criminelen zijn, nice stroman.
Ik lees zijn gedachten niet, ik praat gewoon Trump na.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:14 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Wat mijn punt bewijst. Hij zegt niet dat de hele groep crimineel is, wat hem verweten wordt.
Overigens zei hij ook niet dat ''het bijna allemaal'' criminelen zijn, nice stroman.
[..]
Ik wist niet dat je zijn gedachten kon lezen. In dat geval win je de discussie natuurlijk.
Sterker nog, de meeste autisten begrijpen dat ook wel.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
In autistenland heb je nu de discussie gewonnen. In gewone-mensenland betekent "het zijn criminelen, en goed, misschien deugen er een paar" gewoon dat je vindt dat het bijna allemaal criminelen zijn.
Eigenlijk wint hij zelfs de autistendiscussie niet. Ik kan ook de autist gaan uithangen. Re had 'groep' niet gedefinieerd. KrappeAuto's punt blijft enkel overeind als 'groep' per se 'illegale migranten' of 'Mexicanen' is, terwijl ook 'illegale migranten op die paar na die wel goede mensen zullen zijn' een groep is. Maar goed, ik ga douchen.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
In autistenland heb je nu de discussie gewonnen. In gewone-mensenland betekent "het zijn criminelen, en goed, misschien deugen er een paar" gewoon dat je vindt dat het bijna allemaal criminelen zijn.
Ah, het ''je wint de discussie, maar het is niet van belang in de grote mensen wereld''-argument. Sterk!quote:Op zondag 13 maart 2016 12:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wie verkrachten dan al die vrouwen tijdens de tocht naar Amerika?quote:Op zondag 13 maart 2016 12:19 schreef Baszh het volgende:
[..]
Ik lees zijn gedachten niet, ik praat gewoon Trump na.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |