In de bron staat een interview, het integreren en meedoen is geheel vrijblijvend voor de Syrische gezinnen, mochten Syriërs niet integreren, dan blijven ze gewoon in hun huizen wonen.quote:Honderd asielzoekersgezinnen krijgen huis in Rotterdam
In Rotterdam worden nog dit jaar honderd Syrische gezinnen opgevangen in speciaal daarvoor aangekochte woningen. Het is een initiatief van de Rotterdamse stichting De Verre Bergen.
Aan de opvang is een programma gekoppeld waarin taal, scholing, werk en sociale integratie centraal staan.
De Verre Bergen wil onderzoeken of de Syrische statushouders via het project beter in de samenleving integreren dan vluchtelingen in het normale opvangcircuit. Het werkt daarvoor samen met de Rotterdamse Erasmus Universiteit.
Uitbreiding project
Mocht het project een succes zijn, dan worden op termijn nog eens huizen gekocht voor honderd extra gezinnen. Voor deze twee fases heeft de stichting in totaal 20 miljoen euro gereserveerd.
De Verre Bergen verwacht via de huuropbrengsten het project te kunnen terugverdienen.
De huizen zijn gekocht van particulieren. Het gaat om woningen die verspreid zijn over de hele stad en minstens zes maanden te koop stonden.
Rotterdamwet
De zogenoemde Rotterdamwet-wijken zijn expres vermeden voor het project. Via deze wet kan de gemeente mensen zonder vast inkomen verbieden te gaan wonen in achterstandswijken. http://www.rijnmond.nl/ni(...)n-Rotterdam?r=nieuws
Omdat een verhuurder 6300euro subsidie per gevestigde statushouder krijgt.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In de bron staat een interview, het integreren en meedoen is geheel vrijblijvend voor de Syrische gezinnen, mochten Syriërs niet integreren, dan blijven ze gewoon in hun huizen wonen.
Ik snap niet waarom asielzoekers zo vaak een uitzonderingspositie krijgen op een woning. Laat ze werken voor hun geld en op dezelfde manier aan een woning komen als eenieder.
De VVD zorgt goed voor haar pandjesbazen, vraag maar aan Hennie van der Most.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:56 schreef Physsic het volgende:
[..]
Omdat een verhuurder 6300euro subsidie per gevestigde statushouder krijgt.
Voor een normale burger krijgen ze niks.
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 22:09 schreef LXIV het volgende:
Voor de verkoopcijfers van de huizenmarkt en de huizenprijzen is dit natuurlijk wel gunstig.
De Verre Bergen heeft 20 miljoen gereserveerd voor uiteindelijk 200 gezinnen. Dat is 100.000 euro per gezin. Het zullen dus kleine huizen zijn, flatwoningen etc. Dan kan de stichting nog een subsidie van 6.250 per statushouder krijgen. Vervolgens mogen de statushouders van hun uitkering/salaris de huur betalen, waar ze ook huursubsidie voor krijgen en zullen de huizenprijzen (naar alle waarschijnlijkheid) verder stijgen.quote:De Verre Bergen verwacht via de huuropbrengsten het project te kunnen terugverdienen.
Het gaat over Buut'nlanders. Als die iets krijgen is dat per definitie een probleem.quote:
Mooi? Ik dacht dat asiel iets tijdelijks was. Dit zorgt er voor dat ze blijven. Helemaal geen mooi nieuws. Die stichting moet zich inzetten voor Nederlanders die moeilijk aan een huis kunnen komen.quote:
De halve islamitische wereld importeren om wat probleempjes op korte termijn problemen op te lossen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 23:16 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
goed nieuws! twee vliegen 1 klap. Mensen zijn nu huis kwijt en die lui hebben tenminste fatsoenlijk onderdak. Zo gaan we in dit land met elkaar om (vind ik )
Ok, the truth has spoken. Period end einde.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 23:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De halve islamitische wereld importeren om wat probleempjes op korte termijn problemen op te lossen.
Hele sectoren staan de likkebaarden bij de tsunami van achterlijkheid die Europa binnenwandelt: Bouwbedrijven, onderwijzers, welzijnswerkers.
Misdadig, want onder de streep kost dit Nederland heel veel geld en het kost ons uiteindelijk ons land.
Integreren moet ook niet, want ze moeten juist zo snel mogelijk weer terug om hun eigen land op te bouwen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In de bron staat een interview, het integreren en meedoen is geheel vrijblijvend voor de Syrische gezinnen, mochten Syriërs niet integreren, dan blijven ze gewoon in hun huizen wonen.
Dat. Het uitschot wat nu binnen gehaald wordt gaat nooit meer weg.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 23:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Of worden we weer eens voor de gek gehouden?
Ze moeten onderdak hebben toch , je kan ze moeilijk op straat dumpen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 23:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Mooi? Ik dacht dat asiel iets tijdelijks was. Dit zorgt er voor dat ze blijven. Helemaal geen mooi nieuws. Die stichting moet zich inzetten voor Nederlanders die moeilijk aan een huis kunnen komen.
Maak je maar geen illusie: die gaan nooit meer werken en wij kunnen er de rest van hun leven aan blijven betalen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:52 schreef luxerobots het volgende:
Laat ze werken voor hun geld en op dezelfde manier aan een woning komen als eenieder.
Dit is geen onderdak verlenen, dit is mensen blijvend opnemen in de samenleving.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 23:35 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ze moeten onderdak hebben toch , je kan ze moeilijk op straat dumpen.
Ben het gedeeltelijk met jou eens , maar je moet het ook van de andere kant bekijken .quote:Op vrijdag 26 februari 2016 23:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dit is geen onderdak verlenen, dit is mensen blijvend opnemen in de samenleving.
Natuurlijk moet je ze niet op straat dumpen, maar opvang moet sober en uit alles moet blijken dat het slechts tijdelijk is. Dus gewoon een slaapzaal; bed, bad en brood. Geen luxe, geen integratie. Met een maximale prikkel om terug te gaan naar het thuisland.
Als Nederlanders toch zo nodig de Gutmensch willen uithangen, vang dan 55+-ers op. Die krijgen geen kinderen meer en zijn relatief gemakkelijk weer weg te krijgen of zitten de rest van hun leven uit. Geen blijvende gevolgen voor Nederland. Gezinnen kosten heel veel geld, hebben vaak grote aantallen kinderen en er komt een oneindig aantal generaties achteraan die geld blijven kosten. Juist gezinnen moet je in de regio opvangen.
Massa's mensen willen een huis. Gemiddelde wachttijd voor een sociale huurwoning in NL is 8 jaar.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 23:43 schreef opreis het volgende:
Waar toveren ze iedere keer toch die miljoenen vandaan voor dit soort dingen. En hoe wordt ik vluchteling? Ik wil graag ook mijn eigen huis voor niks
[pvvmodus]quote:Op vrijdag 26 februari 2016 23:43 schreef opreis het volgende:
Waar toveren ze iedere keer toch die miljoenen vandaan voor dit soort dingen. En hoe wordt ik vluchteling? Ik wil graag ook mijn eigen huis voor niks
Zion addertjequote:Op zaterdag 27 februari 2016 00:18 schreef PSVCL het volgende:
Sowieso zit er een zion addertje onder het gras. opvallen dat Europa het laatste jaar zo soft is terwijl ze een aantal jaar geleden riepen alles strenger zou worden.
NWO
En dan zijn er nog steeds mensen die vertrouwen hebben in de overheid en media etc , de complot gekkies blijken keer op keer gelijk te hebben.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 00:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
[pvvmodus]
Ik verbaas me inderdaad ook steeds meer over wat er ineens allemaal mogelijk blijkt qua hulpverlening en het vrijmaken van geld voor vluchtelingen, terwijl minima in Nederland jarenlang aan hun lot zijn overgelaten en mensen in ons land al jaren te horen krijgen dat er niks meer mogelijk is omdat er geen geld voor is.
Al vraag ik me bij dit voorbeeld echt af welke motieven hierachter schuil gaan. Wellicht worden de toekomstige bewoners geacht gratis / goedkope arbeid te verrichten in ruil voor dit aanbod.
[/pvvmodus]
Die beschuldigende vinger naar het westen wordt Nederland log eens fataal. Het kost ons het laatste stukje cultuur (Zwarte Piet), heel veel geld en uiteindelijk ons land. Los van wat goed of fout ging, is er nooit een reden om dan maar mensen naar Nederland te halen. Zeker niet gezien het feit dat Nederland al overbevolkt en multicultureel genoeg is (in Rotterdam zijn de Nederlanders al een etnische minderheid).quote:Op zaterdag 27 februari 2016 00:01 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ben het gedeeltelijk met jou eens , maar je moet het ook van de andere kant bekijken .
Nederland wou zich graag bemoeien met de oorlog in het midden oosten samen zij aan zijn met Amerika landen kapot bombarderen , dan moet je ook de consequenties accepteren.
Dat die mensen die NL bombardeert uit eindelijk hier naar toe komen omdat ze geen huis meer hebben.
Het volk word genaaid door de overheid etc ,wij hebben geen fuck te vertellen.
Omdat iedereen weet dat die mensen nooit teruggaan. Is het niet omdat het van de rechter niet mag, dan is het wel vanwege een generaal pardon.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 01:43 schreef Elfletterig het volgende:
Opvang bieden is tot daar aan toe, maar waarom moeten deze mensen hier blijven en integreren?
Werken als wat? Ze mogen niet eens werken....quote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom asielzoekers zo vaak een uitzonderingspositie krijgen op een woning. Laat ze werken voor hun geld en op dezelfde manier aan een woning komen als eenieder.
Dus dan bij voorbaat maar hun zin geven?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 01:46 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Omdat iedereen weet dat die mensen nooit teruggaan. Is het niet omdat het van de rechter niet mag, dan is het wel vanwege een generaal pardon.
Als ze een huis kunnen krijgen, kunnen ze ook een uitkering krijgen. Volgens mij kunnen ze dan ook al werken. Het Nederlandse asielbeleid is geen asielbeleid, maar een immigratiebeleid. Elke asieleiser krijgt direct een permanente verblijfsstatus met volledige rechten. Dit is opzettelijk beleid om de Nederlandse bevolking te vervangen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 02:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Werken als wat? Ze mogen niet eens werken....
Uitstekend plan. Win-win. Goed voor de huizenmarkt, mensen die de sociale huurwoningen voor Nederlanders willen houden wordt de kans tot zeuren ontnomen, een goed integratieplan achter de hand, en de gemeente kan misschien later de woningen met winst doorverkopen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 23:16 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
goed nieuws! twee vliegen 1 klap. Mensen zijn nu huis kwijt en die lui hebben tenminste fatsoenlijk onderdak. Zo gaan we in dit land met elkaar om (vind ik )
Goed voor de huizenmarkt? Stijgende prijzen zijn goed voor de verhuurders en verkopers, niet voor huurders en kopers, voor een starter (zonder eigen huis) is het alleen maar negatief.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 03:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Uitstekend plan. Win-win. Goed voor de huizenmarkt, mensen die de sociale huurwoningen voor Nederlanders willen houden wordt de kans tot zeuren ontnomen, een goed integratieplan achter de hand, en de gemeente kan misschien later de woningen met winst doorverkopen.
Ik lees al een tijdje berichten van je, maar je insteek is per definitie negatief. Zelfs als iemand die nog nooit gelopen heeft de kans krijgt om weer te kunnen lopen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 03:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Goed voor de huizenmarkt? Stijgende prijzen zijn goed voor de verhuurders en verkopers, niet voor huurders en kopers, voor een starter (zonder eigen huis) is het alleen maar negatief.
De woningen gaan niet naar de gemeente, slimmeke, maar naar stichting De Verre Bergen.
Waarom? Ze zijn hier nog wel even. In die tijd kunnen ze prima een beetje Nederlands leren.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 01:43 schreef Elfletterig het volgende:
Het idee van opvang is volgens mij dat mensen weer terug naar huis gaan zo gauw dat kan. Opvang bieden is tot daar aan toe, maar waarom moeten deze mensen hier blijven en integreren? Echt belachelijk. De rem moet erop en snel ook.
Waar lees jij gratis stampertje?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 01:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Gratis huizen, echt fantastischDie testosteronbommen zouden toch in containerwoningen gestopt worden? Dit is gewoon een schoffering naar de hardwerkende burger welke amper rond kan komen.
Mijn insteek negatief? Ik ben realistisch.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 03:40 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik lees al een tijdje berichten van je, maar je insteek is per definitie negatief. Zelfs als iemand die nog nooit gelopen heeft de kans krijgt om weer te kunnen lopen.
Het is gewoon een verdienmodel. Er is via de overheid subsidie voor, ¤6.250 per statushouder. 4 statushouders in een huis is 25.000 euro. Op een ruime flatwoning van ¤130.000 is dat een mooie korting. Daarnaast gaan deze asielzoekers gewoon van hun salaris (uitkering) huur betalen, waar ook huursubsidie tegenover staat.quote:Maar, ik heb even gekeken op de stichting. Niks mis mee. Beter zelfs, privaat geld van een Rotterdamse ondernemersfamilie, onafhankelijk van de overheid.
Dorpjes met weinig allochtonen zijn er in Nederland binnenkort ook niet mee als de asielinstroom in dit tempo doorgaat. Er is tot dusver bar weinig dat erop wijst dat de EU de situatie onder controle heeft. En Nederland, als braafste jongetje van de klas, is zo'n beetje het laatste land dat zijn grenzen sluit en dat past voor de "herverdeling" van asielzoekers waar diverse andere landen wél voor passen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 04:22 schreef Braindead2000 het volgende:
Wel ja, pleur ze maar weer in Rotterdam. Die stad bezwijkt al onder het aantal niet-westerse allochtonen.
" Volgens directeur Prins houdt de organisatie zich bezig met 'grote maatschappelijke problemen in Rotterdam."
"Bezig houden met maatschappelijke problemen in Rotterdam."Ze vergroten de problemen. En waar zou directeur Prins zelf wonen? Ik vermoed in een luxe villa ergens in een dorpje met heel weinig allochtonen.
Als je gewoon spaart kan je na je afstuderen gewoon een half huis bij elkaar gespaard hebben.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 22:46 schreef Revolution-NL het volgende:
Heel goed, deze mensen hebben het nodig. Studenten en starters kunnen best tot hun 30ste bij hun ouders blijven wonen
Niet iedereen heeft het geluk om rijke pappa's te hebben zoals jij waarschijnlijk. Als je eens van je troon af zou komen dan zou je er misschien achter komen dat het voor veel mensen niet zo makkelijk is om zo'n 70.000 euro te sparen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 05:06 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Als je gewoon spaart kan je na je afstuderen gewoon een half huis bij elkaar gespaard hebben.
Iedereen kan dit, ik in ieder geval wel. Daarvoor heb ik tijdens mijn jeugd niets voor hoeven laten.
Mensen die dit niet voor elkaar krijgen en deze kans in hun schoot geworpen krijgen door hier geboren te zijn, hoeft niemand medelijden mee te hebben. Van dat soort volk komt in de toekomst toch niet veel goeds.
Studeren kost anders een hoop geld tegenwoordig.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 05:06 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Als je gewoon spaart kan je na je afstuderen gewoon een half huis bij elkaar gespaard hebben.
Iedereen kan dit, ik in ieder geval wel. Daarvoor heb ik tijdens mijn jeugd niets voor hoeven laten.
Mensen die dit niet voor elkaar krijgen en deze kans in hun schoot geworpen krijgen door hier geboren te zijn, hoeft niemand medelijden mee te hebben. Van dat soort volk komt in de toekomst toch niet veel goeds.
Je kunt ook sparen zonder rijke ouders. Dan moet je gewoon hard werken en verstandig met geld omgaan. Als je die lijn doortrekt kun je later ook een fijn leven hebben trouwens. Zonder dagelijks boos te hoeven zijn op andere mensen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 05:43 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft het geluk om rijke pappa's te hebben zoals jij waarschijnlijk. Als je eens van je troon af zou komen dan zou je er misschien achter komen dat het voor veel mensen niet zo makkelijk is om zo'n 70.000 euro te sparen.
1 nulletje minderquote:Op zaterdag 27 februari 2016 08:22 schreef Konijntjuh het volgende:
Toch niks mee dat men 1.000 Syrische gezinnen opvangt in Rotterdam en ze een huis aanbied, als deze gewoon voor het geweld en de oorlog in Syrië als gezin zijn gevlucht dan.
Het gaat toch immers om Syrische gezinnen en niet alleenstaande mannen of gelukszoekers die niks te maken hebben met de omstandigheden in Syrië.
Wat ze na de Oorlog in Syrië doen moeten ze zelf weten. Willen ze terug laat ze dan terug gaan naar Syrië eventueel met meer kennis om aan de wederopbouw van Syrïe te beginnen.
Willen ze deel uitmaken van Nederland of de Europese Gemeenschap laat onze overheid en onze gemeentes in Nederland dan eens een goed integratiemodel opstellen zodat deze mensen geen mislukkelingen worden van ons "debiele" overheid die eerder zijn subsidies verspild aan een stelletje linkse geitenwollensokken die zich rijk rekenen op dit soort subsidies in plaats dat ze het goed besteden om mensen echt goed te laten integreren in de Nederlandse maatschappij
quote:Het fonds van Stichting De Verre Bergen bestaat uit privaat geld van een Rotterdamse ondernemersfamilie
Nee hoor het zijn filantropen die het beste met de "vluchteling" voor hebbenquote:
Maakt opzich niet zoveel uit natuurlijk. Als mensen met privaat geld voor 20 miljoen, is maar 100k per huis, woningen willen kopen voor mensen is dat hun goed recht.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 08:42 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Nee hoor het zijn filantropen die het beste met de "vluchteling" voor hebben
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 08:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je kunt ook sparen zonder rijke ouders. Dan moet je gewoon hard werken en verstandig met geld omgaan. Als je die lijn doortrekt kun je later ook een fijn leven hebben trouwens. Zonder dagelijks boos te hoeven zijn op andere mensen.
Lijkt me alleen maar goed dan toch? Kunnen ze dus wel meteen werken. Heb je meer aan dan als ze werkloos thuiszitten.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 02:41 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als ze een huis kunnen krijgen, kunnen ze ook een uitkering krijgen. Volgens mij kunnen ze dan ook al werken. Het Nederlandse asielbeleid is geen asielbeleid, maar een immigratiebeleid. Elke asieleiser krijgt direct een permanente verblijfsstatus met volledige rechten. Dit is opzettelijk beleid om de Nederlandse bevolking te vervangen.
Ja hoor nog ff, studeren wordt steeds duurder gemaakt, stufi afgeschaft, studiekostenaftrekken bij de belasting steeds moeilijker. Als je thuiswonend bent met gulle ouders en een pretstudie hebt zou denk ik maximaal rond de 30.000 kunnen halen. Al is dat voor vele echt onhaalbaarquote:Op zaterdag 27 februari 2016 05:06 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Wat voor werk zie je die mensen doenquote:Op zaterdag 27 februari 2016 09:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Lijkt me alleen maar goed dan toch? Kunnen ze dus wel meteen werken. Heb je meer aan dan als ze werkloos thuiszitten.
Maar, vind dan wel dat ze, als ze evenveel rechten hebben, ook evenveel plichten moeten hebben, dus gewoon in de rij aansluiten voor een woning.
Blijft een goede vraag ja, maar een deel zou aan de slag kunnen met werk voor mede vluchtelingen lijkt me, vertalingen bijvoorbeeld, helpen met formulieren invullen. Gewoon allerlei lessen eigenlijk in Syrisch (of welke taal dan ook). Of eten, want er zullen altijd mensen tussen zitten die hun eigen keuken willen eten.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 09:08 schreef opreis het volgende:
[..]
Wat voor werk zie je die mensen doen
Want bij 100 gevestigde gezinnen in Rotterdam, van de vluchtelingen die daar nu zitten en recht op huisvesting hebben, is alles opgelost en verder zal het daarbij blijven? En er zullen echt geen méér gezinnen bij komen in Nederland, regio Rotterdam, die daar dan ook weer recht daar op hebben?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 08:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
1 nulletje minderMaar van mij mag zo'n gezin zo naast me komen wonen hoor, geen probleem.
Je zou bijna denken dat ze er vanuit gaan dat ze hier blijven. Hoorde ook al iemand van de week op tv zich zorgen maken over de achterstand die vluchtelingenkinderen oplopen doordat ze niet direct naar school gaan. Achterstand op wat? Ze gaan straks toch weer terug? Ik heb het zelf uit de mond van hele fatsoenlijke, betrouwbare politici gehoord dat ze weer terug gaan.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 08:51 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Waarom doen men zoveel moeite voor mensen die geacht worden terug te keren? Of blijven stiekem alle vluchtelingen hier in Nederland ?
Wat een rare aanvulling op mijn post geef je.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 09:15 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Want bij 100 gevestigde gezinnen in Rotterdam, van de vluchtelingen die daar nu zitten en recht op huisvesting hebben, is alles opgelost en verder zal het daarbij blijven? En er zullen echt geen méér gezinnen bij komen in Nederland, regio Rotterdam, die daar dan ook weer recht daar op hebben?
Valt wel mee dan...
gelijk hebben ze. Tevens de beste mensen om aan te verhuren. Gegarandeerde huur, en bergen aan subsidie. Als particuliere woningzoekende kan je hier niet tegenop betalen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 08:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Maakt opzich niet zoveel uit natuurlijk. Als mensen met privaat geld voor 20 miljoen, is maar 100k per huis, woningen willen kopen voor mensen is dat hun goed recht.
Een gedeelte blijft, een gedeelte gaat weg. Volgens mij is het meeste wat blijft al van een stroom vluchtelingen eerder, niet de recente stroom.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 09:28 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat ze er vanuit gaan dat ze hier blijven. Hoorde ook al iemand van de week op tv zich zorgen maken over de achterstand die vluchtelingenkinderen oplopen doordat ze niet direct naar school gaan. Achterstand op wat? Ze gaan straks toch weer terug? Ik heb het zelf uit de mond van hele fatsoenlijke, betrouwbare politici gehoord dat ze weer terug gaan.
Ik weet niet hoe het kopen geregeld is, jij wel? Als ze het volledige bedrag kopen dan is er alleen wat extra vaste lasten wat vanuit de uitkering opgehoest moet worden. Gratis geld en gratis wonen. Lekker toch.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 09:39 schreef Murdera het volgende:
[..]
gelijk hebben ze. Tevens de beste mensen om aan te verhuren. Gegarandeerde huur, en bergen aan subsidie. Als particuliere woningzoekende kan je hier niet tegenop betalen.
Wel jammer dat de betalingen allemaal uit onze belastingafdracht komen natuurlijk. En gezien het belastingstelsel is het natuurlijk nooit de rijke bovenlaag van de bevolking die hier het meest aan afdraagt, die zijn vooral goed in het incasseren. En gelijk hebben ze natuurlijk.
het kopen doet de rijke rotterdamse ondernemers stichting. Die verhuren het dan aan de vluchtelingen, die dat betalen van uitkeringen (belastinggeld) en daar krijgen de verhuurders ook nog enorme subsidies bovenop (belastinggeld)quote:Op zaterdag 27 februari 2016 09:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het kopen geregeld is, jij wel? Als ze het volledige bedrag kopen dan is er alleen wat extra vaste lasten wat vanuit de uitkering opgehoest moet worden. Gratis geld en gratis wonen. Lekker toch.
eigenlijk zou het bericht moeten zijn; rijke rotterdamse ondernemersstichting koopt 100 huizen met hulp van de overheid, die ze enkel aan syriers verhuren, met overheidssubsidie er bovenop.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 09:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het kopen geregeld is, jij wel? Als ze het volledige bedrag kopen dan is er alleen wat extra vaste lasten wat vanuit de uitkering opgehoest moet worden. Gratis geld en gratis wonen. Lekker toch.
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 05:06 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Nouja, niet helemaal. Tenzij die stichting subsidie krijgt, maar dat is voor zover ik kan zien niet het geval. Het zijn meer huisjesmelkers, maar dan met hele huizen ipv. dat ze opgesplitst zijn.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 09:49 schreef Murdera het volgende:
[..]
eigenlijk zou het bericht moeten zijn; rijke rotterdamse ondernemersstichting koopt 100 huizen met hulp van de overheid, die ze enkel aan syriers verhuren, met overheidssubsidie er bovenop.
Subsidie voor discriminatie. Haha.
ze krijgen subsidie voor elke statushouder ja, en de overheid helpt financieel met de aanschaf. Dus exact helemaalquote:Op zaterdag 27 februari 2016 09:51 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nouja, niet helemaal. Tenzij die stichting subsidie krijgt, maar dat is voor zover ik kan zien niet het geval. Het zijn meer huisjesmelkers, maar dan met hele huizen ipv. dat ze opgesplitst zijn.
Particulier initiatief.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 23:43 schreef opreis het volgende:
Gigantisch veel studenten geven hun geld liever uit aan feesten, ipv sparen, want 'je bent maar een keer student en feesten hoort erbij'.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 09:50 schreef GekkeGerrit- het volgende:
[..]![]()
Gigantisch veel studenten kunnen al amper rond komen en hun huur betalen met naast hun 40-urige studie ook nog een partime baantje er naast te hebben en jij denkt dat iedereen dan ook nog een half huis kan sparen tijdens zijn of haar studiejaren? Uh, oke.
100.000 euro per gezinquote:
Als stichting. Reken er maar op dat deze zwaar gesubsidieerd is.quote:
duurt niet lang meer voordat dat in den haag ook zo is. Als je daar rondloopt, gewoon in centrum, voel je je een buitenlander in eigen land. Het is bizar.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 01:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Die beschuldigende vinger naar het westen wordt Nederland log eens fataal. Het kost ons het laatste stukje cultuur (Zwarte Piet), heel veel geld en uiteindelijk ons land. Los van wat goed of fout ging, is er nooit een reden om dan maar mensen naar Nederland te halen. Zeker niet gezien het feit dat Nederland al overbevolkt en multicultureel genoeg is (in Rotterdam zijn de Nederlanders al een etnische minderheid).
Waarom verhuis je dan niet naar Oude Pekela?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:15 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
duurt niet lang meer voordat dat in den haag ook zo is. Als je daar rondloopt, gewoon in centrum, voel je je een buitenlander in eigen land. Het is bizar.
Al die getinte en donker mensenquote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:15 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
duurt niet lang meer voordat dat in den haag ook zo is. Als je daar rondloopt, gewoon in centrum, voel je je een buitenlander in eigen land. Het is bizar.
daar gaat het niet om. je hoort nauwelijks een woord nederlands, iedereen praat in zijn eigen taal. Het is geen multi culti, het is compleet gesegregeerd. Mensen leven afzonderlijk van elkaar. De nederlanders staan in die hoek, de marrokkanen in de andere hoek enzovoorts.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Al die getinte en donker mensen
Ik hoor dus echt genoeg Nederlands in Den Haag. Of ben je alleen maar in de Schilderswijk?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:24 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
daar gaat het niet om. je hoort nauwelijks een woord nederlands, iedereen praat in zijn eigen taal. Het is geen multi culti, het is compleet gesegregeerd. Mensen leven afzonderlijk van elkaar. De nederlanders staan in die hoek, de marrokkanen in die hoek enzovoorts.
ben wel veel in laak ja, in de hout zal het wel anders zijn ja, maar gewoon spui/centrum is ook wel veranderd de laatste jaren hoor.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik hoor dus echt genoeg Nederlands in Den Haag. Of ben je alleen maar in de Schilderswijk?
Of je ziet alleen de expats, kan ook natuurlijk
Daar kom je ook hoofddoeken tegenquote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:17 schreef Falco het volgende:
[..]
Waarom verhuis je dan niet naar Oude Pekela?
Ik voel me wel thuis in dit land. Alleen jammer dat je dat gebral van die tokkies moet aanhoren, maar goed daar kunnen we toch niet grenzen voor sluiten. Wat nu?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Daar kom je ook hoofddoeken tegen
Bovendien is het te gek voor woorden dat Nederlanders zich niet meer thuis voelen in hun land. Tijd om de grenzen hermetisch te sluiten voor alles wat niet-westers is.
in het buitenland zijn het geen buitenlanders...quote:Op vrijdag 26 februari 2016 23:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dit soort ongein verpest mijn woongenot. Als ik buitenlanders wil zien ga ik wel op vakantie
Als ze toch blijven, dan het liefst enigszins geïntegreerd. Iets wat overigens vrijwel onmogelijk is aangezien de moslimgemeenschap in Nederland al veel te groot is om nog te integreren. Zet 10.000 statushouders in een achterstandswijk en vraag of ze willen integreren: gaat niet gebeuren.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 02:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dus dan bij voorbaat maar hun zin geven?
Moet ik de Macbook ook maar vast op de stoep zetten omdat ik weet dat er toch wel een inbreker komt?
Onze gemeente staat op 56, maar in de plaatselijke krantjes staat dat 225 statushouders moeten worden gehuisvest. Ze denken dan vooral aan leegstaande bedrijfspanden, een leegstaand politiebureau, een oud klooster en er werd zelfs nagedacht over een trapveld hier bij ons in de buurt. Of dat dan tenten worden of containers oid wordt niet vermeld. Maar het lijkt me gek om statushouders te huisvesten in tenten.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 22:01 schreef Physsic het volgende:
Rotterdam moet er de eerste helft van 2016 ook nog 900 huisvesten.
https://www.rijksoverheid(...)-1-februari-2016.pdf
Amsterdam heeft het helemaal getroffen met 1800.
In die lichtblauwe colom? Hmm, vreemd. Misschien lopen ze liever vooruit op de zaken dan dat ze straks in korte tijd meer dan 100 mensen te huisvesten hebben..quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Onze gemeente staat op 56, maar in de plaatselijke krantjes staat dat 225 statushouders moeten worden gehuisvest. Ze denken dan vooral aan leegstaande bedrijfspanden, een leegstaand politiebureau, een oud klooster en er werd zelfs nagedacht over een trapveld hier bij ons in de buurt. Of dat dan tenten worden of containers oid wordt niet vermeld. Maar het lijkt me gek om statushouders te huisvesten in tenten.
Maar we spreken hier dus over een 5 tal kleine tot middelgrote dorpen, tot nu toe wonen hier een handjevol allochtonen.
Dus ben benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen.
Wat uit dit overzicht wel blijkt is dat alle gemeenten in NL ermee te maken gaan krijgen iig.
Er zullen dus in alle gemeenten faciliteiten aangebracht moeten worden voor statushouders. In grote steden zal dat niet echt opvallen wrs, maar in de dorpen wel.
En dan denk ik bijv. aan islamitische gebedshuizen en op gebied van onderwijs moet ook heel wat geregeld worden wrs.
Begeleiding in onze gemeente wordt door de locale dienst maatschappelijk werk gedaan, waarbij men met name een beroep doet op: vrijwilligers. Nu wordt inmiddels bijna alles gedaan door vrijwilligers op het gebied van maatschappelijk werk in deze gemeente. Maar zonde is dat mensen dus niet kunnen solliciteren op betaald werk, dat zou dan wel een win-win situatie zijn.
Vrijwilligersorganisaties zijn, ondanks dat men tegenwoordig ook met contracten werk, nu eenmaal een stuk minder stabiel dan organisaties waarbij mensen gewoon geld verdienen voor het werk dat men doet. En aangezien de opvang van vluchtelingen door de staat echt gezien wordt als een topprioriteit, begrijp ik niet waarom de begeleiding straks dus gedaan wordt door mensen die er niet voor betaald worden.
Ik vind het jammer om te zien hoe snel de dorpjes en kleine steden in Nederland nu ook multicultureel worden.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 15:11 schreef Physsic het volgende:
[..]
In die lichtblauwe colom? Hmm, vreemd. Misschien lopen ze liever vooruit op de zaken dan dat ze straks in korte tijd meer dan 100 mensen te huisvesten hebben..
Voor het ombouwen van kantoren e.d. wordt 10.000euro (per statushouder?) ter beschikking gesteld.
Het dorpje waar ik woon zie ik ook nog niet zo snel statushouders gehuisvest worden. In de wijken direct grenzend aan mijn dorpje gebeurt dat volgens mij we al.
De mensen kunnen ook gewoon de bus pakken naar een gebedsruimte oid. Met z'n alle het vervoer organiseren, zoals bij Heumensoord.![]()
Ik las vanmorgen in de krant dat scholen ook steeds meer in paniek raken. Ze nemen steeds meer asielzoekers op in de klassen (zowel basisschool als voortgezet onderwijs), maar vragen zich af waar het extra geld blijft.
is dat dan bij andere sociale huurcontracten anders?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:52 schreef luxerobots het volgende:
mochten Syriërs niet integreren, dan blijven ze gewoon in hun huizen wonen.
Ik snap niet waarom asielzoekers zo vaak een uitzonderingspositie krijgen op een woning.
Alle personen die zich in nederland niet prettig voelen, zijn wat mij betreft vrij te vertrekkenquote:Op zaterdag 27 februari 2016 15:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De multiculturele samenleving is voor de meeste Nederlanders gewoon niet prettig gebleken.
Ja.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 15:33 schreef RM-rf het volgende:
[..]
is dat dan bij andere sociale huurcontracten anders?
worden autochtone nederlanders die zich niet netjes gedragen, uit hun sociale huurwoning gezet?
[..]
leg uitquote:
Op retorische vragen mag je zelf antwoord geven. Een asielzoeker is geen Nederlander, ze krijgen woningen. Dan mag je m.i. andere eisen stellen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 15:33 schreef RM-rf het volgende:
[..]
is dat dan bij andere sociale huurcontracten anders?
worden autochtone nederlanders die zich niet netjes gedragen, uit hun sociale huurwoning gezet?
Als het een Nederlander door immigratie niet bevalt, mag hij opdonderen?quote:Alle personen die zich in nederland niet prettig voelen, zijn wat mij betreft vrij te vertrekken
Niemand houd je hier als je denkt dat het ergens anders zoveel beter is
Ja, klopt, in het dorp waar wij wonen hebben we misschien een handjevol moslims wonen, maar dat gaat het komende half jaar al veranderen. De reden dat we nu toch al zolang in dit dorp wonen en niet verhuisd zijn naar een wat grotere stad in de buurt heeft er vooral mee te maken dat we niet echt van die grootsteedse toestanden houden. Komende tijd zullen we dus ook opgeschoten worden in de vaart der volkeren.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 15:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind het jammer om te zien hoe snel de dorpjes en kleine steden in Nederland nu ook multicultureel worden.
Ik ben voor opvang van vluchtelingen, maar dan wel in de eigen regio. De multiculturele samenleving is voor de meeste Nederlanders gewoon niet prettig gebleken.
Ik geld voor mijn werk.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 22:05 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Werken voor je geld?
Wie doet dit?
Ja, ik begrijp ht ook niet goed idd. Maar goed, ik ga er wel vanuit dat de cijfers die in het krantje stonden kloppen iig.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 15:11 schreef Physsic het volgende:
[..]
In die lichtblauwe colom? Hmm, vreemd. Misschien lopen ze liever vooruit op de zaken dan dat ze straks in korte tijd meer dan 100 mensen te huisvesten hebben..
Komt sws nog veel meer bij kijken idd.quote:Voor het ombouwen van kantoren e.d. wordt 10.000euro (per statushouder?) ter beschikking gesteld.
Het dorpje waar ik woon zie ik ook nog niet zo snel statushouders gehuisvest worden. In de wijken direct grenzend aan mijn dorpje gebeurt dat volgens mij we al.
De mensen kunnen ook gewoon de bus pakken naar een gebedsruimte oid. Met z'n alle het vervoer organiseren, zoals bij Heumensoord.![]()
Ik las vanmorgen in de krant dat scholen ook steeds meer in paniek raken. Ze nemen steeds meer asielzoekers op in de klassen (zowel basisschool als voortgezet onderwijs), maar vragen zich af waar het extra geld blijft.
Alleenstaande mannen zijn toch eigenlijk best wel üntermenschen t.o.v. "gezinnen" in deze hele discussie..quote:Op zaterdag 27 februari 2016 08:22 schreef Konijntjuh het volgende:
Toch niks mee dat men 1.000 Syrische gezinnen opvangt in Rotterdam en ze een huis aanbied, als deze gewoon voor het geweld en de oorlog in Syrië als gezin zijn gevlucht dan.
Het gaat toch immers om Syrische gezinnen en niet alleenstaande mannen of gelukszoekers die niks te maken hebben met de omstandigheden in Syrië.
Wat ze na de Oorlog in Syrië doen moeten ze zelf weten. Willen ze terug laat ze dan terug gaan naar Syrië eventueel met meer kennis om aan de wederopbouw van Syrïe te beginnen.
Willen ze deel uitmaken van Nederland of de Europese Gemeenschap laat onze overheid en onze gemeentes in Nederland dan eens een goed integratiemodel opstellen zodat deze mensen geen mislukkelingen worden van ons "debiele" overheid die eerder zijn subsidies verspild aan een stelletje linkse geitenwollensokken die zich rijk rekenen op dit soort subsidies in plaats dat ze het goed besteden om mensen echt goed te laten integreren in de Nederlandse maatschappij
Kom anders ff onder die steen vandaan..quote:Op zaterdag 27 februari 2016 11:56 schreef Falco het volgende:
Al dat gehuil hier. Zeker van mensen die te lui zijn om een goed huis voor een even goede prijs te kopen of te huren. De helft zal zeker nog op de zolderkamertjes wonen bij hun pa en ma.
Het is toch zoquote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:11 schreef Lord_Azrael het volgende:
[..]
Kom anders ff onder die steen vandaan..
In de zorg gaat alles op aan management, daarom ook zo mooi dat Jos de Blok zo doorbreekt, in elk scrum gebaseerd proces is Jos een held!quote:Op zondag 28 februari 2016 11:06 schreef Gia het volgende:
Gisteren vroeg bij de bouwmarkt zo'n Syriër, met z'n armen vol materiaal, de weg naar het dichtsbijzijnde sration. Omdat mijn man toch die richting in moest, heeft hij de man maar een lift gegeven. De man vertelde dat hij te voet, vanuit Griekenland was gekomen.
Ik ben het eens met degenen die roepen dat het zo niet verder kan, maar laten we vooral oplossingen zoeken.
Bijvoorbeeld in de zorg.
We zitten met de handen in het haar wat huishoudelijke hulp kost.
Deze vrouwen willen Nederlands leren. Is hier geen ruilhandel mogelijk?
Of voor de mannen, klusjes in huis.
Werken en in ruil leer je de taal.
Ook zie ik wat dat betreft mogelijkheden voor oudere werklozen en arbeidsongeschikten. In ruil voor 'geen sollicitatieplicht' help je als vrijwilliger deze mensen vooruit. Persoonlijk zou ik best een groepje kinderen willen helpen Nederlands te leren, of een dameskransje 2x per week.
Waarom? Hun geloof verplicht hun nietquote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:24 schreef Ryan3 het volgende:
En dan denk ik bijv. aan islamitische gebedshuizen
Henkie is een 22 jarige alleenstaande met een flexcontract die niet meer "bij zijn ouders op zolder wilt wonen". Henkie was al vanaf zijn 18e ingeschreven bij de woningbouwvereniging, dus hij heeft nog zo'n 5 jaar te gaan alvorens hij kans maakt op een sociale huurwoning. Als Henkie nu meteen op zichzelf wilt wonen, kan hij algauw zo'n 900 euro p/m aan huur ophoesten in de vrije sector (bijna 2x zoveel m.b.t. een woning in de sociale sector). Baan kwijt en in de WW/bijstand? Dan heeft Henkie meteen een maandelijks gat in zijn begroting van een paar honderd euro. Sparen gaat zo een beetje moeilijk, en al wonende bij zijn ouders (die zo aardig zijn om mee te werken) heeft Henkie zo'n 30.000 euro gespaard in 3 jaar.quote:
Ja ja, het ligt allemaal aan een ander.quote:Op zondag 28 februari 2016 11:35 schreef Lord_Azrael het volgende:
[..]
Henkie is een 22 jarige alleenstaande met een flexcontract die niet meer "bij zijn ouders op zolder wilt wonen". Henkie was al vanaf zijn 18e ingeschreven bij de woningbouwvereniging, dus hij heeft nog zo'n 5 jaar te gaan alvorens hij kans maakt op een sociale huurwoning. Als Henkie nu meteen op zichzelf wilt wonen, kan hij algauw zo'n 900 euro p/m aan huur ophoesten in de vrije sector (bijna 2x zoveel m.b.t. een woning in de sociale sector). Baan kwijt en in de WW/bijstand? Dan heeft Henkie meteen een maandelijks gat in zijn begroting van een paar honderd euro. Sparen gaat zo een beetje moeilijk, en al wonende bij zijn ouders (die zo aardig zijn om mee te werken) heeft Henkie zo'n 30.000 euro gespaard in 3 jaar.
Henkie gaat naar de bank en krijgt het volgende te horen: Flexcontract? "hahahahahaha", Alleenverdiener? "hahahahahahaha". Dan maar weer kijken naar de sociale huursector, want inmiddels is de inschrijftijd danig opgelopen. Echter, Henkie verdient 1 euro boven de huurnorm, dus is weer aangewezen op de particuliere markt. Henkie's flexcontract loopt af, Henkie moet dus interen op zijn 30.000 euro en het wordt daardoor weer moeilijker om te kopen.
Kortom; Een huis kopen is niet zomaar meer een twee drie gedaan.
Wat moet Henkie dan doen?quote:Op zondag 28 februari 2016 11:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja ja, het ligt allemaal aan een ander.
Verdient de 22-jarige Henkie met z'n flexcontractje dan al meer dan 40k per jaar?quote:Op zondag 28 februari 2016 11:35 schreef Lord_Azrael het volgende:
[..]
Henkie is een 22 jarige alleenstaande met een flexcontract die niet meer "bij zijn ouders op zolder wilt wonen". Henkie was al vanaf zijn 18e ingeschreven bij de woningbouwvereniging, dus hij heeft nog zo'n 5 jaar te gaan alvorens hij kans maakt op een sociale huurwoning. Als Henkie nu meteen op zichzelf wilt wonen, kan hij algauw zo'n 900 euro p/m aan huur ophoesten in de vrije sector (bijna 2x zoveel m.b.t. een woning in de sociale sector). Baan kwijt en in de WW/bijstand? Dan heeft Henkie meteen een maandelijks gat in zijn begroting van een paar honderd euro. Sparen gaat zo een beetje moeilijk, en al wonende bij zijn ouders (die zo aardig zijn om mee te werken) heeft Henkie zo'n 30.000 euro gespaard in 3 jaar.
Henkie gaat naar de bank en krijgt het volgende te horen: Flexcontract? "hahahahahaha", Alleenverdiener? "hahahahahahaha". Dan maar weer kijken naar de sociale huursector, want inmiddels is de inschrijftijd danig opgelopen. Echter, Henkie verdient 1 euro boven de huurnorm, dus is weer aangewezen op de particuliere markt. Henkie's flexcontract loopt af, Henkie moet dus interen op zijn 30.000 euro en het wordt daardoor weer moeilijker om te kopen.
Kortom; Een huis kopen is niet zomaar meer een twee drie gedaan.
Is het gezellig onder die steen?quote:Op zondag 28 februari 2016 11:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja ja, het ligt allemaal aan een ander.
De inmiddels 25 jarige Henkie is een natuurtalent en maakt snel carrière. Indien dat niet zo is, dan kan hij eventueel wél in aanmerking komen voor een sociale huurwoning ondanks dat 1) ook 7 jaar meettijd niet héél veel is en 2) Henkie het geluk moet hebben dat hem de pas niet afgesneden wordt door "urgenten", en daar zijn er nogal wat van. Verder moet Henkie natuurlijk wel rekening houden met de zgn "scheefwoon-boete" als hij het waagt om tóch meer te gaan verdienen.quote:Op zondag 28 februari 2016 18:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verdient de 22-jarige Henkie met z'n flexcontractje dan al meer dan 40k per jaar?
Als onze jonge vriend meer dan 40k per jaar verdient, dan kan hij ook wel een particuliere huurwoningen betrekken. Heb ik ook gedaan. Zie het probleem dus niet zo.quote:Op zondag 28 februari 2016 18:54 schreef Lord_Azrael het volgende:
[..]
De inmiddels 25 jarige Henkie is een natuurtalent en maakt snel carrière. Indien dat niet zo is, dan kan hij eventueel wél in aanmerking komen voor een sociale huurwoning ondanks dat 1) ook 7 jaar meettijd niet héél veel is en 2) Henkie het geluk moet hebben dat hem de pas niet afgesneden wordt door "urgenten", en daar zijn er nogal wat van. Verder moet Henkie natuurlijk wel rekening houden met de zgn "scheefwoon-boete" als hij het waagt om tóch meer te gaan verdienen.
Ik wil niet beweren alwetend te zijn, maar in mijn optiek is de huizenprijs in Nederland al jarenlang véél te hoog wat vooral komt door een combinatie jarenlang op twee inkomens veel te hoge hypotheken af kunnen sluiten, mede gestuwd door de HRA, een tekort aan betaalbare woningen in het middensegment en een pertinente weigering om die bij te bouwen (want dan gaan de huizenprijzen omlaag (!)). Dit alles overgoten met een sausje van een voorkeur hebben voor de randstad/Amsterdam (omdat daar nu eenmaal de meeste banen zijn). En dat is allemaal te danken aan beleid dat vooral in het verleden uitgevoerd is, dus toen Henkie een jaartje of 2 was zeg maar.
De meeste starters verdienen dat helemaal niet met hun flexcontractjes.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als onze jonge vriend meer dan 40k per jaar verdient, dan kan hij ook wel een particuliere huurwoningen betrekken. Heb ik ook gedaan. Zie het probleem dus niet zo.
In dat geval heeft Henkie gewoon recht op een sociale huurwoning.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De meeste starters verdienen dat helemaal niet met hun flexcontractjes.
En dan 7 jaar wachten terwijl Ali voorrang krijgt.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In dat geval heeft Henkie gewoon recht op een sociale huurwoning.
Henkie moet zich gewoon op z'n 18e inschrijven. Als hij klaar is met studeren, kan hij een huurhuisje betrekken.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En dan 7 jaar wachten terwijl Ali voorrang krijgt.
Dat zijn jou eigen gedachte, niet de mijne dus waarom wil je mij jou geschreven woorden in mijn bericht leggen ?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:07 schreef Lord_Azrael het volgende:
[..]
Alleenstaande mannen zijn toch eigenlijk best wel üntermenschen t.o.v. "gezinnen" in deze hele discussie..
Ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe makkelijk mensen eroverheen stappen dat een asielzoeker recht op een woning heeft, terwijl een Nederlander jarenlang op een woning moet wachten.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Henkie moet zich gewoon op z'n 18e inschrijven. Als hij klaar is met studeren, kan hij een huurhuisje betrekken.
Ik heb in het begin van mijn werk-tijdperk ook veel tijdelijk werk gedaan. En velen met mij. Als je gewoon een goede dosis inzet laat zien bij je werkgevers, en ze aan kan tonen dat je een meerwaarde bent voor het bedrijf komt het vaste contract vroeg of laat wel een keer.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De meeste starters verdienen dat helemaal niet met hun flexcontractjes.
Je kunt een statushouder nou eenmaal niet jaren in een azc laten zitten. Dat moet je ook helemaal niet willen. Allereerst is dat niet goed voor de integratie, maar we zouden dan ook veel meer azc's moeten bouwen. En dat is ook weer niet wenselijk.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe makkelijk mensen eroverheen stappen dat een asielzoeker recht op een woning heeft, terwijl een Nederlander jarenlang op een woning moet wachten.
Laat een statushouder zich maar inschrijven, of werken voor zijn geld, als hij een woning wil.
In welke jaren was dat? En in welke sector?quote:Op zondag 28 februari 2016 19:37 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb in het begin van mijn werk-tijdperk ook veel tijdelijk werk gedaan. En velen met mij. Als je gewoon een goede dosis inzet laat zien bij je werkgevers, en ze aan kan tonen dat je een meerwaarde bent voor het bedrijf komt het vaste contract vroeg of laat wel een keer.
Dus geheel op eigen kracht, zonder steun van de overheid. Het is echt mogelijk.
En anders word je toch gewoon gelukszoeker? Bijstandsuitkering en toeslagen vangen. Nederland is een walhalla lees ik hier vaak. Dus er ligt een uitstekend alternatief volgens vele mensen voor het reguliere werk.
Hoho, pleit je nou voor meer eigen verantwoordelijkheid? Dat kan natuurlijk niet.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:37 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb in het begin van mijn werk-tijdperk ook veel tijdelijk werk gedaan. En velen met mij. Als je gewoon een goede dosis inzet laat zien bij je werkgevers, en ze aan kan tonen dat je een meerwaarde bent voor het bedrijf komt het vaste contract vroeg of laat wel een keer.
Dus geheel op eigen kracht, zonder steun van de overheid. Het is echt mogelijk.
En anders word je toch gewoon gelukszoeker? Bijstandsuitkering en toeslagen vangen. Nederland is een walhalla lees ik hier vaak. Dus er ligt een uitstekend alternatief volgens vele mensen voor het reguliere werk.
Dat kan wel, zorgt ook nog eens dat de aanzuigende werking van gratis uitkering, gezondheidszorg en huurwoning stopt.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt een statushouder nou eenmaal niet jaren in een azc laten zitten. Dat moet je ook helemaal niet willen. Allereerst is dat niet goed voor de integratie, maar we zouden dan ook veel meer azc's moeten bouwen. En dat is ook weer niet wenselijk.
Tsja, jij kan zoveel willen. De realiteit is echter dat vluchtelingen die het recht hebben om te blijven, statushouder worden en ergens moeten worden gehuisvest.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat kan wel, zorgt ook nog eens dat de aanzuigende werking van gratis uitkering, gezondheidszorg en huurwoning stopt.
Ik wil dat deze mensen terugkeren, dus niet goed voor hun integratie interesseert me niet.
Dat is de realiteit, die helaas voor veel problemen zorgt. Een toestroom aan mensen naar Noord/West-Europa, landen binnen Europa die hekken gaan bouwen, vluchtelingen die verdrinken en veel wantrouwen in de EU, denk aan Groot-Brittannië dat een referendum over een Brexit organiseert.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, jij kan zoveel willen. De realiteit is echter dat vluchtelingen die het recht hebben om te blijven, statushouder worden en ergens moeten worden gehuisvest.
In welke sector ik werkzaam ben hou ik fijn voor mezelf. En midden jaren negentig begon ik met werken. Toen de werkloosheid ook redelijk hoog lag.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In welke jaren was dat? En in welke sector?
Jaja, dat verhaal kennen we. Dat wordt eindeloos herhaald in tig andere topics. Verder nog iets interessants te melden over onze woningmarkt?quote:Op zondag 28 februari 2016 19:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat is de realiteit, die helaas voor veel problemen zorgt. Een toestroom aan mensen naar Noord/West-Europa, landen binnen Europa die hekken gaan bouwen, vluchtelingen die verdrinken en veel wantrouwen in de EU, denk aan Groot-Brittannië dat een referendum over een Brexit organiseert.
Geen mooie situatie. Maar we houden het zelf in stand.
Het valt me op dat voor veel problemen die mensen tegenkomen er schuldigen worden gezocht. Alleen een kritische blik naar zich zelf wordt dan helaas vergeten. En de belangrijkste persoon die je leven positief kan beïnvloeden moet je niet vergeten af en toe kritisch te benaderen.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoho, pleit je nou voor meer eigen verantwoordelijkheid? Dat kan natuurlijk niet.
Dat is voor veel mensen vaak teveel gevraagd. Het is immers onbestaanbaar dat iets je eigen schuld is.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:59 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het valt me op dat voor veel problemen die mensen tegenkomen er schuldigen worden gezocht. Alleen een kritische blik naar zich zelf wordt dan helaas vergeten. En de belangrijkste persoon die je leven positief kan beïnvloeden moet je niet vergeten af en toe kritisch te benaderen.
Een goede ICT'er bijvoorbeeld, krijgt inderdaad vanzelf wel een vast contract.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
In welke sector ik werkzaam ben hou ik fijn voor mezelf. En midden jaren negentig begon ik met werken. Toen de werkloosheid ook redelijk hoog lag.
Oh dat was gewoon een algemene overpeinzing.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:32 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Dat zijn jou eigen gedachte, niet de mijne dus waarom wil je mij jou geschreven woorden in mijn bericht leggen ?
Ik ook, maar dat is niet voor iedereen zo'n vanzelfsprekendheid. En dat is naar mijn idee vooral debet aan het compleet gefaalde woonbeleid van de afgelopen jaren.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als onze jonge vriend meer dan 40k per jaar verdient, dan kan hij ook wel een particuliere huurwoningen betrekken. Heb ik ook gedaan. Zie het probleem dus niet zo.
Als hij 40K verdient kan hij beter een klein sommetje sparen en gewoon een huis kopen.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En in de tussentijd bij pappa en mamma op zolder dus :-)quote:Op zondag 28 februari 2016 20:11 schreef LXIV het volgende:
kan hij ook wel een particuliere huurwoningen betrekken. Heb ik ook gedaan. Zie het probleem dus niet zo.
Als hij 40K verdient kan hij beter een klein sommetje sparen en ge
Achteraf gezien had ik dat nog een stuk langer moeten doen.quote:Op zondag 28 februari 2016 20:12 schreef Lord_Azrael het volgende:
[..]
En in de tussentijd bij pappa en mamma op zolder dus :-)
Als je jong bent moet je gewoon lekker huren. Dan ben je heerlijk flexibel.quote:Op zondag 28 februari 2016 20:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als hij 40K verdient kan hij beter een klein sommetje sparen en gewoon een huis kopen.
De particuliere huurmarkt is gewoon te klein in ons land. Dat is een probleem.quote:Op zondag 28 februari 2016 20:10 schreef Lord_Azrael het volgende:
[..]
Ik ook, maar dat is niet voor iedereen zo'n vanzelfsprekendheid. En dat is naar mijn idee vooral debet aan het compleet gefaalde woonbeleid van de afgelopen jaren.
Het is maar net wat je wil natuurlijk. Op dit moment koop je voor lagere maandlasten dan dat je huurt.quote:Op zondag 28 februari 2016 20:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je jong bent moet je gewoon lekker huren. Dan ben je heerlijk flexibel.
Klopt, maar een woning kopen is natuurlijk wel een commitment. Je kunt niet zomaar opstaan en vertrekken.quote:Op zondag 28 februari 2016 20:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is maar net wat je wil natuurlijk. Op dit moment koop je voor lagere maandlasten dan dat je huurt.
Correct. En naar mijn idee ook nog te onaangepast aan de huidige situatie in de arbeidsmarkt.quote:Op zondag 28 februari 2016 20:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De particuliere huurmarkt is gewoon te klein in ons land. Dat is een probleem.
Dat kun je eigenlijk met een huurwoning ook niet, want dan heb je weer de onzekerheid of je wel iets terug kunt vinden. Maar ieder het zijne natuurlijk. Ik heb ook pas laat gekocht, vanwege de flexibiliteit.quote:Op zondag 28 februari 2016 20:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt, maar een woning kopen is natuurlijk wel een commitment. Je kunt niet zomaar opstaan en vertrekken.
De koopmarkt heeft zich niet aangepast aan deze nieuwe situatie. Dat is ook vervelend. In de tussentijd zouden er meer huurwoningen beschikbaar moeten komen, maar die zijn er dus niet.quote:Op zondag 28 februari 2016 20:22 schreef Lord_Azrael het volgende:
[..]
Correct. En naar mijn idee ook nog te onaangepast aan de huidige situatie in de arbeidsmarkt.
Zoals hierboven al geschetst bestaat het vaste contract feitelijk niet meer in sommige sectoren, terwijl hier nog steeds veel te veel belang aan gehecht wordt naar mijn idee (al valt daar soms over te onderhandelen).
Stel dat ik volgende maand in een andere stad aan de slag ga. In de meeste plaatsen heb je redelijk snel een particulier huurhuisje gevonden (waar je mogelijk veel te veel voor betaalt, maar misschien is even voor tijdelijk), en je zit dan niet opgescheept met een woning die maar niet verkocht raakt.quote:Op zondag 28 februari 2016 20:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat kun je eigenlijk met een huurwoning ook niet, want dan heb je weer de onzekerheid of je wel iets terug kunt vinden. Maar ieder het zijne natuurlijk. Ik heb ook pas laat gekocht, vanwege de flexibiliteit.
Die Syrische immigranten moeten dit land uit, ze horen geen woning te krijgen.quote:Op maandag 29 februari 2016 09:44 schreef 99.999 het volgende:
Mooi initiatief van die stichting. Echter wel weer tekenend dat er zo verschrikkelijk zuur op wordt gereageerd
Haha, dat zullen de investeerders dan vast niet doorgehad hebben.quote:Op maandag 29 februari 2016 09:49 schreef hardewerker3 het volgende:
[..]
Die Syrische immigranten moeten dit land uit, ze horen geen woning te krijgen.
Tja, dat is een interessante stelling. Maar wel volstrekt losstaand van iedere realiteit op dit moment.quote:Op maandag 29 februari 2016 09:49 schreef hardewerker3 het volgende:
[..]
Die Syrische immigranten moeten dit land uit, ze horen geen woning te krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |