Klopt, maar een woning kopen is natuurlijk wel een commitment. Je kunt niet zomaar opstaan en vertrekken.quote:Op zondag 28 februari 2016 20:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is maar net wat je wil natuurlijk. Op dit moment koop je voor lagere maandlasten dan dat je huurt.
Correct. En naar mijn idee ook nog te onaangepast aan de huidige situatie in de arbeidsmarkt.quote:Op zondag 28 februari 2016 20:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De particuliere huurmarkt is gewoon te klein in ons land. Dat is een probleem.
Dat kun je eigenlijk met een huurwoning ook niet, want dan heb je weer de onzekerheid of je wel iets terug kunt vinden. Maar ieder het zijne natuurlijk. Ik heb ook pas laat gekocht, vanwege de flexibiliteit.quote:Op zondag 28 februari 2016 20:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt, maar een woning kopen is natuurlijk wel een commitment. Je kunt niet zomaar opstaan en vertrekken.
De koopmarkt heeft zich niet aangepast aan deze nieuwe situatie. Dat is ook vervelend. In de tussentijd zouden er meer huurwoningen beschikbaar moeten komen, maar die zijn er dus niet.quote:Op zondag 28 februari 2016 20:22 schreef Lord_Azrael het volgende:
[..]
Correct. En naar mijn idee ook nog te onaangepast aan de huidige situatie in de arbeidsmarkt.
Zoals hierboven al geschetst bestaat het vaste contract feitelijk niet meer in sommige sectoren, terwijl hier nog steeds veel te veel belang aan gehecht wordt naar mijn idee (al valt daar soms over te onderhandelen).
Stel dat ik volgende maand in een andere stad aan de slag ga. In de meeste plaatsen heb je redelijk snel een particulier huurhuisje gevonden (waar je mogelijk veel te veel voor betaalt, maar misschien is even voor tijdelijk), en je zit dan niet opgescheept met een woning die maar niet verkocht raakt.quote:Op zondag 28 februari 2016 20:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat kun je eigenlijk met een huurwoning ook niet, want dan heb je weer de onzekerheid of je wel iets terug kunt vinden. Maar ieder het zijne natuurlijk. Ik heb ook pas laat gekocht, vanwege de flexibiliteit.
Die Syrische immigranten moeten dit land uit, ze horen geen woning te krijgen.quote:Op maandag 29 februari 2016 09:44 schreef 99.999 het volgende:
Mooi initiatief van die stichting. Echter wel weer tekenend dat er zo verschrikkelijk zuur op wordt gereageerd
Haha, dat zullen de investeerders dan vast niet doorgehad hebben.quote:Op maandag 29 februari 2016 09:49 schreef hardewerker3 het volgende:
[..]
Die Syrische immigranten moeten dit land uit, ze horen geen woning te krijgen.
Tja, dat is een interessante stelling. Maar wel volstrekt losstaand van iedere realiteit op dit moment.quote:Op maandag 29 februari 2016 09:49 schreef hardewerker3 het volgende:
[..]
Die Syrische immigranten moeten dit land uit, ze horen geen woning te krijgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |